نمای کلی گوشی شیائومی ردمی نوت 8

شیائومی ردمی نوت 8: یک گوشی میان رده خوب دیگر از چشم بادامی‌ها

این حقیقت که Redmi Note pro در شیائومی پرچمدار است را نمی‌توان کتمان کرد، اما شیائومی ردمی نوت 8 ورق را برگردانده است. این گوشی پس از Redmi Note 8 Pro‌ وارد بازار شد و در کنار Redmi Note 7S توانست بهترین گزینه برای آن دسته از افرادی شود که می‌خواهند در خرید موبایل کمی صرفه‌جویی کنند. گوشی‌های سری نوت شیائومی همیشه بهترین و البته، در دسترس‌ترین گزینه‌های روی میز برای پیشنهاد بودند تا یک گوشی با پرفورمانس خوب را به کسی توصیه کنیم. در این مقاله این گوشی قدرتمند را به صورت تخصصی بررسی می‌کنیم، با ما همراه باشد. پیش از آن، بد نیست که پس از این مقاله، نگاهی به سامسونگ S10 Plus بیندازید، چرا که این گوشی قدرت فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند بهترین جایگزین برای ردمی پرو باشد.

نقاط مثبت

طراحی بدون نقص

باتری خوب با قابلیت روشن ماند کامل گوشی

دوربین خوب متناسب با قیمت

نقاط ضعف

پرفورمانس ضعیف و بهینه سازی نشده

دوربین خیلی برجسته است و گوشی را ز کف بالاتر نگاه می‌دارد

انتظار کاربران از دیزاین نسل جدید بالاتر است

شیائومی ردمی نوت 8 در سپهر تعامل

شیائومی ردمی نوت 8: دورنما و آنچه در جعبه است

گوشی ردمی نوت 8 وارد یک عرصه رقابتی شده و ویژگی‌هایی دارد که از نظر کیفیت، گزینه‌های تکنولوژیک زیادی برای خریداران فراهم می‌کند. در میان برند‌های بزرگی همچون سامسونگ؛ به عنوان یک برند خوشنام، موتورولا؛ به عنوان برندی با نرم افزارهای قدرتمند و Realme؛ به عنوان برندی معتبر در طراحی و امکانات، شیائومی گام‌های بسیار بزرگی برداشته است. به ویژه، در شیائومی ردمی نوت 8 این گفته با وجود قرار گرفتن دوربین چهارگانه و قابلیت شارژ فست یا سریع حقیقت می‌یابد.

درون جعبه ردمی نوت 8 چه چیزهایی وجود دارد؟

  • گوشی Redmi Note 8
  • قاب ژله‌ای TPU
  • شارژر 18 واتی
  • کابل USB-C
  • اجکتور سیمکارت

مشخصات گوشی شیائومی ردمی نوت 8

دیزاین ردمی نوت 8 نسبت به Redmi نوت 8 پرو شباهت به مراتب بیشتری به ردمی note 7s دارد. علی‌رغم نمایشگر خمیده و در عین حال، دیزاین لوکسی که در نسخه pro وجود دارد، نسخه نوت 8 معمولی‌تر است. طراحان نمایشگر 6.3 اینچی این گوشی قدرتمند را زیر Gorilla Glass 5 قرار داده‌اند که توسط سه بزل باریک محاصره شده است. هرچند هنوز مشخص نیست که چرا در شیائومی ردمی نوت 8 این بزل‌ها به رنگ آبی قرار گرفته‌اند. از نظر من این کار برای ارزان‌تر شدن گوشی انجام شده است اما خب! افراد سلایق مختلفی دارند. در کنار دوربین سلفی این گوشی هم یک چراغ کوچک LED قرار دارد. البته این چراغ به قدری کوچک است که از فاصله دور دیده نمی‌شود، اما خب، بودنش به از نبودنش است!

