POCO-X4-Pro-5G_شیائومی

نقد و بررسی گوشی شیائومی پوکو X4 پرو

POCO X4 Pro شیائومی گوشی‌ای است که اگر مصرف کننده حرفه‌ای گوشی هوشمند هستید، برای تولید آن دلیل خاصی نمی‌توانیم بیان کنیم؛ امادو نکته است که می‌توان برای آن بیان کرد. این گوشی دارای پردازنده‌ای است که می‌تواند علاقه گیمرهای موبایل را بیشتر کند و دستگاه همچنان دارای اندروید 11 است. تا زمانی که این موارد را قبول دارید، POCO X4 Pro ممکن است انتخاب مناسبی برای کاربران گوشی‌های هوشمند میان رده باشد.

طراحی ظاهری POCO X4 Pro شیائومی

POCO X4 Pro حتی از راه دور هم فورا قابل تشخیص است، به خصوص گزینه رنگ زرد که کاملا با نوار بزرگ سیاه و سفید دوربین بالا در تضاد است. این طراحی شباهت قابل توجهی به POCO M3 Pro دارد و برند این شرکت در کنار دوربین اصلی بزرگ به‌طور مشخصی دیده می‌شود. پشت گوشی شیشه‌ای است، اما با اثر انگشت و لکه به طور شگفت‌انگیزی مشکلی ندارد.
برای ظاهری متقارن‌تر، POCO دوربین‌های خود را طوری تنظیم کرده که به نظر می‌رسد چهار حسگر وجود دارد، در حالی که در واقع یکی از دایره‌های لنز فقط کلمات هوش مصنوعی در داخل آن نقش بسته است. X4 Pro قطعاً یک تلفن ضخیم با عمق 1.8میلی‌متر است، اگرچه از نظر وزن، 205 گرم با توجه به اندازه عظیم دستگاه به اندازه کافی سبک به نظر می‌آید.

POCO_X4_Pro_Smartphone

Poco X4 Pro 5G به راحتی از Redmi Note 11 Pro 5G قابل تشخیص است زیرا پنل پشتی منحصر به فرد آن، جزیره دوربین به طور خاص و بزرگتر طراحی شده است. ما از لوگوی کوچک شده پوکو قدردانی می کنیم – این لوگو در سری Poco X3 بزرگ بود.

پوکو ایکس 4 پرو شکل خود را از گوشی‌های Redmi Note 11 گرفته است – جلوی شیشه‌ای تخت، پشت شیشه‌ای صاف و قاب پلاستیکی محکم با روکش مات دارد. محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 5 است.

Poco X4 Pro دارای استاندارد IP53 برای محافظت در برابر گرد و غبار و آب است، که قابل قدردانی است و ما می توانیم عایق لاستیکی را در قسمت های مهم ببینیم. البته، این هر دو مقاومت اولیه هستند، یعنی گوشی نه در گرد و غبار و نه در آب نباید غوطه ور شود.

صفحه نمایش پوکو ایکس 4 پرو

این گوشی از نظر نمایشگر در مقایسه با نسخه قبلی، بهبودهای زیادی را در انجام داده است. در واقع، به نظر می‌رسد که این شرکت پنل AMOLED F3 GT را گرفته و تقریباً آن را مانند X4 Pro چسبانده است. از اندازه 6.67 اینچی تا نرخ رفرش 120 هرتز و حتی سوراخ کوچک پانچ در بالا، تمام مشخصات مهم صفحه نمایش به تجربه بصری POCO X4 Pro اضافه شده است.

در 1200 نیت، اوج روشنایی دستگاه به میزان دو برابر از برادر گران‌تر خود پیشی می‌گیرد. این امر X4 Pro را به یک لذت مطلق برای لذت بردن از هر محتوایی بدون توجه به شرایط نور تبدیل می‌کند. در مورد پالت رنگ و سطوح اشباع، ماهیت AMOLED دستگاه اجازه می‌دهد تا طیف رنگی بسیار گسترده‌تر DCI-P3 و زوایای دید عالی را ارائه دهد.
سه نمایه معمولی در دسترس هستند، یعنی Vivid، Saturated و Standard، که همه آن‌ها را می‌توان به دلخواه کاربر تنظیم کرد. مشکی‌های عمیق به راحتی روی چشم می‌آیند و به هر محتوای OTT که روی دستگاه دیده می‌شود، شور و نشاط بیشتری می‌بخشد. برای گیمرها، نرخ نمونه برداری لمسی 360 هرتز برای تعامل فوری با پنل لمسی بیش از اندازه کافی است. من احساس کردم که گاهی اوقات، 120 هرتز یک احساس عصبانیت ایجاد می کند، اما در بیشتر موارد، بی‌عیب و نقص کار می کند.

