بهترین گوشی های مخصوص عکاسی آیفون

بهترین گوشی های مخصوص عکاسی ؛ 10 موبایلی که فقط حرفه‌ای‌‌ها می‌خرند

یکی از بنیادی‌ترین ویژگی‌هایی که از یک گوشی هوشمند انتظار داریم دوربین قدرتمند است و به همین دلیل هم فهرستی از بهترین گوشی های مخصوص عکاسی را برای شما فراهم کردیم. این لیست از سایت Techradar انتخاب شده که تست‌های مختلفی را بر روی دوربین انواع گوشی‌ها انجام داده است؛ از جمله عکسبرداری از افراد، حیوانات، طبیعت، شرایط مختلف و سناریوهای مختلف که نهایتا این موارد بهترین امتیاز را به دست آورده‌اند.

جدای از قابلیت‌های دوربین هر گوشی، ‌احتمالا موارد دیگری هم برای خرید در نظر خواهید داشت (البته که باید هم در نظر داشته باشد) که باید حتما به آن‌ها توجه شود، از جمله میزان حافظه داخلی گوشی و یا قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه خارجی که به شما امکان ثبت هزاران عکس و یا ضبط ویدیوهای 4K‌ را بدهد. همچنین بعضی موارد زیرساختی و بنیادین نیز باید رعایت شوند، از جمله مقدار نگهداری شارژ باتری؛ چرا که بهترین گوشی های مخصوص عکاسی نباید در طول روز شما را ناگهان تنها بگذارند.

بهترین گوشی های مخصوص عکاسی ؛ 10 موبایلی که فقط حرفه‌ای‌‌ها می‌خرند

1.بهترین گوشی های مخصوص عکاسی آیفون – آیفون 11 پرو | Iphone 11 Pro

گوشی آیفون 11 پرو نه تنها یکی از بهترین تولیدات اپل برای عکاسی است، بلکه یکی از بهترین گوشی‌هایی است که می‌توانید خریداری کنید و البته که برای کاربران خاص ساخته شده است. این گوشی به همراه دو نسخه معمولی و نسخه pro max جزو بهترین گوشی های اپل هستند. دوربین این گوشی قابل اعتماد است. شما یک عکس می‌گیرید و خواهید دید که عکس بسیار خوبی از آب درآمده است، حتی در نور کم هم این ویژگی در 11 پرو دیده می‌شود و به همین دلیل هم نام آن در صدر فهرست بهترین گوشی های مخصوص عکاسی آیفون جای می‌گیرد.

این گوشی طیف پویای بالایی دارد و با سه دوربینی که در آن قرار دارد، تصاویر گرفته شده خیره کننده خواهد بود. دوربین اصل فوکالی برابر با 26 میلی‌متر دارد که برای عکسبرداری روزانه بهترین گزینه ممکن است. دوربین اولترا واید تصویر را برایتان یک گام عقب می‌کشد، بنابراین نیازی نیست که خودتان عقب بروید. این لنز با داشتن فوکال 13 میلی‌متری تصویر بیشتری را در خود جای می‌دهد. در رابطه با دوربین تله فوتو این لنز می‌تواند همانند Iphone XS روی سوژه شما زوم کند و با فوکال 52 میلی‌متری که دارد، یک پورتره بی نظیر خلق کند.

در این دوربین حالت دستی یا Manual Mode وجود ندارد و رزولوشن 12 مگاپیکسلی گوشی ممکن است که روی کاغذ با بسیاری از گوشی‌های رقیب برابری نکند، اما Iphone 11 Pro یکی از بهترین گوشی های مخصوص عکاسی زیر آب است که شرکت اپل تولید کرده. در این گوشی از حالت شب استفاده شده که می‌تواند شاتر را باز نگاه دارد تا هم نور بیشتری وارد شده و هم تصویر بهتری در نور کم گرفته شود.