مشخصات شیائومی ردمی نوت 8

در جدول زیر می‌توانید مشخصات گوشی شیائومی ردمی نوت 8 را در یک نگاه بررسی کنید!

نمایشگر 6.3 اینچی با ISP LCD

دوربین سلفی waterdrop notch

کیفیت Full HD+ با رزولوشن (1080*2340)

نسبت بدنه به نمایشگر: 81.7%

گوریلا گلس 5

چیپست Qualcomm snapdragon 665
رم / حافظه 4GB+64GB

6GB+128GB

شیائومی ردمی نوت 8 از کارت حافظه تا 512 گیگ پشتیبانی می‌کند

دوربین دوربین پشتی:

48 مگاپیکسل اصلی

8 مگاپیکسل اولترا واید

2 مگاپیکسل ماکرو

2 مگاپیکسل عمق تصویر

رکورد ویدیو 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه

دوربین سلفی:

13 مگاپیکسل

باتری 4000 میلی‌آمپر

شارژ fast 18 وات

ابعاد 158.3*75.3*8.4 میلی‌متر
وزن 190 گرم
رنگ Neptune Blue, Moonlight white, Space Black
سیستم بایومتریک فیس آنلاک

سنسور اثر انگشت پشتی

سنسور Proximity sensor, In-screen ambient light sensor, Accelerometer, Gyroscope, Electronic compass, Vibration motor, IR blaster
جک هدفون بله
اتصالات LTE FDD: B1/B2/B3/B4/B5/B7/B8/B20/B28

LTE TDD: B38/B40

WCDMA: B1/B2/B4/B5/B8

GSM: B2/B3/B5/B8

Wi-Fi (2.4GHz and 5GHz): 802.11a/b/g/n/ac

Wi-Fi Direct/Wi-Fi Display

Bluetooth 5.0

به سختی می‌توان در دستگاه‌های ساخت شیائومی نقصی در طراحی مشاهده کرد و این نسخه نیز مستثنی نیست. از راکر‌های صدا و دکمه پاور گرفته تا اسلات سیمکارت و درگاه USB-C، کیفیت ساخت را می‌توان در این گوشی مشاهده کرد. دکمه‌های به کار رفته از استقامت بالایی برخوردار هستند و بازخورد بی نقصی برای شما به همراه خواهند داشت. در این گوشی از IR Blaster استفاده شده، یعنی که شما می‌توانید از آن بجای ریموت تلویزیون و یا کولر گازی استفاده کنید.

پنل پشتی شیائومی ردمی نوت 8 نیز از گوریلا گلس ساخته شده و رنگ گرادیانت آبی و زیبایی در آن به کار رفته است. در میانه قاب پشتی گوشی نیز سنسور اثر انگشت قرار دارد که سرعت بسیار بالایی در باز کردن گوشی برای شما نمایش خواهد داد. دوربین چهارگانه نیز برجسته است و از کف فاصله دارد. همین امر سبب می‌شود که دوربین روی سطح صاف به درستی قرار نگیرد و در کار کردن با مشکل همراه باشد. در مجموع دیزاین نوت 8 شیائومی برای بسیاری مطلوب خواهد بود. مطمئنا، این گوشی بهترین گوشی شیائومی نیست، اما دستکمی از رتبه بهترین ندارد.

البته باید توجه داشته باشید که به دلیل نوسان بالادر قیمت دلار نمی‌توان قیمت شیائومی ردمی نوت 8‌ را به درستی تعیین کرد. برای این منظور می‌توانید با کارشناسان سپهرتعامل در ارتباط باشید. اگر بخواهید یک گوشی ارزان قیمت‌تر بخرید، سامسونگ گلکسی A30 بهترین گزینه است که می‌توانید با گارانتی سپهر تعامل آن را خریداری کنید.

