گوشی iphone 12 شرکت اپل؛ جدیدترین اخبار و ویژگی‌های لو رفته

گوشی iphone 12 شرکت اپل؛ جدیدترین اخبار و ویژگی‌های لو رفته

دو مجله اینترنتی XDA-Developers و EverythingApplePro جدیدترین اخبار و ویژگی‌های مرتبط با گوشی iphone 12 را منتشر کرده‌اند و مهم‌ترین خبری که در این رابطه شنیده می‌شود، استفاده از پنل 120 هرتز ProMotion در نسخه‌های Pro و Pro Max آیفون 12 است. ProMotion نامی است که اپل به نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز خود داده که از سال 2017‌ روی Ipad Pro نصب شده بود. نرخ تازه‌سازی تصویر 120‌ هرتز یعنی که نمایشگر هر ثانیه 120 بار اصطلاحا Refresh می‌شود. اپل قبلا گزارش داده بود که روی 120 هرتز و 60 هرتز برنامه‌ریزی کرده و 90‌ هرتز در حوزه گزینه‌های آن‌ها قرار ندارد.

اپل در نسخه‌های PRO گوشی iphone 12 از ProMotion 120Hz استفاده خواهد کرد

با در نظر گرفتن حضور ProMotion در سیستم داخلی نسخه‌های PRO گوشی iphone 12، نمایشگر را می‌توان بین 60 هرتز و 120‌ هرتز جابه‌جا کرد و محتوا را بر حسب آن‌ها دید. این کار به منظور افزایش طول عمر و نگهداری شارژ باتری انجام شده، هرچند که اپل در نظر دارد برای نسخه‌های جدید خود در سال 2020 ظرفیت باتری را به صورت محسوس افزایش دهد؛ هرچند که از نگاه شخصی، باتری به کار رفته در گوشی iPhone 13 خارق‌العاده است. معمولا زمانی که یک روز کامل سخت‌ترین کار را با گوشی انجام بدهید و ساعت 3‌ صبح بخوابید، باز هم 30‌ الی 50 درصد باتری برای شما خواهد ماند.

تلفیق فناوری 5G و ProMotion  در گوشی iphone 12 مستلزم داشتن یک باتری قدرتمند است و انتظار می‌رود که در این گوشی از باتری 4400 میلی‌آمپری استفاده شده باشد. این باتری در صورتی که در آیفون جدید 2020‌ به کار برود، 10.9 درصد نسبت به باتری 3969‌ میلی‌آمپری به کار رفته در آیفون 11 پرو مکس ظرفیت بیشتری دارد.

به گفته Jon Prosser برد منطق به کار رفته در نسخه‌های پرو آیفون 12 به دو قسمت تقسیم شده‌اند. یک کابل ربانی این دو قسمت را به یکدیگر متصل می‌کند. این کار به این دلیل انجام شده که بتوان باتری بزرگ‌تری را در نسخه‌های پرو قرار داد.

انتظار داریم که اپل در سال 2020 چهار مدل جدید از گوشی iphone 12 را عرضه کند. یک نسخه آیفون 12 با اندازه نمایشگر 5.4 اینچ، نسخه plus با ابعاد 6.1 اینچ، نسخه Pro با ابعاد 6.1 اینچ و نسخه Pro Max با اندازه 6.7 اینچ جزو چهار مدل این گوشی هستند. تمامی این چهار مدل از پردازنده 5 نانومتری A14 Bionic  بهره خواهند برد که این برای نخستین بار است که یک پردازنده با این اندازه در یک گوشی هوشمند قرار می‌گیرد.

در این پردازنده از 15 میلیارد ترانزیستور استفاده شده که در مقایسه با 8.5‌ میلیارد ترانزیستور به کار رفته در A13 Bionic می‌توانیم انتظار یک سرعت فوق‌العاده ارتقا یافته و البته مصرف بیشتر باتری را داشته باشیم. حتی در گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus هم قابلیت موجود در A13 Bionic‌ به کار نرفته، حال ببینید که گوشی iphone 12 در کجای این مارکت جای خواهد داشت.

