گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس

گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس ؛ بزرگ، با وقار، پر قدرت

گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس (Samsung Galaxy S21 plus) یک نمونه دیگر از غول کره‌ای است تا ثابت کند که مارکت گوشی‌های اندرویدی را به تسخیر خود در آورده است. این شرکت در ویژگی‌هایی که این روزها اهمیت بسیاری یافته‌اند به یک سردمدار تبدیل شده، ویژگی‌هایی همچون نمایشگر بزرگ که همه به دنبال آن هستند. غول کره‌ای طی سال‌های اخیر رویکردهای مختلفی را در پیش گرفته که گوشی‌های این شرکت را به ابر قدرتی در مارکت اندروید تبدیل می‌کند.گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس که جز بهترین گوشی های سامسونگ است بازگشتی برای سامسونگ به عقب است، اما ویژگی‌هایی بالاتر از آیفون 12 پرو دارد. نمایشگر، باتری، عملکرد جزو قابلیت‌های برتر این گوشی هستند.

اگرچه سامسونگ با تولید این گوشی یک قدم به عقب برداشته، اما دوباره خود را وارد میدان گوشی‌های بزرگ کرده است. تمام تمرکزها روی گوشی سامسونگ گلکسی S21 ultra است، در حالی که S21 پلاس و s21 آپگرید بزرگ‌تری در پردازنده خود دیده‌اند.

هرچند که ما از قدیم و ندیم آموخته‌ایم که نه تنها جدیدترین‌ها را بخواهیم، بلکه مطمئن باشیم که همیشه جدیدترین‌ها بهترین تغییرات را به خود می‌بینند. اما این قاعده در s21 plus دقیقا به همین شکل آمده، چرا که این گوشی بهترین‌ها را در خود دارد.

گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس
گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس یک گوشی بزرگ با نمایشگر ایده‌آل، قدرتی قابل قبول و باتری دوام دار است

ویژگی‌های گوشی سامسونگ گلکسی s21 پلاس در یک نگاه

  • گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس از یک نمایشگر بزرگ، زیبا، 6.7 اینچ از نوع Dynamic AMOLED و نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز بهره می‌برد که کیفیت HDR10+ را نیز پشتیبانی می‌کند. رنگ بندی در آن بی‌نظیر، نوشته‌ها خوانا و نمایشگر نیز به قدر کافی روشن است. 
  • لنز 3x hybrid optic zoom تله‌فوتو در دوربین گوشی گلکسی s21 پلاس به شما اجازه می‌دهد که تا حد امکان به سوژه خود نزدیک شوید به عنوان بخشی از قابلیت جدید space zoom، سامسونگ هوش مصنوعی را برای قفل کردن دوربین روی سوژه‌هایی که بیش اندازه زوم شده‌اند اضافه کرده تا میزان لرزش دست به کمترین حد ممکن برسد.
  • سنسور اثر انگشت درون صفحه‌ای این گوشی در مقایسه با گوشی‌های قبلی گلکسی بزرگ‌تر است و به اندازه کافی نیز دقیق عمل می‌کند.
  • ظرفیت باتری در این گوشی مناسب کارکرد یک روزه است و از شارژ 25 وات سریع یا fast نیز پشتیبانی می‌کند. هرچند که باید شارژر را جداگانه خریداری کنید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس : تاریخ عرضه و قیمت

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس 999 دلار برای 128 گیگابایت حافظه و 8 گیگابایت رم است. اگر قصد خرید گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس را در ایران دارید باید از 18 میلیون تومان تا 23 میلیون تومان در نظر بگیرید.

این گوشی در آمریکا با نسخه اولیه 128 گیگابایت روانه بازار شد. قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس به دلار در عرضه اولیه برابر 999 بوده است. همچنین نسخه 256 گیگابایتی آن 50 دلار گران‌تر است. در انگلستان نیز این گوشی با قیمت 949 پوند عرضه شده و نسخه 256 گیگابایتی آن نیز 999 پوند قابل خریداری است.

