گوشی آیفون ۱۲

گوشی آیفون ۱۲ ؛بازگشت به گذشته با قدرت بالاتر

اپل در گوشی آیفون ۱۲ خود بار دیگر به همان طراحی محبوبی بازگشت که در زمان استیو جابز (مرحوم!) بهترین گوشی آیفون از نظر طراحی لقب گرفته بود یعنی آیفون 5S.

 البته مهندسان اپل تنها از ظاهر این گوشی الهام گرفته‌اند ولی در درون آن انقلاب بزرگی برای Apple محسوب می‌شود چرا که سرانجام این کمپانی بعد از چندین سال وفاداری به شبکه 4G سرانجام مودم 5G را وارد کمپانی خود کرده است.

مانند کارهای گذشته اپل در این سری از گوشی‌های این کمپانی هم ارتقاهای متعددی مانند پردازنده، سرعت با سرعت بالاتر و دوربین‌های بهینه‌تر قراردارد که خب، انتظار چنین چیزی را هم داشتیم.

علاوه بر تمام این موارد و طراحی ویژه جدیدی که بعد از سری 6 تغییری نکرده بود پنل جدید OLED نیز وارد گوشی‌های اپل شده است. سیستم شارژ این گوشی به صورت کامل متحول گشته و اکوسیستم جدیدی همانند MagSafe بر روی آن نصب شده است.

شبکه اینترنت 5G هم که هنوز به یک سیستم توزیع یافته جهانی نرسیده اما به الزامی برای پرچمدارهای کمپانی‌های گوشی ساز تبدیل شده در این گوشی دیده می‌شود و این بهترین خبر برای هواداران Apple است.

بدون شک اپل و شرکای آن کارهای بسیاری برای این چرخه بهبود نرم افزاری و سخت افزاری انجام داده‌اند.

به ویژه برای کشور آمریکا تصمیم‌های بزرگی گرفته شده تا تخفیف‌های متعددی از طرف اپراتورها ارائه شود، چرا که نسخه استاندارد این گوشی در مقایسه با گوشی‌های استاندارد دیگر کمپانی‌ها تنها ۶۴ گیگابایت حافظه دارد اماقیمت گوشی آیفون ۱۲ چیزی در حدود ۸۲۹ دلار است.

بدون شک خیلی از افراد دوست دارند که این گوشی را دست خود بگیرند اما اگر احساس می‌کنید حافظه ۶۴ گیگابایتی نسخه استاندارد آن به درد شما نمی‌خورد و میزان بهبودهای سخت افزاری و نرم افزاری این گوشی به پول آن نمی‌ارزد بهتر است کمی صبر کنید تا نسخه پرو و یا نسخه مینی از این سری گوشی وارد بازار شود.

البته که فعلاً در بازار جهانی خبری از نسخه مینی و پرو یا پرو مکس نخواهد بود. بدون شک اپل دلایل خاص خود را برای این تاخیر دارد اما به نظر می‌رسد که نسخه استاندارد نیز به قدر کفایت فروش برود.

گوشی آیفون ۱۲
در این مقاله به بررسی گوشی آیفون ۱۲ خواهیم پرداخت

چرا انقدر روی طراحی گوشی آیفون ۱۲ مانور می‌دهیم؟

من خودم به شخصه طراحی این سری از آیفون‌ها را دوست دارم. علاوه بر این گوشی‌های سری جدید نسبت به گوشی iphone 11 pro max و دو نسخه دیگر آن کوچک‌تر و سبک‌تر هستند.

کناره‌های این گوشی و نمایشگرهای آن کاملاً فلت یا صاف هستند. از زمان آیفون ۶ در سال ۲۰۰۴ تا اکنون به مدت ۶ سال با گوشی‌های آیفون و کناره‌های منحنی و گرد شده آن زندگی کرده‌ایم.

همین امر سبب می‌شود که وقتی گوشی جدید آیفون را دست خودتان بگیرید نوعی تازگی را احساس خواهید کرد. دلیل این هم بازگشت اپل به سری گوشی‌های 4 یا 5S است که از نظر طراحی به شخصه عاشق آن هستم.

