xiaomi_redmi_note_11

نقد و بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 11


در این مقاله قصد داریم گوشی شیائومی ردمی نوت 11 (Xiaomi Redmi Note 11) را به عنوان یک میان رده با قیمت مناسب در برند شیائومی معرفی کنیم. مشخصات ظاهری، صفحه نمایش، دوربین ها و باتری را بررسی میکنیم و در آخر به نکات مثبت و منفی آن اشاره ای میکنیم تا به نتیجه برسیم که این گوشی ارزش خرید دارد یا نسبت به رقبایش ارزش خرید ندارد.

مشخصات کلی شیائومی ردمی نوت 11

شرح اطلاعات
سایز 159.9x73.9x8.1 mm
وزن 179g
نمایشگر AMOLED
سایز صفحه نمایش 6.43 inches
رزولوشن 1080x2400 pixels
سیستم عامل Android 11
پردازنده Snapdragon 680
حافظه داخلی 64GB/128GB

طراحی ردمی Note 11 شیائومی

شیائومی مدتی است که برای بسیاری از گوشی‌های خود طراحی جزیره‌ای دوربین  با بخش برجسته انجام داده است و به اندازه کافی خاص است که خاطره‌انگیز باشد. ردمی نوت 11 نیز این ویژگی را دارد. همین امر در مورد ردمی نوت 11 اس که اساساً نمای بیرونی یکسانی دارد و ردمی نوت 11 پرو و ​​ردمی نوت 11 پرو 5G نیز صدق می کند که کمی بزرگتر هستند اما از نظر طراحی عمدتاً یکسان هستند.

ردمی نوت 11 دارای وزن 179 گرمی و به ابعاد 159.9×73.9×8.1 mm است. جنس بدنه کاملا پلاستیکی اما کیفیت ساخت آن خوب است اما اثر انگشت روی آن میماند، به خاطر طرح تخت و لبه های گرد گوشی جذابتر به نظر میرسد. در قاب پشتی این گوشی 4 دوربین به همراه فلش داخل کادر مستطیل شکل با برجستگی مناسب قرار گرفتند. همچنین لوگو Redmi و چند تا نوشته هم در پشت قاب دیده میشود.برای خرید گوشی ردمی نوت 11 از گارانتی گوشی سامسونگ استفاده کنید.

فریم دور گوشی از جنس پلاستیک با کیفیت ساخته شده است و زیر موبایل میکروفون، اسپیکر و درگاه تایپ سی قرار دارد، سمت راست آن دکمه های کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور وجود دارد، بالای لبه گوشی اسپیکر، میکروفون، جک 3.5 میلی متری هندزفری و IR Blaster قرار دارد، لبه سمت چپ گوشی خشاب سیم کارت قرار دارد که همزمان دو تا سیم کارت و حافظه میکرو SD رو پشتیبانی میکند.

گوشی شیائومی ردمی نوت 11 مجهز به گواهی IP53 است.

بنر خرید عمده گوشی

ردمی-نوت-11

نمایشگر Xiaomi Redmi Note 11

یکی از ارتقاهای واضحی که Redmi Note 11 نسبت به نسخه قبلی خود – Redmi Note 10 ارائه می دهد، یک صفحه نمایش جدید است. همان قطر 6.43 اینچی و وضوح FullHD (1080 x 2400 پیکسل)، نسبت تصویر 20:9 و 409 ppi را حفظ کرده است. چیزی که جدید است اضافه شدن نرخ تجدید 90 هرتز است.

Redmi Note 11 قادر به ایجاد 700 نیت روشنایی معمولی با حداکثر 1000 نیت است. در تست استاندارد ما، Redmi Note 11 با حداکثر روشنایی خودکار 736 نیت توانست از نسل قبلی خود پیشی بگیرد. دارای رزولوشن 1080×2400 پیکسلی و جنس آن Gorilla Glass 3 است. مجهز به dark mode، کیفیت و روشنایی خوبی دارد و جزییات تصویر را به خوبی نشان میدهد.

باتری و شارژدهی ردمی نوت 11

Redmi Note 11 با باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی عرضه می شود. اسنپدراگون 680 4G ممکن است از نظر عملکرد خیلی چشمگیر نباشد، اما حداقل از نظر کارایی باتری، احتمالاً به لطف فرآیند تولید مدرن و کارآمد 6 نانومتری خود، تا حدودی جایگاهی را ایجاد می کند. علاوه بر این، مودم X11 LTE، اگرچه سریع نیست، اما انرژی زیادی را هدر نمی دهد.

