samsung-galaxy-a12

سامسونگ گلکسی A12، پرفروش ترین گوشی سامسونگ 2022

در این مقاله قصد داریم درباره پرفروش ترین گوشی 2022، سامسونگ گلکسی A12 جدیدترین گوشی هوشمند اقتصادی سامسونگ صحبت کنیم. اینکه گوشی A12 سامسونگ چه مشخصاتی دارد و چرا به عنوان یک گوشی پرفروش در ایران مطرح شده است. نمایشگر، طراحی، باتری و فناوری شارژ این گوشی به طور مختصر بررسی میکنیم. یک گوشی پایین رده که برای خرید از برند سامسونگ با بودجه کم طراحی شده است.

بررسی گوشی گلکسی ای 12 سامسونگ

گلکسی A12 که اواخر سال گذشته معرفی شد و از ژانویه عرضه شد، مقرون به صرفه ترین گوشی سامسونگ محسوب نمیشود بلکه گلکسی M02 این عنوان را دریافت می کند. نامگذاری سامسونگ در رده پایین کمی مبهم است و می تواند گیج کننده باشد که چه چیزی بین سری A و M وجود دارد اما A12 درست پایین تر از مدل M12 و بالاتر از مدل M02s قرار دارد. همه این مدل ها در سطح جهانی ممکن است در دسترس نباشند، بنابراین ممکن است نتوانید مقرون به صرفه ترین گوشی سامسونگ را تهیه کنید در ایران توصیه ما خرید A12 است.

گوشی اقتصادی سامسونگ گلکسی A12 از نمایشگر ۶٫۵ اینچی با پنل PLS TFT LCD، وضوح ۱۵۶۰ در ۷۲۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۲۶۴ پیکسل‌ بر اینچ بهره می‌برد.

پردازنده A12 پردازنده‌ی ۱۲ نانومتری Mediatek Helio P35 است با چهار هسته‌ی ۲٫۳۵ گیگاهرتزی Cortex-A53 و چهار هسته‌ی ۱٫۸ گیگاهرتزی Cortex-A53 که میتوان گفت سخت افزار هیجان انگیزی محسوب نمیشود. با این حال اگر دنبال بازی سنگین یا کارهایی با پردازش بالا نیستید، به نسبت قیمتی که دارد کاملاً مناسب است بنابراین در عین حال قدرتمند و مقرون به صرفه است.

تنظیم دوربین چهارگانه در پشت آن در واقع یک قاب محکم برای Galaxy A12 در بازار آن است. سنسور لنز اصلی 48 مگاپیکسل، یه سنسور 5 مگاپیکسلی اولترا واید، یه سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و یه سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق دارد. این امکانات به نسبت قیمتی که این گوشی دارد عالی است.

بررسی گوسی a12

مشخصات گلکسی A12 سامسونگ

بدنه: ابعاد 164.0×75.8×8.9 mm
وزن 205g
جلو شیشه ای، پشت پلاستیکی.
صفحه نمایش: 6.50 اینچ PLS IPS، وضوح 720×1600 پیکسل
پردازنده: Mediatek MT6765 Helio P35 (12nm): هشت هسته ای
حافظه: 32 گیگابایت 3 گیگابایت رم، 64 گیگابایت 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت رم 6 گیگابایت
سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 10، OneUI 2.5.
دوربین عقب: عریض (اصلی):
48MP, f/2.0, 26mm (wide)
5MP, f/2.2, 123˚ (ultrawide)
2MP, f/2.4, (macro)
2MP, f/2.4, (depth)
دوربین جلو: 8MP, f/2.2
باتری: 5000 میلی آمپر؛ شارژ سریع 15 وات.

 

طراحی

گوشی‌های پایین‌رده عموما بدنه‌ای پلاستیکی دارند، گلکسی A12 هم از پلاستیک ساخته شده است، یک پلاستیک بسیار زیبا و با احساس که مانع از باقی ماندن اثر انگشت بر روی بدنه آن میشود. قسمت پشتی به صورت سه به یک تقسیم می شود و قسمت بزرگتر بالای آن به یک بافت نواری مورب تبدیل شده است که جلوگیری از سر خوردگی گوشی میشود. در قسمت پایینی پشت گوشی، لوگوی سامسونگ با برخی از نشانه‌های گوشی دیده میشود که البته سامسونگ برای دیده شدن برند خود طراحی آنرا فدا کرده است.

طراحی گوشی a12 سامسونگ

با قسمت بالا، یک جزیره دوربین چهارگانه وجود دارد که فلش در زیر جزیره دوربین قرار گرفته است. 

