سامسونگ گلکسی A30 را در سپهر تعامل ببینید

سامسونگ گلکسی A30: چرا سامسونگ این گوشی را ساخت؟+ ویدیوی بررسی

سامسونگ گلکسی A30 بخشی از یک کیف با کلی لوازم است. دیزاین الهام بخش سامسونگ A50 در چشم خوب است اما نسبت به گلکسی M30 در بخش ظرفیت باتری و رم ضعیف‌تر است. به همین ترتیب، این گوشی نیز نمی‌تواند در این دسته زیاد قدرتمند ظاهر شود.

نقاط قوت

دیزاین خوب

نمایشگر عالی

پرفورمنس عمومی گوشی خوب است

نقاط ضعف

عملکرد بد در زمینه گیمینگ

عملکرد دوربین ناامید کننده است

طراحی سامسونگ گلکسی A30

درون جعبه این گوشی چه چیزی قرار دارد؟

  • شارژر 5 ولت/ 2 آمپر
  • کابل شارژ USB-C
  • هندزفری
  • اجکتور سیمکارت
  • قاب شفاف TPU یا ضد ضربه
  • فریم پلاستیکی
  • Infinity-U notch

به نظر می‌رسد که سامسونگ پس از پنج عرضه متوالی یک زبان طراحی تعریف شده و خاصی را برای گوشی‌های میان رده خود اختیار کرده است. گوشی galaxy A30 در کنار گوشی‌هایی چون Galaxy M30 و سامسونگ گلکسی A50 قرار می‌گیرد و عناصری را از هر دو گوشی برداشته است.

بخوانید: برای شناختن گلکسی A50 حتما مقاله نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A50 را مطالعه کنید.

برداشت من از یک هفته کار کردن با A30 این است که این گوشی به شدت زیبا است- این حرف را بر حسب انحنای به کار رفته در این گوشی و طراحی باریک و منحنی یافته لبه‌ها (که باعث می شود گوشی راحت‌تر باشد) می‌گویم. البته این منحنی و خمیدگی لبه‌های گوشی در سایر گوشی‌های میان رده سامسونگ هم به صورت مشابه دیده می‌شود اما در سامسونگ گلکسی A30 این خمیدگی‌ها ارگانیک‌تر (طبیعی‌تر) هستند.

با این وجود دیزاین این گوشی در حد عالی نیست. کل فریم به کار رفته در گوشی از متریال پلاستیک است. اگرچه متریال به کار رفته در گوشی سامسونگ گلکسی A30 احساس خوبی می‌دهد و وزن گوشی را پایین نگاه می‌دارد، اما قاب درخشان و صیقل یافته آن به سرعت لکه‌های انگشت را گرفته و خش می‌افتد. علاوه بر این، هنگام کار کردن با این گوشی متوجه شدم که سنسور اثر انگشت در موقعیتی قرار گرفته است که کمی کار کردن با آن را مشکل می‌کند.

قرار دادن انگشت روی سنسور اثر انگشت پشت گوشی تا حدی سخت است

در قسمت راست گلکسی A30 می‌توانید دکمه‌های صدا را ببینید که در کنار دکمه power قرار گرفته‌اند. بازخورد من از این قسمت گوشی تا حدودی رضایت‌بخش است، اما دکمه power به نظر کمی سفت است. در قسمت چپ گوشی اسلات سیمکارت دوگانه این گوشی قرار دارد که کنار اسلات microSD واقع شده است.

قسمت پایینی گوشی نیز دارای پورت USB-C و اسپیکر است. خروجی صدا از این اسپیکر زیاد بلند نیست و کمی صدای آن ضعیف است. در سامسونگ گلکسی A30 دیزاین هوشمندانه‌ای به کار نرفته است، چرا که اگر در حال بازی باشید و گوشی را در حالت Landscape قرار دهید بدون شک اسپیکر پایینی گوشی را خواهید پوشاند.

samsung  galaxy A30 یک گوشی فوق العاده زیبا با طراحی روان و ارگانیک است

نمای جلویی گلکسی A30 تمیز و شفاف است و نمایشگر Infinity-U Waterdrop آن باعث شده تا نوارهای سیاه بالا و پایین گوشی کاهش یابد. نمایشگر این گوشی 6.4 اینچ با نوارهای بسیار باریک است که نسبت ابعاد نمایشگر به فریم گوشی 84.9 درصد است. در قسمت پایینی گوشی نیز آرواره باریکی قرار دارد، اما آنقدر نیست که دید شما را خراب کند.