همچنین در گزارش‌های دیگری نیز آمده است که در نسخه های پرو از رم 6 گیگابایتی استفاده می‌شود و در سایر نسخه‌ها رم 4 گیگابایتی قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود که هر چهار مدل از هر دو فناوری اینترنت 5G یعنی mmWave و sub-6Ghz 5G پشتیبانی کنند.

از دوربین آیفون 12 چه می‌دانیم؟

دوربین‌های به کار رفته در گوشی های جدید آیفون برای سال 2020 از نظر طول و عرض 5 میلی‌متر بزرگ‌تر هستند. با در نظرداشت این گفته، می‌توانیم بهبود بزرگی را در عکسبرداری با نور کم انتظار داشته باشم. همچنین گفته می‌شود که حالت اتوفوکس در این چهار مدل گوشی دو تا سه برابر سریع‌تر هستند.

به گفته آنالیزور معروف و بین‌المللی Ming-Chi Kuo، گوشی iphone 12 از فناوری جدیدی به نام Sensor-Shift Image Stabilization استفاده خواهد شد که خود سبب می‌شود پایدارسازی تصویر به مراتب ارتقا یابد. با وجود این فناوری، به جای لنز‌ها، سنسورها لرزش دست را برطرف خواهند ساخت. البته این اواخر گفته شده است که این فناوری تنها در نسخه‌های پرو استفاده خواهد شد.

در نسخه استاندارد و نسخه پلاس دوربین‌های واید و اولترا واید قرار دارد در حالی که در دو نسخه دیگر یک لنز تله فوتو نیز اضافه شده که زوم اپتیکال سه برابری دارد و سنسور عمق LiDar که به تازگی در آیپد پرو معرفی شده نیز در این نسخه‌ها قرار خواهد داشت.

سنسور LiDar از فناوری TOF استفاده می‌کند تا قابلیت AR‌ را افزایش بدهد و برای بهبود پورتره در گوشی iphone 12 استفاده بسیاری دارد. این سنسور را در قسمت تحتانی گوشی و سمت راست می‌توانید بیابید. متخصصان اپل روی دوربین 64 مگاپیکسلی برای سال جاری تحقیقات بسیاری انجام دادند، اما مهندسان از خروجی کار رضایت نداشتند، بنابراین باید انتظار لنز 12 مگاپیکسلی را در سال جاری داشته باشید. البته اپل میکروفن را در سری 12 ارتقا داده و ویژگی Audio Zoom در آن پیشرفت زیادی به دست آورده است.

در طراحی گوشی iphone 12 چه تغییراتی به وجود آمده؟

طراحی گوشی های جدید آیفون یادآوری برای Iphone 5 است با این تفاوت که سطح صاف دور تا دور گوشی جای خود را در گوشی iphone 12 به منحنی داده است، البته در گوشی آیفون se 2020 هم توانستیم نمونه مشابهی ببینیم. به گفته Weibach نمونه طراحی شده اولیه دوام بسیار زیادی در تست پرتاب از ارتفاع از خود نشان داده است. برای کسانی هم که در رابطه با محل قرار گیری دوربین سلفی نگران هستند خبر خوبی وجود دارد؛ در نمونه‌های جدید اندازه این محل بسیار کوچک‌تر است.

Weinbach گفته که Face ID دید عریض‌تری خواهد داشت و چهره مالک گوشی را از زوایای مختلف شناسایی خواهد کرد. اپل در این سری رنگ‌بندی جدیدی را اعمال خواهد کرد که Navy Blue (آبی رنگ) را برای نسخه‌های پرو شامل می‌شود. البته گفته می‌شود که گوشی iphone 12 رنگ محبوب Midnight Green (سبز) را نخواهد داشت.

با در نظر گرفتن اینکه اپل در محصولات جدید خود از IP Rating 68 استفاده کرده، انتظار می‌رود که چهار گوشی جدید این کمپانی نیز همانند نسخه‌های قبلی این IP Rating را داشته باشند. در نتیجه اگر چنین باشد، می‌توان هر چهار مدل گوشی iphone 12 را جزو بهترین گوشی های ضد آب 2020 عنوان کرد.

 

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.