بررسی گوشی پیکسل 4XL گوگل

بررسی گوشی پیکسل 4XL گوگل ؛ دوربین قاتل و نمایشگر 90 هرتزی نرم

برای بررسی گوشی پیکسل 4XL گوگل یک جمله خلاصه بیان می‌کنم: بهترین‌های اندروید، دوربین قاتل و نمایشگر بزرگ در کنار باتری غول پیکر!

اگر چند دقیقه‌ای را با گوشی پیکسل 4 شرکت گوگل سپری کنید، می‌فهمید که با وجود سردمداری گوگل در بخش سخت افزار برای این سری گوشی‌ها، نرم افزار همچنان در قلب گوشی‌های پیکسل به عنوان نقطه عطف قرار دارد.

دقیقا همانند نسخه برادر گوشی گوگل پیکسل 4XL‌ ؛ یعنی گوشی پیکسل 4، به این نسخه نیز یک لنز ثانویه روی دوربین پشتی اضافه شده است، اما چیزی که نام این گوشی را در فهرست بهترین گوشی های مخصوص عکاسی قرار داده، محاسباتی است که نرم افزار قدرتمند دوربین این گوشی انجام می‌دهد.

روی این گوشی یک سنسور راداری نیز قرار گرفته تا حرکات مختلفی را که کاربر انجام می‌دهد شناسایی کند و به باز کردن قفل گوشی از طریق شناسایی چهره کمک کند، اما این سنسور هم بدون نرم افزار قدرتمند گوشی حرفی برای گفتن ندارد.

حتی یک ویژگی سخت افزاری مانند نمایشگر با نرخ تازه‌سازی بالاتر نیز به قدری در این گوشی هوشمندانه عمل می‌کند که می‌تواند خود را بر اساس آنچه که انجام می‌دهید تنظیم کند.

اما آیا همه این تغییرات می‌تواند این گوشی را به یک قاتل پرچمدار تبدیل کند که با بهترین گوشی های سامسونگ 2022، بهترین گوشی آیفون 2020 و یا بهترین گوشی های شیائومی 2020 رقابت کند؟ 

بررسی گوشی پیکسل 4XL گوگل

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که باید پیش از بررسی گوشی پیکسل 4XL گوگل به آن پاسخ بدهیم، قیمت آن است. خب! این گوشی در حال حاضر (تاریخ 5 بهمن ماه 1399) در بازار ایران از 24.000.000 تومان (بیست و چهار میلیون تومان) شروع می شود. قیمت پیکسل 4XL به دلار هم در زمان عرضه 899 دلار برای مدل 64 گیگابایتی و 999 دلار برای مدل 128 گیگابایتی بوده که اکنون (2021/1/25) در سایت آمازون 672 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی و همان 999 دلار برای نسخه 128 است.

بررسی گوشی پیکسل 4XL گوگل
بررسی گوشی پیکسل 4XL گوگل: ویژگی‌ها و مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری

مشخصات گوشی گوگل پیکسل 4XL

قیمت در روز عرضه شروع از 899 دلار
نمایشگر (رزولوشن) 6.3 اینچ با پنل AMOLED و رزولوشن 3040*1440
پردازنده (CPU) Snapdragon 855
رم 6 گیگابایت
حافظه 64 گیگابایت، 128 گیگابایت
حافظه جانبی (کارت SD) ندارد
دوربین جلو 8 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.0
اندازه باتری 3700 ملی‌آمپر
طول عمر باتری 9 ساعت و 42 دقیقه
وزن 6.8 انس
دوربین پشتی 12.2 مگاپیکسل دوربین اصلی با دیافراگم f/1.7 – لنز تله فوتو 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
ابعاد 6.3*2.9*0.3 اینچ
رنگ‌ها مشکی، سفید، نارنجی
مشخصات گوشی گوگل پیکسل 4XL

