گوشی سامسونگ گلکسی A50

گوشی سامسونگ گلکسی A50 را تا چه حد می‌شناسید؟+ویدیوی بررسی

در حالی که گوگل، موتورولا و دیگر کمپانی‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند وارد بازار رقابتی گوشی‌های مقرون به صرفه شدند، سامسونگ نیز استراتژی خود را تغییر داده و گوشی سامسونگ گلکسی A50 را وارد میدان کرد. اگرچه پیش‌تر سامسونگ تنها به دنبال استراتژی خود در گوشی‌های پرچمدارش بود اما در نهایت دریافت که باید استراتژی بازاریابی خود را دست‌کاری کند.

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A50

سامسونگ گلکسی A50 با دوربین سه‌گانه و نمایشگر 6.4 اینچی خود (16.256 سانتی‌متر) دستگاهی است که تا به حال در رنج قیمتی پایین از سامسونگ آن را ندیده‌ایم. این گوشی به خاطر قیمت خوب و مقرون‌به‌صرفه‌ای که دارد در بازار رقابتی گوشی‌های هوشمند جایگاه خود را یافته است. با توجه به مشخصاتی که دارد،‌ به ویژه عملکرد یا پرفورمنس عالی آن، در زمره گوشی‌های به روز دسته بندی شده است. علاوه بر این ظاهر زیبای گوشی باعث می‌شود تا بتوانید پز آن را به دوستانتان بدهید!

در این مقاله با ما همراه باشید تا نگاه دقیق‌تری به این گوشی بیندازیم.

سامسونگ گلکسی A50 در سپهر تعامل

قیمت سامسونگ گلکسی A50

نمی‌توان در بازار کنونی، قیمت یک وسیله یا خدمات را نادیده گرفت. در زمینه گوشی‌های هوشمند نیز، این قاعده صدق می‌کند. قیمت سامسونگ گلکسی A50 در بازار جهانی 349 دلار است. البته که کاملا مشخص است در بازار ایران به دلیل نوسان قیمت دلار، این مبلغ تغییراتی خواهد داشت. در بازار بریتانیا گوشی سامسونگ گلکسی A50 را می‌توان با 309 پوند خریداری کرد. اگر می‌توانید به صورت آنلاین خریداری کنید، در سامسونگ UK، آمازون UK و Carphone Warehouse با چند پنی بالا و پایین می‌توانید آن را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: سری مختلف گوشی های سامسونگ

گوشی جدید سامسونگ A50 تنها به رنگ مشکی قابل تهیه است- حداقل زمانی که این مقاله نوشته می‌شود- 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد و 4 گیگابایت رم دارد. هرچند در این گوشی درگاه microSD هم قرار دارد که می‌تواند تا 512 گیگابایت حافظه گوشی را ارتقا داد. با این میزان حافظه می‌توانید تا هر میزان اپلیکیشن، عکس و موزیک در گوشی خود ذخیره کنید.

البته گوشی A50 تنها گوشی ارزان قیمت در این تابستان نیست و می‌توان گلکسی A20 و گلکسی A10 را با قیمت‌های پائین‌تری خریداری کرد.

گوشی سامسونگ گلکسی A50

مشخصات گلکسی A50

در جدول زیر مشخصات گلکسی A50 را به صورت مختصر بیان کرده‌ایم که می‌توانید بررسی کنید.