اگرچه این قابلیت نمی‌تواند ویژگی Astrophotography موجود در پیکسل گوگل را به ویژه زمانی که روی یک سطح صاف و یا روی یک سه پایه باشد شکست دهد اما خب! این گوشی هم دستکمی در کیفیت نخواهد داشت. به قابلیت‌های این گوشی رنگ ثابت و توناژ رنگی بالا را نیز اضافه کنید و خواهید دید که اگر طرفدار اپل باشید، نتیجه بسیار خوبی به دست خواهید آورد. با در نظر داشت این قابلیت‌ها و برحسب جدول پایینی، Iphone 11 pro، آیفون استاندارد و گوشی Iphone 11 pro max بهترین گوشی های مخصوص عکاسی هستند.

اطلاعات کلی گوشی آیفون 11 پرو | Iphone 11 Pro

در زیر می‌توانید اطلاعات کلی گوشی آیفون 11 پرو را ببینید. هر سه مدل دارای سه نسخه مختلف حافظه داخلی هستند. گوشی 11 پرو باتری 3046 میلی‌آمپری دارد که یک روز کامل گوشی شما را روشن نگاه خواهد داشت.

تاریخ انتشار: سپتامبر 2019 دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل (f/1.8) تله فوتو: 12 مگاپیکسلی (f/2.0) اولترا-واید: 12 مگاپیکسلی (f/2.4)
OIS: دارد دوربین جلویی: 12 مگاپیکسلی وزن: 188 گرم ابعاد: 144*71.4*8.1 میلی‌متر
باتری: 3046 میلی‌آمپر ماکسیموم کیفیت ویدیو: 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه حافظه داخلی: 64 گیگابایت| 256 گیگابایت| 512 گیگابایت جایگاه کارت حافظه: ندارد

جدیدترین و بهترین گوشی های مخصوص عکاسی

2.گوشی گوگل پیکسل 4 | Google Pixel 4

گوشی پیکسل 4 شرکت گوگل همانند یک کوله پشتی پر از لنز و دوربین عکاسی است. از یک طرف، دوربین این گوشی قابلیت‌هایی دارد که حتی کاربران DSLR هم در آرزوی آن هستند. این گوشی یکی از جدیدترین و بهترین گوشی های مخصوص عکاسی است که شرکت گوگل برای مشتریان خاص خود تولید کرده است. در این گوشی حالت Astrophotography قرار دارد که شامل Long-Exposure پنج دقیقه‌ای است.

اگر به فکر خرید یکی از این سری گوشی‌ها هستید، اکیدا توصیه می‌کنیم که Google Pixel 4XL را خریداری کنید، چرا که گوشی بزرگ‌تر باتری بهتری دارد و بیشتر روشن خواهد ماند. نسخه 4XL و همچنین نسخه معمولی دارای دوربین‌های دوگانه بسیار خوبی هستند. با در نظر گرفتن سنسور اصلی این دوربین که 12.2 مگاپیکسل است؛ تقریبا مشابه با نسخه آیفون 11 پرو، تصاویری زیبا با رنگی متعادل ثبت خواهد کرد.

گوشی Pixel 4s یکی از بهترین گوشی های مخصوص عکاسی است چرا که به کاربر اجازه می‌دهد که Exposure تصاویر را کنترل کند؛ بنابراین می‌توانید به راحتی سیاهی سایه را نسبت به روشنایی افزایش دهید و اطمینان داشته باشید که جزئیات حتی در تاریک‌ترین نقاط تصویر نیز حفظ خواهند شد. برای تست این موضوع، زمانی که نور روز کاهش یافت، گوشی را رو به آسمان برگردانید و روی یک سطح صاف بگذارید. به سرعت حالت Astrophotography فعال می‌شود که می‌تواند از آسمان شب، ستاره‌ها و حتی کهکشان در آسمانی صاف عکسبرداری کند.

نکته منفی این است که پیکسل 4 گوگل لنز اولترا واید ندارد، بنابراین اگر می‌خواهید تصاویری حرفه‌ای و فوق عریض ثبت کنید احتمالا باید به گوشی‌های دیگر این فهرست نگاه بندازید.

اطلاعات کلی گوشی گوگل پیکسل 4 | Google Pixel 4

با بررسی اطلاعات کلی گوشی گوگل پیکسل 4 می‌توانید دریابید که چرا نام آن را در فهرست بهترین گوشی های مخصوص عکاسی قرار داده‌ایم.

