گوشی آیفون 12 در سپهر تعامل

آیفون 12 اپل دو ماه از برنامه تولید عقب است؛ غول آمریکایی بازهم به مشکل خورد

پس از عرضه گوشی آیفون 11 که در سه نسخه معمولی و pro وجود دارد، گوشی جدید این کمپانی با نام احتمالی آیفون 12 ممکن است با تاخیر قابل توجهی در تولید و عرضه مواجه باشد. علاوه بر این، در گزارشات افشا شده می‌توان دریافت که تمامی گمانه‌زنی‌ها برای شکل و شمایل، دیزاین و مشخصات گوشی جدید اپل ممکن است نادرست باشند.

حالا حالاها خبری از تولید گوشی آیفون 12 نیست

Jon Prosser از کمپانی Front Page Tech آنچه که از تاخیر به وجود آمده در تولید و عرضه گوشی جدید آیفون شنیده است را برای فالوورهای خود بازگو کرد. او در توییتر خود نوشته است، در حالی که همه چیز به مرور در زنجیره تامین کشور چین به حالت عادی باز می‌گردد، اما اپل ضربه سختی از این ویروس دریافت کرده و آسیب‌های فراوانی دیده است. در نتیجه این احتمال می‌رود که به جای ماه سپتامبر، آیفون 12 را در ماه اکتبر یا نوامبر ببینیم.

Prosser نوشته است:

” تمام مشخصاتی که در رابطه با نسخه جدید آیفون برای سال 2020 تا اکنون مشاهده کرده‌اید هنوز نهایی نشده‌اند و احتمالاً نسخه اصلی گوشی که عرضه خواهد شد ترکیبی از تمام نمونه‌هایی است که به عنوان کانسپت این گوشی در نظر گرفته شده‌اند.“

او همچنین توضیح می‌دهد اگرچه نسخه جدید آیفون برای تولید انبوه در ماه می برنامه‌ریزی شده است، اما قرار نیست همانند دوره‌های معمول در سپتامبر آماده شود و احتمالا باید در آن تاخیر قابل ملاحظه‌ای دید. از آنجایی که اپل به دلیل ممنوعیت سفر به چین و بیم از شیوع هرچه بیشتری ویروس کرونا نمی‌تواند مدیران آمریکایی خود را به چین بفرستد، لذا طرح نهایی آیفون 12 هنوز به تایید کمپانی نرسیده است. این روزها البته ویروس تنها به بازار گوشی‌های هوشمند صدمه وارد نکرده است، بلکه Malware جدیدی به نام ویروس کامپیوتری کرونا هم کامپیوترهای بسیاری را قربانی کرده است.

این بدان معناست که مرحله نمونه سازی هنوز به اتمام نرسیده است و در عین حال، کمپانی هم از برنامه‌ریزی مورد نظر خود برای تولید این گوشی عقب مانده است. هرچند کمپانی تصمیم گرفته که آیفون 9‌ را به عنوان جدیدترین گوشی آیفون تا 15 ماه آوریل به بازار عرضه کند، اما باید تا دقیقه 90 صبر کرد و دید چه این تصمیم تغییر می‌کند یا خیر!

Prosser در ادامه توضیح داد، از آنجایی که هنوز یک طراحی نهایی وجود ندارد، تصاویری که در اینترنت مشاهده می‌شود مبتنی بر نمونه‌های مختلفی است که همگی توسط یک طراح انتخاب شده‌اند. این موضوع چرایی تفاوت‌های مختلف بین کانسپت‌هایی که می‌بینیم را تشریح می‌کند. با این حال احتمالا تاکنون نتوانسته‌ایم نزدیک‌ترین نمونه به کانسپت نهایی این گوشی را ببینیم.

کانسپت تایید نشده آیفون 12
کانسپت تایید نشده آیفون 12

آیفون 12 چه ویژگی‌هایی دارد؟

بر اساس شنیده‌ها و حدس و گمان‌هایی که از آیفون 12 تاکنون می‌دانیم، اپل قصد دارد چهار مدل از این گوشی را در پاییز سال جاری منتشر کند. احتمالاً دو نسخه معمولی از این گوشی با اندازه 5.4 و 6.1 اینچ وجود دارد و ممکن است دو دستگاه پرو نیز در اندازه های 6.1 و 6.7 اینچی وجود داشته باشد. طبق گفته‌ها هر چهار گوشی جدید اپل قابلیت اتصال 5G را دارند و چیپست سریع A14 Bionic جدید نیز در آن‌ها قرار گرفته است. علاوه بر این دوربین‌های این چهار نسخه نیز  بهبود یافته هستند.

بزرگترین تفاوتی که بین آیفون معمولی و آیفون پرو وجود خواهد داشت نمایشگرهای آن است (LCD در مقابلOLED ) و دوربین‌های دو نسخه آیفون 12 نیز تفاوت‌هایی خواهند داشت. پیش بینی می‌شود که لنز تله فوتو تنها در نسخه پرو آیفون جدید وجود داشته باشد. همچنین این نسخه که گران قیمت‌تر هم هست یک سنسور جدید time-of-flight دارد که مشابه اسکنر LiDAR در iPad Pro جدید است.

البته این اولین باری نیست که اپل در تاریخ مورد انتظار خود نتوانسته گوشی جدیدی به بازار روانه کند. برای مثال Prosser خاطرنشان می‌کند که آیفون X در سال 2017 رونمایی شد اما در ماه سپتامبر به بازار رسید. با فرض اینکه اپل امسال بتواند رویداد سالانه خود را در زمان مقرر برگزار کند؛ اتفاقی که برای آیفون X رخ داد می‌تواند برای آیفون 12 هم روی بدهد.

 

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.