قیمت 349 دلار / 309 پوند
نمایشگر (رزولوشن) 6.4 اینچ از نوع AMOLED (2340×1080)
دوربین گلکسی A50 (دوربین پشتی) سه‌گانه: 25 مگاپیکسل Wide (f/1.7)- 8 مگاپیکسل ultrawide (f/2.2)- 5 مگاپیکسل سنسور عمق تصویر (f/2.2)
دوربین جلویی یا سلفی 25 مگاپیکسل (f/2.0)
CPU Samsung Exynos 9610
RAM 4 گیگابایت
حافظه داخلی 64 گیگابایت
microSD پشتیبانی می‌کند، تا 512 گیگابایت
باتری 4000 میلی‌آمپر
رنگ سیاه
اندازه 6.24×2.94×0.30 اینچ
وزن 5.68 اونس (161.0253 گرم)

طراحی

گوشی سامسونگ گلکسی A50 با نمایشگر 6.4 اینچی، گودی باریک و دوربین U شکل که در نمایشگر گوشی پانچ شده است این گمان را به وجود می‌آورد که این گوشی نمی‌تواند پرچمدار باشد. البته به وضوح مشخص است که این گوشی از لحاظ کیفیت ساخت، تولید و طراحی با سری S سامسونگ برابری نمی‌کند. قسمت پشتی گوشی رنگی متمایل خاکستری دارد که زیر نور، براقیتی نزدیک به رنگین کمان از خود نشان خواهد داد.

البته این انعکاس رنگین کمانی کار زیادی در قبال این گوشی انجام نمی‌دهد، اما باعث می‌شود که طراحی ساده و پلی کربنات آن زیاد دیده نشود. سامسونگ گلکسی A50 نمونه سبک‌تری از Galaxy S10+ است که می‌توان آن را به دلیل طراحی تمام پلاستیک نسبت به طراحی S10+ که آلومینیومی است، از لحاظ وزنی سبک‌تر خواند.

با این وجود، این گوشی یک باتری غول پیکر 4000 میلی‌آمپری دارد که در طراحی ظریف این گوشی به خوبی قرار گرفته است. همچنین یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری در پایین و نزدیک به پورت USB-C قرار داده شده است که عملکرد گوشی را نیز ارتقا داده است. یکی از بهترین قابلیت‌های گوشی سامسونگ گلکسی A50 را می‌توان سنسور اثر انگشت درون صفحه‌ای آن عنوان کرد. این ویژگی را حتی در بسیاری از گوشی‌های گران قیمت فعلی نیز نمی‌توان یافت.

هرچند سنسور نوری به کار رفته در این گوشی میان رده سامسونگ از لحاظ تکنیکی نسبت به سیستم اولتراسونیک S10 امنیت پایین‌تری دارد، اما در آزمایش‌های ما ثابت کرده است که قابل اعتماد است و برای یک گوشی با این قیمت پایین، ویژگی منحصربه‌فردی محسوب می‌شود.

با توجه به قیمت سامسونگ گلکسی A50، اینکه این گوشی دارای نمایشگر 6.4‌ اینچی، Full HD+ و مجهز به پنل super AMOLED است قابل تحسین است. اما چیزی که بیش از اندازه روی ما تاثیر گذاشته است نمایشگر فوق‌العاده قدرتمند این گوشی است.

این گوشی ضد آب نیست و اسپیکر استریو هم ندارد، اما می‌توان آن را با توجه به امکانات دیگر و همچنین قیمت پایینی که دارد نادیده گرفت. خاطرنشان می‌شود که تنها اسپیکر این گوشی، صدای بسیار بلندی دارد.

ویدیوی بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A50

در ویدیو زیر گوشی سامسونگ گلکسی A50 را از نگاه نزدیک می‌بینیم و با ویژگی‌های آن آشنا خواهیم شد.

نمایشگر AMOLED: عالی در عین حال، ارزان

اخیرا، نمایشگرهای AMOLED جایگاه زیادی در میان گوشی های هوشمند یافته‌اند، اما مشکلی که دارند قیمت بسیار بالای آن است. Moto Z4 با قیمت 499 دلار و Pixel 3a با قیمت 399 دلار/399 یورو نمونه‌های خوبی برای صداقت این کلام هستند. اما گوشی سامسونگ گلکسی A50 این قابلیت را دارد و در عین حال گران هم نیست، پس دو مرز را فتح کرده است. قلب مشتری و امکانات به روز. (اگر به دنبال گوشی دیگری از سری A سامسونگ هستید که نمایشگر بهتری داشته باشد، پیشنهاد می‌کنم نگاهی به مقاله گوشی گلکسی A70‌ سامسونگ بیندازید)

نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی A50 زمانی روی زبان‌ها می‌افتد که صحبت از یک نمایشگر خوب باشد. این گوشی مودهای مختلفی از تصویر را به شما ارائه می‌کند که می‌توانید بر حسب سلیقه رنگی خود، آن‌ها را اولویت بندی کنید. می‌توان آن را یک نمایشگر پرچم‌دار عنوان کرد که علاوه بر عملکرد قابل قبول، در یک قاب با یک سوم قیمت گوشی‌های پرچم‌دار قرار گرفته است.

قیمت سامسونگ گلکسی A50 در سپهر تعامل

با توجه به مشخصات گلکسی A50 به تماشای تریلر فیلم Ford V. Ferrari نشستم. رنگ آبی-سفید خودروی اسطوره ماشین سواری، Ken Miles که یک Ford GT40 است در این گوشی با رنگ بسیار خوبی نمایان شده بود. در این گوشی 574 نقطه رنگی وجود دارد که در مقایسه با 401 نقطه رنگی Google Pixel 3a نمایش بهتری ارائه می‌کند. همچنین در مقایسه با 611 نقطه رنگی در S10 می‌فهمیم که این گوشی تفاوت زیادی در بخش نمایشگر با گوشی گران قیمت S10 ندارد.

علاوه بر این، به دلیل وجود پنل OLED، درخشندگی رنگ Ferrari زیر نور آسمان آبی، رنگ جذابی تولید کرده است که در گوشی‌های هم قیمت با A50 که نمایشگر آن‌ها LCD است، نمی‌توان چنین رنگی را دید. گوشی سامسونگ گلکسی A50 در پوشش طیف‌های رنگی مختلف نمره قابل قبولی دریافت می‌کند. نسبت رنگ sRGB در این گوشی 192.8% است، در حالی که این نسبت در Pixel 3a برابر با 182.3% خواهد بود.

همچنین در مقایسه با گوشی گران قیمت Galaxy S10 با نسبت 208.2% می‌بینیم که تفاوت زیادی در پوشش طیف رنگی در دو گوشی وجود ندارد. البته باید بگویم که در آزمایش دقت رنگی Delta-E گوشی جدید سامسونگ A50 با کسب امتیاز 0.74 نسبت به گوشی Pixel 3a با امتیاز 0.18 عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان داده است. (اعداد رنگی که به 0 نزدیک‌تر باشند، بهتر هستند.)

بهترین گوشی های سامسونگ 2022 را می‌شناسید؟

دوربین گلکسی A50: خوب است،‌اما در حد Pixel گوگل نیست

دوربین گلکسی A50 کاری می‌کند که اگر بخواهیم برای گوشی‌های میان رده گوگل در بخش دوربین آن‌ها رقیبی معرفی کنیم، بدون شک نام سامسونگ اولین عنوان در ذهن ما خواهد بود. مشخصات گلکسی A50 نیز، بدون شک این ادعای ما را پشتیبانی می‌کند. این گوشی نه یک، نه دو بلکه سه لنز دوربین در پشت خود دارد. علاوه بر این، یک سوم قیمت دیگر گوشی سامسونگ با دوربین سه گانه یعنی Samsung Galaxy S10 است.

در گوشی سامسونگ گلکسی A50  دوربین اصلی با کیفیت 25 مگاپیکسل و f/1.7 قرار دارد. این لنز را یک لنز ultrawide دیگر با f/2.2 و کیفیت 8 مگاپیکسل و نیز یک لنز عمق‌یاب 5 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کنند. جلوی این گوشی یک لنز 25 مگاپیکسلی دیگر قرار دارد تا سلفی‌های بی‌نظیری برای شما خلق کند.

