بهترین گوشی های 2021 - آیفون SE 2020

8 مورد از بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021

اگر نگاهی به فهرست بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 بیندازید با خود فکر می کنید که چرا افراد حاضر هستند بیشتر از 800 دلار برای یک گوشی جدید بپردازند در حالی که می توانند یک گوشی با امکانات نسبتا مشابهی را زیر 400 دلار خریداری کنند. در این مقاله نگاهی به ارزان‌ترین گوشی‌هایی می‌اندازیم که می‌توانید در سال 2021 آن‌ها را با قیمت جهانی کمتر از 400 دلار خریداری کنید. فرقی نمی‌کند که شما طرفدار آیفون هستید و یا ترجیح می‌دهید یک گوشی اندرویدی داشته باشید در هر دو صورت یک گوشی زیر 400 دلار برای شما یافت می شود. خیلی از افرادی که برای خرید یک بودجه محدودی را تعیین کرده‌اند می‌توانند با زیر 400 دلار یک گوشی با دوربین خوب، نمایشگر بزرگ به حدی که بتوانند در آن فیلم ببینند، یک گوشی مناسب برای گیم و بازی کردن و حتی گوشی با ظرفیت باتری‌های بسیار زیاد که بتواند یک روز کامل در کنار آن‌ها بماند را خواهند یافت. البته باید توجه داشته باشید که با پرداخت این میزان پول قرار نیست بهترین گوشی بازار را خریداری کنید چرا که عمدتا گوشی های ارزان قیمت پردازنده‌های قدرتمند، نمایشگرهای با کیفیت و بزرگ و اینترنت 5G را ندارند. اما در مجموع یک گوشی قابل قبول و ارزان قیمت را خواهید یافت که می‌تواند کارکرد روزانه شما را پیش ببرد.

بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 کدام‌ها هستند؟

از جمله بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 که در حال حاضر می‌توانید نگاهی به خرید آن بیندازید گوشی گوگل پیکسل 4 اِی (Google pixel 4a)  است. این گوشی دارای یکی از بهترین دوربین‌هایی است که می‌توانید روی گوشی‌های گران قیمت بازار ببینید و قیمت جهانی آن تنها 349 دلار است و 50 دلار از گوشی SE 2020 آیفون ارزانتر است. اگرچه که گوشی گوگل پیکسل 5 اِی  هم بنا به گزارش ها در راه است اما تاریخ دقیق انتشار آن تا هنوز اعلام نشده است. بدون شک با فناوری 5G آشنا هستید و می‌دانید که آینده اینترنت‌های ما را 5G تعیین خواهد کرد، از این رو باید یک گوشی منطبق و سازگار داشته باشید. اما اگر بودجه شما کمتر از 400 دلار است و احساس می‌کنید که ممکن است نتوانید چنین گوشی با چنین قابلیتی خریداری کنید، دو گزینه تی سی ال 10 5G (TCL 10 5G) و وان پلاس نورد اِن 200 (OnePlus Nord N200) شما را به سمت خود صدا می‌زنند و هر دو ارزش خرید را دارند. آیفون اِس ای 2020 (Iphone SE 2020) نیز گزینه خوبی است که می‌توانید با قیمت جهانی 400 دلار آن را خریداری کنید. در این گوشی پردازنده قدرتمند A13 Bionic قرار دارد. یک دوربین بسیار با کیفیت و خوب در پشت آن است و دوربین سلفی آن نیز عکس‌های روشن و رنگی خوبی می‌گیرد. در این گوشی قرار است یک نمایشگر 4.7 اینچی داشته باشید که شاید زیاد برای فیلم دیدن از نظر ابعاد خوب به نظر نرسد اما نرخ تازه‌سازی صفحه آن کیفیت بالایی داشته و انیمیشن‌ها به خوبی اجرا می‌شوند. تمام این قابلیت‌ها در یک طراحی به یاد ماندنی و ضد آب قرار دارند و از شارژ وایرلسی نیز به راحتی پشتیبانی می‌کند. اگر بودجه کمتر از 300 دلار دارید باز هم نگران نباشید. Moto G Power یک گوشی بسیار خوب با ظرفیت باتری بسیار بالاست که کمتر از 200 دلار بابت آن خواهید پرداخت.

