ترفندهای عکاسی با آیفون 11 پرو مکس ؛ 5 ترفندی که شما را عکاس حرفه‌ای می‌کنند

ترفندهای عکاسی با آیفون 11 پرو مکس ؛ 5 ترفندی که شما را عکاس حرفه‌ای می‌کنند

اگر گوشی‌های جدید آیفون را بخرید بدون شک از کیفیت دوربین‌های آن شگفت‌زده خواهید شد. به ویژه اگر به سراغ آیفون 11 و دو نسخه پرو و پرو مکس بروید که کلی با دوربین‌های آن خاطره سازی می‌کنید.  این دوربین‌ها قابلیت‌های بسیاری دارند که بد نیست ترفندهای عکاسی با آیفون 11 پرو مکس را نیز بدانید تا یک عکاس همه فن حریف شوید.

آیفون 11 ، آیفون 11 پرو و گوشی Iphone 11 pro max همگی دارای پیکربندی خوبی در دوربین‌های خود هستند.

این دوربین‌ها قابلیت‌های بسیار خوبی برای بزرگنمایی دارند و از ویژگی جدیدی به نام Deep Fusion و همچنین حالت جدیدی برای شب یا night mode بهره می‌برند.

حالت شب این گوشی‌ها در محیط‌های تاریک بسیار خوب عمل می‌کند و تصویری واضح و روشن برای شما ثبت خواهد کرد.

تمامی آیفون‌هایی که برای سال 2019 منتشر شدند یک دوربین اضافی در پشت خود دارند. به تعبیری همه این گوشی‌ها دوربین دوگانه دارند و در نسخه‌های پرو و پرو مکس نیز سه گانه هستند.

اما این بهبود تنها محدود به سخت افزار نیست. قابلیت‌های نرم افزاری جدید نیز عکس‌های گرفته شده با آیفون 11 را به قدر کافی شفاف، روشن و البته حرفه‌ای می‌کنند.

البته این روزها گوشی‌های به مراتب بهتری هم وارد بازار شده‌اند که ممکن است آیفون حرفی برای زند در مقابل آن‌ها نداشته باشد.

گوشی نوت 20 اولترا که سامسونگ تولید کرده یکی از این گوشی‌ها است. بد نیست تفاوت‌ها و شباهت‌های هر دو گوشی را در مقاله مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا بخوانید.

ترفندهای عکاسی با آیفون 11 پرو مکس شما را حرفه‌ای خواهند کرد

اگر ترفندهای عکاسی با ایفون ۱۱ پرو مکس را بدانید، تصاویر خاصی تهیه می‌کنید که هوش از سر می‌پراند!

البته نیازی به نگرانی نیست، چون با یک سفینه فضایی مواجه نیستید! عکس گرفتن با آیفون‌های جدید نیز همانند آیفون‌های قبلی آسان است.

اما با این وجود ویژگی‌های جدید نیازمند توضیح هستند. یکی از این ویژگی‌ها قابلیت بزرگنمایی معکوس است که پس از عکسبرداری می‌توانید روی تصاویر اعمال کنید.

در عین حال باید بدانید که Deep Fusion چیست و چه کاربردی می‌تواند داشته باشد و پیش از آنکه شروع به عکسبرداری کنید چه نکاتی را باید بدانید.

ترفندهای عکاسی با آیفون 11 پرو مکس

 

با زدن روی فلش بالای تصویر به تنظیمات از جمله تایمر، فیلترها و دیگر موارد دسترسی خواهید داشت

تنظیمات سریع یا (Quick Settings) هنوز هم هستند

شاید پیدا کردن بخش تایمر و فیلترهای تصویری برای سری بعدی که بخواهید با گوشی خود عکس بگیرید و از تایمر زمان‌بندی در دوربین استفاده کنید کمی دشوار باشد.

اپل تنظیمات فیلترها و تایمر را از روی صفحه برداشته و در یک بخش جداگانه قرار داده که شناسایی این بخش یکی از ترفندهای عکاسی با آیفون 11 پرو مکس، 11 پرو و 11 معمولی است.

البته اپل دلیل خوبی برای این کار داشته، چرا که به ندرت از این تنظیمات استفاده می‌شود. من به شخصه ظاهر جدید را بیشتر می‌پسندم اما هرازگاهی نیاز دارید که از این تنظیمات استفاده کنید.

برای دیدن این بخش کافیست بر روی فلشی که در بالای نمایشگر قرار دارد ضربه بزنید. (البته در حالت افقی این فلش کنار گوشی خواهد بود)

در این بخش تنظیماتی همچون فلش، تصاویر زنده یا live photos، نسبت تصویر یا Aspect ratio، تایمر و فیلترها قرار دارند.

زمانی که کارتان با این بخش تمام شد، دوباره روی فلش بزنید و این بخش به حالت بسته قرار می‌گیرد.