بررسی Samsung galaxy s21 plus : طراحی

در این گوشی طراحی بسیار خوبی استفاده شده و سه رنگ را می‌توانید بخرید. صفحه تخت است و فریم پشتی هم اثر انگشت را زیاد نشان نمی‌دهد.

از نظر ظاهری، galaxy s21 plus شباهت زیادی به galaxy s20 plus دارد. نوارهای بالا و پایین بسیار نازک و خوشایند هستند و یک حفره کوچک پانچی برای دوربین سلفی روی نمایشگر آن تعبیه شده است. بسته به رنگی که انتخاب می‌کنید – مشکی، نقره‌ای و بنفش نیلوفری- می‌توانید لبه فریم گوشی را نیز دور تا دور ببینید که جذابیت آن را چند برابر می‌کند. صفحه نمایشگر به جای انحنا، تخت است که ممکن است از زیبایی آن بکاهد، اما تماس‌های اتفاقی دست با نمایشگر را به حداقل ممکن می‌رساند.

تغییراتی که سامسونگ نسبت به گوشی s20 plus روی اس 21 پلاس اعمال کرده مربوط به قاب پشتی آن است. چارچوب دوربین‌ها دیگر همانند قبل نیست، بلکه در عوض، به نرمی خود را در فریم پشتی گوشی خوابانده است، دیزاینی که سامسونگ آن را Contour cut design نامیده است. هرچند که هنوز هم دوربین‌ها زیادتر از حد خودنمایی می‌کنند و نسبت به مدل قبلی اصطلاحا تو چشم‌ترن.

 فریم پشتی گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس اثر انگشت و یا لکه دست را به راحتی نشان نمی‌دهد. با در نظر گرفتن اندازه گوشی می‌توان گفت که samsung galaxy s21 plus نمی‌تواند به راحتی در داخل دست قرار بگیرد. این دستگاه یک گوشی جان سخت و چسبنده است و نیازی نیست که نگران افتادن آن از دست و یا لیز خوردن از جیب خود باشید.

ابعاد آن 6.36×2.98×0.31 است و با وزن 7.05 اونسی خود نمی‌تواند یک گوشی کوچک محسوب شود. این گوشی تا حدودی با سامسونگ گلکسی S20 پلاس که سال گذشته عرضه شده بود هم اندازه است. اگر بخواهید که تنها با یک دست با این گوشی کار کنید شاید کمی کارتان دشوار باشد، اما اگر به دنبال یک گوشی بزرگ هستید همانی خواهد بود که به دنبال آن می‌گردید.

سامسونگ در این گوشی از سنسور تشخیص اثر انگشت جدید خود در زیر نمایشگر استفاده کرده که نسبت به مدل گذشته 1.7 برابر بزرگ‌تر و 50 درصد سریع‌تر است. اگرچه مدل‌های قبلی نیز تا حدودی دقت قابل قبولی را از خودشان نشان داده‌اند اما سنسوری اثر انگشت S21 پلاس قابل اعتمادتر است و دقت بالاتری هم دارد.

نمایشگر سامسونگ گلکسی S21 پلاس
نمایشگر سامسونگ گلکسی S21 پلاس تصویری با زیباترین کیفیت ممکن را برای شما فراهم خواهد ساخت

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S21 plus : نمایشگر

نمایشگر نقطه قوت سامسونگ s21 plus است. کیفیت آن تا 4k قابلیت بازی دارد و نرخ تازه‌سازی تصویر هم از 48Hz تا 120Hz می‌تواند تغییر کند.