به چه فاکتورهایی برای خرید گوشی ارزان قیمت در سال 2021 باید توجه شود؟

پیدا کردن بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021  تا حدودی سخت است چرا که باید بفهمید دقیقا با خرید این گوشی چه چیزی را از دست خواهید داد، اما باید از موارد ابتدایی شروع به کار کنید. مثلا از خودتان بپرسید که آیا نمایشگر بزرگ می‌خواهید؟ در این صورت باید به سمت گوشی‌هایی بروید که نمایشگر آن‌ها بالاتر از عدد 5.5 اینچ باشد. کسانی که عادت دارند با یک‌ دست با گوشی کار کنند و یا مشکلات و معلولیت‌هایی دارند که امکان استفاده از دو دست برای آن‌ها وجود ندارد باید به سمت گوشی‌هایی بروند که عدد ابعاد نمایشگر آن کمتر از 5 اینچ باشد. مورد بعدی که باید به آن بپردازید دوربین است. دوربین گوشی های ارزان قیمت عمدتا یک یا دو لنز دارد اما در چند سال اخیر این رویه تغییر کرده است. هنگامی که می‌خواهید دوربین گوشی ارزان قیمتی که در نظر دارید بخرید را بررسی کنید، زیاد به عدد کیفیت مگاپیکسلی آن توجه نکنید در عوض به قابلیت‌های دوربین چه در بخش سخت‌افزاری و چه در بخش نرم‌افزاری توجه داشته باشید. برای مثال ببینید که آیا این دوربین قابلیت ثبت تصاویر اولترا واید (عریض) را دارد؟ چرا که این لنزها در چند سال اخیر به شدت محبوب شده‌اند. عموما برای گوشی های ارزان قیمت نباید انتظار زوم اپتیکال داشته باشید چرا که اغلب زوم دیجیتال دارند و یک نرم عادی برای گوشی های زیر 400 دلار است. مورد بعدی برای خرید بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 حافظه داخلی است. در رابطه با حافظه داخلی 32 گیگابایت تقریبا خوب است اما باید به دنبال حافظه 64 گیگابایتی بگردید، چرا که کیفیت عکس‌ها، فیلم‌ها و فایل‌ها طی سال‌های اخیر افزایش یافته و در نتیجه حجم بیشتری نیز می‌گیرند. در ادامه حتما توجه کنید تا گوشی ارزانی که در نظر دارید بخرید از حافظه جانبی یا کارت MicroSD پشتیبانی کند تا در صورتی که به مشکل برخوردید راهکاری داشته باشید. یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها در رابطه با گوشی های ارزان قیمت باتری آن‌ها است که باید به آن توجه داشته باشید. به صورت عمومی و نه حتمی، باتری‌هایی که بالای 4500 میلی آمپر ساعت ظرفیت داشته باشند گزینه‌های قابل قبولی هستند اما برای گوشی های ارزان قیمتی که تا حدودی از نمایشگر با کیفیت‌تر استفاده کنند تا 4000 میلی آمپر ساعت هم قابل قبول خواهد بود. گوشی‌هایی مانند تی سی ال که دارای مودم 5G هستند و با اینترنت 5G سازگاری دارند نباید برای شما یک قانون کلی برای خرید باشند چرا که فناوری 5G به تازگی وارد شده و ممکن است طی سال‌های اخیر تغییرات هنگفتی را به خود ببیند به ویژه این روزها که مودم‌های 5G در داخل پردازنده‌ها قرار گرفته‌اند تا از قیمت گوشی‌ها کاسته شود.
نکته: ممکن است قیمت‌ها دارای تغییراتی شده باشند
بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 - google pixel 4a
این گوشی گوگل یکی از بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 است

1- Google pixel 4a – گوگل پیکسل 4 اِی

پیکسل یکی از بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 را ارائه کرده است. این گوشی تنها 350 دلار است و با این میزان پول بدون شک نمی‌توانید گزینه بهتری روی میز خود داشته باشید. جدیدترین گوشی شرکت گوگل تمام آن چیزی که در نسخه قبلی خود داشت را در یک دستگاه جدیدتر با 50 دلار قیمت پایین‌تر و کیفیتی به روز یافته قرار داده است. این گوشی همانند نسخه قبلی یک دوربین 12.2 مگاپیکسلی در پشت خود دارد اما این بار گوگل از ابتکارات هوشمندانه‌ای برای بخش نرم‌افزار دوربین استفاده کرده و قابلیت‌هایی همچون زوم و HDR+ به آن افزوده است. بخش زیادی از ویژگی‌های تصویربرداری که در گوشی پیکسل 4 با قیمت بالاتر می‌توانید ببینید در این گوشی نیز قابل استفاده هستند و نتیجه نهایی تصاویری است که می توانید از گوشی‌های پرچمدار بازار انتظار داشته باشید. با وجود اینکه این گوشی نمی‌تواند از نظر عملکرد با آیفون اِس ای برابری کند اما بسیاری از کاربران این گوشی را به لطف پردازنده‌ای که دارد مفید خواهند یافت و بخش زیادی از وظایف روزمره‌هایی که آن‌ها می‌خواهند را انجام خواهد داد. در این بین یک طراحی بسیار جذاب، نمایشگر بسیار روشن با پنل OLED و 128 گیگابایت حافظه خواهید داشت و متوجه می‌شوید که با قیمت بسیار کم چه گوشی خارق‌العاده‌ای به دست آورده‌اید.
بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 - آیفون SE 2020
آیفون se 2020 جزو بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 است

