Samsung a23

بررسی مشخصات گوشی A23 سامسونگ

طراحی A23 سامسونگ

سری A23 سامسونگ از آن دسته گوشی های اقتصادی سامسونگ محسوب میشود که با آنکه گوشی میانرده ای است اما دارای لرزشگیر اپتیکال و گوریلا گلس ۵ است. جنس بدنه آن از پلاستیک ساخته شده که متاسفانه کیفیت مورد قبولی هم ندارد و خبری از فریم فلزی یا قاب پشتی آلومینیومی در آن نیست.

ای ۲۳ سامسونگ در قاب پشتی  از پلاستیک براق استفاده می‌کند که اثر انگشت هم روی بدنه آن میماند. لغزندگی آن در دست نسبت به گوشی هایی که شیشه ای هستند کمتر است اما اثر انگشت و لکه همچنان روی آن باقی می ماند. همانطور که کناره های گوشی را میبینیم، دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور در سمت راست آن میبینیم. هر دو به یک اندازه قرار دارند و تورفتگی کار با کلید پاور را آسان می کند. پایین، طبق معمول، محل اتصال USB-C همراه با یک میکروفون اسپیکر و جک هندزفری است. سمت چپ سینی سیم کارت را در خود جای داده است که اتفاقاً با دو سیم کارت و یک کارت microSD به طور همزمان سازگار است. A23 همچنین دارای حاشیه های ضخیم در اطراف است که واقعاً جای تعجب ندارد.

علیرغم ایراداتی که دارد، در دست گرفتن این گوشی نسبتا راحت و حتی به طرز شگفت آوری سنگین است. یک گوشی پلاستیکی 6.6 اینچی با وزن 195 گرم کمی بالاتر از حد انتظار ​​است.داشتن محافظ گوریلا گلس 5 یک امتیاز کافی است.

بررسی صفحه نمایش گوشی A23 سامسونگ

صفحه نمایش IPS LCD با اندازه ۶.۶ اینچی در دسترس است و دارای رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۸ پیکسلی است و دارای نرخ به روز رسانی ۹۰ هرتزی است. در صفحه نمایش این گوشی از پنل LCD استفاده شده و به همین دلیل روشنایی زیادی نداره و زیر نور مستقیم خورشید نمیشه راحت با این گوشی کار کرد.

اندازه صفحه نمایش که به‌صورت قطری اندازه‌گیری می‌شود در حالت مستطیل کامل 6.6 اینچ و با در نظر گرفتن گوشه‌های گرد 6.4 اینچ است. ناحیه قابل مشاهده واقعی به‌دلیل گوشه‌های گرد و برش دوربین کوچکتر است.

مشخصات باتری سامسونگ مدل ای ۲۳

سامسونگ گلکسی A23 دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که در دو یا چند سال اخیر به یک استاندارد صنعتی تبدیل شده است. همراه با پردازنده کارآمد اسنپدراگون 680، این دستگاه امتیاز استقامت کلی 130 ساعت را به دست آورد.

تست وبگردی بالای 18 ساعت است و تست پخش ویدئو نمره تقریبا 16 ساعت به دست آورد.

مشخصات شارژینگ گوشی A23

اگرچه دستگاه از شارژ سریع 25 واتی بر روی استاندارد Power Delivery 3.0 پشتیبانی می کند، A23 با شارژر استاندارد 15 واتی سامسونگ عرضه می شود. همیشه می توانید یکی از شارژرهای 25 واتی سامسونگ و کابل USB-C به USB-C مناسب را همراه داشته باشید. این تلفن از 0 تا 100 درصد در 1 ساعت و 43 دقیقه شارژ می شود.

اگر علاقه دارید مشخصات گوشی مشابه رو بررسی کنید،  پیشنهاد می کنیم بررسی مشخصات گوشی Redmi Note 11 شیائومی را مطالعه کنید.

مشخصات دوربین ای ۲۳

دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی در دسترس است. 
گلکسی A23 دارای چهار دوربین در پشت خود است که توسط یک سنسور 50 مگاپیکسلی هدایت می شود که با دیافراگم نسبتاً عریض f/1.8 جفت شده است و اپتیک تثبیت شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین گوشی های میان رده بازار در سال 2022

دوربین اصلی با یک دوربین فوق عریض 5 مگاپیکسلی متشکل از یک سنسور کوچک 1/5 اینچی با پیکسل‌های 1.12 میکرومتر به دوربین اصلی متصل می‌شود. لنز میدان دید چشمگیر 123 درجه و دیافراگم f/2.2 را ارائه می‌کند. دو دوربین 2 مگاپیکسلی که فقط هستند. دوربین ماکرو F/2.4 و یک دوربین 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق. دوربین جلویی از یک واحد 8 مگاپیکسلی f/2.2 استفاده می کند.