اگرچه گوشی‌ها و کناره‌های این گوشی فلت و صاف هستند اما به اندازه‌ای انحنا دارند که فرد بتواند آن را راحت در دست خود بگیرید.

ریل‌های کناری گوشی آیفون ۱۲ فینیش مات آلومینیومی دارند که شخصاً آنها را نسبت به استیل براق در نسخه پرو می‌پسندم. متاسفانه گلس پشتی بسیار براق است و به راحتی اثر انگشت روی آن می‌ماند یا حتی ممکن است که خراش‌های خیلی کوچکی را به خود بگیرد و تا آخر هم با گوشی بمانند؛ از این رو توصیه می‌شود که حتماً از یک قاب برای گوشی استفاده کنید.

پنل جلویی گوشی این آیفون ۲۰۲۰ از نظر تکنیکی گلس نیست بلکه ترکیبی از گلس و سرامیک است که Apple آن را «محافظ سرامیکی» نامیده است. اپل از کریستال‌های سرامیک در گلس خود استفاده کرده تا مقاومت آن را در مقایسه با گوشی های آیفون سری ۱۱ به هنگام افتادن با صورت روی زمین افزایش بدهد.

اپل تاکید کرده که این متریال جدید نسبت به گوشی آیفون ۱۱ تا ۴ برابر قدرتمند‌تر است و اگر این گوشی را همانند مقاومت گوشی آیفون 11 پرو مکس مورد آزمایش قرار بدهید می‌توانید تفاوت را احساس کنید.

اگر به ریل‌های آلومینیومی نگاه کنید مجموعه‌ای از خطوط آنتن و حتی یک بخش پلاستیکی را هم می‌بینید که مخصوص آنتن‌های 5G است. البته که با این کار کمی تقارن گوشی بر هم خورده اما قاعدتا آزاری نخواهید دید.

دوربین‌های سلفی گوشی‌های اندرویدی این روزها بسیار کوچک هستند و این گوشی‌ها با نمایشگر تمام صفحه عرضه می‌شوند، اما به دلیل وجود Face ID در آیفون ۱۲ همان شکاف بزرگ همیشگی در بالای نمایشگر را خواهید دید.

در کمال تعجب، با وجود این که دوره همه‌گیری کروناست و نمی‌توان ماسک را از روی صورت برداشت اما خبری از سنسور تشخیص اثر انگشت در گوشی آیفون ۱۲ نیست که البته خیلی هم ناامید کننده است.

در مجموع، طراحی این گوشی در مقایسه با آیفون‌های سال گذشته از جمله Iphone X با نمایشگر بزرگ بسیار زیباست. بهترین قسمت این گوشی را می‌توان اندازه کوچک آن عنوان کرد چرا که آیفون XR و آیفون ۱۱ کمی سخت روی دست می‌مانند.

به شخصه اگر این دیزاین و طراحی همانی باشد که در ۶ سال آینده خواهیم دید من اعتراضی ندارم.

نمایشگر گوشی آیفون ۱۲
یکی از دلایلی که اپل توانست گوشی آیفون ۱۲ خود را کوچک تر بکند، تغییر پنل نمایشگر به OLED است

نمایشگر آیفون ۱۲ وارد دنیای OLED شد

 یکی از دلایلی که اپل توانست گوشی آیفون ۱۲ خود را کوچک تر بکند، تغییر پنل نمایشگر به OLED است. با استفاده از این پنل می‌توان از مقدار گوشه‌های سیاه نمایشگر کم کرد و در عین حال همان ابعاد 6.1 اینچی نمایشگری که در گوشی آیفون ۱۱ قرار دارد را دید.

بسیاری از افراد پنل OLED را به LCD ترجیح می‌دهند چرا که رنگ سیاه آن سیاه‌تر است و این همان چیزی است که طرفداران اپل سال‌هاست انتظار آن را می‌کشند. علاوه بر تغییر پنل به OLED، اپل مقدار رزولوشن تصویر را نیز به ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ افزایش داده است.

اگر این اندازه رزولوشن برای شما زیاد جذاب نیست؛ چرا که در گوشی‌های اندرویدی اعداد بالاتری را هم دیده‌اید، باید توجه داشته باشید که گوشی‌های سال‌های قبل اپل به ندرت به ۱۰۸۰ می رسند، اما اکنون تمام انتقادات به رزولوشن پایین از بین خواهد رفت.

