Samsung A13

نقد و بررسی مشخصات گوشی A13 سامسونگ

سامسونگ بهتر از هر سازنده گوشی دیگری می‌تواند تقریباً با هر قیمتی گوشی‌های جذابی تولید کند و گلکسی A13، نسخه بعدی گلکسی تقریباً با ارزان‌ترین قیمت موجود عرضه می‌شود. موضوع قیمت واقعاً یک ویژگی مهم به شمار می‌رود که گلگسی A13 سامسونگ آن را دارد.
شما می توانید با خرید این گوشی به جای پایین‌ترین نسخه سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا، حدود 1000 دلار صرفه جویی کنید. با اینکه صرفه‌جویی بسیار زیادی است، اما در عین حال یک معامله بزرگ است. اهمیت در این است که شما از یک گوشی هوشمند چه می‌خواهید و چقدر باید هزینه کنید.
خرید سامسونگ به این معنی است که مطمئناً می‌توانید برخی از گزینه‌های خود را علامت بزنید، از جمله کیفیت ساخت و نسخه مناسب (و نسبتاً جدید) اندروید از این موارد است. اگر از قبلا در اکوسیستم سامسونگ هستید و به نرم افزار One UI آن عادت کرده‌اید، احتمالا می‌خواهید این کار را ادامه دهید.
اگر علاوه بر قیمت، همه چیز در آزمایش ما خیره کننده نباشد، رضایت‌بخش خواهد بود. این شامل صفحه نمایش زیبا، روشن و شفاف، بدون حس ممتازی که با OLED ارائه می‌شود و عمر باتری است که شما از آن فراتر از میزان استاندارد استفاده می‌کنید، اما خیلی فراتر از آن نیست. شاید دوربین در این قیمت کمی بهتر از آن چیزی باشد که انتظارش را دارید، به خصوص زمانی که خورشید بیرون است و نور خوبی دارید.
البته هیچ تلفنی که با این قیمت مقرون به صرفه باشد، شما را با درخشش خود شگفت‌زده نخواهد کرد. شما یک گوشی ضد آب یا شارژ بی‌سیم ندارید و مشخصات داخلی مقرون به صرفه منجر به تأخیر قابل‌توجه و لکنت‌های گاه به گاه می‌شود. به‌ویژه در نسخه‌ای که خارج از ایالات متحده فروخته می‌شود و پردازنده کندتری دارد.
اگر ذخیره پول را می‌خواهید و سامسونگ را هم می‌خواهید، گلکسی A13 ارزش یک نگاه جدی را دارد. با این حال، گوشی‌های رقیب زیادی حتی با این قیمت پایین وجود دارد، از جمله گوشی هایی مانند Moto G22 و Nokia G21.

سامسونگ ای13

طراحی سامسونگ گلکسی A13

  • طراحی استاندارد
  • انتخاب چهار رنگ
  • بدون ضد آب یا ضد گرد و غبار

بسته به قسمتی از جهان که در آن هستید، می‌توانید گلکسی A13 سامسونگ را در رنگ‌های مشکی، سفید، هلویی یا آبی انتخاب کنید و ما نسخه سفید رنگی بود که برای بررسی در اختیار داشتیم. طراحی بسیار ابتدایی و پلاستیکی است، همان‌طور که در این قیمت انتظار دارید؛ اما همچنین به خوبی منحنی بوده و واقعاً به خوبی در کنار هم قرار گرفته است.
به عبارت دیگر، احساس می‌کنیم گوشی‌ای است که دوام خواهد آورد و ما از نحوه تعبیه ماژول دوربین عقب در پشت گوشی در گوشه سمت چپ بالا خوشمان می‌آید، کاری که سامسونگ در تمام گوشی‌های گلکسی خود انجام می‌دهد.
در نگاه اول ممکن است فکر کنید این گوشی گران‌تر از چیزی است که واقعاً هست و وقتی این‌طور به نظر می‌رسد، می‌دانید که تیم‌های طراحی و مهندسی کار شایسته‌ای انجام داده‌اند.

پیشنهاد مطالعه : معرفی بهترین گوشی ها تا سقف 10 میلیون تومان را بخوانید.

