مقایسه دوربین iphone 12 pro با note 20 ultra

مقایسه دوربین iphone 12 pro با note 20 ultra ؛ برنده معلوم نیست!

مقایسه دوربین iphone 12 pro با note 20 ultra نشان می‌دهد که گوشی آیفون و گوشی سامسونگ هر دو دارای یک خروجی نهایی از تصویر و یک ساختار روی کاغذ هستند.

هر دو گوشی قابلیت عکسبرداری در نور کم را دارند، کیفیت ثبت ویدیو هر دو 4K HDR است و سیستم اتوفوکوس حرفه‌ای دارند. با وجود اینکه هر دو گوشی تصاویر خروجی خوبی دارند، اما هر یک از آن‌ها دارای نقاط قوت و نقاط ضعف خاص خود در دسته‌های مختلف است.

در بخش بزرگنمایی (یا Zoom) به سختی می‌توان رقیب خوبی برای گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا با لنز تله فوتو با قابلیت بزرگنمایی ۵ برابری (5x telephoto) پیدا کرد که سوژه‌های خیلی دور را در مقابل چشم شما قرار می‌دهد. به ویژه از این مقایسه می‌توان فهمید که آیفون ۱۲ پرو با قابلیت زوم دو برابری خود حرفی برای گفتن در مقابل سنسورهای این گوشی ندارد.

در بخش عکسبرداری پرتره گوشی آیفون به لطف افکت بوکه یا بلوری خود نتیجه به مراتب بهتری ارائه کرده است. اما انتخاب برنده در دسته‌های مختلف از بخش مقایسه این دو گوشی کار سختی است، چرا که هر دو ترکیب هوشمندانه‌ای از سخت افزار و محاسبات پیشرفته را دارند تا نتیجه نهایی در هر شرایطی خوب باشد.

مقایسه دوربین iphone 12 pro با note 20 ultra :‌گوشی آیفون ۱۲ پرو

دوربین‌های گوشی آیفون ۱۲ پرو مطابق با گوشی‌های دیگر آیفون و بر اساس قدرت آن‌ها تولید شدند و این یک پوینت مثبت در مقایسه دوربین iphone 12 pro با note 20 ultra محسوب می‌شود.

 این گوشی حالت شب بهبود یافته و اسکنر Lidar برای اتوفوکوس سریع‌تر دارد که تولید عکس با کیفیت و با جزئیات بهتر در هر شرایط نوری را میسر می‌کند.

علاوه بر این،  دوربین گوشی iphone 12 pro می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت Dolby Vision HDR رکورد یا ضبط کند که روی نمایشگرهای سازگار در هنگام پخش بی‌نظیر ست.

اگر طرفدار عکاسی با موبایل هستید، بهترین گوشی های مخصوص عکاسی را بشناسید

مقایسه دوربین iphone 12 pro با note 20 ultra  : گوشی نوت ۲۰ اولترا

گوشی نوت ۲۰ اولترا در هر شرایط نوری عکس‌های ماندگاری به ثبت می‌رساند و هیچ شکی وجود ندارد که بهترین دوربین تله فوتو را با زوم اپتیکال ۵ برابری دارد. (telephoto camera and 5x optical zoom)

در این گوشی طیفی از ویژگی‌های مختلف همانند ضبط ویدیوهای پرتره و ضبط ویدیو با کیفیت 8K وجود دارد که انعطاف‌پذیری بسیار بالایی فراهم می‌کند، اما طرفداران عکاسی با موبایل، ویژگی‌های متعددی در اپلیکیشن پیشفرض این گوشی چه در حالت دستی و چه در حالت حرفه‌ای برای عکسبرداری و وضبط ویدیو فراهم می‌سازد.