نمایشگر شیائومی ردمی نوت 8

در این قسمت از بررسی گوشی ردمی نوت 8 به نمایشگر آن می‌پردازیم. این نمایشگر زیاد بد نیست اما در دریایی از پنل‌ها خودنمایی می‌کند. وقتی این گوشی را از جعبه خارج می‌کنیم، تن رنگ‌ها بیشتر سرد هستند. این موضوع می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی نحوه نمایش تصاویر و ویدیوها داشته باشد. در عین حال، به راحتی می‌توان پروفایل رنگی مورد نظر را خنثی کرد تا محتوا به صورت طبیعی‌تر نمایش داده شوند.

نمایشگر گوشی شیائومی ردمی نوت 8

برخلاف دستگاه‌های حریف همانند Moto One Macro، شیائومی ردمی نوت 8 نمایشگری با کیفیت فول HD‌ پلاس دارد. در نمایشگر 6.3‌ اینچی، رزولوشن بسیار خوبی را شاهد هستیم. آیکون‌ها و متون بسیار واضح هستند و مطالعه صفحات طولانی وب بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

در طول تست، میزان نور صفحه را به 430 نیت رساندیم و حالت نمایش را نیز روی استاندارد قرار دادیم. البته شیائومی برای این گوشی 450‌ نیت سطح روشنایی قرار داده است. Redmi note 8 بدون شک روشن‌ترین گوشی ممکن نیست، اما زمانی که مدت طولانی زیر آفتاب قدم بزنید مشکلی در خواندن صفحات نخواهید داشت.

پرفورمانس

تراشه‌ای که در این گوشی قرار دارد snapdragon 665 است که در Realme 5 نیز می‌توان آن را دید. پرفورمانس این گوشی تفاوت چندانی با Redmi note 7s ندارد. این چیپست طراحی 11 نانومتری دارد که کمی کارکرد آن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. CPU در چیپست 665 کمی از 660 کندتر است، اما GPU آن قدرت به مراتب بیشتری دارد. عملکرد گیمینگ شیائومی ردمی نوت 8 را می‌توان خوب عنوان کرد، چرا که گوشی در هنگام بازی به هیچ عنوان داغ نمی‌کند.

از آنجایی که پرفورمانس عمومی همیشه مد نظر است، این گوشی می‌تواند از پس هر کاری که به آن می‌دهید برآید. البته رفتن به پنجره‌های مختلف هرازگاهی با افت فریم و کمی تکانه تصویری همراه خواهد بود. عملکرد گیمینگ البته شگفت‌انگیز نیست. با افزایش تنظیمات گرافیک در بازی PUBG کمی لگ و اختلال در فریم مشاهده شد. البته گوشی در خلال بازی داغ هم می‌شود. شاید شما هم به فکر یک گوشی با پرفورمانس خوب باشید که بازی PUBG را بدون هیچ مشکلی اجرا کند. سامسونگ گلکسی نوت 10 بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید آن را خریداری کنید.

پروفورمانس شیائومی ردمی نوت 8

اگر گوشی را با شماری از Benchmark ها تست کنید به نتایج زیر خواهید رسید. در AnTuTu گوشی امتیاز مجموعه‌ای 170.973 دریافت کرده است که البته از Redmi note 7s و Moto One Macro بهتر است. عملکرد گرافیکی اما از Redmi note 7s ضعیف‌تر است و به ویژه در برابر Moto One Macro حرفی برای گفتن ندارد.

باتری گوشی شیائومی Redmi note 8

شیائومی ردمی نوت 8 در حالی باتری 4000 میلی‌آمپری دارد که باتری‌های جدیدتر تا 5000 میلی‌آمپر ظرفیت دارند. هرچند به راحتی می‌توانید یک روز کامل از این گوشی استفاده کنید. در خلال زمانی که با نوت 8 شیائومی سپری کردم، دریافتم که باتری این گوشی را با وجود آزمونهای سختی همچون تماشای مکرر ویدیو در یوتیوب و گوش دادن مستمر آهنگ با اسپاتیفای نمی‌توان شکست داد. اگر بخواهیم باتری این گوشی را با سامسونگ A70 مقایسه کنیم، باتری 4500 میلی‌آمپری سامسونگ پیروز است.

