گوشی آیفون 12 پرومکس

گوشی آیفون 12 پرومکس ؛ قدرت بی‌بدیل از غول آمریکایی

اگر به دنبال بهترین آیفون‌ در مارکت این روزهای گوشی‌های هوشمند هستید، گوشی آیفون 12 پرومکس تنها گزینه روی میز برای شما است. این گوشی قدرتمند است، بیشترین طول عمر باتری را می‌توانید از آن داشته باشید و نسبت به بهترین گوشی های آیفون 2020 شرکت اپل نیز قدرت به مراتب بیشتری چه در بخش سخت افزار و چه در بخش نرم افزار دارد. این دستگاه را می‌توان جزو بزرگ‌ترین گوشی‌های تولید شده آیفون تاکنون دانست و البته که هزینه آن هم بسیار بالا است. با وجود این نکات ترسناک، گوشی Iphone 12 pro max بهترین عملکرد و گزینه‌های مختلف کاربردی را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

گوشی آیفون 12 نسخه پرو مکس بزرگ‌ترین گوشی آیفون است که تاکنون ساخته شده و همچنین می‌توان به آن لقب بهترین در بازار گوشی‌های هوشمند را نیز داد. البته این برای زمانی است که پرداخت میلیون‌ها تومان پول بابت یک گوشی برای شما اهمیت نداشته باشد.

گوشی آیفون 12 پرومکس در یک نگاه چند دقیقه‌ای

طراحی به کار رفته برای گوشی آیفون 12 پرومکس نشان می‌دهد که این گوشی از خانواده گوشی‌های تولید شده این شرکت در سال 2020 است، هر چند تغییرات کوچکی را نیز می‌توان در آن مشاهده کرد. برای مثال، یک فریم تخت دو طرفه در چپ و راست و بالا و پایین دیده می‌شود که ظاهر جذاب‌تری را به این گوشی خواهد بخشید و نسبت به مدل سال گذشته کمی گرفتن آن با دست آسان‌تر خواهد بود.

در بخش طراحی، ظاهر بسیار پرمیوم و زیبایی برای این گوشی در نظر گرفته شده که با رنگ‌بندی‌های بسیار جذاب نیز تولید گشته است و به نحوی می‌توانید از ظاهر درخشان فلزی در لبه‌های آن لذت ببرید، هرچند که به سرعت اثر انگشت روی آن باقی می‌ماند.

در حالی که آیفون 12 پرو مکس میزان بسیار کمی نسبت به آیفون 11 پرو مکس بزرگ‌تر است اما Bezzelهای اطراف نمایشگر کوچک‌تر شده‌اند تا پنل OLED این گوشی به 6.7 اینچ قابل افزایش باشد. برای درک هرچه بهتر تفاوت‌های این سه گوشی، نگاهی به مقاله بررسی گوشی های سری 12 آیفون بیاندازید.

در نمایشگر بزرگ‌تر تصاویر شفاف‌تر و واضح‌تر هستند که می‌توانید در طول روز صفحات وبسایت و تصاویر مختلفی را ببینید. گوشی آیفون یک سینمای تمام عیار برای شمایی است که طرفدار فیلم و دنیای رسانه‌ای هستید. این گوشی یکی از بهترین نمایشگرهای بازار را دارد که می‌تواند هم صحنه‌های رنگی را رندر کند و هم تن رنگی نزدیک به واقعیت را برای بیننده نشان بدهد.

ویژگی اساسی و مهم گوشی آیفون 12 پرومکس سال 2021 ساختار دوربین آن است که از 3 دوربین تشکیل شده است و همگی ارتقا یافته و مجهز به پردازنده‌های تصویری بهتر هستند.

اگرچه که در مقایسه با گوشی‌های قبلی ساختمان دوربین در این گوشی بیشتر دیده می‌شود، اما اما سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی آن به نحوی ارتقا یافته تا بتواند نور بیشتری را دریافت کند و بهبودهایی به خود دیده است که فرایند پردازش عکس را نیز آسان‌تر می‌سازد.

اگرچه در آزمایش‌های انجام شده دوربین گوشی IPHONE 12 PRO MAX با دوربین گوشی آیفون 12 pro تفاوت چندانی در بخش عملکرد ندارد که البته بسیار هم جالب توجه است، اما تصاویر گرفته شده در مجموع روشن‌تر و شفاف‌تر هستند.