بلندگوهای استریو روی دستگاه وجود دارد که طبق استانداردهای معمول تعیین شده توسط POCO است. بقیه قسمت‌های گوشی با ظاهر جعبه‌ای کاملا استاندارد هستند، اگرچه توزیع ناهموار جرم در فریم به تلفن اجازه نمی‌دهد بدون پشتیبانی مستقیم بایستد.

دوربین ‌های پوکو X4 پرو شیائومی

دوربین اصلی پوکو ایکس 4 پرو یک سنسور 64 مگاپیکسلی است در حالی که بازیگران پشتیبانی شامل یک سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی است. در جلو، دوربین سلفی می‌تواند روی عکس‌های 16 مگاپیکسلی کلیک کند در حالی که قابلیت فیلم‌برداری در پشت با حداکثر سرعت 1080 است.
از نظر عکاسی در نور روز، سنسور اصلی می‌تواند عکس‌هایی با جزئیات واضح، محدوده دینامیکی خوب و فوکوس واضح ایجاد کند. سرعت شاتر کمی کمتر از آن چیزی بود که انتظار می‌رفت؛ اما این تفاوت چندانی برای عکاسی از سوژه‌های ثابت ایجاد نمی‌کند. سرعت‌های فوکوس در حد مطلوب باقی ماندند و حسگر برای دریافت جزئیات در قسمت‌های سایه‌دار قاب، نوردهی را بی جهت افزایش نداد.


لنز گوگل برای شناسایی سریع و جستجوی سریع اشیاء درون منظره یاب در برنامه دوربین قرار گرفته است و چندین فیلتر به عنوان از پیش تنظیم شده وجود دارد تا ظاهری زنده‌تر از عکس‌ها دریافت کند. دوربین فوق عریض مقدار قابل توجهی تاب برداشتن در لبه‌های کادر ایجاد می‌کند و فوکوس عموماً ملایم است، با این حال، محدوده دینامیکی و دمای رنگ هر دو به اندازه کافی مناسب هستند.

بنر خرید عمده گوشی
تشخیص لبه و تاری پس‌زمینه در حالت پرتره مانند یک جذابیت با دوربینی که می‌تواند سوژه را در پیش‌زمینه حتی در شرایط نوری چالش‌برانگیز جدا کند، کار می‌کند. ماکرو 2 مگاپیکسلی قطعا ضعیف‌ترین سنسور در طرح‌بندی دوربین X4 Pro است و وضوح پایین آن به این معنی است که احتمالاً از اکثر تصاویری که روی آن‌ها کلیک می‌شود برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی استفاده نخواهید کرد.
حالت شب اختصاصی دوربین گوشی POCO X4 Pro شیائومی خوب کار می کند. منظره یاب تصویری دانه‌دار از سوژه را نشان می‌دهد، اما تصویر نهایی بسیار تمیزتر می‌آید. تصاویر معمولی در نور کم کمی بالاتر از حد متوسط هستند و اگرچه حالت اختصاصی شب برای کلیک کردن روی یک عکس زمان شیرین خود را صرف کرد، اما نتیجه نهایی ارزش انتظار را داشت.
کنترل نوردهی با نقاط برجسته در اطراف سوژه بدون منفجر کردن پس‌زمینه کاملاً خوب بود. برای کاربرانی که به فیلم‌برداری علاقه‌مند هستند، متاسفانه هیچ گزینه‌ای با سرعت 60 فریم در ثانیه برای ویدیویی روان‌تر وجود ندارد. در نهایت، دوربین سلفی کم و بیش شبیه همه سنسورهای جلویی دیگر در رده اقتصادی و میان رده قرار دارد. خوب با رنگ پوست، متوسط با وضوح صورت و به اندازه کافی با جداسازی پس زمینه در حالت پرتره روبه‌رو می‌شوید.

poco-x4-pro-Camera

سیستم عامل و پردازنده Poco X4 Pro 5G

مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند اخیر شیائومی، اندروید 11 را با جدیدترین نسخه MIUI 13 راه‌اندازی کرد.