در سامسونگ گلکسی S21 و s21 پلاس، مهندسان سامسونگ فناوری نمایشگر را یک پله پایین‌تر آورده و آن را روی کیفیت 1080p قفل کرده‌اند. اگرچه می‌توانید نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتزی را روی آن فعال نگاه دارید. حالا این قابلیت را با گوشی گلکسی s20 plus که سال گذشته آمده بود مقایسه کنید. در آن گوشی تنها می‌توانستید بین QHD 60HZ و 1080p 120HZ یک گزینه را انتخاب کنید. الان تنها کافیست که نرخ تازه‌سازی مد نظر خود را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید که نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس در نرم‌ترین حالت ممکن کار کند کافیست که تنظیمات را روی حالت adaptive قرار دهید. با این کار به گوشی اجازه می‌دهید تا نرخ تازه‌سازی صفحه را از 48Hz تا 120Hz تغییر دهد. این یعنی که گوشی قادر است مطابق با کارکرد روزانه شما نرخ تازه‌سازی تصویر را تطبیق بدهد و تا حد ممکن در مصرف باتری صرفه‌جویی کند. البته که با کم کردن این نرخ ممکن است کلی لذت تماشای انیمیشن‌های نرم را از دست بدهید، اما حداقل سامسونگ به فکر باتری شما بوده است.

حال نگاهی به کیفیت نمایشگر بیندازیم که سامسونگ یک نمایشگر بی‌نظیر را عرضه کرده است. هم در حالت Natural و هم در حالت Vibrant، رنگ مشکی و سایر رنگ‌ها عمق خوبی دارند. در نور مستقیم خورشید به حد کافی روشن می‌شود و می‌توانید به راحتی هر محتوا رسانه‌ای و گیمی را به خوبی ببینید.

بر اساس تست‌های انجام شده، این گوشی 103.8% رنگ‌های sRGB و 73.4% از DCI-P3 را در حالت Natural می‌تواند مدیریت کند. در حالت Vivid، گوشی اعداد 212.3% را برای sRGB و 150.4% را برای DCI-P3 ثبت کرده است. نهایتا در نرخ دقت رنگی Delta-E هم توانسته امتیاز 0.18 را به دست بیاورد.

فرقی نمی‌کنید که روی حالت Vivid باشید و Natural را انتخاب کنید، در هر صورت یکی از بهترین نمایشگرهای موبایلی دنیا و یکی از بهترین گوشی های 2021 را خواهید داشت.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس
دوربین گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس با s20 plus تا حدود زیادی برابر است، اما قاتل آیفون خواهد بود

دوربین

دیگر برتری سامسونگ در مقایسه با آیفون دوربین است. بهترین عملکرد برای نمایش جزئیات و ثبت تصویر سوژه‌های دور با قابلیت زوم.

گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس همان ستاپ دوربینی گوشی گلکسی S20 PLUS را با خود دارد. این ستاپ شامل لنز 12 مگاپیکسلی Wide-angle ، لنز 12 مگاپیکسلی Ultrawide و لنز تله فوتو 64 مگاپیکسلی است. آخرین لنز دارای زوم اپتیک سه برابری Hybrid و سه برابری space zoom است.

برای فهمیدن دقیق تفاوت‌های دوربین این گوشی، آن را با آیفون 12 تست کردیم. اگرچه که در یک سطح از نظر کلاس قرار ندارند، اما ستاپ دوربین آن‌ها تقریبا برابر است. در این تصویر می‌بینید که گلکسی S21 plus میزان Saturated تصویر را نسبت به آیفون 12 به مراتب بیشتر می‌کند. البته که دستگاه اپل سایه بهتری برای تصاویر ثبت کرده است چرا که دوربین سامسونگ تا حدودی میزان exposure‌ را در تصاویر افزایش می‌دهد در نتیجه رنگ سیاه کمی دچار رنگ پریدگی خواهد شد.

در تصویر دیگر، گوشی سامسونگ توانسته در نور مستقیم خورشید جزئیات کاملی را ثبت کند. به وضوح می‌توان خط قرمز روی ماشین را دید و شکاف‌هایی که در این خط وجود دارد را فهمید. با وجود اینکه اشعه خورشید خیلی تند نیست اما عملکرد دوربین آیفون افتضاح است. البته که جزئیاتی را می‌توان در تصویر دید اما در مقایسه دوربین آیفون 12 و دوربین سامسونگ گلکسی s21 plus ، اپل حرفی برای گفتن ندارد.

در محیط داخل نیز، سامسونگ بار دیگر تمامی جزئیات را در این تصویر مشخص کرده اما آیفون 12 رنگ‌های واقعی‌تر و نزدیک‌تر به زندگی ایجاد کرده است. در تصویر آیفون می‌توان گرمی رنگ پنل‌های چوبی را دید و رنگ خاکستری صلیب سیمانی نیز به خوبی قابل مشاهده است.