اگر به دنبال فیلمسازی هستید حتما باید نگاهی به آیفون 12 pro max بیندازید چرا که به دوربین‌های ویژه مجهز شده و می‌تواند با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه برای شما فیلم ضبط کند.

بنابراین، اگر تولید کننده محتوا هستید و به دنبال یک گوشی با قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت بسیار زیاد می‌گردید آیفون 12 بدون فوت وقت این کار را برای شما انجام می‌دهد.

کیفیت HDR دوربین گوشی آیفون 12 پرومکس نیز فیلم شما را بهتر می‌کند و با بهبود نور و رنگ این کار را روی ویدیوی شما انجام می‌دهد. اگرچه که ممکن است کمی تصاویر غیر واقعی به نظر برسند و حجم فیلم ضبط شده نیز بسیار بیشتر شود، به این ترتیب نمی‌توانید HDR را همان ویژگی عنوان کنید که همه به دنبال آن هستند.

گوشی آیفون 12 نسخه پرو مکس از حافظه 128 گیگابایت شروع می‌شود که می‌توان آن را حداقل مورد انتظار خریداران دانست، چرا که به سرعت توسط فیلم و تصاویر گرفته شده با دوربین پر خواهد شد. البته در بخش حافظه آیفون به رقیب اصلی خود یعنی گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا حسابی میدان را باخته است.

همچنین با داشتن شبکه اینترنتی 5G می‌توانید محتوا را با سرعت بیشتری دانلود کنید که به این ترتیب ممکن است با کمبود فضای ذخیره مواجه شوید.

با وجود اینکه فناوری 5G در گوشی های آیفون 12 پایه آینده ارتباطات موبایل است، اما به خودی خود نمی‌تواند دلیلی برای خرید این گوشی باشد. البته تا هنوز بخش‌های مختلفی از هر کشور تحت پوشش این فناوری قرار ندارند و بسیاری از کاربران نمی‌توانند در حال حاضر از این فناوری استفاده کنند.

در آینده نه چندان دور شبکه 5G گسترده‌تر خواهد شد، بنابراین خرید گوشی های سری آیفون 12 مجهز به شبکه اینترنتی 5G فکری برای آینده است، چرا که امکان استفاده از نسل جدید سرعت اینترنت در حال حاضر مقدور نیست مگر اینکه در یک شهر با پوشش این فناوری حضور داشته باشید.

شبکه 5G چه در گوشی آیفون 12 پرومکس یا نسخه‌های دیگر آیفون 12 و چه در گوشی‌های اندرویدی جدید تنها سرعت بیشتری برای شما به همراه می‌آورد، بنابراین احساسی اینکه ممکن است چیزی را از دست داده باشید در حال حاضر برای شما رخ نخواهد داد.

در عین حال، اپل فناوری مبتکرانه MagSafe را هم به گوشی‌های سری  آیفون 12 اضافه کرده که به شما کمک می‌کند شارژرهای مغناطیسی، کیف کارت و دیگر تجهیزات را به آیفون جدید خود به صورت آهنربایی متصل کنید.

این قابلیت بسیار کاربردی است و در حال حاضر روز به روز اکسسوری‌های مختلف نیز برای این فناوری تولید می‌شوند. این فناوری می‌تواند با گذر زمان پیشرفت کند و گوشی آیفون 12 پرومکس شما را یک وسیله مناسب برای آینده تبدیل کند که روز به روز به تجهیزات آن اضافه می‌شود. بدون شک این گوشی را می‌توان جزو بهترین گوشی های 2021 محسوب کرد.

علاوه بر نمایشگر بزرگ‌تر، یکی دیگر از بزرگ‌ترین دلایل برای خرید نسخه پرو مکس سری گوشی های آیفون 12، طول عمر باتری آن است. این گوشی به واسطه بدنه کشیده و بلندتر باتری بزرگ‌تری در مقایسه با دیگر گوشی‌های خانواده آیفون 12 دارد.

