نمای کلی از سامسونگ گلکسی s10 plus

سامسونگ گلکسی s10 plus سریع‌ترین در بازار گوشی‌های اندرویدی

سامسونگ گلکسی s10 plus یکی از بهترین گوشی‌هایی است که اگر کمی پول اضافه‌تر داشته باشید و بتوانید آن را خریداری کنید، سریع‌ترین گوشی اندرویدی در بازار جهانی را خواهید داشت. این گوشی  نخستین گوشی اندرویدی است که از تکنولوژی Ultrasonic fingerprint یا (سنسور اثر انگشت اولتراسانیک) بهره می‌برد. همچنین این گوشی از دوربین‌های بهبود یافته‌تر بهره می‌برد و طول عمر باتری در آن به مقدار قابل توجهی ارتقا یافته است.

نقاط قوت

نمایشگر O-Infinity خارق‌العاده

سنسور اثر انگشت اولتراسانیک با عملکرد عالی

دوربین‌های بسیار مطلوب

پرسرعت‌ترین گوشی اندرویدی

طول عمر بسیار زید باتری با قابلیت شارژ وایرلسی دیگر دستگاه‌ها

جک هدفون

نقاط ضعف

دوربین سلفی ممکن است حواس شما را پرت کند

قیمت بالا

ژست‌های حرکتی می‌توانست بهتر باشد

سامسونگ گلکسی s10 plus را تا چه حد می‌توان قدرتمند نامید؟

سامسونگ در دهمین سالگرد تولید خط گوشی‌های سری Galaxy نشان داد که سامسونگ گلکسی s10 plus انقلابی است که این کمپانی در گوشی‌های خود به راه انداخته است. در عین حال این پرچم‌دار جدید سامسونگ در بخش نوآوری و جاه طلبی چیزی کم ندارد. گلکسی s10 plus اولین گوشی اندرویدی در دنیا است که از تکنولوژی اولتراسانیک در تشخیص اثر انگشت بهره می‌برد. این سنسور در نمایشگر 6.4 اینچی جدید Infinity-O قرار گرفته است.

گوشی سامسونگ گلکسی s10 plus را در سپهر تعامل ببینید

همچنین این گوشی را می‌توان اولین گوشی سامسونگ نامید که 5 دوربین از جمله لنز اولتراواید در پشت خود دارد. همچنین به لطف وجود حالت شی در این گوشی، عکس‌هایی که در نور کم گرفته می‌شوند ظاهر بسیار بهتری دارند. برخی از کاربران ترجیح می‌دهند صبر کنند و ببینند که سامسونگ با ارائه Galaxy S11 چه حرفی برای زدن دارد. با این وجود سامسونگ گلکسی s10 plus همچنان یک گوشی فوق‌العاده است که باعث شده آن را یک عضو از فهرست بهترین گوشی سامسونگ بدانیم.

خلاصه‌ای از محتوای متن و گوشی سامسونگ s10 plus

  • سنسور اثر انگشت اولتراسانیک این گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد، مشروط به اینکه دست خود را روی صفحه نمایشگر بگذارید و چند ثانیه‌ای صبر کنید تا سنسور اثر انگشت شما را بخواند. اینکه گوشی خود را بگذرید و سریعا بردارید، نمی‌تواند زیاد رضایت‌بخش باشد.
  • در تست وبگردی ما که با حالت LTE انجام شده، گلکسی s10 plus توانسته زمان بی‌بدیل 12 ساعت و 35‌دقیقه را با باتری 4100 ملی‌آمپری خود به ثبت برساند. این رکود توانسته بسیاری از گوشی‌های پرچمدار در مارکت گوشی‌های هوشمند را شکست بدهد.
  • نمایشگر Infinity-O بسیار زیباست، اما دو دوربین پانچ شده در آن ممکن است کمی برای شما مزاحمت ایجاد کند، از این رو می‌توانید آن را با استفاده از بخش تنظیمات پنهان کنید.
  • فناوری Wireless PowerShare به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید دستگاه‌های دیگر را نیز شارژ کند.
  • به لطف پردازنده Snapdragon 855 سامسونگ گلکسی s10 plus یکی از پر سرعت‌ترین گوشی‌هایی است که در بازار گوشی‌های اندرویدی دیده می‌شود.
  • دوربین اولتراواید جدید این گوشی تصاویر بسیار زیبایی ارائه می‌کند اما Pixel 4 XL و Iphone 11 Pro Max تصاویر به مراتب بهتری به ویژه در نور کم به ثبت رسانده‌اند.