در بخش سلفی نیز عملکرد دوربین سلفی سامسونگ گلکسی s21 plus قابل قبول است. به وضوح می‌توان خنکی و نرمی تصویر را دید. در این تصویر به راحتی می‌توان دریافت که رنگ تیشرت و رنگ فنس چوبی پشت سر سوژه به مراتب واقعی‌تر هستند و به دنیای بیرون شباهت بسیاری از نظر رنگی دارند. از طرف دیگر، تصویر گرفته شده با دوربین سلفی آیفون عجیب‌تر است. به این که چقدر تمام رنگ‌های تصویر گرم‌تر شده دقت کنید. صورت سوژه به مراتب قرمزتر است و رنگ مو و ریش سیاهی ناملایمی دارد. 

در نهایت، گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس قابلیت‌های زوم را یک پله بالاتر برده است. زوم گوشی سامسونگ از قابلیت اپتیکال 3 برابر hybrid روی لنز تله فوتو برخوردار است که برای ثبت تصاویر از راه دور ایده‌آل خواهد بود. به همراه این لنز، یک زوم 30 برابری نیز قرار دارد که به شما اجازه می‌دهد سوژه‌های بسیار دور را نیز به ثبت برسانید که از این زوم با عنوان Space Zoom یاد می‌شود.

در تصویر بالا می‌توانید ماکسیموم زوم گوشی S21 PLUS را در مقایسه با آیفون ببینید. با اولین نگاه می‌توان تفاوت این دو گوشی را در تصویربرداری سوژه‌های راه دور دید. S21 plus توانسته با عملکرد بسیار خوبی چهارپایه صورتی را در این تصویر به نمایش بگذارد، در حالی که عملکرد آیفون 12 را می‌بینید که خوب نبوده است.

در بخش فیلمبرداری Galaxy s21 plus گفتنی است که این گوشی می‌تواند با کیفیت 8K و نرخ 24 فریم بر ثانیه عملیات ضبط را انجام دهد. علاوه بر این، می‌توانید با کیفیت‌های 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه و 1080p و سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط کنید. تمام این‌ها یعنی که می‌توانید یک ویدیو فوق نرم داشته باشید که بسیار عالی خواهد بود.اگر از حالت 1080p و سرعت 60 فریم بر ثانیه استفاده می‌کنید امکان فعال کردن Super Steady Mode را نیز دارید که از هوش مصنوعی برای حذف لرزش دست هنگام ضبط ویدیو استفاده می‌کند و در کیفیت روان بودن تصویر تاثیر بسزایی می‌گذارد.

اگر هم از فعالان حوزه vlogging هستید می‌تواند حالت را به director mode تغییر بدهید که هم دوربین جلو و هم دوربین پشتی گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس را برای ضبط همزمان فعال می‌کند. این حالت در عین حال تصاویر بندانگشتی نیز از تمامی لنزهای این گوشی ثبت می‌کند.

دیگر قابلیت‌هایی که در این دوربین قرار دارد فیلمبرداری در حالت portrait و نسخه آپدیت شده از Single Take است. قابلیت اولیه همانند نام آن، شامل فوکوس روی سوژه اصلی در هنگام فیلمبرداری است که تصویر پس زمینه را به حالت تار یا blurry می‌برد. ممکن است با خود فکر کنید که وقتی در حالت تار باشد و دوربین را حرکت می‌دهید ممکن است تصویر ناخوشایند شود، اما تمام این موضوعات فکر شده هستند و راهکارهای مورد نیاز در آن پچ شده است.

در حالت Single Take می‌توانید از بهترین صحنه‌های ممکن انتخاب کنید. S21 plus چندین عکس در یک لحظه می‌گیرد و می‌توانید بهترین آن را انتخاب کنید. این گزینه می‌تواند زمانی به کار بیاید که می‌خواهید از کودک یا حیوان خانگی خود عکس بگیرید که ورجه وورجه‌های زیادی دارند.