در قسمت جلویی صفحه نمایش Infinity-V وجود دارد، یک بریدگی کوچک در بالای صفحه که دوربین سلفی استفاده میشود. یک شکاف تقریبا نامرئی بالای آن جایی است که صدای گوشی از آن خارج می شود.

با جستجو در کناره های گوشی، ترکیبی از حسگر اثرانگشت/دکمه پاور را در سمت راست می یابیم. کمی بالاتر از نقطه میانی قرار گرفته است، به راحتی برای انگشت شست راست یک فرد معمولی ساخته شده است. دستیابی به دکمه ولوم بالای حسگر اثر انگشت کمی سخت تر است.

در بالای سمت چپ A12 جایی است که درگاه سیم کارت را خواهید دید. به شما امکان می دهد همزمان از دو سیم کارت نانو و یک کارت microSD برای افزایش فضای ذخیره سازی استفاده کنید.

در پایین گلکسی A12، درگاه USB-C قابل مشاهده است – خوشبختانه، microUSB در همه مدل‌های سامسونگ استفاده شده است. بیت های دیگری که به این منطقه تعلق دارند نیز در اطراف هستند – جک 3.5 میلی متری هدفون، بلندگو و میکروفون اصلی.

بلندگو a12 سامسونگ

ال سی دی 6.5 اینچی مناسب

گلکسی A12 یکی از معدود گوشی های سری سامسونگ است که از نمایشگر OLED استفاده نمی کند. این یک پنل PLS یا برداشت سامسونگ از IPS LCD است. با قطر 6.5 اینچ، هر چیزی جز کوچک است، بنابراین اگر به دنبال صفحه نمایش هستید، A12 ارائه می دهد. رزولوشن 1600x720px در این اندازه کمی نازک است – تراکم پیکسلی تا 270ppi می‌رسد، اگرچه اگر عمداً به متون ظریف از نزدیک نگاه نمی‌کنید، مشکلی ندارید.

در آزمایش‌های ما، گلکسی A12 زمانی که لغزنده را به صورت دستی کار می‌کردیم، روشنایی کمتر از 400 نیت داشت. این تلفن دارای سنسور اختصاصی نور محیطی نیست، اما از دوربین سلفی برای اهداف روشنایی تطبیقی ​​خوانش می‌یابد و با فعال بودن این کلید، افزایش جزئی به 472 نیت دریافت می‌کنیم. افزایش یا بدون افزایش، کنتراست در حدود 1:1300 معلق بود – عدد خوب اگر غیرقابل توجه به عنوان LCD تلفن همراه است.

باتری سامسونگ گلکسی A12

گلکسی A12 از یک باتری 5000 میلی آمپر تغذیه می کند. بیش از 16 ساعت  در صورت وصل به اینترنت از طریق Wi-Fi و یک ساعت تماشای ویدیو به صورت آفلاین قادر به استفاده است. A12 بیش از 31 ساعت در یک تماس صوتی قابلیت استفاده دارد. در پایان، امتیاز نگهداری باتری گلکسی A12 به 123 ساعت رسید.

آخرین نکته مهم – انرژی گلکسی A12 توسط یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می شود و این مقدار باتری برای یک چیپست 12 نانومتری و یک صفحه نمایش 720p، هر چند 6.5 اینچی، بسیار زیاد است.

آنپکت گلکسی a12 سامسونگ

سرعت شارژر سریع

شارژر ارائه شده، واحد شارژ سریع تطبیقی ​​قدیمی و قابل اعتماد سامسونگ (مطابق با QuickCharge 2.0) است که سال هاست تجربه کرده ایم.

با این آداپتور، گلکسی A12 3:03 ساعت طول کشید تا از حالت تخت به 100% برسد که بسیار کند است. 20 درصدی که پس از 30 دقیقه وصل کردن آن به برق دریافت می‌کنید نیز بسیار ناامیدکننده است. به نظر می رسد شارژ یک شبه، روش پیش فرض این Galaxy است. خوب است که عمر باتری آن به اندازه کافی خوب است که معمولاً نباید نگران استفاده از آن در طول روز باشید.

