گلکسی اس 22 اولترا

نقد و بررسی مشخصات گوشی S22 Ultra سامسونگ

در این مقاله قصد داریم از بهترین پرچمدار سامسونگ یعنی اس 22 اولترا سامسونگ صحبت کنیم. این گوشی نسبت به گوشی های سری اس تغییرات زیادی را داشته از جمله پشتیبانی از قلم s-pen و طراحی نزدیک به سری نوت سامسونگ دارد.

آنباکس S22 Ultra سامسونگ

آنباکس S22 Ultra

بررسی S22 Ultra، در یک جعبه مقوایی مشکی که اکنون حتی کوچکتر از قبل شده است با یک عدد تلطیف شده ’22’ روی درب و یک ‘S’ درخشان برای مطابقت با رنگ واقعی گوشی موجود است. جعبه ای که کناره های باریک دارد. در داخل آن، حداقل چیزی که خواهید دید یک کابل USB-C و یک گیره سیم کارت و خود گوشی است.

طراحی اس 22 اولترا سامسونگ

از نظر طراحی این گوشی بسیار به سری های نوت شباهت دارد و طراحی فوق العاده ای دارد. حذف قاب از دوربین و قرار گرفتن لنزای دوربین طوری طراحی شده است که به راحتی روی سطح صاف قرار میگیرد.

این گوشی به دلیل استفاده از شیشه های گوریلا گلس وکتوس پلاس و فریم آلومینیومی، کاملا با کیفیت و خوش ساخت است. قابی که در گوشی اس 22 بکار رفته از چیزی ساخته شده است که سامسونگ آن را Armor Aluminium می نامد، یک آلیاژ آلومینیوم توسعه یافته که این شرکت با جدیدترین نسل تاشوها معرفی کرده است. در گذشته از آن به عنوان قوی‌ترین آلومینیوم مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند یاد می‌شد، که ممکن است هنوز هم باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی های سامسونگ

گلکسی اس ۲۲ اولترا با ابعاد ۱۶۳.۳×۷۷.۹×۸.۹ میلی متر و صفحه نمایش ۶.۸ اینچی گوشی خوش دستی است. اس ۲۲ اولترا تو چهار رنگ سفید، مشکی، برنزی و سبز عرضه شده است که در سمت پایین فریم این گوشی پرچمدار درگاه تایپ سی، اسپیکر، اسلات قلم S-Pen و همین‌طور سیم‌کارت قرار گرفته است. روی قسمت سمت راست هم دکمه های ولوم و پاور وجود دارد. روی لبه بالایی هم فقط میکروفون دوم یا حذف نویز قرار گرفته است.

طرح دکمه های کنترلی مانند سایر سامسونگ های اخیر است و شامل یک دکمه روشن/خاموش و یک دکمه تنظیم صدا در سمت راست است.

گوشی اس 22 اولترا سامسونگ

یک حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش تعبیه شده است و همانطور که در پرچمداران گلکسی معمول است، اولتراسونیک است. در حالی که تلاش های اولیه تا حدودی شکست خورده بود، سال گذشته با سنسورهای جدیدتر و بزرگتر همه چیز به طور قابل توجهی بهتر شد و استفاده کنندگان از نظر سرعت و قابلیت اطمینان کاملاً راضی هستند.

جا کارتی، میکروفون و بلندگوی اصلی در کنار درگاه USB-C در پایین گوشی قرار دارند، میکروفون ثانویه در بالا قرار دارد، در بالای صفحه نمایش قرار دارد.

بنر خرید عمده گوشی

در مورد جا کارتی، تعجبی ندارد که S22 Ultra هیچ گزینه‌ای برای افزایش فضای ذخیره‌سازی ارائه نداده، یک امر عادی شده است. اما اینجاست که ذکر می کنیم که حافظه پایه 128 گیگابایتی در تلفنی با این کالیبر از طرف سامسونگ کم است باید 256 گیگابایت می بود.

این گوشی مثل نسل های قبلی از استاندارد IP68 برخوردار است و به مدت 30 دقیقه قابل نگهداری در آب به عمق 1.5 متر است. با اینکه صفحه نمایش 6.8 اینچی دارد اما گوشی خوش دستی محسوب میشود. این گوشی در چهار رنگ سفید، مشکی، برنزی و سبز عرضه میشود.

صفحه نمایش گوشی Galaxy S22 Ultra

گوشی Galaxy S22 Ultra از فناوری Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن ۱۴۴۰×۳۰۸۸ استفاده میکند و پشتیبانی از استاندارد HDR10+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد. با اس ۲۲ اولترا حتی تو رزولوشن ۱۴۴۰ پیکسل هم از نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتزی میشود استفاده کرد. صفحه نمایش پرچمدار جدید سامسونگ با توجه به کاربری نرخ رفرش را از «۱ تا ۱۲۰» هرتز تنظیم میکند. نمایشگر این گوشی از روشنایی ۱۷۵۰ نیت برخورداره.

