بهترین گوشی های بازار موبایل ایران

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران در سال 1401

در مقاله‌ی پیش‌ رو قصد داریم راهنمای خرید بهترین گوشی های بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم، تا راحت تر بتوانید گوشی مدنظر خود را انتخاب کنید. با‌‌توجه‌‌‌‌ به افزایش قیمت گوشی‌ در چند سال اخیر در بازار ایران، نیاز است که با توجه به بودجه ای که در نظر داریم بتوانیم گوشی مورد نظر را با کیفیتی بهتر خریداری کنیم و هنگام خرید گوشی جدید، باید وسواس به‌خرج بدهیم و مدلی انتخاب کنیم که بیشترین امکانات و بهترین تجربه را با قیمت مناسب ارائه می‌دهد.

بهترین گوشی تا ۵/۵ میلیون تومان

ردمی نوت 11 شیائومی نسخه‌ی گلوبال

یک گوشی میان رده با قیمتی مناسب که در این بازه قیمتی ارزش خرید خوبی دارد. Redmi Note 11 با اینکه بدنه پلاستیکی دارد اما از کیفیت خوبی برخوردار است. پشتی این گوشی به شکل تخت و با منحنی هایی در گوشه های آن را جذابتر کرده، این گوشی مجهز به گواهی IP53 که در برابر قطرات آب و گرد غبار مقاوم است.

صفحه نمایش شیائومی ردمی نوت 11 مجهز به یک پنل AMOLED 1080 با نرخ تازه سازی 90 هرتز که کیفیت و روشنایی خوبی دارد. شیائومی ردمی نوت 11 مجهز به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعت است که در استفاده های معمولی حدود 1 روز و نیم شارژدهی را نگه میدارد.

پکیج دوربین های شیائومی ردمی نوت 11 شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 8MP، سنسور تشخیص عمق 2MP، سنسور ماکرو 2MP و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی است که در کل عملکرد نسبتا خوب و قابل قبولی دارند. پردازنده ردمی نوت 11 شیائومی مجهز به Snapdragon 680 که عملکرد پردازشی خوب و مناسبی دارد. رابط کاربری ردمی نوت 11 با سیستم عامل Android 11 و MIUI 13 عرضه شده است.

بهترین گوشی تا ۶ میلیون تومان

ردمی نوت 11 اس شیائومی

ردمی نوت 11 اس یه گوشی میان رده از برند شیائومی که دوربین 108 مگاپیکسلی دارد. Redmi Note 11S شیائومی در واقع یه آپدیت روی ردمی نوت 11 است. طراحی مثل نوت 11 است فقط بیرون زدگی دوربین اصلی کمی بیشتر است. جنس بدنه پلاستیک و اثر انگشت روی آن باقی میماند و بهتر است از قاب گوشی استفاده شود. از نقاط قوت این گوشی میتوان به نمایشگر آن که امولد 1080 با رفرش ریتش 90 هرتز است اشاره کرد که یکی از بهترین نمایشگرها در این بازه قیمتی است.

این گوشی از نظر باتری عملکرد ضعیفی دارد، درست است که باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت دارد اما در استفاده های معمولی به اندازه یک روز هم شارژ را نگه نمیدارد. پردازنده این گوشی پردازنده ی هلیو G96 است که برای بازی های سنگین عملکرد ضعیفی دارد و نقطه ضعف این گوشی محسوب میشود. عملکرد دوربین خوب است و اگر در این بازه قیمتی عملکرد دوربین برایتان اهمیت دارد این گوشی گزینه مناسبی است.

ردمی نوت 11 اس

بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان

ردمی نوت 11 پرو شیائومی نسخه‌ی گلوبال

شیائومی ردمی نوت 11 پرو شایسته امتیاز بالایی است. نقطه قوت ردمی نوت 11 پرو پنل‌های پشت شیشه‌ای زیباست که در رنگ‌های مدرن و جذاب دیده میشود. در پشت شیائومی ردمی نوت 11 پرو، یک واحد دوربین چهارگانه و یک اسکنر اثر انگشت در سمت راست مشاهده خواهید کرد. کیفیت کار بدنه و لبه لمسی پلاستیکی دلپذیر است.

در پنل جلویی نیز متوجه خواهید شد که قاب پایین نمایشگر چقدر بزرگ طراحی شده و این نشان می‌دهد شما با گوشی هوشمندی روبه‌رو هستید که یک پرچمدار نیست. شیائومی ردمی نوت 11 پرو دارای صفحه نمایش AMOLED به اندازه کافی بزرگ و تصویری است که می‌تواند شما را در تجربه‌ای که در نظر دارید غرق کند. قطر صفحه نمایش 6.67 اینچ و نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز است. شیائومی ردمی نوت 11 پرو نسبت به قیمتش دوربین‌های مناسبی را ارائه می‌دهد. در پنل پشتی، یک دوربین چهارگانه وجود دارد که ماژول اصلی آن 108 مگاپیکسلی است.