اگر بهترین گوشی هوشمند اپل رو می‌خواهید، Iphone 12 pro max  همان گزینه‌ای است که باید آن را خریداری کنید. این گوشی نمایشگر روشن و بزرگی دارد، دارای دوربین پیشرفته، باتری بسیار قدرتمند و یک فناوری بسیار کاربردی در داخل خود است که برای بسیاری از کاربران گزینه نهایی خواهد بود.

علاوه بر این، اگر آیفون پرو مکس کمی برای شما بیشتر از حد انتظارتان است و از بودجه شما فراتر می‌رود، می‌توانید آیفون 12 پرو را انتخاب کنید که ویژگی‌های نسبتا مشابهی دارد و عملکرد آن کاملا برابر است. هزینه کمتری دارد و حتی تفاوت دوربین‌های این دو گوشی نیز بسیار کم هستند.

اگر علاقه‌مند به بازار اندروید هستید نیز گوشی‌های مختلفی در مقابل شما قرار دارد. از جمله گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا که از بهترین گوشی‌های تولید شده سامسونگ برای سال 2021 بوده است.

آیفون 12 پرو مکس دارای گواهینامه IP68 است و می‌تواند تا سی دقیقه زیر 6 متر آب دوام بیاورد. از این رو می‌توان نام این گوشی را در فهرست بهترین گوشی های ضد آب قرار داد.

ویژگی مشخصات ویژگی مشخصات
شبکه LTE/5G ابعاد 160.8*78.1*7.4 میلی‌متر
مقاومت در برابر آب دارد- تا 6 متر و برای 30 دقیقه نمایشگر Super Retina XDR OLED، Dolby Vision- 6.7 اینچ
رزولوشن تصویر 1284*2778 محافظ نمایشگر گلس سرامیکی ضد خش
سیستم عامل iOS 14.1 قابل ارتقا به 15 پردازنده Apple A14 Bionic 5nm
پردازنده گرافیکی Apple GPU- چهار هسته گرافیکی حافظه داخلی و رم 128 گیگابایت حافظه و 6 گیگابایت رم- 256 گیگابایت و 6 گیگابایت رم- 512 گیگابایت و 6 گیگابایت رم
دوربین چهارگانه12 مگاپیکسل لنز واید12 مگاپیکسل لنز تله فوتو12 مگاپیکسل لنز اولترا وایدمجهز به سنسور LiDAR سه بعدی ویدیو کیفیت 4K تا 60 فریم بر ثانیهکیفیت 1080 تا 240 فریم بر ثانیهکیفیت Dolby Vision HDR تا 60 فریم بر ثانیه
قابلیت‌های امنیتی Face ID باتری 3687 میلی آمپر Li-Ion با پشتیبانی از شارژ سریع 60 وات و شارژ واسرلسی  واتروشن ماندن در حالت تا 20 ساعت در حالت تماشای فیلم و تا 80 ساعت در حالت گوش دادن به موزیک
ویژگی های گوشی آیفون 12 پرو مکس

طراحی

گوشی آیفون 12 پرومکس یک گوشی بسیار بزرگ است و به نوعی می‌توان آن را بزرگ‌ترین گوشی آیفون نام برد که تاکنون ساخته شده است .

یکی از مشخصه‌های کلیدی درباره گوشی پرومکس این است که رنگ‌های به مراتب نرم‌تری در آن دیده می‌شود. ظاهر خروجی از یک بامپر استیل ضد خش و درخشان ساخته شده است. همچنین نمای جلویی و پشتی گوشی نیز با رنگ‌هایی همچون گرافیت، طلایی، نقره‌ای و آبی تولید شدند.

نمای بیرونی بسیار اشرافی است اما به راحتی اثر انگشت را به خود جلب می‌کند به همین دلیل باید مدام گوشی را برای آنکه ظاهر شکیل خود را از دست ندهد تمیز کنید.

با در نظر گرفتن برچسب قیمتی بسیار بالایی که دارد احتمالا انتظار دارید و آیفون 12 Pro max ظاهر بسیار خاصی داشته باشد. بدون شک چنین اتفاقی در این خط تولید افتاده و به ویژه در نسخه گلد کاملا مشهود است.

