سامسونگ گلکسی نوت 9 را در سپهر تعامل ببینید

سامسونگ گلکسی نوت 9 و امکانات آن را بیشتر بشناسید+ ویدیوی بررسی

زمانی که سامسونگ گلکسی نوت 9 برای اولین عرضه شد بزرگ‌تر، رنگ‌آمیزی آن وسیع‌تر، قدرت آن بیشتر و نسبت به نوت‌های پیشین خود نیز گران قیمت‌تر بود. اما باید توجه داشته باشید که نوت 9 جدیدترین گوشی سامسونگ در سری Note نخواهد بود چرا که Note 10 و Note 10 Plus به زودی در بازار دیده خواهند شد. اما اگر بودجه شما محدود است و توانایی خرید این دو نوت جدید را ندارید، گوشی نوت 9 هم چیز عجیب و غریبی است. در این گوشی S pen جدید به کار رفته است و همچنان نوت 9 را می‌توان جزو بهترین‌های بازار نامید.

بررسی گوشی galaxy note 9: بهترین گوشی با نمایشگر بزرگ

اگرچه گلکسی نوت 10 به تازگی معرفی شده است، اما سامسونگ گلکسی نوت 9 ارزش دیدن و خرید کردن را دارد، به ویژه اگر به دنبال یک گوشی اندرویدی قدرتمند باشید. گلکسی نوت 9 امکانات متعدد زیادی دارد که از این میان می‌توان به S pen یا قلم لمسی اشاره کرد که می‌تواند همانند یک وسیله کنترل از راه دور نیز عمل کند. پس از اینکه مدت زمانی را با این پرچمدار جدید سامسونگ سپری کردیم، بسیاری از ویژگی‌های کلیدی این گوشی به نوعی اصلاحیه از یک فبلت بود (گوشی-تبلت)، اما این گوشی همچنان یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی و بهترین گوشی با نمایشگر بزرگ است که می‌توانید خریداری کنید.

چه ویژگی‌های جدیدی به Note 9 اضافه شده است؟

  • S pen همانند یک کنترل از راه دور عمل می‌کند: قلم لمسی Stylus حالا از بلوتوث پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید از این گوشی برای انداختن عکس‌های سلفی استفاده کنید، کنفرانسی ارائه کنید، آهنگ‌های گوشی خود را عقب و جلو کنید و خیلی کارهای دیگر را از راه دور انجام دهید.
  • باتری بزرگ‌تر: یک باتری 4000 میلی‌آمپری در این گوشی به کار رفته است که بزرگ‌ترین باتری در میان سری Note عنوان می‌شود و گام بزرگی در مقایسه با نوت 8 است که در آن باتری 3300 میلی‌آمپری به کار رفته است. هرچند که آزمایش‌های ما پیشرفت‌های اندکی را نشان داده است.
  • دوربین با هوش مصنوعی یا (AI=Artificial Intelligence): دوربین دوگانه سامسونگ گلکسی نوت 9 می‌تواند به صورت اتوماتیک 20 نوع سوژه مختلف عکاسی را شناسایی کنند (مانند غذا، گیاهان و غیره) و تنظیمات را مطابق با این سوژه‌ها تغییر می‌دهد تا بهترین نتیجه ممکن را تحویل دهد.
  • تبدیل شدن به مینی کامپیوتر: تنها نیاز به یک کابل HDMI و یک آداپتور دارید که گوشی نوت 9 خود را به یک مینی کامپیوتر تبدیل کنید و تجهیزات 69 دلاری حذف شده است. این گوشی به عنوان یک پد لمسی عمل می‌کند.

فریم خنک کننده: گوشی سامسونگ گلکسی نوت 9 از فیبر کربن ساخته شده است. این سیستم باعث جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی می‌شود و عملکرد گوشی را به مراتب افزایش می‌دهد، هرچند که در نتایج تست ما این عملکرد آنقدر هم تاثیرگذار نیست.

ویدیو بررسی Note9

اگر در عملکرد این گوشی دو به شک هستید و یا زمان زیادی برای خواندن مقاله بررسی سامسونگ گلکسی نوت 9 ندارید، پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی بررسی Note9 را مشاهده نمایید.