Poco X4 Pro 5G بر روی چیپست Snapdragon 695 5G اجرا می‌شود که یک تنزل رتبه گسترده از Poco X3 Pro و Snapdragon 860 SoC آن است، اما برای یک پیشرفت کوچک نسبت به Snapdragon 732G Poco X3 همان سیلیکونی است که Redmi Note 11 Pro 5G را تامین می کند – یک چیپست میان رده کاملاً اصلاح شده از زمان Snapdragon 690.

این چیپست اسنپدراگون 695 بر اساس فرآیند ساخت 6 نانومتری مدرن توسط TSMC ساخته شده است و دارای هسته های CPU مدرن Cortex-A78 است. پردازنده هشت هسته ای Snapdragon 695 5G دو هسته Kryo 660 Gold (Cortex-A78) با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 660 Silver (Cortex-A55) با سرعت 1.8 گیگاهرتز ارائه می دهد. همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 619 وجود دارد که از نظر عملکرد در رده میانی پایین‌تر قرار دارد.

Poco X4 Pro 5G با 6 یا 8 گیگابایت رم LPDDR4X در دسترس است. گزینه های ذخیره سازی 128 و 256 گیگابایتی هستند و فضای ذخیره سازی از نوع UFS 2.2 است. ما مدل 6/128 گیگابایتی را داریم. در نهایت، تراشه SD695 از 5G دوگانه، Wi-Fi 5، بلوتوث 5.1، NFC، GPS پشتیبانی می کند. برخی از تراشه‌های مدیاتک رقیب با پشتیبانی از Wi-Fi 6 عرضه می‌شوند، بنابراین جایی برای بهبود وجود دارد.

عمر باتری Poco X4 Pro

Poco X4 Pro 5G از یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند که ظرفیتی برابر با اکثر مدل های اخیر Redmi Note Pro دارد. این گوشی از شارژ سریع Mi 67W پشتیبانی می کند.

پوکو ایکس 4 پرو 5 جی امتیاز استقامت 119 ساعت را با امتیازهای عالی در کل کسب کرد، یعنی 4 ساعت بیشتر از Redmi Note 11 Pro 5G با نمایشگر، چیپست و باتری یکسان. Poco X4 Pro در مقایسه با Note عملکرد آماده به کار بهتری را ارائه می دهد و همچنین زمان وب بیشتری را ارائه می دهد، اما امتیاز پخش ویدیوی آن اگرچه چشمگیر است، اما کمتر از Note است.

سرعت شارژ

پوکو ایکس 4 پرو از شارژ سریع Mi 67 واتی پشتیبانی می‌کند که یکی از برجسته‌ترین به‌روزرسانی‌های گوشی‌های اخیر شیائومی در سال جاری است. برای خرید گوشی های شیائومی از گارانتی گوشی شیائومی سپهر تعامل استفاده کنید.

 متاسفانه عملکرد سخت افزار خوب نیست.
دارای نمایشگر امولد با کیفیت و همچنین عملکرد خوب دوربین و دارای طراحی زیبا است.
 
به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

4 کامنت در “نقد و بررسی گوشی شیائومی پوکو X4 پرو

  1. هادی دادخواه

    باطری رفته رفته ضعیف میشه بعد رفته رفته باید زیاد تو شارژ باشه شارژ بشه قبلا نیم ساعت بود الان یک ساعت شارژ میشه

    1. کارشناس سپهر تعامل

      ممنون جناب دادخواه عزیز از نظری که برای گوشی شیائومی پوکو ایکس 4 پرو گذاشتید

  2. سید محمد

    سلام گوشی بسیار عالی از هر لحاظ قبل هم ایکس تری ان اف سی داشتم الان ایکی فور واقعا بدون تعارف بگم از خیلی از گوشی های نامدار بهتر است و خیلی شیک طراحی شده و کارکرد بسیار عالی داره و باطری هم واقعا جایی برای حرف نذاشته هم سریع شارژ و خیلی مدت زمان زیاد میتونی ازش استفاده کنی .و من که یسره تو اینترنت هستم واقعا میگم رو دست نداره ایولا به سازندش .فقط یه چیزی اگه شما میدونید ما رو هم در جریان بزارید.چرا اندروید نسبت به قبلی ها پایبن تره و ابدیت نمیده براش با اینکه میو 13/10هستش بهر حال ممنون

    1. کارشناس سپهر تعامل

      سلام جناب محمد ممنون از اینکه تجربه تون رو به اشتراک گذاشتید بله همانطور که فرمدین اندروید این گوشی 11 است آپدیت های شیائومی یک مقدار اذیت کننده است اما قابلیت های شخصی سازیش خوبه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.