هر چند که اپل باز هم یک جای کارش می‌لنگد و آن هم نرخ تازه‌سازی تصویر(یا Refresh Rate) در نمایشگر این کمپانی است. گوشی آیفون ۱۲ به عنوان پرچمدار آمریکایی بازار دیوایس‌های هوشمند نرخ تازه سازی تصویر استاندارد ۶۰ هرتز را در خود دارد.

این در حالی است که بسیاری از گوشی‌های اندرویدی هم قیمت و یا گران‌تر نرخ تازه‌سازی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز را دارند که یعنی اسکرول کردن صفحه و نمایش انیمیشن‌ها در آن بسیار نرم تر است. برای مثال گوشی وان پلاس 8T نمایشگر ۱۲۰ دارد که در مقاله جداگانه در مورد‌آن توضیح داده شده است.

البته این اعداد و ارقام از نظر تکنولوژی تخصصی هستند و انتقاد باید مختص افراد متخصص باشد، اما از نظر عملی اگر این دو گوشی را بالا و پایین کنید خودتان متوجه تفاوت میان یک نمایشگر ۶۰ هرتز و نمایشگر ۱۲۰ هرتز خواهید شد.

 البته اپل در آیپد پرو خود از این نمایشگر استفاده کرده بود. به نظر می‌رسد که مهندسان اپل دو دلیل برای حذف نرخ تازه سازی صفحه ۱۲۰ هرتز از گوشی آیفون سری ۱۲ و نسخه‌های پرو و مینی دارند.

دلیل اول این است که آی او اس 14 به اندازه کافی نرم و سریع است و دلیل دوم هم این است که این آیفون ارزان ترین نسخه در میان سری ۱۲ است که قاعدتاً باید هم استاندارد نرخ تازه‌سازی تصویر در آن به صورت متوسط باشد.

البته در نسخه پرو هم نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز وجود ندارد و واقعا ناامید کننده است. تصویر در نسخه آیفون ۱۲ پرو در مقایسه با نسخه ۱۲ استاندارد روشن‌تر است و به بالاترین حد روشنایی در استفاده معمولی می‌رسد.

هرچند که در فضای بیرونی به آنچنان مشکل بزرگی بر نخواهید خورد. هنگام تماشای محتوا با کیفیت HDR، هر دو گوشی می‌توانند به نرخ روشنایی ۱۲۰۰نیت برسند.

مجموعاً پنل نمایشگر OLED یک بهبود بزرگ در گوشی سری ۱۲ آیفون محسوب می‌شود چرا که هم کنتراست بالاتری دارد و هم کیفیت آن HDR است. نیازی نیست که به تعداد پیکسل‌ها و رزولوشن تصویر توجه کنید.

خبر مسرت‌بخشی که در رابطه با این سری گوشی های جدید آیفون وجود دارد این است که اپل از مقدار دقت رنگی گوشی خود نکاسته و رنگ‌ها دقیق‌ترین رنگ هستند. بدون شک این گوشی در فهرست بهترین گوشی های آیفون 2020 جای خواهد داشت.

سیستم Magsafe در گوشی آیفون ۱۲
MagSafe یک سیستم جدید است که می‌توانید تمام اشیایی که دارای آهن ربا هستند را به آیفون خود متصل کنید؛ از قبیل شارژرهای وایرلسی، قاب‌های محافظتی، تجهیزات خودرو کیف پول‌های آهنربایی یا چیزهای دیگر.

فناوری MagSafe و سیستم جدید شارژ

 در میان تمام قابلیت‌های جدیدی که در گوشی آیفون 12 وجود دارد، به نظر من MagSafe جالب‌ترین این قابلیت‌ها است. MagSafe یک سیستم جدید است که می‌توانید تمام اشیایی که دارای آهن ربا هستند را به آیفون خود متصل کنید؛ از قبیل شارژرهای وایرلسی، قاب‌های محافظتی، تجهیزات خودرو کیف پول‌های آهنربایی یا چیزهای دیگر.