هر دو گوشی برای عکسبرداری از نماهای بزرگ، نماهای عریض و تصاویر با کیفیت HDR مناسبند

از این دوربین برای ثبت تصاویر بسیار زیبا، از صبح‌های غبارآلود گرفته تا دریا، ساحل و جنگل می‌توانید استفاده کنید. اگر شرایط نوری برای هر دو گوشی مناسب باشد به سختی می‌توان در تصاویر خروجی هر دو گوشی، چه از نظر رنگ و چه از نظر جزئیات یا رنج پویایی تفاوتی پیدا کند.

برای مثال، اگر به دو تصویر زیر نگاه کنید هر دو در حالت تنظیمات پیش فرض گوشی نوت 20 اولترا و IPHONE 12 PRO قرار دارند که برای افراد متوسط، افرادی که تخصصی در عکاسی ندارند گزینه‌ مناسبی خواهند بود. در گوشی آیفون قابلیت Smart HDR قرار دارد و در گوشی نوت 20 Ultra قابلیت Scene Optimizer است.

مقایسه دوربین iphone 12 pro با note 20 ultra
مقایسه دوربین iphone 12 pro با note 20 ultra و تصاویر گرفته شده با هر دو گوشی

به لطف بهبودهای متعددی که در رنج پویایی گوشی آیفون 12 pro اعمال شده، که به آن Smart HDR 3 گفته می‌شود، عکس‌های بسیار متعادلی با دوربین اصلی گوشی می‌توان ثبت کرد.

گوشی آیفون از تکنیک‌ها محاسباتی در تصاویر گرفته شده خود استفاده می‌کند که به آن Deep Fusion گفته می‌شود.

این قابلیت سبب می‌شود که جزئیات تصویر به خوبی نشان داده شده و در عین حال نویز تصاویر نیز کاهش پیدا کند. برای مثال اگر به تصاویر زیر نگاه کنید خواهید دید که هر دو گوشی با وجود نور کمی که در پس زمینه وجود داشته تصاویری ثبت کردند که جزئیات آجرها به خوبی نمایش داده می‌شود.

مقایسه دوربین iphone 12 pro با note 20 ultra
جزئیات آجرها به خوبی در تصویر خروجی از هر دو گوشی با وجود نور کم پس زمینه نمایش داده می‌شود

با دیدن خروجی این دو گوشی و مقایسه دوربین iphone 12 pro با note 20 ultra می‌فهمیم که جزئیات تصویر در هر دو گوشی تا حدود زیادی نمایان هستند.

 لنز زاویه عریض در گوشی note 20 ultra دارای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است که به شما قابلیت تغییر فریم پس از ثبت تصویر را نیز می‌دهد. علاوه بر این، به لطف این سنسور بزرگ می‌توانید بدون ترفندهای نرم افزاری و دقیقا همانند حالت portrait روی تصاویر گرفته شده خود پس زمینه را به صورت بلوری در بیاورید.

در گوشی نوت از تکنیکی به نام Pixel Binning استفاده شده، این تکنیک به ما اطمینان می‌دهد که تمام جزئیات گرفته شده از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی به خوبی درون یک تصویر ۱۲ مگاپیکسلی قرار خواهد گرفت.

دوربین‌های Ultrawide هر دو گوشی در نور کافی و متعادل عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند، هرچند که گوشی آیفون به ویژه در شرایط نور کم و نامتعادل، تصاویر به مراتب متعادل‌تر و با نور گرم‌تری خروج داده است.

گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا بدون شک برنده رقابت سر بزرگنمایی است

گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا یک زوم اپتیکال ۵ برابری دارد که در مقایسه با آن گوشی آیفون زوم دو برابری دارد، بدیهی است که تصاویر بزرگنمایی شده خروجی بهتری در گوشی سامسونگ خواهند داشت.

اگر نور تعادل وجود داشته باشد تصاویری که با گوشی نوت و در حالت زوم ۵ برابری گرفته شده متعادل‌تر هستند.

گوشی نوت به شما این امکان را می‌دهد که بیتشر به عمق تصویر بروید و فراتر از زوم 5 برابر تصویر را بزرگ کنید؛ یعنی چیزی بین ۱۰ تا ۵۰ برابر بزرگ‌نمایی!

