سامسونگ گلکسی S10 را در سپهر تعامل ببینید

سامسونگ گلکسی S10 شکوه را به دستان شما بازمی‌گرداند

بسیاری از تولیدکنندگان اسمارت فون بهترین ویژگی‌هایی که دارند را برای گران قیمت‌ترین گوشی‌های خود نگه می‌دارند اما سامسونگ اینگونه نیست. سامسونگ گلکسی S10 نمونه بارزی از این گفته است. سری گلکسی S10 شامل سه گوشی قدرتمند با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد است. از میان این ویژگی‌های می‌توان باتری قدرتمند با طول عمر بسیار بالا و همچنین، عملکرد قابل قبول اشاره کرد. این به این معناست که نیاز نیست 1000 دلار بپردازید تا یک اسمارت فون قدرتمند داشته باشد.

نقاط قوت

نمایشگر Infinity-O Display بی‌نظیر

طول عمر باتری قابل قبول و قابلیت اشتراک‌گذاری انرژی

پرفورمنس بسیار بالا

لنز سه گانه برای ثبت تصاویر رضایت‌بخش

نقاط ضعف

سیستم امنیتی تشخیص چهره ضعیف

دوربین سلفی به اندازه S10 plus خوب نیست

سامسونگ گلکسی S10 چگونه موبایلی است؟

S10 با سایز متوسط و قیمت 899 دلاری که دارد به فراموشی سپرده شده است. چرا که به اندازه گوشی S10 plus با قیمت 999 دلار چشمگیر نیست و همانند S10e با قیمت 749 دلار نمی‌توان آن را ستود. گوشی سامسونگ S10 از فناوری 5G بهر نمی‌برد و تاشو هم نیست. اما این گوشی با 6.1 اینچ اندازه نمایشگری که دارد یک گوشی ارتقا یافته و ارزشمند است که می‌تواند برای زمانی که می‌خواهید گوشی خود را تغییر دهید، ایده‌آل باشد.

خیلی‌ها ممکن است ترجیح بدهند که منتظر بیرون آمدن Galaxy S11 در ماه فبریه باشند تا ببینند که سامسونگ چه چیز خاصی در آن قرار داده. از ویژگی‌های خوبی که در s11 می‌توان دید دوربین بهبود یافته است تا با IPhone 11 Pro برابری کند. اما با این تفاسیر، سامسونگ گلکسی S10 همچنان یک پرچمدار بسیار قدرتمند است.

البته سامسونگ گوشی‌های پرچمدار زیادی دارد که بتوانند با آیفون 11 و Pro برابری کنند. پیشنهاد می‌کنیم به مقاله بررسی سامسونگ گلکسی نوت 9 سری بزنید.

گوشی سامسونگ گلکسی S10 را در سپهر تعامل ببینید

قیمت گوشی سامسونگ S10 و تاریخ عرضه

می‌توانید Galaxy S10 را هم اکنون به صورت آنلاین از Walmart و Best Buy خریداری کنید. تمام اپراتورهای آمریکا این گوشی را به صورت لاک شده ارائه کرده‌اند که از این میان می‌توان به AT&T، Verizon، Sprint، T-Mobile، U.S Cellular و Xfinity Mobile اشاره کرد. همچنین می‌توانید مدل آنلاک شده و  SIM Free نیز به صورت آنلاین خریداری کنید.

قیمت گوشی سامسونگ S10 از 899.99 دلار برای مدلی با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی شروع می‌شود. می‌توانید آن را تا 512 گیگابایت در ازای پرداخت 250 دلار اضافه ارتقا دهید. ناامید نشوید! ارزان ترین گوشی های سامسونگ را با قیمت 100 دلار می‌توانید بخرید.