ابعاد گوشی بر اساس صفحه نمایش 6.6 اینچی تعیین می‌شود – ابعاد آن 165.1 در 76.4 در 8.8 میلی متر است که 6.5 اینچ در 3 اینچ در 0.35 اینچ در اختیار شماست. وزن این گوشی 195 گرم یا 0.43 پوند بوده و با استانداردهای امروزی، در واقع یک گوشی نسبتا جمع و جور به شمار می‌رود که و در دست گرفتن راحت است.
هنگامی که به گوشی نگاه می‌کنید، کنترل‌های صدا را در سمت راست قرار دارد و درست در زیر آن دکمه پاور با حسگر اثرانگشت یکپارچه پیداست. ما ترجیح می‌دهیم این سنسورها در صفحه نمایش تعبیه شوند، اما به سختی می‌توان آن را شکست داد. یک پورت USB-C در پایین وجود دارد و سامسونگ در کنار آن جا برای جک هدفون 3.5 میلی متری نیز پیدا کرده است.
شگفتی‌های ضد آب و ضد گرد و غبار هنوز به گوشی‌های ارزان قیمت راه پیدا نکرده‌اند و A13 نیز از این نظر تفاوتی ندارد. شما که نمی‌خواهید آن را در سینک بیندازید یا حتی زیر باران گیر کنید.

خرید عمده گوشی

صفحه نمایش گلکسی A13 سامسونگ

• صفحه نمایش LCD 6.6 اینچی
• بدون پشتیبانی از HDR
• نرخ تازه‌سازی استاندارد 60 هرتز
سامسونگ گلکسی A13 دارای صفحه نمایش LCD 6.6 اینچی با رزولوشن 2408 در 1080 است که عملکرد مناسبی با وب سایت‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها و بازی‌ها دارد. این نمایشگر به خوبی روشن و واضح است. در حالی که هیچ پشتیبانی از HDR یا چیزی بالاتر از نرخ تازه‌سازی 60 هرتز وجود ندارد، ما هیچ شکایت واقعی در مورد نمایشگر نداشتیم.
یک بریدگی قطره اشک بالای نمایشگر در مرکز وجود دارد. در حالی که قاب‌ها نازک‌ترین قاب‌هایی نیستند که قرار است با آن‌ها برخورد کنید، اما چشم‌گیر هم نیستند. گوشه‌های گرد صفحه نمایش کمی بیش از حد گرد به نظر می‌رسند، اما باز هم این به هیچ وجه یک شکایت بزرگ نیست که شما را از خرید گلکسی A13 باز دارد.
در حالی که استانداردهای این پنل نمایشگر مطابق با استانداردهای OLED نیست که سامسونگ در جلوی برخی از تلفن‌های گران قیمت خود قرار داده است، اما همچنان یکی از بهترین بخش‌های بسته کلی Galaxy A13 است. از آنجایی که OLED نیست، گزینه‌های استاندارد برای تنظیم شادابی رنگ و دما را دریافت نمی‌کنید.
شایان ذکر است که Samsung Galaxy A13 5G موجود در ایالات متحده دارای صفحه نمایش کاملا متفاوت و با وضوح پایین‌تر است.

a13 camera

دوربین سامسونگ گلکسی ای13

  • دوربین پشتی چهار لنز
  • فیلمبرداری 1080p، 30 فریم بر ثانیه
  • در نور کم مشکلی ندارد

همانند بسیاری از گوشی‌های ارزان‌تر، سامسونگ گلکسی A13 لنزهای بیشتری نسبت به آنچه انتظار دارید دارد، اما لنزهای اضافی عملکرد افتضاحی ندارند.

در مجموع چهار مورد از آن‌ها وجود دارد: یک 50 مگاپیکسلی عریض، یک 5 مگاپیکسلی فوق عریض، یک ماکرو 2 مگاپیکسلی و دیگری عمق 2 مگاپیکسلی. در بخش ویدیویی، این گوشی قادر است فیلم‌هایی تا 1080p  با سرعت 30 فریم در ثانیه دریافت کند.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی ستاره نمایش است و می‌توانید با گوشی در نور خوب و با زمان کافی برای ثابت نگه داشتن گوشی، عکس‌های بسیار زیبایی بگیرید. زوم اپتیکال وجود ندارد، اما زوم دیجیتال کار قابل قبولی را برای تشخیص جزئیات انجام میدهد، در حالی که پردازش HDR به خوبی جزئیات را در مناطق تاریک و روشنتر قابل مشاهده می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی برای کودکان را بخوانید.

