گوشی گلکسی A70 سامسونگ

نقد و بررسی کامل گوشی گلکسی A70 سامسونگ+ تیزر تبلیغاتی

بررسی گوشی گلکسی A70 سامسونگ  – محصولی بزرگ‌تر و بهتر از غول کره‌ای

سامسونگ با انتشار سری A گوشی‌های خود، همه رقیبان را از میدان به در کرده و گوشی گلکسی A70 سامسونگ یکی از استخوان درشت‌های این کمپانی است. سری A برای مخاطبانی است که به دنبال صفحه نمایشگر بزرگ و یک باتری عظیم‌الجثه برای پشتیبانی از آن هستند. سامسونگ گفته است که سری A و سری M گوشی‌های خود را برای جوانان قرن 21 تولید کرده است و به طور خاص A70،  برای کسانی مناسب است که اکثر وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی سپری کرده و محتوای ویدیویی تماشا می‌کنند.
چیزی که این گوشی را در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند یک سر و گردن بالاتر قرار می‌دهد، میزان تمیزی، پالایش و تجربه خوب کاربری است که به مخاطب ارائه می‌کند. این گوشی همچنین از پرداخت سامسونگ یا (Samsung Pay) نیز پشتیبانی می کند، اما به نظر می‌رسد که سامسونگ بیش از حد روی این سیستم مانور داده است. احتمالا با سری As در خط تولید گلکسی سامسونگ آشنایی دارید. بد نیست نگاهی به گوشی مشابه A70 یعنی گوشی A70s بیندازید و مقاله بررسی گوشی A70s سامسونگ را بخوانید.

درون جعبه گوشی Samsung galaxy A70 چه چیز‌هایی وجود دارد؟

  • شارژر سریع 25 واتی
  • کابل USB-C به USB-C
  • وسیله فلزی برای خارج کردن اسلات سیمکارت
  • قاب TPU
  • هندزفری

گوشی گلکسی A70 سامسونگ در سپهر تعامل

حضور یک شارژر 25‌ واتی در جعبه گوشی گلکسی A70 سامسونگ بسیار جلب توجه می‌کند، چرا که بسیاری از گوشی‌های رقیب با گوشی Samsung galaxy A70 عموما دارای شارژرهای معمولی با وات‌های رایج هستند. یک قاب ضد ضربه شفاف، ساده و بدون هیچگونه طرح و رنگی در آن قرار داده شده است که البته می‌توانید آن را با قاب‌های خوش سیماتر جایگزین کنید. تغییر کوچک اما بسیار خوب، وجود کابل USB-C به USB-C است که جایگزین کابل‌های UBC-A به C رایج است.

تیزر تبلیغاتی گلکسی A70

در این قسمت از مقاله توجه شما را به تیزر تبلیغاتی گلکسی A70 جلب می‌کنیم که دیدن این تیزر برای دریافت قدرت این گوشی خارج از لطف نیست.

مشخصات گلکسی A70 سامسونگ

طراحی

  • فریم گوشی در ابعاد 3 × 76.7 × 7.9 میلی‌متر است.
  • 183 گرم وزن دارد
  • پانچ دوربین سلفی ضد آب
  • درگاه USB-C
  • جک هدفون و هندزفری
  • اسکنر اثر انگشت درون-صفحه‌ای

خلاصه اگر بگوییم، گوشی سامسونگ گلکسی A50 را یکم اگر بکشیم و درازتر کنیم، به گوشی گلکسی A70 سامسونگ می‌رسیم.

در مجموع، طراحی این گوشی به Galaxy A50 و A30‌ شباهت زیادی دارد. استنباط ما بدین صورت است که سامسونگ یک زبان طراحی را در پیش گرفته و برای ایجاد تفاوت، تعدادی ویژگی پریمیوم هم به مدل‌های خود ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: سری مختلف گوشی های سامسونگ

یکی از مشخصات گلکسی A70 این است که این گوشی تمام پلاستیک بوده و قاب پشتی ultra-glossy است و طرح رنگین کمانی را در پشت گوشی ایجاد می‌کند. تقریبا می‌توان این دیزاین را خوب توصیف کرد، اما مشکلی که وجود دارد این است که این قاب به سرعت خط و خش می‌افتد. برای مثال، بعد از یک هفته استفاده بدون قاب محافظ، متوجه خش‌های کوچکی در پشت آن شدم. زیاد مطمئن نیستم که این گوشی تا چند ماه دوام خواهد آورد، اما سامسونگ قاب ضد خش را برای همین منظور برای این گوشی طراحی کرده است.

