گوشی شیائومی می نوت 10 را بیشتر بشناسید!

گوشی شیائومی می نوت 10 ؛ یک ارتش یک نفره همه فن حریف برای عکاسی

شیائومی شرکتی است که محصولات خود را با بهترین امکانات و در عین حال، با قیمت بسیار معقولی روانه بازار می‌کند و گوشی شیائومی می نوت 10 مدرکی دال بر این ادعاست. از گوشی گرفته تا چمدان (شیائومی یک برند معتبر در زمینه ساخت انواع چمدان‌های مسافرتی و … نیز هست)، شیائومی همواره مرزهای تناسب قیمت و عملکرد را جابه‌جا کرده است.

شیائومی با تولید این گوشی بار دیگر ثابت کرده که تا چه حد می‌توان در یک گوشی هوشمند امکانات خوبی قرار داد و در عین حال قیمت آن را پایین نگاه داشت. با وجود اینکه از نظر فرم و طراحی این گوشی با بسیاری از گوشی‌های پرچمدار دیگر مشابه است، اما ویژگی‌هایی را در آن می‌یابید که در کمتر اسمارت فونی وجود خواهد داشت.

قیمت گوشی شیائومی می نوت 10 چنده؟

بررسی گوشی شیائومی نوت 10: دورنمای کلی از این ابر گوشی

چینی‌ها گوشی شیائومی می نوت 10 را با تمرکز بر روی عکسبرداری تولید کرده‌اند. این گوشی نخستین اسمارت فونی است که دوربین 108 مگاپیکسلی روی آن نصب شده است. البته کاربر می‌تواند این میزان کیفیت را تا 27 مگاپیکسل پایین بیاورد و در عوض نور بیشتری به تصاویر تزریق می‌شود. همچنین این گوشی دوربین چهارگانه‌ای دارد که انواع لنزهای مخصوص عکسبرداری را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات گوشی Xiaomi 12 Lite

از دیگر مشخصات گوشی شیائومی mi note 10 باتری فوق‌العاده بزرگ آن است. از جمله شاهکارهای شیائومی همین است که گوشی خود را با وجود باتری پرظرفیت 5260 میلی‌آمپری از نظر شکل و ضخامت با دیگر پرچمداران بازار یکسان قرار داده است. البته این به معنای طول عمر بسیار زیاد باتری است که در کنار یک پردازنده نسبتا ضعیفی همچون Snapdragon 730G قرار گرفته و این کاستی را می‌پوشاند.

شاید نرم افزار گوشی شیائومی می نوت 10 به مذاق خیلی از افراد خوش نیاید، اما در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های دیگر می‌تواند بهترین گزینه برای خرید باشد. البته گوشی شیائومی mi 9 که کمی پیش از این گوشی عرضه شده بود هم یکی از بهترین‌های سری شیائومی است که حتما باید آن را بشناسید.

آشنایی با مشخصات گوشی شیائومی می نوت 10

با در نظرداشت این مشخصات، گوشی شیائومی می نوت 10 چه چیز ویژه‌ای به کاربر می‌دهد؟

از بزرگ‌ترین مشخصات گوشی شیائومی می نوت 10، می‌توان به خوش ساخت بودن آن اشاره کرد. با وجود لبه‌های خمیده و فریم آلومینیومی، این گوشی زیبایی بسیار زیادی خواهد داشت. اگرچه این مدل از شیائومی بسیار خوش ساخت است، اما دیزاین آن در حدی چشمگیر نیست که هوش از سر بپراند. برای من، این گوشی همانند نسخه‌های Honor از هواوی است. به قول معروف، گوشی‌های شیائومی از جمله سری Mi Mix بیشتر از توجه به دیزاین، روی نکات تکنیکی و نرم افزاری متمرکز هستند.

می نوت 10 نمایشگر بزرگی دارد. ابعاد 6.45 اینچی این نمایشگر کیفیت پخش full HD+‌ را به کاربر می‌دهد و به زیبایی در خلال پنل جلویی گوشی خمیده شده است. در سمت راست این پنل، دکمه‌های گوشی قرار دارند. راکرهای صدا در بالای سمت راست گوشی شیائومی می نوت 10 و دکمه power هم دقیقا زیر آن قرار دارد. اما نکته منفی که در رابطه با این گوشی وجود دارد این است که اسلات کارت حافظه در این گوشی دیده نمی‌شود.

