گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا

گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا ؛ درون این هیولا چه خبر است؟

گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا یکی از پیشرفته‌ترین گوشی‌ها با نمایشگر بزرگ است که سامسونگ تولید کرده و در اصل این دستگاه چیزی فراتر از یک گوشی ساده است.

این گوشی می‌تواند کامپیوتر و دوربین عکاسی شما هم باشد و در عین حال نقش یک کنسول بازی را هم ایفا کند.

گوشی نوت 20 اولترای سامسونگ را می‌توان جز بهترین گوشی های سامسونگ محسوب کرد که یک گوشی حرفه‌ای برای نوت برداری، دوربین قدرتمند با ۵۰ برابر بزرگنمایی و حتی یک کنسول Xbox و یک مینی لپ تاپ عنوان کرد که همگی در یک گجت  هوشمند قرار دارند.

اما آیا واقعا این دستگاه ارزش قیمت 1299 دلاری را دارد؟ پس از خواندن این مقاله، همانند من به این نتیجه خواهید رسید که جواب این پرسش مثبت است، این دستگاه یک هیولای واقعی است که همگان می‌توانند آن را ستایش کنند.

در گوشی جدید 2020 سامسونگ از یک نمایشگر بزرگ 6.9 اینچی با نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز استفاده شده که به قدر کافی شفاف هم هست.

Samsung Galaxy Note 20 Ultra دوربین 108 مگاپیکسلی دارد که دارای Laser Auto Focus نیز خواهد بود. قلم لمسی بسیار واکنش گرا با نرخ پاسخگویی 9 میلی ثانیه نیز همانند دیگر گوشی های سری نوت سامسونگ در این گوشی قرار گرفته است.

گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا دارای نسخه معمولی هم هست و برای افرادی که می‌خواهند پول کمتری بدهند و در عین حال نبود نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز برایشان اهمیتی ندارد گزینه مناسب‌تری است.

البته به نظر شخصی من بین این دو گزینه نسخه اولترا به مراتب بهتر است. به راحتی می‌توان نام این گوشی را به عنوان یک رقیب سرسخت برای گوشی آیفون ۱۲ و نسخه پرو مکس 2020 عنوان کرد که نمایشگر 6.7 اینچی و یک پردازنده بسیار پر قدرت دارد و در عین حال تصاویر بهتری هم در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی به ثبت رسانده است.

برای گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا چه مزایایی را می توان عنوان کرد؟

  • نمایشگر با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پویا بسیار عالیست: اگر در این نمایشگر قابلیت 120 هرتز فعال باشد بالا پایین کردن تصویر و اسکرول کردن صفحات وب لذت دیگری دارد.
    نمایشگر این گوشی برای بازی‌هایی همانند Fortnite و PUBG بهینه سازی شده و حرکت‌های انیمیشنی در آن بسیار روان و نرم انجام می‌شوند.
  • قلم لمسی هوشمند گوشی نوت 20 Ultra از خودکار و مداد روی کاغذ هم بهتر است: سامسونگ در نوت 20 خود، یک قلم بسیار سریع با نرخ پاسخگویی 9 میلی ثانیه استفاده کرده که تقریباً همانند نوشتن روی کاغذ خواهد بود. مطمئن باشید که به هنگام نوشتن روی نمایشگر گوشی نوت 20‌ اولترا تفاوتی با نوشتن روی کاغذ نخواهید دید.
  • قدرت زوم این گوشی بسیار جالب توجه است: با این گوشی به قدری می‌توانید روی سوژه خود زوم کنید که دوربین با کیفیت گوشی آیفون 11 pro max را نادیده بگیرید.
  • قلم لمسی شما را معتاد خواهد کرد: با استفاده از این قلم می‌توانید از راه دور حرکاتی روی هوا بکشید و اعمال مختلفی در گوشی شما رخ بدهد؛ مثلاً یک دایره بکشید و گوشی به صفحه اصلی بازگردد، هرچند که شاید مجبور باشید بیشتر از یکبار حرکت را انجام دهید تا گوشی شناسایی کند.
  • حالت Wireless DEX و Link to Windows در گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا کارایی بسیار بالایی دارد، به ویژه زمانی که می‌خواهید اپلیکیشن‌های اندرویدی خود را روی کامپیوتر یا لپ تاپ اجرا کنید.
ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا
ماژول دوربین گوشی نوت 2020‌سامسونگ بسیار بزرگ است و زمانی که شما گوشی را روی میز بگذارید به راحتی متوجه لق خوردن آن خواهید شد

چه مشکلاتی را می‌توان برای گوشی نوت 2020 سامسونگ نام برد

ماژول دوربین گوشی نوت 2020‌ سامسونگ بسیار بزرگ است و زمانی که شما گوشی را روی میز بگذارید به راحتی متوجه لق خوردن آن خواهید شد.