نمایشگر a12 سامسونگ

شرایط گارانتی موبایل سپهر تعامل با گارانتی 18 ماه ضمانت و تعویض برای 14 روز است، گارانتی گوشی سامسونگ و گارانتی گوشی شیائومی سالهاست که تحت نظر گارانتی سپهر تعامل قرار دارد.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

9 کامنت در “سامسونگ گلکسی A12، پرفروش ترین گوشی سامسونگ 2022

  1. mehrdad

    سلام.به نظرم کمی به دورازانصافه که از galaxi A12 به عنوان یه گوشی پایین رده نام برد!درسته که قیمت حدودچهارونیم میلیون براش زیادنیست ولی اگه یه خورده عقلانی وباانصاف بهش نگاه کنیم نسبت به بقیه گوشیهای میان رده اصلاهم عقب مونده نیست بلکه اگه افراط نباشه یه سروگردن بالاتره!بنده خودم تایک ماه پیش یهA53دستم بودشایدباورتون نشه.چون باA12دوستم کارکردم فروختمش یهA۱۲گرفتم وازهرنظرازش راضی ام.هرکی خیال خریدنشوداره اصلامرددنباشه.بره بخره چون پشیمون نمیشه!!!

    1. ms poormand

      مهرداد عزیز ممنون که نظرت رو برامون ارسال کردی

      1. محمدرضا بیک

        با سلام خدمت تمام دوستان عزیز بنده اکثر گوشی ها رو داشتم a22 و a13 وa53 وگوشی های دیگه ولی هیچکدوم برام a12نشده آخرش رفتم a12گرفتم واقعا حرف نداره از هر لحاظ حالا یک عده میان میگن نمیدونم دوربینش کیفیت نداره یا تاچ مشکل داره یل باطری خوب نیست دیگه گوشی مثل قلک سر بسته هستش شانس داشته باشی یک چیز خوب نصیبت بشه مثل ماشین مال یکی خوب از آب در میاد مال یکی بد ولی در کل واقعا حرف نداره a12البته مال من معمولی نیست ناچو هستش چون a12معمولی داریم وa12ناچو که ناچو یک سر وگردن از معمولی بالاتر وبهتره خلاصه کسایی که میخوان a12 بگیرن واقعا عالیه و حتما ناچو بگیرن و یادتون باشه اون فروشنده سرتون کلا نزاره چون کاملا با هم یکی هستن فقط از روی کارتن گوشی میشه فهمید روی کارت اگه زده بالاشa125یعنی این این گوشیa12معمولی هستش اگه زده بودa127 یعنی ناچو هستش اگه مطالبم خوب بود و راهنمای خوبی بود بزن لایک رو با تشکراز همه

  2. علی گلدوست

    واقعا گوشی عالی ودرنوع خود زیبا وخوش دست هستش و تنها عیبی که داره با TV ارتباط نمیگیره….

    1. ms poormand

      ممنون آقای گلدوست از نظر ارزنده تون

  3. mrando koj

    ارادت .a12 گوشی بسیار عالی البته نسبت به قیمت ومطمئنا طبق موارد فوق بسیار پرطرفدار بوده وهست ..ولی دریک گزینه ازلحاظ پایین رده بودن مورد تصدیق نیست واین گزینه برايه من قابل درک نیست

    1. ms poormand

      سلام و ارادت، ممنون از نظرتون

  4. محمدرضا بیک

    با سلام خدمت تمام دوستان عزیز بنده اکثر گوشی ها رو داشتم a22 و a13 وa53 وگوشی های دیگه ولی هیچکدوم برام a12 نشده آخرش رفتم a12 گرفتم واقعا حرف نداره از هر لحاظ حالا یک عده میان میگن نمیدونم دوربینش کیفیت نداره یا تاچ مشکل داره یا باطری خوب نیست دیگه گوشی مثل قلک سر بسته هستش شانس داشته باشی یک چیز خوب نصیبت بشه مثل ماشین مال یکی خوب از آب در میاد مال یکی بد ولی در کل واقعا حرف نداره a12البته مال من معمولی نیست ناچو هستش چون a12معمولی داریم وa12ناچو که ناچو یک سر وگردن از معمولی بالاتر وبهتره خلاصه کسایی که میخوان a12 بگیرن واقعا عالیه و حتما ناچو بگیرن و یادتون باشه اون فروشنده سرتون کلا نزاره چون کاملا با هم یکی هستن فقط از روی کارتن گوشی میشه فهمید روی کارت اگه زده بالاشa125یعنی این این گوشیa12معمولی هستش اگه زده بودa127 یعنی ناچو هستش اگه مطالبم خوب بود و راهنمای خوبی بود بزن لایک رو با تشکراز همه

    1. کارشناس سپهر تعامل

      سلام جناب محمدرضا بیک عزیز، ممنون از اینکه تجربه تون رو با ما به اشتراک گذاشتید، خوشحال خواهیم شد اگر تجربه تون در مورد گوشی های دیگر هم با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.