گلکسی A70 سامسونگ در شرکت سپهر تعامل

تقریبا می‌توان این دیزاین را خوب توصیف کرد، اما مشکلی که وجود دارد این است که این قاب به سرعت خط و خش می‌افتد

محل قرارگیری دکمه‌ها در گوشی گلکسی A70 سامسونگ کاملا استاندارد است و دکمه های Volume و power هر دو در سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند. علی‌رغم اندازه بزرگ A70، سامسونگ طراحی ارگونومی این گوشی را به خوبی انجام داده است. درگاه USB-C و جک هدفون نیز در پایین گوشی همانند سایر گوشی‌های بازار قرار گرفته‌اند.

اگرچه گلکسی A70 شباهت زیادی به Galaxy A50 دارد، اما خوشبختانه می‌بینیم که قسمت انتهایی گوشی بلندتر، کمی باریک‌تر است. نمایشگر 6.7 اینچی (17.018 سانتی‌متر)، گودی مینیمال، پانچ U شکل برای دوربین سلفی و قسمت پایینی باریک باعث شده است تا گلکسی A70 برای تماشای محتوای بصری بسیار مناسب باشد.

گوشی گلکسی A70 همانند نسخه 50‌ خود دارای سنسور اثر انگشت درون-صفحه‌ای است. اگر صادقانه بخواهیم بگوئیم، عملکرد این سنسور خوب است اما در حد عالی نیست. سنسور اثر انگشت نزدیک به یک ثانیه و هرازگاهی بیشتر از یک ثانیه زمان می‌برد تا بتواند اثر انگشت فرد را شناسایی کند. از نظر ما بخشی شناسایی چهره یا (face recognition) سرعت بالاتری دارد، اما امنیت آن به مراتب پایین‌تر است.

سامسونگ pay دیگر تغییر مثبت در این گوشی است. Galaxy A70 سامسونگ اولین نسخه گوشی‌های این کمپانی است که از MST پشتیبانی می‌کند. دستگاه pos که برای پرداخت آنی در بسیاری از فروشگاه‌ها قرار گرفته است عموما از NFC پشتیبانی نمی‌کند، که یعنی MST برای پرداخت‌ها اهمیت می‌یابد. قابلیت MST به گوشی گلکسی A70 سامسونگ اجازه می‌دهد تا از طریق دستگاه‌های فاقد NFC بتوان به راحتی پرداخت خود را انجام داد.

علی‌رغم طراحی بزرگ، Galaxy A70 طراحی ارگونومی خوبی دارد. کار کردن با اکثریت گوشی‌ها به صورت تک دست سخت است، اما در A70 این کار به راحتی انجام می‌شود که البته نمی‌توان نقش گوشه‌های منحنی شکل را نادیده گرفت. عموما سامسونگ سری نوت گوشی‌های خود را برای نمایش جدیدترین دیزاین و قدرتمند‌ترین ویژگی‌ها اختصاص داده است. بد نیست نگاهی به مقاله سامسونگ گلکسی نوت 9 بیندازید و بررسی گوشی گلکسی نوت 10 سامسونگ را نیز بخوانید.

نمایشگر Samsung Galaxy A70

  • 7 اینچ
  • Full HD+
  • نسبت تصویر 20:9
  • پنل نمایشگر از نوع super AMOLED

یکی از بهترین مشخصات گلکسی A70 پنل super AMOLED است. این نمایشگر بزرگ و شفاف است و به قدری روشنایی دارد که می‌توان از محتوای رسانه‌ای تا حد زیادی لذت برد. فرقی نمی‌کند که روی نتفلیکس فیلم می‌بینید یا PUBG بازی می‌کنید، اما حضور المان‌های تصویری و تجارب رابط کاربری بسیار خوب خواهد بود. این گوشی از Widevine L1 پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید محتوای مورد نظر خود را به صورت HD ببینید.

