مشخصات گوشی شیائومی MI 9

گوشی شیائومی mi 9: دو گام رو به جلو، یک گام رو به عقب- بررسی تخصصی

در حال حاضر، بسیاری از خوره‌های گوشی‌های هوشمند و البته، افراد معمولی می‌دانند که کمپانی شیائومی بهترین گوشی‌های ممکن بازار را با قیمت بسیار مناسب روانه دست مشتریان کرده است و گوشی شیائومی mi 9 بهترین مثال برای این گفته است. این سازنده چینی در 5 سال اخیر ثابت کرده که می‌تواند نقش پیشرویی در زمینه تولید گوشی‌های موبایلی داشته باشد. علی رغم اینکه شرکت‌های بسیاری برای رسیدن به شیائومی تلاش کرده‌اند، اما اکثرا در این مسیر میدان را باختند.

گوشی شیائومی mi 9 چطور دستگاهی است و چه مشخصاتی دارد؟

شیائومی mi 9 ویژگی‌های بسیار خوبی را به خریداران می‌دهد و در عین حال قیمت محصولات کمپانی سازنده خود را نیز تا حد بسیار زیادی پایین نگاه می‌دارد. این گوشی شیائومی خود را در رنج قیمتی ثابتی نگاه داشته و به تعبیری می‌توان قیمت شیائومی می 9 را در حدود کمتر از هزار دلار در نظر گرفت. همچنین قابلیت‌های بسیاری دارد، از جمله اولین گوشی کمپانی شیائومی است که دوربین سه‌گانه دارد و از قابلیت شارژ وایرلسی 20‌ وات بهره می‌برد.

همچنین گوشی شیائومی mi 9 نخستین گوشی بازار بود که پردازنده snapdragon 855 روی آن نصب شد. با توجه به اینکه سخت افزار این گوشی با Galaxy S10+ برابر است و در عین حال نصف قیمت آن را دارد، می‌توانیم دریابیم که این گوشی مقرون به صرفه‌ترین موردی است که در بازار می‌توان یافت. شیائومی ردمی نوت 8 از نظر کارکرد و کارایی هم رده با این گوشی نیست، اما چیزی از آن کم ندارد. مقاله بررسی این گوشی را حتما مطالعه کنید.

مشخصات گوشی شیائومی MI 9

در این بخش مشخصات گوشی شیائومی MI 9 را به تفصیل بیان خواهیم کرد و نگاهی تخصصی به آن خواهیم انداخت. کمپانی شیائومی در سال 2016 متریال دیزاین خود را به شیشه و فلز تغییر داد و به ویژه در شیائومی می 9، زبان طراحی این گوشی انقلابی به پا کرد. گوشه‌های این نسخه از Xiaomi خمیده هستند و همین امر سبب می‌شود که با گرفتن این گوشی در دست، حس بسیار خوبی به مخاطب منتقل شود. پشت این گوشی نیز منحنی‌هایی دارد که با بسیاری از گوشی‌های میان-رده در بازار مشابهت خواهد داشت، اما چیزی که گوشی شیائومی mi 9 را متفاوت کرده انتخاب‌های متعددی برای رنگ‌بندی است.

شیائومی در گوشی خود، طرح‌های گرادیانت زیبایی قرار داده است. طراحی گرادیانت دو رنگ Ocean Blue و Lavender Violet باعث می‌شود تا گوشی در برخورد با نور رنگ‌های مختلفی داشته باشد.، به ویژه زمانی که نور منعکس شود. حال اگر از جمله افرادی هستید که با این قبیل طراحی کنار نمی‌آیید، می‌توانید از تک رنگ Piano Black استفاده کنید.

بررسی تخصصی گوشی می 9 شیائومی: سخت افزار

در نخستین بخش بررسی تخصصی گوشی می 9 شیائومی، سوای رنگی که انتخاب کرده‌اید از یک دوربین با قابلیت چندگانه بهره‌مند خواهید شد. نکته منفی که در دوربین شیائومی می 9 دیده می‌شود این است که لبه‌های دوربین آن برجسته بوده و کار کردن روی سطح صاف را تا حد زیادی دشوار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین و جدیدترین گوشی های 2022 در سالی که گذشت با نظر متخصصان بازار

گوشی شیائومی mi 9 همچنین نخستین دستگاهی است که دکمه دستیار گوگل آن به صورت جداگانه قرار گرفته است که در قسمت چپ می‌توانید آن را بیابید. دکمه‌های صدا و power هم در قسمت چپ هستند. همچنین تمامی دکمه‌ها از نوع فشاری با بازخورد بسیار بالا هستند. در انتهای گوشی یک اسپیکر وجود دارد و یک IR Blaster هم در قسمت بالایی خواهید یافت.

