گوشی سامسونگ A70s در سپهر تعامل

بررسی گوشی سامسونگ A70s: یک گوشی قدرتمند با امکاناتی قابل تحسین

با نزدیک شدن به سال جدید، سامسونگ روی تولیدات جدیدی متمرکز شده، اما گوشی سامسونگ A70s یکی از بهترین‌های خط سری تولید A-Series در سامسونگ است. غول تکنولوژی کره‌ای خط جدیدی از سری As گوشی‌های خود را با عنوان Galaxy A10s و Galaxy A30s در هند رونمایی کرد. این کمپانی سپس Galaxy M30s را نیز در همان زمان وارد بازار کرد. در میانه سال گذشته میلادی هم سامسونگ نسخه تازه‌ای از Galaxy A50 با عنوان A50s و به دنبال آن، گوشی گران قیمت‌تر (و البته بزرگ‌تر) Galaxy A70s را تولید کرد. امروز قرار است نگاهی عمیق‌تر به A70s بیندازیم که بهتر است آن را با عنوان نسخه‌ای بروزیافته‌تر از سامسونگ galaxy A70 بشناسیم.

گوشی سامسونگ گلکسی A70s: درون جعبه

این گوشی سامسونگ با جعبه‌ای زیبا به دست شما می‌رسد و درون آن:

  • شارژر مسافرتی با پورت USB-C
  • هدست استریو (از نوع درون-گوشی با دکمه‌های کنترل و 5 میلی‌متر)
  • کابل USB-C
  • قاب پلاستیکی
  • اجکتور سیمکارت
  • دفترچه راهنما

نقاط مثبت

پنل AMOLED بزرگ

پرفورمانس بی نقص

رابط کاربری تک دسته به همراه طول عمر باتری خوب

دیزاین زیبا و تصاویر خوب در طول روز

نقاط منفی

سایز بیش از حد بزرگ که برای همه مناسب نیست

گزینه‌های ارزان قیمت‌تر با پردازنده مشابه

حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای باید بهبود یابد

مشخصات گوشی سامسونگ galaxy A70s: نگاه کلی و آپدیت‌ها نسبت به A70

گوشی سامسونگ A70s یک گوشی میان-رده مناسب از این کمپانی است که با پردازنده Qualcomm Snapdragon 675 SoC عرضه شده است. البته این همان پردازنده‌ای است که در Galaxy A70، نسخه پیشین این گوشی وجود دارد. مورد دیگری که با A70 برابر است، نمایشگر 6.7 اینچی است که با کیفیت Full HD+ عرضه می‌شود. علاوه بر این، گزینه‌های اتصالی همانند بلوتوث و وای فای و همچنین سنسور دوربین سلفی این دو گوشی نیز با یکدیگر برابر و مشابه هستند. 

آپگرید اصلی A70s در بخش ساختمان دوربین پشتی این گوشی اعمال شده است. در حقیقت سامسونگ در گوشی جدید استراکچر دوربین را تغییر داده و به ویژه رزولوشن آن را ارتقا داده است. گوشی سری s در دو نوع مختلف عرضه شده که شامل 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم است و مورد دوم هم با 8 گیگابایت رم عرضه شده است. هر دو نسخه از کارت حافظه SD‌ پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید حافظه داخلی آن‌ها را ارتقا بدهید.

بیشتر بخوانید: بهترین و جدیدترین گوشی های 2022 در سالی که گذشت با نظر متخصصان بازار

همچنین، ظرفیت باتری هر دو نسخه نیز با یکدیگر برابر است و 4500 میلی‌آمپری است. سامسونگ در بخش شارژ شدن گوشی سامسونگ A70s خود تغییر اعمال نکرده، به طوری که هر دو نسخه گوشی‌ها از شارژ سریع 15 واتی بهره می‌برند. در A70s‌ بهبودهای زیادی در دوربین اصلی سه گانه دیده می‌شود که رزولوشن آن از 32 مگاپیکسل به 64 مگاپیکسل افزایش یافته است. در حقیقت دوربین سامسونگ A70s گلکسی بیشترین تغییر را داشته است.

طراحی گوشی سامسونگ A70s: ظاهر و حسی که منتقل می‌کند

اولین چیزی که در سامسونگ گلکسی A70s نظر کاربران را به خود جلب می‌کند، اندازه یا سایز آن است. با وجود نمایشگر 6.7 اینچی این گوشی کاملا از A50s بزرگ‌تر است. تنها می‌توان Asus Rog Phone 2 را در اندازه‌ای برابر با A70s عنوان کرد. زمانیکه صحبت از دیزاین باشد، گلکسی A70s نسخه بزرگ‌تری از A50/A50s است. تنها زمانی که این دو گوشی را در کنار یکدیگر قرار بدهید، می‌توانید دریابید که A70s تا چه میزان بزرگ‌تر است. سری Note سامسونگ هم همواره مربوط به نمایشگرهای بزرگ بوده است. به ویژه سامسونگ note 10 که به تازگی عرضه شده، نمایشگر بسیار بزرگی دارد. مقاله بررسی سامسونگ گلکسی نوت 10 را بخوانید.

