بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید ؛ 10 اپ ادیت فیلم که فقط حرفه‌ای‌ها دارند

بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید ؛ 10 اپ ادیت فیلم که فقط حرفه‌ای‌ها دارند

ویرایش فیلم یکی از سخت‌ترین وظایفی است که یک دستگاه کامپیوتری می‌تواند انجام دهد. ویرایشگرهای حرفه‌ای در داخل کامپیوترهای پیشرفته قرار دارند اما برای گوشی چطور؟ در این مطلب 10 مورد از بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید را بررسی خواهیم کرد (به انتخاب وبسایت Android Authority). یک اپ ادیت فیلم می‌تواند کارهای ابتدایی برای ویرایش ویدیو را به خوبی انجام دهد.

ویرایش فیلم در کامپیوتر نیاز به هزاران گیگ فضای حافظه خالی، RAM بسیار بالا و دانش علمی بسیار زیاد است. گوشی‌های همراه قطعات و ویژگی آن را ندارند که تجربه‌ای همانند Cut Pro یا Adobe Premiere Pro به شما منتقل کنند. هرچند، در دنیای اپلیکیشن هم برنامه‌هایی وجود دارند که می‌توانند کارهایی را در حد نیمه حرفه‌ای انجام بدهند، بعضی از این اپلیکیشن‌ها تا حدودی خوب هستند که حتی می‌توانید با کمی صبر و حوصله، یک تیتراژ یا یک فیلم خانوادگی حرفه‌ای از آن‌ها به وجود بیاورد.

بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید - دانلود اپلیکیشن ActionDirector Video Editor

ActionDirector Video Editor – اپ ادیت فیلم اکشن دیرکتور

ActionDirector یکی از بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید و در عین حال جزو محبوب‌ترین برنامه‌های ادیت فیلم روی کامپیوتر است که برای اندروید نیز فراهم شده است. این اپ ادیت فیلم کارهای ابتدایی و ساده‌ای را برای کاربر فراهم می‌کند. در این اپلیکیشن می‌توانید یک کلیپ را وارد برنامه کنید، ادیت کنید و رندرینگ ویدیو را روی آن انجام بدهید.

کارهای مختلفی می‌توانید انجام بدهید، از جمله اضافه کردن موزیک، قطعه بندی و بریدن فیلم، اضافه کردن تکست و متن، قرار دادن تصاویر اسلوموشن (SlowMotion یا حرکت آهسته) و خیلی قابلیت‌های دیگر. این اپلیکیشن را می‌توان از معدود برنامه‌هایی عنوان کرد که از کلیپ‌های با کیفیت 4K پشتیبانی می‌کند. البته پیش از نصب باید ببینید که این اپلیکیشن روی گوشی شما نصب می‌شود یا خیر.

توسعه دهندگان اکشن دیرکتور یکی از بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید را تولید کرده‌اند؛ چرا که ابزار ساده‌ای در گوگل پلی استور (Google Play Store) قرار دارد تا ببینید گوشی شما این اپ ادیت فیلم را پشتیبانی می‌کند یا خیر. همچنین این اپ آپدیت‌های منظمی را دریافت می‌کند. این اپلیکیشن نسخه رایگان هم دارد که کارهای خوبی انجام می‌دهد، اما برای آزاد کردن تمامی قابلیت‌های آن باید 3.99 دلار بپردازید.

دانلود اپلیکیشن ActionDirector Video Editor

بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید - دانلود اپلیکیشن Adobe Premiere Rush

Adobe Premiere Rush – اپلیکیشن ادیت ویدیو ادوبی پریمیر راش

اپلیکیشن ادیت ویدیو Adobe Premiere Rush (ادوبی پریمیر راش) نسبت به دیگر اپلیکیشن های ادیت ویدیو و فیلم یک پله بالاتر است. نسخه دیگر این اپلیکیشن Adobe Premiere Clip نام دارد که نسبت به این نسخه، استانداردتر و با امکانات متوسط‌تر است. به هر حال، این اپلیکیشن به تازگی وارد مارکت شده و موارد خوبی نیز از خود نشان داده به همین دلیل هم در فهرست بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید پولی قرار می‌گیرد. در این اپ بسیاری از امکانات ضروری قرار دارند. از جمله ویژگی‌های خوبی که در این اپ ادیت فیلم دیده می‌شود می‌توان به تایم لاین‌های چندترکی اشاره کرد. همچنین کلاود سینکینگ یا یکپارچه‌سازی ابری نیز در آن وجود دارد.