در انتهای گوشی، اسپیکر، درگاه USB-C، میکروفون و جک هدفون 3.5 میلی‌متری قرار دارند. در بالای گوشی نیز یک میکروفون دوم به همراه IR Blaster قرار گرفته است. قاب پشتی این گوشی دیزاین شفافی دارد. این یعنی که در عین حالی که انعکاس پذیر است، آهنربایی برای اثر انگشت نیز محسوب می‌شود. گلس روی نمایشگر نیز با Gorilla Glass 5 پوشانده شده است.

گوشی شیائومی xiaomi mi note 10

چرا نمایشگر گوشی شیائومی mi note 10 را دوست داشته باشیم؟

گوشی شیائومی می نوت 10 دارای یک پنل Full HD+ است، درست همانند OnePlus 7T و البته که این نکته بسیار هم خوب خواهد بود. این پنل AMOLED است،‌ بنابراین رنگ‌های تیره آن با کنتراست بسیار خوبی دیده می‌شوند؛ چرا که نسبت کنتراست آن 400.000:1 است. هرچند در تستی که انجام دادیم، اندازه روشنایی را روی 422 نیتس قرار دادیم اما نمایشگر گوشی شیائومی mi note 10 به اندازه رقبای خود شفاف نبود. با این وجود، این نمایشگر همچنان یکی از بهترین نمایشگرهای بازار برای خواندن و مطالعه در فضای بیرون با نور زیاد خورشید است.

بخوانید: در میان ارزان ترین گوشی های سامسونگ هم می‌توانید نمایشگرهای فول HD بیابید

ویژگی خوب دیگری که در این گوشی دیده نمی‌شود سنسور اثر انگشت آن است که با دقت بالا و سرعتی عالی می‌تواند اثر انگشت کاربر را شناسایی کرده و گوشی را آنلاک کند. کمپانی ابعاد سنسور اثر انگشت را در گوشی شیائومی می نوت 10 بزرگ کرده و در عین حال، ضخامت آن را تا 88 درصد کاهش داده است. این سنسور در حال حاضر 7*9 میلی‌متر است در حالی که سنسور قبلی 7*7 میلی‌متر بود.

عملکرد گوشی می نوت 10 شرکت شیائومی تا چه حد قابل قبول است؟

با وجود اینکه در این گوشی از پردازنده پرچمدار Qualcomm استفاده نشده، اما همچنان پرفورمنس بسیار خوبی از این گوشی شاهد خواهیم بود. Qualcomm Snapdragon 730G نسبت به پردازنده معمولی آن 15 درصد در بخش گرافیک بهتر شده است.

در کارکرد روزانه با هیچ مشکلی مواجه نخواهید بود. پردازنده این گوشی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌شود؛ بنابراین بدون شک همه چیز به نرمی در این گوشی اجرا می‌شوند.  گوشی xiaomi mi note 10 امتیاز بسیار خوبی در Benchmark دارد. شیائومی یک گوشی دیگر با امتیاز بسیار خوب در benchmark دارد؛ برای شناخت آن باید گوشی شیائومی ردمی نوت 8 را مطالعه کنید.

گوشی شیائومی می نوت 10 از منظر 3DMark امتیاز 2384 و در OpenGL امتیاز 2240 دریافت کرده است. این گوشی را می‌توان از نظر پردازنده با Xiaomi mi 9T مقایسه کرد، چرا که در هر دو تست مشابه امتیازهای 2197 و 2064 را دریافت کرده است. با توجه به عملکرد خوب سری نوت و سری s سامسونگ، بد نیست نگاهی به عملکرد بالای گوشی سامسونگ گلکسی S10 بیندازید.

چرا باید باتری می نوت 10 را عظیم‌الجثه بدانیم؟

این گوشی به یک باتری  5240‌میلی‌آمپری مجهز شده است؛ بنابراین می‌توانید حدس بزنید که تا چه حد طول عمر باتری آن بالا است. پردازنده Snapdragon 730G نسبت به پردازنده Snapdragon 855 انرژی کمتری مصرف می‌کند که همین موضوع باعث می‌شود باتری کمتر مصرف شود. البته این باتری از منظر عددی ظرفیت بسیار بالایی دارد، اما گوشی سامسونگ A70s از نظر کارایی گزینه بسیار مناسب و در عین حال ارزان قیمت‌تری از این گوشی است که اگر طول عمر و روشنایی گوشی برای شما اهمیت داشته باشد، باید آن را بشناسید.