تاریخ انتشار: اکتبر 2019 دوربین اصلی: 12.2 مگاپیکسل (f/1.7) تله فوتو: 16 مگاپیکسلی (f/2.4) اولترا-واید: ندارد
OIS: دارد دوربین جلویی: 8 مگاپیکسلی وزن: 162 گرم ابعاد: 147.1*68.8*8.2 میلی‌متر
باتری: 2800 میلی‌آمپر ماکسیموم کیفیت ویدیو: 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه حافظه داخلی: 64 گیگابایت| 128 گیگابایت جایگاه کارت حافظه: دارد

بهترین گوشی های مخصوص عکاسی هواوی

3.بهترین گوشی های مخصوص عکاسی هواوی – هواوی p30 پرو | Huawei P30 Pro

گوشی هواوی p30 پرو یک گوشی خاص و ویژه است و با وجود اینکه در سال 2019 عرضه شده، همواره جزو گوشی‌های تاپ در بازار محسوب می‌شود. دلیل قرار گرفتن نام این گوشی در فهرست بهترین گوشی‌ها، لنز تله فوتوی آن «Periscope» است که می‌تواند از فاصله زیاد تصاویر نزدیکی با زوم اپتیکال انجام دهد. دیگر دلیل قرارگیری نام این گوشی در فهرست بهترین گوشی های مخصوص عکاسی هواوی عملکرد فوق‌العاده آن در نور شب است، اما در مقایسه با گوشی‌های آیفون 11 پرو و گوگل پیکسل 4s نمی‌تواند حرف زیادی داشته باشد.

لنزهای بسیاری در این گوشی قرار دارد، از جمله چهار دوربین در پشت آن که عبارتند از: لنز اصلی 40 مگاپیکسلی، لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 20 مگاپیکسلی و سنسور عمق یاب برای تصاویر پورتره یا TOF

دوربین گوشی Huawei p30 pro به جای استفاده از طیف رنگی RGB‌ (قرمز، سبز، آبی) از RYYB (قرمز، زرد، زرد، آبی) استفاده می‌کند. این کار باعث می شود تا نور به مراتب بیشتری وارد این دستگاه شود. تصاویری که در بررسی این گوشی گرفته شده در مقایسه با دیگر گوشی‌های جزئیات بیشتری داشته و به همین دلیل نام هواوی را در فهرست بهترین گوشی های مخصوص عکاسی جای داده است.

البته این قابلیت‌ها و ویژگی‌ها برای یک گوشی خیلی خوب است، اما نه در حد عالی. زمانی که عکسبرداری می‌کردیم، هاله‌ای از رنگ بنفش در تصاویر دیده می‌شد. نرم افزار دوربین این گوشی نمی‌تواند به خوبی واکنش‌گرا باشد و تغییر حالت میان زوم‌های 5 برابر، 10‌ برابر و 50 برابر هم گهگاهی با دشواری مواجه خواهد شد. البته نگران نباشید! می‌توانید چند اپ ثانویه خوب برای دوربین گوشی خود در مقاله بهترین اپلیکیشن های دوربین گوشی بیابید.

اطلاعات کلی درباره هواوی p30 پرو | Huawei P30 Pro

تا اینجا دریافتید که چرا نام این گوشی را در این فهرست قرار داده‌ایم. اینکه بتوانید با زوم 50 برابری دیجیتال از بالای یک برج عکسبرداری کنید خیلی جالب توجه است و از آنجایی که هواوی مرزهای عکسبرداری را جابه‌جا کرده در فهرست بهترین گوشی های مخصوص عکاسی باید جای داشته باشد.

تاریخ انتشار: مارچ 2019 دوربین اصلی: 40 مگاپیکسل (f/1.6) تله فوتو: 8 مگاپیکسلی (f/3.4) اولترا-واید: 20‌ مگاپیکسل (f/2.2)
OIS: دارد دوربین جلویی: 32 مگاپیکسلی وزن: 192 گرم ابعاد: 158*73.4*8.4 میلی‌متر
باتری: 4200 میلی‌آمپر ماکسیموم کیفیت ویدیو: 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه حافظه داخلی: 128 گیگابایت| 512 گیگابایت جایگاه کارت حافظه: ندارد

بهترین گوشی های مخصوص عکاسی شیائومی

4.بهترین گوشی های مخصوص عکاسی شیائومی – گوشی شیائومی می نوت 10 | Xiaomi Mi Note 10

کمپانی شیائومی با تولید این دوربین پنج‌گانه غوغایی در گوشی‌های هوشمند به پا کرد. سنسور 108 مگاپیکسلی این دوربین که توسط سامسونگ ساخته شده، نخستین سنسور ضبط رزولوشن است که از هر DSLR یا هر دوربین حرفه‌ای هم بهتر است. شیائومی mi Note 10 صدرنشین بهترین گوشی های مخصوص عکاسی شیائومی و البته بهترین دوربین عکاسی تو جیبی شماست.