در نظر داشته باشید که از نظر طراحی آیفون 12 نسخه مکس تنها یک نسخه بزرگ‌تر شده از آیفون 12 معمولی و 12 پرو است و با وجود این که اندازه آن بزرگ‌تر شده اما همچنان به راحتی می‌توانید آن را دست بگیرید.

همانطور که گفته شد این گوشی بزرگ‌ترین تولید شرکت اپل است و ابعاد 160.8*78.1*7.4 میلی‌متر ضخامت دارد و با وجود اینکه نسبت به آیفون 11 پرو مکس نازک‌تر است اما به راحتی می‌توانید متوجه بزرگ‌تر بودن آن در دست خود شوید که البته آن هم به لطف لبه‌های مربعی ایجاد شده است.

 

گوشی آیفون 12 پرومکس
طراحی به کار رفته برای گوشی آیفون 12 پرومکس نشان می‌دهد که این گوشی از خانواده گوشی‌های تولید شده این شرکت در سال 2020 است.

نکته قابل توجه پیش از خرید این است که اپل سری شارژ را از جعبه این گوشی برداشته در حالی که در نسخه‌های قبلی می‌توانستید آن را همراه با گوشی خود خریداری کنید. اکنون یک کابل شارژر به همراه این گوشی برای شما ارسال می‌شود که از نوع USB-C به لایتنینگ است، البته که این کابل نسبت به ‏usb gaming با سرعت بیشتری شارژ می‌کند.

البته دلیل حذف شارژر از آیفون 12 پرومکس به نظر بسیار بی‌معناست چرا که اپل گفته که این کار را برای جلوگیری از هدر رفت وسایل الکترونیکی انجام داده است، چون بسیاری از افراد سری شارژر و هدفون برای خود دارند و نیاز به یک سری شارژر آیفون جدید وجود ندارد. به نظر می‌رسد که اپل به این فکر نکرده که شاید افرادی باشند که سری شارژر سازگار نداشته باشند و یا تاکنون آیفون خریداری نکرده باشند.

اگر به دنبال یک گوشی بزرگ از شرکت اپل هستید این گوشی لذت بسیاری برای شما فراهم خواهد کرد اما بدون شک نمی‌توانید تمام قسمت‌های نمایشگر را با انگشت شصت خود لمس کنید.

نمایشگر آیفون 12 PRO MAX
مایشگر این گوشی توانسته به صورت لبه به لبه باشد که نتیجه آن یک نمایشگر 6.7 اینچی کامل در مقایسه با نمایشگر 6.5 اینچی در آیفون 11 پرو است

نمایشگر

نمایشگر آیفون 12 PRO MAX بزرگ‌ترین نمایشگری است که اپل تاکنون در آیفون‌های خود استفاده کرده و خود می‌تواند دلیل خوبی برای خریداری آن باشد. در کنار داشتن جدیدترین فناوری‌هایی که سال گذشته روی آیفون 11 پرومکس قرار گرفته بود، تمام مدل‌های سری 12 دارای نمایشگر OLED هستند و به ویژه در این ابعاد تفاوت بزرگی را خواهید دید.

اپل این قابلیت را Super XDR OLED display نام‌گذاری کرده است. به عبارتی این نمایشگر را می‌توان شفاف، روشن و دقیقا در نظر گرفت کرد که رنگبندی بسیار خوبی را نیز برای آینده به همراه خواهد داشت

به لطف Bezzelهای بسیار باریک که در اطراف صفحه نمایشگر این گوشی قرار گرفته‌اند، نمایشگر این گوشی توانسته به صورت لبه به لبه باشد که نتیجه آن یک نمایشگر 6.7 اینچی کامل در مقایسه با نمایشگر 6.5 اینچی در آیفون 11 پرو است. این فضای اضافه احساس بسیار خوبی را برای بیننده تداعی می‌کند، به ویژه هنگام تماشای فیلم این موضوع را در خواهید یافت.

اپل به نمایشگر آیفون 12 پرومکس محافظ سرامیکی اضافه کرده است که در تمام سری‌های آیفون 12 دیده می‌شود و دلیل این کار افزایش 4 برابری مقاومت نمایشگر در برابر شکستن هنگام سقوط از ارتفاع است.