در همین رابطه اپل یک شارژر آهنربایی تولید کرده که ۳۹ دلار قیمت دارد و باید به صورت جداگانه خریداری بشود که می‌تواند گوشی شما را به صورت وایرلس شارژ کند.

البته این شارژر مغناطیسی خود دارای سیم است که به برق وصل شده و عملا هیچ تفاوتی با یک شارژر کابلی ندارد تنها تفاوت آن این است که به صورت آهن‌ربایی به پشت گوشی متصل می‌شود.

مهندسان در این گوشی یک چیپ NFC ثانویه استفاده کرده‌اند تا چیزی که از طریق آهنربا به گوشی متصل می‌شود را شناسایی کند. اگر شی متصل شده شارژر باشد گوشی را با قدرت ۱۵ وات به جای کابل معمولی ۷ و نیم واتی شارژ می‌کند.

شارژرهای وایرلسی بسیار کند هستند و عمدتاً نمی‌توان آن‌ها را قابل قبول دانست. در این نسخه از سری گوشی های آیفون ۱۲، زمانی که با این شارژر گوشی خود را شارژ می‌کنید، در عرض یک ساعت ۴۰ درصد باتری شما شارژ خواهد شد که البته از شارژرهای وایرلسی موجود در بازار هم حتی به مراتب کندتر است.

این شارژر وایرلسی به صورت دایره است و به قدر کافی بزرگ و سبک است تا هنگام شارژ بتوانید گوشی را بردارید و بدون اینکه شارژر قطع شود از آن استفاده کنید.

اما اگر کسی بخواهد از این شارژر استفاده بکند باید از برنامه مخصوص Made For Iphone یا MFI استفاده کند. البته شارژرهای وایرلسی دیگر نیز می‌توانند گوشی آیفون ۱۲ را شارژ کنند، اما نسخه‌های جدید این نوع شارژرهای باید این چیپ NFC را برای شارژ سریع‌تر شناسایی کنند.

این چیپ NFC به مهندسان اپل این امکان را می‌دهد که کارهای جالبی روی گوشی Iphone جدید خود انجام دهند. از جمله روشن شدن یک حلقه زمانی که چیزی به MagSafe متصل می‌شود، یا مثلا یک حلقه آبی برای یک قاب آبی و …

اپل در این سری از گوشی های آیفون 12 خود مجموعه‌ای از قاب‌های مختلف سازگار با MagSafe را تولید و در رنگ‌های مختلف روانه بازار کرده که البته همان قاب سیلیکونی سری‌های قبلی با کمی تغییر است.

کیف کارت magsafe

همچنین یک کیف مخصوص کارت نیز طراحی شده که می‌توانید تا سه کارت رو در آن قرار داده و به MagSafe متصل کنید، هرچند که  برای برداشت کارت باید آن را از گوشی خود بردارید و سپس دوباره متصل کنید.

باید صبر کنیم و ببینیم که کمپانی‌های لوازم جانبی چه ابتکاراتی برای این سیستم جدید اپل دارند. امیدوارم که لوازمی برای عکسبرداری و فیلمبرداری بتوان در آینده دید.

آهنربای استفاده شده به اندازه کافی قدرت چسبندگی به هنگام دوندگی را دارد، اما در بالا و پایین پریدن‌های سنگین، مثل روی دوچرخه هنوز امتحان خود را پس نداده است.

مورد دیگری که در مبحث شارژ گوشی آیفون 12 باید به آن بپردازیم این است که در جعبه این گوشی آداپتور شارژری وجود ندارد و باید جداگانه خریداری کنید. این کار برای ارزان نگاه داشتن سری جدید آیفون انجام شده هرچند که برای مشتری فرقی نمی‌کند.

شبکه اینترنت 5G در گوشی آیفون ۱۲
اپل در سری جدید گوشی های آیفون خود وارد دنیای 5G شده است

شبکه 5G وارد می‌شود…

سرانجام اپل در سری جدید گوشی های آیفون خود وارد دنیای 5G شده است. مهندسان اپل وجود این فناوری را قابلیت کلیدی پرچمدار جدید این کمپانی عنوان کرده و اطمینان داده‌اند که سرعت دانلود بی‌نظیری فراهم خواهد کرد.