سامسونگ گلکسی A30 همانند A50 در بخش باتری نسبت به Galaxy M30 ضعیف‌تر است. ظرفیت باتری آن 4000 میلی‌آمپر است که البته قابل احترام خواهد بود و گوشی بیشتر از یک روز روشن خواهد ماند. زمانی که این گوشی را آزمایش می‌کردم معمولا نمایشگر گوشی بین 6 تا 7 ساعت روشن بود.

ویدیوی بررسی سامسونگ گلکسی A30

در این ویدیو سامسونگ گلکسی A30‌ را مورد بررسی قرار داده‌ایم. با دیدن این ویدیو می‌توانید ببینید که این گوشی چه عملکردی دارد و آیا ارزش خریدن دارد یا خیر؟

نمایشگر گوشی galaxy A30

  • 4 اینچ معادل (16.256 سانتی‌متر) با پنلSuper AMOLED
  • کیفیت Full HD+ با رزولوشن (1080*2340)
  • برای تماشای محتوای رسانه‌ای و دیداری عالی است

تشابه میان Galaxy M30 و Galaxy A30 در نمایشگر نیز دیده می‌شود. هر دو گوشی نمایشگر 6.4‌ اینچی با پنل Super AMOLED دارند که می‌توان آن را جزو نقاط قوت این گوشی عنوان کرد. این گوشی در مقایسه با نمایشگر دیگر گوشی‌های رقیب ظاهر نرم و درخشنده‌تری دارد. پنل Super AMOLED این گوشی با نسبت کنتراست تصویری که دارد بدون شک دلفریب است. این نمایشگر به نظر عالی است و من آن را در دسته بهترین‌ها قرار می‌دهم. سطوح روشنایی تصویر هم به مقدار کافی افزایش می‌یابد و در محیط باز و بیرون می‌توان به راحتی صفحه را دید.

سامسونگ در بخش کالیبره کردن نمایشگر کار خوبی انجام داده است و نقاط سفید نمایشگر به نظر دقیق هستند. با وجود قابلیت تنظیم میزان رنگ سفید و پروفایل‌های رنگی به کار رفته در نمایشگر، گزینه‌های زیادی وجود دارد که نمایشگر را متناسب با نیاز خود ایده‌آل کنید. همانند بسیاری از گوشی‌های دیگر، یک فیلتر نور آبی در گوشی قرار گرفته است که می‌توان آن را برنامه ریزی کرد و همچنین پوسته یا تم بسیار خوبی برای نور کم قرار دارد که در تمام UI سیستم اعمال می‌شود. از آنجایی که سامسونگ گلکسی A30 چراغ LED برای نوتیفیکیشن‌های گوشی ندارد، می‌توانید از قابلیت روشنایی دائم گوشی استفاده کنید و آن را جایگزین چراغ LED کنید.

سخت افزار Samsung Galaxy A30

  • پردازنده Exynos 7904
  • دو چیپ Cortex A73 و شش چیپ Cortex A53
  • اسلات‌های مشخص برای سیمکارت با ابعاد نانو و اسلات کارت حافظه SD

علی‌رغم شباهت زیادی که گلکسی A30 با Galaxy A50 دارد، عملکرد این گوشی به Galaxy M30 نزدیک‌تر است. ویژگی‌های درونی شامل پردازنده Exynos 7904 است که با گرافیک GPU از نوع Mali G71 MP2 همگام شده است. گوشی سامسونگ Galaxy A30 را می‌توان با دو رم 4 گیگابایت و  3 گیگابایت و دو حافظه 32 و 64 گیگابایت خریداری کرد. اما با این وجود می‌توان این حافظه را با استفاده از کارت حافظه ارتقا داد. در مجموع یک گوشی 64 گیگابایتی، 50 گیگابایت در اختیار شما قرار خواهد داد.

پردازنده Exynos 7904 که در گوشی گلکسی a30 قرار گرفته است یک چیپست 14 نانومتری است که دو گروه هسته Cortex A73 را با شش هسته Cortex A53 ترکیب می‌کند و برای افزایش قدرت بهره‌وری طراحی شده است. همانطور که پیش‌تر بیان شد، این گوشی دو اسلات سیمکارت با سایز نانو دارد که هر دو اسلات از VoLTE پشتیبانی می‌کنند. عملکرد شبکه بسیار خوب است و گوشی به شبکه‌های اینترنتی ضعیف متصل می‌شود و در عین حال به این شبکه‌ها (ضعیف) وصل می‌ماند. اگر تماس‌های زیادی برقرار می‌کنید، سامسونگ گلکسی A30 شما را ناامید نخواهد کرد.