علاوه بر این، اپل مدعی شده که آیفون‌های جدید این شرکت در برابر خط و خش نیز بسیار مقاوم هستند که دلیل اصلی آن فرایند dual ion exchange در هنگام تولید است. البته این ادعا در نخستین روزهای استفاده از گوشی کاملا برای شما نقض خواهد شد چرا که هنگام آزمایش این گوشی متوجه خط و خش‌های متعددی خواهید شد.

اگر به این فکر می‌کنید که بدون کاور محافظ می‌توانید از گوشی آیفون خود استفاده کنید با وجود ارتقاء و بهبودهای متعددی که در بخش تولید روی دست گرفته شده اما ممکن است که در بعضی از موارد با مشکل مواجه شوید.

دوربین آیفون 12 پرومکس
به لطف ابعاد بزرگ‌تر آیفون 12 پرومکس سنسور دوربین‌ها به مراتب بزرگ‌تر هستند که نتیجه آن دریافت نور بیشتر و ثبت تصاویر روشن‌تر و واضح‌تر است.

دوربین

بزرگ‌ترین دلیل برای خرید این گوشی را می‌توانید در فریم پشت گوشی ببینید که سه دوربین 12 مگاپیکسلی را در خود جای داده است. این دوربین‌ها شامل لنز استاندارد wide یا عریض، لنز Ultra Wide یا فوق عریض و لنز Telephoto 2.5X است که نسبت به سال گذشته نیز بهبودهایی را به خود دیده‌اند. حالت شب به سنسور فوق عریض و شوتر اصلی اضافه شده است.

اگر به این فکر می‌کنید که تفاوت زیادی آیفون 12 پرو و نسخه مکس وجود ندارد، توجه کنید که اپل گفته این گوشی برای افرادی ساخته شده که می‌خواهند بهترین تجربه عکسبرداری را داشته باشند.

به لطف ابعاد بزرگ‌تر آیفون 12 پرومکس سنسور دوربین‌ها به مراتب بزرگ‌تر هستند که نتیجه آن دریافت نور بیشتر و ثبت تصاویر روشن‌تر و واضح‌تر است.

نتیجه تمام این گفته‌ها بسیار ساده است. اگر می‌خواهید که بهترین تصاویر را به ثبت برسانید باید میان نسخه پرو و نسخه پرو مکس به سمت این گوشی بروید. اپل از نظر عکس‌برداری کامپیوتری کارهای عظیمی انجام داده است. چیپست درون سری گوشی‌های آیفون ۱۲ به قدری هوشمند است که می‌تواند بفهمد به چه چیزی نگاه می‌کند. نتیجه این کار تطبیق تصویر با سوژه است. قابلیت Deep Fusion که سال گذشته به گوشی‌های آیفون اضافه شد تصاویر را به صورت پیکسل به پیکسل آنالیز می‌کند تا بهترین نتیجه ممکن را پس از ثبت عکس ارائه کند.

تصاویر گرفته شده با آیفون 12 پرو مکس
چیپست درون سری گوشی‌های آیفون ۱۲ به قدری هوشمند است که می‌تواند بفهمد به چه چیزی نگاه می‌کند

قابلیت Smart HDR 3 نیز پس از ثبت تصاویر به دنبال مناظر مختلف می‌گردد و Exposureهای  مختلف را با هوشمندی تمام روی عکس اعمال می‌کند تا بهترین تصویر را حتی در حالت شب که نیاز به نور بیشتری وجود دارد و ممکن است تصاویر کمی تاریک‌تر یا تارتر باشند ایجاد کند.

بدون شک، در گوشی آیفون 12 پرومکس نسبت به آیفون 11 پرو مکس بهبودهای بسیاری اعمال شده، به ویژه در ثبت تصاویر با نور بسیار کم می‌توان بهبودهایی را دید. با نگاه کردن به تصاویری که در نور کم ثبت شده‌اند می‌توان دید که نویز کمتری روی تصاویر وجود دارد و تصاویر ثبت شده به مراتب از نظر کلی نور بهتری دارند.

بدون شک سنسور بزرگ‌تر این گوشی نور بیشتری را در مقایسه با آیفون 11 پرو مکس وارد می‌کند و از نظر شفافیت و جزئیات می‌توان گام‌های رو به جلو را میان تصاویر این گوشی  دید، هرچند با وجود این بهبودها همچنان تفاوت زیادی میان تصاویر دو گوشی دیده نمی‌شود که مایه تعجب است.