گلکسی A70 سامسونگ در سپهر تعامل

رزولوشن Full HD+ برای نمایشگری با این ابعاد بزرگ احتمالا کم به نظر می‌رسد، اما کشیدگی نمایشگر 6.7 اینچی باعث شده است تا آیکون‌ها، متون و دیگر عناصر صفحه را به نرمی بتوان لمس کرد. اگرچه فکر نمی‌کنم افراد زیادی بتوانند متوجه این مسئله در گوشی گلکسی A70 سامسونگ شوند، اما احتمال اینکه این نقص بتواند در حالت رزولوشن‌های بالا خود را آشکار کند دور از ذهن نیست.

باید عرض کنم که نمایشگر همیشه جزو گران قیمت‌ترین بخش‌های هر گوشی است و سامسونگ با پایین نگاه داشتن کیفیت در HD+ صرفه‌جویی کرده و از Quad HD+ دوری ورزیده است. البته می‌توانید تنظیماتی را برای نمایشگر انجام دهید. میزان saturation (اشباع رنگ) و White Balance‌ (روشنی رنگ) را تغییر دهید و میزان رنگ‌های قرمز، زرد و آبی را دستکاری کنید.

پرفورمنس یا همان عملکرد سامسونگ گلکسی A70

  • پردازنده Snapdragon 675 از نوع Octa
  • 6 گیگابایت رم
  • GPU از نوع Adreno 612
  • حافظه داخلی 128 گیگابایت
  • درگاه ارتقای حافظه microSD

در ادامه مشخصات گلکسی A70 به پردازنده این گوشی قدرتمند می‌رسیم. Galaxy A70 به صف گوشی‌هایی که از پردازنده Snapdragon 675 بهره می‌برند پیوسته است. این چیپست تعادل خوبی بین پرفورمنس و عمر باتری انجام داده است و ما در تست این گوشی این مسئله را به عینه دیده‌ایم.

Snapdragon 675 یک پردازنده اوکتا-هسته‌ای است که شش هسته راندمانی Cortex A55 در آن قرار دارد. دو هسته Cortex A76 تمام قدرتی که نیاز داشته باشید را برایتان فراهم خواهد کرد. این پردازنده در Redmi Note 7 Pro و Vivo V15 Pro نیز به کار رفته است.

گلکسی A70 سامسونگ را در سپهر تعامل ببیینید

در حالی که پردازنده گوشی گلکسی A70 سامسونگ وظایف مربوط به CPU را به خوبی انجام می‌دهد، اما Adreno 612 GPU زیاد قدرتمند نیست. این GPU پشت نسخه‌هایی همچون Adreno 616 که روی Snapdragon 710 تعبیه شده قرار دارد. برای مثال، عملکرد گیمینگ در نسخه دوم یعنی 616 به مراتب بهتر است.

گوشی Samsung galaxy A70 با 128 گیگابایت حافظه عرضه شده است که در اولین boot، مقدار 108 گیگابایت از این حافظه در اختیار کاربر قرار دارد. البته خاطر می‌شود که این حافظه با استفاده از کارت SD می‌تواند ارتقا یابد. همچنین دو اسلات سیمکارت با پشتیبانی از VoLTE به صورت Nano وجود دارد. در مقایسه با گلکسی A50، این نسخه از گوشی سامسونگ کیفیت تماس بهتری دارد.

عملکرد روزانه گلکسی A70 بسیار عالی است. سامسونگ در بهینه سازی نرم‌ افزارها بسیار خوب عمل کرده است. این گوشی با آنکه پردازنده یکسانی با Redmi Note 7 Pro دارد، اما در بخش پالایش توانسته Redmi را شکست بدهد. نقل و انتقالات عناصر و انیمیشن‌ها در این گوشی به نرمی حرکت می‌کنند. هنگامی که گوشی را آزمایش می‌کردیم متوجه نقصی در رابط کاربری نشدیم و کار کردن همزمان با چند برنامه نیز بدون مشکل انجام شده است.

