گوشی سامسونگ گلکسی S21

گوشی سامسونگ گلکسی S21 ؛ هوشمند ارزان قیمت

گوشی سامسونگ گلکسی S21 نشان داده که برای سال‌های طولانی، گوشی های سری S سامسونگ به عنوان دستگاه‌های همه‌کاره شناخته شده‌اند و بهترین امکانات را برای مصرف‌کنندگان خود فراهم ساخته‌اند تا بتوان از آن‌ها با عنوان پرچمدار یاد کرد. اما در گوشی s21 گلکسی موفقیت بسیار زیادی برای شرکت سامسونگ ایجاد شد و دستگاهی که بسیاری نسبت به آن بدبین بودند به یک دستگاه ایده‌آل اندرویدی تبدیل شد.

در این گوشی می‌توانید از یک نمایشگر 6.2 اینچی لذت ببرید که با یک ماژول دوربین سه‌گانه تکمیل شده است. البته با در نظر گرفتن این قابلیت‌ها و حضور یک باتری 4000 میلی‌آمپری آپگرید بزرگی نسبت به نسخه S20 دیده نمی‌شود. ماژول دوربین سه‌گانه توانسته این دستگاه را یک سر و گردن نسبت به نسخه قبلی بالاتر قرار بدهد و البته که استفاده از پردازنده مدرن Qualcomm 888 در نسخه‌های جدید (در نسخه بین‌المللی استفاده از سری جدید Exynos) قدرت بسیاری برای این گوشی فراهم کرده است. در نظر داشته باشید که بیشترین آپگرید در سری S روی گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا اعمال شده است.

ممکن است که با شنیدن این جمله کمی نسبت به این گوشی دلسری شوید و samsung galaxy s21 از نظر شما دستگاه نه چندان خوبی برای خرید باشد، اما اشتباه نکنید. این دستگاه قابلیت‌های بیشتری از سری گذشته خود یعنی s20 به دست آورده است. با رونمایی از این گوشی، سامسونگ توانسته افراد زیادی را به سمت سری s جذب کند. 

مدت زمان تخمینی مطالعه: 31 دقیقه

نگاه چند دقیقه‌ای به گوشی سامسونگ گلکسی S21

گوشی سامسونگ گلکسی S21 شباهت زیادی به گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس دارد. اگر به دنبال نمایشگر بزرگ‌تری هستید که قابلیت‌های مشابهی با این گوشی داشته باشد، S21 plus می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد. بزرگ‌ترین تفاوت آن‌ها در ابعاد، ظرفیت باتری و ظاهر شیشه‌ای پشت گوشی است.

پردازنده به کار رفته در گوشی samsung galaxy S21 بسیار قدرتمند است. همچنین نرم افزار دوربین آن نسبت به مدل‌های سری گذشته بهبودهای بسیاری را به خود دیده است. ظرفیت باتری در این دستگاه به خوبی افزایش یافته و یک روز کامل دستگاه را برای شما شارژ نگاه خواهد داشت. دیگر موردی که باید به آن اشاره شود گزینه شارژ وایرلسی و فست شارژ است که بسیار جذاب هستند.

رزولوشن نمایشگر در این گوشی نسبت به گلکسی S20 به مراتب پایین‌تر است. شما یک نمایشگر با کیفیت Full HD+ با ابعاد 6.2 اینچ دارید. نرخ تازه‌سازی تصویر در این نمایشگر 120 هرتز است و اسکرول کردن تصاویر در آن بسیار نرم هستند. گرافیک و انیمیشن‌های مختلف نیز به نرمی در دستگاه اجرا می‌شوند و لذت بسیاری در تماشای آن‌ها خواهید داشت. مورد دیگری که می‌توان در رابطه با نمایشگر این دستگاه عنوان کرد دایره وسیع رنگی و سطح روشنایی است که به شدت آن را قدرتمند می‌کند. در نظر داشته باشید که متوجه رزولوشن پایین دستگاه نخواهید شد.

پردازنده دستگاه نیز طبق بررسی‌های انجام شده (Exynos 2100) بسیار قدرتمند است و می‌تواند در کنار امتیازات فوق‌العاده‌ای که در Benchmark ثبت کرده، در دنیای واقعی نیز قابلیت‌های بسیاری را برای شما فراهم کند.

اگر یک samsung S20 دارید و نمی‌خواهید که ارتقای بیشتری داشته باشید، نیازی نیست که گوشی سامسونگ گلکسی S21 را خریداری کنید، هرچند که دستگاه جدیدتر نسبت به نسخه قدیمی کمبودهای کمتری دارد، اما نمی‌تواند شما را متقاعد به خرید کند.