من با هر دو گوشی A50 و Pixel 3a در منظره‌های مختلف عکس گرفتم و نمی‌دانم که به خاطر پردازش تصویر است یا دوربین، اما A50 تصویر بلور شده‌تری (بدون چین و چروک و تاری) ارائه کرده است. حتی روی کاغذ هم دوربین اصلی A50 با دو برابر مگاپیکسل 3a عکس می‌گیرد. بد نیست به یک نکته دیگر هم اشاره کنیم. شیائومی در سال 2019 از نخستین گوشی دنیا با کیفیت دوربین 108 مگاپیکسلی رونمایی کرده است. مقاله بررسی شیائومی می نوت 10 را برای شناخت بیشتر مطالعه کنید.

بررسی تخصصی دوربین Samsung Galaxy A50

برای مثال به این تصویر از دفتری در نیویورک نگاه کنید. از اینکه دوربین گلکسی A50 تلاش می‌کند بهترین خود را ارائه دهد مطمئنم، اما هرچه بیشتر در تصویر تولید شده توسط این دوربین زوم کنیم، اجسام خراب‌تر می‌شوند. (برای مثال روشنایی آسمان، رگه‌های برگ گل و یا حتی نوشته طلایی روی کتاب)

دوربین گلکسی A50
دوربین گلکسی را در سپهرتعامل ببینید

چیزی که ارزشمند است این است که عکس‌های گرفته شده با گوشی سامسونگ گلکسی A50 تعداد پیکسل‌های برابری با نسخه گوگلی دارند- این موضوع به این مطلب اشاره دارد که در پشت صحنه اتفاقاتی می‌افتد و مگاپیسکل‌ها فشرده‌تر می‌شوند تا تصویر نهایی روشن‌تر باشد.

در این منظره ابری دو عکس گرفته شده است، یکی با دوربین گلکسی A50 و دیگری با Google pixel 3a. با این وجود، عکس گرفته شده با گوشی گلکسی نسبت به گوشی پیکسل به مراتب روشن‌تر است و همچنین کمی رنگ نور انعکاس یافته تیزتر شده است. تنه درخت، رگه‌های چوبی زیر آن و نمای شیشه‌ای روی ساختمان در عکسی که توسط سامسونگ گرفته شده است، وضوح کمتری دارند.

گوشی سامسونگ گلکسی A50 در نمای عکس بیرونی در سپهر تعامل

سرانجام در بخش لنز عمق‌یاب نتیجه خوبی از دوربین گوشی گلکسی A50 سامسونگ نمی‌بینیم. تصویر این فرد در عکس گرفته شده با سامسونگ محو است، و این عکس در حالتی گرفته شده که ویژگی زیباسازی یا (beautification) خاموش بوده است. من به شخصه تصویر گرفته شده با 3a را می‌پسندم، چرا که پس‌زمینه و پیش‌زمینه به هم نزدیک تر هستند و این پورتره به مراتب حرفه‌ای‌تر است.

گوشی سامسونگ گلکسی A50 را در سپهر تعامل ببینید
سامسونگ گلکسی A50 را در سپهر تعامل ببینید

عملکرد گوشی سامسونگ گلکسی A50

تراشه Exynos 9610 که در سامسونگ Galaxy A50 تعبیه شده است، تراشه‌ای نیست که بتوانیم در تمامی گوشی‌های این کمپانی آن را ببینیم. بسیاری از گوشی‌های سامسونگ، به ویژه در آمریکا، تراشه Qualcomm snapdragon power دارند. تراشه Exynos 9610 یک تراشه میان-رده است که در مقایسه با تراشه snapdragon 670 به کار رفته در 3a نتایج مطلوب‌تری از خود نشان داده است.

