گوشی آیفون se 2020 جدیدترین گوشی اپل

آیفون se 2020 منتشر شد؛ از این گوشی اقتصادی چی می‌دونیم؟

آیفون se 2020 به عنوان جدیدترین گوشی اپل روانه بازار شده و خیلی از طرفداران گوشی های اپل که پولی برای خرید مدل‌های گران قیمت این کمپانی ندارند را خوشحال کرده است. این گوشی تمام ویژگی‌هایی که برای تبدیل شدن به یکی از بهترین گوشی های اقتصادی نیاز است را با خود دارد. به ویژه اگر طرفدار گوشی‌های کوچک‌تر و خوش دست‌تر باشید، از این گوشی نباید غافل شوید.

همانطور که می‌بینید اپل نام دستگاه خود را گوشی آیفون se 2 2020 و یا آیفون 9 نگذاشته و تنها به یک نام بسیار ساده برای آن بسنده کرده است.

این گوشی با قیمت 399 دلار در بازار جهانی عرضه می‌شود که احتمالا جایگزین آیفون 8 خواهد بود. آیفون se 2020 همان پردازنده‌ای را دارد که در گوشی آیفون 11 pro max می‌توانید بیابید؛ بله! A13 Bionic در این گوشی قدرتمند قرار دارد، پس گول قیمت پایین آن را نخورید. نمایشگر این گوشی زیبا و خوش دست 4.7 اینچ از نوع retina است که سنسور Touch ID هم دارد و در کمال تعجب، شارژ وایرلسی را هم پشتیبانی می‌کند. البته شاید برایتان ناخوشایند باشد که در این گوشی تنها یک دوربین در عقب و جلو قرار دارد، اما سیستم یادگیری جدید ماشینی اپل در این گوشی قرار دارد و به سرعت ترفندهایی را برای عکس پورتره از شما فرا خواهد گرفت.

پردازنده A14 Bionic در گوشی iphone 12 غوغا به پا خواهد کرد

آیفون se 2020 منتشر شد؛ از این گوشی اقتصادی چی می‌دونیم؟

البته باید در نظر داشته باشید که به توجه به قیمت پایین این گوشی، بعضی از ویژگی‌های قدرتمند گوشی‌های پرچمدار این کمپانی از آن حذف شده‌اند؛ از جمله که Face ID‌ در آن قرار ندارد و از فناوری شارژ سریع یا Fast Charging نیز پشتیبانی نمی‌کند. در رابطه با دوربین آیفون se 2020 نیز حالت شب وجود ندارد و در نتیجه نمی‌توان انتظار تصویر خوب در نور کم از آن داشت. اما در مجموع، این گوشی در مقایسه با ارزان ترین گوشی ها و حتی گوشی‌های اقتصادی دیگر کمپانی‌ها نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد.

چه خبرهایی در رابطه با آیفون se 2020 به گوش می‌رسد؟

اپل در نخستین خط تولید این گوشی با چنان تقاضایی مواجه شد و به قدری توانست آن را پیش فروش کند که تاریخ عرضه آن یک ماه به تعویق افتاد. اپل برای این گوشی خود قیمت پایه 399 دلار یا 419‌ پوند را در نظر گرفته و در حال حاضر تنها برای پیش فروش است. تاریخ اولیه برای انتشار این گوشی 24 آوریل بود که به تعویق افتاد.

399 دلار، قیمت آیفون se 2020 برای نسخه 64 گیگابایتی است، اما می‌توانید آن را به 128 گیگابایت ارتقا داده و در عوض 449 دلار یا 469 پوند برای آن بپردازید. همچنین یک نسخه 256 گیگابایتی هم آماده عرضه است که با قیمت 549 دلار یا 569 پوند به دست مشتری خواهد رسید.

البته اگر در کشورهای خارجی بودید هم می‌توانستید این گوشی را به صورت قسطی ماهیانه 9.54 دلار بخرید. زمان انتشار دقیق این گوشی توسط مجله 9to5 Mac اعلام خواهد شد که می‌توانید پیگیری کنید.

سنسور اثر انگشت آیفون se 2020

مشخصات آیفون se 2020 چه فخری بر دیگر گوشی های اقتصادی می‌فروشد؟

این گوشی ظاهر آشنایی خواهد داشت، چرا که مبتنی بر آیفون 8 است و نمایشگر آن نیز 4.7 اینچی خواهد بود. در حقیقت این گوشی برای جایگزین شدن به جای Iphone 8 تولید شده است. مشخصات آیفون se 2020 نشان می‌دهد که این گوشی از آلومینیوم و گلس ساخته شده و دکمه محبوبHome  یا (Touch ID Button به صورت لمسی) در پایین نمایشگر قرار گرفته است. از این دکمه برای آنلاک کردن گوشی و همچنین دریافت اجازه از کاربر برای دانلود اپلیکیشن و خرید از Apple Pay استفاده می‌شود.