نظر سپهر تعامل
گوشی سامسونگ گلکسی S21 را نمی‌توان ستاره سری S در سالی که گذشت دانست، اما عملکرد این دستگاه بسیار خوب است و از خرید آن پشیمان نخواهید شد. این گوشی از نظر دوربین، قابلیت‌های درونی، قطعات و همچنین قدرت باتری در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. البته اگر به دنبال بهترین گوشی سامسونگ در خط S21 هستید باید به نسخه اولترا نگاه کنید. اما اگر از S20 خود خسته شده‌اید و یا می‌خواهید از S10 یک نسخه بهتر داشته باشید، این گوشی برای شما گزینه بسیار خوبی است. در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های پرچمدار، این گوشی را می‌توان دستگاه ارزشمندی برای خرید دانست، البته اگر می‌توانید به دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی بسنده کنید.
طراحی گوشی سامسونگ گلکسی S21
از نظر طراحی، گوشی سامسونگ گلکسی S21 را می‌توان همرده با S20 دانست که البته از ساختار جدیدی برای دوربین برخوردار است

گوشی سامسونگ گلکسی S21 ؛ طراحی

از نظر طراحی، گوشی S21 سامسونگ (جز بهترین گوشی های سامسونگ ) شباهت زیادی به S20 دارد، به ویژه اگر به گوشی از فریم جلویی نگاه کنید. نمایشگر 6.2 اینچی این محصول یک دوربین سلفی را خود جای داده که در میانه قرار گرفته است. اگر با دقت بیشتری هم به محصول نگاه کنید خواهید دید که این دستگاه نمایشگر خمیده مدل‌های قبلی خود را با یک نمایشگر صاف جایگزین کرده است. ممکن است که این نکته را به عنوان یک عقب‌گرد برای سامسونگ در نظر بگیرید، اما بسیاری با این تغییر خوشحال هستند. گوشه‌ۀای خمیده برا نمایشگرهای اندرویدی که زیر 6.5 اینچ هستند گزینه خوبی نیست، چرا که افراد با این گوشی‌ها با یک دست خود کار می‌کنند. این خمیدگی برای نمایشگرهای بزرگ‌تر گزینه بسیار خوبی است، چرا که به راحتی می‌توانید با انگشت خود قسمت‌های مختلف نمایشگر را لمس کنید.
گوشه‌های صاف در نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی S21 را می‌توان به ساختار جدید دوربین این گوشی نسبت داد. در طراحی جدید دوربین این گوشی که به آن نام Contour Cut را داده‌اند، ماژول دوربین به نوعی روی قسمت چپ گوشی خمیده شده است. بزرگ‌ترین تغییر دیگری که انتقادهای گسترده‌ای را به همراه داشت استفاده از متریال پلاستیکی در فریم پشتی گوشی است. سامسونگ گفته است که این متریال پلی کربنات است و البته که ظاهر شیکی هم دارد، اما استفاده از گلس شیشه‌ای در گلکسی S20 کلاس کاری بالاتری داشت.

البته در نظر داشته باشید که استفاده از متریال پلاستیکی در پشت دستگاه سبب شده تا سامسونگ بتواند قیمت این دستگاه را پایین‌تر نگاه دارد. استفاده از این ظاهر پلاستیکی ممکن است که باعث شود دستگاه بسیار ارزان‌قیمت جلوه کند، اما در کمال ناباوری با خرید آن احساس ارزان بودن را نخواهید داشت. به نظر من نه تنها استفاده از این متریال در مقایسه با پلی کربنات به کار رفته در گوشی S20 FE بهتر است، بلکه تا حدودی کاربردی‌تر هم خواهد بود، چرا که گوشی به یک ثبت‌کننده اثر انگشت تبدیل نخواهد شد و همچنین چسبندگی آن با کف دست نیز بیشتر است تا گوشی از دست شما به زمین نیفتد.

سامسونگ برای این دستگاه خود چهار گزینه رنگی بنفش، خاکستری، صورتی و سفید را انتخاب کرده است که ظاهری بسیار شاد را به آن می‌بخشد. ابعاد این گوشی 6*2.8*0.31 اینچ است و وزنی در حدود 6.07 انس دارد که نسبت به گلکسی S20 تا حدودی سنگین‌تر است. با این وجود، این ابعاد یک عدد ایده‌آل برای استفاده با یک دست هستند و وزن خسته کننده‌ای نیز نخواهد داشت. به عبارتی، ابعاد گوشی سامسونگ گلکسی S21 به گونه‌ای است که می‌توانید با یک دست با آن کار کنید و در عین حال به قدری بزرگ است که بتوانید به راحتی در آن فیلم ببینید و لذت ببرید. 

