ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus

گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus ؛ بهترین گوشی دنیای اندرویدی

گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus با نمایشگر 6.7 اینچی که در آن به کار رفته تقریبا تمامی مشخصات گوشی قدرتمند s20 Ultra را در خود دارد. خریداران می‌توانند نمونه دوربین چهارگانه‌ای که در گوشی S20 Ultra به کار رفته را داشته باشند. این نمونه یک دوربین 64 مگاپیکسلی تله فوتو دارد که دارای زوم 3x lossless هم هست. برخلاف galaxy s20 که نسخه استاندارد محسوب می‌شود، نسخه پلاس به صورت کامل از 5G پشتیبانی می‌کند و تمامی اپراتورها را هم پوشش می‌دهد.

سامسونگ در این گوشی خود از snapdragon 865 استفاده کرده و ترکیب رم 12 گیگابایتی و صفحه نمایش 120 هرتزی با پنل Quad-HD AMOLED هیولایی بزرگ خلق کرده است. ویژگی‌های خیلی زیادی درون این گوشی قرار دارد و البته که باید انتظار قیمت بالا هم از آن داشت. گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus باتری پیشرفته و دوربین‌های حرفه‌ای دارد که البته این موارد توجیهی برای قیمت بالای آن محسوب می‌شود. این گوشی همزمان با گوشی oneplus 8 پرو منتشر شده که البته حریف گردن کلفتی هم برای سامسونگ شمرده می‌شود.

اگرچه این گوشی جزو فهرست ارزان ترین گوشی های سامسونگ نیست، اما با قرار گرفتن در کنار گوشی 8 پرو وان پلاس، بدون شک s20 plus یکی از بهترین گوشی های اندرویدی است که می‌توانید خریداری کنید.

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus و تاریخ عرضه

همانطور که تاکید کردیم برای داشتن یک گوشی با آخرین فناوری روز باید هزینه کرد و در مورد گوشی های جدید سامسونگ هم این موضوع صدق می‌کند. قیمت گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus برابر با 1199 دلار است. در ازای پرداخت این مبلغ 12 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به دست خواهید آورد. اگرچه می‌توانید 150 دلار اضافه‌تر بدید و نسخه 512 گیگابایتی را بخرید.

سوای این‌ها، اگر نمی‌توانید هزینه 512 گیگابایتی را پرداخت کنید می‌توانید همواره از کارت حافظه برای هر سه نسخه s20 استفاده کنید. در این مطلب گوشی s20 پلاس سامسونگ را زیر و رو می‌کنیم، با ما همراه باشید.

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی s20 plusطراحی گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus خیر کننده است

سامسونگ در طراحی گوشی جدید خود رویکرد تازه‌ای استفاده کرده و دوربین سلفی گوشی سامسونگ گلکسی s10 را به میانه نمایشگر آورده و آن را شبیه به گوشی گلکسی نوت 10 کرده است. در طراحی گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus، لبه‌های گوشی خمیدگی کمتری نسبت به سری S10 دارند؛ هرچند که فریم خمیده و دوربین سلفی که درون نمایشگر این گوشی است شناسنامه محصولات سامسونگ است.

گلکسی s20 پلاس در سه رنگبندی مختلف تولید شده است: Cloud Blue یا آبی، Cosmic Gray یا خاکستری و Cosmic Black یا مشکی. به نظر شخص من، این نوع رنگبندی به نوعی بازگشت به عقب است، چرا که سری S10 با رنگ‌های خاص‌تر و پررنگ‌تری وارد بازار شده بود. البته انتظار می‌رود که در رنگبندی سری S20‌ در مقایسه به نسخه قبلی طبیعی‌تر باشد.

نسخه مشکی به نظر بسیار زیبا می‌رسد، اما به سرعت رد اثر انگشت روی قالب پشتی گوشی دیده می‌شود، به همین دلیل باید حتما به قاب پلاستیکی یا سیلیکونی شفاف برای این گوشی فکر کنید. با داشتن ابعاد 6.37*2.9*0.3 و وزن تقریبی 180 گرم، گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus یکی از بزرگ‌ترین گوشی‌های موجود در بازار است؛ هرچند که بلندتر از S20 Plus نیست، اما عریض‌‌تر و سنگین‌تر است.