مشخصات سامسونگ گلکسی S10

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S10 899.99 دلار
نمایشگر 6.1 اینج با رزولوشن (3040*1440)
دوربین پشتی سامسونگ گلکسی S10 16 مگاپیکسل اولترا واید با دیافراگم f/2.2، 12 مگاپیکسل  دوگانه با دیافراگم f/1.5 و f/2.4 و لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
دوربین جلویی 10 مگاپیکسل دوگانه با دیافراگم f/1.9
پردازنده یا CPU Qualcomm Snapdragon 855
حافظه موقت رم یا RAM 8 گیگابایت
حافظه داخلی 128 گیگابایت و 512 گیگابایت
MicroSD تا 512 گیگابایت را پشتیبانی می‌کند
باتری گوشی سامسونگ S10 3400 میلی‌آمپر
رنگ Prism Black، Prism White، Prism Blue، Prism Green (که در آمریکا نیست) و Flamingo Pink (که در انگلستان نیست)
ابعاد 5.9*2.77*0.3 اینج
وزن 5.5 انس

 

نمایشگر Infinity-O : چیزی از عالی کم ندارد

تقریبا تمام کمپانی‌هایی که گوشی هوشمند تولید می‌کنند، نوارهای سیاه بالا و پایین را برداشته‌اند و از یک دوربین سلفی پانچ شده روی صفحه نمایشگر استفاده می‌کنند. سامسونگ گلکسی S10 نیز همانند سایر گوشی‌های پرچمدار دوربین سلفی پانچ شده دارد که به آن Infinity-O می‌گویند. دوربین سلفی پانچ شده‌ای که در S10‌ به کار رفته نسبت به دوربین Oval-Shaped در سامسونگ گلکسی S10 plus مزاحمت کمتری برای مخاطب ایجاد می‌کند. سامسونگ این نوارهای سیاه رنگ را از هر سه مدل خود برداشته است، در عوض نمایشگری طراحی کرده که دوربین سلفی در بخش کوچکی از نمایشگر قرار بگیرد و تا حد امکان از مزاحمت کاربر نیز کاسته شود.

بررسی سامسونگ گلکسی S10 را در سپهر تعامل بخوانید

من مقالات بلند بالایی در New York Times می‌خوانم، اکثر موارد در بازی Asphalt 9 می‌چرخم و به کرات عکس سلفی می‌‌گیرم. دوربین سلفی هیچگاه از تجربه کاربری من خارج نیست. زمانی که از خود عکس می‌گیرم، می‌بینیم که این دوربین در موقعیتی قرار گرفته که باعث نمی‌شود مستقیما به آن نگاه کنم. برای آن دسته از مخاطبانی که دوست ندارند مستقیما به دوربین نگاه کنند دوربین سلفی گوشی سامسونگ گلکسی S10 به سادگی این کار را برای آنان انجام می‌دهد.

البته نمایشگرهای سامسونگ در نسل جدید گوشی‌هایی که اراه کرده است به سمت Infinity-U Design حرکت کرده‌اند. گوشی‌های سری A سامسونگ چنین نمایشگرخهایی دارند. برای برسی بیشتر نگاهی به مقاله بررسی گوشی گلکسی A70 سامسونگ بیندازید.

در ضمن با استفاده از تصاویر پس زمینه سامسونگ گلکسی S10 می‌توانید این دوربین را مخفی کنید. البته این قابلیت زمانی که فیلم می‌بینید و یا وبگردی می‌کنید به کارتان نمی‌آید، اما به ویژه زمانی که به دوستان خود می‌خواهید گوشی را نشان بدهید کارآمد است. شیشه خمیده این گوشی باعث می‌شود که به صورت تصادفی چیزی را کلیک کنید که انتظار آن را ندارید و این اتفاق زمانی ممکن است بیفتد که گوشی در دستان شما قرار دارد، هرچند این مشکل در مورد نسل‌های گذشته گلکسی نیز صدق می‌کند.