حسگر اثر انگشت به کار رفته در Samsung galaxy S21 از نوع اولتراسونیک است که دقت بسیار بالاتری را برای شما فراهم خواهد کرد. علت این موضوع استفاده از اسکنر جدید Qualcomm است که تا 1.7 برابر بزرگ‌تر از نسخه قبلی و تا 50 درصد نیز از نسل قبلی خود سریع‌تر است. چیزی که شاید زیاد برای شما ایده‌آل نباشد عدم حضور اسلات کارت حافظه خارجی است، قابلیتی که در نسخه‌های قبلی S21 دیده می‌شد و بسیار هم پرطرفدار بود. مشخص نیست که چرا سامسونگ این کار را انجام داده است، چرا که با محدودیت فضا در داخل گوشی مواجه نبوده و اضافه شدن این بخش نیز هزینه ساخت را خیلی افزایش نمی‌داده است. به نظر می رسد که سامسونگ این کار را کرده تا مردم به سمت خرید نسخه 256 گیگابایتی بیشتر تشویق شوند که فضای ابری رایگان بسیاری برای آن‌ها فراهم می‌کند.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی S21

نمایشگر 6.2 اینچ از نوع Dynamic AMOLED Flat FHD+
رزولوشن 2400* 1080 و تراکم پیکسلی 421 PPI
نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز از نوع تطابق‌پذیر
دارای گواهینامه HDR10+
پردازنده Qualcomm Snapdragon 888 یا Samsung Exynos 2100
رم 8 گیگابایت
فضای حافظه داخلی 128 گیگابایت
256 گیگابایت
درگاه حافظه MicroSD ندارد
باتری و شارژ 4000 میلی‌آمپر ساعت
شارژ 25 وات سیمی
15 وات وایرلسی
4.5 وات از نوع معکوس وایرلسی (برای شارژ کردن دستگاه‌هایی مانند ساعت هوشمند با قابلیت شارژ وایرلسی)
بدون شارژر
دوربین‌ها پشتی:
لنز واید: 12 مگاپیکسلی مجهز به OIS و dual-pixel AF
تله فوتو: 64 مگاپیکسلی مجهز به OIS و phase-detection AF
اولترا واید: 12 مگاپیکسل و زاویه 120 درجه
زوم هیبرید 3 برابری اپتیکال/دیجیتال
زوم 30 برابری فضایی یا Space Zoom
سلفی:
10 مگاپیکسل مجهز به Pixel AF دوگانه
اتصالات شبکه پشتیبانی از 4G LTE
پشتیبانی از 5G (هر دو نوع sub-6GHz- mmWave)
پشتیبانی از WIFI 6E
دارای بولوتوث 5.0
پشتیبانی از قلم S PEN ندارد
نرم افزار One UI 3.1
Android 11
گواهینامه ضد آب IP68
امنیت Ultrasonic fingerprint sensor، face unlock
ابعاد 151.7*71.2*7.9 میلی‌متر
171 گرم
مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی S21
طراحی گوشی سامسونگ گلکسی S21
در مقایسه با S20، نمایشگر این گوشی کمی ضعیف‌تر است اما متوجه نخواهید شد

نمایشگر سامسونگ Galaxy S21

به صورت خلاصه:

  • سامسونگ رزولوشن تصویر را در این گوشی به Full HD+ کاهش داده است
  • نرخ تازه‌سازی تصویر در این نمایشگر 120 هرتز است و روشنایی نیز بسیار زیاد است
  • تنزل نمایشگر به QHD قابل تشخیص نیست اما بسیاری ناامید خواهند شد

کاهش کیفیت نمایشگر در گوشی سامسونگ گلکسی S21 را می‌توان بزرگ‌ترین تغییر منفی دانست که سامسونگ روی گوشی خود اعمال کرده است. همانطور که گفته شد سامسونگ این کار را انجام داده تا بتواند قیمت گوشی خود را پایین نگاه دارد، اما آیا می‌توان این گوشی را در فهرست بهترین گوشی ها از نظر نمایشگر قرار داد؟ البته تا زمانی که از یک نمایشگر با کیفیت QHD و رزولوشن بالاتر از این گوشی استفاده نکنید و آن را در کنار این دستگاه قرار ندهید نمی‌توانید متوجه تفاوت آن‌ها شوید. در تست‌هایی که انجام دادیم نتوانستیم تفاوت زیادی بین دو گوشی پیدا کنیم.

اگر گوشی سامسونگ گلکسی S20 دارید، شاید از خرید این دستگاه زیاد راضی نشوید، به ویژه که در بخش نمایشگر تفاوت خیلی بزرگی دیده نمی‌شود اما اگر به دنبال بهترین تکنولوژی برای نمایشگر در سری گوشی‌های S21 هستید، سامسونگ گلکسی S21 اولترا بهترین گزینه خواهد بود.