گوشی پیکسل 4XL گوگل از نظر طراحی

اگر طراحی‌های گوگل روی دو مدل قبلی گوشی‌های پیکسل خود زیاد توجه شما را جلب نکرده بود، خبر خوب برای شما این است که این مدل نوعی دگرگونی طراحی را شاهد است. رنگ بکار رفته در پشت گوشی نوع خاصی از مشکی است که در مدل‌های قبلی نبود.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در بررسی گوشی پیکسل 4XL گوگل باید به آن اشاره کرد، حذف سنسور شناسایی اثر انگشت است. گوگل شناسایی چهره را جایگزین اثر انگشت کرده تا گوشی شما باز شود. برای برخی از افراد ممکن است طیف رنگی این سری جدید زیاد خوشایند نباشد، اما پیکسل 4XL نسبت به دو مدل قبلی جذابتر است، حتی با وجود دوربین بزرگی که در سمت راست پنل پشتی گوشی خودنمایی می‌کند.

دوربین سلفی به کار رفته در این نسخه از گوشی دیده نمی‌شود، چرا که نوار باریک مشکی رنگی در بالای گوشی پیکسل 4XL قرار گرفته تا این دوربین مزاحمتی روی نمایشگر نداشته باشد. این نوار سیاه نه تنها جایگاه قرارگیری دوربین سلفی گوشی پیکسل 4XL است، بلکه سنسور جدید این شرکت برای شناسایی حرکت نیز در آن قرار گرفته است.

Tom’s Guide

در دنیای امروزی که نمایشگر گوشی‌ها به سمت لبه به لبه یا تمام صفحه (edge to edge) حرکت می‌کنند و لبه‌های خمیده و منحنی دارند، این گوشی مستطیلی می‌تواند کمی به دید منفی شهره پیدا کند. خیلی از افراد ممکن است که برچسب حوصله‌سربری را به این گوشی بزنند، چیزی که نابودی طراحی یک گوشی را در پی دارد.

اما سری پیکسل همیشه عملکرد و ویژگی‌های اجرایی را نسبت به طراحی مقدم داشته است. گوشی 4XL شرکت گوگل هم از این مسیر خارج نشده است.

اگر گوگل کمی طیف رنگی گوشی جدید خود را افزایش می‌داد بهتر بود، چرا که تنها خلاقیت، اضافه کردن رنگ نارنجی (oh so orange) به گوشی بوده که یک گام از سفید و سیاه جلوتر برداشته شده است. مدل مشکی این گوشی دارای فینیش آینه‌ای است، اما به سرعت لکه می‌افتد. مدل نارنجی رنگ این گوشی نیز دارای تکسچر مات است.

بررسی گوشی pixel 4XL- طراحی
این مدل نوعی دگرگونی طراحی را شاهد است

مورد دیگری که در بررسی گوشی پیکسل 4XL گوگل باید عنوان شود این است که با در نظر گرفتن ابعاد اشاره شده در جدول بالا، گرفتن گوشی با یک دست کار دشواری خواهد بود. اما اگر ترجیح می‌دهید که گوشی بزرگ داشته باشید، گزینه بسیار مناسبی روی میز شما قرار دارد.

گوشی Pixel 4XL دارای گواهینامه IP68 است که آن را در فهرست بهترین گوشی های ضد آب 2020 نیز قرار می‌دهد و این اطمینان را خواهید داشت که گوشی شما به مدت یک ساعت و نیم تا 2 متر زیر آب دوام خواهد آورد.

البته که مقاومت گوشی پیکسل 4XL تا حدودی ناامید کننده است، چرا که در بررسی‌ها وقتی در جیب بود خط و خش بخش‌های مختلف نمایشگر را گرفته بود، در نتیجه وجود گلس برای این گوشی الزامی است.