سامسونگ با دوربین گوشی خود و لنزهای به کار رفته در آن تیر خلاصی به شرکت اپل زده است. این شرکت با این دستگاه دوش به دوش گوگل و اپل حرکت می‌کند و خود را در بازار نگاه داشته است. با وجود اینکه تصاویر هرازگاهی oversaturate و overexpose می‌شوند اما در مجموع خروجی قابل قبول و در حدودی اعجاب‌انگیز دارند.

عملکرد و گیمینگ گوشی سامسونگ گلکسی s21 پلاس
عملکرد و گیمینگ گوشی سامسونگ گلکسی s21 پلاس با وجود اینکه همچنان پشت سر آیفون است، اما مشکلی نخواهید داشت

عملکرد

در بخش عملکرد گوشی‌های اندرویدی همواره از آیفون عقب هستند. در این سری نیز به همین ترتیب است با این تفاوت که امتیازات بخش‌های Geekbench تا حدودی نسبت به سری‌های دیگر اندروید بهبود یافته است.

از نظر عملکرد و بخش گیمینگ گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس ، در نسخه مخصوص آمریکای این گوشی از پردازنده جدید شرکت Qualcomm با عنوان Snapdragon 888 system-on-chip یا (SoC) استفاده شده است. در سایر کشورها تراشه Exynos 2100 به کار رفته است. در مقایسه با snapdragon 865، پردازنده snapdragon 888 تا 20% افزایش عملکرد CPU را میسر کرده است، در سرعت GPU یا پردازنده گرافیکی نیز 35% بهبود ایجاد شده و در قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز آپگریدهایی انجام شده است. این گوشی با رم 8 گیگابایتی وارد بازار شده که آن را به یک غول بزرگ در مارکت اندروید و صنعت گیمینگ موبایلی تبدیل کرده است.

بر خلاف S20 plus در نسخه s21 plus خبری از رم 12 گیگابایتی نیست اما بسیاری از افراد به این حجم از قدرت نیازی ندارند. کسانی که طرفدار قدرت بالاتر هستند می‌توانند از S21 Ultra استفاده کنند که دو گزینه رمی 12 و 16 گیگابایتی در خود دارد. البته که داشتن 4 گیگابایت رم کمتر نمی‌تواند زیاد نگران کننده باشد، چرا که اندروید در بخش مدیریت حافظه بهبود یافته و سامسونگ نیز در رابط کاربری One UI خود تغییراتی برای این امور انجام داده است.

در تست‌ها، snapdragon 888 همچنان پشت سر A14 Bionic SoC شرکت اپل قرار دارد. در Geekbench 5 که عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای را اندازه‌گیری می‌کند، galaxy S21 plus امتیاز 1116 را در بخش تک هسته و 3300 را در بخش چند هسته به دست آورده است. در مقایسه، آیفون 12 به 3859 و آیفون 12 پرو هم 3880 را ثبت کرده‌اند.

 در بخش GPU، از تست 3DMark Wild Life Unlimited استفاده شده است که GPU را در شرایط سختی برای Rendering قرار می‌دهد. گوشی گلکسی S21 plus توانست امتیاز 5571 را با fps=33.37 به دست بیاورد. در مقایسه، آیفون 12 پرو امتیازی برابر با 6567 با fps=39 دارد.

نهایتا، روی گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس تست video transcoding انجام شد که در آن گوشی می‌بایست عملیات transcoding را در اپلیکیشن Adobe premiere Rush روی یک فیلم با کیفیت 4K انجام می‌داد و به 1080p آن را می‌رساند. این کار توسط گوشی در عرض یک دقیقه انجام شد که بهترین عملکرد در میان گوشی‌های اندرویدی است. اما برنده این میدان گوشی آیفون 12 پرو است که این کار را تنها در 27 ثانیه انجام می‌دهد. پیشنهاد می‌کنم مقاله بررسی گوشی های سری 12 آیفون را بخوانید تا تفاوت این سری را با هم بدانید.