اما آیا سامسونگ کار مثبتی انجام داده است؟ بله! سامسونگ می‌داند که دستگاه‌هایش نمی‌توانند برای همه رضایت‌بخش باشند، اما برای بخش مهمی از مشتریان خود توانسته با پایین‌ترین قیمت ممکن بهترین قابلیت‌ها را عرضه کند و در عین حال تکنولوژی دیگر قطعات را افزایش بدهد. البته این کاهش کیفیت آنقدر بزرگ نیست که تجربه کاربری را دچار خطا کند و یا افراد مداوم بتوانند متوجه آن شوند.

حداکثر نرخ تازه‌سازی تصویر در گوشی سامسونگ گلکسی S21 برابر با 120 هرتز است. این نرخ به صورت پیشفرض روی گوشی شما اعمال شده و البته از فناوری تطبیق‌پذیر بهره می‌برد، یعنی اگر شما در حال تماشای یک فیلم و یا بازی هستید نرخ تازه‌سازی روی 120 هرتز باقی خواهد ماند و چنانچه موزیک در حال پخش باشد و یا کاری با گوشی و نمایشگر آن داشته باشید نرخ تازه‌سازی کاهش پیدا می‌کند تا شارژدهی باتری متعادل باقی بماند و گوشی بیشتر روشن باشد.

سامسونگ همچنین نسبت به دیگر گوشی‌های خانواده سری S تغییرات بزرگتری در حسگر اثر انگشت این گوشی ایجاد کرده است و آن را بهبود بخشیده است. در حال حاضر این حسگر 70 درصد بزرگتر است و در نتیجه لمس آن برای مخاطب آسان‌تر خواهد بود و نکته بسیار مهمی که می‌توان دید افزایش سرعت حسگر است. البته این حسگر به اندازه حسگرهای فیزیکی که روی بدنه گوشی قرار دارند سریع عمل نمی‌کند اما یکی از بهترین عملکردهایی را داشته که تاکنون روی گوشی‌هایی با حسگر درون صفحه‌ای دیده شده است.

سامسونگ بیشترین آپگرید و تغییرات را روی دوربین گوشی S21 اعمال کرده است

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی S21

از نظر سخت‌افزاری، دوربین به کار رفته در گوشی سامسونگ گلکسی S21 دارای ساختمان مشابه با دوربین گلکسی s20 است. ماژول دوربین سه‌گانه‌ای که برای این گوشی استفاده شده شامل دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با لنز واید، دوربین 12 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید و یک لنز تله فوتو با کیفیت 64 مگاپیکسل در کنار قابلیت زوم 3 برابری هیبریدی و 30 برابری فضایی یا Space Zoom است.

سامسونگ یک نسخه بسیار خوب از اندروید دارد و بشدت روی نرم افزار و محاسبات ریاضیاتی عکس کار کرده است و برای افزایش هرچه بیشتر عملکرد دوربین خود، آپدیت‌های متعددی را در این دو بخش اعمال کرده است. در تصویر زیر می‌توانید رنگ‌های متعدد و سایه‌ها را به خوبی ببینید. اگر کمی بیشتر دقت کنید می‌فهمید که نور از سمت چپ وارد تصویر شده و به خوبی سایه‌ها را مشخص کرده است که این نمونه‌ای از قدرت دوربین گوشی Samsung Galaxy S21 است.

دیگر تصاویر گرفته شده با گوشی سامسونگ گلکسی S21 مجموعه بی‌نظیری از رنگ و جزئیات را در خود دارند که در مقایسه با سری‌های گذشته گوشی‌های گلکسی ممکن است کمی پررنگ‌تر باشد. در مقایسه، دوربین گوشی پیکسل 5 رنگ‌های گرم‌تر و نزدیک به واقعیت بیشتری دارد و نرخ پویایی رنگ در آن به مراتب بالاتر است. هرچند سطح جزئیات تصویر در بزرگنمایی گوشی S21 به مراتب بیشتر است که می‌توان آن را به لنز تله فوتو به ویژه مدل Aston Martin DB5 نسبت داد.