دقیقا همانند نسخه‌های دیگر این گوشی، S20 plus هم دارای IP68 است، در نتیجه این گوشی یکی از بهترین گوشی های ضد آب 2020 محسوب می‌شود که توانایی تحمل 1.5‌ متر آب را در مدت زمان 30 دقیقه دارد. هرچند که در مقایسه با گوشی آیفون 13 که تا 4 متر زیر آب دوام می‌آورد این عدد بسیار ناچیز است.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus ؛ چندگانه‌ای خارق‌العاده

در این گوشی خبری از دوربین 108 مگاپیکسلی با زوم دیجیتال 100‌ برابری نیست، این ویژگی‌ها برای S20 Ultra در نظر گرفته شده‌اند، پس از دوربین گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus چه انتظاری می‌توان داشت؟ غالب استفاده شده از لنز 12 مگاپیکسلی با دیافراگم 1.8 است. یک لنز تله فوتو 64 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال سه برابر، لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی و سنسور TOF برای اعمال افکت‌های همزمان از جمله ویژگی‌ های دوربین s20 plus هستند.

نکته‌ای که در رابطه با زوم اپتیکال باید بدانید این است که یک لنز حقیقی زوم با همان حالت سنتی نیست. اندازه فوکال این لنز با دوربین اصلی برابر است و تصویر دقیقا در میانه فریم قرار می‌گیرد تا زوم سه برابری به دست بیاید. البته سامسونگ این سیستم را تعبیه کرده تا از حالت زوم دائم هنگام ثبت ویدیو جلوگیری بکند، چرا که سنسور 64 مگابایتی توان ضبط ویدیو تا 8K کیفیت را دارد.

مقایسه تصاویر گرفته شده گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus با گوشی iphone 11 pro max

زمانی که تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus را با تصاویر گرفته شده با گوشی iphone 11 pro max مقایسه کنید، می‌توانید دریابید که لنز تله فوتو چه عملکردی از خود نشان می‌دهد. همانطور که می‌بینید، هر دو گوشی تصویر زیبایی از آسمان Oakland از کانال بندری Leandro ثبت کردند، اما در لنز s20 plus رنگ آبی طبیعی‌تر و آسمان هم روشن‌تر است.

این دوربین زمانی که شروع به زوم کردن کنیم می‌تواند برتری خود را در مقایسه با دوربین آیفون ثابت کند. گوشی آیفون 11 پرو مکس از زوم دو برابر  پشتیبانی می‌کند و تصاویری هم که ثبت می‌کند قابل قبول هستند. اما این تصویر در گوشی اس 20 پلاس سامسونگ چطور است؟

از بارزترین مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus را در تصویر زیر می‌بینید. نمای بنا روشن‌تر و واضح‌تر است که البته به لطف بزرگنمایی سه برابری محقق شده است. s20 plus همان گوشی است که برای ثبت تصاویر از فاصله زیاد می‌خواهید داشته باشید تا جزئیات به مراتب بیشتری را به نمایش بگذارید.

قابلیت ارتقا نور و رنگ در دوربین سامسونگ هم بسیار کاربردی است. به ویژه زمانی که از غذا عکسبرداری می‌کنید می‌توانید این تفاوت را احساس کنید. در تصویر ذیل می‌توانید ببینید که رنگ سوژه در گوشی سامسونگ ولع آورتر و پررنگ‌تر از نسخه تاریک‌تر در گوشی آیفون است. البته اگر کمی بیشتر دقت کنید می‌توانید دریابید که در گوشه سمت چپ بالای تصویر گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus کمی overexposure دیده می‌شود که از نور ورودی پنجره سرچشمه می‌گیرد.

زمانی که وارد بحث پورتره می‌شویم، آیفون در صدر قرار می‌گیرد، اما سنسور TOF در گوشی سامسونگ اختلاف را بسیار پایین می‌آورد. در تصویر زیر می‌توانید عملکرد هر دو گوشی را دریابید. به شخصه از اینکه سنسور TOF سامسونگ به این خوبی موهای پشت گوش چپ را در تصویر نمایان کرده راضی هستم، در حالی که در آیفون میبینید که علاوه بر مو، گوش‌ها نیز محو شده‌اند. با این وجود، همچنان تصویر گرفته شده با آیفون 11 pro max به مراتب بهتر است، چرا که پوست و بینی بهتر نمایان شده‌اند. در گوشی سامسونگ روتوش زیادی روی عکس صورت گرفته و چهره از حالت طبیعی خارج شده است.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus در بخش فیلمبرداری و با استفاده از رزولوشن FHD که به صورت دیفالت در آن قرار گرفته، تصاویر بسیار نرم و زیبایی ثبت می‌کند. اگرچه می‌توانید فیلمبرداری را از بخش تنظیمات روی 8K قرار بدهید، اما در نمایشگرهای غیر 8k نمی‌توانید نتیجه آن را ببینید. مشکلاتی که در بخش فوکوس اتوماتیک در گوشی S20 Ultra سامسونگ دیده می‌شود در این گوشی وجود ندارد، هرچند که هنگام ضبط ویدیو در اتاق تاریک کمی برای فوکوس روی سوژه زمان بیشتری مصرف شد.