 

نمایشگر سامسونگ گلکسی s10 plus

قیمت سامسونگ گلکسی s10 plus و تاریخ عرضه

گوشی سامسونگ گلکسی s10 با مشخصات 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی 999 دلار/ 799 یورو قیمت دارد. اما می‌توانید مدلs10 plus  را با 512 گیگابایت حافظه سفارش دهید. قیمت سامسونگ گلکسی s10 plus برابر با 1249 دلار است یا می‌توانید نمونه یک ترابایتی با 12 گیگابایت رم را با قیمت 1599‌دلار/ 1399‌ یورو خریداری کنید.

خبر خوبی که وجود دارد این است که در تخفیفات می‌توانید این گوشی را 550 دلار/ 400 یورو ارزان‌تر خریداری کنید. این گوشی به دو حالت سیم لاک و سیم فیری موجود است که کمپانی‌های AT&T، Sprint و Verizon، U.S. Cellular و Xfinity Mobile آن را عرضه کرده‌اند. (سامسونگ با عرضه سری A گوشی‌های بسیار مقرون به صرفه‌تر و در عین حال بسیار پر قدرت تولید کرد. برای این منظور پیشنهاد می‌کنم مقاله بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A50 را مطالعه کنید.)

طراحی: بازسازی شده و شکوهمند، اما دوربین‌های سلفی چالش برانگیز هستند

دیگر نیازی نیست که به جستجوی گوشی‌های تمام صفحه بپردازید. نمایشگر Infinity-O یکی از مشخصات گلکسی s10 plus است که این گوشی بر اساس آن استوار شده. این گوشی نمایشگر واقعا بزرگی دارد و کاملا از این لبه تا آن لبه ادامه یافته است. اگر نوار باریک انتهایی گوشی را در نظر نگیریم، s10 plus تقریبا هیچ گودی دیگری ندارد. کمپانی سازنده این کار را در سامسونگ گلکسی s10 plus انجام داده است و تنها دو نقطه در گوشه سمت راست بالای گوشی تعبیه کرده تا دوربین‌های سلفی را در آن قرار دهد.

دوربین سلفی سامسونگ گلکسی s10 plus

حالا که من از s10 plus استفاده می‌‌کنم، می‌توان این دو دوربین را کمی آزار دهنده عنوان کرد. به ویژه اگر از یک اپلیکیشن با پس زمینه سفید همانند Gmail استفاده کنید این موضوع را در خواهید یافت. انگار دو چشم کوچک به شما زل زده‌اند. به همین دلیل هم سامسونگ تصاویر پس زمینه ویژه‌ای برای s10 plus خود طراحی کرده است. این تصاویر در قسمت بالا، سمت راست کمی تیره‌تر هستند و این کار برای آن انجام شده که کمی این دو دوربین را بتوان ناپدید کرد.

اما آیا این دوربین‌ها از دوربین Iphone XS بدتر هستند یا بهتر؟ اگرچه دوربین سلفی در آیفون XS بزرگ‌تر است، اما نسبت به سامسونگ کمتر آزار می‌دهد. هرچند اگر بخواهید می‌توانید با فعال کردن گزینه نوار سیاه بالایی، این دوربین‌ها را در سامسونگ ناپدید کنید، اما قاعدتا نمای تمام صفحه را از دست خواهید داد.

ابعاد سامسونگ گلکسی s10 plus برابر است با 6.2 * 2.91* 0.3 اینچ و وزن آن 6.17 انس است. این مشخصات نشان می‌دهد که سامسونگ اس 10 پلاس را نمی‌توانید با یک دست بگیرید (حداقل من نمی‌توانستم با یک دست با این گوشی کار کنم) برای اینکه بتوانم گزینه چند رسانه‌ای را از پایین گوشی انتخاب کنم، مجبور شدم تا گوشی را در دست خود جابجا کنم و با شصت این گزینه را انتخاب کنم.

ابعاد سامسونگ گلکسی s10 plus در سپهر تعامل

البته مشکل بزرگ‌تری در دیزاین این گوشی وجود دارد و آن هم انحنای نمایشگر است. این مشکل جدیدی نیست اما از آنجایی که نمایشگر انحنا دارد و از این لبه تا آن لبه کشیده شده است، به صورت تصادفی هنگامی که گوشی را در دست داشتم گزینه‌هایی انتخاب می‌شد که مد نظر من نبود.