”در طول یک روز معمولی که گوشی شما به صورت تمام وقت روشن باشد، باتری آن تا هفت ساعت و نیم دوام خواهد داشت که آمار بسیار خوبی است.“

همانطور که بیان شد، باتری گوشی شیائومی می نوت 10 عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد که در مقایسه با OnePlus 7T با عدد پنج ساعت و نیم آمار به مراتب بهتری از خود نشان داده است. دو گوشی دیگری که در سال 2019 توانسته بودند این گوشی را از نگاه قدرت باتری شکست بدهند، Huawei Mate 30 pro و Huawei P30 pro بوده‌اند.

گوشی نوت 10‌ شیائومی از نظر کارکرد و زیبایی تفاوت آنچنانی با گوشی شیائومی می نوت 10 پرو ندارد. همچنین در این گوشی شارژ 30‌ وات آمده که به کاربر اجازه می‌دهد گوشی را در مدت زمان یک ساعت و شش دقیقه به صورت 100 درصد شارژ کند. در مقایسه با گوشی OnePlus 7T این گوشی سریع‌تر شارژ می‌شود، حال آنکه هر دو گوشی دارای شارژ سریع 30 وات هستند.

عکسبرداری با دوربین شیائومی می نوت 10 چه مزه‌ای دارد؟

شیائومی در این مدل از گوشی خود پنج دوربین قرار داده که در پشت و جلوی گوشی جای دارند. دوربین استاندارد 108‌ مگاپیکسلی است. ابعاد سنسورهای این دوربین با سنسور 48 مگاپیکسلی IMX586 شرکت سونی تقریبا برابری می‌کند؛ هرچند سنسور دوربین گوشی شیائومی می نوت 10 کمی بزرگ تر است.

فناوری Pixel binning این دوربین، همانند IMX586 شرکت سونی کار می‌کند. این سنسور پیکسل‌ها را در گروه‌های چهارتایی دسته‌بندی می‌کند و سپس اطلاعات را از پیکسل‌های تنظیم شده دریافت کرده و یک نتیجه استاندار به کاربر می‌دهد. با این کار، گوشی این اجازه را می‌یابد که تصویر را تا 27 مگاپیکسل پایین آورده تا عملکرد بهتری در نور کم داشته باشد. البته در صورتی که بخواهید می‌توانید با همان کیفیت 108‌ مگاپیکسلی هم عکسبرداری کنید. در زیر می‌توانید تصاویر گرفته شده با گوشی شیائومی می نوت 10 را مشاهده کنید.

دوربین گوشی iphone 11 pro max یک دوربین سه‌ گانه به تمام معناست

در زیر لنز اصلی، یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با قدرت 2x زوم وجود دارد. البته این لنز سنسور اپتیکال پایدارساز تصویر ندارد. زیر این لنز، یک لنز دیگر نیز وجود دارد که آن را با عنوان لنز اپتیکال گوشی شیائومی می نوت 10 تله فوتو 5x می‌شناسند. اما در حقیقت این لنز اپتیکال تله فوتو، 3.7x است که روی سنسور 8 مگاپیکسلی آن را قرار داده‌اند.

اگرچه بسیاری از کاربران نمی‌توانند تفاوت میان این دو سنسور را تشخیص بدهند، اما آنطوری که پشت این گوشی چاپ شده، این سنسور اپتیکال زوم 5x حقیقی نیست. به همین دلیل هم هواوی از یک سیستم Prism در گوشی P30 pro خود استفاده کرده تا بتواند 5x زوم حقیقی را در گوشی داشته باشد.

البته دوربین 3.7x می‌تواند در کنار هوش مصنوعی تصاویری با 10x هم تولید کند. زیر این لنز به اصطلاح 5x می‌توانید یک لنز اولترا واید و بعد از آن هم یک لنز ویژه برای دوربین ماکرو ببینید. سوای اینکه کیفیت تصاویر گرفته شده تا چه میزان هستند، اما در هر صورت دوربین‌های گوشی شیائومی می نوت 10 درخور توجه خواهند ماند.