گوشه‌های نمایشگر منحنی است که البته خوب است، اما گاهی اوقات سبب می‌شود که به صورت تصادفی کلیک‌هایی انجام بدهید. هرچند که در گوشی سامسونگ گلکسی A50 قابلیتی در Setting معرفی شد برای اینکه گوشی بفهمد به صورت تصادفی کلیک شده و قفل شود، اما همیشه درست عمل نکرده است.

قیمت گوشی گلکسی 1299 دلار است که باید این مبلغ را برای خرید آن بپردازید و ممکن است که برای بسیاری از افراد دست نیافتنی باشد.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی Note 20 Ultra

قیمت گوشی Note 20 Ultra همانطور که گفته شد 1299 دلار برای نسخه 128 گیگابایت و برای نسخه 512 گیگابایت باید 1449 دلار بپردازید، همان قیمتی که برای گوشی گلکسی Z Flip 5G در نظر گرفته شده است.

 تاریخ عرضه گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا برابر با 21 آگوست است و از آن تاریخ در تمام کشورها عرضه شده است.

از نظر طراحی گوشی جدید سامسونگ برای سال 2020 چه حرف‌هایی برای گفتن دارد؟

سامسونگ با گوشی نوت 2020 خود، یکی از زیباترین گوشی‌های موجود در بازار را تولید کرده است. فریم مربعی و کناره‌های خمیده شده که با رنگ طلایی خاص خود، در گوشه دفتر کار شما خواهد درخشید.

فینیش به کار رفته در این گوشی به قدری خوب و زیبا است که هیچ اثر انگشتی روی آن نمی‌ماند و می‌توانید بین سه گزینه سفید، مشکی و طلایی یک گزینه را انتخاب کنید.

البته مواردی هم هست که ممکن است دوست نداشته باشید. اولین مورد دوربین بزرگ آن است.  ماژول دوربین گوشی بسیار بزرگ است، در حدی که اگر آن را روی زمین بگذارید و با آن کار کنید به راحتی می‌توانید متوجه شوید که گوشی بالا پایین می‌شود.

نکته دیگر، در حالی که این نمایشگر دارای انحنا در دو طرف است اما زمانی که آن را در دست می‌گیرید، ممکن است لیز بخورد یا روی دست شما بیفتد و به صورت ناخودآگاه روی گزینه‌های مختلف کلیک شود.

ابعاد گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا 6.49*3.03*0.32 اینچ است و 208 گرم هم وزن دارد. برای مقایسه گوشی گلکسی S20 اولترا با ابعاد 6.6*2.7*0.34 و کمتر از 200 گرم وزن و همچنین گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس باید ابعاد و وزن …

پیشنهادی: تست مقاومت گوشی آیفون 11 پرو در برابر گوشی نوت 20 اولترا سامسونگ

نمایشگر جدیدترین نوت سامسونگ؛ طعم واقعی انیمیشن‌های نرم و روان

نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا
در گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا یک پنل OLED با نمایشگر 6.9 اینچی بسیار بزرگ با کیفیت Quad HD+ قرار دارد که تنظیمات رنگی آن بسیار زیبا و دیدنی است.

در این گوشی یک پنل OLED با نمایشگر 6.9 اینچی بسیار بزرگ با کیفیت Quad HD+ قرار دارد که تنظیمات رنگی آن بسیار زیبا و دیدنی است.

مهمتر از همه اینکه این گوشی اولین گوشی از این کمپانی است که با نمایشگر 120 هرتز پویا روانه بازار شده است.

سری S20 سامسونگ نرخ تازه سازی تصویر پر سرعت‌تری داشت و اسکرول کردن در آن بسیار نرم‌تر بود، به ویژه برای گیم و بازی این گوشی منحصر به فرد است، اما این تنظیمات باید به صورت دستی وارد می‌شد.

البته در گوشی جدید نوت 20 اولترا سال 2020 نرخ تازه سازی تصویر به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود.