سرعت اینترنت 5G به عوامل بسیاری از جمله نقطه مکانی، موقعیت آنتن مخابراتی و همچنین طرح اینترنتی شما دارد.

Dieter Bohn از سایت TheVerge که اینترنت 5G گوشی آیفون 12 را روی دو اپراتور T-Mobile‌ و Verizon امتحان کرده نوشته است:


«شبکه 5G رو با دو اپراتور در Oakland و San Francisco امتحان کردم و ۷۰ درصد مواقع با اینترنت LTE به جای 5G مواجه شدم که نشان از کمبودهای زیرساختی این فناوری است. زمانی که به سیگنال 5G می‌رسیدم تقریبا می‌توان گفت که سرعت دانلودم تا دو برابر افزایش پیدا  می‌کرد که البته از LTE خیلی بهتر است، اما در همین حین که حرکت هم می‌کردم، به سیگنال 5G اپراتور دیگه‌ای نزدیک شدم و نوعی برخورد سیگنالی به وجود اومد که دوباره به LTE پرت شدم.»

Dieter Bohn

همه این موارد گفته شد تا شما بدانید که تجربه اینترنت 5G کاملاً به موقعیت مکانی شما، شبکه ارائه دهنده و همچنین شانسی که در پیدا کردن سیگنال مناسب دارید نهفته است.

با این وجود اگر بتوانید سیگنال مناسب داشته باشید با سرعت ۲۴۰۰ مگابایت بر ثانیه برای دانلود تمام یک فصل از سریال‌های محبوبتان در چند دقیقه خیلی هیجان انگیز است.

ولی وقتی که چند قدم در مسیر حرکت می‌کنید و ناگهان می بینید که اینترنت شما از 5G به LTE یا همان 4G سقوط کرد شاید کمی از شبکه 5G بدتان بیاید و تا زمانی که زیرساخت این شبکه تکمیل شود باید انتظار چنین مشکلاتی را داشته باشید.

با این وجود در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی که از 5G پشتیبانی می‌کنند مانند گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus  ، این نسخه از iphone 12 عملکرد بهتری داشته است. این گوشی می‌تواند سرعت را مدیریت کند و همچنین بدون اشکال به سرعت به یک سیگنال مناسب متصل شود.

البته که اینترنت 5G کمی این گوشی را داغ می‌کند و اگر از نوع mmWave آن استفاده بکنید قاعدتاً با مشکل خالی شدن سریع باتری مواجه خواهید شد.

Apple و مهندسان این شرکت کارهای بسیاری روی دست دارند تا در داخل این گوشی شرایطی را فراهم کنند که بهترین تجربه از شبکه 5G را برای کاربران خود ارائه کنند.

به صورت پیش فرض تمام گوشی‌هایی که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند حالت مدیریت هوشمند بسته‌های اینترنتی 5G یا (Smart Data Mode) را در خود دارنند. برای مثال در این نسخه از گوشی آیفون 12 ، نرم‌افزار اپل تا زمانی که مطمئن شود که شما واقعاً به شبکه 5G نیاز دارید سرعت را روی حالت LTE نگه می‌دارد.

البته هنوز مشخص نیست که چه زمانی این نرم‌افزار و با چه شرایطی می‌تواند بفهمد که شما به اینترنت 5G نیاز دارید، اما می‌توان به تعبیری گفت که زمان دانلود شما را به اینترنت 5G وصل کرده و در زمان استفاده از اپلیکیشن‌ها شما را به اینترنت LTE متصل خواهد کرد.

البته چیزی که کمی عجیب و غریب خواهد بود این است که با وجود اینکه شما روی سیگنال LTE هدایت شده‌اید اما همچنان آیکون 5G را روی گوشی خود می‌بینید.

این آیکون را به این منظور استفاده کردند تا اپل به شما بفهماند که شما در حال استفاده از بهترین سرعت اینترنت هستید، فرقی هم نمی‌کند که به چه سیگنالی متصل باشید.

البته قابلیت مدیریت هوشمند بسته‌های اینترنتی 5G در گوشی آیفون ۲۰۲۰ را می‌توانید به صورت دستی خاموش کنید.