هرچند این گوشی سامسونگ نسبت به آیفون XS Max (با ابعاد 6.2 * 3.05 * 0.3) به مراتب نازک‌تر و سبک‌تر است. علاوه بر این می‌توانید با کشیدن دست از قسمت تحتانی و سمت راست موبایل به صورت مورب و رو به بالا به سمت چپ، حالت استفاده از تک دست را در سامسونگ گلکسی s10 plus فعال کنید. ما نسخه سفید رنگ گلکسی s10 plus را امتحان کردیم (Prism white) که یک رنگ آینده محور و زیبا داشت، همچنین این رنگ به خوبی می‌تواند اثر انگشت را مخفی کند تا ردی از اثر انگشت در قاب پشتی آن دیده نشود. همچنین این گوشی در رنگ‌های Prism Back٬ Prism Blue‌ و Flamingo Pink نیز موجود است. اگر ترجیح می‌دهید که بجای گلس یک طرح سرامیکی در پشت گوشی قرار داشته باشد، می‌توانید 250 دلار اضافه پرداخت کنید و Ceramic Black‌ یا Ceramic Blue و Flamingo Pink آن را خریداری کنید.

مشخصات گلکسی s10 plus

در این بخش مشخصات گلکسی s10 plus را در جدول خلاصه کرده‌ایم که می‌توانید استفاده کنید.

قیمت شروع از 999 دلار/ 799 یورو
نمایشگر (رزولوشن) 6.4‌ اینچ (کیفیت عریض HD+)
دوربین پشتی 16 مگاپیکسل اولتراواید دیافراگم f/2.2

12 مگاپیکسل پیکسل دوگانه عریض دیافراگم f/1.5 و f/1.5

12 مگاپیکسل تله فوتو دیافراگم f/2.4

دوربین جلویی 10 مگاپیکسل با پیکسل دوگانه دیافراگم f/1.9- سنسور عمق تصویر 8 مگاپیکسلی دیافراگم f/2.2
پردازنده سامسونگ گلکسی s10 plus Qualcomm Snapdragon 855
رم 8 گیگابایت و 12 گیگابایت
حافطه 128 گیگابایت و 512 گیگابایت و 1 ترابایت
پشتیبانی از microSD بله، تا 512 گیگابایت
باتری 4100 میلی‌آمپر
رنگ بندی Prism black, prism white, prism blue, ceramic white, ceramic black, prism green, flamingo pink
ابعاد 6.2 * 2.91 * 0.3‌ اینچ
وزن 6.17 انس

قفل اثر انگشت اولتراسانیک: سریع و راحت

این سیستم امنیت بایومتریک بسیار ساده و آسان است. سیستم قفل اثر انگشتی اولتراسانیک درون نمایشگر سامسونگ گلکسی s10 plus قرار گرفته است و به راحتی می‌توان آن را راه‌اندازی کرده و استفاده کرد. برخلاف Apple Face ID (سیستم تشخیص چهره اپل) نیازی نیست که به گوشی زل بزنید و انگشت خود را بالا بکشید تا گوشی را آنلاک کنید. به سادگی می‌توانید انگشت خود را در ناحیه مخصوص قرار دهید و گوشی باز خواهد شد.

سنسور اثر انگشت سامسونگ گلکسی s10 plus

برخلاف سنسور دو بعدی اوپتیکال اثر انگشت در گوشی OnePlus 6T، این سنسور اثر انگشت یک نقشه سه بعدی از انگشت تهیه می‌کند که امنیت آن به مراتب بیشتر است. علاوه بر این سرعت به مراتب بیشتری دارد، به صورتی که بیشتر از دو ثانیه برای باز شدن قفل گوشی منتظر نخواهید ماند.

تنها چند ماه پس از عرضه، مشخص شد که یک مشکل امنیتی در این سیستم وجود دارد. اگر روی گوشی محافظ سلیکونی قرار گرفته باشد (برای محافظت از خط و خش صفحه) به راحتی می‌توان این سیستم را هک کرد و هر کسی می‌تواند قفل گوشی را باز کند. هرچند بلافاصله سامسونگ یک آپدیت امنیتی عرضه کرد که این مشکل را بر طرف ساخت.

