اندروید 13

ویژگی های اندروید 13

در این مقاله قصد داریم ویژگی های اصلی و عمومی اندروید 13 را معرفی کنیم، اینکه چه تغییرات شخصی و امنیتی برای اندروید جدید اتفاق افتاده و مزیت های آن نسبت به اندروید 12 معرفی میشود. از ایراداتی که میشه از اندروید گرفت اینست که تعداد گوشی های موجودی که دارای اندروید 11 باشند و بتوان آپدیت کرد به اندروید 12 و به اندروید 13 تعداد زیادی نیست و طی سه سال گذشته حدود 60 درصد از گوشی های اندروید قابلیت بروز رسانی به اندروید های بالاتر را ندارند.

تغییر زبان برنامه ها

یکی از ویژگی های مهم در اندروید 13، بنام Panlingual که ساختار زبان سیستم عامل اندروید را تغییر میدهد.

همانطور که میدانید در حال حاضر در زبان اندروید شما قادر به تغییر فقط یک زبان هستید که این تغییرات روی تمامی برنامه های داخل گوشی انجام میشود، اما در اندروید 13 در اپلیکیشن های مختلف زبانهای مختلف را میتوانید تجربه کنید. مثلا شما میتوانید زبان رابط کاربری را زبان فارسی انتخاب کنید اما یک برنامه به زبان انگلیسی داشته باشید.

در اصل این امکان برای کاربران Android که به بیش از یک زبان صحبت می کنند یک ویژگی برتر محسوب میشود. که می‌توانید زبان‌های خاصی را به برنامه‌های جداگانه اختصاص دهید تا بتوانید سیستم تلفن خود را به یک زبان و هر یک از برنامه‌های خود را به زبانی متفاوت نگه دارید.

تغییر زبان در اندروید 13

مجوز دسترسی به فایل ها

همانطور که میدانید در اندروید های قبلی وقتی دسترسی به برنامه ها داده میشد، آن برنامه به کل فایل های رسانه ای ما دسترسی داشتند اما در اندروید 13 این گزینه بهبود پیدا کرده، بطوری که شما فقط مجوز دسترسی به همان فایل مورد نظر را میدهید، مثلا اگر برنامه ای دسترسی به کل گالری عکس را بخواهد ما میتوانیم فقط به عکس مورد نظر مجوز دسترسی دهیم.

رصد اپلیکیشن ها در بک گراند

این قابلیت برای رصد کردن (Track) اپلیکیشن های فعال در گوشی اضافه شده است. میتوان چک کرد چه اپلیکیشن هایی توی بک گراند گوشی فعال است.

Quick Setting را پایین بیاورید، در قسمت پایینی صفحه نمایش یه گزینه وجود دارد که اپلیکیشن های فعال را نشان میدهد. خیلی از برنامه هایی که در اندروید و آی او اس هستند همیشه در پس زمینه گوشی کار میکنند. از این بخش میشود track کرد و اگر لازم بود بست.

Material You

اندروید 13 با ظاهر و سبک تکامل یافته ای ارائه می شود که بر اساس Material You ساخته شده است. می‌توانید برنامه‌های غیر Google را طوری سفارشی کنید که با تم و رنگ‌های کاغذدیواری تلفنتان مطابقت داشته باشند و صفحه اصلی‌تان را منسجم‌تر و منحصربه‌فردتر به سبک خود کنید.

 

آیکون اندروید 13

حذف کلیپ بورد و ویرایش آن

از هرگونه دسترسی ناخواسته به کلیپ بورد خود جلوگیری کنید. اگر داده‌های حساسی مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن یا اطلاعات کاربری ورود به سیستم خود را در دستگاه خود کپی کنید، Android پس از مدتی به طور خودکار سابقه کلیپ‌بورد شما را پاک می‌کند.

امکان ویرایش متن کپی شده هم وجود دارد، در صورتی که بخواهیم متن کپی شده را به کلیپ بورد اضافه کنیم میتوان تغییرات مورد نظر را انجام داد.

دسترسی به نوتیفکیشن

اکنون، برنامه‌هایی که دانلود می‌کنید برای ارسال اعلان‌ها به اجازه شما نیاز دارند و به شما کمک می‌کنند تا به طور فعال از زمان و دامنه توجه خود محافظت کنید.

بنر خرید عمده گوشی

نمایش جدید پخش موسیقی

اندروید 13 با یک پخش کننده رسانه جدید عرضه می شود که آلبوم موسیقی را به طور کامل نمایش می دهد و دارای نوار پخش روی صفحه نمایش است.

بهینه شدن Quick Tap

قابلیت Quick Tap قابلیت خیلی خفنی نیست اما بهینه شده و با دو بار زدن به پشت گوشی می توان چراغ قوه گوشی را روشن کرد. این قابلیت کوئیک تپ از اندروید 12 اضافه شده اما ایراداتی داشت که در اندروید 13 بهینه شده است.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.