پردازنده ‌ی این گوشی هلیو مدیاتک G96 است که از جمله نقاط ضعف این گوشی محسوب میشود که اصلا خبر خوبی برای گیمرها نیست.

Xiaomi-Redmi-11pro

بهترین گوشی تا 8 میلیون تومان

ردمی نوت 11 پرو شیائومی 5G

ردمی نوت 11 پرو دارای صفحه نمایش سوپر امولد به بزرگی 6.67 اینچی با رفرش ریت 120 هرتز است. در بخش پشتی گوشی دارای 3 دوربین و یک فلش است که همگی داخل یک قاب قرار گرفته است. این گوشی دارای پردازنده اسنپدراگون 695 5G است که نقطه ضعف این گوشی محسوب میشود. این گوشی دارای اندروید 11 است اما احتمال آپدیت آن هست. منبع تغذیه این گوشی یک باتری 5000 میلی آمپری است که با فست شارژ 67 واتی شارژ میشود. از نقاط ضعف این گوشی میتوان به عملکرد ضعیف سخت افزار اشاره کرد. ردمی نوت 11 پرو دارای اسپیکر با قابلیت استریو است.

xiaomi-redmi-note-11-pro-5g-global

بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان
پوکو F3

یکی از پرطرفدارترین و بهترین سری های شیائومی است، به نسبت قیمتی که دارد به عنوان یک میان رده اما دست کمی از پرچمداران شیائومی ندارد. پوکو F3 دارای قاب از جنس گوریلا گلس 5 است که در قاب جلو و پشت دیده میشود که دارای طراحی حرفه ای و جذابی است، دارای صفحه نمایش امولد با نرخ بازسازی 120 هرتزی است با سایز 6.67 اینچی و رزولوشن 1080×2400 پیکسلی که باعث میشود تصاویری با نسبت 20:9 به کاربر نمایش دهد.

این گوشی از باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4520 میلی آمپر ساعت استفاده میکند که از نقطه ضعف های این گوشی محسوب میشود. دارای اسپیکر استریو فوق العاده است و دارای پردازنده Snapdragon 870 5G است که پردازنده گوشی پرچمدار است. یکی از بهترین انتخاب ها تا قیمت 10 میلیون تومان است.

poco-f3

بهترین گوشی تا ۱۱ میلیون تومان

گلکسی A52s سامسونگ نسخه‌ی 5G

فرمی که برای دوربین‌های گوشی گلکسی a52s در نظر گرفته شده شباهت بسیار زیادی به پرچمداران سامسونگ دارد. توزیع متعادل وزن و استفاده از متریال‌های با کیفیت در ساخت این گوشی باعث شده A52s احساس یک گوشی گران قیمت را به شما القا کند.

نمایشگر 6.5 اینچی این گوشی از نوع Super AMOLED است که جلوه بسیار خوبی برای شما خواهد داشت. نمایشگر را می‌توانید روی 120 و 60 هرتز تنظیم کنید، اما قابلیت تطابق اتوماتیک ندارد تا بسته به محتوا نرخ تازه‌سازی تصویر را بالا و پایین کند. گوشی Samsung galaxy A52s گواهینامه IP67 گوشی A52 5G را ادامه داده تا در برابر گرد و خاک و پاشیدن آب مقاوم باشد.

گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G جزو جدیدترین دستگاه‌هایی است که قدرت خود را از Snapdragon 780G شرکت Qualcomm به دست آورده. در این گوشی از پیکربندی 8 هسته‌ای استفاده شده که 4 هسته از A78 و چهار هسته هم از A55 در آن دیده می‌شود. این بار سامسونگ برای پردازش گرافیکی دستگاه خود از Adreno 642L استفاده کرده است. باتری گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G نیز دارای ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت است.

galaxy-a-52s-5g

بهترین گوشی تا ۱۳ میلیون تومان

شیائومی 11T پرو

شیائومی 11 تی پرو دارای چیپست اسنپدراگون 888 5G و دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی است. از سمت پنل جلویی شیشه ای (گوریلا گلس ویکتوس) قاب آلومینیومی و قاب پشت شیشه ای ساخته شده است. همچنین مقاوم در برابر پاشیدن آب و گرد و غبار است (رده بندی IP53 مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشیدن آب).

انرژی آن توسط یک باتری عظیم 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می شود و این واقعیت که مدل حافظه 256 گیگابایتی آن کمتر از 450 دلار قیمت دارد، آن را بسیار مقرون به صرفه کرده است. از نقاط قوت این گوشی میتوان به  سیستم اسپیکر هارمن کاردون، نمایشگر با کیفیت و بی نقص، طراحی و کیفیت ساخت عالی، سرعت شارژ 120 واتی و پردازنده پرچمدار اشاره کرد.