البته زمانی که تست قفل سامسونگ گلکسی s10 plus را انجام می‌دادم چندین بار با پیغام عدم تطابق مواجه شدم. اما تهیه یک نقشه سه بعدی دیگر از اثر انگشت بسیار لذت بخش است. برای اینکه نتیجه بهتری دریافت کنید باید انگشت شصت خود را روی گوشی قرار دهید و از هر زاویه‌ای آن را برای نقشه تعریف کنید. در این صورت نقشه کاملی به وجود خواهد آمد که هیچ مشکلی در خواندن آن وجود نخواهد داشت. پس از آن دیگر هیچ مشکلی در باز کردن قفل گوشی نداشتم. البته یک نکته وجود دارد و آن این است که باید انگشت خود را بر روی گوشی قرار دهید و نگه دارید تا اثر انگشت شما شناخته شود.

(لازم به ذکر است که گوشی گلکسی A70 هم دارای اثر انگشت درون صفحه‌ای است، اما قیمت آن بسیار پایین‌تر است. برای شناخت این گوشی مقاله بررسی گوشی گلکسی A70 سامسونگ را بررسی کنید.)

همچنین تلاش کردم تا گوشی Samsung galaxy s10 plus را با انگشت خیس باز کنم. به همین منظور انگشت خود را درون سینک ظرفشویی کمی خیس کرده و روی سنسور اثر انگشت گذاشتم و گوشی باز شد. علاوه بر این، این قفل را توانستم پس از اینکه چند خلال چیپس را لای انگشتانم له کنم هم باز کردم که نشان می‌دهد با انگشت چرب هم می‌توانید قفل گوشی را باز کنید.

در s10 plus می‌توانید با استفاده از تشخیص چهره نیز گوشی خود را باز کنید، اما در حالت پیش فرض این تنظیمات روی تشخیص چهره سرعتی هستند که به افراد اجازه می‌دهد با استفاده از یک عکس یا فیلم از شما بتوانند گوشی را باز کنند، این مشکل در تست ما تایید شده است. پیشنهاد می‌کنم که تشخیص چهره سرعتی را غیرفعال کرده و در کل از اثر انگشت استفاده کنید.

دوربین‌ها: دوربین واید قابل قبول و سلفی دوست داشتنی

یکی از مشخصات گلکسی s10 plus این است که این گوشی بیشترین تعداد دوربین را در بین سایر گوشی‌های سامسونگ دارد و در مجموع 5 دوربین خواهید داشت. پشت آن 3 دوربین قرار گرفته که شامل شاتر اصلی با پیکسل دوگانه است که 12 مگاپیکسل کیفیت دارد و دیافراگم متغیر آن دو عدد است، f/1.5 و f/2.4، یک لنز تله فوتو با 2x قدرت بزرگنمایی یا زوم و دیافراگم f/2.4 و همچنین یک لنز اولتراواید 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 که به شما دید 123 درجه خواهد داد.

علاوه بر این دوربین سلفی گلکسی s10 plus نیز دوگانه است: یک شاتر 10 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و لنز عمق تصویر ثانویه با دیافراگم f/2.2.

لنز اولتراواید در S10 plus تصاویر بسیار دراماتیکی ثبت می‌کند که با آن دید بسیار بهتری از مناظر خواهید داشت. تصویر زیر مربوط به برج Grace در نیویورک است که طراحی منحنی شکل منحصربه‌فردی دارد. با دوربین استاندارد می‌توانید این انحنا را ببینید، اما زمانی که لنز اولتراواید را هم دخیل سازید، می‌توانید سایر ساختمان‌ها را هم ببینید و این انحنا معنا و مفهوم بیشتری پیدا می‌کند.

تصلو

اگر به پورتره علاقه‌مند هستید، افکت لایو فوکس جدیدی که در سامسونگ گلکسی s10 plus اضافه شده می‌تواند بسیار مفید باشد. می‌توانید افکت‌های مختلفی را انتخاب کنید: Blur، Spin، Zoom و Color Point گزینه‌هایی هستند که یک تصویر پورتره بسیار هنرمندانه برای شما ایجاد خواهند کرد. Color Point افکت مورد علاقه من است، این افکت سوژه اصلی عکسبرداری را به حالت رنگی قرار داده و پس زمینه را سیاه و سفید می‌کند. در تصویر زیر می‌‌توانید ببینید که این افکت تا چه میزان زیبا است. البته می‌توانید این افکت‌ها را پس از اینکه تصویری را به ثبت رساندید نیز اعمال کنید.