البته در گوشی سامسونگ‌گلکسی اس 21 از قابلیتی به نام بهینه‌ساز منظره یا Scene Optimizer استفاده شده که نوعی هوش مصنوعی است تا بتواند سوژه مورد نظر در فریم دوربین را مشخص کرده و آن را برای داشتن بهترین تصویر ممکن تنظیم کند. با خاموش کردن این قابلیت می‌توانید از پردازش بیش از حد تصویر جلوگیری کنید. گوشی گلکسی اس 21 در نور بیرون نیز کارایی بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. هرچند سطوح نوری در نور بیرون هنگام عصر و تاریکی هوا ایده‌آل است، اما همین طور که در تصویر زیر می‌بینید گوشی S21 توانسته جزئیات بیشتری را در مقایسه با پیکسل 5 گوگل نشان بدهد و همچنین منظره سبز نیز به خوبی مشخص می‌شود. با این وجود در پیکسل 5 نرخ پویایی تصویر و رنگ به مراتب به زندگی واقعی نزدیک‌تر هستند.

گوشی سامسونگ در مقایسه با گوشی پیکسل نمی‌تواند تصاویر خوبی را برای پرتره چهره داشته باشد، چرا که در جداسازی سوژه اصلی از پس زمینه و اینکه چه بخش‌هایی باید بلور شوند یا نشود مشکلاتی را از سر می‌گذراند. اما در بخش پرتره کامل می‌توان آن را یک گزینه ایده‌آل برای خرید دانست. در نور متعادل تصاویر گرفته شده از هر گوشی از هر دو لنز پشتی و جلویی بسیار ایده‌آل هستند که می‌توانید در این زمینه به تصویر زیر نگاه کنید. از این تصویر در خواهید یافت که پرتره گرفته شده از گوشی سامسونگ گلکسی S21 در مقایسه با پرته گرفته شده از آیفون 12 جزئیات به مراتب بیشتری دارد، نور بهتری در زمینه قرار گرفته و میزان بلورسازی نیز متعادل‌تر است.

گوشی گلکسی اس 21 در بخش پرتره نزدیک نسبت به گوشی گوگل پیکسل 5 کمی ضعیف‌تر است و بلور واقعی را روی سوژه فرعی نمی‌تواند اعمال کند. اگر به تصویر بالا نگاه کنید می‌توانید ببینید که چطور گوشی پیکسل توانسته سوژه فرعی را بلور و سوژه اصلی را در کانون توجه قرار دهد، اما با این وجود نتیجه ارائه شده از سوی گلکسی S21 نیز بسیار قابل تحسین است.

با تغییر وضعیت به حالت شب یا Night Mode تمام مشکلاتی که ممکن است گوشی گلکسی S21 با تصویربرداری در نور کم داشته باشد برطرف خواهد شد. در تصویر زیر می‌توانید ببینید که گلکسی اس ۲۱ جزئیات بهتری از تصویر ارائه کرده؛ به ویژه اگر به تیر چراغ برق نگاه کنید درخواهید یافت که چطور این گوشی توانسته نور را به صورت هاله‌ای کاملا طبیعی نشان بدهد. اگرچه رنگ‌ها در گوشی پیکسل واقعی‌تر، گرمتر و طبیعی‌تر هستند، اما از نظر جزئیات تصویر نمی‌توان در قدرت S21 تردید داشت.

دیگر موردی که باید به آن پرداخته شود لنز الترا وایبد گوشی گلکسی S21 است که جزو لنزهای گران محسوب می‌شود. در تصویر زیر می‌بینید که گلکسی S21 نسبت به پیکسل 5 تصویر به مراتب بزرگ‌تری نشان داده است اما کمی تاری را می‌توانید در این تصویر ببینید که البته در گوشی پیکسل 5 این تاری دیده نمی‌شود. اگرچه تصویر گران‌تری را در S21 به دست آمده است، اما در مقایسه با گوشی گوگل پیکسل کمی ضعیف‌تر است.

بیشترین آپگرید و بهترین آن را می‌توان در لنز تله فوتو و زوم 20 برابری و 30 برابری با نام زوم فضایی یا Space zoom دید. به ویژه این پیشرفت را می‌توان در اضافه شدن ویژگی Zoom Lock در گوشی سامسونگ گلکسی S21 جست. قابلیت زوم لاک یک ویژگی مهم است که با استفاده از هوش مصنوعی سوژه مورد نظر را شناسایی کرده و عکس را ثابت نگاه می‌دارد. این قابلیت به ویژه برای کسانی بسیار مهم و مفید است که دست لرزان دارند و نمی‌توانند گوشی خود را خیلی در تصاویر ثابت نگاه دارند. با استفاده از پردازش‌های هوش مصنوعی نویزها و تاری‌های ایجاد شده از روی تصویر برطرف شده و یک تصویر تمیز در انتهای کار خواهید داشت. این گوشی به خوبی به شما نشان می‌دهد که نقش هوش مصنوعی در عکسبرداری با گوشی های همراه چیست.

