گوشی Huawei P40 Pro

۵ نکته که قبل از خرید گوشی Huawei P40 Pro باید بدانید

گوشی Huawei P40 Pro از پر سر و صداترین گوشی‌های هوشمند هواوی است که این روزها روانه بازارهای اروپایی و آسیایی شده است.

رنج جدید تولیدی شرکت هواوی با عناوین P40، P40 pro و P40 pro plus وارد بازار شده‌اند و این کمپانی قدرتمند چینی امید دارد که پرچمدار جدیدش جایگاهی میان سه گوشی آیفون 11 pro max ، گوشی Galaxy S20 و گوشی OnePlus 8 داشته باشد.

بزرگ‌ترین مشکلی که هواوی پس از اعمال تحریم از طرف آمریکا با آن مواجه است و در تمام محصولات این شرکت دیده می‌شود این است که اولاً به صورت رسمی در آمریکا به فروش نخواهد رسید و ثانیاً سرویس‌های گوگل را دریافت نخواهند کرد.

تحریم آمریکا یعنی گوگل هیچ کدام از اپلیکیشن‌های خود، از جمله گوگل پلی استور که مهم‌ترین بانک اپلیکیشنی اندروید است را در اختیار هواوی قرار نداده است.

البته نکته خوبی که در رابطه با این گوشی وجود دارد این است که از تکنولوژی اینترنت نسل پنجم یا 5G، همان فناوری که گران قیمت‌ترین گوشی آیفون یعنی آیفون مکس هم حتی آن را ندارد پشتیبانی می‌کند.

دیگر قابلیت جالبی که در این گوشی می‌توان نام برد وجود دوربین‌های بسیار حرفه‌ای و قدرتمند است که آن را یک سر و گردن از بهترین گوشی‌های عکاسی بازار هم بالاتر قرار می‌دهد.

 به عبارتی گوشی بزرگ‌تر یعنی P40 Pro Plus حتی قابلیت‌های بیشتری برای عکاسی دارد و نخستین گوشی مارکت اندرویدی است که دارای زوم اپتیکال ۱۰ برابری است.

اگر در یکی از کشورهایی زندگی می‌کنید که Huawei به صورت رسمی محصولات خود را می‌فروشد و شما هم به گوشی هواوی پی 40 پرو علاقه‌مند شده‌اید، این ۵ نکته می‌تواند شما را در خریدن یا نخریدن این گوشی کمک کند.

گوشی Huawei P40 Pro
گوشی Huawei P40 Pro سرویس‌های گوگل را دریافت نخواهد کرد

گوشی Huawei P40 Pro اپلیکیشن‌های گوگل را ندارد

از آنجایی که چند وقتی است آمریکا و چین حسابی با هم درگیر شده‌اند و این درگیری در ابتدا از شرکت هواوی با اتهام جاسوسی در آمریکا شروع شده، گوشی‌های این شرکت سرویس‌های گوگل را دریافت نخواهند کرد و این قاعده برای گوشی Huawei P40 Pro نیز صدق می‌کند.

به صورت خلاصه‌تر و ساده‌تر، خبری از اپ استور گوگل پلی در این گوشی نیست و هیچ پشتیبانی از Gmail،  Youtube و نقشه معروف گوگل یا Google Map و حتی مرورگر کروم (Chrome Browser) نیز نخواهد شد.

اگر از جمله افرادی هستید که به شدت به سرویس‌های گوگل اتکا دارید و برای کارهای روزانه خود تنها از اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور استفاده می‌کنید و به آنها اعتماد کرده‌اید، این گوشی برای شما ساخته نشده است.

 اما فکر نکنید که در این گوشی خبری از اپلیکیشن‌های معروف و بزرگ نیست. مهندسان Huawei برای گریز از این مشکل راه چاره‌ای اندیشیده‌اند.

سری جدید گوشی‌های این کمپانی سرویس ایمیل مخصوص خود را دارد از مرورگر ویژه هواوی بهره‌مند هستند و تقویم و دیگر امکانات از جمله اپ استور مخصوص خود هواوی نیز روی آن‌ها نصب شده است.

در گوشی Huawei P40 Pro می‌توانید نام‌های بسیار بزرگی را بیابید؛ از جمله Amazon، TikTok، Adidas Running، Snapchat، picsart و حتی بازی معروف و مشهور فورتنایت (Fortnite) را می‌توانید در این گوشی زیبا ببینید.

البته که نمی‌توانید به صورت مستقیم Faceook و Whatsapp را روی گوشی خود نصب کنید.

برای این منظور اگر در اپ استور برای نصب این دو برنامه اقدام کنید مستقیماً به صفحه وب سایت این دو اپلیکیشن ارجاع داده خواهید شد تا فایل apk را از طریق مرورگر خود دانلود کرده و سپس روی سیستم عامل نصب کنید.

برنامه‌های دیگری نیز در این گوشی پشتیبانی می‌شوند، از جمله اینستاگرام و تمامی اپلیکیشن‌های ادیت عکس مانند ادوبی لایت روم هم به راحتی از طریق اپ استور هواوی در دسترس هستند.

 نیازی به نگرانی در رابطه با اپلیکیشن‌های معروف مانند فیسبوک و توییتر نیست چون که این اپلیکیشن‌ها مانند گوشی‌های دیگر اندرویدی روی گوشی P40 pro کار می‌کنند.