می توانیم بگوییم Galaxy A23 در مورد کیفیت تصویر در روز روشن کمی بالاتر از سطح خود است. البته حداقل زمانی که این عکس ها با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی گرفته می شوند. با وجود لکه‌های نرمی که ممکن است هنگام عکاسی از شاخ و برگ ظاهر شود، وضوح و جزئیات ظریف بسیار خوب هستند.

در کل عملکرد دوربین اولترا واید هم دقیقا مثل عکس های پرتره تعریفی ندارد.

galaxy-a23

پردازنده و سخت افزار A23 سامسونگ

این گوشی پرطرفدار سامسونگ پردازنده اسنپدراگون ۶۸۰ را دارد. این تراشه از ۴ هسته ۲.۴ گیگاهرتزی Kryo 256 Gold و ۴ هسته کم مصرف تر ۱.۹ گیگاهرتزی Kryo 265 Silver استفاده می‌کند. اسنپدراگون ۶۸۰ بر اساس فناوری ساخت ۶ نانومتری تولید شده و از پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۰ برخوردار است. کنترل دمای عالی این پردازنده حتی بعد از ساعت ها بازی مداوم با A23، دمای اون خیلی بالا نمیره و پردازنده دقیقا مثل دقایق اول بازی عملکرد پایداری دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های موبایل بازار ایران در سال 1401

رابط کاربری آ23 سامسونگ

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اغلب اوقات شاهد عرضه یک گوشی هوشمند ارزان قیمت با آخرین سیستم عامل اندروید هستیم. بنابراین، از سامسونگ برای گنجاندن نرم‌افزار One UI 4.1 مبتنی بر اندروید 12 قدردانی میکنیم. البته، در مقایسه با مدل‌های میان‌رده و سطح بالای سامسونگ، جز ویژگی خوبی است که در این گوشی وجود دارد و میتوان گفت گوشی به روزی است.

آیا گوشی A23 سامسونگ بخریم یا نخریم؟

متریال به کار رفته در بدنه این گوشی متاسفانه پلاستیک با کیفیت بسیار پایین است، صفحه نمایش و روشنایی خوب و با کیفیتی ارائه نمیدهد. اگر دوربین و باتری برایتان اهمیت دارد با این قیمت در سری گوشی های شیائومی میتوانید گزینه های بهتری انتخاب کنید.

با اینکه انتظار استفاده از قاب پشتی شیشه ای یا فریم فلزی رو‌ توی میان رده های سامسونگ نداریم. اما کیفیت پلاستیک استفاده شده توی ای ۲۳ به شدت پایین و اذیت کنندست. صفحه نمایش هم آن‌چنان تعریفی نداره و روشنایی کمی که داره می‌تونه مشکل ساز بشه. نقطه ضعف بعدی مربوط به آداپتور این گوشیه که توان کمی داره و فول شارژ شدن یه باتری ۵,۰۰۰ میلی آمپری با این آداپتور ۱۵ واتی زمان زیادی میبره. دکمه پاور هم لق میزنه و موقع استفاده از اون حس خوبی دریافت نمی‌کنین. میشه گفت که اندروید ۱۲ یکی از نقاط قوت این گوشیه، اما بقیه بخش ها کاملا معمولی ظاهر شدن و نه نقطه قوت به حساب میان و نه نقطه ضعف. به طور کلی با هزینه ای که برای خرید این گوشی می توان داشت، به انتخاب های بهتری از نظر دوربین و باتری در گوشی های شیائومی خواهید رسید. حالا نظر شما چیه؟ اگر شما قصد خرید گوشی میان رده را داشته باشید، a23 را انتخاب می کنید؟ در بخش نظرات حتما نظرتون رو برامون بنویسید.

جز جدیدترین گوشی های سری a سامسونگ است و در حدود قیمت گوشی های سامسونگ، رقم قابلی قبولی دارد.

 کیفیت ساخت این گوشی فوق العاده پایین است و روشنایی صفحه نمایش هم پایین است.

داشتن لرزشگیر اپتیکال در هنگام فیلمبرداری و برخورداری از اندروید ۱۲ از جمله نقاط قوت آ23 محسوب میشود.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.