اپل این گوشی را در سه رنگ‌بندی مختلف تولید کرده است. رنگ مشکی‌، سفید و قرمز که به گفته کمپانی برای داشتن دقیق‌ترین حالت رنگی از هفت لایه برای رنگ‌آمیزی استفاده شده است. فریم آلومینیومی نیز رنگ مشابهی دارد و مجموعا گوشی یکدست خواهد بود.

خبر خوش دیگری که در رابطه با گوشی آیفون se 2020 شنیده می‌شود این است که دارای رتبه بندی IP67 است. این یعنی که گوشی se آیفون ضد آب است و می‌تواند برای 30 دقیقه تا ارتفاع 1 متر دوام بیاورد.

اندازه و وزن گوشی 2020 se آیفون چقدر است؟

این گوشی را می‌توان یکی از خوش دست‌ترین گوشی‌های تولید شده در بازار گوشی‌های هوشمند عنوان کرد. ابعاد این گوشی 5.45 در 2.65 در قطر 0.29 اینچ است. وزن این گوشی را 5.22 اونس یا (140 گرم) اعلام کرده‌اند. از طرف دیگر، گوشی آیفون 11 نمایشگر بزرگ‌تری دارد. این نمایشگر 6.1‌ اینچی است و ابعاد آن 5.94 در 2.98 و قطر 0.33 اینچ است. همچنین وزن آن 6.84 اونس اعلام شده که تفاوت بسیار بزرگی است.

به راحتی می‌توانید با یک دست از گوشی آیفون se 2020 استفاده کنید و هنگامی که آن را در جیب خود قرار دادید، قطعا بخشی از آن بیرون نخواهد بود. گوشی‌های آیفون XR، آیفون 11 و همچنین گوشی آیفون 13 برای استفاده با دو دست بسیار مناسب هستند و بدون شک اگر کسی آن را در جیب خود قرار دهد کاملا مشخص خواهد بود.

مشخصات نمایشگر گوشی جدید آیفون

همانطور که گفته شد، این گوشی دارای نمایشگری با سایز 4.7 اینچ است. این نمایشگر به صورت Retina Display است و به لطف فناوری True Tone حوزه رنگی وسیع‌تری را شامل می‌شود. این یعنی که نمایشگر می‌تواند به صورت خودکار تعادل رنگ سفید را برای نور ملایم‌تر برقرار کند. این گوشی همچنین از Dolby Vision و HDR 10 نیز پشتیبانی می‌کند. البته بزرگ‌ترین نکته منفی در رابطه با نمایشگر آیفون se 2020 رزولوشن آن است که همانند آیفون 8 روی 1334 در 750 محدود شده است. نتیجه می‌گیریم که کیفیت پخش این گوشی فول اچ دی نیست.

برخلاف آیفون 8 از 3D Touch در این گوشی استفاده نشده است. در عوض se از Haptic Touch پشتیبانی می‌کند تا چندین عمل لمس را روی نمایشگر انجام دهید. این موضوع شامل پیش نمایش پیام‌ها و گلچین سازی اپلیکیشن‌ها می‌شود.

نمایشگر آیفون se 2020 چطور است؟

دوربین آیفون se 2020 چطوره؟

اپل در این گوشی از یک دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم 1.8 استفاده کرده است. این دوربین شباهت بسیار زیادی با Iphone XR دارد اما اپل تاکید کرده که این بهترین سیستم دوربین یک نفره است. این موضوع به این دلیل است که Iphone SE سیگنال پردازنده تصویر را کاهش می‌دهد. موتور عصبی ماشینی در چیپست آیفون se 2020 کارهایی را انجام می‌دهد که آیفون XR و 8 از انجام آن عاجز هستند.

مثلا برای ثبت تصویر پورتره خود باید شش نور پورتره داشته باشید و همچنین عمق تصویر یا همان حالت بلوری را هم تغییر بدهید؛ اما در آیفون بدون دو لنز اضافی این کار انجام می‌شود، چرا که رندرینگ تصویر همزمان انجام می‌شود. همچنین می‌توانید دیگر ویژگی‌های پیشرفته را در سیستم دوربین خود داشته باید، از جمله HDR هوشمند که می‌تواند حتی با وجود پس زمینه روشن رندر صورت یا همان اصطلاحا روتوش صورت را انجام بدهد. دیگر موارد پایدار ساز تصویر اوپتیکال، متعادل کننده اتوماتیک رنگ سفید و فوکوس اتوماتیک تا 3 برابر سریع‌تر نسبت به نسخه قدیمی‌تر se را شامل می‌شود.

