ارزان ترین گوشی های سامسونگ را یشناسید

ارزان ترین گوشی های سامسونگ زیر 5 میلیون در سال 1401

در این مقاله سعی داریم ارزان ترین گوشی های سامسونگ را در سال 1401 معرفی کنیم. منظور از ارزان ترین گوشی ها به معنای کیفیت پایین گوشی تلفن همراه یا بلا استفاده بودن نیست بلکه سامسونگ سعی کرده این مدل گوشی ها را اقتصادی تر ارائه دهد. سامسونگ طی سالهای اخیر همواره تلاش کرده که انواع مدلهای گوشی موبایل را با قیمت های متنوع در طرح و رنگ های متنوع ارائه دهد.

 

باید در نظر داشت که دو گوشی تاشو و خط تولید سری S20 ارزان ترین گوشی های سامسونگ نیستند چرا که با قیمت یک تا دو هزار دلار می‌توان آن‌ها را گران ترین گوشی های سامسونگ عنوان کرد. همچنین اگر کمی پول کمتری خرج کنید می‌توانید به سامسونگ گلکسی S10 و گوشی گلکسی note 10 که قیمت‌هایی بین 600 تا 1100 دلار دارند توجه داشته باشید.

حالا، اگر نخواهید این مقدار هزینه کنید و در عوض یک گوشی خوب هم داشته باشید باید چه کنید؟ خب، سامسونگ این خلا را پر کرده و گوشی‌هایی به بازار فرستاده که با قیمت باور نکردنی 100 دلار قابل خریداری هستند.

سری A جدید سامسونگ شامل گوشی‌های A01، A11، A21، A51، A51 5G و A71 5G است. تمامی این گوشی‌ها ترکیبی از چندین قابلیت هستند که در زیر به یکایک آن‌ها می‌پردازیم. اما مجموعا تمامی این شش گوشی با اندروید 10‌ اجرا می‌شوند و از درگاه MicroSD برای افزایش حافظه برخوردار هستند.

در زیر لیستی از ارزانترین گوشی های سامسونگ معرفی میشود:

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A01 Core SM-A013G/DS دو سیم کارت ظرفیت 16 گیگابایت

به قیمت : 2،199،000 تومان 

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A11 SM-A115F/DS دو سیم کارت ظرفیت 32 گیگابایت و 2 گیگابایت رم

به قیمت: 5،000،000 تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسی A21

به قیمت: 5،000،000 تومان

در لیست زیر هم میتوانید برخی دیگر از گوشی هایی که قیمت حدودی آنها زیر 5،000،000 تومان است را ببینید:

  • گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A03s
  • گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M12
  • گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy F22
  • گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13
  • گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A32

در ادامه هم برخی از گوشی های موبایل که بین 5،000،000 تومان تا 10،000،000 تومان هم هستند معرفی میشوند.

ارزان ترین گوشی های سامسونگ - A01, A11

Redmi Note 11

شیائومی ردمی نوت 11 یک گوشی به وزن 179 گرم است که ابعاد آن 159.9×73.9×8.1 mm است این گوشی اقتصادی دارای IP53 است یعنی حداقل مقاومت در برابر گرد و خاک و ذرات و پاشش آب را دارد. صفحه نمایش آن AMOLED با نرخ نوسازی 90 هرتزی است و سایز صفحه نمایش 6.43 اینچ است که صفحه نمایش حدود 84.5 درصد از بدنه را تشکیل میدهد. رزولوشن صفحه نمایش 1080در 2400 و جنس آن Corning Gorilla Glass 3 است.

رابط کاربری مربوط به آن اندروید 11 است که قابلیت بروزرسانی به اندروید 12 نیز دارد. پردازنده مورد استفاده در این گوشی Qualcomm SM6225 اسنپدراگون 680 4G است که یکی از پردازنده های قوی و قابل قبول است. این گوشی مجهز به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است.

نقاط قوت Redmi Note 11

صفحه نمایش 1080 امولد 90 هرتزی
آداپتور 33 وات فست شارژ
اسپیکر استریو
عملکرد خوب پردازنده

نقاط ضعف Redmi Note 11

کیفیت معمولی دوربین

 

سامسونگ گلکسی A01 و سامسونگ گلکسی A11 (110 الی 180‌ دلار)

A01‌ با قیمت 110 دلار، در صدر فهرست ارزان ترین گوشی های سامسونگ قرار دارد. این گوشی نمایشگر 5.7‌ اینچی دارد که کیفیت آن نزدیک به HD است (720p کیفیت پخش آن است.) همچنین دوربین سلفی در بالاترین قسمت نمایشگر قرار دارد و از نوع Notch است و دارای دوربینی با لنز دوگانه است.