با استفاده از این قابلیت می‌توانید یک لکه کوچک روی پنجره خانه خود را از یک اتاق آن طرف‌تر تصویربرداری کنید. البته شاید این قابلیت برای کارهای روزمره و عادی زیاد مناسب نباشد، اما چنین عملکردی از فناوری هوش مصنوعی بسیار کارآمد است. در بخش ویدئو نیز گلکسی اس ۲۱ قابلیت‌های بسیاری از خود نشان داده است. دقیقا مانند گوشی گلکسی S20، این گوشی نیز به شما تصویربرداری با کیفیت 8K و سرعت 24 فریم بر ثانیه را ممکن می‌سازد که نتیجه بسیار چشمگیری دارد و در عین حال می‌تواند این اجازه را بدهد که هنگام ضبط تصویر با رزولوشن بسیار بالا، عکس با کیفیت نیز از سوژه‌های مورد نظر خود به صورت همزمان تهیه کنید. از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توان برای بخش فیلمبرداری گوشی سامسونگ گلکسی S21 عنوان کرد قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 1080 P و سرعت 120 فریم بر ثانیه است که تصاویر گرفته شده را بسیار بسیار نرم می کند/ در رابطه با نرمی تصاویر نیز از واقعیتی به نام Super Steady mode استفاده شده که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و به شما اجازه می‌دهد که تصاویر 1080 p را با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کنید و در عین حال نرمی خوبی نیز به آن بدهید.

دیگر ویژگی که می‌توان برای بخش فیلمبرداری این گوشی عنوان کرد، قابلیتی به نام Director’s View است که در هنگام فیلمبرداری می‌توانید از آن استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید به صورت همزمان از دوربین عقب و دوربین جلویی خود استفاده کنید و تصاویر را به صورت لایو و بند انگشتی از چندین دوربین داشته باشید. با این قابلیت می‌توانید بهترین تصویر ممکن را انتخاب کرده و آن را به عنوان تصویر اصلی خود برگزینید.

قابلیت‌های بخش فیلمبرداری هنوز تمام نشده! در این بخش یک ویدیوی پرتره داریم که تغییر یافته نام لایو فوکوس ویدئو است و عملکرد آن بسیار چشمگیر است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید تصویر خود را به عنوان سوژه در کانون توجه و تمرکز قرار دهید در حالی که پس زمینه و سوژه‌های فرعی بلور یا تار شده‌اند. البته اگر گوشی خود را بیش از حد تکان بدهید درخواهید یافت که گوشی سامسونگ گلکسی S21 الگوریتم‌های سختگیرانه خود را اعمال می‌کند و ممکن است گاهی به نرمی بیش از هر روی اجزایی از سوژه‌های اصلی نیز منتهی شود.

یک قابلیت دیگر نیز در گوشی اس 21 اضافه شده که به آن Single Take گفته می‌شود. عملکردی که این قابلیت برای شما فراهم خواهد کرد این است که چندین تصویر را تنها با یک کلیک می‌توانید ثبت کنید. در آپدیت جدیدی که روی گوشی اعمال شده قابلیت Single Take را می‌توانید برای ویدئو و همچنین کلیپ‌های اسلوموشن پویا یا حرکت آهسته نیز استفاده کنید.

با تمام قابلیت‌هایی که تاکنون درباره این دوربین گفته شده است، می توانید بفهمید که از ۲۱ تا چه حد در بخش دوربین نسبت به اس 20 آپگرید به خود دیده، در حالی که دوربین‌ها و ساختار عکسبرداری هر دو تقریبا مشابه هستند. البته به سختی می‌توان گفت که آیا این قابلیت‌های آپگرید شده می‌تواند گوشی گوشی آیفون 12 پرومکس را از فهرست بهترین گوشی های مخصوص عکاسی بیرون بیندازد یا نه، اما به وضوح می توان دید که S21 در مقایسه با پیکسل 5 گوگل قابلیت‌های بیشتری در زمینه عکسبرداری و فیلمبرداری دارد و کمی نسبت به آن برتری می‌توان دید. این گوشی پتانسیل‌های متعددی در بخش پردازش‌های تصویربرداری و هوش مصنوعی دارد و می‌تواند این امید را برای دارندگان فراهم کند که از S21 به مرور زمان در عکسبرداری بهتر نیز خواهد شد٫

عملکرد گوشی سامسونگ گلکسی S21 5G
عملکرد گوشی سامسونگ گلکسی S21 را می‌توان همرده با گوشی‌های پرچمدار بازار دانست.