عملکرد گلکسی A30

  • عملکرد روزانه فوق‌العاده
  • عملکرد ضعیف در گیمینگ
  • گرافیک Mali G71 MP2 GPU

اگر از اسمارت فون خود برای گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، تماس‌ و دیگر استفاده‌های روزانه بهره می‌برید، گلکسی A30 برای شما ساخته شده است. پردازنده Exynos 7904 که بر روی گوشی نصب شده به قدر کافی قدرتمند است و سامسونگ کار فوق‌العاده‌ای انجام داده که سخت افزار و نرم افزار را با یکدیگر ست کرده است. با این حال، سامسونگ در بخش انیمیشن‌ها نیز به خوبی عمل کرده است، همه چیز به نرمی کار می‌کند و رابط کاربری نیز به خوبی انجام می‌شود.

عملکرد سامسونگ گلکسی A30 در سپهر تعامل

اگرچه عملکرد گیمینگ گوشی سامسونگ گلکسی A30 بهترین در میان دیگر گوشی‌ها نیست. گرافیک Mali G71 MP2 با کارت گرافیک Adreno 612 که در گوشی‌هایی همچون Redmi note 7 Pro به کار رفته است قابل مقایسه نیست. بازی محبوب PUBG به صورت دیفالت روی تنظیمات متوسط قرار دارد اما اگر این تنظیمات را بالاتر ببریم برخی از فریم ها گیر می‌کنند. با این اوصاف، این بازی همچنان قابلیت اجرا را دارد، اما از یک تجربه خوب فاصله زیادی خواهد گرفت.

نرم افزار

سامسونگ گلکسی A30 اندروید نسخه Pie دارد و One UI 1.1 روی آن قرار گرفته است. این نرم افزار همانی است که روی Galaxy S10 نیز نصب شده است و ویژگی‌های مشابهی دارند. از کاری که سامسونگ با One UI انجام داده است بسیار خرسندم. رابط کاربری تناسب خوبی بین ویژگی‌های به روز و سهولت در استفاده برقرار کرده است. سامسونگ قابلیتی را فراهم کرده است که به راحتی بین شبکه اپلیکیشن‌های iOS و نمایه‌های استاندارد اندروید جابجایی صورت بگیرد. اگر ژست‌های حرکتی را ترجیح می‌دهید به راحتی می‌توانید خانه، منو و کلیدهای پشتی را خاموش کنید. انیمیشن‌های بیش از اندازه‌ای که در سامسونگ قرار گرفته است ممکن است کمی قدیمی شده باشد، اما می‌توانید این ویژگی را در تنظیمات غیرفعال کنید.

در مجموع، تجربه استفاده از این نرم افزار خوشایند است، اما بی نظیر نیست. البته که samsung galaxy A30 عاری از نقص نیست، اما در مقایسه با گوشی‌های دیگر کمتر است. شماری از اپلیکیشن‌ها به صورت دیفالت روی گلکسی A30 نصب هستند که از این میان می‌توان به Microsoft Office و Daily Hunt News اشاره کرد. اپلیکیشن‌های اختصاصی سامسونگ گرایش زیادی به اسپم کردن نوتیفیکیشن‌ها دارند، لذا احتمالا بخواهید که این نوتیفیکیشن‌ها را خاموش کنید.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A30

  • دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با دوربین ثانویه 5 مگاپیکسلی واید
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی
  • ضبط ویدیو با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه

سخت افزار دوربین پشتی سامسونگ گلکسی A30 شامل دوربین 16 مگاپیکسلی با شاتر 5 مگاپیکسلی واید است. اگرچه این دوربین قابلیت فوکس خودکار را دارد. همانند بسیاری از گوشی‌های میان رده دیگری که سامسونگ تولید کرده، شدت رنگ تصاویر در عکسبرداری با دوربین اصلی کمی افزایش می‌یابد. این مشکل به ویژه زمانی که در محیط بیرونی عکسبرداری می‌کنیم بیشتر دیده می‌شود.

