بهترین گوشی ها با ظرفیت باتری در سال 2021

بهترین گوشی ها با ظرفیت باتری در سال 2021 ؛ گوشی‌هایی که ساعت‌ها با شما هستند

در این فهرست بهترین گوشی ها با ظرفیت باتری در سال 2021 را برای شما گردآوری کرده‌ایم. با این فهرست دیگر نیازی به این نیست که نگران شارژر باشید چرا که این دستگاه‌ها عمدتا بیشتر از 11 ساعت در طول روز برای استفاده تمام وقت روشن خواهند بود. بهترین قسمت این فهرست این است که گوشی‌های معرفی شده با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند، لذا مشکلی از نظر هزینه‌ها نخواهید داشت و متناسب با بودجه خود می‌توانید یک خرید معقول و مورد پسند داشته باشید.

از آنجایی که ظرفیت باتری برای خریداران اهمیت زیادی یافته، تولید کنندگان تلاش می‌کنند تا گوشی‌های قدرتمندتری در زمینه ظرفیت باتری بسازند و از رقبا عقب نمانند. بعضی از گوشی‌های تولید شده توسط سامسونگ و موتورولا باتری‌های 5000 میلی‌آمپری دارند تا یک روز کامل در کنار شما بمانند و همه این‌ها تنها با یکبار شارژ انجام می‌شود.

تستی که برای شناسایی بهترین باتری‌ها انجام شده مبتنی بر وبگردی متداوم در شبکه LTE یا 5G است تا باتری آن به اتمام برسد. به صورت میانگین، گوشی‌های خوب تا 10 ساعت در روز روشن هستند اما گوشی‌هایی که در این فهرست قرار دارند به صورت میانگین تا 11 ساعت روشن خواهند ماند.

گوشی Moto G Power که سال گذشته عرضه شد در صدر فهرست بهترین گوشی ها با ظرفیت باتری در سال 2021 قرار دارد. به دنبال آن بار دیگر تولید شرکت موتورولا است که Moto G Power 2021 نام دارد و دوام بسیار زیادی برای روشن ماندن از خود نشان داده است. هر دوی این دستگاه‌ها به یک باتری 5 هزار میلی‌آمپری تکیه کرده‌اند.

بعضی از گوشی‌های معرفی شده در این فهرست از شارژرهای وایرلسی نیز پشتیانی می‌کنند. بد نیست نگاهی به مقاله بهترین شارژرهای وایرلسی 2021 برای آیفون و اندروید بیندازید.

بهترین گوشی ها با ظرفیت باتری در سال 2021 ؛ مقرون‌به‌صرفه و حرفه‌ای

بهترین گوشی ها با ظرفیت باتری در سال 2021 - موتورولا
گوشی موتورولا که سال گذشته عرضه شد همچنان به عنوان قهرمان ظرفیت باتری شناخته می‌شود

Moto G Power (مدت زمان روشنایی: 16:10)

گوشی موتورولا که سال گذشته عرضه شد همچنان به عنوان قهرمان ظرفیت باتری شناخته می‌شود و تنها رقیبی که به دنبال آن است نسخه جدید همین گوشی است! این گوشی یک دستگاه اقتصادی است که باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپری دارد و می‌تواند بدون شارژ مجدد در طول روز کنار شما باشد. نتایج تست نشان می‌دهد که این گوشی ساخت موتورولا می‌تواند بیشتر از ۱۶ ساعت روشن باشد و به این ترتیب رکورد نسخه سال گذشته خود را تا نیم ساعت افزایش داده است.

البته که نباید از این گوشی انتظار شارژ سریع را داشته باشید. با زدن گوشی به شارژ پس از 30 دقیقه تنها 21 درصد باتری آن مجددا شارژ می‌شود. این گوشی با قیمت 249 دلار روانه بازار شده که البته قیمت بسیار وسوسه‌آوری است و با آمدن نسخه جدید می‌توانید با قیمت به مراتب کمتری هم آن را خریداری کنید.

