مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا

مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا

این روزها گوشی نوت 20 اولترا سامسونگ حسابی سر و صدا کرده و رقیب بزرگی برای آیفون 11 شده است. مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا از خواسته‌های بزرگ خریداران است.

گوشی نوت 20 اولترا بزرگ و با کیفیت ساخت بی نظیر است، از طرفی هم آیفون برچسب سریع‌ترین گوشی دنیا را از آن خود کرده است، حالا کدام گوشی ارزش خریدن را دارد؟

اگر بگوییم که هر دو گوشی در یک رده قرار دارند شاید کمی بی انصافی کرده باشیم. اما به سختی می‌توان بین این دو انتخاب کرد.

درسته! تقابل بزرگی میان IOS در گوشی iphone 11 pro max و android در گوشی نوت 20 اولترا به وجود آمده است.

قبلا می‌شد گفت که سیستم عامل IOS این اپلیکیشن‌ها را دارد و اندروید هنوز لنگ می‌زند، اما حالا سامسونگ به شرکایی دست یافته که نرم افزار گوشی‌های خود را شدیدا بهینه و خوب کرده است.

از مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا در می‌یابیم که هر دو گوشی نمایشگرهای فوق‌العاده و دوربین‌های ایده‌آلی دارند.

نوت 20 اولترا دارای قلم stylus است که تجربه بی نظیری از نوشتن روی صفحات دیجیتالی برای شما فراهم می‌کند. در عین حال، این گوشی نسبت به آیفون گزینه‌های multitasking یا چند کاری بیشتری دارد.

از طرف دیگر، آیفون 11 پرو مکس دارای سیستم عامل IOS است که یعنی سرعت بالاتر، رابط کاربری نرم‌تر، قابلیت بالای پیش بینی و صد البته، App Store.

چرا روی app store تاکید می‌شود؟ چرا که در این بستر اپلیکیشن‌های اختصاصی و با کیفیتی وجود دارند که نمی‌توانید نمونه مشابهی از آن را در google play ببینید.

مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا : نمایشگر و طراحی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا باید به آن پرداخته شود نمایشگرهای هر دو گوشی است.

گوشی جدید سامسونگ دارای نمایشگر بزرگ‌تری است که بعضا می‌توان آنرا «بیش از اندازه بزرگ» دانست.

البته در سال 2020 این عبارت خیلی ناآشنا نیست، چرا که این روزها نمایشگرهای بزرگ و تمام صفحه عادی شده‌اند.

در سامسونگ از نمایشگر 6.9 اینچی با نسبت 19.3:9 استفاده شده که این پرچمدار را یک سر و گردن بالاتر از نمایشگر 6.5 اینچی اپل با نسبت 19.5:9 قرار می‌دهد.

البته این تنها نکته مثبت در خصوص نمایشگر گوشی note 20 ultra نیست. این نمایشگر تجربه ارائه تصویری تمام قد را به شما می‌دهد، چرا که تنها یک دوربین سلفی کوچک در بالای نمایشگر خود دارد.

خب حالا کیفیت تصویر در هر دو گوشی چطور است؟ این بزرگ‌ترین سوالی است که در مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا باید به پاسخ آن برسید.

هر دو گوشی دارای پنل OLED هستند که هر دو پنل را هم شرکت Samsung تولید کرده است.

آیفون تنظیم رنگی پیشفرض خود را دارد. رنگبندی آن گرم، دقیق و گاها فانتزی طوری است. Galaxy Note 20 Ultra حالت طبیعی خود را دارد.

حالت طبیعی رنگ‌های نزدیک‌تر به چشم انسان تولید می‌کند و حالت Vivid هم پویایی رنگی را در نمایشگرهای AMOLED افزایش می‌دهد.

نمایشگر سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا از نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتزی (120Hz refresh rate) بهره می‌برد.

این قابلیت حرکت انیمیشنی نرم افزارها را شدیدا نرم می‌کند. به تعبیری، زمانی که با این دست نمایشگرها اصطلاحا صفحات رو اسکرول کنید، از صفحات دارای نرخ 60Hz بیزار خواهید شد.

بزرگ‌ترین دستاورد شما از مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا همین نرخ تازه‌سازی تصویر است، چرا که آیفون هنوز روی نرخ 60Hz گیر کرده است.