نمایشگر گوشی جدید گوگل

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که میان 4XL و 4 تفاوت ایجاد می‌کند نمایشگر بزرگ‌تر در گوشی جدیدتر است. گوشی بزرگ‌تر گوگل نمایشگر 6.3 اینچی دارد که پنل آن از نوع AMOLED بوده و نسبت به نسخه قبلی با رزولوشن 3040*1440 شفاف‌تر و روشن‌تر است.

با این وجود، مهم‌ترین ویژگی سال جدید در هر دو گوشی وجود دارد و آن نرخ تازه‌سازی تصویر است، 90 هرتز نرمی بی‌نظیری برای شما فراهم می‌سازد. البته گوگل نمایشگر خود را به صورت پویا تولید کرده و چنانچه گوشی برای مدت زیادی ثابت باشد، نرخ تازه‌سازی را کاهش خواهد داد.

این یک عنصر خوب در بررسی گوشی پیکسل 4XL گوگل محسوب می‌شود چرا که از خالی شدن باتری جلوگیری می‌کند. زمانی که نمایشگر تلاش کند مداوم خود را با بالاترین نرخ تازه‌سازی هماهنگ کند، باتری به سرعت خالی می‌شود.

محاسن نرخ تازه‌سازی تصویر بالای 90 هرتز را تنها زمانی که یک گوشی با این قابلیت در دست داشته باشید خواهید فهمید. زمانی که یک گوشی با این نرخ تازه‌سازی را در دست بگیرید، هنگام اسکرول کردن می‌توانید به راحتی تفاوت آن را با دیگر گوشی‌های بازار دریابید.

گیمینگ روی گوگل پیکسل 4XL نیز بسیار لذت‌بخش است. البته این نرخ تازه‌سازی تصویر در مقابل گوشی‌های پرچمدار سامسونگ حرفی برای گفتن ندارد. سامسونگ گلکسی s20 plus و دو مدل استاندارد و اولترا همگی به نمایشگرهای 120‌هرتزی مجهز شده‌اند.

نکته دیگری که در مورد نرخ تازه‌سازی تصویر برای گوشی پیکسل 4XL می‌توان عنوان کرد این است که نرخ تازه‌سازی تصویر مواقعی که نور به زیر 75 درصد می‌رسد کاهش پیدا می‌کند. البته گوگل در نسخه جدید نرم‌افزار گوشی خود قابلیتی فراهم کرده که نرخ تازه‌سازی تصویر 90 هرتزی در شرایط بیشتری قابل استفاده باشد.

در رابطه با پنل AMOLED، نمایشگر رنگ‌های بی‌نظیر و چشم‌نوازی را برای کاربر فراهم می‌سازد. گوشی جدید گوگل 131.7% از طیف رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. این عدد برای گوشی OnePlus 7T برابر با 155.1% و در گوشی iphone 11 pro max این عدد 118.6% است. طیف رنگی نیز بسیار دقیق است چرا که Google pixel 4XL نمره Delta-E برابر با 0.26 را دارد (اعداد نزدیک‌تر به صفر، دقت رنگی بالاتری دارند). 

بزرگ‌ترین نکته منفی در بررسی گوشی پیکسل 4XL گوگل میزان نور نمایشگر است. این گوشی به مراتب در مقایسه با گوشی‌های دیگر تاریک‌تر است. زیر نور مستقیم، میزان روشنایی ثبت شده این گوشی 418 نیت بوده است. برای مقایسه، آیفون 11 پرو عدد 652 را ثبت کرده و در گوشی S10 گلکسی سامسونگ این عدد 611 نیت بوده است.

بررسی گوشی پیکسل 4XL
گوشی‌های گوگل تنها به سخت‌افزار متکی نیستند، بلکه قابلیت یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در بررسی گوشی پیکسل 4XL گوگل نقطه قوت این گوشی محسوب می‌شود

دوربین‌های گوشی pixel 4XL گوگل

گوگل زمانی به عنوان غول گوشی‌های دوربین‌دار محسوب می‌شد، هرچند که شرکت‌های دیگر بازی را عوض کردند و پس از عرضه Pixel 3 و Pixel 3XL دوربین‌های عجیب و غریبی از دیگر شرکت‌ها ظاهر شدند.