عملکرد گوشی سامسونگ galaxy S21

زمانی که صحبت بر سر عملکرد گوشی سامسونگ گلکسی S21 می‌شود، بسیاری انتظار دارند که با یک دستگاه قدرتمند طرف باشند، اما در اصل این گوشی فراتر از انتظارات خواهد بود. پردازنده قدرتمند نسل جدید Qualcomm Snapdragon 888 در داخل این گوشی قرار دارد و می‌توان آن را قدرتمندتر از یک دستگاه با کارکرد عمومی دانست. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، تقریبا هر کاری که در این گوشی انجام بدهید بسیار نرم و سریع انجام می‌شود. برای مثال، باز کردن اپلیکیشن‌ها، تغییر اپلیکیشن‌ها و یا حتی بالا پایین کردن شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام با سرعت بسیار زیادی انجام می‌شود و هیچگونه لگ و کندی نخواهید داشت. به عبارت دیگر، هیچ گونه مشکلی از بابت قدرت پردازش در دنیای واقعی تجربه نخواهید کرد. برای این منظور می‌توانید به نتایج آزمون Benchmark و OpenGL که برای این محصول گرفته شده نگاهی بیاندازید٫

در مقایسه با نسخه گلکسی S20، این گوشی توانسته تا 15 درصد از نظر عملکرد بهبود پیدا کند.

با این وجود اگر گلکسی اس 20 را خریداری کنید شاید کمی در بخش رم ناامید شوید، چرا که نسبت به مدل سال گذشته رم به مراتب پایین‌تری دارد. هرچند که این موضوع نباید برای بسیاری از خریداران تفاوتی ایجاد کند چرا که 8 گیگابایت رم برای یک گوشی بسیار خوب است. اگر فکر می‌کنید که باید رم بیشتری در اختیار داشته باشید، نباید به سراغ این گوشی بروید. در عوض گلکسی s20 اولترا برای شما مناسب‌تر است.

فرقی نمی‌کند که شبکه اینترنت تا کجا پیشرفت می‌کند، در Qualcomm Snapdragon 888 از مودم 5G استفاده شده است. گلکسی S20 اولین گوشی است که به عنوان یک پرچمدار به مودم 5G مجهز شده است. تمامی گوشی‌های جدید سامسونگ به این پردازنده مجهز هستند و می‌توانند امکان اتصال به شبکه 5G را برای شما فراهم کنند.

در استفاده از فضای ذخیره‌سازی این گوشی نیز باید کمی محتاط عمل کنید چرا که مدل پایه تنها 128 گیگابایت ظرفیت داخلی دارد که برای بسیاری از افراد مناسب نیست و ممکن است به سرعت پر شود. اگر نسخه 256 گیگابایتی را بخواهید تقریبا 50 دلار باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. دیگر نکته منفی که می‌توان برای گوشی سامسونگ گلکسی S21 به آن اشاره کرد، عدم پشتیبانی از حافظه‌های مجزا است، این یعنی 256 گیگابایت آخرین ظرفیت حافظه‌ای است که می‌توانید خریداری کنید که شاید برای بسیاری یک محدودیت ناخوشایند باشد.

 نتایج تست Benchmark گوشی سامسونگ گلکسی S21
نتایج تست Benchmark گوشی سامسونگ گلکسی S21
نتایج تست OpenGL گوشی سامسونگ گلکسی S21
نتایج تست OpenGL گوشی سامسونگ گلکسی S21

دیگر نکته منفی که می‌توان برای این گوشی نام برد، داشتن باتری کوچک‌تر است. این کار برای پایین نگهداشتن هزینه گوشی انجام شده و از یک باتری 4000 میلی‌آمپری مطابق با نسخه سال گذشته استفاده شده است. این موضوع ممکن است شما را برای خرید به شک بیندازد، چرا که بسیاری از گوشی‌های پرچمدار امروزی به باتری‌هایی با ظرفیت‌های بالاتر مجهز هستند و حتی گوشی‌های میان رده نیز تا 5000 میلی آمپر ظرفیت با خود همراه دارند.

همانطور که گفته شد گوشی سامسونگ S21 با پردازنده‌ای کاملا مدرن عرضه شده است. این پردازنده 20 درصد در عملکرد CPU و 35 درصد در عملکرد گرافیکی بهبود پیدا کرده و همچنین نحوه عملکرد هوش مصنوعی نیز در آن ارتقا یافته است. با این وجود در این گوشی از رم 12 گیگابایت خبری نیست و در عوض شما به یک رم 8 گیگابایت مجهز شده‌اید که البته شما را برای انجام بسیاری از بازی‌ها به مشکل نخواهد انداخت.