2- Iphone SE 2020 – آیفون اِس ای 2020

آیفون اِس ای را می‌توان جزو بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 عنوان کرد که نباید ارزان باشد. این گوشی یکی از سریع‌ترین پردازنده‌های دنیا را دارد و به لطف آن عملکرد سریع مشابه با آیفون 11 آیفون 11 پرو را دارد. دلیل این عملکرد بسیار سریع حضور پردازنده A13 Bionic در این گوشی ارزان است که خود تعجب‌برانگیز است. این پردازنده کمک می‌کند تا قابلیت‌های عکسبرداری آیفون SE مانند گوشی‌های گران قیمت باشد که در گوشی‌های ارزان نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. منظور همان قابلیت‌هایی است که بسیاری از گوشی‌های اندرویدی برای رسیدن به آن در تکاپو هستند و هنوز نتوانسته‌اند انتظارها را پاسخگو باشند. این قابلیت‌های منحصربه‌فرد را می توان حالت پرتره برای دوربین جلو و دوربین پشت، HDR هوشمند و همچنین رنج وسیعی از پویایی هنگام فیلمبرداری عنوان کرد. این گوشی یک نمایشگر 4.7 اینچی دارد و می‌تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که گوشی‌های کوچک می‌خواهند اما در نظر دارند که نمایشگر روشن و بسیار رنگی باشد. در این بین دکمه محبوب Home Button مجهز به سنسور تشخیص اثر انگشت نیز وجود دارد که می‌توانید از آن برای باز کردن قفل گوشی (Unlock) پرداخت با Apple pay (برای کاربران خارج از کشور)، وارد کردن پسورد ها و موارد مشابه استفاده کنید. تمام این‌ها زمان گوشی اپل را خارق‌العاده می‌کنند که بدانید طراحی و نوع ساخت آن به صورت ضدآب است و آیفون SE در کنار اینکه بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 است، جزو بهترین گوشی های ضدآب 2020 نیز شناخته می‌شود. صبر کنید! هنوز تمام نشده. ویژگی‌های این گوشی آنقدر زیاد است که به تعبیری انگشت به دهان خواهید ماند. این گوشی از شارژ وایرلسی پشتیبانی می‌کند و چنانچه شارژر وایرلس خود اپل را نمی‌توانید بخرید، بد نیست نگاهی به بهترین شارژرهای وایرلسی 2020 برای آیفون و اندروید بیندازید تا بتوانید گزینه مورد نظر خود را خریداری کنید. آیفون SE جدید دارای ظاهری شکیل ساخته شده از گلس و آلومینیوم است اما Bezzelهای بالا و پایین نمایشگر، همان فاصله میان نمایشگر در بالا و پایین با لبه‌های گوشی بسیار بزرگ هستند. البته در نظر داشته باشید که در این گوشی خبری از حالت شب برای تصویربرداری مانند گوشی آیفون 11 نیست اما در مجموع می‌توان این گوشی آیفون را بهترین گوشی ارزان قیمت از این شرکت برای امسال در نظر گرفت.
بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 - Moto G power 2021
Moto G power به عنوان یکی از بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 دارای یک نمایشگر 6.6 اینچی بزرگ با رزولوشن Full HD است.