به ویژه، اپل در گوشی آیفون 11 خود از لنزهایی استفاده کرد که در کنار نرم افزار قدرتمند برای بخش دوربین و قابلیت‌های بی‌نظیر آن، تصاویر فوق‌العاده‌ای در نور کم ثبت می‌کند و جزئیات زیادی را هم در مقابل دید بیننده می‌گذارد.

البته گوگل هم ساکت نمانده! لنزهای اضافی را برای پاسخ به این وضعیت اضافه کرده که باعث تشکیل یک دوربین دوم در پشت پیکسل 4XL می‌شود. مانند پیکسل 4، گوشی پیکسل 4XL نیز یک لنز 12.2‌مگاپیکسلی دارد که روی یک لنز تله فوتو 16 مگاپیکسلی سوار شده است. دوربین زیرین قادر به زوم اپتیکال 2 برابری است. گوشی‌های آیفون، گلکسی S10 و گلکسی Note 10 با قابلیت‌های مشابه را می‌توان نام برد.

اما گوشی‌های گوگل تنها به سخت‌افزار متکی نیستند، بلکه قابلیت یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در بررسی گوشی پیکسل 4XL گوگل نقطه قوت این گوشی محسوب می‌شود. قابلیت super res zoom نوعی عکسبرداری محاسباتی است و زمانی کاربرد پیدا می‌کند که روی یک سوژه زوم می‌کنید و این قابلیت جزئیات را برای شما به نمایش می‌گذارد. زمانی که این قابلیت را در کنار لنز تله فوتو گوشی پیکسل 4XL قرار می‌دهید، به زوم دیجیتالی 8 برابری می‌رسید که کیفیت عکس در آن تا حد زیادی حفظ می‌شود.

فرایندهای Live HDR Plus تصاویر را در زمان واقعی بهینه می‌کند، بنابراین می‌توانید قبل از اینکه عکسی را ثبت کنید ببینید نتیجه نهایی چه شکلی خواهد داشت. متعادل ساز نور سفید با هوش مصنوعی قدرت یافته که سبب افزایش کیفیت رنگ در عکس‌ها می‌شود و به ویژه زمانی به درد شما می‌خورد که نور خوبی برای ثبت تصویر نداشته باشید.

تصاویر گرفته شده با گوشی گوگل پیکسل 4XL

در تصویر زیر که با گوشی پیکسل 4XL شرکت گوگل گرفته شده، تاثیر بهبودهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را می‌توانید ببینید. این تصویر به صورت زوم دو برابری از جایگاه گرفته شده و همانطور که ملاحظه می‌شود، تمام جزئیات به بهترین شکل توسط هوش مصنوعی گوشی و عکسبرداری محاسباتی تنظیم شده است.

گوگل در حالت پرتره نیز حسابی سنگ تمام گذاشته است. این گوشی تلاش می‌کند که با بلوری کردن پس زمینه به بهترین شکل ممکن، سوژه اصلی را در معرض دید بهتری قرار بدهد. جزئیات مو همیشه چالشی بزرگ برای گوشی‌های پیکسل بوده، اما در نسخه Pixel 4XL به راحتی می‌توانید بهبودهای عملکردی این گوشی را در جدا کردن رشته‌های مو از افکت ببینید.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که در بررسی گوشی پیکسل 4XL گوگل باید به آن توجه داشته باشید، تسلط بسیار بالای این گوشی در ثبت تصاویر با نور کم است. البته در گذشته زمانی که خورشید غروب می‌کرد، هیچ گوشی به گرد عکس‌های گرفته شده با پیکسل نمی‌رسید، اما حالا رقبایی وارد میدان شده‌اند.