البته به صورت جایگزین می‌توانید انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید و این بخش را باز کنید.

قابلیت زوم معکوس در ترفندهای عکاسی با آیفون 11 پرو مکس

 

با این گزینه می‌توانید جزئیات بیشتری از تصویر داشته باشید و سوژه‌هایی که در تصویر نیستند را به تصویر بیاورید

بزرگنمایی معکوس پس از اینکه عکس گرفتید

یکی دیگر از ترفندهای عکاسی با آیفون 11 پرو مکس قابلیت بزرگنمایی معکوس است. تمامی سه مدل اخیر آیفون دارای دوربین اولترا واید هستند که می‌توانید برای ثبت تصاویر بسیار زیبا از آن‌ها استفاده کنید.

اما یک قابلیت مخفی در این سری از لنزهای اولترا واید قرار دارد. با این قابلیت می‌توانید تصاویر را به صورت معکوس زوم کنید.

این کار با استفاده از لنزهای واید و تله فوتو انجام می‌شود که پس از ثبت تصویر می‌توانید روی آن زوم برعکس انجام بدهید. یعنی که بخش بزرگ‌تری از تصویر دیده شود.

به عبارت دیگر،‌ اگر یک تصویر گروهی گرفته باشید و بعضی از افراد در کادر نباشند، می‌توانید به اپلیکیشن تصاویر مراجعه کرده و با استفاده از ابزار crop یا بریدن زوم معکوس انجام داده و شخص را در فریم جا بدهید.

بدون شک این قابلیت جزو بهترین ترفندهای عکاسی با آیفون 11 پرو مکس است که می‌توانید از آن استفاده کنید و کلی خلاقیت چاشنی عکس‌هایتان کنید!

برای استفاده از این قابلیت وارد setting شده و به بخش Camera بروید. به سمت پایین اسکرول کرده و سپس photo capture outside the frame را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که این اطلاعات اضافی تصاویر پس از 30 روز بلا استفاده ماندن پاک خواهند شد و دیگر در دسترس نیستند.

البته استفاده از این قابلیت کمی ممکن است گیج کننده باشد. بعضی از تصاویر نشان می‌دهند که دارای ویژگی zoom out یا بزرگنمایی معکوس هستند اما در حقیقت چیزی برای زوم معکوس نیست.

به دو صورت می‌توانید از این ترفند استفاده کنید. نخست عکس را باز کنید و هر عکسی که دارای آیکون مربعی بود دارای اطلاعات اضافی در تصویر است که می‌تواند زوم معکوس کنید.

برای این منظور ابزار crop را انتخاب کرده و زوم معکوس را انجام بدهید.

همانطور که تاکید شد این ترفند گیج کننده‌ترین ترفندهای عکاسی با آیفون 11 پرو مکس محسوب می‌شود.

اگر با انجام کار بالا اتفاقی نیفتاد می‌توانید از روش زیر استفاده کنید.

ابزار crop را انتخاب کرده و سپس روی آیکون سه نقطه ضربه بزنید. سپس گزینه use content outside the frame را انتخاب کنید.

قابلیت deep fusion‌ هوشمندانه‌ترین ترفندهای عکاسی با آیفون 11 پرو مکس

 

deep fusion یکی از بهترین قابلیت‌های دوربین ایفون ۱۱ پرو مکس است که در پس زمینه خود به خود فعال است

قابلیت Deep Fusion در پشت صحنه در کنار شماست

البته که برای Deep Fusion کار خاصی نباید انجام بدهید. در حقیقت این فناوری در پشت صحنه قرار دارد و کار خود را انجام می‌دهد.

تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که این قابلیت تا زمانی فعال است که شما گزینه photo capture outside the frame را روشن نکرده باشید.

Deep fusion جزو هوشمندانه‌ترین ترفندهای عکاسی با آیفون 11 پرو مکس است. اما نه برای زمانی که می‌خواهید تصاویر را زوم معکوس کنید.

اگر گزینه زوم معکوس را فعال کرده باشید گوشی به ثبت تصاویر با لنز اولترا ادامه داده اما محاسبات deep fusion فعال نخواهند بود.

از طرف دیگر، حتما توجه داشته باشید که تصاویر خود را با دوربین استاندارد 1x باید ثبت کنید تا deep fusion فعال باشد.

حالت night mode یکی از ترفندهای عکاسی با آیفون 11 پرو مکس

 

با حالت night mode می‌توانید تصاویر روشن‌تری در نور تاریک داشته باشید. برای خاموش کردن از نوار به سمت صفر حرکت کنید

حالت night mode برای عاشقان عکس‌های تاریک

استفاده از قابلیت جدید night mode یا عکسبرداری در شب خیلی جالب به نظر می‌رسد.

هر زمانی که گوشی شما بفهمد نور کافی وجود ندارد آیکون night mode (که یک هلال ماه با چند خط است) در بالای تصویر ظاهر می‌شود.