زمانی که در مورد گوشی‌های بزرگ صحبت می‌کنیم، حتی افرادی که دست بزرگی دارند نیز در استفاده از آن دچار مشکل خواهند شد. پنل AMOLED بزرگ و صفحه نمایش U-Shaped برای دوربین سلفی ظاهر بسیار زیبایی در این گوشی به وجود آورده است. در پشت این گوشی یک دوربین سه گانه به همراه فلش ال ای دی قرار دارد. دکمه پاور و راکرهای صدا در سمت راست قرار دارند و از سمت چپ به اسلات سیمکارت دسترسی خواهید داشت. درگاه USB-C، درگاه هدفون 3.5 میلی‌متری، گریل‌های اسپیکر و میکروفون هم در قسمت تحتانی سامسونگ گلکسی A70s قرار گرفته‌اند.

قسمت بالایی گوشی خالی است و در این مکان میکروفون ثانویه‌ای برای جلوگیری از نویز قرار گرفته است. در مجموع، سامسونگ Galaxy A70s ظاهر پریمیومی دارد. اگرچه، A70s تنها گوشی نیست که با توجه به قیمت این امکانات را ارائه می‌دهد.

گوشی A70s سامسونگ: نمایشگر

نمایشگر گوشی سامسونگ A70s

نمایشگر 6.7 اینچی این گوشی که با پنلSuper AMOLED تولید شده را می‌توان بزرگ‌ترین ویژگی عنوان کرد که سامسونگ در آن قرار داده است. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، با وجود بزل‌های باریک، اما A70s همچنان یک گوشی بزرگ است. اگرچه نسبت به A50s بزرگ‌تر شده و اندازه آن تغییر یافته، اما رزولوشن هر دو نسخه A70 و A70s برابر با 1080*2340 است، یعنی که شما به نمایشگری با شفافیت کمتر نگاه می‌کنید.

اگرچه این نکته کلیدی وجود دارد که در طول روز متوجه این تغییر کیفیت نخواهید شد. گوشی سامسونگ A70s امکانات مختلفی برای سفارشی‌سازی شدن نمایشگر دارد. در تنظیمات نمایشگر، کاربران می‌توانند حالت نمایشگر را از Natural‌ به Vivid تغییر بدهند. نکته بعدی، امکان تغییر ساختار رنگی نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی A70s است. کاربر می‌تواند از طریق تنظیمات اضافی که در حالت vivid قرار دارد، با رنگ‌ها بازی کند و نمایشگر را به حالت مطلوب تبدیل کند. همچنین می‌توانید با استفاده از یک نوار لغزان (Slide) دمای رنگ‌ها را تغییر دهید (یعنی رنگ‌ها را به رنگ‌های گرم و سرد تغییر دهید.)

تجربه کلی استفاده از A70s سامسونگ به لطف پنل AMOLED که توسط خود سامسونگ ساخته شده بسیار خوب است. از این گوشی می‌توان به عنوان یک گوشی خوب یاد کرد که محتوا را به زیبایی نمایش خواهد داد و با حجم بسیار خوبی که برای باتری گوشی در نظر گرفته شده است، می‌توانید بدون نگرانی از خاموش شدن و اتمام ظرفیت باتری یا به اصطلاح، شارژ باتری، یک فیلم را تا آخرین لحظه و در هر جایی که هستید تماشا کنید. علاوه بر این، دیگر موردی که باید در رابطه با گوشی سامسونگ A70s عنوان شود، دوربین سلفی است که در میانه نمایشگر قرار دارد و مزاحمتی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

سامسونگ Galaxy A70s : نرم افزار و پرفورمانس

پرفورمنس samsung galaxy A70s

گوشی A70s سامسونگ با One UI که مبتنی بر هسته اندروید 9.1 است اجرا می‌شود. بسیاری از چالش‌های یک نمایشگر بزرگ با استفاده از one UI از بین می‌رود.- همانطور که می‌دانید از One UI برای استفاده از گوشی‌های بزرگ با یک دست استفاده می‌شود. برای مثال، می‌توانید به گزینه‌های منوی آبشاری با استفاده از گزینه‌های تنظیماتی که در این قسمت قرار دارد به راحتی دسترسی داشته باشید. در حین بررسی این گوشی، به مشکل خاصی بر نخوردیم. گوشی به قدر کافی سریع و روان کار می‌کرد.