ما در حالت فوق عریض مقداری تار و تاب دیدیم و دوربین در نور کم شروع به مشکل می‌کند. تصاویری که در تاریکی می‌گیرید عالی نیستند، اما در برخی موارد قابل استفاده هستند. در قسمت جلویی یک دوربین سلفی عریض 8 مگاپیکسلی وجود دارد که اصول اولیه را به خوبی پوشش می‌دهد، اگرچه خیلی فراتر از آن نمی‌رود.

خرید عمده موبایل

شکی نیست که صرف کمی پول بیشتر دوربینی برای شما به ارمغان می‌آورد که تصاویر بسیار بهتری را ثبت می‌کند، اما در عین حال سامسونگ گلکسی A13 در بیشتر مواقع شما را ناامید نخواهد کرد.

عملکرد و مشخصات سامسونگ A13

  • عملکرد کند
  • ذخیره‌سازی قابل افزایش

سامسونگ گلکسی A13 مورد بررسی ما با پردازنده اگزینوس 850، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه شد که در صورت لزوم می‌توانید از طریق کارت microSD آن را افزایش دهید. اگر می‌خواهید آخرین نسخه اندروید را اجرا کنید، گهگاه با حرکت تلفن در برنامه‌ها و منوها، لکنت و لحظه تأخیر وجود دارد.

در حالی که ما کندی گلکسی A13 را در حین استفاده از آن مشکل بزرگی ندیدیم، اما قابل توجه است و نمی‌توانیم به شما بگوییم که این گوشی یک یا دو سال پس از خرید شما چگونه کار می‌کند. به احتمال زیاد به مرور زمان سرعت آن نسبت به یک گوشی میان رده یا پرچمدار کاهش می‌یابد.

 

مشخصات اصلی گوشی سامسونگ A13

وزن- گرم195g
ابعاد گوشی – میلی متر165.1×76.4×8.8 mm
سیستم عاملاندروید 12
رابط کاربریOne UI 4.1
پردازند Exynos 850
ظرفیت باتری5000mAh
جنس جلو گوشیشیشه گوریلا گلس 5
جنس پشت گوشیپلاستیک
رزولوشن – پیکسل1080×2408
سایز صفحه – اینچ6.6
نسبت صفحه نمایش به کل بدنه83.20%
دوربین اصلی50 MP
اولترا واید5 MP
دوربین ماکرو2 MP
عمق2 MP
سلفی8 MP

سامسونگ ای13

نرم افزار سامسونگ گلکسی A13

  • اندروید 12 تقریبا استوک
  • نرم افزار کوچک
  • ویجت آب و هوای مفید

سامسونگ گلکسی A13 از اندروید 12 با One UI 4.1 استفاده می‌کند. همان‌طور که تغییرات در اندروید پیش می‌رود، One UI  یکی از بهترین‌ها است و گزینه‌های سفارشی‌سازی اضافی زیادی دریافت می‌کنید که گوگل آن‌ها را به‌عنوان استاندارد در نظر نمی‌گیرد (همه چیز از تم‌های رابط گرفته تا مدیریت حافظه).

طبق معمول با گوشی‌های سامسونگ، انبوهی از برنامه‌ها را دریافت می‌کنید که واقعاً نسخه‌های تکراری پایین‌تری از همه چیزهایی هستند که Google ارائه می‌دهد – از جمله برنامه‌هایی برای یادداشت‌ها، تقویم‌ها، مخاطبین، عکس‌ها و ویدیوها، و یک مرورگر وب. برنامه‌های خود سامسونگ برای مدیریت خانه هوشمند و ردیابی تناسب اندام نیز گنجانده شده است.

سامسونگ در سال‌های اخیر در زمینه به‌روزرسانی‌های فوری اندروید پیشرفت کرده است، بنابراین حداقل می‌توانید مطمئن باشید که گلکسی A13 برای مدتی به خوبی با به‌روزرسانی‌ها پشتیبانی می‌شود.

باتری سامسونگ a13

عمر باتری سامسونگ گلکسی  A13

  • ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • بیش از یک روز استفاده
  • شارژ سیمی 15 وات

گلکسی A13 با یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت عرضه می‌شود و با میزان استفاده معمولی که برای شما یک روز دوام می‌آورد و احتمالاً کمی بیشتر از آن هم می‌تواند، اگر واقعاً مراقب باشید. در این صورت می‌توانید دو روز از این باتری استفاده کنید.