اگر این آیکون به رنگ زرد باشد یه این معنی است که حالت شب فعال شده است.

Night mode جزو پرکاربردترین ترفندهای عکاسی با آیفون 11 پرو مکس و دو نسخه دیگر محسوب می‌شود.

آیکون پدیدار شده در عین حال دارای نشانگر زمان نیز هست. مثلا در کنار آیکون ممکن است با 2s مواجه شوید. این یعنی که 2 ثانیه طول می‌کشد تا این عکس ثبت شود.

به بیان ساده‌تر، برای ثبت این عکس باید پس از زدن دکمه شاتر، دو ثانیه انگشت خود را روی آن نگاه دارید.

البته اپل دست شما را برای استفاده از این حالت باز گذاشته است. می‌توانید روی آیکون night mode ضربه زده و آن را تنظیم یا خاموش کنید.

وقتی روی آیکون بزنید یک اسلایدر در تصویر به وجود خواهد آمد و با بردن آن به نزدیکی شاتر یعنی تا عدد 0 این قابلیت خاموش می‌شود.

همچنین می‌توانید زمان مورد نیاز برای ثبت تصویر را نیز تنظیم کنید. مثلا اگر تایمر را از 2s به 9s برسانید تصویری روشن‌تر اما با ریسک oversxposure خواهید داشت.

برعکس، اگر از 5s به 1s برسانید، عکس سریع‌تر گرفته شده و تصویر نهایی تاریک‌تر خواهد بود.

مطمئن باشید که night mode جزو بهترین ترفندهای عکاسی با آیفون 11 پرو مکس است و بازی کردن با این قابلیت کاربردهای بسیاری برای شما خواهد داشت.

ترفندهای عکاسی با آیفون 11 پرو مکس - بزرگنمایی

 

با استفاده از قابلیت بزرگنمایی می‌توانید تا 2x زوم اپتیکال فیزیکی و تا 10x زوم دیجیتالی داشته باشید

از نعمت بزرگنمایی یا زوم بی بهره نمانید!

دفعه بعدی که به کنسرت خواننده مورد علاقه خود رفتید و یا خواستید که از دور تصویر خوبی از بچه خود در مدرسه داشته باشید، از قدرت زوم هر سه لنز دوربین گوشی آیفون 11 پرو مکس استفاده کنید.

گوشی آیفون 11 یک لنز زاویه عریض دارد. نسخه پرو و پرو مکس هم دارای دو لنز مشابه به علاوه یک لنز تله فوتو هستند.

تمامی این لنزها نیز دارای کیفیت 12 مگاپیکسل‌اند که تصاویر نسبتا خوبی می‌توانند برای شما ثبت کنند.

بدون در نظر گرفتن اینکه کدام گوشی را دارید، لنز پیشفرض همگی لنز واید است که با برچسب 1x در نرم افزار دوربین شناخته می‌شود.

زوم یکی از محبوب‌ترین ترفندهای عکاسی با آیفون 11 پرو مکس محسوب می‌شود. دو دوربین دیگر نیز که برچسب 0.5x و 2x دارند از این قابلیت برخوردارند.

با این وجود می‌توانید میزان مورد نیاز برای زوم را در نمونه‌های جدید آیفون تنظیم کنید. کافیست روی Zoom level ضربه زده و دست خود را روی آن نگاه دارید.

سپس قادر هستید که با استفاده از چرخ بزرگنمایی از 0.5x تا 10x زوم کنید. البته به خاطر داشته باشید که هر چیزی به غیر از سه گزینه 0.5x، 1x و 2x را انتخاب کنید، زوم به صورت دیجیتالی می‌شود.

بله! زوم تا به اینجای کار به صورت فیزیکی است، ‌یعنی لنز دوربین عقب و جلو می‌رود، اما در سایر گزینه‌ها زوم به صورت دیجیتالی شده و ممکن است با افت کیفیت مواجه شوید.

سخن آخر..

دوربین‌های عکاسی این روزها دیگر آرزو نیستند و خیلی از گوشی‌های هوشمند بازار هم برای عکاسی حرف‌های بسیاری دارند.

سری جدید گوشی‌های آیفون یکی از همین موارد هستند. به ویژه اگر نسخه پرو یا پرو مکس را داشته باشید که حسابی عشق خواهید کرد!

اگر ترفندهای عکاسی با آیفون 11 پرو مکس را بدانید می‌توانید تصاویری ثبت کنید که تنها دوربین‌های چند هزار دلاری حرفه‌ای می‌توانند!

 

شرکت سپهر تعامل، به عنوان وارد کننده عمده گوشی موبایل در کشور، عرضه‌ی گوشی های پرچم دار را به صورت عمده و با گارانتی گوشی انجام می دهد. شما می توانید برای خرید عمده انواع گوشی و تبلت، به بخش خرید عمده موبایل مراجعه کنید.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.