شیائومی 12 پرو

نقد و بررسی گوشی شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 Pro با سه دوربین 50 مگاپیکسلی (یک دوربین اصلی جدید، یک دوربین فوق عریض و یک تله کوتاه) عرضه می‌شود، که یکی از زیباترین گوشی‌های پرچم‌دار بازار است. از بدنه شیشه‌ای و خوش‌ساخت گرفته تا نمایشگر OLED پروضوح، تراشه‌ی قدرتمند و مجموعه‌ی دوربین غول‌پیکر.

طبق معمول، جدیدترین اسنپدراگون رده بالا را دارد و دارای صفحه نمایش LTPO OLED سامسونگ است که بسیار عالی است. شارژ 120 واتی پیشرو باشد، که با توجه به ظرفیت نسبتاً متوسط ​​باتری برای سخت افزار رده بالا، خوب است.

جعبه گشایی شیائومی 12 پرو

داخل جعبه مقوایی ضخیم که یک قاب سیلیکونی شفاف را در خود جای داده است، به شما لبخند میزند – که بهترین گزینه محافظتی نیست، اما یک قاب رایگان است. آداپتور 120 واتی همراه دارد، اما برای خروج از خانه بسیار سنگین و حجیم است. همچنین یک کابل USB-A-to-C در آن وجود دارد و برای دریافت سریع ترین سرعت شارژ به هر دو وسیله جانبی اختصاصی نیاز دارید.

جعبه گشایی شیائومی 12

طراحی، کیفیت ساخت

ارائه یک طراحی برجسته برای گوشی های هوشمند در سال 2022 چیز پیش پا افتاده ای نیست و می گوییم شیائومی آن را با سری 12 به نمایش گذاشته است.

دوربین اصلی در بالا قرار دارد و بزرگ‌ترین ترکیب حسگر و لنز جایگاه مناسب خود را دارد. این به ویژه در 12 Pro که در اینجا داریم بسیار چشمگیر است، باید یک تصویربردار 1/1.28 اینچی و یک لنز روشن f/1.9 را در خود جای دهد. حلقه فلزی براق اطراف آن را برجسته تر می کند.

در زیر، دوربین اولتراواید کوچکتر و تله فوتو در یک طرف قرار دارند و فضایی را برای فلاش و یک نوشته 50 مگاپیکسلی در سمت دیگر است. توجه داشته باشید، در این مورد خاص، 50 برای هر سه ماژول صادق است. خطوط بسیار ظریف جزیره لنزها را به بخش هایی تقسیم می کند و به آن فضایی از ظرافت و دقت می بخشد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی شیائومی پوکو X4 پرو

بنر خرید عمده گوشی

پنل پشتی خود از شیشه ساخته شده است. پشت وانیلی شیائومی 12 از گوریلا گلس 5 ساخته شده است. قسمت پشتی دارای روکش مات است که درخشش بسیار جالبی در هنگام تابش خورشید دارد. از نظر کاربردی، این پنل بسیار لغزنده است، به خصوص اگر پوست خشکی دارید. از طرفی، اثر انگشت هم روی سطح باقی نمی ماند. 

دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا در بالای گوشی در دو سمت راست آن قرار دارد. لبه‌های پنل جلویی و پشتی، هر دو به یک اندازه خمیده هستند تا بدین‌ترتیب گوشی به‌خوبی روی دست بنشیند .قاب در اطراف گوشه ها و در قسمت های بالا و پایین ضخیم می شود و در صورت سقوط، محافظ فلزی محکم از آن تا حدی محافظت میکند. دو لبه با ظاهر یکسان وجود دارد که موجی را تشکیل می‌دهند، یکی در پایین، دیگری در بالا و نشان می‌دهد که این خروجی‌ها جفت بلندگو هستند. همچنین در هر انتهای گوشی یک میکروفون وجود دارد.

قسمت بالایی یکی از ویژگی های اصلی شیائومی است، یک فرستنده مادون قرمز، که می توانید از آن برای کار با دستگاه های ساده تری مانند تلویزیون یا تهویه مطبوع استفاده کنید.

در پایین، درگاه USB-C و همچنین گیره کارت قرار دارد. سینی یک یا دو سیم‌کارت نانو  قرار می‌گیرد، اما برای microSD مناسب نیست. اساسا، به جز سونی و هوآوی، به نظر می‌رسد هیچ کس دیگری گزینه افزایش فضای ذخیره‌سازی را در دستگاه‌های پیشرفته ارائه نمی‌دهد.

xiaomi-12-pro-port
xiaomi-12-pro-cameras-1

صفحه نمایش 6.73 اینچی Super AMOLED که چیز زیبایی است 

اگر طرفدار لبه‌های نمایشگر منحنی نیستید، ممکن است با 12 Pro مشکل داشته باشید. اما گزینه‌های برتر با صفحه‌نمایش تخت وجود دارد – Galaxy S22+ اولین چیزی است که به ذهن می‌رسد.