دوربین اصلی سامسونگ گلکسی A01 در کنار یک دوربین عمق یاب قرار دارد که این کار به منظور بهبود هرچه بیشتر حالت پورتره انجام شده است. در این گوشی از یک باتری با ظرفیت 3000 میلی‌آمپری استفاده شده است که البته حتما شما را تا انتهای روز همراهی خواهد کرد. قدرت مجموعی گوشی زیاد بالا نیست و سنسور اثر انگشت هم ندارد، با این حال، مشخصات آن برای ارزان ترین گوشی های سامسونگ همچنان قابل قدر است.

فعال سازی تلفن همراه در سامانه همتا

با خرید این گوشی تنها 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار خواهید داشت، بنابراین انتظار نداشته باشید که اپلیکیشن‌های سنگین و بازی‌های قدرتمندی همانند Fortnite‌ را به خوبی با این گوشی اجرا کنید. هرچند، میزان حافظه مورد نیاز برای نگاه داشتن آن‌ها را نیز ندارد. این گوشی به صورت انحصاری در تاریخ 4‌ آوریل (روزی که این مقاله نگاشته شده 4 آوریل است) در Verizon منتشر می‌شود و در هفته‌های آینده نیز توسط شبکه‌های دیگر عرضه خواهد شد.

ارزان ترین گوشی های سامسونگ - A11

حال، اگر به دنبال نمایشگر بزرگ‌تری هستید، مجموعا باید 180 دلار بپردازید و سامسونگ گلکسی A11 را خریداری کنید. نمایشگر این گوشی 6.4‌ اینچ و با کیفیت (720p ) است و دوبین سلفی آن در گوشه سمت چپ به صورت Notch‌ شده قرار گرفته است. در میان ارزان ترین گوشی های سامسونگ می‌توان A11 را تداعی کننده آخرین مدل از گوشی های سامسونگ عنوان کرد.

بخوانید: سامسونگ گلکسی نوت 10 قدرت واقعی کمپانی کره‌ای

علاوه بر این موارد، یک لنز اولترا واید هم خواهید داشت. باتری و حافظه داخلی آن ارتقا یافته هستند، 4000 میلی‌آمپر و 32 گیگابایت حافظه می‌تواند برای شما مناسب باشد (هر چند باید به فکر خرید کارت حافظه برای ارتقا تا 64 گیگابایت باشید.) البته همچنان 2 گیگابایت رم خواهید داشت با این تفاوت که سنسور اثر انگشت نیز در این گوشی قرار دارد. این گوشی تا اواخر تابستان 2020 عرضه می‌شود، اما مشخص نیست که توسط چه شبکه مخابراتی منتشر خواهد شد.

البته توصیه نمی‌کنیم که این چنین گوشی‌های ارزان قیمتی خریداری کنید؛ چرا که احتمالا پر از اختلال خواهند بود. با در نظرداشت رم و حافظه‌ای که برای این گوشی در نظر گرفته شده، احتمالا عملکرد قابل قبولی نمی‌توانید از آن انتظار داشته باشید. اما به هر حال، ارزان ترین گوشی های سامسونگ برای شروع کار با گوشی‌های هوشمند بد نیستند!

ارزان ترین گوشی های سامسونگ - A21

سامسونگ گلکسی A21 و سامسونگ گلکسی A51 (250 الی 400‌ دلار)

سامسونگ گلکسی A21 آنلاک شده 250‌ دلار قیمت دارد و نمایشگر آن 6.5 اینچ و HD‌ است (اما کماکان 720p کیفیت پخش آن عنوان می‌شود) دوربین سلفی این گوشی به صورت Punch‌ است و 13 مگاپیکسل کیفیت دارد. با این حال، دوربین پشتی 4‌ لنز دارد. یک لنز 16 مگاپیکسلی با بالاترین کیفیت، لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید، لنز عمق برای تصاویر پورتره، و لنز ماکرو برای مواقعی که بخواهید تصاویر کلوز آپ از هر چیزی ثبت کنید.

مرتبط: گوشی شیائومی می نوت 10 یک ارتش یک نفره با دوربین‌هایی ابرقدرتمند

ظرفیت باتری، حافظه و سنسور اثر انگشت به کار رفته دقیقا برابر با A11 است، اما سرعت شارژ در این گوشی نسبت به A11 به مراتب بالاتر خواهد بود. رم گوشی به 3 گیگابایت ارتقا یافته است؛ بنابراین عملکرد گوشی به مراتب بهتر است. این گوشی را می‌توان از برخی جهات با Motorola Moto G مقایسه کرد، اما نمایشگر ارزان ترین گوشی های سامسونگ با این رنج قیمتی به خوبی نمایشگرهای پرچمدار نخواهند بود.