Moto G Power (2021) (مدت زمان روشنایی: 14:04)

درست است که نسخه قبلی گوشی موتورولا G power در صدر فهرست بهترین گوشی ها با ظرفیت باتری در سال 2021 قرار دارد اما نسخه جدیدترین گوشی با امکانات به مراتب بهتر رده دوم را به خود اختصاص داده است.

در این گوشی نیز باتری 5000 میلی‌آمپری قرار دارد که در مقایسه با نسخه قبلی خود مشخصات برابری دارد اما به دلیل مشخصات فنی و مصرف بیشتر انرژی در رده دوم قرار می‌گیرد. نکته جالب توجه این است، با وجود اینکه نسخه سال گذشته باتری بیشتری دارد اما نسخه 2021 قیمت پایین‌تری دارد و در حال حاضر روی سایت‌های جهانی با قیمت زیر 200 دلار به فروش می‌رسد.

در این گوشی 4 گیگابایت رم به همراه 64 گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد که البته می‌توانید یک نسخه پایین‌تر یعنی 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی خریداری کنید که همان میزان مصرف انرژی و باتری را خواهید داشت.

بهترین گوشی ها با ظرفیت باتری در سال 2021 - موتورولا
در این گوشی نیز باتری 5000 میلی‌آمپری قرار دارد

Nubia RedMagic 6 (مدت زمان روشنایی: 13:20)

Nubia RedMagic 6 (مدت زمان روشنایی: 13:20)
این گوشی 11 ساعت و 49 دقیقه توانست که روشن بماند

اول اینکه همه به دنبال گوشی‌های گیمینگ نیستند اما نکته قابل توجهی که درباره گوشی‌های گیمینگ وجود دارد این است که عمدتا این گوشی‌ها باتری‌های بسیار قدرتمندی دارند. این گوشی در تست‌ها 13 ساعت و 30 دقیقه روشن بوده است، البته با فعال کردن نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز آن یک سقوط بزرگ مشاهده می‌شود و این گوشی 11 ساعت و 49 دقیقه توانست که روشن بماند، البته که این گوشی نرخ تازه‌سازی 165 هرتز هم دارد که با فعالسازی آن 11 ساعت و 16 دقیقه روشن می‌ماند. هر دوی این اعداد به قدر کافی مناسب هستند تا در فهرست بهترین گوشی ها با ظرفیت باتری در سال 2021 قرار بگیرند. سایر مشخصه‌های این گوشی آنچنان بالا نیست، به ویژه اگر به دنبال عکسبرداری هستید باید حتما به مقاله بهترین گوشی های مخصوص عکاسی نگاهی بیندازید. اما با خرید آن مطمئن خواهید بود که در طول روز نیاز به چند بار شارژ مجدد گوشی نخواهید داشت.

بهترین ظرفیت باتری- Kyocera DuraForce Ultra 5G UW

Kyocera DuraForce Ultra 5G UW (مدت زمان روشنایی: 12:29)

این گوشی دیگر دستگاه قدرتمندی است که بین دو شارژ ساعت‌ها روشن خواهد ماند. در داخل این گوشی یک باتری 4500 میلی‌آمپری قرار دارد که از پردازنده Snapdragon 765G بهره می‌برد. در تست‌های انجام شده این گوشی 12 ساعت و 30 دقیقه روشن بوده و در رده چهارم این فرصت قرار می‌گیرد.

میزان دوام باتری بسیار جالب توجه است، چرا که این گوشی از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند و همانطور که می‌دانید این فناوری حجم مصرفی بالاتری دارد، البته با قرار گرفتن UW کنار نام این گوشی می‌توان به این نتیجه رسید که این گوشی روی شبکه‌های مخابراتی که‌ از فناوری UW پشتیبانی می‌کنند مناسب است.

