گوشی ارزان قیمت و خوب می‌خوای؟ این لیستو بخون

گوشی ارزان قیمت و خوب می‌خوای؟ این لیست به کارت میاد

گوشی ارزان قیمت و خوب همیشه معنی دوگانه‌ای داشته است. خیلی از افراد ارزان قیمت را نکته منفی در نظر گرفته و در عین حال، واژه «خوب» برای آن‌ها معنای دیگری می‌دهد. مجموعا، گوشی های ارزان قیمت همیشه هم به نظر ارزان قیمت نمی‌رسند. یعنی چی؟

براساس تست‌هایی که انجام داده‌ایم؛ بدون شک می‌توانید گوشی‌های خوبی را با قیمت زیر 400 دلار خریداری کنید. (همانطور که می‌دانید، گوشی‌های پریمیوم و پرچمدار بیشتر از 900‌ دلار هستند، اما با توجه به قیمت دلار در ایران، 400 دلار هم خیلی بالاس!)

کسانی که به دنبال گوشی های ارزان قیمت و خوب هستند هم می‌توانند نمایشگرهای خوبی برای تماشای فیلم و بازی کردن پیدا کنند. گوشی های اقتصادی سال 2020 حتی دوربین‌های بسیار خوب و حرفه‌ای دارند که می‌توانید عکس‌هایی با برچسب «پریمیوم» با آن‌ها بگیرید. یک گوشی ارزان قیمت و خوب با باتری طولانی مدت می‌تواند به مراتب بهتر از یک گوشی گران قیمت ولی باتری ضعیف باشد، پس ارزان قیمت را به دیدی مثبت ببینید. (نیمه پر لیوان!)

بازار گوشی های اقتصادی به قدری مشتری دارد که حتی اپل هم که فقط به فکر پولدارها بوده و جیبش دیگر جای دلار بیشتری ندارد، این بازار را هدف قرار داده است. در این مارکت گسترده رقیبان بسیاری وجود دارند و کمپانی‌های چینی که هرازگاهی به «قاتلین پرچمدار» معروفند مانند اوپو جا پای خود را با عرضه انواع گوشي خوب ارزان قيمت محکم کرده‌اند.

البته توجه داشته باشید که این فهرست نمی‌تواند جای گوشی‌هایی همانند گوشی iphone 13 یا گوشی وان پلاس 8‌ پرو و یا گوشی گران قیمت سامسونگ گلکسی S20 Plus را بگیرد؛ اما قابلیت‌های بسیاری خواهید یافت.

گوشی ارزان قیمت و خوب توسط همه کمپانی‌ها تولید نمی‌شود، مثلا در گوشی های شیائومی کمتر می‌توانید چنین گوشی‌هایی بیابید یا وان پلاس کمتر این بازار را دنبال کرده است.

دسترسی سریع به بخش‌های محتوا نمایش

گوشی های ارزان قیمت ولی خوب که می‌تونید همین الان بخرید

یکی از گوشی های ارزان قیمت ولی خوب که می‌توانید همین اکنون آن را خریداری کنید (البته به صورت پیش خرید در آمریکا، در ایران فعلا باید صبر کرد!) جدیدترین گوشی اپل است که به قدری با تقاضای زیاد مواجه شد که عرضه آن به تعویق افتاد. (حالا سود اپل را تصور کنید که نشان دهنده میزان تقاضا در بازار گوشی های اقتصادی است) در ادامه به این گوشی خواهیم پرداخت.

اگر هم طرفدار اندروید هستید که البته دست بازتری در خرید گوشی اقتصادی با این سیستم عامل خواهید داشت، می‌توانید به Moto G Power موتورولا به عنوان یک گوشی ارزان قیمت و خوب فکر کنید. البته می‌توانید نگاهی هم به مقاله ارزان ترین گوشی های سامسونگ بیندازید، چون کره‌ای‌ها در این مارکت فوق‌العاده هستند.