این گوشی نیز همانند دیگر گوشی‌های 48 مگاپیکسلی معرفی شده در سال 2019 از فناوری Quad Pixel یا Pixel Binning استفاده می‌کند. این تکنیک چهار پیکسل مختلف را در یک پیمانه ترکیب می‌کند تا تصویر استانداردی تولید شود. تصویر نهایی 12 مگاپیکسل حجم نهایی خواهد داشت و دوربین 108 مگاپیکسلی نیز تصویری برابر با 27 مگاپیکسل به شما تحویل خواهد داد.

بزرگ‌ترین دلیلی که چنین ترکیبی ایجاد می‌شود ثبت رنج پویای وسیع‌تر و عملکرد بهتر دوربین در نور کم است. نحوه انجام این کار هم استفاده از چندین پیکسل برای ساخت یک ابر پیکسل است. اگر نور متعادل و خوبی داشته باشید، می‌توانید دلیل حضور نام این گوشی در فهرست بهترین گوشی های مخصوص عکاسی را دریابید. در این نور می‌توانید با تمام ظرفیت دوربین 108 مگاپیکسلی عکس بگیرید و به صورت چشمگیری جزئیات زیادی را در تصویر خواهید یافت- تاکید می‌کنم در این زمینه هیچ گوشی نمی‌تواند شیائومی را شکست بدهد.

البته دوربین اصلی در این گوشی با دوربین‌های مختلف و لنزهای مختلف آزرده خاطر شده است. با این وجود این دوربین هم در نور کافی روز می‌تواند بسیاری از رقبا  را کنار بزند، اما دلیل اصلی که این گوشی را در صدر فهرست قرار داده‌ایم همین دوربین‌های اضافی است. اگرچه لنز‌های مختلف و زوم‌های اپتیکال دو برابری و پنج برابری در این گوشی به همراه لنزهای اولترا واید و ماکرو نقطه اتکای آن محسوب می‌شود، اما چنانچه کیفیت برای شما مهم است فقط و فقط باید با لنز 108 مگاپیکسلی عکس بگیرید.

بررسی تخصصی گوشی شیائومی می نوت 10

اطلاعات کلی گوشی شیائومی می نوت 10 | Xiaomi Mi Note 10

تا به اینجای مقاله با ویژگی‌های دوربین یکی دیگر از بهترین گوشی های مخصوص عکاسی آشنا شدید. بد نیست که اطلاعات کلی گوشی شیائومی می نوت 10 را هم داشته باشید.

تاریخ انتشار: دسامبر 2019 دوربین اصلی: 108 مگاپیکسل (f/1.7) تله فوتو: 12 مگاپیکسلی (f/2.0) + 5 مگاپیکسلی (f/2.0) اولترا-واید: 20‌ مگاپیکسل (f/2.2) + لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو (f/2.4)
OIS: دارد دوربین جلویی: 32 مگاپیکسلی وزن: 208 گرم ابعاد: 157.8*74.2*9.7 میلی‌متر
باتری: 5260 میلی‌آمپر ماکسیموم کیفیت ویدیو: 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه حافظه داخلی: 128 گیگابایت جایگاه کارت حافظه: ندارد

بهترین گوشی های مخصوص عکاسی سامسونگ

5.بهترین گوشی های مخصوص عکاسی سامسونگ – سامسونگ گلکسی نوت 10‌ پلاس | Samsung Galaxy Note 10+

دیافراگم دوگانه هوشمند که در سامسونگ گلکسی S9 معرفی شده بود به گوشی نوت 10 پلاس بازگشته و با رنج متفاوت f/1.5 و f/2.4 خود عکاسی حرفه‌ای را برای شما فراهم خواهد کرد. این بار، این قابلیت در کنار دوربین 12 میلی‌متری اولترا واید قرار گفته و به شما اجازه می‌دهد تصاویری ثبت کنید که کمتر گوشی می‌تواند آن را انجام دهد.