ASUS ROG Phone 5 (مدت زمان روشنایی: 12:23)

ASUS ROG Phone 5 (مدت زمان روشنایی: 12:23)
در داخل این گوشی یک باتری عظیم‌الجثه 6000 میلی‌آمپری قرار دارد

گوشی ASUS ROG Phone 5 یک گوشی قدرتمند برای دنیای گیمینگ و دیگر گزینه موجود در فهرست بهترین گوشی ها با ظرفیت باتری در سال 2021 است. این دستگاه برای کسانی ساخته شده که علاقه زیادی به حوزه گیمینگ و بازی‌های گرافیکی سنگین دارند. در داخل این گوشی یک باتری عظیم‌الجثه 6000 میلی‌آمپری قرار دارد که می‌تواند مدت زمان زیادی گوشی را برای شما روشن نگاه دارد و به نحوی طراحی شده تا بتوانید از آن بهترین بهره در بازی‌های سنگین را داشته باشید.

در تست‌های انجام شده این گوشی 12 ساعت . 23 دقیقه روشن ماند. البته این عدد مربوط به شرایطی است که نرخ تازه‌سازی تصویر گوشی روی 60 هرتز تنظیم شده بود. با افزایش نرخ تازه‌سازی صفحه به 120 هرتز این گوشی باز هم نتایج قابل توجهی را ثبت کرده و مدت زمان 10 ساعت و 53 دقیقه روشن ماند.

اگر میزان مصرف خود را به صورت متوسط مدیریت کنید می‌توانید بدون زدن مجدد گوشی به شارژ در طول روز از آن استفاده کامل داشته باشید. با وجود باتری 6000 میلی آمپری سرعت شارژ گوشی بسیار بالا است که به لطف شارژ سریع 65 وات فراهم شده و با نیم ساعت شارژ می‌توانید 70 درصد از ظرفیت باتری خود را پر کنید.

بهترین گوشی ها با ظرفیت باتری در سال 2021

Samsung Galaxy A52 5G (مدت زمان روشنایی: 12:19)

این گوشی تولید جدید سامسونگ و یکی از بهترین گوشی ها با ظرفیت باتری در سال 2021 است که فناوری 5G را برای کاربرانی که دنبال گوشی‌های میان رده هستند فراهم می‌کند اما استفاده از این فناوری به معنای حذف ظرفیت بالای باتری نیست. در تست‌ها مشخص شده که این گوشی می‌تواند تا 12 ساعت و 19 دقیقه روشن بماند. توجه داشته باشید که این عدد مربوط به زمانی است که نرخ تازه‌سازی نمایشگر روی 60 هرتز قرار دارد.

این گوشی از فناوری 120 هرتز به عنوان نرخ تازه‌سازی تصویر نیز پشتیبانی می‌کند که برای گوشی‌های زیر 500 دلار می‌توان آن را یک معجزه در نظر گرفت. با تغییر نرخ تازه‌سازی به 120 هرتز گوشی شما 12 ساعت و 19 دقیقه روشن خواهد ماند که از بسیاری از گوشی‌های میان رده بالاتر است.

با وجود امکانات بی‌نظیر اما قابلیت شارژ سریع از این گوشی حذف شده است. البته می‌توانید از شارژرهای پرسرعت‌تر استفاده کنید چرا که این گوشی از شارژ سریع ۲۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند. سامسونگ یک شارژر 15 وات را در آن قرار داده است که در مدت زمان نیم ساعت 31 درصد از ظرفیت باتری شما را پر می‌کند.

Moto G Fast (مدت زمان روشنایی: 12:17)

موتورولا یک بار دیگر نام خود را در فهرست بهترین گوشی ها با ظرفیت باتری زیاد در سال 2021  قرار داده است. در درون این گوشی یک باتری 4000 میلی‌آمپری قرار دارد که برای شما 12 ساعت و 17 دقیقه روشن خواهد ماند. این عدد به نسخه قدیمی‌تر این گوشی تقریبا نزدیک است و تنها 4 ساعت اختلاف دارد، اما همچنان جزو ده گوشی برتر این فهرست است. این نتیجه را می‌توان برای یک گوشی با قیمت کمتر از 200 دلار اعجاب‌انگیز توصیف کرد.

از این گوشی اقتصادی نباید انتظار شارژ سریع را داشته باشید چرا که  با نیم ساعت شارژ کردن تنها 26 درصد از ظرفیت آن  پر می‌شود.