یک شکاف نازک در محل برخورد شیشه نمایشگر با قاب وجود دارد، و این برای هدایت بخشی از صدا از بلندگوی بالایی به گوش شما برای تماس است. به خاطر داشته باشید که بخشی از آن همچنان از طریق موج بالا با مارک هارمن/کاردون خارج می شود.

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی شیائومی ردمی A1 پلاس

با وجود تمام دستاوردهای خود در طراحی و ساخت، شیائومی 12 پرو یک ویژگی کلیدی را از دست داده است و آن محافظت بیشتر در برابر عناصر است و فاقد هر گونه IP و رتبه بندی است.

شیائومی 12 پرو دارای ابعاد 163.6×74.6×8.2 میلی‌متر و وزن 204 گرم (یا 205 گرم بسته به نسخه) است و این باعث می‌شود که یک گوشی هوشمند با اندازه کامل باشد. Galaxy S22+ کمی جمع‌وجورتر است – ممکن است یک میلی‌متر پهن‌تر باشد، اما 6 میلی‌متر کوتاه‌تر و 0.6 میلی‌متر نازک‌تر و حدود 10 گرم سبک‌تر است. در همین حال، آیفون 13 پرو به اندازه شیائومی وزن دارد، اما به طور قابل توجهی کوچکتر است – تقریبا 2 سانتی متر کوتاهتر است. از طرف دیگر، 13 Pro Max به طور ملموس عریض‌تر و سنگین‌تر است، اما به نوعی کوتاه‌تر و باریک‌تر از 12 Pro است.

مطالب پیشنهادی: گوشی های شیائومی

12 Pro صفحه نمایش خود را از سامسونگ تهیه می کند و یک دستگاه 6.73 اینچی چشمگیر است. با رها کردن لبه های منحنی به بخش طراحی و تمرکز بر روی اعداد در اینجا، پنل Super AMOLED دارای وضوح تصویر 1440×3200 پیکسل در ابعاد 20:9 برای تراکم پیکسلی 521ppi است.

حداکثر نرخ تازه سازی 120 هرتز با نمونه برداری لمسی تا 480 هرتز را پشتیبانی می کند. شیائومی ادعا می کند 1000 نیت روشنایی برای عملکرد منظم و حداکثر 1500 نیت در سناریوهای HDR پشتیبانی می کند. 12 Pro به شما این امکان را می دهد که روشنایی خودکار را خاموش کنید، اما افزایش را در نور روشن محیط حفظ کنید.

12 Pro به شما امکان می دهد انتخاب کنید که آیا گوشی باید با وضوح 1440p اصلی خود رندر شود یا 1080p پایین تر، فرض بر این است که تنظیمات کیفیت پایین تر باعث کاهش هزینه باتری می شود. همچنین یک ضامن وجود دارد که به گوشی اجازه می‌دهد تا زمانی که مناسب است، به‌طور خودکار به 1080p کاهش یابد.

xiaomi-12-pro-selfie-camera

عمر باتری شیائومی 12 پرو

12 پرو از یک باتری 4600 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند، مانند Mi 11 سال گذشته، اما کوچکتر از بسته های برق 5000 میلی آمپر ساعتی در 11 Pro یا مدل های متوسط ​​11T و 11T Pro. با وجود اینکه Pro دارای صفحه نمایش بزرگتر و وضوح بالاتر (6.73 اینچ 1440p در مقابل 6.28 اینچ 1080p) است، ظرفیت آن نیز کمی بیشتر از ظرفیت وانیل 12 (4500 میلی آمپر ساعت) است.

پخش ویدیو (در فرکانس 60 هرتز) در کمتر از 12 ساعت از واقعیت های مدرن خارج شد. مرور وب (با 120 هرتز ثابت) چندان بد نیست، اگرچه در کمتر از 11 ساعت، هیچ مقایسه ای برنده نخواهد شد و 19 ساعت تماس صوتی، اگر برای برخی از کاربران برای تمام عمر کافی باشد.

در پایان، امتیاز استقامت برای Xiaomi 12 Pro به 74 ساعت رسید.

 

سرعت شارژ

12 پرو از قدرتمندترین شارژ سریع تجاری موجود شیائومی تا 120 وات پشتیبانی می کند. همچنین با یک آداپتور 120 واتی در داخل جعبه عرضه می شود، همان آداپتوری که چند ماه پیش همراه با 11T Pro مشاهده کردیم.

شیائومی ادعا می‌کند که زمان 0 تا 100 درصد 18 دقیقه است، اما در آزمایش ما، 21 دقیقه زمان را به گوشی اختصاص داد، به هر حال به درستی سریع است. توجه داشته باشید، 3 تا 5 دقیقه دیگر شارژ قطره ای از 100٪ تا “پر” طول می کشد – لحظه ای که گوشی واقعاً شارژ را متوقف می کند.