قیمت گوشی سامسونگ نوت 9

زمانی که این گوشی برای اولین بار عرضه شد قیمت آن 999 دلار برای یک گوشی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه بود، حال آنکه قیمت گوشی سامسونگ نوت 9 چند ماه پس از انتشار نسخه اولیه کاهش یافته است. اکنون می‌توانید این گوشی را برای شبکه‌های مخابراتی مختلف (به اصطلاح لاک شده) 100 الی 200 دلار پائین‌تر بخرید. همچنین 100 دلار تخفیف برای گوشی‌های آنلاک شده در سامسونگ موجود است.

سامسونگ گلکسی نوت 9 را در سپهر تعامل ببینید

سامسونگ گلکسی نوت 9 با 512 گیگابایت حافظه برابر با 1249 دلار است که تخفیف‌های 100 الی 200 دلاری برای این گوشی نیز وجود دارد. شبکه های مخابراتی همچون AT&T، T-Mobile، Sprint، U.S Cellular، Verizon Wireless و Xfinity گلکسی نوت 9 را به صورت لاک شده ارائه می‌دهند. (یعنی که فقط سیمکارت‌های این شبکه‌های مخابراتی را می‌خواند، این قابلیت در ایران وجود ندارد. این گوشی با گارانتی سپهر تعامل عرضه خواهد شد.)

مشخصات گلکسی نوت 9: طراحی که تغییری آنچنانی نکرده است

بارزترین ویژگی در طراحی گوشی نوت 9 را می‌توان تنوع در رنگ‌بندی عنوان کرد. طرح بنفش Lavender در حال حاضر بیشتر از آبی آسمانی فروخته می‌شود. اگرچه قلم لمسی زرد رنگ هم از دیگر مشخصات گلکسی نوت 9 است که با رنگ زرد روی نمایشگر در حالتی که خاموش باشد می‌نویسد. لازم به ذکر است که نحوه نگارش این قلم بسیار نرم و منعطف است.

کمی پس از انتشار این گوشی در سال گذشته، سامسونگ اعلام کرد که رنگ نقره ای روشن و مشکی مات نیز در نسخه‌هایی از سامسونگ گلکسی نوت 9 وجود دارد. رنگ نقره‌ای به صورت انحصاری در وبسایت Best Buy و وبسایت خود سامسونگ فروخته می‌شود در حالی که رنگ مشکی مات را می‌توانید در هر جا بیابید.

نوت 9 و نوت 8 شباهت زیادی به یکدیگر دارند- هر دو دستگاه 6.4 اینچ (برابر با 16.256 سانتی‌متر) با ضخامت 0.34 اینچ (برابر با 0.8636 سانتی‌متر) هستند. نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی نوت 9 با اندازه 6.4 اینچ نسبت به نمایشگر 6.3 اینچی نوت 8 (برابر با 16.002 سانتی‌متر) کمی بزرگ تر است و همین امر سبب شده تا گوشی نوت 9 دارای بزرگ‌ترین نمایشگر در بین سری Note باشد.

گوشی جدید مقدار ناچیزی از نوت 8 سنگین‌تر است (7.1 اونس (برابر با 201.282 گرم) در مقابل 6.9 اونس (برابر با 195.612 گرم )) اما زمانی که گوشی را در دست می‌گیرید زیاد متوجه این تغییر وزن نخواهید شد. بزرگ‌ترین تغییر در سنسور اثر انگشت است که سامسونگ به زیبایی آن را از کنار دوربین دوگانه، به زیر آن انتقال داده است. این قابلیت باعث می‌شود کسانی که دستشان کوچک‌تر است بدون مشکل بتوانند قفل گوشی را باز کنند.