یکی از هیجان‌انگیزترین قابلیت‌های دوربین این گوشی، حالت Single است که در آن، با تمامی لنزهای گوشی به صورت همزمان می‌توانید فیلمبرداری کنید؛ بنابراین به راحتی هر کدام از این ویدیو‌هایی که به دلتان نشست را انتخاب کنید. این قابلیت گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus بسیار کاربردی است، چرا که می‌توانید از شر عکسبرداری با چندین دوربین، لنز و افکت رهایی یابید. برای اینکه بتوانید این عکس‌ها را ببینید، باید به گالری بروید و بعد بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus ؛ تکانه‌ای به چشمان شما

همانند نسخه‌های دیگر در خط S20، در نسخه پلاس نیز از نمایشگر Quad HD AMOLED استفاده شده که نرخ تازه‌سازی تصویر در آن 120 هرتز است. این برای نخستین بار در تاریخ این کمپانی است که از نرخ 120 هرتز در گوشی‌های خود استفاده می‌کند. نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus در حالی دارای نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتزی است که بسیاری از نمایشگرهای کنونی دارای نمایشگر تصویر 60 هرتز هستند.

نمایشگر 120 هرتز یعنی که انیمیشن‌های محتوایی تا دو برابر نرم و روان هستند، چرا که محتوای بصری تا دو بار در آن واحد تازه‌سازی می‌شوند. سامسونگ نرخ سمپلینگ تاچ تصاویر را نیز تا 240 هرتز افزایش داده که باعث شده تا گوشی‌های گلکسی واکنش‌گراتر باشند. اگرچه بسیاری از بازی‌های گوشی از این نرخ تازه‌سازی تصویر استفاده نمی‌کنند، اما سامسونگ وعده داده که بازی Forza Street ساخته مایکروسافت در آپدیت جدید خود از این قابلیت بهره ببرد.

اگر بازی‌های موبایلی را در نظر نگیریم، زمانی که روی نرم‌افزارهای دیگر لمس کنید می‌توانید به راحتی این تفاوت را دریابید. برای تست این قابلیت، گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus را در کنار گوشی آیفون قرار دادم و سایت ESPN را بازدید کردم. صفحات سایت را همزمان روی هر دو گوشی بالا پایین کردم و به راحتی توانستم دریابم که چه تفاوت بزرگی در نوع انیمیشن نرم سامسونگ با قطع و وصل شدن در آیفون وجود دارد.

این تفاوت زمانی که گوشی را در کنار یک نمایشگر 90 هرتزی همانند Google Pixel 4XL قرار بدهید کمتر به چشم می‌خورد. به سختی می‌توان تفاوت میان تازه‌سازی تصویر در 120 هرتز و 90 هرتز را دریافت. هرچند که با دیدن این دو گوشی در کنار یکدیگر تجربه بدی از پیکسل 4 به شما دست نخواهد داد. البته باید یادآور شد که نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus برای دستیابی به این قابلیت قربانی داده است. برای رسیدن به این نرمی در انیمیشن، سامسونگ رزولوشن تصویر را در سامسونگ گلکسی اس 20 پلاس تا Full HD پایین آورده است. این میزان نسبت به کیفیت والد در پنل Quad HD بسیار کمتر است؛ به بیان ساده‌تر این یعنی که گرافیک و متن نسبت به چیزی که انتظار دارید محو‌تر خواهند بود.

با این وجود، می‌توانید کیفیت را به Quad HD بازگردانید، اما نرخ تازه‌سازی تصویر روی 60 هرتز قرار خواهد گرفت. این محدودیت برای آن اعمال شده که طول عمر باتری افزایش یاد، چرا که همزمانی این دو به سرعت باتری را تخلیه می‌کند. در رابطه با خود تصویر، تماشای فیلم و بازی کردن با نمایشگر تمام صفحه 6.7 اینچی گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus لذت بالایی دارد.

در بازی PUBG می‌توان به لطف نمایشگر بزرگ تمامی جزئیات را به خوبی دید،‌ در حالی که در نمایشگرهای کوچک‌تر این جزئیات را نمی‌توان به خوبی مشاهده کرد. نمایشگر این گوشی روشن و خوب است و با داشتن 874 نیتس نوری می‌تواند تصاویر زیبایی را برای شما نمایش دهد. این نمایشگر نسبت به آیفون 11 ‌پرو max با 761 و Galaxy S20 Ultra با 662‌ نیتس رنگی بهتر و روشن‌تر است. زمانی که بیرون از خانه و زیر نور آفتاب قرار داشته باشید به راحتی می‌توانید این نمایشگر را ببینید.

نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus

پردازنده‌ای قدرتمند پشت عملکرد گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus قرار دارد

اگرچه از پردازنده Qualcomm Snapdragon 865 در بسیاری از گوشی‌های پرچمدار اندرویدی استفاده شده است، عملکرد گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus هم از همین پردازنده قدرت می‌گیرد. در این بین، رم 12 گیگابایتی نیز به خودی خود در کنار 128 گیگابایت حافظه داخلی یک دستگاه بسیار قدرتمند ایجاد کرده است که البته می‌توانید آن را تا 512 گیگابایت هم ارتقا دهید.

از آنجایی که این گوشی مشخصات مشابه زیادی با سامسونگ گلکسی S20 Ultra دارد، همان عملکردی را می‌توان از آن انتظار داشت که در نسخه Ultra دیده می‌شود. در تست Geekbench 5 این گوشی امتیاز برابری با Ultra دارد که برابر با 3076.3 است. این اعداد بهترین نمره‌ای هستند که در Geekbench گوشی‌های اندرویدی تاکنون تست شده است. هرچند که نمره Geekbench 5 در پردازنده A13 Bionic آیفون 11 پرو مکس نسبت به عملکرد گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus بسیار بیشتر است.

درباره گرافیک هم داستان مشابهی را می‌توانیم ببینیم. در تست GFXBench’s Aztec ruins Vulkan این گوشی امتیاز 1319 فریم بر ثانیه را از آن خود کرده است. نوع عملکرد دقیقا با عملکرد Ultra برابر است و نسبت به گوشی‌های پرچمدار اندرویدی سال گذشته همچون گلکسی note 10 plus و OnePlus 7T بهتر بود. هرچند که این گوشی در بخش گرافیکی نتوانسته آیفون پرو مکس 11 را با امتیاز 1657 شکست بدهد.

نوع بهینه‌سازی اپلیکیشن‌ها نیز در پردازنده snapdragon 865 بسیار منحصربه‌فرد است. با استفاده از اپلیکیشن Adobe Rush یک ویدیو را با اعمال افکت و جلوه‌های بصری از 4K به 1080p کاهش دادیم. گوشی آیفون این تست را با سرعت بسیار زیادی انجام داد اما در گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus اختلالاتی دیده شد. در حقیقت زمان 1 دقیقه و 45 ثانیه برای اعمال در گوشی اندرویدی، در مقایسه با زمان 45‌ ثانیه در نسخه آیفون ناچیز است. پردازنده به کار رفته در گلکسی S10 plus برای کارکردهای روزانه بسیار حرفه‌ای است. بازی PUBG برای من تجربه‌ای حرفه‌ای و بدون نقص را شامل شده است.

تجربه فناوری 5G و اینترنت فوق سرعت با سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

دیگر قابلیت اضافی که در snapdragon 865 دیده می‌شود، قابلیت اتصال  به اینترنت 5G است. برخلاف گلکسی S20 استاندارد که تنها به سرعت پایین Sub-6GHz 5G متصل می‌شود، نسخه پلاس و اولترا می‌تواند به نسخه سریع‌تر و البته با رنج ضعیف‌تر mmWave‌ هم متصل شود. البته اینترنت 5G هنوز به صورت گسترده مورد استفاده قرار نگرفته و نمی‌توان پوشش زیادی را از آن انتظار داشت. اتصال با دو فناوری 5G از بهترین قابلیت های گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus است.

به خاطر داشته باشید که اینترنت 5G چند سالی تا همگانی شدن وقت دارد، بنابراین اگر اکنون یک گوشی با قابلیت 5G‌ داشته باشید، ممکن است در آینده‌ای که این فناوری کامل شد و ارتقا یافت نتواند آن را پشتیبانی کند. با این وجود داشتن آن خالی از لطف نیست. نکته مهم این است که در همه جا نباید انتظار سرعت بالای 5G را داشته باشید.

طول عمر و شارژ گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus

سامسونگ در این گوشی خود از یک باتری بزرگ  قدرتمند استفاده کرده تا هم پردازنده و هم لنز چهارگانه را پشتیبانی کند. باتری 4500 میلی‌آمپری گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus ظرفیتی برابر با گوشی گلکسی S10 5G دارد که باتری، آن را تا 10 ساعت و 56 دقیقه روشن نگاه می‌دارد.