” کیفیت لنز 5x همانند آنچه که بر روی بدنه چاپ شده نیست! “

در نور کافی، گوشی می نوت 10 رنگ‌بندی فوق‌العاده و تیزی رنگ بسیار بالایی دارد. در نور متوسط رو به پایین، کارایی خوبی نخواهد داشت. در این شرایط، جزئیات رنگی بسیار کم خواهند بود و تصویر نهایی صیقل یافته و به ویژه در دوربین 108 مگاپیکسلی بسیار فوتوشاپی! خواهد بود.

نرم افزار دوربین این گوشی بسیار ساده طراحی شده و با کشیدن صفحه به چپ و راست می‌توانید آیکون‌ها و حالات مختلف تصویر را تغییر دهید. برای عکسبرداری با کیفیت 108 مگاپیکسل یک حالت جداگانه در این نرم افزار در نظر گرفته شده است؛ بنابراین زمانی که با دوربین استاندارد عکسبرداری کنید کیفیت نهایی به صورت دیفالت روی 27 مگاپیکسل تنظیم شده است.

گرفتن عکس در حالت پورتره نیز بسیار خوب است و پس زمینه به راحتی از سوژه جدا می‌شود. هرچند در این حالت عکسبرداری از شیائومی می نوت 10 sharpness بسیار بالایی در تصویر دیده می‌شود. دوربین ماکرو جداگانه این گوشی هم خیلی باحاله! اگرچه تنها 2 مگاپیکسل است، اما به نظر من شیائومی دریافته که برای ثبت تصاویر ماکرو نیازی به رزولوشن بسیار بالا نیست.

با خرید گوشی شیائومی می نوت 10 نرم افزار خوبی خواهیم داشت؟

در این نسخه از گوشی شیائومی از رابط کاربری MIUI 11.0.3.0 استفاده شده که مهندسین کمپانی آن را بر پایه اندروید 9 نوشته شده‌اند. البته که شیائومی باید نگاهی به نسخه 10‌ اندروید هم بیندازد! تا جایی که تجربه ثابت کرده رابط کاربری 11 خوب است و کارکرد راحتی دارد. به صورت دیفالت هیچ app drawer‌ خاصی در این گوشی قرار ندارد که اگر قصد خرید گوشی شیائومی می نوت 10 را دارید، باید به این مطلب توجه کنید.

 شیائومی در این گوشی خود از قابلیت جدیدی به نام Mi drop‌ برای انتقال فایل‌ها استفاده کرده است. البته که این قابلیت شباهت زیادی به air drop در اپل دارد اما تفاوت این دو این است که Oppo و Vivo هم به راحتی می‌توانند با این قابلیت کار کنند؛ همین امر گواهی از رنج وسیع‌تر برای کارایی این قابلیت است.

به عنوان یک پکیج اگر نگاه کنیم، MIUI آنقدر هم خوب نیست؛ اما این بسته به موقعیت مکانی خریدار دارد، چرا که شیائومی تارگت و هدف خود را روی چین و سلیقه چینی معطوف کرده است. بسیاری از گوشی های شیائومی به دلیل ازدیاد تبلیغات کاربر را آزار می‌دهند و گوشی شیائومی می نوت 10 هم از این قاعده مستثنی نیست.

قیمت گوشی های شیائومی عمدتا بالا هستند؛ چندتا گوشی ارزان قیمت و خوب ببیند

صدای شیائومی mi note 10 چطور است؟

در این گوشی شیائومی تنها یک اسپیکر در انتهای گوشی قرار داده که نمی‌توانید انتظار صدایی همانند  اسپیکرهای استریو از آن داشته باشید. با این حال به قول معروف، خروجی این گوشی زیر و بم خوبی دارد. البته که متاسفانه در این اسپیکر هیچ نوع بیسی هم شنیده نخواهد شد.