در این تصویر می‌توانید ببینید که گوشی آیفون 11 پرو مکس در تصویر شب رقابت تنگاتنگی با پیکسل 4XL دارد.

گوگل گفته که دوربین خود را به انداز کافی بهبود بخشیده تا بتواند از آسمان و ستاره‌ها نیز عکس بگیرد. در این تصویر می‌توانید عملکرد عکسبرداری دو گوشی pixel 3XL و pixel 4XL از آسمان در شب را ببینید. البته که در گوشی قدیمی‌تر تعداد ستاره‌های بیشتری قابل مشاهده است، اما تصویر گرفته شده با گوگل پیکسل 4XL در آسمان شب به مراتب واضح‌تر و طبیعی‌تر است.

زمانی که صحبت از ثبت سایه در پیکسل می‌شود، باید حتما به این تصویر از مجسمه‌ای در دانشگاه کالیفرنیا نگاه کنید. هر دو گوشی آیفون 11 پرو مکس و Pixel 4XL عملکرد بسیار خوبی در مدیریت درختی که در پس زمینه قرار دارد نشان داده‌اند، اما پیکسل سبزی بیشتری را برای تصویر فراهم کرده است.

فاکتور کلیدی در این تصویر این است که در تصویر ثبت شده از گوشی پیکسل لبه‌های مجسمه قرن 19‌ این دانشگاه کاملا نشان داده است، جزئیاتی که به سختی می‌توانید در گوشی آیفون آن را ببینید.

اینکه چه احساسی از یک عکس می‌گیرد بستگی به این دارد که واقع‌گرایانه بودن برای شما اهمیت داشته باشد و یا رنگ و لعاب را بیشتر دوست داشته باشید. با نگاه کردن به تصویر زیر می‌توانید ببینید ثبت تصاویر واقع‌گرایانه یکی دیگر از نکات مثبت در بررسی گوشی پیکسل 4XL گوگل است.

در این تصویر رنگ‌هایی که پیکسل ثبت کرده بسیار واقعی‌تر هستند و می‌توانید انعکاس نور را روی چربی سطح غذا ببینید. اما در تصویر ثبت شده با آیفون، رنگ‌ها به مراتب چشم‌نوازتر هستند. این یعنی که به شخصه اگر قرار باشد یکی از این دو تصویر را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنم، گوشی آیفون برنده خواهد بود.

قابلیت‌های دیگر گوشی پیکسل:  motion sense (حسگرهای حرکتی) و face unlocking (باز کردن قفل گوشی با چهره)

چه گوشی 4XL را بخرید و یا پیکسل 4، در هر صورت یک گوشی مجهز به حسگرهای حرکتی دارید. این ویژگی یک قابلیت جدید است که گوگل روی پیکسل‌های 2020‌ خود فعال کرده است. این قابلیت با اضافه کردن سنسورهای راداری به گوشی که دقیق زیر همان نوار سیاه بالای نمایشگر قرار گرفته فراهم شده است.

برای استفاده از این عملکرد، باید مثل تبلیغ‌های این گوشی در اینترنت، در مقابل آن ایستاده و دست خود را حرکت دهید تا مثلا آهنگ را عوض کنید و ویدیوهای یوتیوب را جلوتر ببرید یا آلارم را خاموش کنید. با این قابلیت می‌توانید به راحتی آهنگ را رد کنید و یا آن را از اول پخش کنید.

این حرکات بدون مشکل و به راحتی کار خواهند کرد و نیازی نیست که ساعت‌ها برای یاد گرفتن کار با آن وقت صرف کنید. البته یک احتمال در این وسط وجود دارد. در بررسی گوشی پیکسل 4XL گوگل دریافتیم که ممکن است اگر با دست با کسی صحبت کنید گوشی فکر کند که در حال صحبت کردن با آن هستید و برای شما آهنگ پخش کند.