ویژگی‌های گلکسی نوت 9

قیمت 999 دلار (128 گیگابایت), 1249 دلار (512 گیگابایت)
نمایشگر 6.4 اینچ با پنل Super AMOLED (رزولوشن 2960*1440)
سیستم عامل اندروید 8.1 نسخه Oreo
پردازنده Snapdragon 845
RAM 6 گیگابایت یا 8 گیگابایت
حافظه 128 گیگابایت یا 512 گیگابایت
microSD بیش از 512 گیگابایت تا 1 ترابایت
دوربین پشتی دوربین 12 مگاپیکسلی دوگانه (f/1.5 و f/2.4)
دوربین جلویی یا سلفی 8 مگاپیکسل (f/1.7)
4000 میلی‌آمپر باتری
11 ساعت و 26 دقیقه طول عمر باتری
اندازه 6.3*3*0.34 اینچ
وزن 7.1 اونس معادل برابر با 201 گرم
رنگ ها بنفش Lavender، آبی آسمانی، نقره‌ای روشن، مشکی مات

نمایشگر گوشی galaxy note 9

اگر سامسونگ در یک زمینه سردمدار باشد، این زمینه نمایشگر است. سامسونگ گلکسی نوت 9 همان پنل Super AMOLED با کیفیت Quad-HD را دارد که در نوت 8 دیده می‌شود؛ اما خب هنوز هم تا رسیدن به حد اعلا جا دارد.

زمانی که در مورد روشنایی سخن می‌گوییم؛‌ به ویژه در نور مستقیم خورشید، پنل‌های OLED توانسته‌اند نمایشگرهای LED را شکست بدهند. این قضیه برای گوشی سامسونگ گلکسی نوت 9 نیز صدق می‌کند. در متریک‌های نوری لابراتوار ما این گوشی رکورد 604 نیت را ثبت کرده است. این عدد بیانگر این است که گوشی Pixel 2 XL با عدد 438 و Iphone X با عدد 474 در مقابل این گوشی حرفی برای گفتن ندارند. هرچند که S9+ نسبت به گوشی نوت 9 بهتر بوده و رکورد 630 نیت را ثبت کرده است. لازم به ذکر است که این گوشی به گرد LG G7 ThinQ نمی‌رسد چرا که ماکسیموم این عدد در این گوشی 900 نیت است.

گوشی galaxy note 9 به طرز خارق‌العاده‌ای رنگارنگ است: این گوشی 224 درصد از رنگ sRGB را بازنشر می کند که نسبت به Note 8 (با 204.8 درصد)، Galaxy S9 (با 220 درصد)، Pixel 2 XL (با 120 درصد) و Iphone X (128.6 درصد) بهتر است. با این حال S9+ نشان داده که پنل شکست ناپذیرتری دارد و با رکورد 231 درصد رقیبی برای خود باقی نگذاشته است.

زمانی که سخن از طبیعی بودن این رنگ‌ها می‌شود، سامسونگ گلکسی نوت 9 عدد 0.34 را در رده‌بندی Delta-E نشان می‌دهد (اعداد هرچه به 0 نزدیک تر باشند به همان میزان دقیق‌تر هستند). گوشی Note 8 امتیاز 0.5 را به دست آورده است. اگرچه پنل OLED گوشی Iphone X به اندازه گلکسی نوت 9 رنگارنگ نیست، اما رنگ‌های به کار رفته در آن طبیعی‌تر هستند و با ثبت عدد 0.27 (یا 0.21 زمانی که حالت رنگ‌های واقعی فعال باشد) بر این گفته مهر تصدیق می‌گذارند.

مرتبط: بهترین گوشی های سامسونگ 2022 که همین الان میتونید بخرید

قلم S pen: بهتر از Stylus

قلم S pen گوشی‌های سری Note با آمدن نسخه‌های جدید بهتر می‌شوند و قلم به کار رفته در Note 9 بهترین در میان آن‌هاست. سامسونگ قابلیت اتصال بلوتوثی را در این قلم قرار داده است، بنابراین این قلم می‌تواند نقش یک کنترل از راه دور را ایفا کند که یعنی تنها یک قلم Stylus معمولی نیست.

وقتی با دکمه کنترل از راه دور این گوشی کار می‌کردم به شدت هیجان زده شده بودم. این ویژگی قابلیت سفارشی شدن را دارد و از زمانی که توسعه دهندگان می‌توانند به SDK این قلم دسترسی داشته باشند، میزان سفارشی شدن به مراتب افزایش یافته است. با نگه داشتن دکمه این قلم می‌توانید هر اپلیکیشنی که در تنظیمات S pen‌ انتخاب کرده‌اید را گزینش کنید و می‌توانید عملکردهایی ماند یک کلیک یا دو کلیک را برای هر یک از اپلیکیشن‌هایی که با S Pen سازگار هستند تنظیم کنید. در حل حاضر اپلیکیشن‌های کمی از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، اما در آینده انتظار می‌رود که اپلیکیشن های بیشتری از این قابلیت پشتیبانی کنند.