تنظیمات اتوماتیک بر اساس محتوای در حال پخش روی نمایشگر است و می‌تواند از مصرف بیش از اندازه باتری جلوگیری کند.

 البته که نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز باتری زیادی مصرف می‌کند اما می‌توانید به صورت دستی از گزینه 60 هرتز استفاده کنید تا گوشی شما بیشتر باتری خود را حفظ کند.

پیشنهادی: مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا

دوربین های گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا
دوربین های گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا قدرتمند هستند و تصاویر خیره‌کننده همانند یک دوربین حرفه‌ای عکاسی ارائه خواهند داد.

این گوشی با دوربین خود غوغا می‌کند!

دوربین های گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا قدرتمند هستند و تصاویر خیره‌کننده همانند یک دوربین حرفه‌ای عکاسی ارائه خواهند داد.

دوربین گوشی 108 مگاپیکسل از نوع Wide با دیافراگم f/1.8 است که به همراه یک لنز 12 مگاپیکسلی Ultra-Wide با زاویه دید  120 درجه و دیافراگم f/2.2 و همچنین یک لنز 12 مگاپیکسلی telephoto با قدرت زوم 5 برابری optical و 50 برابری digital همراه شده است.

قدرت زوم 50 برابری گوشی 2020 سامسونگ فوق العاده جالب و البته ترسناک است که می‌توانید در تصویر زیر این قدرت را ببینید.

تصاویر گرفته شده با گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا
تصاویر گرفته شده با گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا

همان طور که می‌بینید، تصویر با زوم 10 برابری روشنایی و رزولوشن نسبتا خوبی دارد اما در زوم 20 برابری و به ویژه در 50 برابری تاری تصویر افزوده می‌شود، اما نه به حدی که غیر قابل فهم باشد.

در مقایسه با دیگر گوشی‌ها، حتی بهترین گوشی های آیفون 2020 و بهترین گوشی های شیائومی 2020 در بخش بزرگنمایی یا (Zoom) بهتر است.

اگرچه این گوشی در فضای بیرون نور به مراتب بهتری دریافت ‌می‌کند و تصویر بهتری هم ثبت می‌کند، اما از نظر عملکرد در تاریکی نسبت به آیفون 11 پرو ضعیف‌تر است. در تصویر زیر تفاوت دو تصویر در نور کم به وضوح قابل تشخیص است.

تصاویر گرفته شده با گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا در حالت کلوزآپ دیدنی هستند.

همانگونه که در تصویر گرفته شده Close-up از این گل دیده می‌شود، گوشی نوت 20 اوترا توانسته به راحتی سوژه را از پس زمینه جدا کرده و پس زمینه را به قدر کافی بلوری کند، اما در آیفون حالت بلوری تصویر پس زمینه کمتر است.

در بخش عکس‌های پرتره گوشی سامسونگ عملکرد نسبتا خوبی در مقایسه با آیفون 11 پرو مکس دارد اما قابلیت روتوش بیش از اندازه عکس در این گوشی و مجموعا تمامی گوشی های سامسونگ در عکس زیر خودنمایی می‌کند.

در این تصویر می‌توانید تفاوت آن را با گوشی 11 پرو مکس آیفون بینید، به ویژه در بخش بازوی این فرد نور در گوشی سامسونگ نسبت به گوشی آیفون بدتر جلوه می‌کند.

 در بخش زوم گوشی نوت 20 Ulta سامسونگ تقریباً هیچ رقیبی ندارد. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، قدرت زوم 10 برابری گوشی آیفون و گوشی سامسونگ ثبت شده است.

تصویر در گوشی سامسونگ کمی شفاف‌تر است و جزئیات برگ، خاک و کنده درختان به راحتی دیده می‌شود، حال آنکه در گوشی آیفون تار هستند.

اگر طرفدار ویدیو گرفتن هستنید، خبر خوحال کننده این است که این گوشی با کیفیت 8K برای شما ویدیو ضبط خواهد کرد. نسبت تصویر21:9 است و با سرعت 24 فریم بر ثانیه ویدئو شما رکورد می‌شود.

برای ویدیو یک حالت professional یا حرفه‌ای وجود دارد که به شما امکان کنترل focus، مقدار نور و یا سرعت زوم را می‌دهد.

دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا نیز دارای دیافراگم f/2.2 است که زاویه دید 120 درجه دارد و به ویژه برای ثبت تصاویر سلفی گروهی ایده‌آل خواهد بود.

قلم لمسی در گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا
Note 20 ultra از یک قلم لمسی حرفه‌ای با نرخ پاسخگویی 9 میلی ثانیه بهره می‌برد و به ویژه برای نوت‌برداری و طراحی ساخته شده است.

قلم لمسی و قابلیت‌های فوق العاده آن در note 20 ultra

Note 20 ultra از یک قلم لمسی حرفه‌ای با نرخ پاسخگویی 9 میلی ثانیه بهره می‌برد و به ویژه برای نوت‌برداری و طراحی ساخته شده است.

علاوه بر این، قلم جدید دارای قابلیت عملکردی دور از نمایشگر است که در سری گلکسی نوت 10 این قابلیت معرفی شد.

برای مثال شما می‌توانید با کشیدن یک طرح روی هوا به گوشی بفهمانید که به صفحه اصلی بازگردد، اسکرین شات بگیرد، اپلیکیشن‌های قبلی را باز کند و یا هر کار دیگری که شما خودتان می‌توانید برای آن تعریف کنید.

 ارتقای دیگری که به این گوشی اضافه شده قابلیت یکپارچه‌سازی در نوت‌های برداشت شده است، در نتیجه شما می‌توانید آن را روی فضای ابری گوشی سامسونگ خود ذخیره کنید و سپس از هر دستگاه دیگری به آن دسترسی داشته باشید.

از نظر عملکرد (performance) با یک بمب اتم طرف هستید

نوت 20 اولترا یکی از سریع‌ترین گوشی‌های اندرویدی حال حاضر و یکی از نخستین گوشی های پرچمدار اندروید است که از پردازنده Qualcomm Snapdragon 865 Plus بهره برده است.

در این پردازنده سرعت کلاک یا (Clock Speed) تا 10 درصد افزایش یافته و روی 3.1 گیگاهرتز بسته شده و گرافیک آن نیز 10 درصد نسبت به پردازنده 865 استاندارد سریع‌تر است.

پردازنده گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا با یک رم 12 گیگابایتی و دو نسخه 128 گیگابایت و 512 گیگابایت برای حافظه داخلی همراه شده است.

یک درگاه رم اضافی نیز دارید! که می‌توایند حافظه گوشی را تا یک ترابایت افزایش بدهید، یعنی چیزی در حدود 300 فیلم را در گوشی خود همراه داشت باشید.

در تست GeekBench مجموع امتیاز این گوشی از نظر عملکرد در تست چند هسته‌ای یا (multi-core test) برابر با 3294 بوده که نسبت به بسیاری از گوشی‌های اندرویدی جلوتر است.

اما عملکرد گیمینگ نوت 20 اولترا بدون شک به پای گوشی Asus ROG phone 3 نخواهد رسید.

همانطور که در بسیاری از گوشی‌های پرچمدار و پریمیوم شبکه اینترنت 5G اضافه شده، جدیدترین گوشی 2020 سامسونگ نیز از اینترنت همراه نسل 5‌ (5G) پشتیبانی می‌کند و می‌توانید هر دو مدل از این شبکه یعنی mmWave و Sub-6GHz و به راحتی داشته باشید.

عملکرد گیمینگ گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا
عملکرد گیمینگ گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا بدون شک به پای گوشی Asus ROG phone 3 نخواهد رسید

انتقاداتی وجود دارد مبنی بر اینکه گوشی سامسونگ هنگام استفده کمی داغ می‌شود. اما ویدیوهای جراحی ان گوشی (باز کردن تمامی قطعات) نشان می‌دهد که سامسونگ چند لایه گرافیت حرارتی را در این گوشی استفاده کرده تا وظیفه خنک سازی دستگاه را داشته باشد.

همانطور که می‌دانید در ویندوز 10 قابلیتی برای گوشی‌های اندروید وجود دارد که گوشی خود را با کامپیوتر یا لپ تاپ تان یکپارچه و لینک کنید، مشروط به اینکه هر دو به یک شبکه wifi متصل باشند.

در گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا برای این قابلیت آپدیت‌های بهینه سازی شده متعددی اضافه شده و می‌توانید به راحتی اپلیکیشن‌های خود را روی لپ تاپ اجرا کنید و یا به تماس‌ها و یا پیام‌های خود از طریق کامپیوتر پاسخ دهید.