اگرچه من خودم به شخصه زیاد اهل گیم و بازی کردن نیستم، اما چندین بازی گرافیکی مشهور را برای به چالش کشیدن گوشی نصب کردم. البته که گوشی سامسونگ A70s از پس اجرای تک تک این بازی‌ها به خوبی برآمده است. بازی PUBG در گوشی‌های سامسونگ نسبت به سایر گوشی‌ها عملکرد ضعیفی داشته است و این مورد در A70s هم صدق می‌کند. با این وجود بازی Asphalt 9، دیگر بازی معروف موبایلی به زیبایی و نرمی در گوشی سامسونگ A70s اجرا شد و من نهایت لذت را از آن بردم. البته عملکرد گیمینگ در گوشی‌های گران قیمت‌تر سامسونگ تفاوت چشمگیری با گوشی‌های میانه این کمپانی دارد. گوشی سامسونگ گلکسی s10 plus جزو پر سرعت‌ترین گوشی‌های سامسونگ است.

در ادامه بازی Call of Duty را نصب کردم و تجربه گیم پلی آن نیز همانند بازی PUBG بود. البته این برای مواردی است که گرافیک به صورت دیفالت روی بالاترین کیفیت قرار دارد، بنابراین توصیه می‌کنم اگر می‌خواهد بدون ذره‌ای لگ و یا اختلال در این دو بازی، از آن‌ها لذت ببرید، گرافیک را روی حالت معمولی‌تر قرار بدهید.

Samsung Galaxy A70s: دوربین و نوع تصویربرداری

بزرگ‌ترین تفاوتی که گوشی A70s با نسخه قبلی خود، A70 دارد، تغییر ساختمان دوربین اصلی آن است. دوربین سامسونگ گلکسی A70s از سنسور 32 مگاپیکسلی که در گوشی قدیمی‌تر وجود داشته استفاده نمی‌کند، بلکه در آن یک سنسور 64 مگاپیکسلی قرار گرفته است. سنسور دوربین این گوشی به اندازه همان سنسور 48 مگاپیکسلی است که در سامسونگ گلکسی A50s وجود دارد با این تفاوت که گوشی سامسونگ A70s به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر را با بیشترین رزولوشن ثبت کنید.

تنظیمات مربوط به تغییر رزولوشن به 64 مگاپیکسل در قسمت نسبت رشیو (Aspect Ratio) در اپلیکیشن دوربین قرار دارد. رابط کاربری دوربین یا (User Interface) همانند مدل‌های پایین‌تر از جمله A50s و M30‌ است. برای تصویربرداری و عکسبرداری می‌توانید حالت‌های مختلفی را انتخاب کنید؛ از حالت استاندارد گرفته تا به حالت حرفه‌ای یا Pro. همچنین این دوربین می‌تواند با کیفیت 4K و سرعت 30fps (30 فریم بر ثانیه) فیلمبرداری کند.  اگرچه، حتی در کیفیت 1080p هم فیلمبرداری با سرعت 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی نمی‌شود. همچنین این قابلیت وجود دارد که از لنز Ultra-Wide Angle برای فیلمبرداری استفاده کرد، اما در این حالت دوربین نمی‌تواند 4k ضبط کند.

عکس‌برداری در نور روز بسیار خوب است و می‌توانید در تصاویر به دست آمده جزئیات کاملی را مشاهده کنید. تصاویر گوشی سامسونگ A70s همانند A50s روشن هستند و در برخی از مواقع، تن رنگ آبی در تصاویر دیده می‌شود. لنز Ultra-Wide-angle این گوشی با دید 123 درجه می‌تواند تصاویری با کیفیت 8 مگاپیکسل ثبت کند.

دوربین سلفی این گوشی نیز یک شوتر قابل است. و با استفاده از لنز اولترا وایدی که در آن به کار رفته، افراد بیشتری را می‌توانید در تصاویر سلفی خود قرار بدهید. دوربین سلفی A70s می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت FHD‌ ضبط کند. اگر از جمله افرادی هستید که دوربین گوشی برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد، بررسی گوشی شیائومی می نوت 10 به عنوان نخستین گوشی دنیا با کیفیت 108‌ مگاپیکسلی را از دست ندهید.

گوشی سامسونگ A70s: طول عمر باتری

از آنجایی که A70s یک گوشی بزرگ است، می‌تواند یک باتری بزرگ با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر را با خود حمل کند. علاوه بر این، این گوشی از قابلیت شارژ سریع 15 واتی یا Fast Charging بهره می‌برد. تنها چیزی که باید در مورد این شاژر بدانید این است که در دو طرف این گوشی از کابل USB-C استفاده شده است. این یعنی که برای اتصال گوشی به کامپیوتر نیاز به یک کابل مجزا خواهید داشت. این گوشی همانند سامسونگ گلکسی S10 طول عمر باتری بسیار خوبی دارد و مدت زیادی روشن خواهد بود.