در مجموع، Xiaomi mi 9 یکی از بهترین گوشی های شیائومی است که نسبت به گوشی‌های اخیر در سامسونگ ظاهر پریمیوم‌تری دارد. الگوی گرادیانت شکوه بسیاری به این گوشی خواهد بخشید و با داشتن خمیدگی‌هایی که در طرفین گوشی دارد می‌توانید به راحتی آن را در دست بگیرید.

سایر ویژگی‌های کلیدی گوشی شیائومی mi 9: نمایشگر

دیگر طراحی کلیدی که در این گوشی قرار دارد دوربین سلفی تعبیه شده در نمایشگر آن است. گوشی شیائومی mi 9 با نمایشگر 6.39 اینچی که دارد، نسبت به می 8 بلندتر است. پنل Super AMOLED در این گوشی با Gorilla Glass 6 محافظت می‌شود و نسبت بدنه به نمایشگر برابر 90 درصد است. پنل این نمایشگر به خودی خود یکی از بهترین‌های بازار است که دقت رنگی بالا و کنتراست قابل قبولی به کاربر می‌دهد.

کیفیت Full HD+ این گوشی نیز باعث شده تا بتوان آن را بهترین گوشی شیائومی نامید. محتوای نمایشگر را می‌توان به صورت کامل زیر نور شدید آفتاب دید و البته می‌توان نور نمایشگر را نیز افزایش داد. برای افزایش روشنایی تصویر هم می‌توانید از گزینه‌های دمایی مختلفی استفاده کنید.  علاوه بر این، یک فیلتر مخصوص رنگ آبی نیز وجود دارد (با عنوان Reading mode یا حالت مطالعه) که برای جلوگیری از آزار چشم در شب می‌توانید آن را فعال کنید.

از زمانی که شیائومی به پنل AMOLED رجوع کرد، کاربرهای گوشی های شیائومی توانستند نمای زیبایی از آیکون‌های مرتبط با منوی نوتیفیکیشن و ساعت‌های مختلف برای حالت قفل گوشی شیائومی mi 9 را ببینند. البته که می‌توانید حالات مختلفی برای نمایش این ساعت‌ها در بخش تنظیمات انتخاب کنید. می 9 تنها گوشی شیائومی با نمایشگر خوب نیست! اگر می‌خواهید دیگر گوشی خوب این کمپانی را بشناسید، بررسی گوشی شیائومی می نوت 10 را حتما بخوانید.

باتری و سیستم‌های امنیتی گوشی می 9 شیائومی

شیائومی تصمیم گرفته که در خط تولید سری mi از شر جک هدفون خلاص شود. این کمپانی گفته است که این کار را برای بزرگ‌تر کردن باتری و افزایش ظرفیت آن انجام داده است. نخستین گوشی سری mi باتری 3350 میلی‌آمپری داشت و اکنون این گوشی 3300 میلی‌آمپر ظرفیت دارد. هرچند باریکی 7.6 میلی‌متری آن با می 8 برابر است.

وضعیت اسپیکر هیچ تغییری نکرده است. در این گوشی نیز همانند نسخه قدیمی‌تر تنها یک اسپیکر در انتهای گوشی قرار دارد. زمانی که در حال تماشای فیلم یا گوش دادن به یک موزیک هستید متوجه خواهید شد که این گوشی صدای استریویی همانند Pixel 3 و یا Galaxy S10 ندارد.

یک مورد آزار دهنده دیگری که در گوشی شیائومی mi 9 وجود دارد این است که IP Rating‌ در این گوشی نیست. البته هنوز مشخص نشده که چرا همه گوشی‌های پرچمدار قابلیت ضد آب بودن را ندارند، اما اگر به دنبال یک گوشی ضد آب هستید باید حتما به گزینه دیگری فکر کنید.

