تست ویروس کرونا در سریع‌ترین زمان

تست ویروس کرونا در سریع‌ترین زمان؛ Abbott در 5 دقیقه نتیجه می‌دهد

آزمایش جدید تست ویروس کرونا یا COVID-19 که توسط شرکت تجهیزات پزشکی Abbott ابداع شده می‌تواند نتیجه مثبت ویروس را در 5 دقیقه نشان دهد. این دستگاه قابلیت حمل‌پذیری بسیار بالایی دارد و در مطب دکتر نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این آزمایش شب گذشته توسط سازمان غذا و دارو ایالات متحده برای استفاده اضطراری تصویب شد.

بیشتر بخوانید: ثبت گوشی در سامانه همتا

این آزمایش از پلتفرم کوچک و قابل حمل ID Now کمپانی Abbott استفاده می‌کند و دیگر نیازی نیست تا برای آزمایش به آزمایشگاه مرکزی ارسال شود. درعوض، می‌توان این روش را به طور مستقیم در مرکز اورژانس یا کلینیک‌های مراقبت فوری انجام داد. همین امر به تنهایی زمان بسیار زیادی از تست می‌کاهد، چرا که تست ویروس کرونا در حال حاضر شامل فرستادن نمونه به لابراتوار و منتشر ماندن برای بازگشت نتیجه است که دستکم 5‌ روز به طول می‌انجامد. پزشکان می‌توانند از بینی یا گلوی فرد بیمار نمونه‌برداری کنند و نمونه را مستقیما درون دستگاه قرار بدهند. نتیجه  ظرف مدت 5 دقیقه مشخص خواهد شد. (اگر نتیجه نمونه ویروس منفی باشد 13 دقیقه طول خواهد کشید)

بخوانید: ویروس کرونا برنامه تولید آیفون 12 اپل را عقب ماه‌ها به تعویق انداخت

این دستگاه قاعده بازی را تغییر خواهد داد. Abbott از هفته آینده وارد مارکت می‌شود و یک راه سریع برای تست کرونا ویروس است. این دستگاه نتیجه مثبت را در 5 دقیقه و نتیجه منفی را در 13 دقیقه مشخص خواهد کرد. این دستگاه برای نخستین روز کاری خود 50‌ هزار تست به صورت روزانه انجام خواهد داد.“

روش جدید چه مزایایی به همراه دارد؟

Robert B.Ford، مدیر اجرایی Abbott در حضور رسانه‌ها گفت، با این روش سرعتی تست ویروس کرونا مراکز درمانی می‌توانند تست مولکولی را خارج از نوع سنتی چهار دیواره انجام بدهند. این دومین آزمایش از نظر مراقبتی برای COVID-19 است که توسط FDA تایید شده است. اولین مورد، از شرکت بیوتکنولوژی Cephid بود که 45 دقیقه زمان نیاز دارد. این تست در درجه اول برای اتاق‌های اورژانس و بیمارستان‌ها تولید می‌شود و مطب پزشکان یا کلینیک‌های مراقبت فوری در مرحله بعدی قرار خواهند گرفت.

آزمایشاتی که در دوران اپیدمی یک بیماری که فراگیری بسیار بالایی دارد، پزشکان را به پاسخی سریع می‌رساند اهمیت بسیار بالایی دارند. این آزمایشات به پزشکان کمک می‌کند دریابند در هنگام برقراری ارتباط با یک بیمار تا چه میزان تجهیزات محافظتی برای پوشیدن در نظر داشته باشند.

به ویژه این تست ویروس کرونا اطلاعات بسیار مفیدی به بیمارستانی که بیمار به آن ارسال می‌شود ارائه خواهد کرد که چه نوع مراقبت‌هایی باید ارائه شود. آزمایشاتی که در مطب پزشک انجام می‌شود هم می‌تواند بیماران مبتلا به موارد خفیف یا بدون علامت ویروس COVID-19 کمک کند و به آنها در جلوگیری از انتشار ناآگاهانه ویروس کمک کند.

تست ویروس کرونا ی 5 دقیقه‌ای چگونه انجام می‌شود؟

آزمایش Abbott نسبت به تست‌های استانداردی که در ایالات متحده در طول این بیماری همه گیر انجام می‌شود متفاوت است. به طور معمول، نمونه بیمار به آزمایشگاه فرستاده شده و با استفاده از روشی به نام PCR، پردازش می‌شود. در این روش دستگاه به دنبال قسمت‌های کمی از ژنتیکی کروناویروس می‌گردد. برای تست ویروس کرونا و کار با PCR نمونه باید به صورت مکرر چرخانده شود تا به دمای بالا رسیده و مجددا دمای آن پایین بیاید. آزمایش با Abbott هم به صورت مشابه ماده ژنتیکی ویروس را دنبال می‌کند اما در یک درجه واحد کار می‌کند. به همین دلیل دستگاهی که این کار را انجام می‌دهد می‌تواند بسیار کوچک باشد و به انرژی زیادی هم احتیاج ندارد.

بیشتر بخوانید: اندروید 13

Abbott وعده داده که از شروع هفته آینده 50000 تست ID NOW از ویروس COVID-19 را به صورت روزانه آماده خواهد کرد.

ایالات متحده تلاش کرده است آزمایش‌های مربوط به ویروس کرونا را سرعت ببخشد. این خود یکی از دلایلی است که سیستم بهداشت عمومی آمریکا نتوانست است قبل از آغاز پیک صعود تست ویروس کرونا را سریع انجام دهد و ویروس را مهار کند.

آزمایشگاه‌های تجاری و ایالتی اکنون 100000 تست در روز انجام می‌دهند، اما آمریکا همچنان در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر آزمایش‌های به مراتب کمتری دارد. رئیس جمهور دونالد ترامپ قول داده است که دسترسی به سایت‌های آزمایشگاهی را برای مردم تسهیل کند اما تست ویروس به میزان کافی در دسترس همگان قرار نخواهد داشت. آمریکا نسبت به تمام کشورهای دنیا موارد ابتلا به ویروس کرونای بیشتری را گزارش کرده است. همچنین این کشور قربانیان زیادی نیز در برابر ویروس کامپیوتری کرونا داشته است. Malware ای که همچنان کلیک می‌گیرد و بسیاری را با کامپیوترهای سوخته و پاک شده تنها می‌گذارد.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.