سامسونگ گلکسی A51 نخستین گوشی این فهرست است که با نمایشگری با کیفیت فول HD (کیفیت 1080p) و اندازه 6.5 اینچی ساخته شده است. این گوشی دوربین چهارگانه‌ای همانند A21 دارد، اما سامسونگ مقدار عددی مگاپیکسل آن را تا 48‌ بالا برده است. سنسور اثر انگشت در درون صفحه نمایشگر این گوشی قرار گرفته که یکی از وجوه تشابه این گوشی با دیگر پرچمداران سامسونگ است. با خرید این گوشی 128 گیگابایت حافظه داخلی به دست آورده و 4 گیگابایت رم خواهید داشت. گوشی A51 سامسونگ از تاریخ 9 آوریل از طریق Verizon و در هفته‌های دیگر از طریق دیگر شبکه‌ها در دسترس خواهد بود.

ارزان ترین گوشی های سامسونگ - A51

سامسونگ گلکسی A51 5G و سامسونگ گلکسی A71 5G (500 الی 600‌ دلار)

ارزان ترین گوشی های سامسونگ به 4G‌ محدود نیستند. نسخه دیگری از سامسونگ گلکسی A51 وجود دارد که درون آن مودم 5G قرار دارد و به کاربر اجازه می‌دهد که به سرعت بالاتری در اینترنت دسترسی داشته باشد. (البته فعلا 5G مناطق زیادی را تحت پوشش قرار نداده و فراگیر نشده است) این گوشی همچنین شاهد افزایش میزان رم تا 6 گیگابایت و ظرفیت باتری تا 4500‌ میلی‌آمپر است.

بخوانید: مقایسه آیفون se 2020 با سامسونگ گلکسی A51

نهایتا، سامسونگ گلکسی A71 5G چیست؟ این گوشی قدرتمندترین گوشی تولید شده سامسونگ با رنج قیمتی پایین است. در این گوشی از یک لنز 64 مگاپیکسلی استفاده شده که بخشی از یک دوربین چهار گانه است. نمایشگر آن هم از نوع ارتقا یافته 6.7 اینچی با کیفیت پخش Full HD است.

نکته: گوشی iphone 13 جدیدترین گوشی آیفون است که در کمال تعجب 5G نیست!

سامسونگ ابراز امیدواری کرده که گوشی‌های تولید شده‌اش از هر دو نوع فناوری  Sub-6‌ و Millimeter-Wave اینترنت 5G پشتیبانی کند. البته هنوز  مشخص نکرده که آیا این دو مدل چنین قابلیتی دارند، اما اگر داشته باشند، برای یکی از ارزان ترین گوشی های سامسونگ امتیاز بزرگی محسوب می‌گردد.  با این وجود، تا زمانی که این تابستان عرضه شوند باید صبر کنیم. این دو گوشی نیز به طیف گوشی‌های فوق‌العاده 5G ملحق خواهند شد، از جمله Nokia 8.3 5G.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A51 – نمایشگر خوب اما عملکرد ضعیف!

صبر کنید! در کنار ارزان ترین گوشی های سامسونگ گوشی‌های ارزان‌تر هم در راه هستند

از آنجایی که قیمت گوشی‌های دارای آخرین فناوری سر به فلک کشیده و بیشتر از 1000‌ دلار هستند، رقابت بزرگی بر سر تولید گوشی‌های ارزان قیمت با قطعات میانه رو تر به وجود آمده است. این رقابت به قدری بزرگ است که حتی اپل هم به تولید دست زده است. این کمپانی اعلام کرده که به زودی گوشی 400‌ دلاری خود را به بازار عرضه خواهد کرد. علاوه بر این، گوگل هم در تلاش است تا پیکسل 4A خود را تا چند هفته دیگر روانه بازار کند. همچنین کمپانی‌هایی همانند گوشی oneplus 8 pro نوکیا، ایسوس و TCL نیز به زودی نمونه‌های مشابهی روانه خواهند کرد.

بخوانید: قابلیت های جدید اندروید 10 شما را شوکه خواهد کرد

سری A سامسونگ که عنوان ارزان ترین گوشی های سامسونگ را به خود  اختصاص داده شاید زیاد چشمگیر نباشد، اما با داشتن 17 گوشی خوب در کارنامه کاری‌اش کاری کرده تا هر نوع بودجه‌ای توان خرید یک دستگاه را داشته باشد. در ضمن این مقاله به انتخاب مجله Wired بود.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

2 کامنت در “ارزان ترین گوشی های سامسونگ زیر 5 میلیون در سال 1401

  1. […] این گوشی جزو فهرست ارزان ترین گوشی های سامسونگ نیست، اما با قرار گرفتن در کنار گوشی 8 پرو وان پلاس، […]

  2. […] همین چند سال پیش گوشی های اقتصادی سامسونگ نمی‌توانستند با بهترین گوشی های بازار که از نظر […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.