S10 بهترین گوشی سامسونگ است، چرا که رکورد DisplayMate را در روشنایی صفحه نمایشگر، دقت رنگی، کنتراست تصاویر و غیره شکسته است، همین عوامل سبب شده است تا Galaxy S10 بتواند گرید A+ را برای بهترین نمایشگر مجازی به دست بیاورد. این موضوع در تست‌های ما نیز به اثبات رسید. نمایشگر گوشی S10 سامسونگ با نمایشگر AMOLED که دارد، 208.2 درصد از رنگ‌های sRGB را پوشش داده و در رده بندی Delta-E برای دقت رنگی توانسته امتیاز 0.38 را به دست بیاورد. (اعداد هرچه به صفر نزدیکتر باشند بهتر هستند.)

دیزاین سامسونگ گلکسی S10 را در سپهر تعامل ببینید

 اما نمایشگر گلکسی S10 بهتر است یا S10 plus؟ زمانی که چراغ قوه‌ای را بر روی سنسور نوری سامسونگ گلکسی S10 قرا دادیم،‌ این گوشی مقدار روشنایی 611 نیت را ثبت کرده است که باعث می‌شود پنل AMOLED آن نسبت به S10 plus روشن‌تر باشد. (S10 plus مقدار 625 نیت را ثبت کرده بود.) گوشی pixel 3 که تاریک‌تر است در مقایسه با این دو گوشی تنها توانسته بود که 362 نیت را ثبت کند. در مجموع نمایشگر عالی S10 باعث می‌شود تا آن را یکی از بهترین گوشی های سامسونگ بنامیم.

دیزاین Galaxy S10: طبق معمول، ظاهر تجاری

سوای دوربین سلفی پانج شده، گلکسی S10 همانند دیگر گوشی‌هایی است که در بازار دیده می‌شوند. بد نیست اما اگر به دنبال ظاهری نوآورانه‌تر هستید و آماده‌اید که نزدیک به 1000 دلار خرج کنید، باید منتظر گوشی‌های تاشویی باشید که در سال جاری ارائه خواهند شد.

گوشی Galaxy S10 از نظر سایز با Iphone XR که 749 دلار قیمت دارد برابر است. سایز هر دو 6.1 اینج است، اما سامسونگ نسبت به آیفون به مراتب سبک‌تر خواهد بود. لازم به ذکر است که گوشی s10 سامسونگ از جمله گوشی‌هایی نیست که بخواهید با یک دست با آن کار کنید، پس اگر دست شما کوچک است یا تمایل دارید که بیشتر با یک دست کار کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از گلکسی S10e استفاده کنید که هم کوچکتر و سبک‌تر است و هم قیمت پایین‌تری نسبت به S10‌ دارد.

دوربین سامسونگ گلکسی S10 را در سپهر تعامل ببینید

سامسونگ گلکسی S10 همان رنگ‌هایی را دارد که در نمونه بزرگ‌تر آن که 999 دلار قیمت دارد دیده می‌شود اما گزینه‌هایی هم دارد مانند (مشکی و سفید) که عموما در همه گوشی‌ها یافت می‌شوند و یا رنگ‌های برجسته‌تر همانند (آبی و صورتی فلامینگو) هم در آن دیده می‌شود. من مدل Prism Black‌ (مشکی) را امتحان کردم که می‌توان آن را به شدت حوصله سر بر عنوان کرد. اما اگر می‌خواهید دیده شوید، پیشنهاد می‌کنم که حتما به رنگ سفید و یا رنگ‌های برجسته‌تر فکر کنید. مدل مشکی رنگ باعث می‌شود تا به مقدار زیادی اثر انگشت بر روی گوشی باقی بماند.

دوربین گوشی S10 سامسونگ: عالی اما نه بهترین!

گوشی S10 سامسونگ و S10 plus یک تفاوت کلیدی دارند. جدای از اینکه گوشی‌های بزرگ‌تر نمایشگر بزرگ‌تری هم دارند، اما Plus یک لنز عمق تصویر 8 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی دارد که تصاویر بهتری ثبت می‌کند. هر دو دستگاه دارای افکت پورتره در دوربین سلفی هستند که افکت‌های دیگری را نیز بر روی تصاویر اعمال می‌کند، همانند افکت وزش باد و یا پس زمینه سیاه و سفید.