گوشی ارزان قیمت و خوب آیفونگوشی ارزان قیمت و خوب آیفون پردازنده‌ای در حد گوشی 1500 دلاری دارد

خیلی از افراد فکر می‌کنند گوشی‌های جدید اپل (همان آیفون)، به عنوان یک غول فناوری در موبایل‌های هوشمند و صاحب سیستم عامل فوق‌العاده سریع آی او اس را نمی‌توانند بخرند، چون از پس هزینه آن بر نمی‌آیند، خب، اینجا خبر خوبی برای طرفداران اپل داریم. گوشی آیفون se 2020 دقیقا برای این افراد تولید شده و البته بسیاری را نیز شوکه کرده است.

من خود به شخصه محو این گوشی شده‌ام، یا خرید این گوشی چندین ویژگی به دست خواهید آورد. نخست که به نظر من، se 2020 نخستین و تنها گوشی ارزان قیمت و خوب آیفون است.

آیفون se 2020 فریمی مشابه با آیفون 8‌ دارد!

چیزی که برای این گوشی اتفاق افتاده، ارث بردن از گوشی آیفون 8 و iphone 11 pro max است. به همین سادگی با 400‌ دلار می‌توانید این دو گوشی را داشته باشید! از نظر ظاهری در این گوشی از فریمی مشابه با iphone 8 استفاده شده است. نمایشگر 4.7‌ اینچی این گوشی پنل LCD دارد و رزولوشن آن 1334 در 750 است. البته که نباید هم انتظار فول اچ دی از این گوشی داشت.

اما برای افرادی که نمایشگرهای بزرگ را دوست ندارند، se 2020 یک گوشی ارزان قیمت خوب است که نباید آن را فراموش کنند. متریال به کار رفته در فریم این گوشی آلومینیوم و گلس هستند و نکته بسیار خوب دیگری که در این گوشی به عنوان گوشی ارزان قیمت و خوب دیده می‌شود، IP68 است! بله این عدد یعنی که این گوشی اقتصادی ضد آب است و می‌توانید تا عمق 1.5 متر آن را با خود به زیر آب ببرید.

مرتبط: بهترین گوشی های ضد آب 2020

نکته دیگر، پردازنده آن است. اپل در این گوشی همان پردازنده‌ای را به کار برده که در پرچمدار اصلی خود؛ 11 pro max قرار دارد. A13 Bionic سریع‌ترین پردازنده در دنیا است و شما هم قرار است که سریع‌ترین گوشی در دنیا را داشته باشید. دکمه محبوب home نیز به این گوشی بازگشته و به صورت تاچ است که می‌تواند عمل باز کردن قفل گوشی و پرداخت از طریق apple pay‌ را انجام دهد.

گوشی ارزان قیمت و خوب موتورولا

گوشی ارزان قیمت و خوب موتورولا چی بخریم؟

برای معرفی گوشی ارزان قیمت و خوب موتورولا همانطور که پیشتر گفتیم، Moto G Power بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید داشته باشید. این گوشی یکی از بهترین اعداد در ظرفیت باتری را دارد. بسیاری از گوشی‌ها می‌توانند 11 ساعت در سخت‌ترین شرایط با شما همراه باشند. اما این موضوع برای موتورولا صدق نمی‌کند.

این گوشی ارزان قیمت 16 ساعت و 10 دقیقه همراه شماست

می‌توان این گوشی را یکی از بهترین گوشی‌ها یا ظرفیت باتری زیاد عنوان کرد که بسیار تحسین برانگیز است. این موضوع به ویژه زمانی که می‌بینیم Moto G Power تنها زیر 250 دلار قیمت دارد ما را متعجب خواهد ساخت. ولی این تنها دلیل آوردن نام این گوشی در این فهرست نیست.

نمایشگر این گوشی 6.4 اینچ بوده و رزولوشن پخش آن نیز فول اچ دی است. در قد و قامت یک گوشی ارزان قیمت و خوب می‌توان عملکرد آن را بی نظیر توصیف کرد. در این گوشی از پردازنده snapdragon 660 استفاده شده که در کنار حافظه 64 گیگابایتی بسیاری از وظایف روزانه‌ای که به آن خواهید سپرد را برایتان به خوبی انجام می‌دهد. اگرچه دوربین‌های سه گانه هم ممکن است دارای مشکلاتی باشند، اما لنز اولترا واید این گوشی توانسته فوق‌العاده باشد.