زمانی که S20 plus‌ را تست کردیم، نتایج مشابهی مشاهده شد. با قرار دادن این گوشی روی نرخ تازه‌سازی تصویر 60 هرتز، این گوشی تا 10‌ ساعت و 31 دقیق روشن خواهد ماند. هرچند بهتر بود که S20 Plus حداقل 11 ساعت می‌توانست ظرفیت خود را نگاه دارد. در صورتی که 120‌ هرتز را فعال کنید، باتری شما با سرعت بیشتری هم تخلیه خواهد شد. در تست این مورد، گوشی 8‌ ساعت و 55 دقیقه روشن ماند؛ یعنی 90 دقیقه کمتر از حالت 80 هرتز، بنابراین می‌توانید دریابید که چرا این گوشی به صورت پیشفرض روی 120 هرتز قرار ندارد.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus برای استفاده روزانه کارکرد خوبی از خود نشان داده است. من به شخصه تا 24 ساعت با این گوشی توانستم کار کنم که شامل عکس گرفتن، فیلم دیدن، بازی کردن و … بود. در نهایت هم 32% از باتری برای من باقی ماند. بنابراین اگر کارکرد معمولی داشته باشید، به راحتی می‌توانید بدون نیاز به پیدا کردن جایی برای شارژ از گوشی خود نهایت استفاده را ببرید.

Samsung Galaxy S20 Plus دارای یک شارژر 25‌ وات است که به سرعت گوشی شما را شارژ خواهد کرد. البته در تست هم توانستیم چنین چیزی را ببینیم. این شارژر می‌تواند در عرض 30 دقیقه گوشی شما را تا 55 درصد شارژ کند. البته این ویژگی از گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus با آیفون 11 پرو مکس برابر است، با این تفاوت که شارژر آیفون 18 وات است.

عملکرد گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus

نرم افزار دوست داشتنی سامسونگ s20 plus

هر سه مدل گوشی S20 از OneUI 2 استفاده می‌کنند. این رابط به کاربر اجازه می‌دهد که به راحتی به اپلیکیشن‌های محبوب خود دسترسی داشته باشد، تنظیمات را سریع‌تر انجام داده و کارهای دیگری نیز انجام بدهد. این رابط روی اندروید 10‌ اجرا شده است که ویژگی‌های بسیاری دارد، از این جمله می‌توان به پاسخگویی هوشمند، حالت دارک یا تیره و حریم خصوصی بهتر اشاره کرد.

سامسونگ با اعمال Google Duo در گوشی‌های خود، تجربه بهتری را به کاربر منتقل می‌سازد. همچنین FaceTime هم به صورت مستقیم در صفحه شمارش گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus قرار گرفته که به شما اجازه ویدیو چت داده و می‌توانید با 8 نفر ارتباط برقرار کنید. البته، برای نخستین بار می‌توانید با دیگران به صورت Full HD صحبت کنید.

دیگر قابلیتی که در این گوشی قرار گرفته، Music Share است که به شما اجازه می‌دهد ارتباط بلوتوثی میان گوشی خود و ماشینتان برقرار کنید. همچنین می‌توانید با Bixby پلی لیست‌های پیشنهادی Spotify را روی ماشین پلی کنید.

در نهایت؛ گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus را بخریم یا نخریم؟

کمپانی‌های بسیاری در زمینه تولید گوشی‌های پرچمدار دست به کار شده‌اند و سامسونگ نیز در این زمینه نهایت تلاش خود را انجام داده است. این کمپانی سری S20 را تولید کرده و گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus هم یکی از بهترین موارد این خط تولید است. شاید این گوشی دوربین فوق‌العاده 108 مگاپیکسلی Galaxy S20 Ultra را نداشته باشد، اما ویژگی‌های قابل بسیاری در خود جای داده است. دوربین چهارگانه، پردازنده پیشرفته، نمایشگر بزرگ و پشتیبانی از ارتباط 5G همگی جزو مواردی هستند که این گوشی به آن‌ها افتخار می‌کند.

با پرداخت 200 دلار کمتر نسبت به S20 Ultra، دوربین‌های مشابه و خوب، باتری قابل قبول و عملکردی برابر با Ultra به دست خواهید آورد. البته برای قیمت گوشی اس 20 پلاس سامسونگ باید 1200 دلار پول بدهید که واقعا رقم کمی نیست. بسیاری از متخصصان این گوشی را هم رده با آخرین محصول اپل، آیفون 11 پرو مکس می‌دانند. از مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی s20 plus با گوشی iphone 11 pro max می‌فهمیم که این گوشی 120‌ هرتزی است، در حالی که در آیفون موجود نیست و همچنین از 5G بهره می‌برد، در حالی که در گوشی گران قیمت اپل 5G وجود ندارد.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.