3- Moto G Power 2021 – گوشی موتو جی پاوِر موتورولا 2021

باتری یک گوشی را زمانی می‌توان قدرتمند عنوان کرد که بیشتر از 11 ساعت روشن بماند اما این گوشی تمام رقبای خود را با رقم 14 ساعت و 4 دقیقه کنار زده و بهترین باتری را در حال حاضر در بازار گوشی‌های هوشمند به خود اختصاص داده است. به ویژه زمانی که به قیمت  250 دلاری این گوشی نگاه می‌کنید و می‌بینید که در دسته بندی بهترین گوشی‌ها با ظرفیت باتری بالاست شوکه خواهید شد. اما این تنها دلیل برای قرار گرفتن این نام این گوشی در این فهرست نیست. Moto G power به عنوان یکی از بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 دارای یک نمایشگر 6.6 اینچی بزرگ است که رزولوشن Full HD را برای کاربر فراهم می‌کند. علاوه بر این، دوربین بسیار قدرتمند و سه‌گانه‌ در این گوشی قرار دارد که شامل لنز اصلی 48 مگاپیکسلی با لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور عمق تصویر 2 مگاپیکسلی است. این گوشی 7.3 اونس وزن دارد که به دلیل حضور باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعت در آن می‌تواند معقول در نظر گرفته شود. البته که نمایشگر این گوشی می‌توانست کمی روشن‌تر و شفاف‌تر باشد اما در مجموع می‌توان این گوشی را جزو بهترین گوشی های ارزان قیمتی عنوان کرد که می‌توان خرید.
بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 - TCL 10 5G UW
مودم 5G تنها دلیل برای خرید این گوشی نیست، چرا که قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد و بعضا شگفت‌آور دیگری نیز در این گوشی دیده می‌شود

4- TCL 10 5G UW – گوشی تی سی اِل 10 5G

به احتمال خیلی زیاد می‌دانید که در فهرست گوشی های ارزان قیمت عمدتا جایی برای فناوری‌های روز از جمله اینترنت 5G نیست و کمتر گوشی سازگاری می‌توانید بیابید. اما در این فهرست دو گوشی 5G با قیمت زیر 400 دلار وجود دارد. همانطور که می‌دانید مودم‌های 5G که روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شوند قیمت‌های بسیار بالایی دارند و در گوشی TCL 10 5G UW چنین مودم چند هزار دلاری قرار گرفته است. البته مودم 5G تنها دلیل برای خرید این گوشی نیست، چرا که قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد و بعضا شگفت‌آور دیگری نیز در این گوشی دیده می‌شود. نمایشگر 6.53 اینچی این گوشی وجود که تا حدودی تاریک است امار پوشش رنگی بسیار خوبی دارد و فضای زیادی در اختیار شما قرار می‌گیرد. این نمایشگر کمک می‌کند تا احساس خوبی در رابطه با محتوایی که می‌بینید داشته باشید. در این گوشی همان پردازنده Snapdragon 765G قرار دارد که در گوشی‌های گران‌تر می توانید پیدا کنید و یک عملکرد نسبتا خوب خواهد داشت. یکی از بهترین نکاتی که می‌توان برای این گوشی عنوان کرد این است که مودم 5G نصب شده روی آن ظرفیت باتری شما را متاثر نخواهد کرد چون در تست باتری این گوشی تا 11 ساعت با اینترنت 5G روشن و فعال بوده است.
بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 - Moto G Stylus
عملکرد قلم لمسی گوشی در سطح و رده نوت سامسونگ نیست اما بدون شک این گوشی در فهرست بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 قرار دارد

5- Moto G Stylus – موتو جی استایلوس

واقعا نیازی نیست که برای داشتن یک گوشی با قلم لمسی، مثل گوشی گلکسی نوت 10 پول زیادی بپردازید، چرا که می‌توانید با کمتر از 400 دلار یک این گوشی را با همین قابلیت خریداری کنید. اگرچه ممکن است که عملکرد قلم لمسی گوشی در سطح و رده نوت سامسونگ نباشند اما بدون شک این گوشی در فهرست بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 قرار دارد. می‌توانید به راحتی استایلوس را از گوشی خود جدا کرده و به نوشتن متن روی اپ notebook گوشی خود بپردازید. برای استفاده از استایلوس در این گوشی نیازی به آنلاک کردن و یا باز کردن قفل گوشی ندارید و می‌تواند حتی با صفحه خاموش نیز استایلوس را خارج کرده و از آن بدون فشار دادن هیچ دکمه‌ای کار بگیرید. همچنین از این قلم می‌توانید برای گرفتن اسکرین شات و یا ویرایش عکس بهره ببرید. این گوشی را می‌توان دقیقا مانند نسخه قبلی Moto G Power عنوان کرد. به عبارتی همان اندازه نمایشگر و پردازنده در این گوشی نیز قرار گرفته‌اند اما در گوشی جدیدتر میزان حافظه داخلی افزایش پیدا کرده و سنسور اصلی دوربین گوشی نیز بزرگ‌تر شده است. البته بزرگ‌ترین عقبگرد (tradeoff) که می‌توان در این زمینه عنوان کرد که البته برای کاهش قیمت انجام پذیرفته، کم کردن ظرفیت باتری است که به 4000 میلی آمپر ساعت کاهش یافته است. با وجود اینکه ظرفیت این گوشی کمتر شده اما همچنان 12 ساعت در تست باتری روشن باقی مانده و آن را به یکی از بهترین گوشی ها با باتری قوی تبدیل کرده است.
بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 - Samsung Galaxy A51
ماژول دوربین گوشی عملکرد قابل قبولی دارد البته باید سعی کنید که از عکس گرفتن در نور کم خودداری کنید.