به وضوح مشخص است؛ این گوشی نسبت به نسخه‌های سال گذشته برتری‌هایی دارد، به طوری که تصاویر نور بیشتری دارند، تیزتر هستند و از نظر کیفی نیز بهبود یافته‌اند.

با تغییر میان سه دوربین؛ یعنی از wide به زوم کامل و این دست موارد تغییر بسیار کمی در کیفیت تصاویر دیده می‌شود که خود یک بهبود بزرگ نسبت به سال گذشته محسوب می‌گردد. تصاویری که از لنز تله فوتو گرفته شده‌اند تا حدودی شسته رفته افراطی هستند، اما در مجموع ثبات کیفیت میان هر سه لنز را می‌توان یک اقدام بزرگ و مثبت در نظر گرفت. اپل همچنین ناهمخوانی لبه‌های فریم را در لنز اولترا واید به شدت کاهش داده است و در تصاویر فلت حالت خمیدگی از بین رفته است.

تصاویر گرفته شده با آیفون 12 پرو مکس
بدون شک سنسور بزرگ‌تر این گوشی نور بیشتری را در مقایسه با آیفون 11 پرو مکس وارد می‌کند و از نظر شفافیت و جزئیات می‌توان گام‌های رو به جلو را میان تصاویر این گوشی دید

یکی از نکات کلیدی که اپل در رابطه با آن صحبت می‌کند Smart HDR 3 است. یک مسیر منطبق بر هوش مصنوعی که می‌تواند تصاویر گرفته شده از صحنه‌های مختلف مثلا آسمان یا ساختمان را تفسیر کند و همچنین تشخیص بدهد که در پیش زمینه چه سوژه‌ای قرار دارد و چه میزان رنگ یا نور برای تصویر احتیاج است، هرچند این قابلیت همیشه درست عمل نمی‌کند.

سنسور LIDAR در گوشی‌های آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس یک فناوری نوظهور است که برای گوشی‌های هوشمند عرضه شده اما قابلیت ثبت تصاویر پرتره در حالت شب را ایجاد می‌کند و تاثیری که روی عکس دارد به شفاف شدن و گرم‌تر شدن رنگ‌ها ختم خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که این سنسور بتواند سرعت اتوفیکس را بهبود ببخشد اما نمی‌توانید به راحتی تغییر در سرعت را متوجه شوید.

در استفاده از این دوربین در خواهید یافت که ثبت تصاویر پر سرعت (مثلا در مسابقات اتوموبیل‌رانی) در نور کم بسیار دشوار است. البته که خیلی عجیب و غریب نیست، اما در هر صورت از سنسور LIDAR انتظار می‌رفت که بتواند در این زمینه راه‌حلی داشته باشد.

یکی از نقاط قوت و درخشان آیفون 12 پرومکس حالت شب یا Night Mode است، چرا که میزان Exposure تصاویر در آن به مراتب بهبود یافته‌تر و متعادل‌تر شده است. در حالت شب ممکن است که ثبت تصاویر تا 30 ثانیه هم زمان ببرد، اما در صورتی که سه پایه تصویربرداری داشته باشید و این زمان را در اختیار گوشی قرار دهید بدون شک جزئیات بسیار زیادی را برای شما ثبت خواهد کرد.

احتمالا انتظار دارید برای زوم در حالت Night mode گوشی از لنز telephoto خود استفاده کند. ما در تست‌های خود دریافتیم که گوشی به جای استفاده از لنز تله فوتو از دیافراگم کمتر لنز اصلی خود استفاده می‌کند و در عوض عکس را به صورت دیجیتالی برش می‌دهد و به سمت استفاده از لنز optical نمی‌رود. این کار به این منظور انجام شده که تصاویر بهتری بتوانید داشته باشید، چرا که سنسور اصلی قابلیت بهتری در دریافت نور دارد، هرچند که ممکن است تصویر با کمی نویز درگیر شود.