البته این اپلیکیشن نیاز به کمی تغییرات در رابط کاربری (UI) دارد و همچنین شمار زیادی باگ در آن است که باید برطرف شود. با این حال پتانسیل بسیار بالایی در آن قرار گرفته است. نکته دیگر این است که اگر عضو Adobe Creative Cloud باشید، بد نیست که این اپ را دانلود کنید چرا که از ان بهره‌مند خواهد شد. این اپلیکیشن به صورت رایگان هم در دسترس است، اما اگر امکانات کامل را می‌خواهید باید 53 دلار در ماه بابت آن بپردازید.

دانلود اپلیکیشن Adobe Premiere Rush

اپ ادیت فیلم - دانلود اپلیکیشن Adobe Premiere Rush

FilmoraGo – اپلیکیشن ویرایش فیلم و ویدیوی فیلموراگو

Filmorago یکی از بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید است که کمپانی Wordshare آن را تولید کرده. این اپ ادیت فیلم را می‌توان یکی از بهترین‌های ادیت و ویرایش عنوان کرد. کارهای ابتدایی ویرایش با این اپلیکیشن قابل انجام است. از جمله می‌توان به قطعه کردن (Trimming) و بریدن (Cut)، رندرینگ و امثال این موارد اشاره کرد.

همچنین با این اپ می‌توانید ویدیوی خود را به حالت معکوس یا Reverse تبدیل کنید، می‌توانید ویدیوی خود را به نسبت (1:1) مربعی برای اینستاگرام تبدیل کنید و یا به صورت ویژه آن را به نسبت (16:9) برای پخش در یوتیوب آماده کنید.

در این اپلیکیشن تدوین فیلم و ویدیو، تبدیل به حالت اسلوموشن، جابجایی سکانس‌های ویدیو (Transition)، قرار دادن موزیک روی پس زمینه، تغییر فیلترهای مختلف رنگی (Overlay) و خیلی موارد دیگر که تنها در بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید می‌توانید بیابید قرار دارند. با داشتن این اپ ادیت فیلم نیمی از امکانات یک ویرایشگر فیلم حرفه‌ای را خواهید داشت. البته قابلیت‌های مختلفی به صورت خرید درون برنامه‌ای (7.99 دلار) قرار دارند که قدرت این اپ را افزایش می‌دهند، اما مجموعا امکانات رایگان برای شما کفایت خواهند کرد.

دانلود اپلیکیشن FilmoraGo

بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید- دانلود اپلیکیشن Funimate Video Editor

Funimate Video Editor – اپ ادیت فیلم فانی میت

اپلیکیشن Funimate Video Editor یکی از اپلیکیشن‌های فوق‌العاده محبوب ادیت فیلم و ویرایش ویدیو است، اما به اندازه اپلیکیشن‌های دیگری که در این لیست قرار دارند قدرتمند نیست. این اپلیکیشن خود را به عنوان بهترین در زمینه تولید ویدیوهای موزیکال معرفی می‌کند. در این اپلیکیشن ادیت ویدیو 15 فیلتر مختلف بر روی ویدیو می‌توانید اعمال کنید و به همین دلیل هم یکی از بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید رایگان است.

در این اپ ادیت فیلم افکت‌های مختلفی برای قرار دادن روی ویدیو وجود دارد. البته این اپلیکیشن برای ویدیوهای کوتاه شبکه‌های اجتماعی بهتر است و برای تولید محتوای حقیقی ویدیویی و حرفه‌ای مناسب نیست. این اپلیکیشن رایگان است و می‌توانید به راحتی از گوگل پلی دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن Funimate Video Editor

دانلود اپ ادیت فیلم Inshot

Inshot – برنامه اندرویدی ادیت فیلم و ویدیو این شات

Inshot یک برنامه اندرویدی ادیت فیلم و ویدیو است که بسیار ساده بوده و محور تمرکز اصلی آن روی ویدیوهای کوتاه و عملیات‌هایی همانند تریمینگ و فیلترگذاری است. در این برنامه اندرویدی تایم‌لاین بسیار ساده‌ای برای ادیت قرار گرفته که کانال‌های مختلفی برای ویدیو و صدا در آن تعبیه شده است.