اجرای اپلیکیشن با استفاده از کامپیوتر یکی از جالب‌ترین قابلیت‌هایی است که در این نسخه از ویندوز 10 و اندروید 10 اضافه شده است و می‌توانید به راحتی بازی‌های مختلف را روی کامپیوتر خود اجرا کرده و با کیبورد کامپیوترتان هم حتی گیم پلی آن‌ها را پیش ببرید.

گوشی گلکسی سال 2020 ایکس باکس را در دستان شما قرار می‌دهد

اپلیکیشن Xbox Game Pass در گوشی نوت 20 اولترا
می‌توانید بیشتر از 100 گیم را از طریق اپلیکیشن Xbox Game Pass در گوشی نوت 20 اولترای خود اجرا کنید

به لطف فضای ابری که مایکروسافت برای ایکس باکس خود ایجاد کرده و قابلیت Stream از طریق فضای ابری گوشی گلکسی جدید، می‌توانید بیشتر از 100 گیم را از طریق اپلیکیشن Xbox Game Pass اجرا کنید؛ بازی‌های بسیار خوبی همانند Gears 5، Forza Horizon 4، Minecraft Dungeons and Halo: The Master Chief Collection را می‌توان نام برد.

البته که این اپلیکیشن رایگان نیست و بابت آن باید هزینه ماهیانه ۱۵ دلار پرداخت شود و هنوز نمی‌دانیم که آیا می‌توان در ایران چه قابلیتی را با وجود اینترنتی که ضعف‌های متعددی دارد اجرا کرد یا خیر و یا حتی آیا می‌توان اشتراک بین‌المللی آن را پرداخت یا نه.

اما در هر صورت می‌توانید دسته کنسول خودتان را حالا xbox یا PS4 به گوشی متصل کرده و یک کنسول کوچک در مقابل خود داشته باشید.

 باتری و شارژ

مهندسان سامسونگ در گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا یک باتری 4500 میلی آمپری قرار داده‌اند که برای یک روز کامل استفاده شما کافی خواهد بود.

بر اساس تست واقعی گوشی که شامل وبگردی با آخرین مقدار نور نمایشگر و تماشای فیلم و غیره روی اینترنت 5G است، این گوشی 10 ساعت و 26 دقیقه در حالت نمایشگر 60 هرتز و 7 ساعت و 59 دقیقه در نمایشگر 120 هزار روشن مانده است.

گوشی گلکسی با شارژر 25 وات به دست شما خواهد رسید و شما در عرض 30 دقیقه 56 درصد شارژ خواهید داشت. البته که این عدد خوبی است اما در مقایسه، وان پلاس 8 پرو 63 درصد در همین مدت به شما تحویل می‌دهد.

باتری و شارژ گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا
مهندسان سامسونگ در گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا یک باتری 4500 میلی آمپری قرار داده‌اند که برای یک روز کامل استفاده شما کافی خواهد بود.

در مجموع گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا دل شما را خواهد برد

در مجموع گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا یک گوشی اندرویدی بی نظیر و دلربا است که چشمان شما را به خود جلب خواهد کرد و ارزش 1299 دلاری که بابت آن می‌پردازید را دارد.

این گوشی بهترین کلاس نمایشگر را دارد و نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز آن در نسخه اولترا قابلیتی است که اپل پس از چندین سال روی گوشی آیفون 12 خود اعمال کرده است.

در این گوشی یک قلم لمسی همانند نسخه‌های قبلی وجود دارد که پیشرفت‌های چشمگیری به خود دیده و می‌توانید تجربه خوبی از کار کردن با قلم از راه دور و اعمال عملکردهای مختلف روی گوشی خود داشته باشید.

دوربین گوشی جدید سامسونگ برای سال 2020 بسیار حرفه‌ای و به نوعی ستاره‌ای هستند که بسیاری از مشکلات در آن برطرف شده است و با قدرت بی‌نظیری که داردمی‌تواند تا 50‌برابر سوژه مور نظر را برای شما بزرگنمایی کند.

قابلیت‌های متعدد دیگری نیز در این گوشی وجود دارد که از بهترین آن‌ها می‌توان به تبدیل شدن گوشی به یک Mini Xbox اشاره کرد، البته ماهیانه 15 دلار هزینه دارد اما هزینه‌ای است که خیلی‌ها آن را خواهند پرداخت.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.