نکته بعدی که در طول آزمایش دوربین سلفی توانستیم به آن پی ببریم مربوط به دوربین سلفی آیفون می‌شود که در طول این سال‌ها به نحوی طراحی شده تا در حالت portrait بتواند پس زمینه شما را تار کند، اما همچنان نمی‌تواند در جداسازی درست مو و پس زمینه درست عمل کند. این موضوع اهمیت بسیاری دارد و تمام فرایند عکسبرداری سلفی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، چرا که همه نمی‌توانند در طول روز موهای شانه زده داشته باشند.

 پایدارساز تصویر اپتیکال یا (Optical image stabilization)که در آن تمام سنسور برای کاهش تاری ناشی از حرکت در تصویر جابه‌جا می‌شود کارایی دقیق و درستی دارد و البته که این بار قابلیت ضبط در کیفیت Dolby Vision را نیز به دست آورده است(یک فرم قدرتمند از HDR که در آن میان المان‌های تاریک و روشن ویدیو تفاوت‌های خوبی قرار داده می‌شود) و به شما امکان می‌دهد که ویدیوهای بسیار روشنی را ثبت کنید.

ویدیوهایی که با Dolby Vision ثبت شده‌اند روشن‌تر هستند اما ممکن است در بعضی از مناطق با Over-expose یا اشباع بیش از حد رنگ سفید در تصاویر مواجه شوید. به همین دلیل اگر می‌خواهید که ویدیوهای واقعی‌تری داشته باشید، بد نیست که این گزینه را خاموش کنید. (این کار به حفظ فضای ذخیره نیز کمک می‌کند چرا که آیفون 12 پرومکس می‌تواند تصاویری با کیفیت 4k و سرعت 60 فریم بر ثانیه ثبت کند که حجم بسیار زیادی دارند و فضای بسیار زیادی را هم اشغال می‌کنند)

هیچ شکی نیست که اپل بهترین دوربین ساخته شده خود را روی  Iphone 12 pro max قرار داده، اما نمی‌توانید تفاوت چندانی میان این دوربین و دوربین به کار رفته در آیفون 12 پرو پیدا کنید. البته که بهترین تصاویر را با آیفون 12 پرو مکس می‌توانید ثبت کنید که به مراتب روشن‌تر و رنگی‌تر هستند، اما بخش بزرگی از فرایند ثبت تصویر در این گوشی از طریق تصویربرداری کامپیوتری است که از نظر محاسباتی میان دو گوشی برابر است.

قابلیت Magsafe در گوشی آیفون 12 پرو مکس
قابلیت Magsafe یک ابتکار بی‌نظیر و کاربردی از اپل است که در اول راه قرار دارد

شبکه 5G ، سیستم عامل IOS، قابلیت جدید Magsafe و عملکرد

به نظر من، ویژگی کلیدی اصلی آیفون 12 پرو مکس دوربین‌های آن است اما بزرگ‌ترین تغییرات در شکل قالب شبکه 5G و سیستم جدید Magsafe نمایان می‌شوند که روی تمام رنج گوشی‌های آیفون 12 قرار دارند.

سرانجام شبکه 5G وارد گوشی‌های آیفون شده و البته که اپل هم می‌دانست که هرچه دیرتر اقدام کند، ممکن است بیشتر مشتریان خود را به اندروید ببازد. تازه‌ترین آزمایش در لندن نشان داده که با این فناوری در گوشی‌های آیفون سرعت دانلود تا 400 مگابایت بر ثانیه افزایش می‌یابد. دانلود فایل‌ها و اپلیکیشن‌های بزرگ‌تر نسبت به گذشته سرعت بیشتری دارد و به جرات می‌توان گفت که سرعت در 5G به مراتب بیشتر از 4G است.

البته که فناوری 5g هنوز فراگیر نشده و شاید در اکثر مناطق دنیا نتوانید این شبکه را داشته باشید، اما زمانی که 5G همه دنیا را گرفت، بد نیست که گوشی شما هم بتواند به آن متصل شود. با این وجود نمی‌توان این ویژگی را آنقدر وسوسه‌انگیز دانست که به خاطر آن به سمت آیفون 12 پرو مکس بروید. البته توجه داشته باشید که این ویژگی روی باتری نیز تاثیرات بسیاری دارد.