نوت 10 پلاس یکی از بهترین گوشی های مخصوص عکاسی سامسونگ است که حتی در این بخش بهتر از سامسونگ گلکسی S20 plus عمل خواهد کرد. در این گوشی از سنسور TOF استفاده شده که در گوشی هواوی p30 pro هم می‌توانید آن را بیابید. این سنسور به خلق تصاویر بوکه و بلوری در حالت لایو فوکس (یا حالت پورتره) کمک خواهد کرد.

نرم افزار رابط دوربین گوشی سامسونگ هم بسیار کاربردی است. در این نرم افزار از حالت PRO استفاده شده که می‌تواند شاتر را برای 30 ثانیه باز نگاه دارد. علاوه بر این کمپانی حالت شب را در گوشی قرار داده که شباهت بسیار زیادی به هواوی و گوگل برای عکسبرداری در شب و یا نور کم دارد.

اگرچه این گوشی جزو بهترین گوشی های مخصوص عکاسی است، اما در زمینه عکسبرداری در شب به پای گوگل و یا هواوی نمی‌رسد، با این وجود همچنان یکی از بهترین گوشی های بازار برای عکاسی است و هیچ شکی در آن نیست. قلم S Pen به کار رفته در گوشی نیز می‌تواند به صورت ریموتی و از راه دور به عنوان یک شاتر برای عکسبرداری شما استفاده شود.

اطلاعات کلی در مورد سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس | Samsung Galaxy Note 10 Plus

سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس همانند سری استاندارد خود اگرچه دارای قیمت بالایی است، اما باتری، حافظه و ویژگی‌های زیادی که دارد نام آن را در زمره بهترین گوشی های اندرویدی هم قرار داده است. بد نیست نگاهی به اطلاعات کلی سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس بیندازیم.

تاریخ انتشار: آگوست 2019 دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل (f/1.5- 2.4) تله فوتو: 12 مگاپیکسلی (f/2.1) اولترا-واید: 16 مگاپیکسل (f/2.2)
OIS: دارد+ سنسور ToF دوربین جلویی: 10 مگاپیکسلی وزن: 196 گرم ابعاد: 162.3*77.2*7.9 میلی‌متر
باتری: 4300 میلی‌آمپر ماکسیموم کیفیت ویدیو: 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه حافظه داخلی: 256 گیگابایت |512 گیگابایت جایگاه کارت حافظه: دارد

جدیدترین و بهترین گوشی های مخصوص عکاسی

6.گوشی آیفون 11 | Iphone 11

برخلاف آیفون نسخه پرو در این گوشی خبری از لنز تله فوتو نیست، اما این دلیلی برای حذف نامش از فهرست بهترین گوشی های مخصوص عکاسی زیر آب نخواهد بود. در عوض، اپل در گوشی خود از لنز وایدی استفاده کرده که شباهت بسیاری به گوشی Asus Rog Phone-2 دارد و همچنین یک لنز اولترا واید نیز در آن قرار داده است.

در این مدل که نسبت به دو نسخه دیگر خود ارزان‌تر است، می‌توانید قابلیت long Exposure را ببینید که به ویژه عکسبرداری در نور کم را بسیار حرفه‌ای‌تر خواهد کرد. این یعنی که با گوشی آیفون 11 خود می‌توانید در نور شب هم مناظر را ببینید. تصاویر گرفته شده با آیفون 11 از داخل لنز اصلی و اولترا واید فوق‌العاده هستند.

دیگر بخشی که گوشی‌های آیفون را در لیست برترین‌ها قرار می‌دهد رکورد ویدیو است که همگی با کیفیت 4K ویدیو ضبط می‌کنند و سرعت آن هم روی 60 فریم بر ثانیه تنظیم شده است. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که نام آیفون 11 را در فهرست بهترین گوشی های مخصوص عکاسی جای داده تغییر حالت نرم و روان میان لنزها و iMovie است که برای ادیت ابتدایی و سریع فیلم به کار می‌رود. این گوشی برای افرادی ساخته شده که یک گوشی عکاسی خوب و راحت می‌خواهند.

