نمایشگر گوشی oneplus 8 pro

نمایشگر گوشی oneplus 8 pro گلکسی S20‌ را در جیب می‌گذارد

تنها دو هفته تا رویداد بزرگ کمپانی OnePlus برای عرضه گوشی oneplus 8 pro زمان باقی مانده است. این رویداد در تاریخ 14 آوریل برگزار خواهد شد و پیشاپیش اطلاعاتی در مورد گوشی پرچمدار این غول تکنولوژی به بیرون درز پیدا کرده است. آخرین اطلاعات از کمپانی DisplayMate منتشر شده که نشان دهنده برخی از ویژگی‌های نمایشگر این گوشی و oneplus 8 است.

به گزارش PCMag، کمپانی DisplayMate نسبت به عملکرد نمایشگر این دو گوشی و به ویژه پنل آن ابراز خرسندی و رضایت کرده است. گفته می‌شود که این نمایشگر از رزولوشن بالای 2K+ و همچنین نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز بهره می‌برد. این نرخ دقیقا برابر با گوشی سامسونگ گلکسی S20 است.

مدیر عامل OnePlus، آقای Pete Lau به تازگی گفته که این کمپانی برای تولید گوشی oneplus 8 pro بار دیگر با سامسونگ دست به همکاری زده تا خط تولید خود را آغاز کند. این یعنی جزئیات بسیار مهمی ارائه شده است. نمایشگر به کار رفته با پنل 120 هرتزی که در خط تولید گلکسی S20 قرار دارد، یکی از روشن‌ترین نمایشگرهایی است که تاکنون تولید شده. همچنین حالت نرم اجرای انیمیشن آن فوق‌العاده است. تنها یک مشکل وجود دارد و آن این است که نمی‌توانید همزمان ماکسیموم رزولوشن را داشته باشید و از بیشترین نرخ تازه‌سازی تصویر استفاده کنید.

چرا نمایشگر گوشی oneplus 8 pro خاص است؟

کاربران گوشی S20 سامسونگ در وهله نخست محدود به استفاده بیش از اندازه از انیمیشن و روشنایی هستند که به صورت کارخانه‌ای پیشفرض این گوشی در نظر گرفته شده است. هنوز مشخص نیست که آیا گوشی oneplus 8 pro نیز دارای چنین محدودیتی است یا خیر.

علاوه بر این، کمپانی DisplayMate رکوردهای ثبت شده از نمایشگر این گوشی را در معرض دید قرار داده که نشان می‌دهد تا 1009 نیت روشنایی اتوماتیک زیر نور ملایم خواهد داشت و این در حالی است که 50 درصد پنل نمایشگر گوشی در حال اجرای تصویر است.

گوشی oneplus 8 pro

براساس تحلیل داده‌ای که توسط DisplayMate منتشر شده، زمانی که حالت اتوماتیک خاموش باشد نمایشگر نمی‌تواند اعداد رکورد شده را داشته باشد. این یعنی که ظرفیت روشنایی پنل آن کمتر می‌شود. Sascha Segan‌ از PCMag می‌گوید که بسیاری از گوشی‌های اندرویدی نمی‌توانند با تنظیمات دستی بیشترین روشنایی خود را داشته باشند. گوشی oneplus 8 pro نیز از این قاعده مستثنی نیست. یه ویژه با وجود اینکه نسخه 10 اندروید منتشر شده است و با در نظر داشت قابلیت های جدید اندروید 10 باز هم نمی‌توان نمایشگری با تنظیمات مختلف در قد و قواره این گوشی یافت.

به ویژه در گوشی گلکسی S20 Plus، نرخ روشنایی تصویر در حالت اتوماتیک و فول اسکرین برابر با 847 نیتس است. این با متد کاری DisplayMate هماهنگ نیست، چرا که آن‌ها 50‌ درصد نمایشگر را به جای تمام آن مورد بررسی قرار می‌دهند.

صرف نظر از این موارد، اعداد و ارقام به دست آمده نشان می‌دهند که تولید کنندگان گوشی‌های همراه تا چه حد بر سر تولید نمایشگرهای با کیفیت، روشن و با نرخ تازه‌سازی بالای تصویر با یکدیگر رقابت دارند. این رقابت تنگاتنگ را می‌توانید در هر مدل جدیدی که به بازار عرضه می‌شود ببینید.

یافته‌های DisplayMate همچنان نشان می‌دهد که روی نمایشگر گوشی oneplus 8 pro نوع جدیدی از پوشش آنتی رفلکتیو یا ضد انعکاس قرار گرفته است. با آمدن این گوشی می‌توان ادعا کرد که نسخه 8 pro کمترین میزان انعکاس را در میان گوشی‌هایی دارد که تاکنون اندازه‌گیری شده‌اند.

موفقیت Oneplus به گوشی oneplus 8 pro محدود نیست

سال گذشته، کمپانی OnePlus با تولید oneplus 7 pro و نمایشگر AMOLED آن با نرخ 90 هرتز برای تازه‌سازی تصویر اقتدار بزرگی برای خود به دست آورد. گفته می‌شود که این پنل در زمان انتشار پیشرفته‌ترین پنل نمایشگری بود که در یک گوشی دیده می‌شد. علاوه بر این، نمایشگری که در آن گوشی قرار گرفته بود نسبت به تمام نمایشگرهایی که OnePlus در گوشی‌های خود قرار داده بهتر بود. اکنون با در نظر گرفتن مشخصات گوشی oneplus 8 pro می‌توان دریافت که این گوشی می‌تواند این عناوین را به خود اختصاص دهد.

با در نظر گرفتن این موارد، می‌توان دریافت که OnePlus در حال حاضر تنها به دنبال دست گرفتن بازار از طریق کیفیت نمایشگر است. این قابلیت‌ها می‌توانند به مرور زمان بهتر از گذشته شوند و در نسخه‌های بعدی نیز پنل‌هایی با کیفیت‌های به مراتب بهتر دیده شود. شاید هم کمپانی‌هایی همانند اوپو یا شیائومی بتوانند گوی رقابت را بدزدند. باید منتظر آینده ماند و دید گه چه رخ خواهد داد.

آپدیت: گوشی وان پلاس 8 پرو رونمایی شد

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.