گوشی Galaxy A30 همانند S10 از بهینه ساز مناظر بهره می‌برد که باعث می‌شود اشباع رنگی و کنتراست تصاویر پس از عکسبرداری بالاتر برود تا تصویر ظاهر زیباتری به خود بگیرد. اگرچه ممکن است هرکسی این ویژگی‌ها را نپذیرد، اما اگر نمی‌خواهید که از فیلترهای مختلف پیش از اشتراک گذاری تصاویر خود خلاص شوید، این گوشی کار شما را راحت خواهد کرد. در مبحث کیفیت اصلی تصاویر، سامسونگ پردازشگری برای کاهش نویز تعبیه کرده است که در قسمت جزئیات کوچک عملکرد خوبی ندارد. سایه‌های تصاویر رنج پویای کمتری دارند و جزئیات زیادی را به نمایش نمی‌گذارند. این مشکلات به ویژه در عکسبرداری با لنز واید بیشتر به چشم می‌خورند.

سامسونگ گلکسی A30 در تصویربرداری‌های کلوز آپ نیز عملکرد خوبی داشته است. بهینه ساز تصاویر که در این گوشی قرار گرفته کمک می‌کند تا اشباع رنگی سوژه‌هایی همانند گل افزایش یابد و تصویر برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی مناسب‌تر باشد. تصویربرداری در نور کم هم افتضاح است. دوربین اصلی انشعابات نوری زیادی ایجاد می‌‌کند و به واسطه تلاشی که پردازنده برای کاهش نویز تصاویر انجام می‌دهد مشکلات دیجیتالی متعددی در تصاویر ایجاد می‌شود. در مجموع، دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A30 برای حالت روز ایده‌آل است و در نور کم عملکرد نامناسبی خواهد داشت.

ویژگی‌ها

نمایشگر 6.4 اینچ با پنل Super AMOLED
رزولوشن 22340* 1080نسبت تصویر 19.5:9
پردازنده Exynos 7904

Octa-core 1.8 گیگاهرتز

رم 3 گیگابایت و 4 گیگابایت
حافظه 32 گیگابایت و 64 گیگابایت

قابلیت ارتقا تا 512 گیگابایت با استفاده از کارت حافظه SD

باتری 4000 میلی‌آمپر

شارژ سریع 15 واتی

درگاه USB-C
سنسور اثر انگشت در پشت گوشی قرار دارد
دوربین دوربین پشتی

اصلی 16 مگاپیکسل با دیافراگم f/1.9

لنز اولترا واید 5 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2

دوربین جلویی

16 مگاپیکسل با دیافراگم f/1.9

ابعاد 158.5*74.5*7.7 میلی‌متر
رنگ مشکی، قرمز، آبی

قیمت

قیمت سامسونگ گلکسی A30 برابر با 240 دلار است. با توجه به این قیمت نمی‌توان زیادی به Galaxy A30 خرده گرفت. سامسونگ گلکسی A30 هیچ مشکلی ندارد، اما در کارنامه کاری سامسونگ کمرنگ‌تر ظاهر می‌شود. Galaxy M30 باتری بزرگ‌تری دارد، RAM آن بیشتر است و با توجه به قیمت تقریبا مشابهی که با A30 دارد، حافظه بیشتری به کاربران می‌دهد.

بخوانید: اگر بتوانید کمی بیشتر هزینه کنید، احتمالا گوشی گلکسی A70 سامسونگ یک گوشی میان رده به مراتب بهتر از A30 خواهد بود.

سخن پایانی در مورد گلکسی A30

سامسونگ گلکسی A30 دیزاین خوبی دارد اما نتوانسته خود را از دیگر گوشی های میان رده سامسونگ متمایز کند. هیچ ویژگی خاصی در گوشی سامسونگ گلکسی A30 نتوانسته آن را برجسته کند اما با توجه به گزینه‌های در دسترسی که دارد، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. در صورتی که دنبال گارانتی معتبر گلکسی a30 هستید به صفحه بهترین گارانتی گوشی مراجعه کنید. 

اگر تحت تاثیر دیزاین این گوشی قرار گرفته‌اید بهتر است که آن را بخرید، اما من به شخصه ترجیح می‌دهم که Galaxy A50 را خرید کنم. اگر به دنبال ظرفیت باتری بیشتر هستید M30 سامسونگ در اولویت است و اگر دوربین و پرفورمنس گوشی برایتان اهمیت بیشتری دارد، Redmi Note 7Pro را در اولویت خود قرار دهید.

منبع

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.