ما گوشی را با یک ساعت پخش ویدئو با حجم کم و با تنظیم صفحه نمایش روی حداکثر روشنایی آزمایش کردیم که سطح باتری را 10٪ کاهش داد و در مجموع حدود 10 ساعت پخش را نشان می‌دهد. اگر نور صفحه نمایش را کم کنید و می‌توانید آن زمان را بیشتر کنید، بنابراین برای تماشای فیلم در سفرهای طولانی مشکلی ندارید.

بیشتر بخوانید: بررسی سامسونگ A04

شارژر سیمی نسبتاً استاندارد 15 واتی را با این گوشی دریافت می‌کنید و شارژر سیمی تنها گزینه شماست. در اینجا شارژر بی‌سیم وجود ندارد که دقیقاً همان چیزی است که برای گوشی‌های هوشمند در این رنج قیمت انتظار دارید.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

10 کامنت در “نقد و بررسی مشخصات گوشی A13 سامسونگ

  1. محمد رسولی

    عالی بهترین گوشی دوربین خیلی خیلی خوب پردازنده خوب من ۲ هفته این گوشی رو دارم کالاف دیوتی رو راحت اجرا می کنه.

    1. کارشناس سپهر تعامل

      سلام جناب رسولی ممنون از به اشتراک گذاشتن تجربه تون از گوشی ای 13 سامسونگ

  2. سید مجید مقصودی

    کیفیت تصویر عالی عملکرد خوب نسبت به هزینه در کل برای اشخاصی که نیازی به گوشی حرفه ای ندارند عالی و قابل قبول هست.

    1. کارشناس سپهر تعامل

      سلام سید مجید مقصودی ممنون از اینکه تجربه تون رو برای گوشی A13 به اشتراک گذاشتید

  3. یوسف

    سلام من یک ماهه این گوشی رو دارم نسخه ۱۲۸ رم ۴
    لگ و کندیش خیلی کمه بازیهای سنگین رو با گرافیک متوسط خوب میاره بالا. دوربینش خیلی با کیفیته
    تاچش قویه وضوح صفحه خیلی خوبه
    کیفیت بلندگو هم خوبه ولی استریو نیست و باس خاصی نداره سرعت شارژش خوبه
    و من کلن ازش راضیم توی منو لگ خاصی نداره مگهر چند تاصفحه با هم باز کنید و نبندید که اونم خیلی کم پیش میاد لگ بده البته به رم و حافظه ای که میخرید هم ربط داره پردازندش درسته درحد اسنپ دراگون نیست ولی به اندازع خودش خوبه فقط اگر باهاش بازی سنگین میکنید بهتره گرافیک پایین باشه .با گرافیک بالا هم مشکلی نداره میاد بالا ولی داغ میشه بعد لگ بیشتر میشه برای کالاف بازا باید بگم پردازندش خوبع ولی خیلی سریع نیس و ممکنه بعضی وقتا لگ بده
    برای فری بازا هم باید بگم که با گرافیک اولترا به راحتی میاد بالا ولی هر از چند گاهی یه لگ میده اما لگش خیلی کمه
    خلاصه گوشی خوبیه برای خرید
    ولی اگه گیمر حرفه ای هستید بهتره برید ردمی ۱۰ سی رو بخرید اون پردازنده ش برای بازی عالیع ولی فقط دو دوربینه و وضوح صفحه هم ۷۲۰ و اون اسر انگشتش از پشته
    راستی سرعت اثر انگشتش خیلی خوبه تشخیص چهره بد نیست ولی خیلی وقتا اشتباه میکنه ولی اثر انگشتش خیلی عالیع ممنون از شما

    1. کارشناس سپهر تعامل

      سلام یوسف عزیز ممنون از اینکه تجربه ات رو با ما به اشتراک گذاشتی

    2. امید

      گوشی خیلی خوبی هسته عالی A13 دوربین عالیه کیفیت عالی

  4. امید

    سلام من خودم گوشی A13 حافظ ۱۲۸ رام ۶ دارم گوشی خیلی خیلی خوبی هسته من که خیلی راضی هستم تمام بازی های سنگین بالا میاره داغ هم نمیکنه گوشی خیلی خوبی هسته

  5. امید

    من خودم گوشی A13 دارم حافظ ۱۲۸ رم ۶ خیلی گوشی خوبی هسته داغ نمیکنه دوربین عالی کیفیت عالی

    1. کارشناس سپهر تعامل

      امید عزیز ممنون از اینکه تجربه تون رو به اشتراک گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.