با وجود این که تصاویر در زوم ۵۰ برابری تا حدودی با مشکل در پیکسل مواجه می‌شوند اما در زوم ۱۰ برابری و در شرایطی که نور متعادلی وجود داشته باشد خروجی کاملا واضح و حرفه‌ای خواهد بود.

از طرف دیگر، گوشی آیفون ۱۲ پرو قرار گرفته که زوم اپتیکال ۲ برابری و دیجیتال ۱۰ برابری دارد اما تفاوتی که نسبت به گوشی سامسونگ در آن دیده می‌شود این است که زوم اپتیکال ۲ برابری آن نسبت به گوشی نوت ۲۰ اولترا تا حدودی شفاف‌تر است.

با وجود اینکه درگوشی نوت از زوم اپتیکال ۵ برابری استفاده شده، اما این گشویش از لنز تله فوتوی خود در زوم ۲ تا ۴ برابری استفاده نمی‌کن، بلکه از زوم دیجیتالی بهره می‌گیرد.

حالت پرتره: بدون شک تصاویر گرفته شده با آیفون ۱۲ پرو به مراتب بهتر است

یکی از دیگر از مواردی که در مقایسه دوربین iphone 12 pro با note 20 ultra به صورت مشترک دیده می‌شود این است که هر دوی این گوشی‌ها به شما این قابلیت را می‌دهند که تصاویر پرتره با پیش‌زمینه تار یا بلوری شده داشته باشید. در گوشی نوت این قابلیت Live Focus و در آیفون به آن Portrait Mode گفته می‌شود.

 هر دو گوشی عملکرد خوبی در شناسایی لبه‌های سوژه تصویر دارند تا بتوانند سوژه را به راحتی از پس زمینه جدا کنند. اما گوشی آیفون تا حدودی در بخش سایه و هایلایت‌ها و جزئیات کلی از جمله شفاف‌سازی تصویر و تزریق نور گرم به تصویر نسبت به گوشی نوت بهتر بوده است.

حتی در شرایط غیر ایده‌آلی که تصویر شما تا حدودی تاریک است هر دو گوشی این قابلیت را دارند که عکس پرتره مناسبی از شما ثبت کنند.

تصاویر سلفی و پرتره‌های شبانه

تصاویری که با دوربین سلفی گوشی آیفون گرفته شده به مراتب متعادل‌تر است، چه از نظر نور سفید و چه از نظر exposure تصویر که با تون رنگی پوست شما همخوانی بهتری خواهد داشت.

تصاویر گرفته شده با سلفی گوشی نوت به نحوی هستند که به نوعی پوست را بیش از اندازه رفو کرده و یا مو را تیره‌تر نشان می‌دهند. با این وجود، اگر نور در حالت مناسب و متعادلی باشد، تصویر و ویدیو در گوشی سامسونگ طیف بزرگی را پوشش می‌دهد.

مهندسان اپل ویژگی مخصوصی را برای دوربین سلفی گوشی خود استفاده کرده‌اند که سوژه را حتی در نور تاریک هم شفاف و روشن نگاه می‌دارد، به نحوی که حتی زمانی که خورشید هم در آسمان نباشد پس زمینه روشن خواهد بود.

این ویژگی در گوشی سامسونگ وجود ندارد و بنابراین شما یا باید در حالت معمولی تصویربرداری شب را انجام بدهید و یا از حالت لایو فوکوس استفاده کنید و ریسک تاریک‌تر شدن سوژه را به جان بخرید.

حالت night mode در هر دو گوشی بسیار نزدیک است

در گوشی آیفون ۱۲ پرو حالت شب به دوربین اولترا واید و سلفی نیز اضافه شده و به این ترتیب تمام دوربین‌های این گوشی می‌تواند در نور کم عملکرد بسیار خوبی نسبت به دیگر گوشی‌های آیفون داشته باشند. گوشی نوت نیز به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر خوبی در نور شب ثبت کنید.