بزرگ‌ترین نقطه ضعف Motion Sense محدودیت زیادی است که بر سر راه آن قرار گرفته است. در حال حاضر این قابلیت فرمان‌های بسیار کمی را پشتیبانی می‌کند. گوگل برای اینکه بتواند این ویژگی را برگ برنده خود کند باید عملکرد آن را گسترش دهد و تنظیمات بیشتری را برای آن فراهم کند و یا اپلیکیشن‌های ثالث را وارد بازی کند.

قابلیت Motion Sense از طریق دیگری نیز به شما کمک خواهد کرد. سنسور اثر انگشت در گوشی پیکسل 4XL حذف شده و تشخیص چهره جایگزین آن گشته است. Motion Sense می‌تواند بفهمد که شما در حال نزدیک شدن به گوشی هستید. به این ترتیب گوشی روشن شده و آماده این هست که با چهره آن را باز کنید.

به این صورت هیچ نیازی نیست که گوشی را از جا بردارید تا باز شود، قابلیتی مشابه با چیزی که در گوشی های سری 12 آیفون دیده شده است. به همین دلیل، سرعت باز شدن قفل صفحه در گوشی پیکسل گوگل به مراتب از گوشی‌های آیفون بیشتر است.

عملکرد گوشی پیکسل 4XL گوگل

در این گوشی، از پردازنده Qualcomm Snapdragon 855‌ استفاده شده، همان پردازشگری که در بهترین گوشی‌های اندرویدی قرار دارد. نتیجه همان محصولی است که از عملکرد این گوشی گران قیمت انتظار دارید. البته که طی 10 ماه گذشته گوشی‌های دیگری وارد بازار شده‌اند که به مراتب از نظر عملکرد و سرعت بالاتر از این گوشی قرار دارند.

برای غنی‌تر شدن روند بررسی گوشی پیکسل 4XL گوگل آن را در تست Geekbench 5 قرار داده‌اند و در بخش multi-core امتیاز 2582 را به دست آورد که بالاتر از امتیاز 2329 در پیکسل 4 است. هرچند که پیکسل در برابر امتیاز 2640 گوشی گلکسی نوت 10 ناتوان بوده، در حالی که این گوشی نیز از پردازنده snapdragon 855 استفاده می‌کند.

بررسی گوشی پیکسل 4XL گوگل- گیمینگ
می‌توان عملکرد گیمینگ گوشی pixel 4 XL را قابل قبول عنوان کرد.

گوشی Oneplus 7T عملکرد به مراتب بهتری هم دارد و با امتیاز 2759 در Geekbench گوشی‌های پیکسل و نوت را در جیب خود قرار می‌دهد. البته توجه داشته باشید که در این گوشی 599 دلاری، 8‌گیگابایت رم قرار دارد، در حالی که گوگل 6 گیگابایت رم در گوشی پیکسل خود قرار داده است.

با وجود اینکه عملکرد گوشی پیکسل در Benchmark بد نیست، اما به گرد پای پردازنده A13 Bionic که در گوشی‌های سری 11 آیفون قرار دارد نمی‌رسد. گوشی 11 pro آیفون امتیاز 3509 را در Geekbench 5 به دست آورده که بدون شک در میان گوشی‌های اندرویدی هم رده خود یک سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرد.

همین داستان در رابطه با گرافیک هم وجود دارد. Pixel 4 XL با امتیاز 5806‌ در تست 3D Mark Sling Shot Extreme توانسته نوت 10 سامسونگ را با امتیاز 5374‌شکست بدهد، در حالی که هر دو زیر سایه آیفون 11 پرو با امتیاز 6163 قرار دارند. در هر صورت می‌توان عملکرد گیمینگ گوشی pixel 4 XL را قابل قبول عنوان کرد.