من از این قلم برای زدن دکمه شاتر دوربین سلفی استفاده کردم، چرا که زدن دکمه شاتر در عکس‌های سلفی به ویژه در یک گوشی با ابعاد سامسونگ گلکسی نوت 9 کار دشواری است. با این قلم توانستم از هر زاویه‌ای از خود عکس سلفی بگیرم، بدون اینکه گوشی در حین تلاش برای زدن دکمه شاتر از دستم بیفتد!

علاوه بر این هیچوقت نگران باتری این قلم نخواهید بود. چرا که این قلم در داخل گوشی قرار می‌گیرد و همیشه شارژ خواهد بود. البته اگر باتری آن هم تمام شد می‌توانید آن را به جایگاه خود بازگردانید و در عرض 40‌ ثانیه مجددا 100 درصد شارژ خواهد شد.

افزون بر موارد گفته شده، قلم S pen همانند قلم Note 8 ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد که از این میان می‌توان به نوشتن متن در نمایشگر خاموش، هایلایت کردن بخشی از متن برای ترجمه و تبدیل متون به انیمیشن‌های گیف با استفاده از ابزار Live Message اشاره کرد.

دوربین گلکسی نوت 9: هوش مصنوعی تصاویر زیبایی برای شما خواهد ساخت

دوربین پشتی galaxy note 9 همان لنز 12 مگاپیکسلی با لنز دوگانه را دارد که در S9+ نیز قرار داده شده است. این یعنی که می‌توانید با نوت 9 تصاویر پورتره با پس زمینه بلوری یا تار ثبت کنید. این دوربین همچنان از دو دیافراگم بهره می‌برد که برحسب نور کم یا زیاد می‌توانند تنظیم شوند، f/1.5‌ تا f/2.4‌ دو دیافراگم این دستگاه هستند.

بخوانید: دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 دستکمی از یک دوربین عکاسی ندارد

سامسونگ برای اینکه بتواند بین سامسونگ گلکسی نوت 9 و دیگر گوشی‌های شاخه گلکسی تمایز ایجاد کند، نرم افزار مربوط به دوربین گوشی جدید خود را مجهز به هوش مصنوعی ساخته که البته هم تمایز خوبی ایجاد کرده است.

سامسونگ تنها کمپانی نیست که دوربین گوشی‌های خود را هوشمندسازی کرده است. پرچمداران LG و Huawei هر دو دارای هوش مصنوعی هستند و تنظیمات گوشی را بسته به سوژه عکاسی بهینه می‌کنند. گوشی نوت 9 بیست منظره یا سوژه عکاسی را شناسایی می‌کند: برف، غروب خورشید، ساحل و سوژه‌های پشت صحنه‌ای. همچنین این هوش مصنوعی کنتراست تصویر، روشنایی، اشباع رنگی، تعادل رنگ سفید و سایر تنظیمات را به صورت خودکار مطابق یا سوژه تنظیم خواهد کرد، این کار را در دوربین‌های حرفه‌ای باید به صورت دستی انجام دهید. البته اگر بخواهید بدون دخالت هوش مصنوعی عکسبرداری کنید می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید.

بیشتر بخوانید: سری مختلف گوشی های سامسونگ

خبر خوب: با وجود بهینه ساز منظره تصویر، عکسی که گرفته‌اید یک سر و گردن بالاتر از عکسی که بدون این قابلیت گرفته‌اید خواهد بود. در هر یک از تصاویری که با این گوشی ثبت کردیم دریافتیم که این بهینه ساز کنتراست و اشباع رنگی را افزایش داده است که به صورت بسیار مناسب، تصاویر بهتر دیده می‌شوند.