البته نکته‌ای که در رابطه با شبکه 5G وجود دارد این است که هرچند اپل تلاش بسیاری کرده تا گوشی آیفون امسال خود را به هر شبکه 5G ممکن در آمریکا متصل کند، اما ممکن است از نظر بین‌المللی که اینترنت 5G از نوع mmWave نیست، کمی مخاطبان این کمپانی آمریکایی به مشکل بر بخورد.

بنابراین اگر در ایران هستید و می‌خواهید که این گوشی را بخرید، درست است که خبری از اینترنت 5G فعلاً در این کشور نیست، اما توجه داشته باشید که به احتمال بسیار زیاد اینترنت 5G ایران از شرکت هواوی گرفته خواهد شد و در نتیجه ممکن است که مشکلاتی با سیگنال اینترنت 5G روی گوشی خود داشته باشید.

گوشی آیفون 12 همچنین تلاش می‌کند تا نوع بسته اینترنتی شما را شناسایی کند و اگر بفهمد که شما اینترنت نامحدود دارید شما را بیشتر به سمت شبکه 5G هدایت خواهد کرد.

حتی اگر بسته اینترنت شما نامحدود باشد و اپل این را بفهمد، این امکان را فراهم می‌سازد که به صورت اتوماتیک روی شبکه 5G دانلودهای مرتبط با سیستم عامل IOS را داشته باشید.

اگر با مفهوم اشتراک اینترنت یا Tethering آشنا باشید، در این نسخه بهینه‌سازی‌های متعددی انجام شده و سری ۱۲ آیفون به این قابلیت دست یافته که در مقایسه با اشتراک اینترنت از طریق کابل، اشتراک اینترنت آن از طریق وای فای یا همان HotSpot سرعت بالاتری داشته باشد.

اشتراک اینترنت از طریق WIFI را می‌توان چهار برابر در مقایسه با گذشته پرسرعت‌تر عنوان کرد اما تحت شرایطی خاص؛ مثلاً شاید یکی از شرایط این باشد که دستگاهی که به این آیفون متصل می‌شود باید وای فای ۶ داشته باشد.

نکته بسیار مهمی که در انتهای این بخش باید به آن توجه کنید این است که شبکه 5G عملاً روی گوشی شما تا زمانی که ارائه‌دهنده اینترنت با اپل همکاری نکند و یا اپل به آن‌ها اجازه ارائه اینترنت 5G روی گوشی خود را ندهد فعال نخواهد شد.

مثلاً تصور نکنید که همانند اینترنت 4G/LTE به بخش Setting می‌روید و به صورت دستی تنظیمات APN را وارد می‌کنید و به اینترنت 5G متصل می‌شوید.

خلاصه این بخش این است که اگر می‌خواهید گوشی آیفون ۱۲ شرکت اپل را خریداری کنید دلیل اصلی شما اینترنت 5G آن نباشد.

اینترنت 5G برای این گوشی یک ویژگی کلیدی و خوب محسوب می‌شود، اما نباید تمام تمرکز شما را به خود جلب کند.

دوربین گوشی آیفون ۱۲
تغییر عمده دوربین‌های این گوشی را می‌توان در نرم افزار و قابلیت‌های جدید دوربین آن عنوان کرد که آن هم به لطف پردازنده A14 Bionic شرکت Apple است که این گوشی را مدیریت می‌کند.

دوربین‌های این غول آمریکایی چطور هستند؟

 بزرگ‌ترین تغییر در دوربین های گوشی آیفون جدید ۲۰۲۰ مربوط به سنسور و لنز نیست، هرچند که تغییراتی در لنز واید این گوشی رخ داده و دیافراگم آن از ۱.۸ به ۱.۶ رسیده تا نور بیشتری وارد گوشی شود.

تغییر عمده دوربین‌های این گوشی را می‌توان در نرم افزار و قابلیت‌های جدید دوربین آن عنوان کرد که آن هم به لطف پردازنده A14 Bionic شرکت Apple است که این گوشی را مدیریت می‌کند.

اگر دوربین‌های دو نسخه گوشی آیفون جدید که در دوران همه‌گیری ویروس کرونا به بازار عرضه شده و خواهند شد را با هم مقایسه کنید خواهید دید، هم نسخه استاندارد و هم نسخه IPHONE 12 MINI دارای یک ستاپ دوربینی هستند.