طول عمر باتری گوشی پیکسل 4XL

سری مدل pixel 3 نتوانسته بود که استاندارد مورد نیاز برای طول عمر باتری را نشانه بگیرد و تنها 9‌ساعت و 30 دقیقه در استفاده مداوم روشن می‌ماند. حالا گوگل اندازه باتری pixel 4XL را چند برابر کرده و آن را به ظرفیت 3700 میلی‌آمپر رسانده تا از 3430 میلی‌آمپر موجود در گوشی سال پیش قدرتمندتر باشد.

هرچند که اختلاف خیلی فاحشی به وجود نیامده و تنها 12 دقیقه با مدل سال گذشته اختلاف دارد. با این وجود، در مقایسه با خیلی از گوشی‌های دیگر عملکرد بهتری در عمل نشان داده و نه روی کاغذ، پس اگر باتری برای شما مهم است، بین سری‌های پیکسل، 4XL همان گوشی است که باید بخرید.

زمانی که این گوشی را از نظر باتری در کنار گوشی‌های آیفون و یا سامسونگ قرار می‌دهیم، حرفی برای گفتن ندارد. آیفون نیم ساعت بیشتر از این گوشی روشن می‌ماند و گوشی سامسونگ گلکسی S10 Plus با عدد 12.5 ساعت، هوش از سر می‌پراند.

شارژ بی سیم هم هست!

در بخش شارژ شدن، مانند مدل‌های قدیمی این گوشی از شارژ سریع 18 وات بهره می‌برد و در جعبه آن هم آداپتور وجود دارد. از صفر تا 43 درصد شارژ این گوشی در مدت زمان 30 دقیقه انجام می‌شود. گوشی پیکسل 4XL از شارژ وایرلسی نیز پشتیبانی می‌کند. با وجود اینکه پیکسل Stand از طرف شرکت گوگل مخصوص شارژ وایرلسی این گوشی ساخته شده و قابلیت‌های خوبی هم دارد، اما بهترین شارژرهای وایرلسی 2020 روی این گوشی کار خواهند کرد، به ویژه اگر با فناوری Qi سازگار باشند.

نرم افزار و ویژگی‌های عملیاتی

گوشی‌های پیکسل گوگل همیشه دارای بهترین و جدیدترین قابلیت‌های اندروید هستند و این اتفاقی است که در بررسی گوشی پیکسل 4XL گوگل نیز می‌توانید ببینید. این گوشی با نسخه 10 اندروید منتشر شده که البته در آن زمان همه گوشی‌ها نسخه 9 را داشتند.

با داشتن گوشی پیکسل 4XL آپدیت‌های اندروید را سریع‌تر خواهید داشت و تا سال 2022 هم آخرین نسخه اندروید را دریافت خواهید کرد. البته که همانند آیفون که از گوشی‌های قدیمی‌تر خود حمایت می‌کند نیست، اما کاچی به از هیچی!

نهایتا؛ گوشی پیکسل 4XL گوگل را بخریم یا نخریم؟

اگر قرار باشد که بین گوشی های پیکسل یک مدل را انتخاب کنید بدون شک پیکسل 4XL گوگل همان گزینه ای است که باید انتخاب کنیم چرا که هم نمایشگری بزرگ‌تری دارد و هم طول عمر باتری آن به نسبت دو مدل دیگر بیشتر است.

البته گوشی های پیکسل همواره به عنوان گوشی هایی که دوربین خوب دارند در فهرست خرید طرفداران عکاسی قرار داشتند، اما پرچمداران آیفون در بسیاری از موارد سرآمد حوزه گوشی‌های همراه هستند.

گوشی های پیکسل همچنان بهترین روش برای تجربه بهترین قابلیت های اندروید از جمله ویژگی‌های انحصاری همانند Live Caption هستند.

بدون شک گوشی pixel 4XL  دارای بهترین قابلیت‌هایی است که گوگل توانسته ارائه دهد، قابلیت‌هایی از جمله دوربین خوب، آخرین نسخه اندروید و ویژگی‌های نرم‌افزاری که روی گوشی‌های اندرویدی دیگر نمی‌توانید ببینید.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.