Iphone 13 pro max (مدت زمان روشنایی: 12:16)

Iphone 13 pro max (مدت زمان روشنایی: 12:16)

به جز گوشی آیفون 12 پرو سایر گوشی‌های خانواده 12 در بخش باتری حرف زیادی برای گفتن ندارند. مهندسان اپل با درک این موضوع باتری‌های خود را برای خط تولید آیفون 13 تقویت کردند که می‌توان بهبود بزرگی را در آن دید. به این ترتیب آیفون 13 پرومکس یکی از بهترین گوشی ها با ظرفیت باتری در سال 2021 است.

در تست‌های انجام شده این گوشی بیشتر از 12 ساعت روشن مانده است. این نتیجه برای چنین گوشی بسیار خوب است چرا که در آن از فناوری نمایشگر تطبیق‌پذیر استفاده شده و پنل 6.7 اینچی آن را با نرخ تازه‌سازی بسیار زیادی روشن می‌کند. روشن کردن این پنل برق زیادی احتیاج دارد اما به لطف ابعاد بزرگ‌تر گوشی ظرفیت باتری آن افزایش یافته و در عین حال مصرف بهینه پردازنده A15 Bionic نیز در روشن ماندن بیشتر این گوشی تاثیرگذار است. تنها مورد منفی که می‌توان برای این گوشی و گوشی‌های اپل در نظر گرفت سرعت شارژ شدن است که بسیاری انتظار دارند فناوری قدرتمند Fast Charging به گوشی‌های آیفون اضافه شود.

بهترین گوشی های آیفون 2020

بهترین گوشی با بهترین باتری و ماندگاری بیشتر از 11 ساعت

Cat S62 Pro (مدت زمان روشنایی: 12:16)

همانند Kyocera DuraForce، این گوشی نیز به نحوی طراحی و ساخته شده که بتواند مدت زمان زیادی را در کنار دارنده خود باشد و بتواند به عنوان بهترین گوشی با بهترین باتری و ماندگاری بیشتر از 11 ساعت عمل کند. ظرفیت باتری این گوشی روشنایی 12 ساعت و 16 دقیقه‌ای را برای شما فراهم خواهد کرد. نکته قابل توجه این است که این عدد 12ساعته تنها با یک باتری 4000 میلی آمپری فراهم شده است که می‌توان دلیل آن را نبود فناوری 5G دانست. نبود این فناوری یعنی که یک مودم سیری ناپذیر نیست که تمام مصرف را برای خود کنار بگذارد.

یکی دیگر از بزرگ‌ترین جنبه‌های منفی که می‌توان برای این گوشی بیان کرد نبود فناوری شارژ سریع یا Fast Charging است. پس از 15 دقیقه شارژ کردن تنها 17 درصد از ظرفیت این باتری پر می‌شود که با رسیدن به 30 دقیقه به 37 درصد افزایش خواهد یافت. اگرچه که این نتیجه افتضاح نیست اما گوشی‌هایی با شارژ سریع‌تر نیز در این فهرست قرار دارند.

بهترین گوشی ها با ظرفیت باتری در سال 2021
در این گوشی یک باتری 4000 میلی‌آمپری قرار گرفته که بیشتر از 12 ساعت و 13 دقیقه در نتایج تست‌ها روشن مانده است.

Moto G Stylus (مدت زمان روشنایی: 12:13)

موتورولا همچنان تولید مدل‌های Moto G stylus را ادامه می‌دهد و از این سری یک مدل در فهرست بهترین گوشی ها با ظرفیت باتری در سال 2021 قرار گرفته است. Moto G Stylus 2021 که موتورولا امسال تولید کرد، یک گوشی 299 دلاری است که در خانواده میان‌رده‌های این شرکت قرار دارد و جدیدترین هم Moto G Stylus 5G است. اما در بخش باتری Moto G Stylus همچنان در صدر قرار دارد. در این گوشی یک باتری 4000 میلی‌آمپری قرار گرفته که بیشتر از 12 ساعت و 13 دقیقه در نتایج تست‌ها روشن مانده است. اگرچه که هم قد و اندازه سری Power این شرکت نیست، اما بسیار قابل قبول خواهد بود.