تصاویر گرفته شده با سامسونگ گلکسی s10 plus

دوربین Galaxy S10 plus با تکیه بر واحدهای پردازشی و هوش مصنوعی که دارد، می‌تواند تا 30 سوژه عکاسی را شناسایی کند که نسبت به Galaxy Note 9 تا 20 سوژه بیشتر را پشتیبانی می‌کند. البته این قابلیت خیلی سریع نیست، چون زمانی که از سگ طلایی خودم (با نژاد Retriever) عکس گرفتم، چند ثانیه‌ای طول کشید تا آیکون سگ نمایش داده شود.

برای اینکه ببینیم سامسونگ گلکسی s10 plus چگونه عملکردی دارد، آن را در کنار Pixel 3 قرار دادیم و در کمال تعجب، گوشی تولید شده توسط گوگل در صدر فهرست قرار می‌گیرد. اما در شماری از موارد S10 Plus‌ هم برنده است. به این تصویر از این کلاه‌های رنگارنگ نگاه کنید. تصویر گرفته شده با S10 plus به مراتب روشن‌تر و تیزتر است. در زیر می‌توانید تصاویر گرفته شده با s10 plus را مشاهده کنید.

در تصویری که از کاپ کیک گرفته شده است، Pixel 3 به دلیل واقعی‌تر بودن رنگ شکلات برنده است، حتی با توجه به این نکته که تصویر گرفته شده در Galaxy S10 plus روشن‌تر و گرم‌تر است. زیر رنگ زردتری در S10 plus‌ دیده می‌شود.

اگر امیدوار هستید که دوربین گوشی سامسونگ گلکسی s10 plus در تاریکی بتواند تصویر بهتری بگیرد، در حقیقت درست فکر کرده‌اید. البته تصویر زیر به اندازه کاری که Pixel 3 می‌تواند انجام بدهد نیست. در تصویر زیر که با Pixel 3 گرفته شده است، می‌توانید به راحتی تمامی اجسام موجود در قفسه را ببینید، البته در سامسونگ هم تصویر زیبایی در نور کم دیده می‌شود و این به دلیل حالت شبانه‌ای است که سامسونگ در پرچمدار خود اعمال کرده است.

در تصویر زیر هم می‌توانید به عکس های گرفته شده از شیرینی با دو گوشی s10+‌ و Iphone XS نگاه کنید. همانطور که می‌بینید تصاویر در s10+ به مراتب روشن‌تر هستند.

عملکرد گوشی: سریع‌ترین دستگاه اندرویدی حال حاضر

به عنوان اولین گوشی با پردازنده Qualcomm Snapdragon 855 که تنها 7 نانومتر است، گلکسی اس 10 پلاس سریع‌ترین گوشی اندرویدی است که می‌توان دید، حتی می‌توان در بعضی از تست‌ها این گوشی را سریع‌تر از Iphone XS عنوان کرد. در این گوشی بازی بسیار سنگین Asphalt 9 را بدون ذره‌ای لگ و یا اختلال بازی کردم. در بازی Mortal Kombat X گرافیک به قدری بالا بود که وقتی خون کسی می‌پاشید روی نمایشگر، به تعبیری انگار در یک کنسول بازی می‌کردم.

مرتبط: گوشی iphone 11 pro max سریع‌ترین گوشی در دنیا است

در تست Geekbunch 4 که عملکرد عمومی گوشی‌ها را اندازه‌گیری می‌کند، S10 plus‌ امتیاز 10732 را به دست آورده است که Galaxy Note9 با امتیاز 8876، Pixel 3 با امتیاز 7316 و OnePlus 6T با امتیاز 8972 را مغلوب می‌کند. تمامی این سه گوشی از آخرین پردازنده سال گذشته، ‌Snapdragon 845 استفاده می‌کنند. هرچند Iphone XS که از پردازنده A12 Bionic Chip  ساخته اپل بهره می‌برد، امتیاز بالاتر 11420 را دریافت کرده است.

در تست گرافیک نیز سامسونگ گلکسی s10 plus توانسته در بخش 3DMark Sling Shot Extreme امتیاز 5648 را به دست بیاورد. این امتیاز آیفون XS (4339)، Galaxy S9‌ (4634)، Pixel 3XL (4396) و OnePlus 6T (5183) را شکست داده است.