 

ما آداپتور دیگری را تست کردیم که از USB Power Delivery با PPS تا 65 وات پشتیبانی می کند فقط برای اینکه بررسی کنیم اگر نمی خواهید از 120 واتی استفاده کنید، چه سرعتی می توانید داشته باشید. 12 پرو 50 دقیقه طول کشید تا 100 درصد شود و 62 درصد آن را نیم ساعت پس از پروسه گزارش کرد.

12 Pro از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می کند و کنسرسیوم Wireless Power آن را برای انتقال قدرت تا 10 وات استفاده می کند.

12 pro xiaomi

MIUI 13، اکنون در اندروید 12

شیائومی 12 پرو، در کنار 12 معمولی، از رابط کاربری MIUI 13 استفاده می کند. اما برخلاف سری اخیر ردمیس که در دفتر داشتیم، این نسخه در اینجا بر روی اندروید 12 ساخته شده است و نه 11. بنابراین در حالی که شماره MIUI همان است. به همین ترتیب، عملکرد در واقع بهبود یافته است – تقریباً به طور کامل به لطف بهبودهای ذاتی سیستم عامل.

به خاطر داشته باشید، این نسخه ای که در اینجا داریم هنوز فاقد پیشرفت های بصری و عملکردی است که در میان افزار نسخه چینی دیده ایم و ما کاملاً مطمئن نیستیم که در مورد چیست. به عنوان مثال، رابط ویجت بازطراحی شده ای که فکر می کردیم بخشی از اندروید 12 است، در هیچ کجای این نسخه از MIUI دیده نمی شود. داشبورد حفظ حریم خصوصی بهبود یافته که به شما نشان می‌دهد اخیراً چه برنامه‌ای از هر مجوز استفاده کرده است نیز اجرا نشده است. پس از آن، شیائومی هنوز تاریخچه اعلان‌ها را شامل نمی‌شود، ویژگی‌ای که با اندروید 11 ارائه شده است، بنابراین آنها سابقه انجام کارها را متفاوت دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های شیائومی 2022

به هر حال، شیائومی ادعا می‌کند که MIUI کاملاً بازسازی شده است، حتی اگر تنها از طریق رابط کاربری و طراحی آن نتوانید آن را تشخیص دهید – ظاهر و احساس آن دقیقاً مانند MIUI 12 است. اما ظاهراً نسخه جدید بر بهبود توزیع منابع تمرکز دارد و باید پردازنده و RAM را مدیریت کند. و استفاده از فضای ذخیره سازی بهتر و هوشمندتر است.

به عنوان مثال، MIUI 13 قرار است استفاده فعلی پردازنده و رم را پیگیری کند و هرگونه کار غیرضروری فعلی را به حالت تعلیق درآورد تا منابع را آزاد کند و عملکرد روان‌تری را ارائه دهد. شیائومی وعده افزایش راندمان فرآیند پس‌زمینه تا 40 درصد نسبت به نسخه قبلی را داده است.

ذخیره سازی مایع همان چیزی است که برای تلفن های هوشمند مدرن بسیار جالب و مرتبط به نظر می رسد. شیائومی می گوید که در اکثر گوشی ها به دلیل مدیریت ناکارآمد حافظه، عملکرد ذخیره سازی در 36 ماه به نصف کاهش می یابد. و اینجا جایی است که MIUI 13 می آید – 60٪ راندمان یکپارچه سازی بهتری نسبت به MIUI 12 و رقبای مختلف ارائه می دهد. بنابراین افت عملکرد ذخیره سازی در 36 ماه باید فقط 5٪ توسط حساب های آنها باشد. این قابل توجه به نظر می رسد، بنابراین در اینجا امیدواریم که این ویژگی به تبلیغات تبلیغاتی برسد.

بهینه سازی نهایی انجام شده در هسته MIUI مدیریت انرژی است – بهینه سازی نسخه جدید باید منجر به کاهش 10 درصدی مصرف انرژی در مقایسه با MIUI 12 شود.

همچنین یک جعبه ابزار هوشمند بهبود یافته (با نام مستعار نوار کناری) برای انجام چند کار روان‌تر با برنامه‌های پاپ آپ وجود دارد. و حریم خصوصی با تعدادی ویژگی بهبود یافته است که برخی از آنها منحصر به فرد است.

شرکت سپهر تعامل، به عنوان وارد کننده عمده گوشی موبایل در کشور، عرضه‌ی گوشی های پرچم دار را به صورت عمده انجام می دهد. شما می توانید برای خرید عمده انواع گوشی و تبلت، به بخش خرید عمده گوشی مراجعه کنید. بهترین گارانتی گوشی سپهر تعامل با گارانتی 18 ماه ضمانت و تعویض برای 14 روز است، گارانتی گوشی سامسونگ و گارانتی گوشی شیائومی سالهاست که تحت نظر گارانتی سپهر تعامل قرار دارد.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.