در Iphone 12 PRo یک نسخه لنز تله فوتو با قابلیت LIDAR برای فوکس روی سوژه در نور کم و Encodeهای مختلف برای تصاویر و ویدیو‌ها اضافه شده است.

در نسخه Iphone 12 Pro Max اما تغییرات بسیار بزرگ‌تری در دوربین اصلی، سنسورها و همچنین پایدارساز تصویر انجام پذیرفته است.

در رابطه با کیفیت ویدیو‌های ثبت شده همچنان اپل جزو استخوان درشت‌های بازار است و به ویژه در این نسخه هم تنها رقیبی که آن را ممکن است به چالش بیندازد گوشی گلکسی نوت ۲۰ الترا سامسونگ است که در مقاله مقایسه گوشی آیفون 11 pro max با گوشی نوت 20 اولترا قابلیت‌های کلیدی این گوشی عنوان شده است.

برگردیم به پردازنده A14 Bionic. این پردازنده حالت شب یا Night Mode را برای تمامی دوربین‌های به کار رفته در گوشی آیفون ۱۲ از جمله دوربین سلفی فعال کرده و یک حالت تصویربرداری پورتره در شب نیز قرار داده است.

اپل همچنین قابلیتی هوشمند را در این گوشی فعال کرده که ترکیب چندین فریم در یک تصویر است و به آن HDR3 هوشمند گفته است. با این قابلیت سوژه‌ها به درستی شناسایی می‌شوند و گوشی می‌فهمد که در حال تصویربرداری از چهره است یا به آسمان نگاه می‌کند.

در مقایسه با گوشی آیفون ۱۱ این گوشی کمتر به حالت شب نیاز پیدا می‌کند که آن هم به دلیل لنز پرسرعت‌تر آن است. از نظر عملکرد این نسخه از سری جدیدگوشی های اپل را می‌توان جزو بهترین گوشی های آیفون 2020 عنوان کرد.

زمانی هم که وارد حالت شب یا Night Mode می‌شوید تصویر واضح، شفاف و روشنی خواهید داشت که در هر شرایطی، با وجود اینکه گوشی Pixel 5 گوگل عملکرد بهتری در تصویربرداری شبانه دارد، اما آیفون به اندازه بسیار زیادی به این گوشی نزدیک شده است.

 بسیاری از بهبودهای نرم افزاری گوشی جدید آیفون روی لنز UltraWide یا زاویه عریض اعمال شده و به همین دلیل کیفیت تصویر گرفته شده با این لنز نیز افزایش یافته است.

با این وجود، لنز عریض برای ثبت تصویر از سوژه‌های نزدیک زیاد مناسب نیست و می‌توانید نویزهایی را در جزئیات تصویر ببیند.

از نظر من گوشی آیفون ۱۲ نسبت به دوربین گوشی آیفون ۱۱ بهبودهایی را داشته اما نه در حدی که آن را بتوان ایده‌آل عنوان کرد.

این جمله به این معنا نیست که دوربین آیفون ۱۲ خوب نیست بلکه بسیار خوب هم است و از نظر عملکرد، ترکیبی از سادگی و کیفیت خوب را مهمان چشمان شما خواهد کرد.

عملکرد گوشی آیفون ۱۲
به لطف پردازنده A14 Bionic گوشی آیفون ۱۲ سریع‌ترین گوشی در بازار جهانی است

عملکرد باتری و نرم افزار گوشی آیفون ۱۲ ۲۰۲۰

بدون شک آیفون ۱۲ سریع‌ترین گوشی حال حاضر با شرکت خواهد شد. پردازنده جدید ۱۴ بایونیک روی پردازشگر ۵ نانومتری جدید ساخته شده و همان چیزی هست که کامپیوترهای مک از آن قدرت می گیرند.

از نظر عملکرد گیم این گوشی فوق‌العاده است و بدون هیچ لگ و مشکلی می‌توانید یک بازی را با سرعت بالا بیاورید.

در استفاده روزانه، این گوشی تفاوت آنچنانی از نظر عملکرد با گوشی آیفون ۱۱ که در بازار امروزی پر سرعت‌ترین بوده و هست نخواهید داشت.