اما سامسونگ S10 این افکت‌ها را به صورت نرم افزاری بر روی تصاویر لحاظ می‌کند و نه از طریق لنز عمق یاب و البته این تفاوت زمانی پدیدار می‌شود که تصاویر گرفته شده با هر دو گوشی را در کنار یکدیگر قرار دهیم و مقایسه کنیم. در غیر از این موارد سامسونگ گلکسی S10 و S10 plus دارای دوربین پشتی یکسانی هستند که در آن‌ها لنز تله فوتو، لنز واید و لنز استاندارد برای ثبت تصاویر مختلف قرار گرفته است.

دوربین عمقس سامسونگ گلکسی S10 را در سپهر تعامل ببینید

من برای مقایسه این گوشی با Pixel 3 دو عکس برابر از یک کافی شاپ گرفتم. هر دو تصاویر جزئیات خوبی را در سنگ فرش‌ها و نمای کافی شاپ نشان می‌دهند، اما رنگ‌ها در S10 به مراتب دقیق‌تر هستند. برای مثال نور نئون در تابلوی کافی شاپ در دنیای واقعی بیشتر زرد هستند تا آبی. در مجموع دوربین‌های به کار رفته در گوشی سامسونگ گلکسی S10 خوب هستند اما همچنان Pixel 3 بهترین گوشی برای ثبت تصاویر است و همچنان آیفون تصاویر طبیعی‌تری نسبت به سامسونگ ثبت می‌کنند.

امنیت: سنسور اثر انگشت اولتراسانیک

زمانی که صحبت از امنیت به میان می‌آید، سامسونگ نمی‌تواند با آیفون برابری کند و البته فکر کنم سازندگان گلکسی حتی بر روی این مسئله زمان هم مصرف نمی‌کنند. امنیت همان ناحیه‌ای است که سامسونگ باید روی آن بیشتر کار کند. سامسونگ باید به خریداران اطمینان دهد که آنلاک کردن گوشی و پرداخت الکترونیک آن‌ها امن است و نسبت به پولی که می‌دهند، امن‌ترین را خریداری کرده‌اند.

در تستی که ما انجام دادیم، سیستم شناسایی چهره سامسونگ گلکسی S10 به راحتی با استفاده از تصویر ثبت شده فرد فریب خورد و گوشی را باز کرد. این موضوع برای یک گوشی با این عظمت،٬ جای تاسف دارد. البته اگر حالت Fast Facial Recognition (یا شناسایی سریع چهره) را در تنظیمات S10 غیرفعال کنید قطعا نمی‌توانید با استفاده از تصویر فرد گوشی را باز کنید، اما در مجموع آن طور که باید و شاید، این گوشی امنیت ندارد. دلیل این مشکل این است که سامسونگ همانند اپل یک سخت افزار ویژه برای طراحی یک نمای سه بعدی از تصویر فرد (در آیفون این قابلیت Face ID نام دارد) در گوشی خود قرار نداده است.

اثر انگشت درون صفحه‌ای سامسونگ گلکسی S10

اما سنسور اثر انگشت درون صفحه‌ای به کار رفته در گوشی Samsung S10 را می‌توان امن عنوان کرد و این امنیت به خاطر سیستم اولتراسانیک است که منحنی‌های اثر انگشت فرد را به صورت سه بعدی طراحی می‌کند. البته برای شناسایی اثر انگشت باید کمی دست خود را بر روی گوشی قرار دهید و این زمان از آن چیزی که فکر می‌کنید تا حدودی بیشتر است،‌ اما در مجموع گوشی به سرعت باز می‌شود و این که این فرایند دو مرحله‌ای نیست بسیار مثبت است، مثلا در آیفون XS اثر انگشت باید دو مرتبه خوانده شود.