آزمون کیفیت و اعداد به دست آمده

گوشی حداکثر روشنایی (Maximum Brightness)
(هرچه بیشتر بهرت)
حداقل روشنایی (Minimum Brightness) (هرچه کمتر بهتر) کنراست (Contrast) (هرچه بیشتر بهتر) دمای رنگی به کلوین (Color Temprature) گاما (Gamma) DELTA E RGBCMY (هرچه کمتر بهتر) DELTA E GRAYSCALE (هرچه کمتر بهتر)
Samsung Galaxy note 20 Ultra 691 عالی 1.6 عالی قابل محاسبه نیست 6777 عالی 1.95 3.16 خوب 7.65 متوسط
Iphone 11 pro max 802 عالی 1.9 عالی قابل محاسبه نیست 6897 عالی 2.24 1.9 عالی 5.6 متوسط

در رابطه با طراحی، هر دو گوشی فوق‌العاده هستند. سامسونگ همواره تغییرات کوچکی به طراحی محصولات خود داده و کمی آن‌ها را تکامل می‌بخشد.

البته از مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا می‌فهمید که گوشی سامسونگ صد درصد یک طراحی تازه و نو نیست، اما حس تازگی را القا می‌کند.

از طرف دیگر، اپل علاقه شدیدی به طی کردن یک خط صاف در طراحی محصولات خود دارد به همین دلیل هم به راحتی می‌توان در یک جمع آن را شناسایی کرد.

Iphone 11 pro max از نظر طراحی خوب است و با داشتن گوشه‌های خمیده و منحنی کاملا در دست جای می‌گیرد، اما کسانی که به دنبال ظاهری جذاب‌تر و امروزی‌تر هستند نباید به سراغ آن بروند.

هر دو گوشی سنگین هستند. Samsung galaxy note 20 ultra تقریبا 208 گرم و Iphone 11 pro max هم 226 گرم وزن دارد که قطعا هر دو را در جیب خود حس خواهید کرد.

از نظر استحکام و مقاومت، در تست مقاومت گوشی آیفون 11 پرو مکس و نوت 20 اولترا که تست افتادن از ارتفاع بود، گوشی آیفون به طرز افتصاحی شکست خورده است.

در قسمت بعدی مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا ماژول‌های دوربین را در پشت بدنه هر دو گوشی می‌بینیم.

هر دو گوشی از ساختار چندگانه استفاده می‌کنند که زمانی بدجور دهن پر کن بود، اما حال دوربین سه‌گانه و چهارگانه و پنج‌گانه به موضوعی عادی تبدیل شده است.

مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا در بخش دوربین
از مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا می‌فهمیم که دوربین هر دو گوشی خوب هستند اما سامسونگ پیروز میدان است

مقایسه دوربین‌های دو گوشی 11 pro max آیفون و galaxy note 20 ultra سامسونگ

گوشی نوت 20 اولترای سامسونگ سنسور 108 مگاپیکسلی دارد که به صورت پیشفرض کیفیت عکس را روی 12 مگاپیکسل قرار می‌دهد.

این گوشی سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید (Ultra wide) و 12 مگاپیکسلی تله فوتو (telephoto) دارد.

در طرف دیگر، گوشی آیفون را با سنسورهای 12 مگاپیکسلی در هر سه لنز خود داریم. دوربین سلفی در این گوشی 12 مگاپیکسل است، در حالی که در نوت سنسور سلفی روی 10 مگاپیکسل قرارگرفته است.

این اعداد به خودی خود خیلی بزرگ به نظر می‌رسند، اما نتیجه نهایی و واقعی تصویر در مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا چیست؟

اسمارت فون‌ها صدها نرم‌افزار درونی یا اسکریپت‌های مختلف را برای پردازش تصاویر در کسری از ثانیه به کار می‌برند.

همه این پردازش‌ها در سریع‌ترین زمان پیش از آنکه دکمه شاتر را بزنید در پشت پرده سیستم عامل گوشی‌ها انجام می‌شوند.

در زیر تصویر گرفته شده با گوشی آیفون 11 پرو مکس را با تصویر در نوت 20 اولترا ببینید.

در نهایت می‌توان تم اصلی را اینطور بیان کرد: هر دو فوق‌العاده هستند!

به لطف الگوریتم HDR خودکار در هر دو گوشی، رنگ بندی بی نظیر با جزئیات بسیار زیاد و طیف پویایی بسیار بالایی را در تصاویر گرفته شده شاهد هستیم.

البته به وضوح خواهید دریافت که رنگ‌بندی در تصاویر گرفته شده در آیفون ۱۱ پرو MAX گرم‌تر هستند، در حالی که تصاویر گرفته شده با نوت 20 اولترا کمی خنک‌تر هستند.

بزرگ‌ترین تفاوتی که در بخش دوربین می‌توانیم ببینیم قابلیت زوم است.

Galaxy 20 ultra از زوم اپتیکال (فیزیکی) 5 برابری و زوم دیجیتالی 50 برابری استفاده می‌کند.