قابلیت دیگری که در می 9 وجود ندارد، باز کردن قفل گوشی با شناسایی چهره یا به عبارتی Facial Recognition است. گوشی mi 8 دارای یک سنسور IR در کنار دوربین سلفی است که امکان Face Unlock یا Facial Recognition را به کمپانی می‌داد، اما با قرار گرفتن لنز سلفی در داخل نمایشگر می 9، امکان قرار دادن این قابلیت به طور کامل از بین رفت. البته این احتمال وجود دارد که از یک اپلیکیشن سوم یا Third party App برای فعال کردن قابلیت face unlock استفاده کنید. در مجموع، باید به سیستم سنسور اثر انگشت درون صفحه‌ای این گوشی اطمینان کنید؛ چرا که گزینه اصلی برای حفظ امنیت گوشی شما است.

در مبحث سنسور شناسایی اثر انگشت، گوشی شیائومی mi 9 دارای یک سنسور اپتیکال درون صفحه‌ای است که به صورت استاندارد عمل باز کردن قفل گوشی را انجام می‌دهد. شیائومی گفته است که این سنسور نسبت به سنسور به کار رفته در می 8 پرو سریع‌تر است. اگرچه این گفته شیائومی حقیقت دارد، اما نمی‌توانید از آن برای استفاده روزانه به صورت موثر بهره ببرید.

سنسور شناسایی اثر انگشت گوشی شیائومی mi 9

گوشی می 9 نخستین گوشی بازار است که از پردازنده snapdragon 855 در آن استفاده شده است. هرچند در پردازنده‌های سری 8xx عموما به صورت سالانه تفاوت‌های زیادی ایجاد نمی‌شود، اما مجموعا Qualcomm‌ در این آپگرید، پرفورمانس CPU را تا 40 درصد و پرفورمانس GPU را هم تا 20 درصد افزایش داده است.

کمپانی Qualcomm‌ در پردازنده Snapdragon 855 دیزاین خود را به 1+3+4 تغییر داد؛ بدین صورت که هسته طلایی 2.84 گیگاهرتز Kryo 485 با سه هسته طلایی 2.42 گیگاهرتز Kryo 485 پشتیبانی می‌شوند و این پلتفرمی است که در گوشی شیائومی mi 9 دیده می‌شود.  پلتفرم Kryo 485 طلایی براساس cortex های جدید، ARM مدل A76 است و همچنین چهار هسته نقره‌ای انرژی 1.8 گیگاهرتز Kryo 485 که به cortex های A55 وابسته هستند.

تغییر پردازنده به 7 نانومتری سبب شد تا انرژی کافی به پردازنده برسد. نتیجه این تغییر این شد که Snapdragon 855 در زمان خود، سریع‌ترین چیپست موجود برای گوشی های اندرویدی باشد. این پردازنده به راحتی از پردازنده‌های HiSilicon Kirin 980 بهتر است. 

عملکرد گوشی شیائومی می 9 چگونه است؟

زمانی که با گوشی mi 9 کار می‌کردیم، هیچ لگ و اختلالی در آن ندیدیم و این گوشی به نوعی سریع‌ترین گوشی بازار است. MIUI 10 همانند بسیاری از رابط‌های کاربری دیگر کاستی‌های خاص خود را دارد. در مجموع کار کردن با بهترین گوشی شیائومی هم همان کارکرد نرم و روانی را خواهد داشت که در این گوشی تجربه خواهید کرد. به لطف وجود گرافیک Adreno 640، عملکرد گیمینگ گوشی شیائومی mi 9 فوق‌العاده است، به ویژه با وجود ساعت‌ها اجرای بازی PUBG هیچ مشکلی در این گوشی و یا لگ در خود بازی دیده نشد. این گوشی ویژگی توربو برای Game دارد و همچنین می‌توانید به صورت همزمان از صفحه نمایشگر خود در هنگام بازی فیلمبرداری کنید.

قوی‌ترین پردازنده جهان در یک گوشی اقتصادی چه می‌کند؟ آیفون se 2020 دارای پردازنده A13 Bionic است؛ همانی که در آیفون 11 pro max وجود دارد!