خوبی خرید آیفون ۱۲ این است که این گوشی تنها گوشی پرسرعت برای امروز نیست بلکه برای حداقل ۳ تا ۵ سال دیگر سریع ترین گوشی در بازار خواهد ماند.

ظرفیت باتری این گوشی خوب است اما در مقایسه با گوشی آیفون ۱۱ نوعی پسرفت عنوان می‌شود.  زمانی که صحبت از طول عمر باتری می‌شود، این که اپل سیستمی را برای خاموش کردن مخفیانه شبکه 5G برای افزایش میزان باتری طراحی کرده کمی نگران کننده خواهد بود.

در مجموع گوشی آیفون ۱۲ یک غول شکست‌ناپذیر دیگر از آمریکایی‌هاست

مجموعا گوشی آیفون ۱۲را می‌توان اولین آیفون در چند سال اخیر عنوان کرد که حرف تازه‌ای برای گفتن دارد. اما یک عنصر تنها را نمی‌توان به عنوان یک ویژگی جدید برای این گوشی وارد کرد، هرچند که شبکه 5G کمی خودنمایی می‌کند

نمایشگر OLED این گوشی خیلی دوست داشتنی است اما چیز متداولی است که در گوشی‌های پرچمدار امروزی می‌توانید آن را به وفور ببینید.

طراحی جدید این گوشی مدرن و بسیار شیک است اما به سختی می‌توانید به یک نفر بگویید که این گوشی را فقط به خاطر زیبایی آن بخر.

بدون شک گوشی ۲۰۲۰ اپل به یک پیش فرض در سبد خرید افرادی تبدیل شده که خواهان خرید گوشی‌های اپل هستند. رک و راست گوشی جدید آیفون گوشی خوبی است.

به نظر شخصی من افراد باید بیشتر به سمت آیفون ۱۲ بروند تا آیفون ۱۲ پرو. اگر هم آیفونی دارید که از پس کارهای روزمره شما بر می‌آید، هیچ اجباری برای ارتقاء دادن آن به ایفون ۱۲ وجود ندارد، چرا که چیز زیادتری از 5G به دست نمی‌آورید.

شارر وایرلسی با پشتیبانی از magsafe

گوشی آیفون ۱۲ را بخرید اگر…

 به یک نمایشگر بزرگ نیاز دارید

با وجود اینکه آیفون ۱۲ مینی ارزان‌تر است اما اگر نمایشگر بزرگ‌تر می‌خواهید تا عملکردها و جزئیات بیشتری را ببینید، گوشی آیفون استاندارد برای شما بهتر است.

به گوشی جدید با طراحی مدرن نیاز دارید

 طراحی جدید این گوشی به مدل‌های قدیمی مانند آیفون 4S و آیفون 5S و مدل‌های مشابه آن‌ها باز می‌گردد، اما نمایشگر تمام صفحه و بزرگ آن یک ظاهر شیک و مدرن به اصطلاح فضایی را به این گوشی می‌دهد.

 عاشق تماشای فیلم هستید

اگر تماشای فیلم یکی از خواسته‌های شما از گوشی است، پنل OLED نمایشگر این گوشی با رزولوشن نسبتاً خوب یک تجربه فوق‌العاده از تماشای فیلم با گوشی همراه را برای شما فراهم خواهد کرد.

 گوشی آیفون ۱۲ را نخرید اگر…

 نیاز به ساخت فیلم حرفه‌ای دارید…

گوشی آیفون ۱۲ برای فیلمبرداری‌های خانگی خوب است، اما اگر تولید کننده حرفه‌ای محتوا هستید باید از کیفیت اضافی که در گوشی آیفون 12 proعرضه شده استفاده کنید.

 طرفدار گوشی‌های بزرگ نیستید

اگر گوشی آیفون ۱۲ به اندازه دست شما نیست آیفون ۱۲ مینی بدون شک همان سلاحی است که باید انتخاب کنید.

ظرفیت باتری برای شما حیاتی است

گوشی‌های دیگری نیز در بازار امروزی وجود دارد که ظرفیت باتری بهتری دارند، حتی گوشی ارزان قیمت آیفون ۱۱ نسبت به این گوشی ظرفیت باتری بهتری دارد.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.