بزرگ‌ترین تحولی که در این گوشی می‌توان عنوان کرد، قابلیت پشتیبانی از شارژ 18 وات است. این تمام ماجرا نیست! شیائومی در جعبه این گوشی شارژر سریع قرار داده است. این گوشی در مدت دو ساعت به صورت کامل شارژ می‌شود. متاسفانه ردمی note 8 از شارژ وایرلسی پشتیبانی نمی‌کند اما با توجه به قیمتی که دارد این مورد را می‌توان انتظار داشت.

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 8

نرم افزار

در مراحل اولیه تنظیمات شیائومی ردمی نوت 8، کلکسیونی از اپلیکیشن‌های مختلف برای دانلود به شما توصیه می‌شود. اگر برای نخستین بار با گوشی هوشمند آشنا شده باشید، به راحتی امکان دارد که روی گزینه next کلیک کنید و بسیاری از این اپ‌های عمدتا بدون کاربرد روی گوشی شما دانلود و نصب شوند.

حتی اگر به پیشنهادهای شیائومی هم توجه نداشته باشید، برنامه‌های بسیاری روی گوشی شما به صورت پیشفرض قرار دارند. این اپ‌ها شامل UI (رابط کاربری) استاندارد شیائومی شامل: برنامه‌های مدیریت فایل، برنامه‌های مرتبط با پیش‌بینی آب و هوا، اپلیکیشن‌های مبتنی بر پخش موزیک، مجموعه‌ای از گیم‌ها، PayTM، Helo و برنامه‌های ثانویه برای پخش موزیک هستند. بسیاری از این اپلیکیشن‌ها را نمی‌توان حذف کرد. علاوه بر این، مجموعه‌ای از تبلیغات و پیشنهادها برای دانلود اپلیکیشن هم دیگر مواردی هستند که تجربه کاربری را مختل می‌سازند. رابط کاربری MIUI در گوشی شیائومی می نوت 10 جدیدترین است که نسخه 11 عنوان شده است.

مشخصات گوشی شیائومی ردمی نوت 8

البته این موارد تجربه کاربری را از بین نمی‌برد. گزینه‌های مهیج بسیاری در شیائومی ردمی نوت 8 قرار دارند که می‌توانید رابط کاربری را مطابق با خواست خود سفارشی سازی کنید. اپلیکیشن‌هایی همانند ShareMe می‌توانند فایل‌های بسیار بزرگ را بین موبایل‌ها و کامپیوترهای دیگر انتقال دهند. البته که افکار زیادی پشت اپلیکیشن‌های دیفالت گوشی شیائومی قرار دارند که اگر بخش تبلیغات از آن‌ها حذف شود، می‌توانند بسیار کاربردی‌تر باشند.

دوربین

دوربین ردمی نوت 8 شیائومی همانند Redmi note 7s است. لنز اصلی 48 مگاپیکسل است اما سه سنسور اضافی دیگر نیز در آن قرار گرفته است. این لنزها شامل شوتر اولترا- واید، سنسور عمق تصویر و یک دوربین ماکرو هستند. مشخصات دوربین شیائومی نوت 8 با مشخصات Realme و Motorola برابر است.

دوربین شیائومی ردمی نوت 8 عکس‌های بسیار خوبی ثبت می‌کند که در عین حال، طبیعی هستند. سطح روشنایی تصاویر بالا است و رنگ‌های اعمال شده طبیعی هستند. همچنین، پیکسل‌های دیجیتال در تصویر توزیع شده‌اند که سطح واقعی بودن هر تصویر را افزایش می‌دهد.