در تست ویرایش فیلم، که شامل تغییر فیلم از 4K به 1080p و اعمال فیلترهای مختلف با Adobe Filter Clip می‌شود، سامسونگ عملکرد خوبی از خود نشان داد. این گوشی در مدت زمان 2 دقیقه و 26 ثانیه این کار را انجام داده است. البته از طرف دیگر آیفون XS این کار را در 39 ثانیه به انجام رساند. البته موبایل سامسونگ s10 plus توانسته از دیگر گوشی‌های اندرویدی سریع‌تر این کار را انجام دهد. بنابراین حائز اهمیت است که بدانید یک اپلیکیشن جدید برای Samsung galaxy s10 plus به منظور ادیت فیلم وجود دارد که کاملا برای گوشی‌های سامسونگ بهینه شده است.

این گوشی بازی Asphalt 9 را در 7.95 ثانیه بارگزاری کرد، که در مقایسه با 7.08 ثانیه در Iphone XS قابل قبول است. اما در بارگزاری Mortal Kombat X سریع‌تر بود و 11.3 در مقایسه با 12.8 در آیفون به مراتب بهتر است. همانطور که می‌بینید عملکرد گیمینگ سامسونگ گلکسی s10 plus رضایت بخش است.

نمایشگر و صدا

نمایشگر جدید quad HD+ Dynamic AMOLED که در گلکسی s10 plus وجود دارد بدون شک بهترین نمایشگری است که سامسونگ تاکنون تولید کرده. طبق گفته DisplayMate این نمایشگر گرید A+ را دریافت کرده است. با این وجود مواردی وجود دارد که باعث می‌شود پنل Iphone XS Max را ترجیح بدهیم. (سامسونگ در گوشی‌های میان رده ارزان قیمت خود نیز نمایشگرهای بسیار خوبی قرار داده است، یکی از این نمونه‌ها سامسونگ گلکسی A30‌ است. مقاله بررسی آن را حتما مطالعه کنید.)

البته اگر به جنبه مثبت قضیه نگاه کنیم بهبودهای زیادی روی این نمایشگر ایجاد شده است. قابلیت Dynamic Tone Mapping در این نمایشگر باعث می‌شود که تصاویر روشن‌تر باشند و طیف رنگی وسیع‌تری را پوشش دهد.  علاوه بر این سامسونگ تن رنگی آبی را کاهش داده، چرا که این رنگ به چشم آسیب می‌رساند.

سامسونگ گ

زمانی که نور چراغ قوه را به پنل s10 plus تاباندیم تراکم پیکسلی 625 نیت را مشاهده کردیم که نشان می‌دهد این پنل روشن است. پنل آیفون XS عدد کمتر 606‌ را به دست آورده اما زمانی که دو تصویر مشابه را در هر دو گوشی قرار دادیم و مقایسه کردیم، دیدیم که آیفون تصویر شفاف‌تری ارائه می‌کند. نمایشگر Pixel 3 نسبت به این دو گوشی کمی تاریک‌تر بوده و امتیاز 362 نیت را به دست آورده است.

زمانی که صحبت از کیفیت صدا می‌کنیم، اسپیکرهای استریو در S10 plus بسیار قدرتمند هستند، اما در مقایسه با آیفون XS Max حرفی برای گفتن ندارند. با پخش آهنگ «Feel It Still» در Spotify، سامسونگ صدای بلندی تولید کرده است، اما آیفون صدا و بیس واضح‌تری دارد.

طول عمر باتری و اشتراک گذاری انرژی

باتری 4100 میلی‌آمپری که در سامسونگ گلکسی s10 plus به کار رفته بدون شک یکی از پر ظرفیت‌ترین باتری‌هایی است که در گوشی‌های اندرویدی می‌توانید ببینید. در تست باتری که شامل وبگردی با اینترنت 4G LTE و روشن‌ترین حالت نور نمایشگر تا آخرین مقادیر شارژ موجود در باتری است، این گوشی زمان خارق‌العاده 12 ساعت و 35 دقیقه را ثبت کرده است.