در بخش عملکرد گرافیکی، این گوشی توانسته نرخ 33 فریم بر ثانیه را در تست 3DMark’s Wild Life به دست بیاورد که عدد بسیار قابل قبولی است. البته که این امتیاز در مقایسه با امتیاز 39 در آیفون 12 ضعیف‌تر است، اما از بسیاری از گوشی‌های پرچمدار اندرویدی بالاتر است. به عبارتی دیگر، عملکرد گیمینگ گوشی سامسونگ گلکسی S21 در ایده‌آل‌ترین حالت ممکن قرار دارد.

در تست‌های انجام شده، هر دو بازی Both Call of Duty: Mobile و Asphalt 9 Legends که داغ‌ترین بازی‌های روز هستند به راحتی و با بالاترین میزان تنظیمات و همچنین نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی اجرا می‌شوند. البته در نظر داشته باشید که تراشه اسنپدراگون تنها در نسخه آمریکایی است. در نسخه‌های جهانی و همچنین نسخه‌هایی که به ایران می‌آیند از پردازنده Exynos 2100 استفاده شده است. این پردازنده دارای نودهای 5 نانومتری، مشابه با اسنپ دراگون است. این یعنی که نسبت به نسخه‌های قبلی خود تا 20 درصد در مصرف انرژی و تا 10 درصد هم در عملکرد بهبود دریافت کرده‌اند. در تست Geekbench این پردازنده امتیاز 3391 را دریافت کرده است که نزدیک به اسنپدراگون است. از نظر گیمینگ نیز هیچ تفاوت چشمگیری میان دو نسخه پردازنده دیده نشده است.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی S21
در بخش باتری، یک عقبگرد بزرگ را شاهدیم و برخلاف باتری گوشی‌های پرچمدار از باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده است

باتری

  • باتری 4000 میلی‌آمپری با قابلیت پشتیبانی از گوشی در یک روز کامل
  • تاثیر بسیار کم نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی روی باتری
  • بدون شارژر

با وجود عقبگرد در بخش باتری نسبت به دیگر پرچمداران دنیای اندروید، باتری گوشی سامسونگ گلکسی S21 عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت، هرچند که نمی‌تواند تغییر دهنده میدان بازی باشد. شارژر کردن این گوشی نیز بسیار آسان است و می‌توانید از قابلیت Fast Charging یا شارژ سریع استفاده کنید. شارژ سریع این گوشی با استفاده از سری شارژر 25 وات و کابل USB-C انجام می‌شود. این گوشی همچنین از فناوری QI Wireless پشتیبانی می‌کند. این یعنی که می‌توانید به صورت بی سیم نیز این دستگاه را شارژ کنید. اگر به دنبال خرید یک شارژر بی سیم یا وایرلسی خودب می‌گردید، مقاله بهترین شارژرهای وایرلسی 2021 می‌تواند برای شما مفید باشد.

البته یکی از مواردی که امسال از دست رفته و می‌تواند برای خریداران نکته‌ای منفی تلقی شود، عدم پشتیبانی این دستگاه از شارژ 45 وات است که با سری S20 به خوبی هماهنگ بود. هرچند که سامسونگ در پاسخ به چرایی این موضوع گفت: «تغییرات متعددی روی نحوه شارژ با 25 وات انجام شده و بهبودهای بسیاری روی این بخش اعمال شده است. بنابراین، پشتیبانی از 45 وات نمی‌تواند مزیت بزرگی محسوب شود چرا که سرعتی برابر را با 25 وات خواهیم داشت»

چرا باید گوشی سامسونگ گلکسی S21  را بخریم؟

  • اگر به دنبال یک گوشی نه چندان بزرگ هستید

البته گوشی سامسونگ گلکسی S21 کوچک‌ترین دستگاه پریمیوم بازار نیست که همرده با اندازه آیفون 12 مینی باشد، اما می‌توان آن را یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی دانست که گوشی خیلی بزرگی نمی‌خواهند. نمایشگر این گوشی 6.2 اینچ است که روی کاغذ عدد بزرگی است، اما خود گوشی در عمل نسبت به بسیاری از گوشی‌های بازار کوچک‌تر است.

  • اگر به دنبال یکی از قدرتمندترین گوشی های اندرویدی می‌گردید

اگر به دنبال قدرتمندترین گوشی های اندرویدی می‌گردید، این دستگاه را می‌توان گزینه‌ای خوب برای شما دانست. این گوشی عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه خواهد کرد و به ویژه در بخش چند وظیفه‌ای یا Multitasking شما را راضی نگاه خواهد داشت. در بخش گیمینگ نیز این گوشی برای شما بازی‌های گرافیکی بسیار سنگین را اجرا خواهد کرد و می‌توان نام آن را در فهرست بهترین گوشی های گیمینگ 2021 قرار داد.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.