گزارشاتی منتشر شده مبنی بر اینکه سیستم اولتراسانیک اثر انگشت را می‌توان با استفاده از محافظ‌های سیلیکونی فریب داد. در حقیقت این خبر زمانی درز پیدا کرد که یک خانم مدعی شد، پس از خرید محافظ برای سامسونگ گلکسی S10 خود از eBay، هرکسی می‌توانست گوشی او را باز کند. سامسونگ یک آپدیت برای این موضوع در همین چند روز اخیر منتشر کرد که این اختلال را برطرف می‌کند.

اما آیا سنسور حسگر درون صفحه‌ای نسبت به حسگر‌های اکسترنال بهتر است؟ مقاله بررسی سامسونگ گلکسی A30 به عنوان یک گوشی با حسگر اثر انگشت اکسترنال را از دست ندهید.

عملکرد: نیازی به S10 plus نخواهید داشت

گلکسی S10 plus و S10 ویژگی‌های کاملا یکسانی دارند و این را می‌توان در قدرت اجرایی و عملکرد هر دو گوشی به صورت شفاف دید. گوشی S10 سامسونگ با داشتن پردازنده Qualcomm Snapdragon 855 که 7 نانومتری است و همچنین 8 گیگابایت رمی که دارد به راحتی در قدرت با S10 plus برابری می‌کند. هر دو گوشی در geekbench 4 که یک تست عمومی برای دریافت پرفورمنس گوشی است امتیازهای برابری دریافت کرده‌اند. S10 در تست چند هسته‌ای امتیاز 10813 را کسب کرده و مقدار کمی از نمونه بزرگ‌تر خود با امتیاز 10732 پیشی گرفته است. البته هر دو گوشی در مقابل پردازنده A12 Bionic به کار رفته در Iphone XS با امتیاز 11420 به زانو درآمده‌اند.

البته گیمینگ S10 نیز همانند S10 plus یک سرو گردن از Iphone و دیگر پرچمداران اندرویدی رقیب بالاتر ایستاده است و در بخش عملکرد گرافیک، 3D Mark benchmark بهتر بوده است. در تست OpenGL ES 3.1 سامسونگ گلکسی S10 امتیاز 5606 را کسب کرده،‌ در پیش رویش S10 plus با 5648 قرار دارد و پشت سرش هم سه گوشی قدرتمند OnePlus با 5183، Pixel 3 با 4369 و Iphone XS با 4339 قرار گرفته‌اند.

عملکرد گیمینگ در سامسونگ گلکسی S10

من به شخصه با این گوشی بازی مورد علاقه خود یعنی Asphalt 9‌ را اجرا کردم و 45 دقیقه در مپ این بازی چرخیدم و کلی ماشین‌های جدید آنلاک کردم بدون اینکه به مشکلی در اجرای بازی بر بخورم و یا گوشی داغ کرده و آزار دهنده باشد.

باتری: بالاتر از سطح متوسط، اما قابلیت اشتراک گذاری انرژی آن ستودنی است

باتری Samsung Galaxy S10 3400 میلی‌آمپر است و به اندازه S10 plus با 4100 میلی‌آمپر بزرگ نیست. همانطور که انتظار می‌رود، ‌این گوشی نمی‌تواند شارژ زیادی در خود نگه دارد، هرچند همچنان نسبت به دیگر گوشی‌های اندروید بهتر بوده و زمان بیشتری را در خود نگاه داشته است. در تست ما که شامل وبگردی تمام روز با اینترنت 4G LTE است توانست 10 ساعت و 19 دقیقه روشن بماند. در این فهرست S10 plus در صدر قرار دارد که توانست 12 ساعت و 35 ثانیه روشن بماند.