برای مثال، بازی PUBG در گوشی گلکسی A70 سامسونگ به خوبی اجرا شده است. حتی زمانی که گرافیک را بر روی Ultra قرار داده‌ایم و خود بازی نیز در رابطه با اختلال در فریم ریت بازی اخطار داده است، اما بازی در حد عالی و بدون نقص اجرا می‌شود. با وجود اینکه در بازی‌های طولانی مدت گوشی داغ می‌کرد، اما هیچ مشکل جدی ایجاد نمی‌شد و نمایشگر غول پیکر آن نیز، جذابیت بازی را دو چندان می‌کرد.

باتری- میزان عمر و چگونگی اجرای برنامه‌ها

یکی از محاسنی که یک فریم بزرگ به سامسونگ داده، امکان استفاده از باتری بزرگ‌تر است. باتری‌ 4500 میلی‌آمپری گلکسی A70، به شما ضمانت می‌دهد که بتوانید این گوشی را به صورت تمام وقت در یک روز یا حتی بیشتر استفاده کنید. در حالت کلی، اگر به صورت معمولی از گوشی استفاده کنیم تا دو روز شارژ خواهد داشت و اگر نمایشگر آن هرگز خاموش نباشد تا 7 ساعت روشن خواهد بود. این ویژگی جزو بهترین مشخصات گلکسی A70 است.

علاوه بر این، شارژ کردن گوشی نیز بسیار راحت است. Galaxy A70 اولین نسخه گوشی‌های سامسونگ است که شارژر 25 واتی دارد که برای شارژ سریع استفاده می‌شود. اگرچه این شارژر به سرعت دستگاه‌هایی همچون VOOC یا Dash نمی‌رسد، اما همچنان می‌توانید این گوشی را در عرض دو ساعت شارژ کنید.

گلکسی A70 سامسونگ را در شرکت سپهر تعامل ببینید

نرم‌ افزار گوشی سامسونگ گلکسی A70

  • اندروید pie (نسخه 9)
  • One UI 1.1
  • Bloatware محدود

این گوشی با اندروید نسخه 9 و One UI 1.1 اجرا می‌شود. نرم افزار این دستگاه دقیقا برابر با OneUIهای دیگر دستگاه‌ها از جمله Galaxy S10 و A50 است. از این نرم افزار به راحتی می‌توان استفاده کرد و در عین حال می‌توان بین رابط‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید جابه‌جا شوید. گوشی گلکسی A70 سامسونگ همانند دیگر گوشی‌های این کمپانی پر از برنامه‌های از پیش تعیین شده نیست و می‌توانید به انتخاب خود در اولین مراحل نصب و فعالسازی برنامه‌های مورد نظر خود را نصب کنید.

نقاط مثبت

پرفورمنس قابل قبول

باتری رضایتبخش

پشتیابی از Sasmung Pay و MST

نمایشگر فوق‌العاده

نقاط ضعف

دوربین نسبتا ضعیف

قاب پشتی سریعا خش می‌گیرد

دوربین گوشی گلکسی A70 سامسونگ

  • سنسور پشتی 32 مگاپیکسل، f/1.7
  • لنز واید 120 درجه- 8 مگاپیکسل
  • سنسور عمق تصویر 5 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی Samsung GD1

زمانی که یک کمپانی وارد عرصه گوشی‌های میان-رده می‌شود، قابلیت عکسبرداری یکی از مهم‌ترین عناصری است که تغییر می‌کند و دوربین گوشی گلکسی A70 سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. همانند گوشی‌ A50، دوربین گوشی A70 هم تصاویر را دستکاری می‌کند تا کمی روشن‌تر شوند. در نور کم نمی‌توان جزئیات زیادی را دید اما می‌توان هایلایت‌ها را دید.

با ورود به داخل محیط بسته، کیفیت تصاویر تا حدودی کاهش می‌یابد. تصاویر مقداری نرم می‌شوند و تعادل رنگ سفید رو به گرمی می‌رود. علاوه بر این، از نویز تصاویر تا حد زیادی کاسته می شود که این یعنی جزئیات اضافی، نظیر کنتور پوست و تکسچرهایی همچون رگه‌های برگ گل، کاملا از بین می‌روند. سامسونگ به ویژه در این اوخر، رقیب قدرتمند دیگری نیز از چین پیدا کرده است؛ شیائومی همانند یک کابوس برای سامسونگ تبدیل شده و به ویژه در بخش عکسبرداری، دوربین گوشی شیائومی ردمی نوت 8 رقیب استخوان درستی برای A70 است.