در مقوله طول عمر باتری، گوشی A70s با کارکرد معمولی به مدت یک روز کامل برای من روشن ماند. کارکرد معمولی شامل یک ساعت تست گیمینگ، چک کردن شبکه‌های اجتماعی و وبگردی، تماشای تعداد زیادی ویدیو در یوتیوب و میانگین، پنج تماس در روز است. با این الگوی استفاده، گوشی می‌تواند به راحتی در طول یک روز و با تنظیم نور روی 60 درصد یا بیشتر روشن بماند. علاوه بر این، برای شارژ کامل نیاز است که گوشی به مدت 1 ساعت و 45 دقیقه در شارژ باشد.

سخن آخر در مورد گوشی سامسونگ A70s: بخریم یا نخریم؟

گوشی سامسونگ A70s یک نسخه ارتقا یافته از A70 است. در حقیقت، زمانی که با این گوشی کار می‌کردم، در رابطه با این که آیا این آپدیت ارزش انجام دادن را داشت یا خیر، دچار ابهام شدم. همانطور که گفتم، بزرگ‌ترین تغییر در این گوشی، در بخش دوربین آن است. داستانی که پشت A70s‌ قرار گرفته، تفاوت زیادی با گوشی M30s دارد. گوشی M30s در مقایسه با M30 آپگریدهای بسیاری به خود دیده، به ویژه در بخش سخت افزار توانسته عملکرد بهتری از نسخه قبلی خود داشته باشد.

از طرف دیگر، سامسونگ در این گوشی از پردازنده Snapdragon 675 SoC استفاده کرده است. همانطور که می‌دانید، این پردازنده در گوشی Xiaomi Redmi Note 7 Pro نیز به کار رفته، با این تفاوت که نسبت به A70s تا 50 درصد قیمت پایین‌تری دارد. حتی بهترین نسخه Redmi Note 7 Pro که دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است هم نسبت به A70s ارزان‌تر است.اگر به دنبال گوشی ارزان قیمت‌تری از سامسونگ هستید که در عین حال پرفورمانس خوبی به شما بدهد، سامسونگ گلکسی A30 بهترین گزینه ممکن است.

در مجموع، گزینه‌های رقیب زیادی در مقایسه با گوشی سامسونگ A70s پیش روی شما قرار دارد که از این میان می‌توان به Redmi K20 Pro از کمپانی شیائومی اشاره کرد. این گوشی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه عرضه شده است. علاوه بر این پردازنده پر قدرت Qualcomm Snapdragon 855 نیز در آن قرار دارد و دوربین سلفی آن موتوری است. حتی گوشی Asus 6Z هم نسبت به این گوشی ارزان قیمت‌تر است.

نظرات در مورد گوشی سامسونگ A70s

در نظر داشته باشید، اگر به A70s به تنهایی نگاه کنید، یک گوشی فوق‌العاده است. این گوشی یک نمایشگر بزرگ دارد که محتوا را به بهترین شکل ممکن به شما نمایش خواهد داد. این گوشی معرکه است، ظاهری پریمیوم دارد، پرفورمنس عالی به شما می‌دهد و طول عمر باتری آن قناعت‌بخش است. به لطف One UI سامسونگ، تجربه نرم افزاری این گوشی بسیار عالی است. مورد دیگری که در رابطه با گوشی سامسونگ A70s وجود دارد، اعتبار کمپانی سامسونگ است. همین اعتبار سبب شده که با وجود حضور رقبای بهتر و درعین حال ارزان‌تر، بسیاری A70s و A50s را ترجیح بدهند.

در مجموع، گوشی A70s سامسونگ برای آن دسته از طرفدارانی ساخت شده که این گوشی را با حضور داشت رقبای استخوان درشت‌تری که پرفورمنس بهتری دارند و در عین حال ارزان هستند، ترجیح می‌دهند. راستی! اگر به دنبال دانستن مشخصات گوشی‌های دیگر هم هستید، و یا دانستن اطلاعات بیشتر در مورد تکنولوژی برایتان جالب است، حتما به مجله تکنولوژی سپهر تعامل در تلگرام سر بزنید.

منبع

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

یک نظر برای “بررسی گوشی سامسونگ A70s: یک گوشی قدرتمند با امکاناتی قابل تحسین

  1. .......

    سلام دوستان میشه بگین قیمت A70sچند است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.