ویروس کرونا- شرکت سپهر تعامل

ویروس کرونا ؛ گوگل صفحه مخصوصی را راه‌اندازی کرد اما نه براساس گفته‌های ترامپ!

درباره صفحه ویژه ویروس کرونا در وبسایت گوگل چه می‌دانیم؟

وب سایت گوگل به منظور راهنمایی شهروندان آمریکایی از ماهیت ویروس کرونا و چگونگی شیوع آن در ایالت‌های مختلف آمریکا صفحه مخصوصی را ترتیب داده است. در صفحه مخصوص COVID19 اطلاعات و داده‌های مرتبط با این ویروس، درمان و یا داروهای امتحان شده و روند پیگیری ساخت واکسن به صورت روزانه آپدیت می‌شود و کاربران اطلاعات دقیق و درستی را به دست می‌آورند.

گوگل در این صفحه بخشی مخصوص بیشترین موارد جستجو و کلمات کلیدی سرچ شده مربوط به بیماری کرونا ویروس (کووید-19) قرار داده است علاوه بر این آیتم‌های مختلفی نیز با هدف آموزش و پیشگیری ارائه شده است.

چطور وارد این بخش شویم؟

زمانی که وارد وب سایت Google شوید و عبارت ویروس کرونا را به فارسی و انگلیسی (CoronaVirus) جستجو کنید، یک کارت حاوی اطلاعات استاندارد در گوشه سمت راست توضیحات دقیقی در رابطه با COVID-19 و نحوه شیوع آن را توضیح می دهد. همچنین گوگل کاربران را به بازدید از وبسایت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می‌کند چرا که این مراکز برای اظهار نظر پیرامون این ویروس قابل اعتماد هستند.

بیشتر بخوانید: جنسیس G80 2021 با ظاهری زیبا و موتور توربو؛ خودرویی لاکچری و اسبی قدرتمند

علاوه بر این، در این برگه مخصوص چندین کلیپ آموزشی و لینک‌های داخلی در رابطه با شیوع ویروس کرونا قرار دارد و اطلاعات مهمی برای درک اقدامات انجام شده در سطح ملی (آمریکا) و جهانی را در خود گنجانده است. یک بخش ویژه و جامع نیز نکاتی درباره نحوه کار از راه دور، کنار آمدن با روزهای استرس زا، قرنطینه و دستورالعمل‌های مختلف پخت و پز اختصاص داده شده است.

البته گوگل برنامه‌ای برای راه‌اندازی یک وب سایت تمام عیار و بزرگ اعلام نکرده اما مقامات کاخ سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی این کمپانی را که در Mountain View قرار دارد در معرض دید همگان قرار دادند و نسبت به کمک‌های آن ابراز امیدواری کردند.

دی ان ای ویروس کرونا

ترامپ درباره این صفحه چه وعده‌ای داده بود؟

این صفحه آن چیزی نیست که رئیس جمهور دونالد ترامپ به آمریکاییان در باره ویروس کرونا وعده داده بود. ترامپ گفته بود که یک منبع آنلاین برای همه آمریکایی‌ها در گوگل ایجاد می‌شود تا بتوانند مراکز آزمایش را بیایند و تست کرونا بدهند. البته شرکت تابعه گوگل یعنی Verily این قابلیت را دارد و مراکز تست را برای افراد واجد شرایط تنها در سان فرانسیسکو مشخص می‌کند (البته این افراد باید واجد شرایط باشند و علائم داشته باشند). در عوض همه آمریکایی‌ها و مردم جهان می‌توانند از وب سایت عمومی گوگل بازدید کنند و اطلاعات مربوط به شیوع کروناویروس را دریافت و به روز کنند.

بخوانید: دستگاه جدید Abbott تست کرونا را در 5 دقیقه انجام می‌دهد!

علاوه بر صفحه ویژه، در بخش کارت‌های اطلاعاتی در سمت راست نتایج گوگل هم یک به روز رسانی برای جستجوی Google ایجاد شده است. Google اعلام کرده که نتایج جستجوی پیشرفته را از طریق کارت‌های اطلاعاتی ارائه می‌کند. این کارت‌ها شامل مرور اجمالی از داستان ویروس کرونا و جستجوهای ترند و همچنین زبانه‌هایی برای علائم کرونا، پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، درمان و آمار مبتلایان به کووید-19 را شامل می‌شود. با داشتن این امکانات ردیابی و درک ماهیت کروناویروس نباید خیلی دشوار باشد.

در حال حاضر این قابلیت تنها محدود به ایالات متحده است اما ظرف چند روز آینده به کشورها و زبان‌های دیگر نیز گسترش خواهد یافت. Google در حال توسعه سیستمی است که اطلاعات و داده‌ها را برای همه نقاط جهان جمع کند و به عموم مردم خدمت کند. تنها مسئله‌ای که وجود دارد این است که مردم سرتاسر جهان همکاری کرده و به توصیه‌های بهداشتی گوش کنند. سازمان‌های جهان و بهداشتی تاکید دارند که مردم برای متوقف کردن ویروس کرونا در خانه‌های خودشان بمانند.

البته گوگل به منظور مقابله هرچه بیشتر با ویروس لوگوی خود را نیز پیشتر تغییر داده بود. در لوگوی قرار گرفته گوگل نحوه صحیح شستن دست‌ها را آموزش داده است که یک فرد برای جلوگیری از ابتلا باید به مدت 20 ثانیه مستمر دست‌ها را چندین بار در روز بشورد.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.