برای چندمین بار اپل توانسته غول‌های اندرویدی را در حوزه عملکرد شکست بدهد اما امتیازات benchmark نمی‌تواند آیفون را برنده بداند. در کارکرد روزمره، هیچ کمبودی در سامسونگ دیده نمی‌شود. از نظر عملکرد گیمینگ، می‌توانید به راحتی Call of Duty بازی کنید و تنظیمات را روی بیشترین کیفیت ممکن قرار بدهید. همچنین می‌توانید بدون مشکل از بخش Xbox Game pass و Steam Link به راحتی ایکس باکس هم بازی کنید.

افزون بر این‌ها، سامسونگ گلکسی s21 plus می‌تواند به راحتی به گیم پد Razer kishi متصل شود که شما را وارد یک حوزه دیگر از گیمینگ می‌کند، به ویژه در بازی‌هایی همچون پایجی به یک غول شکست‌ناپذیر تبدیل خواهید شد.

ظرفیت باتری و شارژ

باتری در سامسونگ تا حدودی به آیفون شباهت دارد. هرچند که سرعت شارژ شدن باتری‌های اندرویدی از باتری آیفون بیشتر است. در این گوشی می‌توانید فست شارژ و شارژ وایرلسی را داشته باشید.

زمانی که صحبت از باتری می‌شود، با در نظر گرفتن اندازه نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس می‌توان آن را بین S21 و S21 ULTRA قرار داد. این گوشی با یک باتری 480 میلی‌آمپری عرضه شده که امتیاز نسبتا خوبی در تست‌ها داشته است.

در تستی که توسط مجله Tom’s Guide انجام شده صفحات وبسایت پشت سر هم لود شده‌اند و گوشی روی حالت 60Hz، اینترنت 5G و بیشترین میزان نوری تنظیم شده است.

در این حالت (Adoptive mode)، این گوشی توانسته 9 ساعت و 41 دقیقه روشن بماند. در نظر داشته باشید که Galaxy S21 Ultra عدد 10 ساعت و 7 دقیقه را ثبت کرده و در S21 این عدد برابر با 6 ساعت و 31 دقیقه بوده است. بنابراین تایم 9 ساعت و 41 دقیقه با وجود اینکه عالی نیست، اما ایده‌آل خواهد بود. در عین حال، در حالت 60Hz این گوشی رکورد 9 ساعت و 53 دقیقه را ثبت کرده است. در مقایسه گوشی Ultra زمان 11 ساعت و 25 و s21 استاندارد 9 ساعت و 53 را ثبت کرده است.

نتیجه اما غافل‌گیر کننده است. همانطور که می‌بینید، در بخش باتری اختلاف قابل توجهی بین حالت 60Hz و Adaptive mode در باتری دو گوشی S21 و S21 Ultra دیده می‌شود. اما این اختلاف در گوشی s21 plus چندان زیاد نیست. این یعنی که اگر گوشی روی 60Hz باشد باتری کمتری نسبت به حالت 120Hz مصرف نمی‌کند.

همانطور که در جریانید، سری‌های جدید گوشی‌های گلکسی سامسونگ بدون شارژر عرضه شده‌اند. کابل USB-C در جعبه گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس قرار دارد اما نیاز به سری شارژر دارید. این گوشی از شارژ سریع (Fast Charging) یا فست 25 وات پشتیبانی می‌کند و همچنین شارژ وایرلسی نیز قابل انجام است. بد نیست که بهترین شارژرهای وایرلسی 2021 را نیز بشناسید تا بهترین را برای این گوشی بخرید.

رابط کاربری سامسونگ S21 plus
رابط کاربری سامسونگ S21 plus به نسخه ONE UI 3.1 ارتقا یافته که کار کردن با آن لذت‌بخش است

نرم افزار و رابط کاربری One UI 3.1

رابط کاربری سامسونگ طی 7‌سال اخیر پس از رونمایی سری GALAXY بهبودهای بسیاری به خود دیده، اما هنوز هم فاصله زیادی با نحوه UI آیفون دارد.