فناوری Magsafe

فناوری Magsafe طرفداران بسیاری یافته و می‌توان آن را بهترین خلاقیت اپل دانست. اگر هنوز نمی‌دانید که Magsafe چیست؛ این فناوری شامل یک حلقه مغناطیسی در محفظه داخلی و پشت آیفون است که می‌توانید به آن شارژر، کیف کارت و دیگر اکسسوری‌هایی که تولید شده و یا می‌شوند را بچسبانید.

حالا آینده را در نظر بگیرید که گیم کنترلرها، پرینترهای فوری ، پروژکتورها و دیگر موارد بر اساس این خلاقیت اپل دست به کار شوند و چنین قابلیت‌هایی را برای همراه کردن آیفون با خود اضافه کنند.

برای شارژ کردن آیفون خود می‌توانید از شارژر وایرلسی با نام Magsafe استفاده کنید که البته هزینه گزافی برای خرید جداگانه آن باید بپردازید. البته که گزینه‌های دیگری هم در مقاله بهترین شارژرهای وایرلسی 2021 برای آیفون و اندروید برای شما مشخص شده است که می‌توانید سری به آن بزنید.

باتری گوشی آیفون 12 پرو مکس

اگر به دنبال بهترین گوشی اپل با بهترین باتری هستید، این گوشی را می‌توانید به راحتی خریداری کنید. اندازه بزرگ‌تر این گوشی یعنی که فضای بیشتری برای ظرفیت باتری دارید و نتیجه آن داشتن بهترین عملکرد در بخش باتری از سری گوشی‌های آیفون 12 است.

از نظر عمومی ظرفیت باتری روزانه این گوشی با گوشی آیفون 11 پرو مکس برابر است، اما این موضوع به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله اینکه شما با شبکه 5G کار می‌کنید یا نه.

اپل به صورت اتوماتیک و در صورتی که از گوشی استفاده نداشته باشید،‌ آن را از شبکه 5G خارج می‌کند تا بتواند باتری را به مدت بیشتری نگاه دارد. البته که در این موارد همچنان گزینه 5G نشان داده می‌شود و عملا نمی‌توانید بفهمید که سرعت کاهش پیدا کرده است.

آیا باید گوشی آیفون 12 پرو مکس را خریداری کرد؟

این گوشی را بخرید اگر:

به دنبال بهترین باتری هستید

با وجود اینکه اضافه شدن فناوری 5G به گوشی‌های 2020 آیفون به معنای مصرف بیشتر باتری است، اما شاسی بزرگ گوشی امکان طولانی‌تر شدن ظرفیت و عمر باتری را فراهم می‌کند.

بهترین دوربین روی گوشی‌های آیفون را می‌خواهید

تصاویری که از گوشی آیفون 12 پرو مکس به دست می‌آورید؛ چه از نظر جلوه طبیعی و چه از نظر تیزی و وضوح رنگ‌ها فوق‌العاده هستند. اگرچه سنسور بزرگ‌تر این گوشی نور بیشتری را در هنگام شب وارد گوشی می‌کند، اما نکته بسیار جالبی که وجود دارد این است که این دوربین نسبت به دوربین آیفون 12 پرو بهبودهای آنچنان بیشتری نیافته است.

به دنبال دیدن محتوا هستید

نمایشگر 6.7 اینچی این گوشی دارای پنل OLED است و احساس بسیار خوبی در تماشای فیلم برای شما ایجاد خواهد کرد. به ویژه اگر بتوانید این گوشی را با یک جفت ایرپاد پرو همگام کنید، تجربه Dolby Atmos را به خوبی احساس خواهید کرد.

این گوشی را نخرید اگر:

هزینه برای شما اهمیت دارد

با وجود اینکه از نظر فضای ذخیره‌سازی، نسخه پرو مکس بیشتر از آیفون 12 استاندارد جا دارد، اما همچنان بسیار گران قیمت است. به اصطلاح، این گوشی برای بچه پولدارها است.

به دنبال یک گوشی به اندازه کف دست خود هستید

آیفون 12 پرومکس یک گوشی هیولا است. اگر نمایشگر بزرگ‌تر و باتری با ظرفیت بیشتری می‌خواهید عاشق آن خواهید شد. اما اگر می‌خواهید که با یک دست با گوشی کار کنید، نباید به سمت پرو مکس بروید.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.