Redmi Note 11 دارای طول عمر باتری فوق العاده ای است و 126 ساعت امتیاز استقامت کلی را به دست آورده است. استندبای و شماره تماس آن به ویژه چشمگیر است. همین امر در مورد پخش ویدیو روی صفحه نیز صدق می کند. Redmi Note 11 یک دستگاه مصرف چند رسانه ای عالی است.

در حالی که هنوز دستگاه دیگری از اسنپدراگون 680 را برای مقایسه آزمایش نکرده‌ایم، شیائومی ردمی نوت 11 پرو 5G و ریلمی 9 پرو هر دو بر اساس چیپ‌ست اسنپدراگون 695 5G مشابه به اندازه کافی ساخته شده‌اند.

اگر از این گوشی استفاده معمولی دارید حدود یک روز شارژ را نگه میدارد و میتوان گفت نقطه قوت این گوشی است. همچنین مجهز به یک آداپتور 33 واتی فست شارژ است که در مدت زمان یک ساعت گوشی شارژ میشود و این نیز نقطه قوت گوشی است.

دوربین Xiaomi Redmi Note 11

دوربین اصلی ردمی نوت 11 مجهز به یک سنسور 50 مگاپیکسلی است، همچنین دارای سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی، سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی است.

redmi-note-11-camera

پردازنده ردمی نوت 11

پردازنده ردمی نوت 11 شیائومی مجهز به Snapdragon 680 که عملکرد پردازشی خوبی دارد. در بازی های سنگین لگ و باگ کمی دارد و میتوان گفت عملکرد مناسبی دارد. داغ کردن گوشی به هنگام بازی یا کارهای سنگین یکی از نقاط ضعف این گوشی است. 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی Redmi Note 11 Pro 4G شیائومی

رابط کاربری ردمی نوت 11 با سیستم عامل Android 11 و MIUI 13 عرضه شده و احتمالا در آپدیت های بعدی اندروید 12 هم پشتیبانی میشود. در کل این گوشی از لحاظ نرم افزار و رابط کاربری عملکرد خوب و قابل قبولی دارد.

شیائومی ردمی نوت 11، مانند بقیه کوارتت ردمی نوت 11، اندروید 11 را با جدیدترین نسخه MIUI 13 راه اندازی می کند. بسیاری از ویژگی‌های جدید MIUI در زیر کاپوت قرار دارند، اگرچه باید تجربه‌ای روان‌تر، هوشمندتر و ایمن‌تر را ایجاد کنند.

این نسخه از MIUI 13 مبتنی بر اندروید 11 است و هیچ یک از ویژگی‌های اندروید 12 مانند ویجت‌های اصلاح‌شده و صفحه ویجت جدید آن‌ها در کشوی برنامه را شامل نمی‌شود. هیچ داشبورد حریم خصوصی پیشرفته ای با گزینه هایی مانند کلیپ بورد محافظت شده، مکان تقریبی، الگوریتم به روز شده قفل با چهره وجود ندارد. برنامه مدیریت فایل و ساعت به روز شده با حالت زمان خواب نیز در هیچ کجا یافت نمی شود.

redmi-note

سخن آخر

این گوشی از نظر نمایشگر به نسبت قیمت خوب است همچنین باتری آن از نقاط قوت آن محسوب میشود اما دوربین قابل قبولی ندارد و تصاویر خوبی را نسبت به رقبایش مانند A22 سامسونگ نمیتوان ثبت کرد. آداپتور فست شارژ آن نیز جز مزیت هایش محسوب میشود. در صورت انجام کارهای روزانه از نظر سخت افزاری و نرم افزاری جوابگوست و مشکلی ایجاد نمیکند.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی مشخصات گوشی S22 Ultra سامسونگ

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

6 کامنت در “نقد و بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 11

  1. احسان کارسته

    من این گوشی رو داشتم واقعا ازش راضیم ردمی نوت ۱۱ واقعا عالیه

    1. کارشناس سپهر تعامل

      احسان عزیز ممنون از اینکه نظرتون رو به اشتراک گذاشتید

  2. محمدمتین

    من هم این گوشی رو دارم واقعا عالی

    1. کارشناس سپهر تعامل

      سلام بله محمدمتین عزیز جز گوشی های خیلی خوب است

  3. حامد

    سلام منم الان ۴ ماه خریدم عالی به خدا از باطری نمایش صفحه عالی دروبین معمولی و سخت افزار متوسط و خوبه میشه روش حساب باز کرد در بازیهای سنگین تست گرفتم به خوبی و بدون داغ شدن

    1. کارشناس سپهر تعامل

      سلام حامد عزیز ممنون از اینکه تجربه خودتون درباره گوشی شیائومی ردمی نوت 11 به اشتراک گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.