اگرچه که میزان نگهداری انرژی در باتری بسیار زیاد است، اما انتظار شارژ سریع را نداشته باشید. بعد از 15 دقیقه شارژ می‌توانید تنها 15 درصد شارژ داشته باشید. البته که با پرداخت 300 دلار موبایلی دارید که در طول یک روز کامل در کنار شما است.

 Motorola Edge (مدت زمان روشنایی: 12:12)

گوشی میان رده 5G سال گذشته موتورولا نسبت به نسخه جدیدتر خود باتری بهتری دارد. باتری 4500 میلی‌آمپری این گوشی به طور متوسط 12 ساعت و 12 دقیقه در تست‌ها گوشی را روشن نگاه داشته است. در نظر داشته باشید که اختلاف این دو گوشی 300 دلار است که به این ترتیب Motorola Edge را یک گزینه بسیار مطلوب می‌سازد.

توجه داشته باشید که این عدد مربوط به زمانی است که این گوشی روی نرخ تازه‌سازی 60 هرتز قرار داشت. با فعال کردن گزینه تازه‌سازی 90 هرتز طول عمر این گوشی به 11 ساعت و 35 دقیقه کاهش یافت.

انتظار می‌رفت که این گوشی سریع‌تر شارژ شود، چرا که در مدت نیم ساعت با شارژر 18 وات تنها 36 درصد شارژ شده است. با این وجود، اگر به دنبال یک گوشی 5G با نرخ تازه‌سازی تصویر بالا هستید که همانند دیگر گوشی‌های این رده به سرعت خاموش نشود، این گزینه بهترین مورد است.

موتورولا One 5G Ace

Motorola One 5G Ace (مدت زمان روشنایی: 12:03)

سردمداری موتورولا در فهرست بهترین گوشی ها با ظرفیت باتری در سال 2021 با Motorola One 5G Ace ادامه می‌یابد، چرا که نتیجه 12 ساعته این گوشی در روشن ماندن بسیار اعجاب‌انگیز است. گوشی جدید موتورولا از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و همانطور که می‌دانید این شبکه مصرف انرژی بسیار بالایی دارد. این گوشی برای پاسخگویی به این حجم از مصرف به یک باتری 5000 میلی‌آمپری مجهز شده است. این میزان ظرفیت برای یک روز کامل کافی است.

البته که برای شارژ مجدد نیاز به زمان زیادی است. این گوشی پس از نیم ساعت تنها 25 درصد شارژ می‌گیرد. بدون شک 5G Ace یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های مجهز به شبکه 5G است که می‌توانید با زیر 400 دلار آن را خریداری کنید.

OnePlus Nord N10 5G (مدت زمان روشنایی: 11:48)

گوشی OnePlus Nord N10 5G دیگر گوشی این فهرست است که شبکه 5G نمی‌تواند روی باتری آن تاثیر زیادی داشته باشد. برخلاف دیگر گوشی‌های 5G این فهرست که باتری‌های خوبی دارند، این گوشی بسیار ارزان قیمت است و زیر 300 دلار آن را خواهید یافت. این گوشی کاربردی‌ترین دستگاهی است که می‌توانید همزمان با داشتن شبکه 5G تا 11 ساعت آن را روشن نگاه دارید.

باتری این گوشی پس از 11 ساعت و 48 دقیقه خالی شد که یک نتیجه بسیار خوب برای یک گوشی آن هم با پشتیبانی از شبکه 5G است. این که با داشتن یک نمایشگر با نرخ تازه‌سازی صفحه 90 هرتز چنین عددی برای باتری به ثبت می‌رسد نشان می‌دهد که شرکت وان پلاس توانسته بهترین بهره را از باتری 4300 میلی‌آمپری خود داشته باشد. علاوه بر این، به لطف فناوری OnePlus Warp Charge 30T سرعت شارژ بسیار بالا است و می‌توانید پس از صرف 30 دقیقه تا 68 درصد از ظرفیت باتری خود را بازگردانید.