البته این گوشی کمی سنگین وزن است که با در نظر گرفتن باتری 5000 میلی‌آمپری آن، تا حد زیادی می‌توان این مسئله را هضم کرد. نمایشگر به کار رفته در گوشی هم می‌توانست کمی رنگی‌تر باشد و دایره رنگی بیشتری را پوشش دهد.

گوشی ارزان قیمت و خوب گوگل

گوشی ارزان قیمت و خوب گوگل تو بازار چی موجود است؟

حتما می‌دانید که اندروید ساخته شرکت گوگل است و با داشتن گوشی ارزان قیمت و خوب گوگل می‌توانید تصور کنید که ویژگی‌های جدید اندروید را پیش از همه خواهید داشت. گوگل گوشی pixel 3a را با قیمت 399 دلار روانه بازار کرده و با وجود اینکه قیمت کمتری در رابطه با آن می‌پردازید اما همان دوربینی را به دست می‌آورید که در گوشی گران قیمت‌تر این کمپانی هم دیده می‌شود.

دوربین pixel 3a

از جمله ویژگی‌هایی که در دوربین این گوشی می‌توان نام برد حالت عکسبرداری در شب است که مناسب‌ترین گزینه برای گرفتن عکس در نور کم خواهد بود. گوگل پیکسل 3A دارای بهترین باتری در میان گوشی‌های تولید شده گوگل است که براساس نتایج تا 12 ساعت و استفاده سنگین می‌تواند شما را همراهی کند. البته با خرید این گوشی برخی از ویژگی‌های یک گوشی ارزان قیمت و خوب از جمله نمایشگر روشن با پنل OLED و پردازنده پر سرعت را به دست خواهید آورد.

گوشی ارزان قیمت و خوب سامسونگ

گوشی ارزان قیمت و خوب سامسونگ چی بخریم؟

کمپانی سامسونگ هم یکی دیگر از کمپانی‌هایی است که گوشی اقتصادی را به عنوان یکی از محصولات اصلی خود در نظر گرفته است. به همین منظور، این کمپانی خط تولید سری A را راه‌اندازی کرده که انصافا گوشی‌های بسیار خوبی را در خود جای داده است. این کمپانی با حد زیادی از تقاضا مواجه شد که بعدها دست به تولید سری As زد، یک سری خوب دیگر که گوشی‌های میان رده با قطعات به روز و البته، گران‌تر هستند. از این میان می‌توان به گلکسی A30s اشاره کرد (که گوشی خود من هم همینه و واقعا راضیم ازش!)

اما گوشی ارزان قیمت و خوب سامسونگ چی بخریم؟ جواب: سامسونگ گلکسی A20. حالا چرا؟ اولا که این گوشی تنها و تنها 250 دلار قیمت دارد (بدبختانه در ایران 250‌ دلار هم خیلی پوله!) با پرداخت این میزان پول ویژگی‌های بسیار خوبی به دست می‌آورید که شامل باتری 4000 میلی‌آمپری است که می‌تواند 13 ساعت و 46 دقیقه شما را همراهی کند. (اعداد باتری کاملا حقیق هستند، برای مثال A30s که خود بنده دارم، با استفاده متوسط وبگردی و آهنگ و سوشال گردی تا 30‌ ساعت هم روشن مانده؛ تا جایی که خاموش شده و به شارژ زدم.)

چه ویژگی‌های دیگری در سامسونگ گلکسی A20 می‌تواند شما را مجاب به خرید کند

دیگر ویژگی خوبی که A20 به شما خواهد داد، نمایشگر خوب است که پنل آن AMOLED بوده و سایز آن 6.4‌ اینچ است. پس اگر همانند برادر من به شدت عاشق فیلم و سریال هستید، این نمایشگر تمام صفحه و بزرگ خیلی خوب است (به همین سادگی!).