سال گذشته Galaxy S9 Plus هم نسبت به S10 شارژ بیشتری در خود نگاه می‌داشت، اما این گوشی 3500 میلی‌آمپر باتری داشت به همین دلیل هم بیشتر روشن می‌ماند. گوشی S10e با 3100 میلی‌آمپر 9 ساعت و 42 دقیقه روشن ماند. هرچند هر دو گوشی Iphone XS (9 ساعت و 41 دقیقه) و Pixel 3 XL (9 ساعت و 30 دقیقه) در مقابل S10 سامسونگ شکست را پذیرفته‌اند.

هر سه گوشی خط S که معرفی شدند، ویژگی جدید اشتراک گذاری انرژی یا (Wireless PowerShare) را دارند که آرزوی ماست در تمام گوشی‌ها وجود داشته باشد. این ابزار که با استفاده از منوی لمسی می‌توانید آن را فعال کنید، به شما اجازه می‌دهد که هر دستگاه با قابلیت شارژ وایرلسی را شارژ کنید. من از این قابلیت برای شارژ کردن Galaxy Watch Active استفاده کردم و همانطور که می‌بینید، به سرعت این کار انجام شده است.

OneUi و نرم افزار

نرم افزار OneUi به کار رفته در سامسونگ گلکسی S10 بسیار نرم و روان است و کار کردن با آن هم بسیار راحت است. برای مثال در منوی تنظیمات گلکسی اس 10 گزینه‌های اضافه‌تری نسبت به دیگر گوشی‌های گلکسی دیده می‌شود. به صورت پیش فرض در منوی انتهایی گوشی اپلیکیشن‌های اخیر دیده می‌شوند، دکمه بازگشت وجود دارد و دکمه Home. اما می‌توانید به ژست‌های تمام صفحه‌ای رجوع کنید. برای مثال می‌تواند دستتان را از پایین سمت چپ به سمت بالا بکشید تا اپ‌های اخیر را ببینید، از  بالا به پایین بکشید تا عملکرد Home را انجام دهد و از بالا به پایین از سمت راست بکشید تا عملکرد بازگشت را انجام بدهید.

باتری سامسونگ گلکسی S10

جمع بندی در مورد سامسونگ گلکسی S10

سامسونگ گلکسی S10 با قیمت 899 دلار عملکرد بسیار سرعتی را نشان می‌دهد، ‌نمایشگر زیبایی دارد و نسبت به نمونه بزرگ‌تر و گران قیمت‌تر خود، دوربین سلفی آن کمتر شما را آزار خواهد داد. همچنین این گوشی ویژگی منحصربه‌فردی با عنوان Wireless PowerShare ارائه کرده است که یک شارژ معکوس برای شارژ کردن دستگاه‌های دیگری است که از قابلیت شارژ وایرلسی پشتیبانی می‌کنند.

بسته به نوعی تصویری که می‌پسندید، درامتیک‌تر یا طبیعی‌تر، pixel 3 و Iphone XS دوربین‌های بهتری دارند. همچنین اگر بخواهید باتری بزرگ‌تری داشته باشید و گوشی شما بیشتر روشن بماند، می‌توانید S10 plus که نمایشگر بزرگ‌تری هم دارد را انتخاب کنید. مجموعا، اگر می‌خواهید از Galaxy S8، Pixel 2 و یا دیگر گوشی‌های 2017 انتقال پیدا کنید، گوشی سامسونگ گلکسی S10 ارزش خریداری را دارد.

اگر می‌خواهید که اطلاعات مفید و مختصری از دنیای تکنولوژی، کوشی‌های هوشمند و گجت‌های موجود در بازار داشته باشید، حتما به کانال تلگرامی مجله تکنولوژی سپهر تعامل سر بزنید.

منبع

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

یک نظر برای “سامسونگ گلکسی S10 شکوه را به دستان شما بازمی‌گرداند

  1. […] جدید خود رویکرد تازه‌ای استفاده کرده و دوربین سلفی گوشی سامسونگ گلکسی s10 را به میانه نمایشگر آورده و آن را شبیه به گوشی گلکسی نوت […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.