گوشی می 9 با 6 گیگابایت رم عرضه شده است و حافظه داخلی آن 64 گیگابایت است. همچنین می‌توانید دو گزینه 128 و 256 گیگابایت را برای حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم را هم انتخاب کنید. گزینه دیگری هم وجود دارد که شامل 12 گیگابایت رم است، اما این ورژن تنها در چین فروخته می‌شود. تنها مشکلی که در این گوشی وجود دارد این است که اسلات حافظه اضافی حذف شده و باید به حافظه تعبیه شده برای شما بسنده کنید. در عوض می‌توانید دو سیمکارت بر روی گوشی خود بیندازید. اگر می‌خواهید همین میزان رم هشت گیگابایت را داشته باشید و در عین حال پول کمتری بپردازید، گوشی گلکسی A70 سامسونگ را در نظر داشته باشید.

Xiaomi mi 9 نسبت به نسخه قبلی خود باتری کوچک‌تری دارد اما به راحتی می‌توانید یک روز کامل از آن استفاده کنید. گوشی شیائومی mi 9 در حالتی که نمایشگر آن دائما روشن باشد، 4‌ ساعت و نیم روشن خواهد بود. در صورت استفاده مقطعی تا 16 ساعت می‌توانید از آن استفاده کنید.

شیائومی سال گذشته به صف شارژر‌های وایرلسی پیوست و در تلاش است که به ابتدای صف برسد. این گوشی نخستین مدل شیائومی است که شارژ وایرلسی 20 وات دارد و برای این منظور یک پد شارژر طراحی کرده که باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. این پد می‌تواند در 30‌ دقیقه تا 40 درصد گوشی شمار را شارژ کند و برای شارژ کامل هم کمتر از 90 دقیقه زمان نیاز دارد. پس از سال‌ها استفاده از شارژرهای وایرلسی 5 و 10 وات، به عقیده ما اینکه بتوانید از یک پد وایرلسی با قدرتی برابر با کابل استفاده کنید خوشایند است.

نکته دیگری که وجود دارد این است که خود این پد با شارژر 27 وات کار می‌کند که به لطف ویژگی Charge Turbo می‌تواند گوشی شما را در نیم ساعت تا نصف شارژ کند. در حالتی که از کابل استفاده کنید، در عرض نیم ساعت 50 درصد گوشی شما شارژ خواهد شد و شارژ کامل هم تقریبا 70 دقیقه زمان می‌برد. همچنین، گوشی شیائومی mi 9 در حالتی که شارژ وایرلسی روی آن اعمال می‌شود داغ نمی‌کند.

دوربین گوشی شیائومی mi 9 چطور از آب درآمده است؟

دوربین گوشی شیائومی mi 9 یکی دیگر از ویژگی‌های تحسین‌برانگیزی است که می‌توان در این نسخه از گوشی شیائومی آن را به وضوح دید. دوربین اصلی این گوشی 48 مگاپیکسل کیفیت دارد و با دیافراگم f/1.7 طراحی شده است. در کنار آن، 16 مگاپیکسل لنز اولترا واید و 12 مگاپیکسل سنسور تله‌فوتو قرار دارد که تا 2x زوم برای شما فراهم می‌کند.

می 9 از قابلیتی به نام Pixel Binning استفاده می‌کند تا تصاویری با کیفیت 12 مگاپیکسل از دوربین اصلی خود ثبت کند و به سنسور اجازه بدهد که جزئیات بیشتری ارائه داده و در عین حال نویز تصاویر را کاهش دهد. در کنار این، از یک لنز 20 مگاپیکسلی دیگر نیز می‌توانید استفاده کنید. شیائومی پنج سال گذشته از پایدارساز چهار جهته در گوشی خود استفاده کرده بود، اما در شیائومی می 9 این جهت دهنده قرار ندارد و همین مسئله هم تاثیر سوء بر کیفیت تصاویر خواهد داشت.

دوربین پشتی گوشی شیائومی mi 9

شیائومی در سال‌های اخیر همانند سایر کمپانی‌ها روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده و در گوشی شیائومی mi 9 نیز از این قابلیت استفاده شده است. هوش مصنوعی به صورت اتوماتیک سطوح مختلف رنگی را افزایش می‌دهد تا تصویر نهایی ثبت شده کیفیت بالایی داشته باشد.