البته زمانی که صحبت از اعداد و ارقام می‌شود، نتایج پررنگ‌تر می‌شود. در نتایج تست Geekbench 4 گوشی 3a در بخش عملکرد نمره 5146‌ را کسب کرده است، حال آنکه A50 سامسونگ نمره 5200 به دست آورده است. علاوه بر این موارد، گوشی سامسونگ گلکسی A50 تجربه عاری از استرس فراهم می‌کند. در حالتی که  چندین اپلیکیشن باز است، حالت گوشی نرمال و ملایم بود و تجربه بازی PUBG برای من لذت بخش بود. البته لازم به ذکر است که گرافیک بازی بر روی کیفیت بصری متوسط تنظیم شده بود.

باتری و شارژ گلکسی A50

سامسونگ نهایتا تکنولوژی باتری‌های شارژ سریع را در گوشی‌های خود قرار داد و A50 هم از این قاعده مستثنی نیست. در داخل فریم متالیک و باریک این گوشی، یک باتری 4000 میلی‌آمپری با توان شارژ 15 وات قرار دارد.

زمانی که باتری این گوشی را امتحان می‌کردیم، صفحات وب را در حالت LTE مورد ارزیابی قرار دادیم تا زمانی که باتری خالی شود. این پروسه 9 ساعت و 37 دقیقه زمان برد. عدد قابل پذیرشی است. البته لازم به ذکر است که 3a تا 12 ساعت روشن بود.

در بخش شارژ باتری نیز، سرعت آنچنان خوبی در شارژ کردن ندیدیم، چرا که گوشی‌های سریع امروزی که از تکنولوژی مشابه بهره می‌برند عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند. زمانی که این گوشی را به شارژ زدیم، A50 در 15 دقیقه توانست تا 17 درصد شارژ بگیرد و در نیم ساعت 33 درصد شارژ شد.

سخن آخر در مورد گوشی جدید سامسونگ A50

گوشی سامسونگ گلکسی A50 یک گوشی خوب است که بازار گوشی‌های میان-رده را تازه کرده، به ویژه در آمریکا که تمرکز اصلی سامسونگ بر روی Galaxy S و Note معطوف مانده است. با توجه به این حقیقت که قیمت تلفن‌های هوشمند رو به افزایش است و مردم گوشی‌های خود را بیشتر نگهداری می‌کنند، بازار کنونی به گوشی‌های بیشتری همانند A50 نیاز دارد.

اما آیا این گوشی بهترین گوشی است که می‌توانید با قیمت زیر 400 دلار بخرید؟ تقریبا می‌شود گفت خیر. دوربین A50، باتری و نرم افزار آن در مقایسه با pixel 3a کمرنگ‌تر ظاهر شده است. اما در کل سامسونگ گلکسی A50 توانسته نظرات زیادی را به خود جلب کند و ما نیز بر این که این گوشی خارق‌العاده است، مهر صحه می‌گذاریم.

در پایان، اگر از بررسی سپهر تعامل پیرامون گلکسی A50 راضی بودید، نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

منبع

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

3 کامنت در “گوشی سامسونگ گلکسی A50 را تا چه حد می‌شناسید؟+ویدیوی بررسی

  1. سینا جعفری

    3 ماهه دارمش هرچی از خوبی های این گوشی بگم کم گفتم انقدر قابلیت هاش زیاده که تو این سه ماه از لپ تاپ بی نیازم کرده
    قدرت بالای این گوشی در کنار قیمت بسیار پایین اون منو شگفت زده کرد و درجا خریدمش

  2. مهدی

    سلام من حدود چهار ماه هست که این گوشی رو خریدم اما الان شارژ باطریش زود خالی میشه میخوام بدونم که باطریش شامل گارانتی می شود یا نه لطفا جواب بدید

    1. سپهر تعامل

      سلام وقت بخیر باید به یکی از نمایندگی‌های شرکت مراجعه کنید تا دلیل این مشکل تشخیص داده شود. عوامل متعددی در این موضوع دخیل هستند که باید مشخص شود چه چیزی باعث این مشکل شده. در صورت تشخیص نمایندگی شامل می‌شود در غیراینصورت خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.