اطلاعات کلی گوشی آیفون 11 | Iphone 11

همواره گوشی‌های اپل به خاطر دوربین‌های خوبی که دارند ستایش شده‌اند و حتی قدیمی‌ترین مدل‌های این کمپانی همانند 4s و 5s هم تصاویر به مراتب بهتری از بسیاری گوشی‌های گران قیمت اندرویدی می‌اندازند. نگاهی به اطلاعات کلی گوشی آیفون 11 بیندازیم.

تاریخ انتشار: سپتامبر 2019 دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل (f/1.8) تله فوتو: ندارد اولترا-واید: 12 مگاپیکسل (f/2.4)
OIS: دارد دوربین جلویی: 12 مگاپیکسلی وزن: 194 گرم ابعاد: 150.9*75.7*8.3 میلی‌متر
باتری: 3110 میلی‌آمپر ماکسیموم کیفیت ویدیو: 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه حافظه داخلی: 64 گیگابایت جایگاه کارت حافظه: ندارد

بهترین گوشی های مخصوص عکاسی سامسونگ شرکت سپهر تعامل

7.گوشی سامسونگ گلکسی S10 plus | Samsung Galaxy S10 Plus

یکی دیگر از بهترین گوشی های مخصوص عکاسی ، سامسونگ گلکسی S10 plus است که از دوربین سه گانه استفاده می‌کند و همچنین دارای لنز واید، تله فوتو و اولترا واید است. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی این گوشی همانند همه گوشی‌های بعد از سری S9 از دیافراگم دوگانه استفاده می‌کند و تصاویری بی نظیر را می‌توان با آن گرفت. شباهتی که میان دوربین این گوشی و دوربین گوشی Note 10 دیده می‌شود حضور لنز اولترا واید است که تصاویری حرفه‌ای با دیدی وسیع ایجاد خواهد کرد.

دیگر ویژگی که در رابطه با گوشی S10 plus‌ دیده می‌شود رکورد ویدیو است که دقیقا همانند آیفون و به لطف پایدارساز تصویر می‌تواند تصاویر 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه ثبت کند. اس 10 پلاس یکی از بهترین گوشی های مخصوص عکاسی است، چرا که با تمامی دوربین‌های خود ویدیوهای فول رزولوشن ثبت خواهد کرد و برای نخستین بار در دنیا، این گوشی از فرمت HDR10+ پشتیبانی می‌کند. قابلیت‌هایی که این گوشی دارد از Overexposed شدن تصاویر جلوگیری کرده و در عین حال جزئیات به مراتب بیشتری از سایه‌ها بیرون خواهد کشید.

بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی s10 plus

اطلاعات کلی گوشی گلکسی S10‌ پلاس | Samsung Galaxy S10 Plus

این گوشی ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که از این جمله می‌توان به حافظه داخلی یک ترابایتی اشاره کرد. البته درگاه کارت حافظه هم در داخل این گوشی قرار دارد که خود ویژگی بسیار بزرگی محسوب می‌شود. در زیر نگاهی کلی به مشخصات بارز آن به عنوان یکی از بهترین گوشی های مخصوص عکاسی میندازیم.

تاریخ انتشار: مارچ 2019 دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل (f/1.5- 2.4) تله فوتو: 12 مگاپیکسلی (f/2.4) اولترا-واید: 16 مگاپیکسل (f/2.2)
OIS: دارد دوربین جلویی: 10+8 مگاپیکسلی وزن: 175 گرم ابعاد: 157.6*74.1*7.8 میلی‌متر
باتری: 4100 میلی‌آمپر ماکسیموم کیفیت ویدیو: 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه حافظه داخلی: 128 گیگابایت |  512 گیگابایت | 1 ترابایت جایگاه کارت حافظه: دارد

8.گوشی اوپو رنو 10x زوم | Oppo Reno 10X Zoom

گوشی اوپو رنو 10x زوم سومین گوشی هوشمند این لیست است که از دوربین پریسکوپی بهره می‌برد و زوم اپتیکال پنج برابری دارد. دوربین اصلی به صورت پیشفرض تصاویر 12 مگاپیکسلی با جزئیات بسیار زیاد می‌گیرد، چنانچه نور به مقدار کافی وجود داشته باشد تصاویری با کیفیت 48 مگاپیکسل هم ثبت خواهد شد. با وجود دوربین‌های اولترا واید و فوکال 6 میلی‌متری، این گوشی یکی از بهترین گوشی های مخصوص عکاسی است.