البته جک هدفون آن نعمت واقعا بزرگی است. یکی از بهانه‌هایی که عموما تولیدکنندگان برای حذف جک هدفون می‌آورند ایجاد فضای بیشتر برای باتری بزرگ‌تر و پرظرفیت‌تر است، اما شیائومی ثابت کرد که این بهانه دیگر قابل پذیرش نخواهد بود. اگر شیائومی توانسته یک باتری 5260 میلی‌آمپری را با وجود جک هدفون در گوشی شیائومی می نوت 10 خود قرار بدهد، پس تولیدکنندگان دیگر هم می‌توانند این کار را انجام دهند.

قیمت گوشی شیائومی می نوت 10 چقدر است؟

قیمت گوشی شیائومی می نوت 10 در بازار فعلی ایران و نوسان دلار به صورت دقیق نگاشته نمی‌شود، اما در مجموع برای خرید این گوشی باید بازه‌ای بین 6.980.000 الی 7.700.000 تومان در نظر داشته باشد. برای دریافت قیمت دقیق، این مطلب را همواره دنبال کنید. تنها مشکلی که وجود دارد این است که این گوشی تقریبا 8 میلیون تومانی جزو گوشی های ضد آب نیست.

با پرداخت این گوشی، صاحب دستگاهی می‌شوید که رقیب اصلی آن OnePlus 7t است. گوشی که با پردازنده snapdragon 855+ و نمایشگر 90 هرتزی قدرت به مراتب بالاتری دارد و در عین حال، رابط کاربری آن خیلی بهتر است.

از طرف دیگر، گوشی شیائومی می نوت 10 دوربین‌های بهتر و باتری قدرتمندتری دارد. علاوه بر این جک هدفون و IR Blaster هم در آن وجود دارد، بنابراین نسبت به 7T به مراتب بهتر است. البته اگر به دنبال یک گوشی بزرگ‌تر هستید OnePlus 7T گزینه مناسب‌تری برای شما محسوب می‌شود.

البته اگر بخواهید گزینه‌های بهتری داشته باشید، Pixel 3a و 3a XL انتخاب‌های قدرتمندتری هستند که می‌توانید داشته باشید. این گوشی‌ها، طول عمر بسیار بالایی داشته و تجربه گوگلی بهتری به کاربر می‌دهند.

” گوشی می نوت 10 ارزش بالاتری برای خریدن دارد، اما تنها در دو کتگوری این ارزش را می‌توان دسته‌بندی کرد__ یک؛ دوربین و دو؛ باتری“

در مجموع گوشی شیائومی می نوت 10 را بخریم یا نخریم؟

شیائومی نخستین گوشی بازار با کیفیت دوربین 108 مگاپیکسل را تولید کرده که اعتبار بسیار زیادی به این کمپانی بخشیده است. گوشی شیائومی می نوت 10 یک گوشی همه فن حریف برای عکاسی است اما کمپانی باید این موضوع را فراموش کند که بالا بردن مگاپیکسل‌های دوربین گوشی الزاما سبب افزایش کیفیت آن نخواهد شد

در حالتی که نور خوبی وجود داشته باشد، تصویر 27 مگاپیکسلی در حالت Binned به مراتب از تصویر 108 مگاپیکسلی بهتر است. هر چند که برای عکسبرداری در نور کم عملکرد بهتری از این دوربین استاندارد که کیفیت 27 مگاپیکسلی دارد شاهد خواهیم بود.

در صورتی که بخواهیم این گوشی را یک پکیج ببینیم، ارزش خریدن را دارد. اگر از جمله افرادی هستید که عکسبرداری، باتری پرظرفیت و جک هدفون را می‌پسندید، این گوشی را حتما خریداری کنید. اگر تجربه استفاده از نوت 10 شیائومی را دارید هم نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

شرایط گارانتی موبایل سپهر تعامل با گارانتی 18 ماه ضمانت و تعویض برای 14 روز است، گارانتی گوشی سامسونگ و گارانتی گوشی شیائومی سالهاست که تحت نظر گارانتی سپهر تعامل قرار دارد.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

2 کامنت در “گوشی شیائومی می نوت 10 ؛ یک ارتش یک نفره همه فن حریف برای عکاسی

  1. وحید

    دوساله استفاده میکنم بدون هیچ لگی مثل روز اول کار می‌کنه

  2. Iman

    درحال حاضر دربازار وجودنداره متاسفانه وگرنه خریدمیکردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.