در آیفون، دوربین telephoto تا دو برابر زوم optical ارائه کرده و بزرگنمایی دیجیتالی نیز تا ده برابر تنظیم شده است.

بنابراین، اگر تصاویری با حالت birdwatching یا دید از چشم پرنده می‌خواهید داشته باشید باید به سراغ نوت 20 اولترا بروید.

البته گوشی‌های دیگری نیز برای عکسبرداری وجود دارند که باید مقاله بهترین گوشی های مخصوص عکاسی را برای شناختن این گوشی‌ها بخوانید.

برای مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا در بخش صدا، هر دو گوشی دارای اسپیکرهای استریو هستند که در موقعیت محبوب پایین گوشی قرار گرفته‌اند.

گوشی سامسونگ تا حدودی صدای بلندتری دارد که صدای بم‌تری به شما خواهد داد و در عین حال در صداهای بلند نویز در آن‌ها دیده نمی‌شود.

با این وجود هر دو گوشی باس خوبی دارند و جزئیات صدا به خوبی در آن‌ها شنیده می‌شود و در صدای بلند یا حالت max volume خبری از نویز نخواهد بود.

مقایسه iphone 11 pro max و galaxy note 20 ultra در بخش عملکرد و نرم افزار

مقایسه یک دستگاه اندرویدی و آی او اسی مثل مقایسه سیب و پرتقال است. هر دو سیستم عامل در هسته خود به صورت متفاوتی اجرا می‌شوند و نوع رفتار هر یک با سخت افزارهای خود نیز متفاوت است.

با نگاه کردن به روی کاغذ نمی‌توان زیاد در مورد تفاوت‌های دو گوشی سخن گفت، پس باید گوشی‌ها را در عمل محک بزنیم.

پردازنده دیگر مورد مهمی است که در مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا باید به آن توجه شود.

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا از پردازنده‌ای قدرت گرفته که قدرتمندترین پردازنده‌ای است که سامسونگ به آن دسترسی دارد.

در نسخه‌های آمریکایی این گوشی snapdragon 865+ قرار دارد و در نسخه‌های بین‌المللی Samsung Exynos 990 دیده می‌شود.

گوشی Iphone پردازنده A13 Bionic اپل را دارد که نوعی رکورد در نوع خود محسوب می‌شود.

البته باید توجه داشته باشید که این دو پردازنده هر آن چیزی که در app store های خود دارند را به راحتی و بدون هیچ مشکلی اجرا می‌کنند.

هر دو سیستم عملکرد متفاوتی نسبت به حالت چند کاربری یا multitasking دارند.

سامسونگ نوت 20 ultra دو حالت split-screen‌ (حالتی که دو اپ را به صورت همزمان اجرا کنید) و picture-in-picture یا تصویر در تصویر را دارد.

در عین حال، RAM این گوشی 12 گیگابایت است که هر اپلیکیشنی را در پس زمینه زنده نگاه داشته و هر زمان به آن‌ها بازگردید از همان نقطه که خارج شده‌اید آغاز به کار خواهید کرد.

در مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا سیستم عامل IOS شرکت اپل اما سرعت بیشتری دارد اما فلسفه «تنها یک برنامه باید اجرا شود» حسابی در آن نقش دارد.

خبری از split-screen در این گوشی نیست، پنجره شناوری وجود ندارد و هر زمانی که اپلیکیشنی را ببندید به سرعت در پس زمینه خاموش می‌شود.

بخش عملکردی‌تر سامسونگ Samsung DeX نام دارد. گوشی را به یک مانیتور و یا تلویزیون هوشمند متصل کنید، یک کیبورد و یک ماوس، تمام! یک کامپیوتر شخصی روی تلویزیون دارید.

گوشی آیفون چنین قابلیتی را نه دارد و نه تاکنون برای آن زیر ساختی ایجاد کرده است.

از طرف دیگر، گوشی نوت 20 اولترای سامسونگ چند صد اپلیکیشن برای نوشتن و طراحی دارد که به شما قدرت استفاده کامل از S pen را می‌دهد.

باتری آیفون ۱۱ پرو مکس در مقابل باتری گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا

مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا در بخش باتری حرف زیادی برای گفتن ندارد. هرچند که سامسونگ با قابلیت‌هایی که دارد و به ویژه نرخ تازه‌سازی تصویر 120 Hz خود نیاز به برق بیشتری دارد.

این انرژی از طریق یک باتری 4500 میلی‌آمپری تامین می‌شود. یک بسته انرژی قدرتمند که گوشی را برای استفاده کامل در یک روز در دسترس قرار خواهد داد.