6- Samsung Galaxy A51- سامسونگ گلکسی اِی 51

بعد از عرضه گوشی گلکسی A50 که موفقیت بسیاری را برای سامسونگ به همراه داشت گوشی گلکسی A51 با  قیمت 400 دلاری خود همه نگاه ها را به سمت این شرکت کره‌ای برگرداند. این گوشی یک نمایشگر بسیار خوب 6.5 اینچی با پنل AMOLED دارد و به خاطر قرار گرفتن دوربین چهارگانه در پشت آن که لنزهای اولترا واید، عمق و  ماکرو در خود دارد محبوبیت بسیاری برای شرکت سامسونگ به همراه داشت. مهندسان سامسونگ برای این گوشی زیر 400 دلاری خود که تمام گذاشته و نهایت بخشندگی را به کار بردند تا در فهرست بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 قرار بگیرد، چرا که 128 گیگابایت ظرفیت داخلی برای آن تعبیه شده، هرچند می‌توانید آن را با مموری کارت بیشتر هم کنید. شخصا از طراحی A51 لذت می‌برم. با وجود اینکه از پلاستیک ساخته شده اما به خوبی می‌توان کیفیت ساخت آن را متوجه شد. نمایشگر تمام صفحه آن به دلیل Bezzelهای بسیار باریک، جذابیت بی‌نظیری را در مقایسه با گوشی‌های جدید‌تر به این گوشی داده است. ماژول دوربین گوشی عملکرد قابل قبولی دارد البته باید سعی کنید که از عکس گرفتن در نور کم خودداری کنید. اگرچه این گوشی یک ظاهر بسیار شیک و دلپذیر دارد اما از نقص در کیفیت دوربین و عملکرد تا حدودی رنج می‌برد. در بخش عملکرد ممکن است که بعضی از اپلیکیشن‌ها چند ثانیه برای باز شدن زمان ببرند. اگر چند کار را بخواهید در یک زمان انجام دهید ممکن است که کمی گوشی شما دچار اختلال در کارکرد شود. این گوشی نسبت به گوشی‌های معرفی شده تا این قسمت از مقاله و بعد از این چیزی کم نخواهد داشت و می‌تواند در فهرست خرید گوشی های اقتصادی شما قرار داشته باشد، به ویژه اگر که یک نمایشگر با پنل AMOLED بخواهید. اگر می‌خواهید این گوشی سامسونگ را بیشتر بشناسید، بد نیست که نگاهی به مقاله تخصصی بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a51 بیندازید.
بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 - OnePlus Nord N200 5G
برای این گوشی یک پردازنده نسبتا خوب و باتری با ظرفیت عالی در نظر گرفته شده

7- OnePlus Nord N200 5G – وان پلاس نورد اِن 200 5G

شرکت وان پلاس با تولید این گوشی به همان موفقیتی که در تولید نسخه قبلی در سال ۲۰۲۰ دست یافته بود رسیده است با این تفاوت که این گوشی 5G است. با در نظر گرفتن پولی که برای این گوشی می‌پردازید قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیاری را به دست خواهید آورد، از جمله نرخ تازه سازی 90 هرتزی برای نمایشگر و شبکه اینترنتی 5G بهترین قابلیت‌هایی هستند که این روزها همه به دنبال آن می‌گردند. برای این گوشی یک پردازنده نسبتا خوب و باتری با ظرفیت عالی در نظر گرفته شده و شما قرار است که تنها 240 دلار بابت آن بپردازید، اگرچه که قبل از خرید باید کمی مقایسه هم انجام داد. نکته قابل توجه این است که عملکرد دوربین ممکن است تا حدودی برای شما ناخوشایند باشد. در حالیکه پردازنده Snapdragon 480 5G آن از پس از وظایف عادی به خوبی بر می‌آید، اما کارهای سنگین‌تر مانند گیمینگ ممکن است کمی برای آن مشکل ساز شود. به عبارتی اگر بودجه کمی را در نظر دارید و می‌خواهید که یک گوشی 5G داشته باشید این گوشی به عنوان یکی از بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 - Samsung Galaxy A20
برای این گوشی از یک نمایشگر 6.4 اینچی با پنل AMOLED استفاده شده و دوربین آن نیز قابلیت فوکوس اتوماتیک را دارد