این گوشی ارزان قیمت و خوب از سامسونگ دوربین دوگانه دارد که حالت لایو فوکس در آن بسیار کارآمد است. صبر کنید! هنوز هم امکانات خوب وجود دارد. با پیشرفت فناوری و آمدن شارژرهای فست یا سریع، خیلی سریع می‌توان یک گوشی را شارژ کرد که سامسونگ گلکسی A20 هم این قابلیت را دارد. با شارژ 15 واتی این گوشی می‌توان آن را در عرض 30 دقیقه تا 30 درصد شارژ کرد.

البته این گوشی عاری از نقص نیست. بر اساس نظر بسیاری از کاربران A20‌ سامسونگ، این گوشی دارای اختلالاتی در عملکرد است و با وجود پردازنده Exynos 7904 نتوانسته از پس کارهای سخت برآید. دیگر مشکلی که کاربران به این گوشی گرفته‌اند، متریال به کار رفته در طراحی فریم گوشی است که کاربران آن را خش‌پذیر می‌دانند.

گوشی ارزان قیمت و خوب oppo

گوشی ارزان قیمت و خوب اوپو چی تولید شده؟

اگر بخواهیم یک گوشی ارزان قیمت و خوب اوپو نام ببریم، Oppo A5 2020 می‌تواند اولین گزینه‌ای باشد که نام می‌بریم. این کمپانی تا چند سال پیش نام و نشانی نداشت و به ویژه در بازارهای خارج از چین کمتر شناخته می‌شد. اما با تولید بعضی از گوشی‌های خوب همانند A5 که در سال 2020 روانه بازار شده، حسابی جا پای خود را در مارکت گوشی‌های اقتصادی محکم کرده است.

این گوشی برچسب گوشی اقتصادی را با خود حمل می‌کند و در این رنج قیمتی، یک نمایشگر 6.5‌ اینچی دارد که رزولوشن 1600 در 720‌ را مهمان چشمان شما خواهد کرد. این نمایشگر به اندازه کافی روشن است و طیف رنگی خوبی را نیز پوشش می‌دهد.

گوشی Oppo A5 2020 ظاهر ارزان قیمتی ندارد

این گوشی ظاهر بسیار گران قیمتی دارد و با وجود اینکه از پلاستیک فشرده ساخته شده، از دور به مانند گوشی‌های ارزان قیمت و چیپ به نظر نخواهد رسید؛ هرچند که برچسب گوشی ارزان قیمت و خوب را با خود دارد. چشم بادامی‌ها در این گوشی خود باتری عظیم 5000 میلی‌آمپری کار گذاشته‌اند که براساس تست‌های انجام شده، تا 24‌ ساعت طول عمر خواهد داشت.

اوپو در این گوشی دوربین چهارگانه‌ای قرار داده که دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی است. این دوربین با یک لنز 8 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شود. دو لنز 2 مگاپیکسلی نیز برای اعمال افکت‌ها و فوکس‌های مختلف با این دوربین همراه شده‌اند. البته که دوربین سلفی نیز 8 مگاپیکسلی است.

با وجود پردازنده Snapdragon 665 عملکرد واقعی گوشی Oppo A5 2020‌ را می‌توان رضایت‌بخش عنوان کرد، اما نه خیلی خوب. در حقیقت این پردازنده می‌تواند از پس گیم‌های سبک برآید، اما اگر پابجی باز هستید و یا فورتنایت در بافت زندگی شما قرار دارد، اصلا سمت گوشی‌های اقتصادی نروید!

گوشی ارزان قیمت و خوب هواوی

گوشی ارزان قیمت و خوب هواوی چی بخریم؟

پیشنهاد ما برای خرید گوشی ارزان قیمت و خوب هواوی P smart 2019 است. این گوشی در سال 2019‌ یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی بود که در آن زمان یک فرد می‌توانست خریداری کند. البته همچنان این گوشی را می‌توان در فهرست گوشی‌های خوب و اقتصادی قرار داد، چرا که تنها 300 دلار قیمت دارد.