زمانی که درباره عکسبرداری این گوشی قدرتمند سخن می‌گیم، به هیچ وجه نمی‌توان قابلیت‌های دوربین‌های فوق‌العاده آن را در نظر نگرفت. این گوشی کمپانی اوپو می‌تواند 20 تصویر کلوز آپ را همزمان بگیرد، در نتیجه گزینه‌ای ایده‌آل برای ورزش و رویدادهای سریع است. این قابلیت به شما اطمینان می‌دهد که این لحظات را ثبت کنید و همچنین تصویری که مناسب نیست را از این بخش حذف کنید.

البته زمانی که از رنو 10x زوم رونمایی شد کمبودهای زیادی هویدا بود. برای مثال در ابتدا امکان ضبط ویدیو با لنز اولترا واید یا دوربین‌های زوم وجود نداشت. علاوه بر این، کسانی که در زمینه عکسبرداری بیش از اندازه حرفه‌ای بودند نیز نبود حالت RAW را بسیار بد می‌دانستند.

البته در حال حاضر این گوشی یکی از بهترین گوشی های مخصوص عکاسی است چرا که حالت Pro برای تنظیمات دستی قرار داده شده است. همچنین از حالت شب نیز برخوردار است که آن را به رقیبی بزرگ در برابر گوشی‌های پرچمدار تبدیل کرده است.

اطلاعات کلی گوشی اوپو رنو 10x زوم | Oppo Reno 10x Zoom

البته در سری‌های جدید اوپو که برای سال 2020 عرضه شده قابلیت‌های بسیار زیادی نیز به گوشی اضافه شده است که در مباحث بعدی به آن‌ها خواهیم پرداخت. بد نیست نگاهی به اطلاعات کلی گوشی اوپو رنو 10x زوم بیندازیم.

تاریخ انتشار: ژوئن 2019 دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل (f/1.7) تله فوتو: 13 مگاپیکسلی (f/3.0) اولترا-واید: 8 مگاپیکسل (f/2.2)
OIS: دارد دوربین جلویی: 16 مگاپیکسلی وزن: 210 گرم ابعاد: 162*77.2*9.3 میلی‌متر
باتری: 4065 میلی‌آمپر ماکسیموم کیفیت ویدیو: 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه حافظه داخلی: 128 گیگابایت |  256 گیگابایت جایگاه کارت حافظه: دارد

بهترین گوشی های مخصوص عکاسی وان پلاس

9.جدیدترین و بهترین گوشی های مخصوص عکاسی – وان پلاس 7T پرو | OnePlus 7T Pro

گوشی وان پلاس 7T پرو یکی از جدیدترین و بهترین گوشی های مخصوص عکاسی است که به دلیل دوربین سلفی به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کرد. دوربین سه گانه این گوشی با محوریت 48 مگاپیکسل تولید شده و همچنین دارای سنسور نیم اینچ و لنز واید 1.6 است. این همان سنسوری است که در گوشی اوپو رنو 10x زوم قرار دارد. همچنین یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم سه برابری در آن دیده می‌شود.

حالت‌های مختلفی برای تصویربرداری وجود دارد و وان پلاس هم عملیات‌های مختلفی از جمله حالت steady روی تصویر انجام می‌دهد. این ویژگی رزولوشن را تا 1080p کاهش می‌دهد و عملکرد دوربین را در نور کم پایین خواهد آورد. با این حال 7T Pro پایدارترین حالت ضبط ویدیو را دارد.