طراحی صفحه نمایش سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا

قلم S

S Pen برای اولین بار در گوشی های هوشمند سری Galaxy S سامسونگ دیده شد. این قلم از طریق بلوتوث کم انرژی با تلفن ارتباط برقرار می کند، قلم می تواند برای چیزی بیش از نوشتن استفاده شود. عملکردی که در Note9 ارائه شد در این گوشی هم هست و اکنون برای اولین بار است که در گوشی هوشمند گلکسی اس در دسترس است.

باتری S22 Ultra سامسونگ

باتری این گوشی ظرفیت 5000 میلی آمپری دارد. اما تفاوت اصلی آن در فناوری شارژ سریع 45 واتی آن است. همانطور که شاید هم بدانید گلکسی اس 22 اولترا قابلیت شارژ بصورت بی سیم را هم دارد. شارژ بی سیم 15 وات و شارژ معکوس 4.5 واتی قابل استفاده این گوشی است.

18 ساعت کامل پخش ویدیو با نمایشگر قفل شده در 60 هرتز دریافت کردیم.

در مرورگر وب از طریق Wi-Fi، S22 Ultra به مدت 17 ساعت در حالت تطبیقی ​​خوب بود که در آن هر 10 ثانیه برای بارگذاری صفحات جدید به 120 هرتز افزایش می یافتیم در حالی که بین آن نمونه ها 24 هرتز را حفظ می کرد. حالت استاندارد با نرخ رفرش 60 هرتز، افزایشی دو ساعته را به این زمان (18:55 ساعت) رساند.

طول عمر مکالمه صوتی بسیار خوب بود و ما 32 ساعت زمان مکالمه داشتیم. در نهایت، گلکسی اس 22 اولترا امتیاز استقامت 108 ساعت را ثبت کرد.

Samsung Galaxy S22 Ultra battery life

مشخصات گوشی سامسونگ S22 Ultra

ابعاد 163.3×77.9×8.9 mm
وزن 228g
سایز صفحه نمایش 6.8 inches
رزولوشن 1440×3088 pixels
سیستم عامل Android12
باتری Li-Ion 5000 mAh
شارژینگ Fast charging 45W
USB Power Delivery 3.0
Fast Qi/PMA wireless charging 15W
Reverse wireless charging 4.5W

تست بلندگو

گلکسی اس 22 اولترا دارای یک بلندگوی استریو است که یکی در پایین آن به سمت پایین و دیگری بالای صفحه نمایش است. میتوان گفت صدای خیلی بلندی ندارد اما تفکیک و کیفیت صدا مطلوب است. بلندگوی بالایی کانال سمت چپ را در جهت عمودی دریافت می کند و هنگامی که در حالت افقی است، تلفن آنها را بر اساس ورودی شتاب سنج تغییر می دهد تا صدا از جایی که باید خارج شود. این دو نیز کاملاً مجزا هستند.

نرم افزار و پردازنده گلکسی اس ۲۲ اولترا

گلکسی اس ۲۲ اولترا با اندروید 12 کار میکند و رابط کاربری One UI 4.1‌ بهره می‌برد. تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ با هسته ۲.۸ گیگاهرتزی کورتکس X2، سه هسته ۲.۵۰ گیگاهرتزی کورتکس A-710 و چهار هسته کم مصرف ۱.۸ گیگاهرتزی کورتکس A-510 استفاده میکند.

قابلیت های دوربین s22 ultra

اس ۲۲ اولترا به سنسور HM3 سامسونگ مجهز است. این گوشی از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ استفاده می‌کند. این سنسور پیکسل های ۰.۸ میکرومتری دارد و اندازه سنسور ۱.۲۳ برابر با نسل قبل است.

دوربین این گوشی دو تا بهبود خیلی محسوس داشته که اولین بهبود دوربین اس ۲۲ اولترا، توانایی عکس‌برداری فوق العاده در شب این گوشی می‌تون با دقت کم نظیری حتی توی شب پرتره های دقیقی ثبت کند.

شرایط گارانتی گوشی سپهر تعامل با گارانتی 18 ماه ضمانت و تعویض برای 14 روز است، گارانتی گوشی سامسونگ و گارانتی گوشی شیائومی سالهاست که تحت نظر گارانتی سپهر تعامل قرار دارد.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

2 کامنت در “نقد و بررسی مشخصات گوشی S22 Ultra سامسونگ

  1. مجتبی

    سلام دوستان به نظر من پول برای این گوشی اشتباه خیلی بزرگی هست باتری خیلی افتضاح هست اصلا خوب نیست سریع داغ میکنه نصف روز بیشتر نمیره اصلا پول برای این گوشی ندین گوشی با طول عمر بهتر باتری بگیرین ولی این گوشی رو اصلا نخرید خواهش میکنم گول حرفهاشون نخورید به خدا پشیمون میشوید

    1. کارشناس سپهر تعامل

      سلام آقای مجتبی سالاری ممنون از اینکه نظراتتون رو به اشتراک گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.