این شات به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید ابزارهای ساده‌ای دارد، همانند تغییر اندازه با متد حذف کردن (Cropping)، انتخاب موزیک و افکت‌هایی همانند Fade in و Fade out که یک اپ ادیت فیلم به آن‌ها نیازمند است. قابلیت‌های دیگری که در این اپلیکیشن قرار دارد عبارتند از پک‌های مختلف برچسب (Sticker)، کنترل سرعت پخش ویدیو و دیگر ویژگی‌هایی که ویدیو را برای پلتفرم‌هایی همانند YouTube و TikTok آماده می‌کند. یکی از بهترین امکاناتی که Inshot در اختیار کاربران قرار می‌دهد، پرداخت تک مرحله به جای عضویت ماهیانه است که با پرداخت 29.99 دلار، اپلیکیشن کامل را خریداری خواهید کرد.

دانلود اپلیکیشن Inshot

بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم - دانلود اپلیکیشن KineMaster

KineMaster – اپلیکیشن مخصوص تغییر در ویدیو کاین مستر

اگر به دنبال یک اپلیکیشن مخصوص تغییر در ویدیو هستید که قدرتمند باشد، KineMaster بهترین گزینه است. همانند بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید موجود در این فهرست، کاین مستر هم می‌تواند کارهای ابتدایی برای اعمال تغییر در ویدیو را انجام دهد.

این اپ ادیت فیلم می‌تواند چندین ویدیو را در هم ادغام کرده و لایه‌های مختلفی از تصویر و افکت را روی ویدیو قرار بدهد. به علاوه، در این اپلیکیشن فیلترهای صوتی قرار دارند و قابلیت Chroma key برای افرادی که طرفدار رنگ سبز هستند در ویدیو اعمال خواهد شد. افکت‌های مختلف ویدیویی، جابه‌جایی‌های مختلف و دیگر امکانات همگی در کاین مستر قرار دارند. البته که به اندازه ادیتورهای دسکتاپی قدرتمند نیست.

اگرچه در مقایسه با بسیاری از اپلکیشن‌های موجود در مارکت و گوگل پلی، این اپ بهتر است. برای تولید یک ویدیوی واقعی (حداقل برای پلتفرم‌هایی همانند YouTube) این اپ جزو بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید است که باید استفاده کنید. هرچند استفاده رایگان برای این اپلیکیشن مقدور است، اما قابلیت اصلی این اپ ادیت فیلم پس از پرداخت ماهیانه 4.99 دلار فعال خواهد شد.

دانلود اپلیکیشن KineMaster

بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید - دانلود اپلیکیشن Movie Maker Filmmaker

Movie Maker Filmmaker – اپلیکیشن فیلمسازی مووی میکر فیلم میکر

Movie Maker Filmmaker جزو بهترین اپلیکیشن های فیلمسازی رایگان در میان سایر اپ‌های موجود در گوگل پلی است. می‌توانید ویدیو را قطعه قطعه کنید، کراپ بزنید و محتوای موجود در هر قطعه را بازچینی کنید. در اپلیکیشن افکت‌های متنوعی قرار دارد و می‌توانید فیلترهای دلخواه خود را طراحی کنید، هرچند که این قابلیت خیلی هیجان انگیز و قدرتمند نیست.

در این اپلیکیشن سایر ویژگی‌های پایه و ابتدایی مثل قرار دادن موزیک هم قرار دارد و به همین دلیل هم جزو بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید است. پس از یک دوره بازطراحی، باگ های مختلفی برای این اپ ادیت فیلم به وجود آمد اما همچنان در فهرست بهترین اپ های ادیت فیلم و ویدیو قرار دارد.  نکته دیگری که اینجا وجود دارد، رایگان بودن کامل اپلیکیشن است.

دانلود اپلیکیشن Movie Maker Filmmaker

اپ ادیت فیلم - دانلود اپلیکیشن PowerDirector

PowerDirector – برنامه اندرویدی ادیت فیلم و ویدیو پاور دیرکتور

PowerDirector منعطف‌ترین برنامه اندرویدی ادیت فیلم و ویدیو است. صدها ویژگی مختلف در این اپلیکیشن قرار دارند که از این جمله می‌توان به ابزار ادیت سریع و چندین افکت مختلف اشاره کرد. ابزارهای مختلف دیگری نیز برای ساخت Collage (فریم‌های چندتایی) و همچنین اسلوموشن در این برنامه اندرویدی قرار دارد. رابط کاربری اپلیکیشن نیز بسیار راحت است و از متد تایم لاین کلاسیک با کانال‌های مختلف بهره می‌برد، همین امر نام پاور دیرکتور را در فهرست بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید قرار می‌دهد.