این گوشی دارای یک سیستم دوربین بسیار خوب است که دوگانه محسوب می‌شود. دوربین پشتی اصلی در p smart 2019 برابر با 13 مگاپیکسل است که به همراه یک لنز 2 مگاپیکسلی تصاویری خوبی از شما ثبت خواهد کرد.

چرا هواوی p smart 2020 را خوب می‌دانیم؟

نخست که این گوشی ظاهر بسیار زیبا و دلنشینی دارد که نمایشگر تمام صفحه و دوربین سلفی notch‌ آن جزو طراحی‌های مدرن و لوکس محسوب می‌شود. در حقیقت می‌توان ظاهر این گوشی را همانند گوشی پریمیوم Oneplus 6T عنوان کرد. فریم این گوشی ارزان قیمت و خوب از پلاستیک فشرده ساخته شده و استحکام خوبی از خود در تست‌ها نشان داده و نمایشگر آن نیز با فناوری LCD تولید شده است. البته که این نمایشگر با پنل‌های OLED قابل مقایسه نیست.

اغلب گوشی‌هایی که کمتر از 200‌ یورو هزینه دارند نهایت حافظه‌ای که برای آن‌ها در نظر گرفته شده 32 گیگابایت است؛ اما در p smart کمپانی هواوی نهایت بخشندگی را به خرج داده و حافظه 64 گیگابایت را در گوشی خود قرار داده است. البته از این مقدار تنها 50 گیگابایت در اختیار کاربر قرار دارد و بخش‌های مصرف شده در حوزه فایل‌های سیستمی هستند.

هواوی در این گوشی اقتصادی خود از چیپست Kirin 710 استفاده کرده است. این چیست در کنار 3 گیگابایت رم قرار دارد و به یک گوشی ارزان قیمت و خوب تبدیل شده است. البته که این گوشی از قابلیت‌های خوبی برخوردار است و به راحتی می‌تواند عملیات‌های متوسط روزانه را برای شما انجام دهد، اما اگر کارهای سنگینی از این گوشی انتظار دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به سمت آن نروید. بازی‌های که گرافیک متوسطی دارند با چنان مشکلی مواجه نخواهند بود، اما در بازی‌هایی همانند پابجی و فورتنایت با لگ‌های بسیاری مواجه خواهید شد.

گوشی ارزان قیمت و خوب آنر

گوشی ارزان قیمت و خوب آنر چی بخریم؟

Honor 10 Lite هم یکی از گوشی‌های خوب شرکت آنر است که البته شرکت زیر مجموعه هواوی محسوب می‌شود. Honor 10 lite کمی از نظر پرفورمانس و قدرت پایین‌تر از p smart 2019 قرار دارد، اما یک گوشی اقتصادی حرفه‌ای است. این گوشی ارزان قیمت و خوب آنر دیزاین و فریم بسیار مستحکمی دارد و ظاهر آن پریمیوم است. همچنین همانند بسیاری از گوشی‌های دیگر، یک قاب شفاف برای جلوگیری از وارد شدن خط و خش به همراه گوشی عرضه می‌شود.

با در نظر گرفتن قیمت این گوشی، آنر یک نمایشگر فوق‌العاده را برای آن در نظر گرفته و به جای اینکه روی QHD متمرکز باشد، روی FHD یا فول اچ دی متمرکز شده است. آنر این گوشی را دراز ساخته و با نسبت تصویر 19.5 به 9 تصویر فوق‌العاده‌ای را برای کاربر فراهم خواهد کرد.

عملکرد و مشخصات Honor 10 Lite‌ چطور است؟

آنر در این گوشی از پردازنده Kirin 710 استفاده کرده است که در کنار رم 3 گیگابایتی  و حافظه 64 گیگابایت، یک گوشی ارزان قیمت و خوب برای خرید است. همچنین دو نسخه دیگر از این گوشی با رم‌های 4 و 6 گیگابایتی نیز تولید شده که اگر تمایل داشته باشید می‌توانید خریداری کنید.