حضور سیستم lidar scanner در گوشی آیفون فوق به این معناست که حالت اتوفوکوس شبانه این گوشی در مقایسه با اتوفوکوس laser در گوشی نوت سامسونگ سریع‌تر و بهتر است.

گوشی آیفون به مراتب نسبت به گوشی سامسونگ نوت ۲۰ اولترا سریع تر است و با داشتن دیافراگم حداکثری ۱.۶ نسبت به دوربین ۱.۸ در گوشی نوت ۲۰ نور بیشتری را وارد گوشی می‌کند.

 در دو تصویر زیر به راحتی می‌توانید حسن داشتن دیافراگم بزرگ‌تر را در گوشی آیفون ۱۲ درک کنید، هرچند که نورآسمان در گوشی نوت به‌مراتب از گوشی آیفون بهتر است.

مقایسه دوربین iphone 12 pro با note 20 ultra
دیافراگم بزرگ‌تر در گوشی آیفون ۱۲ تصویر پرنور تری ایجاد کرده، اما رنگ‌ها در گوشی نوت طبیعی‌تر هستند

 هر دو گوشی تصاویر خوبی با نور کم دارند، اما اگر من بخواهم از بین تصاویر گرفته شده گزینه‌ای را انتخاب کنم بذون شک آسمان طبیعی‌تر در گوشی نوت ۲۰ را انتخاب خواهم کرد.

 اگرچه گوشی آیفون همیشه تصویر روشن‌تری ثبت می‌کند اما حالت شب این گوشی شاید به مذاق شما خوش نیاید.

قابلیت ضبط ویدئو گوشی آیفون ۱۲ شکست‌ناپذیر است

یکی دیگر از مواردی که در مقایسه دوربین iphone 12 pro با note 20 ultra باید توجه شود ضبط ویدیو است. به شخصه قابلیت ضبط ویدئو گوشی نوت ۲۰ اولترا را دوست دارم چرا که می‌تواند با کیفیت 8K ضبط کند اما گوشی آیفون ۱۲ پرو در مجموع ویدئو بهتری را ضبط می‌کند.

پروفایل رنگی که در ویدیوهای ثبت شده دیده می‌شود بسیار متعادل است و به واقعیت شباهت زیادی دارد و مجموعا فوکوس تصویر بسیار نرم است.

گوشی آیفون همچنین به شما امکان ضبط ویدئو با کیفیت Dolby Vision HDR را می‌دهد که در بازپخش روی نمایشگرهای سازگار تصاویری فانتزی برای شما فراهم می‌کند.

گوشی نوت ۲۰ اولترا هم می‌تواند ویدیو با کیفیت HDR 10 Plus ضبط می‌کند اما باز پخش آن در نمایشگرهای سازگار به اندازه آیفون نرم نیست.

در نهایت کدام گوشی دوربین بهتری دارد؟

با وجود اینکه هر دو گوشی در دسته‌بندی‌های مختلف مزایای خاص خود را دارد، اما به سختی می‌توان میان این دو یک برنده برای عکسبرداری معرفی کرد. اگر به بزرگنمایی و زوم گوشی اهمیت زیادی می‌دهید و داشتن سنسور تصویربرداری بزرگ‌تر و قابلیت‌های ضبط تصویر در نور کم‌تر برای شما ارزش دارد، گوشی نوت ۲۰ اولترا را خریداری کنید.

اما اگر بین تصویر و ویدئو، ضبط ویدئو برای شما اهمیت بیشتری دارد گوشی آیفون ۱۲ پرو گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

البته به خاطر داشته باشید که این نخستین سالی است که مدل‌های پرو آیفون دوربین‌های متفاوت‌تری دارند، برای مثال گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس که از ماه نوامبر شروع به فروش خواهد کرد یک سنسور پایدارساز تصویر اضافی روی سیستم دوربین خود دارد که زوم اپتیکال دو و نیم برابری را به جای دو برابری در خود جای داده است.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.