گلکسی A70 سامسونگ را در شرکت سپهرتعامل ببینید

اگر در نور کم و محیط بسته عکسبرداری کنید، همین تنزل کیفیتی را مشاهده خواهید کرد. اگرچه همچنان می‌توان از این تصاویر به نحو احسن استفاده کرد، اما متوجه نرمی لبه‌ها و همچنین کسلی تصاویر خواهیم شد. گفتنی است، خاصیت ضد نویز در دوربین گوشی گلکسی A70 سامسونگ یک افکت آبرنگی به تصاویر می‌دهد. در عین حال، لنز واید این گوشی نتایج به مراتب بدتری را ثبت کرده است.

اگر از جمله افرادی هستید که ثبت تصاویر سلفی و پست کردن آن در شبکه های اجتماعی جزو کارهای روتین شما محسوب می‌شود، بخش سلفی دوربین گوشی گلکسی A70 سامسونگ مخصوص شما طراحی شده است. بسته به نوع تنظیماتی که در اپلیکیشن دوربین ست کرده باشید، می‌توانید تصاویری با کیفیت 32 مگاپیکسل  در حداکثر و 8 مگاپیکسل در حداقل تهیه کنید.

ضبط ویدیو در Galaxy A70 به صورت 4K و با سرعت 30 فریم بر ثانیه است، اما خبری از پایدارسازی تصویر نیست. طیف‌های پویا در تصاویر ویدیویی ضعیف هستند و در مکان‌های تاریک‌تر جزئیات زیادی از دست خواهد رفت. دوربین زمان زیادی را صرف تطابق با تغییر حالات می‌کند. دوربین گلکسی A70‌ می‌تواند تصاویر آهسته یا (slow motion) را با سرعت 480 فریم بر ثانیه و رزولوشن 720p ضبط کند، البته که باید از یک منبع نوری اضافی برای روشنایی تصویر استفاده کنید.

ویژگی‌های سامسونگ Galaxy A70

نمایشگر 6.7
اینچ از نوع پنل super AMOLEDرزولوشن 2,400 x 1,080
پردازنده Qualcomm Snapdragon 675
RAM 6/8GB
حافظه 128GB
MicroSD دارد  تا 512GB
باتری 4,500 میلی‌آمپر

25W  از نوع شارژ سریع

دوربین پشتی:
سنسور 32 مگاپیکسل f/1.7
سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید f/2.2
سنسور 5 مگاپیکسلی عمق تصاویر f/2.2جلویی:
32 مگاپیکسل f/2.0
IP rating ندارد
جک هدفون دارد
امنیت حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای- تشخیص چهره
نرم افزار اندروید 9 (pie)
ابعاد و وزن 164.3 x 76.7 x 7.9 میلی‌متر

183 گرم

رنگ مشکی، سفید، آبی، ذغالی

قیمت گوشی گلکسی A70 سامسونگ

قیمت گوشی گلکسی A70 سامسونگ که 6 گیگابایت رم دارد و 128 گیگابایت حافظه آن است در بازار جهانی برابر 420 دلار است، اما این قیمت در ایران دستخوش تغییراتی است.

سخن آخر در مورد گوشی گلکسی A70 سامسونگ

گوشی گلکسی A70 سامسونگ خود را به عنوان یک پکیج خوب با تکیه بر بهره‌وری نشان داده است. بدون شک Vivo V15 Pro دیزاین برازنده‌تری دارد اما دوربین pop Up آن یک نقص بالقوه است. نگاه vivo به اندروید چیزی نیست که باب میل همگان باشد. در عین حال OneUI گلکسی تجربه کاربری بدون نقصی را فراهم کرده است.

سامسونگ گلکسی A70 منعطف‌ترین پکیجی است که می‌توانید در حال حاضر خریداری کنید. این گوشی قدرتمندترین نیست و دوربین آن نیز بهترین نیست، اما تجربه بهره‌وری خوب و مقدار قابل توجهی سهولت در کارایی ارائه کرده است که بسیاری از گوشی‌‌های رقیب این قابلیت‌ها را ندارند.

اگر از بررسی گوشی گلکسی A70 سامسونگ راضی بودید و یا تجربه کار با این گوشی را داشتید، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.