کسانی که سروکار زیادی با ادیت فیلم و ویدیو دارند، در همان ابتدا با رابط کاربری بسیار آشنایی در این اپ ادیت فیلم روبه‌رو می‌شوند. دانلود این اپلیکیشن و استفاده از آن رایگان است، اما برای استفاده از تمامی قابلیت‌ها باید هزینه آن را یعنی 5.99 دلار بپردازید. این اپ برای ادیت حرفه‌ای فیلم و ویدیو است و مخصوصا استفاده از آن در نمایشگرهای بزرگ‌تر همانند کروم بوک و تبلت به مراتب بهتر از گوشی خواهد بود.

دانلود اپلیکیشن PowerDirector

دانلود اپلیکیشن Quick

Quick – برنامه ادیت فیلم برای اندروید کوئیک

اپلیکیشن کوئیک جدیدترین نسل اپ‌های ادیتوریال و برنامه ادیت فیلم برای اندروید است. اگر به یک اپلیکیشن ساده نیاز دارید، این اپ بهترین گزینه برای شما است. نحوه کارکرد این اپ به گونه‌ای است که می‌توانید بیش از 50 عکس و ویدیوکلیپ را در برنامه اضافه کنید. همین کارکرد علت اصلی قرارگیری نام کوئیک در فهرست بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید است.

پس از قرار دادن موارد ذکر شده، این اپ ادیت فیلم شروع به آنالیز محتوای وارد شده کرده و یک ویدیوی کوتاه از آن تولید می‌کند. در کوئیک بیش از 10 استایل مختلف ویدیویی قرار دارد که پیش از دریافت ویدیوی تولید شده می‌توانید آن را سفارشی کرده و یا بازچینی کنید.

اگرچه این اپلیکیشن به اندازه Adobe Premier Clip یا PowerDirector قدرتمند نیست، اما همه افراد هم به اینچنین برنامه‌های قدرتمندی نیاز ندارند. این اپلیکیشن کاملا رایگان است و هیچ پرداخت درون برنامه‌ای هم ندارد.

دانلود اپلیکیشن Quick

اپ ادیت فیلم - دانلود اپلیکیشن VivaVideo

VivaVideo – اپ اندرویدی ادیت ویدیو کلیپ ویواویدیو

اپ اندرویدی ادیت ویدیو کلیپ ویواویدیو (VivaVideo) یکی از محبوب‌ترین‌ها در گوگل پلی است. اما زمانی که به کارایی آن نگاه می‌کنیم در رنج متوسط قرار می‌گیرد ولی نام آن در فهرست بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید باید حضور داشته باشد و به ویژه برای ویدیوهای کوتاه و سوشال مدیا کاربرد دارد.

این اپ ادیت فیلم از استایل StoryBoard استفاده می‌کند که در آن می‌توانید کلیپ‌های خود را وارد اپلیکیشن کنید. در ادامه می‌توانید بر حسب نیاز ویدیو را تریم کنید، ادیت اعمال کنید و سپس وارد بخش‌های بعدی شوید. در این اپلیکیشن ویژه ادیت فیلم و عکس، 200 فیلتر مختلف برای ویدیوها به همراه افکت‌های متنوع قرار دارد که می‌توانید همزمان روی ویدیو متن بگذارید و یا حالت اسلوموشن فعال کنید. ویواویدیو نسخه رایگان هم دارد که به همراه واترماک و محدودیت زمانی خواهد بود. البته با خرید نسخه پرو این محدودیت‌ها برطرف خواهند شد.

دانلود اپلیکیشن VivaVideo

سخن پایانی در مورد بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید

قابلیت های جدید اندروید 10 که باید حتما به استفاده از آن‌ها فکر کنید

با روی کار آمدن شبکه‌های اجتماعی و انواع و اقسام ویدیوهای شخصی و بیزینسی، جستجو برای یافتن بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید به یکی از ترندهای روزانه تبدیل شده است. در این مطلب چندین اپ ادیت فیلم معرفی کردیم که نیاز شما را برطرف سازد. به ویژه که کار کردن با برنامه‌های تدوین‌گر و پیشرفته کامپیوتری فوق‌العاده سخت و زمان‌بر است. در میان اپ‌های معرفی شده، من به شخصه از دو اپلیکیشن KineMaster و Quick راضی هستم! شما هم اگر تجربه کار با هر یک از این اپ‌ها را دارید، آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.