رابط کاربری دوربین در MIUI 10 (یا به عبارتی اپلیکیشن مخصوص عکسبرداری) تغییر زیادی نکرده است. برای تغییر حالت‌های مختلف عکسبرداری باید صفحه را به چپ یا راست بکشید و همچنین گزینه جداگانه‌ای برای HDR، فلش، هوش مصنوعی، فیلترها، افکت‌های زیبایی و حالت زاویه واید تعبیه شده است.

همچنین می‌توانید از دوربین 48 مگاپیکسلی استفاده کنید که یک گزینه جداگانه برای عکسبرداری در نور کم در اختیار شما قرار داده است. همچنین یک حالت Pro هم وجود دارد که می‌توانید به صورت دستی نور و میزان گرمای رنگ‌ها را تغییر دهید.

در این نسخه از گوشی شیائومی، عکس‌های فوق العاده در نور متعادل ثبت می‌شوند که دقت رنگی بالایی داشته و جزئیات بسیاری را هم به نمایش می‌گذارند. طیف پویای عکسبرداری هم بسیار عالی است، چرا که با استفاده از هوش مصنوعی، رنگ‌ها هیچ وقت بیش از اندازه اشباع نمی‌شوند.

از نرم افزار این گوشی شیائومی چه انتظاری داشته باشیم؟

گوشی شیائومی mi 9 با رابط کاربری MIUI راه‌اندازی می‌شود. این رابط کاربری در جریان 5 سال گذشته طراحی‌های متنوعی دیده و تغییرات بسیاری را از سر گذرانده است. محصول این تغییرات، MIUI 10 بوده که صیقل یافته و مدرن‌ترین رابط کاربری است که شیائومی تاکنون تولید کرده است. قابلیت سفارشی شدن مهم‌ترین ویژگی است که در آخرین نسخه از MIUI دیده می‌شود و در عین حال شما می‌توانید بر حسب سلیقه خودتان این رابط را بچینید.

شیائومی این رابط کاربری را بر پایه اندروید 9 تولید کرده است اما زمانی که با آن کار می‌کنید متوجه این موضوع نخواهید شد. پوسته ROM این رابط بسیار سنگین است و با اینکه 300 میلیون کاربر در سرتاسر جهان از آن به واسطه گوشی های شیائومی استفاده می‌کنند، اما همچنان محور توجه خود را در طراحی گوشی شیائومی mi 9 روی بازار و سلیقه چین قرار داده است.

شیائومی همانند اپل در این نسخه از رابط کاربری خود از سیستم Wide-Dark‌ استفاده کرده که تم گوشی را به تیره تبدیل می‌کند. همچنین قابلیت Gesture-Driven‌ وجود دارد که با کشیدن انگشت به روی صفحه نمایشگر می‌توانید میانگرهای مختلفی را فعال کنید.

نرم افزار گوشی شیائومی mi 9

در نهایت، گوشی شیائومی mi 9 ارزش خریدن دارد یا خیر؟

گوشی شیائومی mi 9 بار دیگر نشان داد که کمپانی شیائومی چگونه به تولیدات خود ارزش می‌بخشد. این گوشی یکی از تحسین‌برانگیزترین دستگاه‌هایی است که با Snapdragon 855 قدرت گرفته است. همین امر به تنهایی می‌تواند دلیل اصلی ما برای خرید این گوشی باشد. همچنین یک پنل AMOLED با کیفیتی فوق‌العاده بالا و نمایشگری زیبا در اختیار دارید. با دوربین 48 مگاپیکسلی آن هم می‌توانید هر سناریویی را اجرا کنید. دیگر ویژگی خوب این گوشی باتری است که در طول یک روز شما را همراهی خواهد کرد.

نسخه قبلی گوشی شیائومی دیزاین خسته کننده و تکراری داشت، اما در مورد Mi 9 این داستان صدق نمی‌کند. در مجموع، از منظر دیزاین و طراحی، گوشی شیائومی mi 9 یک پرچمدار نمونه است که شما را مایوس نخواهد کرد.

مجله تکنولوژی سپهر تعاملبرای دانستن مطالب تکنولوژیک از مجله ما در تلگرام دیدن کنید.

در این مجله می‌توانید بررسی انواع گوشی‌های هوشمند را بخوانید و از آخرین فناوری‌های

موجود در بازار اطلاعاتی را به دست بیاورید.

منبع

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

یک نظر برای “گوشی شیائومی mi 9: دو گام رو به جلو، یک گام رو به عقب- بررسی تخصصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.