برای مثال به تصویر زیر از ایستگاه Grand Central نگاه کنید. ساعت طلایی با تنظیمات هوش مصنوعی سامسونگ گلکسی نوت 9 رنگ براق‌تری دارد و هوش مصنوعی این عکس را در حالت nightmode گرفته و منظره را شب تشخیص داده است. (زمانی که هوش مصنوعی منظره تصویر را شناسایی کرد، یک آیکون در گوشه تصویر ظاهر خواهد شد.) ساعت نسبت به پنجره پشت آن سوی بیشتری دارد که مانند یکی از مناظر در فیلم هری پاتر شده است.

اما خبر بد این است که این دوربین حتی با وجود هوش مصنوعی نه تنها در برابر Pixel 3 حرفی برای گفتن ندارد، بلکه در برابر Google pixel 2 نیز شکست خورده است. در این دو تصویر به ساختمان‌های پشت صحنه نگاه کنید. در عکس گرفته شده با Pixel 2 XL رنگ آسمان زیباتر و به واقعیت نزدیک‌تر است. نور منعکس شده در شیشه ساختمان‌ها و پنجره‌ها بهتر است و رنگ سبز تیره درختان و چمن نیز به مراتب دقیق‌تر هستند.

نقاط قوت

نمایشگر بزرگ و زیبا

طول عمر باتری خوب

عملکرد S pen‌ بسیار بهتر شده است

گزینه‌های فضای زیاد برای ذخیره

نقاط ضعف

قیمت بالا

دکمه Bixby را نمی‌توان غیرفعال کرد

خود Bixby به درد نمی‌خورد

فیس‌بوک از قبل نصب شده و نمی‌توان آن را پاک کرد

عمکرد گوشی سامسونگ گلکسی نوت 9

نوت 9 نیز همانند گوشی‌های اندرویدی پرچمدار پردازنده snapdragon 845 دارد، اما سامسونگ 6 گیگابایت رم را در تنظیمات دیفالت این گوشی گنجانده است و 128 گیگابایت فضا در اختیار مخاطب قرار داده شده است. اگر به دنبال رم و حافظه بیشتری هستید، می‌توانید یک نوت 9 با 512 گیگابایت حافظه داخلی و  8 گیگابایت رم خریداری کنید.

سامسونگ اعلام کرده است که از فیبر کربن برای  خنک کردن Note 9 استفاده کرده است، این یعنی که در بازه‌های زمانی طولانی‌تر مثلا زمانی که بازی می‌کنید، پرفورمنس گوشی سرعت خود را حفظ خواهد کرد. پخش کننده دمای سامسونگ گلکسی نوت 9 نسبت به Note 8 تا سه برابر بزرگ تر شده است که به نوعی باعث ارتقای عملکرد خنک سازی گوشی نیز می‌شود. ما این سیستم را آزمایش کردیم و برای دقیق بودن تا چهار مرتبه آزمایش را تکرار کرده‌ایم، تا ببینیم که فیبر کربن تا چه میزان در واقعیت می‌تواند دما را کاهش دهد. به صورت خلاصه اگر بگوییم: هیچ مقدار! در آزمایش ما اختلاف دمایی خاصی بین نوت 9 و نوت 8 که از پخش کننده دمای کوچک‌تری بهره می‌برد و فیبر کربن نیز در آن به کار نرفته است، دیده نشد.

اگر بخواهیم این جملات را به پرفورمنس گوشی galaxy note 9 ارتباط دهیم، نتایج آزمایش‌های ما نشان داد که گوشی نوت 9 بدون شک یک گوشی قدرتمند است، اما سریع‌ترین دستگاه اندرویدی حال حاضر نیست. ما برای اثبات این ادعا Geekbunch 4 را اجرا کردیم که پرفورمنس عمومی گوشی‌ها را نشان می‌دهد. Note 9 با 6 گیگابایت رم امتیاز 8879 را کسب کرد. البته که نسبت به نوت 8 پیشرفت بسیاری را شاهد بوده است. نوت 8 با پردازنده snapdragon 835 توانسته بود امتیاز 6564 را به دست بیاورد. سامسونگ گلکسی نوت 9 نسبت به S9+ با امتیاز 8295 هم نتایج بهتری به دست آورده است.