دوربین سلفی آیفون se 2020 هفت مگاپیکسلی است و می‌تواند تصاویر پورتره شما را با افکت بوکه تولید کند. این افکت به لطف فناوری تخمین عمق تک رنگ فراهم شده است. آخرین مورد هم اینکه این گوشی می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت 4k و با سرعت 60 فریم بر ثانیه ثبت کند. همچنین لنزهای دوربین دارای پایدارساز تصویر هستند تا تصویر نرم‌تر و روان‌تر به نظر برسد.

تنها ایراد بزرگی که می‌توان به این دوربین گرفت نبود حالت شب در نور کم است؛ به همین دلیل آیفون 11 در این بخش بهتر ظاهر می‌شود. با این حال اپل تاکید کرده است که عملکرد دوربین در شب آنقدر هم بد نیست. (شاید!)

عملکرد گوشی آیفون se جدید: پردازنده A13 Bionic سریع‌ترین پردازنده دنیا است

پردازنده جدیدی که در آیفون se 2020 قرار دارد تنها محدود به پردازش عکس و بالا بردن کیفیت دوربین نیست. اپل مدعی شده که عملکرد این پردازنده نسبت به A9 که در نسخه قبلی se قرار گرفته بود 2.4 برابر سریع‌تر است و نسبت به پردازنده A11 که در آیفون 8 است نیز 40 درصد سریع‌تر است.

از نظر گرافیک نیز با شرایط مشابهی مواجه هستیم. عملکرد گرافیکی این گوشی طبق گفته اپل 4 برابر بهتر از نسخه قدیمی‌تر se و دو برابر گوشی آیفون 8 است. برآیند این گفته‌ها می‌شود، سرعت بیشتر در باز کردن اپلیکیشن‌ها، اسکرول (بالا پایین کردن صفحه) نرم‌تر در اپلیکیشن‌ها و گیم پلی بهتر که برای یک گوشی با این رنج قیمتی فوق‌العاده است. در این گوشی می‌توانید از اپلیکیشن‌های متنوعی برای واقعیت افزوده استفاده کنید!

از نظر حافظه داخلی و رم با یک گوشی کلاس بالا مواجه هستیم. آیفون se 2020 با حافظه 64 گیگابایتی عرضه می‌شود، اما دو نسخه 128 و 256 گیگابایت هم برای خریداران در نظر گرفته شده است. در بخش رم اما تاکنون اپل چیزی بیان نکرده اما به گفته مجله 9to5 Mac دارای 3 گیگابایت رم است.

آیفون se 2020 ضد آب است

آیفون جدید باتری شکست ناپذیری دارد که ۱۲ ساعت همراه شماست

احتمال می‌رود که در این گوشی نیز همانند آیفون 8 از یک باتری 12 ساعته استفاده شده باشد. اما تاکنون تست‌های اساسی از این باتری که شامل وب‌گردی با اینترنت 4G LTE است گرفته نشده تا ببینیم که چند مرده حلاج است!

خبر خوب البته این است که این گوشی از شارژ 18 وات پشتیبانی می‌کند، اما شارژری که در جعبه گوشی آیفون se 2020 قرار دارد تنها 5‌ واتی است، در نتیجه این شارژر را باید مجزا خریداری کنید. این گوشی همچنین از شارژ وایرلسی Qi پشتیبانی می‌کند که می‌توانید با پدهای وایرلسی آن را شارژ کنید.

مقایسه آیفون se 2020 با آیفون 11

بین این دو گوشی تفاوت‌های اساسی وجود دارد. گوشی se نسبت به آیفون 11 تا 300 دلار ارزان‌تر است و نمایشگر آن کوچک‌تر است (4.7 در برابر 6.1 اینچ). گوشی se با تنها یک دوربین به دست خریدار می‌رسد، در حالی که در آیفون 11 از یک دوربین دوگانه استفاده شده است و البته یکی از این دوربین‌ها اولترا واید است.

دیگر تفاوت کلیدی که میان این گوشی و آیفون 11 وجود دارد ضریب امنیتی دستگاه و روند آنلاک سازی است. البته که امنیت به دلیل سیستم عامل آن به ویژه در آخرین آپدیت سیستم عامل آی او اس 13 بالاست، اما در مقایسه آیفون se 2020 با آیفون 11 باید توجه داشته باشید که این گوشی با استفاده از دکمه تاچ Home زیر نمایشگر آنلاک می‌شود، در حالی که آنلاک در نسخه 11 به صورت Face ID‌ و از طریق شناسایی چهره است.