تا چند سال پیش رابط کاربری سامسونگ یا همان One UI اختصار یافته One User Interface با انتقادات بسیاری همراه بود. اما با معرفی One UI تمام بازی تغییر یافت. این یعنی که مهندسان کره‌ای توجه زیادی به بخش نرم افزار داشته و با طراحی Skin های مختلف زیبایی بیشتری به اندروید بخشیدند.

این رابط کاربری زیبا به نظر می‌رسد و در بخش انتقالات و انیمیشن‌ها نیز نرمی خوبی دارد. همچنین قابلیت‌های بسیار کاربردی را برای کاربران فراهم می‌سازد.البته که روی s21 plus نیز همانند بسیاری از گوشی‌های دیگر برنامه‌های غیرضروری از قبل نصب شده‌اند اما بخش زیادی از آن‌ها را می‌توان حذف کرد و بخش دیگری را هم می‌توانید غیرفعال کنید. در مجموع، بسیاری از افراد با رابط کاربری One UI می‌توانند کار کنند و تجربه خوبی خواهند داشت.

در سری گلکسی s21 سامسونگ از One UI 3.1 رونمایی کرد که با تغییراتی نسبت به نسخه‌های قبلی همراه بوده است. بخش کوچکی از این تغییرات شامل Google Discover در بخش لانچرها، Google Home برای کنترل دستگاه، Google Duo در اپلیکیشن‌ها، افکت‌های ویدیویی و چند بهبود روی اپلیکیشن دوربین هستند. شاید بخواهید بدانید که سری نوت بهتر است یا سری s. بد نیست نگاهی به مقاله مقایسه پرچمداران سامسونگ در سال 2020 بیاندازید.

سامسونگ از شما می‌خواهد که با ویژگی‌های انحصاری این رابط از جمله Edge panels و میانبر Bixby  در گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس کار کنید. اما Bixby به شدت بی‌مصرف است، حتی در مقایسه با Siri شرکت اپل هم کارایی کمتری دارد.

اما با این وجود سامسونگ باید در راه‌اندازی ابتدایی گزینه‌های انتخابی بیشتری قرار بدهد، چرا که افراد کمی در بخش تنظیمات کند و کاش می‌کنند. مثلا می‌توانست انتخاب نوار هدایت (Nav bar یا Gesture) را در این بخش قرار بدهد و یا از کاربر بپرسد که می‌خواهد چه ویژگی‌هایی فعال باشند.

روی این گوشی نسخه 11 اندروید نصب شده که خیلی خوب است. سامسونگ گفته که برای این گوشی تا سه سال آپدیت اندروید را ارائه می‌کند که یعنی این گوشی اندروید 14 را در سال 2023 خواهد داشت. این یک گام بزرگ در مقابل عملکردهای سال‌های گذشته سامسونگ است که طرفداران این شرکت را خوشحال می‌کند.

سخن پایانی

تمام مواردی که در مقاله گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس اشاره شده به نوعی جدید‌ترین تکنولوژی روز در گوشی‌های هوشمند هستند. درست است که سامسونگ بعضی از امکانات گوشی‌های قدیمی را روی سری s21 خود قرار داده، اما تمامی این ویژگی‌ها پیشرفت و بهبودهایی را به خود دیده‌اند و اصلا به مانند نسخه‌های قبلی نیستند. این گوشی برای افرادی که به دنبال گوشی‌های بزرگ، فناوری 5G و عملکرد بی‌نظیر هستند ساخته شده است.

کیفیت نمایشگر در این گوشی تا 4K متغیر است، اما می‌توانید برای مصرف بهینه‌تر انرژی آن را تا 1080p‌هم کاهش دهید. فعال کردن حالت Adaptive هم برای نرخ تازه‌سازی تصویر می‌تواند به شما در صرفه‌جویی انرژی کمک کند، هر چند که در سری s21، نسخه plus تنها نسخه‌ای است که در آن تفاوت قابل ملاحظه‌ای در حالت 60 هرتز و 120 هرتز از نظر مصرف باتری دیده نشده است.

اگر در حال استفاده از گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus هستید، نیازی به آپگرید به این نسخه نیست هر چند که توصیه می‌کنیم همیشه از جدید‌ترین‌های بازار استفاده کنید. 

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.