باتری گوشی galaxy note 9: خوب است، اما مطابق با انتظارات نیست

سامسونگ باتری حجیم 4000 میلی‌آمپری را در گلکسی نوت 9 قرار داده است که این یعنی باید انتظار داشته باشیم این گوشی نسبت به سایر گوشی‌های کمپانی سامسونگ بهتر عمل کند. اما در تست وب گردی با LTE تا زمانی که گوشی خاموش شود چنین نتیجه‌ای را به دست نیاوردیم. این گوشی در این تست 11 ساعت و 16 دقیقه روشن ماند. (سامسونگ گوشی ارزان‌تر با حجم باتری بیشتر یعنی 4500 میلی‌آمپری دارد. برای شناخت این گوشی مقاله گوشی گلکسی A70 سامسونگ را مطالعه کنید.)

اما نگران نباشید، همچنان می‌توان نام این گوشی را در زمره گوشی‌هایی با ظرفیت روشن ماندن طولانی مدت قرار داد که در آن امتیاز 11 ساعت و 26 دقیقه این گوشی را جزو 20 گوشی برتر قرار می‌دهد. همچنین نسبت به طول عمر متوسط بسیاری از گوشی‌های هوشمند نیز 90 دقیقه بیشتر است. (9 ساعت و 48 دقیقه)

هرچند گوشی سامسونگ گلکسی نوت 9 تنها 15 دقیقه از نوت 8 با باتری 3300 میلی‌آمپری بیشتر روشن بوده است. گوشی Pixel 2 XL توانسته 12 ساعت و 9 دقیقه روشن بماند، یعنی نیم ساعت بیشتر از Note 9 و گلکسی S9+ هم 10 ساعت و 59 دقیقه روشن بوده است.

دستیار صوتی Bixby: به گرد پای siri هم نمی‌رسد چه برسد به Alexa!

سامسونگ در حال توسعه دستیار صوتی شخصی خود با نام Bixby است و برای این کار این دستیار صوتی را با برنامه‌های بیشتری همگام کرده و تمرکز آن را بیشتر بر روی محتوا معطوف ساخته است.

اما Bixby همچنان در پشت دستیاران صوتی قدرتمندتری نظیر Alexa از کمپانی Amazon، Google Assistance از کمپانی گوگل و حتی siri از کمپانی اپل است. امکانات جدید Bixby نظیر رزرو رستوران و یا تماس با تاکسی‌های اینترنتی در حال حاضر با باگ مواجه هستند.

سخن آخر در مورد سامسونگ گلکسی نوت 9

سامسونگ گلکسی نوت 9 را می‌توان یکی از ابتکارات سامسونگ در لاین سری Note اعلام کرد که نمایشگر بزرگ تری نسبت به سری‌های قبلی خود دارد. اما این روزها هر گوشی پرچمداری به نوعی هیولا محسوب می‌شود که دنیای تکنولوژی در دستان خود گرفته است. داشتن آخرین نمونه پردازنده‌ها، بهترین دوربین‌ها و باتری‌هایی با ظرفیت بزرگ‌تر دیگر نمی‌تواند ویژگی منحصربه‌فرد یک گوشی محسوب شود. در حقیقت سامسونگ گوشی برابری با نوت 9 نیز دارد یعنی S9+.

گوشی نوت 9 به پرفورمنس بالا اتکا کرده است. اگر به دنبال یک گوشی با نمایشگر بزرگ هستید که کارهای زیادی را با قلم آن از راه دور بتوانید انجام دهید، نوت 9 برای شما ساخته شده است. علاوه بر این قابلیت اتصال این گوشی با تنها یک کابل به نمایشگر بزرگ‌تر، این گوشی را به یک گوشی پر قدرت ایده‌آل برای مخاطبان بدل ساخته است.

سامسونگ گلکسی نوت 9 بدون شک گوشی معرکه‌ای است اما جادوگر عرصه گوشی‌های هوشمند محسوب نمی‌شود. ظرفیت باتری آن خوب است اما باعث پرچمداری آن نمی‌شود. دوربین آن خوب است اما گوگل پیکسلی که 10 ماه قبل از آن عرضه شده بود بهتر است.‌

اگر بررسی سامسونگ گلکسی نوت 9 برایتان جالب توجه بود، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.