Samsung Galaxy A20- سامسونگ گلکسی اِی 20

این گوشی تنها 250 دلار قیمت دارد و قابلیت‌های بسیاری را با این حجم کم پول که پرداخت کرده‌اید به دست خواهید آورد. از ویژگی‌های قابل قبولی که برای این گوشی می‌توان عنوان کرد باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن است که می‌تواند تا 13 ساعت و 46 دقیقه گوشی شما را روشن نگه دارد. برای این گوشی از یک نمایشگر 6.4 اینچی با پنل AMOLED استفاده شده و دوربین آن نیز قابلیت فوکوس اتوماتیک را داراست. نکته مثبت دیگری که در رابطه با این گوشی می‌توان عنوان کرد شارژ سریع 15 واتی آن است که می‌توانید در 30 دقیقه تا 30 درصد گوشی خود را شارژ کنید. برای این گوشی نقاط ضعف زیادی نیز می‌توان نام برد از جمله این که به سرعت خش بر می‌دارد و تا حدودی لگ دارد که ناشی از عملکرد ضعیف پردازنده Exynos 7904 آن است.

سخن پایانی

گوشی های اقتصادی عمدتا دارای کمبودهایی هستند و ممکن است با خواسته خیلی از افراد منطبق نباشند. گوشی‌هایی که در فهرست بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 این مقاله معرفی شد هیچکدام برای گیمینگ و کارهای گرافیکی سنگین آماده نشده‌اند. قطعات به کار رفته در هیچ یک از این گوشی‌های توان محاسباتی بالایی ندارد و نباید انتظار اجرای همه اپلیکیشن‌ها را داشته باشید. پیش از خرید توجه کنید که اگر به دنبال عملکرد خوب هستید و می‌خواهید که همزمان قدرت عکسبرداری خوبی نیز داشته باشید، آیفون SE بهترین گزینه ممکن است. البته شاید با خود فکر کنید که این گوشی تنها یک دوربین دارد و بعضی از گوشی‌های این فهرست چهارگانه هستند، اما در مجموع میل شخصی بنده به آیفون SE بیشتر است. اگر با دنیای اندروید بیشتر لذت می‌برید، سامسونگ گلکسی A51 می‌تواند گزینه بهتری باشد. چرا که اندروید 11 را پشتیبانی خواهد کرد و می‌توانید از نسخه به روز شده OneUI 3.1 استفاده کنید. چه فاکتورهایی را برای خرید گوشی ارزان قیمت در نظر بگیریم؟ پیدا کردن بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2021 تا حدودی سخت است چرا که باید بفهمید دقیقا با خرید این گوشی چه چیزی را از دست خواهید داد. از خودتان بپرسید که آیا نمایشگر بزرگ می‌خواهید؟ در این صورت باید به سمت گوشی‌هایی بروید که نمایشگر آن‌ها بالاتر از عدد 5.5 اینچ باشد. دوربین گوشی های ارزان قیمت عمدتا یک یا دو لنز دارد اما در چند سال اخیر این رویه تغییر کرده است. هنگامی که می‌خواهید دوربین گوشی ارزان قیمتی که در نظر دارید بخرید را بررسی کنید، زیاد به عدد کیفیت مگاپیکسلی آن توجه نکنید در عوض به قابلیت‌های دوربین چه در بخش سخت‌افزاری و چه در بخش نرم‌افزاری توجه داشته باشید. برای مثال ببینید که آیا این دوربین قابلیت ثبت تصاویر اولترا واید (عریض) را دارد؟ در رابطه با حافظه داخلی 32 گیگابایت تقریبا خوب است اما باید به دنبال حافظه 64 گیگابایتی بگردید، چرا که کیفیت عکس‌ها، فیلم‌ها و فایل‌ها طی سال‌های اخیر افزایش یافته و در نتیجه حجم بیشتری نیز می‌گیرند.
به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.