تصاویر گرفته شده با شیائومی ردمی نوت 8

نرم افزار دوربین گوشی تلاش می‌کند که سطح سایه را افزایش دهد تا جزئیات بیشتری از تصویر در نور کم مشاهده شود. علاوه بر این، از نویز تصاویر نیز کاسته می‌شود اما نه به اندازه‌ای که به تصویر حالت تاری ببخشد. در حقیقت، اگر تنها برای مصارف شخصی از این دوربین استفاده کنید، هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

دوربین اولترا واید به کار رفته در ردمی نوت 8، بهترین موردی بود که در این گوشی یافتم. تفاوت قابل ملاحظه‌ای در تن رنگی دو سنسور دیده نمی‌شود. همانند دوربین معمولی، لنز اولترا واید هم تصاویر را بیش از اندازه تیز می‌کند. با این کار، نتیجه نهایی جزئیات به مراتب بیشتر از آنچه که وجود دارد ارائه می‌کند. البته تصاویری که در نور کم ثبت می‌شوند جزئیات کمتری هم دارند؛ اما این اتفاق برای سخت افزارهای میان رده می‌افتد. با توجه به قیمتی که شیائومی ردمی نوت 8 دارد، عملکرد آن بهترین است.

دوربین ماکرو آخرین گزینه‌ای است که به این گوشی اضافه شده. این دوربین که برای تصاویر کلوز‌آپ ساخته شده، به شما اجازه می‌دهد که در فاصله 2 سانتی‌متری سوژه قرار بگیرید. اگرچه این سنسور رزولوشن بالایی برای ثبت تمامی جزئیات یک تصویر ندارد، اما به شما این امکان را می‌دهد که از زوایای مختلف عکسبرداری کنید. البته می‌توان با دوربین 48 مگاپیکسلی عکس گرفت و کراپ کرد که من به شخصه چنین چیزی را ترجیح می‌دهم.

به لطف سنسور جداگانه، افکت بوکه در تصاویر به خوبی اعمال می‌شود. علاوه بر این، سوژه‌ها به خوبی شناسایی می‌شوند. رکورد ویدیو هم با کیفیت 4K و سرعت 36 فریم بر ثانیه انجام می‌شود که درخشندگی اضافی به تصاویر ضبط شده می‌دهد.

صدا

هدفون صدا در شیائومی ردمی نوت 8 مجادله‌ای بین خوب بودن و بد بودن دارد. حتی با کیفیت‌ترین هدفون هم یک صدای hiss مانند در پس زمینه خواهد داشت. پخش موزیک صدای گرمی دارد و تمرکز بر روی صدای bass است. اسپیکر گوشی هم آنچنان تعریفی ندارد، اما همانند گوشی‌های معمولی عمل خواهد کرد.

شیائومی ردمی نوت 8: سخن پایانی

شیائومی ردمی نوت 8 یک گوشی فوق‌العاده است که فاصله بسیار کمی تا تبدیل شدن به بهترین گوشی شیائومی دارد. البته که کمپانی شیائومی برای مبارزه با رقبای خود باید کارهای بسیار بیشتری روی اسمارت فون‌هایش انجام دهد. با توجه به اینکه مصرف کنندگان، گزینه‌های متعددی برای خرید یک موبایل با ویژگی‌های خوب، سخت افزار معقول و دیزاین عالی دارند، ردمی نوت 8 آنچنان که باید و شاید نمی‌تواند در صف اول خرید قرار داشته باشد.

منبع

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

3 کامنت در “شیائومی ردمی نوت 8: یک گوشی میان رده خوب دیگر از چشم بادامی‌ها

  1. یاسین

    از لحاظ باتری بد ترین گوشی است و بعضی اوقات لمسی گوشی کار نمی کند لطفا رسیدگی شود

  2. مهدی قاسمی

    گاهی اوقات حسگر اثر انگشت جواب نمیده و باید با پترن وارد شی

    1. سپهر تعامل

      این جور مشکلات به دلیل کثیفی حسگر و یا انگشت رخ میده. در این مواقع سعی کنید حسگر و انگشت را کاملا تمیز کنید و مجددا تست کنید. عمدتا جواب میده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.