پیش از خرید حتماً بررسی بکنید اپلیکیشن‌هایی که به شدت به آن‌ها نیاز دارید در گوشی Huawei P40 Pro جدید اجرا می‌شوند یا خیر؟

هواوی به کاربران خود این مژده را داده که با توسعه دهندگان بزرگ در حال مذاکره است تا appstore یا (Huawei AppGallery) خود را تکمیل کند، پس به زودی نام‌های بزرگ‌تری را در گوشی‌های جدید این شرکت خواهید یافت.

گوشی Huawei P40 Pro
گوشی Huawei P40 Pro همان دستگاهی است که شما را برای آینده آماده نگاه می‌دارد و فناوری 5G را مهمان خانه‌هایتان می‌کند.

گوشی هواوی پی ۴۰ پرو 5G را پشتیبانی می‌کند

این روزها که فناوری 5G حسابی روی بورس آمده، هیچ دستگاه جدیدی که از این فناوری پشتیبانی نکند ارزش خرید را ندارد و در رابطه با هواوی پی ۴۰ پرو نیز این قاعده صدق می‌کند.

البته برای استفاده از فناوری 5G تنها داشتن دستگاه پشتیبان کفایت نمی‌کند بلکه این فناوری باید در کشور شما نیز فعال باشد و متاسفانه در ایران تا هنوز ما این فناوری را نداریم.

البته به نظر جای امیدواری می‌آید چرا که ایران و چین رروابط بسیار خوبی دارند و فناوری 5G به احتمال زیاد از طریق شرکت Huawei که سردمدار این فناوری است در اختیار ایرانیان نیز قرار خواهد گرفت.

پس داشتن یک گوشی که از این فناوری پشتیبانی می‌کند ارزش خریدن را دارد و قاعدتاً مطمئن خواهید شد که هر زمانی این فناوری وارد کشورمان شد می‌توانید به راحتی دستگاه خود را با سرعتی بسیار بالا به اینترنت جهانی متصل کنید.

گوشی Huawei P40 Pro همان دستگاهی است که شما را برای آینده آماده نگاه می‌دارد.

دوربین های گوشی هواوی پی ۴۰ پرو خوب هستند اما نیاز به ارتقا دارند

هواوی همیشه به عنوان شرکتی شناخته شده که دوربین‌های خوبی برای گوشی‌های خود طراحی می‌کند. نسخه P40 pro شرکت هواوی دارای ۴ لنز است؛ زوم استاندارد،  لنز Super wide-angle یا زاویه فوق عریض، لنز بزرگ‌نمایی اپتیکال ۵ برابری و لنز عمق تصویر.

اگرچه از نظر سخت افزاری دوربین‌ها قابلیت‌های بسیار بالایی دارند، اما از نظر نرم‌افزاری کمی نقص در آنها دیده می‌شود و برای اینکه تاج بهترین دوربین بازار را روی سر بگذارد باید این کمبودهای نرم‌افزاری از طرف هواوی برطرف شوند.

مشکل اصلی که با دوربین این گوشی خواهید داشت عدم تعادل رنگ سفید و دمای رنگی مجموع عکس‌ها است.

تصاویر گرفته شده با این گوشی کمی رنگ ارغوانی در خود دارند و بنابراین نسبت به تصاویری که با آیفون 11 pro؛ بهترین گوشی آیفون برای سال 2020 و گلکسی اس ۲۰ اولترا گرفته شده، از نظر رنگ‌بندی واقعی و رنگ‌های طبیعی، تخیلی‌تر هستند.

البته خیلی سخت می‌توانید این مشکل را ببینید و تا دو تصویر از این دو گوشی را در کنار یکدیگر قرار ندهید قاعدتاً  این اختلاف نخواهید فهمید.

صرف نظر از این موارد تصاویر گرفته شده با این گوشی Huawei P40 Pro فوق‌العاده هستند و Exposure و Contrast دوست داشتنی خواهند داشت.

زوم ۵ برابری اپتیکال که در این گوشی قرار دارد تصاویر خیره کننده از سوژه‌های دور برای شما ثبت خواهد کرد و همچنین در تاریکی شب نیز می‌توانید بهترین تصویر را داشته باشید.

دوربین‌های گوشی Huawei P40 Pro
دوربین‌های گوشی Huawei P40 Pro خوب هستند، اما نه به اندازه‌ای که نسخه پرو پلاس خوب است.

اگر دوربین قدرتمندتری می‌خواهید P40 Pro Plus را خریداری کنید

حتما شما هم وسوسه شده‌اید که به جای نسخه استاندارد P40، P40 pro را خریداری کنید و به احتمال زیاد دلیل اصلی و اساسی شما ستاپ دوربین و به ویژه زوم اپتیکال ۵ برابری آن است.

اما گوشی هواوی پی ۴۰ پرو پلاس حتی به مراتب از پی ۴۰ پرو هم بهتر است و زوم اپتیکال ۱۰ برابری دارد که بهترین نرخ بزرگ‌نمایی با کمترین افت کیفیت را در بازار برای خود ثبت کرده است.

خرید نسخه مشکی گوشی اصلا توصیه نمی‌شود

دو نسخه قبلی هواوی یعنی P30 و P20 با گزینه‌های رنگی بسیار خارق‌العاده‌ای روانه بازار شدند.

گوشی Huawei P40 Pro نیز رنگ‌های بسیار زیبایی دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. بهتر است که به جای رنگ یکنواخت و فراموش شدنی سیاه، از بین گزینه‌های رنگی که موجود هستند استفاده کنید.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.