دوربین اصلی و تله فوتو وان پلاس 7T پرو سبب شده تا این گوشی یکی از جدیدترین و بهترین گوشی های مخصوص عکاسی باشد چرا که هر دو لنز از OIS بهره می‌برند. در لنز اولترا واید این گوشی حالت جدید Super Macro قرار گرفته است. این حالت به شما اجاره می‌دهد که از نزدیک‌ترین فاصله یعنی 2.5 سانتیمتری روی یک سوژه فوکس کنید. با این کار سطح عمیقی از جزئیات و عمق تصویر را خواهید داشت.

اگرچه حالت شب این گوشی نمی‌تواند باعث شود که 7T Pro بر دیگر گوشی‌های این لیست برتری داشته باشد، اما این گوشی ارزش بالایی برای خریداری دارد.

اطلاعات کلی گوشی وان پلاس 7T Pro | OnePlus 7T Pro

در جدول زیر می‌توانید اطلاعات کلی گوشی وان پلاس 7T Pro را بخوانید.

تاریخ انتشار: اکتبر 2019 دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل (f/1.6) تله فوتو: 8 مگاپیکسلی (f/2.4) اولترا-واید: 16 مگاپیکسل (f/1.6)
OIS: دارد دوربین جلویی: 16 مگاپیکسلی وزن: 206 گرم ابعاد: 162.6*75.9*8.8 میلی‌متر
باتری: 4085 میلی‌آمپر ماکسیموم کیفیت ویدیو: 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه حافظه داخلی: 256 گیگابایت جایگاه کارت حافظه: ندارد

10.سونی اکسپریا 5 | Sony Xperia 5

اگر کار شما با ضبط ویدیو در ارتباط است، سونی اکسپریا 5 یکی از بهترین گوشی های مخصوص عکاسی است که می‌توانید خریداری کنید. البته که گوشی‌های دیگر همانند P30 Pro‌ از حالت دستی برای ضبط ویدیو برخوردار هستند، اما سونی اکسپریا 5 این قابلیت را به سطح بالاتری انتقال داده است. در این گوشی از ویژگی هوشمند rack focus استفاده شده، یعنی که می‌توانید با فشردن تنها یک دکمه بین دو نقطه که توسط خودتان از پیش تعیین شده فوکس کنید.

گوشی اکسپریا 5‌ به شما اجازه می‌دهد که زاویه شاتر دوربین را تغییر دهید، با aspect ratio 21:9 تصویر برداری کنید و تصاویری با پروفایل رنگی فلت ثبت کنید. این تصاویر می‌توانند برای اپلیکیشن‌های حرفه‌ای همانند DaVinci Resolve بسیار کاربردی باشند.

این گوشی به خاطر همین قابلیت در فهرست بهترین گوشی های مخصوص عکاسی قرار دارد. تمامی این کارکردها در یک اپلیکیشن تجاری به نام Cinema Pro انجام می‌شود. دوربین استاندارد این گوشی هم می‌تواند ویدیو مورد نظر شما را با کیفیت 4K HDR تولید کند.

اطلاعات کلی گوشی اکسپریا 5 | Xperia 5

گوشی سونی اکسپریا 5 به لطف لنز واید، اولترا واید و تله فوتو و همچنین حالت تصویربرداری در شب به یک رقیب بزرگ برای بسیاری از گوشی‌های هوشمند بازار تبدیل شده است. این ویژگی تصویر را روشن می‌کند اما نه به صورت مصنوعی. در زیر اطلاعات کلی گوشی اکسپریا 5 را بخوانید.

تاریخ انتشار: اکتبر 2019 دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل (f/1.6) تله فوتو: 12 مگاپیکسلی (f/2.4) اولترا-واید: 12 مگاپیکسل (f/2.4)
OIS: دارد دوربین جلویی: 8 مگاپیکسلی وزن: 164 گرم ابعاد: 158*68*8.2 میلی‌متر
باتری: 3140 میلی‌آمپر ماکسیموم کیفیت ویدیو: 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه حافظه داخلی: 128 گیگابایت جایگاه کارت حافظه: دارد
شرکت سپهر تعامل، به عنوان وارد کننده عمده گوشی موبایل در کشور، عرضه‌ی گوشی های پرچم دار را به صورت عمده و با بهترین گارانتی گوشی انجام می دهد. شما می توانید برای خرید عمده انواع گوشی و تبلت، به بخش خرید عمده موبایل مراجعه کنید.
به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.