با این مقدار ظرفیت نگهداری شارژ، می‌توانید از Galaxy S10 plus برای شارژ کردن دیگر دستگاه‌ها استفاده کنید. به لطف ویژگی Wireless PowerShare می‌توانید با استفاده از پشت گوشی اس 10 پلاس، دستگاه‌هایی که از قابلیت شارژ وایرلسی استاندارد Qi بهره می‌برند را شارژ کنید. البته این قابلیت شامل آیفون هم می‌شود. همچنین می‌توانید هدفون‌های وایرلسی سامسونگ با نام Galaxy Buds را هم شارژ کنید.

OneUI و عملکرد نرم افزاری

خبر خوش این است که OneUI در Galaxy S10 plus منعطف است و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. برای مثال، در منوی تنظیمات این گوشی گزینه‌های زیاد و گیج کننده نمی‌بینید، اما به راحتی می‌توانید مقصود خود را پیاده‌سازی کنید. علاوه بر این می‌توانید بدون اینکه در تنظیمات مختلف غرق شوید، گزینه‌های زیادی را فعال کنید. برای مثال اینکه می‌توانید با کشیدن انگشت روی صفحه به Wireless PowerShare و فیلتر رنگ آبی به راحتی دسترسی داشته باشید، ‌بسیار لذت بخش است.

تفاوت میان سامسونگ گلکسی s10 و سامسونگ گلکسی s10 plus

در مقایسه گلکسی s10 و سامسونگ گلکسی s10 plus تفاوت زیادی دیده نمی‌شود. 10 plus با قیمت 999 دلار و s10 با 899‌ دلار پردازنده‌های یکسانی دارند و هر دو سه دوربین در پشت خود دارند، با این جود تعدادی تفاوت کلیدی هم در میان آن‌ها دیده می‌شود. در S10 plus نمایشگر بزرگتر 6.4 اینچی دارید که در مقایسه با نمایشگر 6.1 اینچی اس 10 نشان می‌دهد که گوشی معمولی‌تر با حالت تک دست تطابق بهتری دارد.

تفاوت دیگری که دیده می‌شود این است که در S10 plus دوربین سلفی دوگانه دارید  که برای ثبت تصاویر مختلف با افکت‌های بوکه (bokeh) مناسب است. مورد دیگر باتری است. در گوشی بزرگ‌تر باتری بزرگ‌تری هم دارید (4100 میلی‌آمپر در s10 plus‌ و 3400 میلی‌آمپر در S10 معمولی) علاوه بر این در گوشی plus گزینه سوم 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه هم خواهید داشت.

مقایسه s10 و سامسونگ گلکسی s10 plus

سخن پایانی در مورد سامسونگ گلکسی s10 plus

اگر احساس می‌کنید که نیازی به قلم طراحی همانند آنچه در Galaxy Note 9 وجود دارد ندارید، سامسونگ گلکسی s10 plus یک گوشی قدرتمند است که می‌توانید با سیستم عامل اندروید آن را امتحان کنید. این گوشی به شما تجربه یک نمایشگر تمام صفحه را می‌دهد. دوربین‌های آن بسیار قابل هستند و سرعت آن به قدری بالا است که Pixel 3 گوگل را هم پشت سر گذاشته است. طول عمر 12.5 ساعته این گوشی باعث شده که سامسونگ s10 plus بیشترین طول روشن بودن را در میان دیگر گوشی های این کمپانی داشته باشد. (اگر از جمله افرادی هستید که قلم در گوشی برای شما بسیار اهمیت دارد، حتما مقاله بررسی سامسونگ گلکسی نوت 9 را نگاهی بیندازید.)

علاوه بر این،‌ به دلیل سیستم اولتراسانیک تشخیص اثر انگشت بسیار قدرتمند،‌ سامسونگ را تحسین می‌کنیم. عملکرد گیمینگ سامسونگ Galaxy S10 plus هم بسیار خوب است و تنها در موارد بسیار کمی از گوشی آیفون، نسبت به سایر گوشی‌های اندرویدی پرچمدار، بهتر بوده است.

منبع

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

3 کامنت در “سامسونگ گلکسی s10 plus سریع‌ترین در بازار گوشی‌های اندرویدی

  1. […] که گرافیک بالای آن هوش از سر شما می‌پراند. در مقاله بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی s10 plus این گوشی قدرتمند را بیشتر […]

  2. […] هم دوست کنجکاوی داشته باشید که گوشی سامسونگ گلکسی s10 plus خود را به داخل استخر پرت می‌کند تا توجه اطرافیان را به […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.