با در نظر گرفتن نمایشگر بزرگ این گوشی، می‌توان انتظار یک باتری بزرگ را نیز داشت. آنر برای این گوشی خود باتری 3400 میلی‌آمپری تعبیه کرده است. این باتری در زندگی واقعی می‌تواند تا یک روز کامل- برای مثال از 7‌ صبح تا 10 شب- گوشی شما را روشن نگاه دارد. اما در نظر داشته باشید که این کار با توجه به کارکرد متوسط انجام می‌شود. ممکن است با این گوشی در حالت فول اچ دی و بالاترین میزان نور فیلمی را تماشا کنید، که در این صورت در عرض 90 دقیقه باتری آن تا 19‌ درصد خالی خواهد شد.

بسیاری از افراد انتظار دوربین حرفه‌ای از یک گوشی ارزان قیمت و خوب ندارند، اما دوربین دوگانه به کار رفته در Honor 10 Lite شما را شوکه خواهد کرد. دوربین اصلی این گوشی 13 مگاپیکسلی است که با یک لنز 2 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شود.

چطور یک گوشی ارزان قیمت و خوب انتخاب کنیم؟

انتخاب یک گوشی که هم خوب باشد و هم در عین حال، قیمت کمی داشته باشد با در نظر گرفتن معیارهایی که گوشی‌های میان رده و گران قیمت امروزی دارند و همچنین محدودیت‌هایی که اپلیکیشن‌های مدرن و روز در بخش سیستم عامل در نظر گرفته‌اند می‌تواند دشوار باشد. انتخاب این گوشی کاملا به این بستگی دارد که چه انتظاراتی از امکانات و ویژگی‌های گوشی‌های اقتصادی دارید.

نمایشگر را در نظر بگیرید

نخست از خودتان سوال کنید که نمایشگر بزرگ می‌خواهید یا کوچک؟ تا حد امکان تلاش کنید که یک گوشی ارزان قیمت و خوب با نمایشگری بیشتر از 5.5‌ اینچ خریداری کنید. البته آیفون Se 2020 را اگر وسعتان می‌رسد حتما بخرید. (اگر مثل من از اپل و آی او اس بیزار نیستید.) کسانی که می‌خواهند با یک دست کار کنند باید به گوشی‌های کمتر از 5 اینچ فکر کنند.

این روزها همه به دوربین فکر می‌کنند. شما چطور؟

گزینه بعدی که باید در نظر بگیرید، دوربین گوشی است. گوشی‌های اقتصادی که در این لیست به آن‌ها پرداخته شد و همچنین گوشی‌های دیگر که در بازار هستند دارای یک یا دو لنز هستند و حتی مدل‌های چندگانه نیز معرفی شده است.

کیفیت مگاپیکسلی اهمیت زیادی ندارد چرا که تنها یک عدد است. توجه خود را به قابلیت‌های دوربین معطوف کنید. برای مثال ببینید که آیا این گوشی ارزان قیمت و خوب تصاویر اولترا واید یا (فوق عریض) ثبت می‌کند یا خیر، چرا که این دست تصاویر در این روزها حرف اول را می‌زنند. البته نباید انتظار خیلی زیادی از آن داشته باشید و زوم اپتیکال طلب کنید؛ چرا که در این گوشی‌ها زوم دیجیتالی بسیار رایج است.

حافظه داخلی؟ اکثرا 32 گیگابایت و یا پایین‌تر هستند

زمانی که درباره حافظه داخلی صحبت می‌کنیم 32 گیگابایت خوب است اما 64 گیگابایت عالی است. در صورت امکان، ببینید که این گوشی دارای درگاه MicroSD است که بتوان حافظه آن را به صورت اکسترنال افزایش داد یا خیر. باتری نیز یکی از گزینه‌های دارای اولویت بالا برای خرید است. پس توجه داشته باشید که اگر ظرفیت باتری 4500 میلی‌آمپر باشد با یک گوشی ارزان قیمت و خوب طرف هستید.

اگر گوشی‌های اقتصادی دیگری می‌شناسید و یا خریده‌اید، با ما در بخش نظرات آن را به اشتراک بگذارید.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.