بسیاری از افراد از شناسایی چهره بیشتر استقبال می‌کنند، چرا که نیازی به انجام کار خاصی نیست و به سرعت گوشی آنلاک می‌شود. با این وجود پردازنده A13 Bionic در هر دو گوشی نعمت بزرگی است که در این گوشی اقتصادی وجود دارد.

مقایسه آیفون se 2020 با آیفون 8

گوشی 399 دلاری جدید se جایگزین آیفون 8 شده است که صد دلار گران‌تر است، اما در عوض با پرداخت پول کمتر گوشی بهتری به دست می‌آورید. از مقایسه آیفون se 2020 با آیفون 8 در می‌یابیم که این دو گوشی شباهت بسیاری با هم دارند، با این وجود تفاوت بسیار بزرگی نیز با هم دارند. اولین و برجسته‌ترین تفاوتی که این دو گوشی با هم دارند حضور پردازنده نسل جدید اپل در نسخه se است که نشان دهنده قدرت بیشتر آن در مقایسه با 8 است.

گوشی جدید se روی کاغذ دوربین به مراتب بهتری در مقایسه با دوربین IPhone 8 دارد. دوربین جلویی 7 مگاپیکسلی و دوربین پشتی نیز 12 مگاپیکسل است که کاملا با آیفون 8 برابری می‌کند؛ اما تفاوت بزرگ‌تر وجود پردازنده A13 Bionic است که باعث افزایش کیفیت عکس می‌شود. این قابلیت شامل حالت پورتره نیز می‌شود.

نهایتا، باتری آیفون se 2020 با آیفون 8 برابر است، اما پردازنده گوشی جدیدتر انرژی کمتری مصرف می‌کند و در نتیجه گوشی بیشتر روشن می‌ماند.

مقایسه آیفون se 2020 با سامسونگ گلکسی A51

مقایسه آیفون se 2020 با سامسونگ گلکسی A51

سامسونگ نیز به تازگی گوشی جدید اقتصادی خود را روانه بازار کرده که در مقاله ارزان ترین گوشی های سامسونگ می‌توانید کمی در مورد آن بیشتر اطلاعات به دست بیاورید. البته که مقایسه این گوشی با A51 سامسونگ نمی‌تواند زیاد معقول باشد، اما گوشی سامسونگ نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. از نظر سیستم عامل همیشه اپل را به عنوان یک سیستم عامل امن و سریع می‌شناسند، اما در قابلیت های جدید اندروید 10 هم موارد بسیاری برای حریم خصوصی و امنیت در نظر گرفته شده است.

از نظر نمایشگر گوشی جدید سامسونگ بسیار بهتر از se است. نمایشگر این گوشی بزرگ‌تر است و حتی از گوشی پیکسل 3a گوگل هم عملکرد بهتری داشته است! نمایشگر سامسونگ A51 دارای پنل AMOLED است و 6.5‌ اینچی است. در حقیقت بزرگ‌ترین مزیتی که می‌توان در مقایسه آیفون se 2020 با سامسونگ گلکسی A51 عنوان کرد، همین نمایشگر است. این نمایشگر کیفیت پخش 2400 در 1080 را به کاربر می‌دهد که فول اچ دی محسوب می‌شود، اما در se روی 750 محدود است.

گزینه دیگری که این دو گوشی را از یکدیگر متمایز می‌کند، دوربین چهارگانه سامسونگ a51 است. با خرید این گوشی یک دوربین 48 مگاپیکسلی با سه لنز 12، 5 و 5 مگاپیکسلی خواهید داشت که ماکرو، واید و عمق یاب هستند، اما در se‌ تنها یک دوربین دارید.

مزیت دیگری که برای A51 در مقایسه با se اپل می‌تواند عنوان کرد سنسور تشخیص اثر انگشت است. سنسور تشخیصی اثر انگشت در گوشی آیفون روی دکمه home‌ قرار دارد اما در گوشی سامسونگ این سنسور درون صفحه نمایشگر است که خود نشان دهنده فناوری به روزتر این گوشی است.

طرفداران گوشی آیفون se 2020 می‌دانند که تمامی گوشی‌های این کمپانی از درگاه حافظه اضافی برخوردار نیستند و باید با حافظه تعبیه شده کنار بیایند، اما در سامسونگ این داستان جور دیگری است. در A51 می‌توانید با کارت SD حافظه دستگاه خود را تا 512 گیگابایت ارتقا دهید.

منبع: Tom’s Guide

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

یک نظر برای “آیفون se 2020 منتشر شد؛ از این گوشی اقتصادی چی می‌دونیم؟

  1. […] با قیمت 399 دلار رقیبان بسیاری دارد. کمپانی اپل با تولید گوشی آیفون se برای سال 2020 به عنوان یکی از قدرتمندترین رقیبان این […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.