آیفون 13 پرو (مدت زمان روشنایی: 11:42)

آیفون 13 پرو تنها گوشی جدید اپل نیست که در فهرست بهترین باتری‌ها قرار داشته باشد. به لطف باتری بزرگ‌تر و مصرف بهینه‌ای که پردازنده A15 Bionic فراهم می‌کند، آیفون 13 پرو توانسته از سری‌های دیگر آیفون در بخش باتری بهتر عمل کند و نام خود را در فهرست بهترین گوشی ها با ظرفیت باتری در سال 2021 به ثبت برساند. مانند آیفون 13 پرو مکس، این گوشی نیز نمایشگر ProMotion تطبیق‌پذیر دارد که می‌تواند نرخ تازه‌سازی تصویر را تغییر بدهد و دوام باتری قدرتمند آن را افزایش بدهد و بیشتر روشن بماند.

مجددا، مشکلی که با بخش انرژی در اپل وجود دارد این است که این گوشی‌ها تا چه حد سریع می‌توانند شارژ شوند. شارژ سیمی روی 20 وات قفل شده و شارژر وایرلسی نیز با ابزار MagSafe تا 15 وات تنظیم شده است. در دنیایی که گوشی‌های اندرویدی با سرعت بسیار زیادی شارژ می‌شوند، اپل باید فکری به حال شارژ مجدد آیفون‌ها کند.

سامسونگ گلکسی A32 5G (مدت زمان روشنایی: 11:39)
در این گوشی یک باتری غول پیکر 5000 میلی‌آمپری قرار دارد و با وجود اینکه نرخ تازه‌سازی صفحه آن 90 هرتز است، 11.5 ساعت در تست‌ها روشن مانده است

سامسونگ گلکسی A32 5G (مدت زمان روشنایی: 11:39)

گوشی‌های میان رده سامسونگ را می‌توان دستگاه‌هایی با ماندگاری بالا در بخش باتری دانست و در سامسونگ گلکسی A32 5G می‌توان چنین چیزی را دید. در این گوشی یک باتری غول پیکر 5000 میلی‌آمپری قرار دارد و با وجود اینکه نرخ تازه‌سازی صفحه آن 90 هرتز است، 11.5 ساعت در تست‌ها روشن مانده است. زمانی که نرخ تازه‌سازی صفحه 60 هرتز تنظیم شد، این گوشی توانست مدت زمان 12 ساعت روشن بماند.

البته که نباید از این گوشی انتظار شارژ بسیار سریع را داشته باشد، چرا که این دستگاه از شارژ سیمی 15 وات برای پر کردن ظرفیت باتری استفاده می‌کند. اما برای قیمتی زیر 300 دلار گلکسی A32 5G یک دستگاه مقرون‌به‌صرفه است که در طول روز با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.

بهترین گوشی ها با ظرفیت باتری در سال 2021 ؛ فهرستی که برای برخی افراد حیاتی است

همانطور که در مقاله مشاهده کردید، پرچمدار دنیای گوشی‌های هوشمند از نظر بهترین گوشی ها با ظرفیت باتری در سال 2021 دستگاه‌های ساخته شده موتورولا هستند. این شرکت با وجود تولید دستگاه‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه از نظر قیمتی توانسته عملکرد فوق‌العاده‌ای در زمینه مصرف بهینه انرژی و ظرفیت باتری از خود نشان بدهد. در گوشی‌های نام آشناتر موجود در ایران همچون سامسونگ و آیفون، کره‌ای‌ها توانسته‌اند که آمریکا را پشت سر بگذارند. در گوشی A32 5G علاوه بر اینکه می‌توانید یک دستگاه متصل به جدیدترین شبکه اینترنتی را داشته باشید، در عین ناباوری و با وجود مصرف بسیار زیادی که این شبکه دارد، دستگاه می‌تواند تا بیشتر از 12 ساعت در استفاده متوسط رو به بالا روشن بماند. سری 13 آیفون هم اگرچه سریع‌ترین دستگاه از نظر پردازش در دنیای گوشی‌های هوشمند است، اما در بخش باتری حرف‌های کمتری برای گفتن دارد.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.