11t-pro

بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان

شیائومی 12x

طراحی گوشی 12 ایکس شیائومی خوش دست و خوش ساخت است، یک گوشی کوچک و جمع و جور برای کسانیکه علاقمند به گوشی های کوچک هستند. اندازه صفحه نمایش 6.2 اینچ است، دارای سه لنز دوربین به همراه یک فلش که همگی در یک قاب مستطیل شکل جا گرفته اند. دارای صفحه نمایش امولد  120 هرتزی که برای این گوشی عالی است، تنها نقطه ضعف این گوشی باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت که عملکرد شارژدهی ضعیف دارد.

سنسور لنز اصلی شیائومی 12 ایکس، 50 مگاپیکسل و دارای یک سنسور 13 مگاپیکسلی اولترا واید است که عملکرد خوبی دارد. از نقاط ضعیف این گوشی عملکرد ضعیف باتری و داغ کردن گوشی بعد از مدت طولانی را میتوان اشاره کرد.

Xiaomi-12X

بهترین گوشی تا 20 میلیون تومان

شیائومی 12

شیائومی 12 یک دوست داشتنی خوش دست میتوان بهش لقب داد. جنس این گوشی از گوریلا گلس 5 استفاده شده که جذابیت آنرا چندین برابر کرده و جالب است که اثر انگشت و کثیفی روی آن باقی نمیماند. سه لنز دوربین به همراه فلش در یک قاب کمی برجسته قرار گرفته اند. اسپیکرهای این گوشی Harman kardon است که یکی از بهترین کمپانی های مطرح دنیاست، پس میتوان گفت اسپیکر بسیار خوبی هم دارد.

یک نمایشگر امولد 12 بیتی دارد که تصاویر در آن بسیار جذاب است. دارای باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت است که به نسبت نقطه ضعف این گوشی محسوب میشود. سنسور 50 مگاپیکسلی لنز دوربین اصلی این گوشی است که عکس هایی فوق العاده با کیفیت میشود ثبت کرد. دارای سنسور سلفی 32 مگاپیکسلی است. شیائومی 12 یک پردازنده ی اسنپدراگون 8 نسل 1 دارد و رابط کاربری اندروید 12 و MIUI 13 است. از نقاط قوت این گوشی میتوان به  طراحی فوق العاده، کیفیت صفحه نمایش، عملکرد عالی لنز اصلی دوربین و کیفیت صدای اسپیکر اشاره کرد.

xiaomi-12

گلکسی S21 FE

سامسونگ گلکسی اس21 FE در بخش طراحی خوب عمل کرده و ظاهر قابل قبولی دارد و گوشی خوش دستی است اما تنها ایرادی که میتوان از نظر ظاهری از آن گرفت پلاستیکی بودن آن است، اثر انگشت روی بدنه باقی میماند و بدنه کثیف میشود.

صفحه نمایش با کیفیت و نمایشگر Dynamic AMOLED 2X دارد که برگ برنده این گوشی محسوب میشود، این گوشی دارای پردازنده قدرتمند نسخه Exynos 2100 است که این نیز از نقاط قوت گوشی محسوب میشود. سنسور لنز اصلی این گوشی 12 مگاپیکسلی است که باعث عملکرد خوب دوربین میشود. باتری گلکسی S21 FE 4500 میلی آمپر ساعتی است که اگر بطور معمول ازش استفاده شود یک روز کامل شارژ را نگه میدارد، عملکرد نه چندان خوب باتری یکی دیگر از ایراداتی است که میتوان به این گوشی نسبتا پرچمدار گرفت.

Galaxy-S21-FE-review

اگر برای خرید گوشی دنبال راهنمای خرید بهترین گوشی های موبایل در بازار ایران هستید، ابتدا بودجه خود را مشخص کنید، ما در بالا لیستی از گوشی هایی را معرفی کردیم که در لیست رنج قیمت بهترین خودشان هستند، برای خرید یک گوشی نمیتوان فقط یک مورد را در نظر گرفت و بهتر است المان هایی از جمله طراحی، صفحه نمایش، باتری، پردازنده، اسپیکر، دوربین ها و رابط کاربری را در نظر گرفت و با توجه به کارایی که لازم است آنرا انتخاب کرد.

بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان کدام است؟

بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان مدل ردمی 10 پرایم شیائومی است.

بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان کدام است؟

بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان ردمی نوت 11 شیائومی نسخه‌ی گلوبال است.

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان کدام است؟

بهترین گوشی ها تا ۱۰ میلیون، ردمی نوت 11 اس شیائومی، گلکسی A52s سامسونگ و ردمی نوت 11 پرو شیائومی و ردمی نوت 11 پرو است.

بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان کدام است؟

بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان پوکو F3، سامسونگ A52s، شیائومی 11T پرو است.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

2 کامنت در “بهترین گوشی های موبایل بازار ایران در سال 1401

  1. منوچهر پورزاد

    مغازه دارم و خرید عمده گوشی رو از این شرکت همیشه انجام دادم. بهترین هستین

    1. کارشناس سپهر تعامل

      ممنون آقای پورزاد عزیز لطف دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.