در طرف دیگر، باتری 3969 میلی‌آمپری آیفون قرار دارد که زیاد از سامسونگ جلو نیست، هرچند که بیشتر روشن می‌ماند.

هر دو گوشی از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند- گوشی آیفون پرو مکس با یک شارژر 18 وات عرضه شده و سامسونگ نیز شارژر 25 واتی را برای نوت ۲۰ ultra خود در نظر گرفته است.

مقایسه باتری های آیفون 11 پرو مکس و گلکسی نوت 20 اولترا
از مقایسه باتری های آیفون 11 پرو مکس و گلکسی نوت 20 اولترا می‌توان برتری نسبی آیفون را نسبت به نوت سامسونگ به وضوح دید

چند سوال کاربردی در مورد دو گوشی آیفون 11 پرو مکس و سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا

از مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا چه می فهمیم؟

اگر مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا را انجام بدهید خواهید فهمید که گوشی آیفون آنقدر هم که باید خوب نیست. تا حدودی می‌توانید از کارکرد آن راضی باشید اما سامسونگ امکانات به روزتری دارد.
بدون شک اگر دوربین، قدرت و مقاومت گوشی و همچنین آزادی عمل در گوشی برایتان اهمیت دارد و امکانات خوب‌تری برای عملکرد بالاتر می‌خواهید سامسونگ گزینه بهتری است.

دوربین سامسونگ نوت 20 اولترا بهتر است یا آیفون 11 پرو مکس؟

از نظر عددی دوربین سامسونگ به مراتب بهتر است و در عمل هم این اعداد قدرت واقعی خود را نشان می‌دهند. دوربین سامسونگ نوت 20 اولترا تا 50 برابر زوم دیجیتالی با کمترین میزان افت کیفیت دارد.
در آیفون 11‌پرو مکس تنها 10 برابر زوم دیجیتالی دارید که خیلی نمی‌توانید روی سوژه‌های دور حساب کنید.

با مقایسه باتری آیفون 11 pro max و سامسونگ galaxy note 20 ultra کدام پیروز است؟

سامسونگ امکانات بسیاری دارد و نمایشگر LOED آن با نرخ تازه‌سازی تصویر 120Hz برق خیلی زیادی می‌خورد، از این رو باتری آن 4500 میلی‌آمپر تعبیه شده ولی در برابر باتری 3969 میلی‌آمپری آیفون کمی ضعیف است و تقریبا 55 دقیقه کمتر روشن می‌ماند.

با در نظر گرفتن مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا کدام را بخریم؟

تا به اینجای کار متن کاملی از مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا خواندید. حالا زمان آن رسیده که تصمیم بگیرید کدام گوشی را بخرید؟

خب! راهنمایی. اگر سرعت گوشی در عمل برای شما اهمیت بیشتری دارد، آیفون گزینه به مراتب بهتری است. سرعت اپلیکیشن‌ها در آن بسیار بالاست و البته که گیمینگ آن هم روان‌تر است.

اگر از نظر کارکرد باتری و پرستیژ کاری گوشی برای شما اهمیت دارد، باید به سراغ پرچمدار آمریکایی بروید و آیفون به دست بگیرید.

از طرفی اگر دوام کاری گوشی به ویژه در افتادن اهمیت داد حتما حتما سامسونگ نوت 20 اولترا را انتخاب کنید.

دیگر دلیل که برای انتخاب سامسونگ در این مقاله وجود دارد، نرخ تازه‌سازی تصویر است.

تا به چشم نبینید نمی‌توانید تفاوت دو نمایشگر را با هم دریابید اما اگر کیفیت تصویر و بالا پایین کردن اپلیکیشن برای شما مهم است، گزینه‌ای‌ جز سامسونگ باقی نمی‌ماند.

سیستم عامل IOS به عنوان سیستمی بسته شهره است و اندروید آزادی اختیار بالاتری دارد. پس برای دانلود کردن کلی محتوا از اینترنت، موزیک و فیلم باید اندروید را برگزینید.

از نظر دوربین هر دو گوشی کارکرد مشابهی دارند. بعضا در بعضی از تصاویر نتیجه نهایی در آیفون بهتر است و در بعضی موارد سامسونگ خودنمایی می‌کند. اما دوربین‌های سامسونگ رنگبندی بهتری ارائه می‌دهند.

 

شرکت سپهر تعامل، به عنوان وارد کننده عمده گوشی موبایل در کشور، عرضه‌ی گوشی های پرچم دار را به صورت عمده و با بهترین گارانتی گوشی انجام می دهد. شما می توانید برای خرید عمده انواع گوشی و تبلت، به بخش خرید عمده موبایل مراجعه کنید.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.