سامسونگ گلکسی A33

بررسی سامسونگ گلکسی A33 5G: میان‌ رده ای همه‌ کاره

خلاصه‌

بسیاری از شناخته‌شده‌ترین و پرکاربردترین گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سری گلکسی A قرار دارند. سامسونگ گلکسی A33 نسبت به نسل قبلی خود، یعنی سامسونگ گلکسی A32 بهبود قابل‌توجهی داشته و آن را به یکی از هیجان‌انگیزترین گوشی‌های هوشمند امسال تبدیل کرده است.

با خرید گلکسی A32، شما یک گوشی هوشمند قدرتمند با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال، باتری چشمگیر 5000 میلی‌آمپر ساعتی و رتبه IP67 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار دریافت می‌کنید. علاوه بر این، گلکسی A33 دارای شارژ سریع 25 واتی و بلندگوهای استریو است.

نکات مثبت و منفی این تلفن همراه به‌صورت خلاصه در پایین آمده است:

نکات مثبت

  • صفحه‌نمایش Super AMOLED 90 هرتزی
  • 4 سال به‌روزرسانی نرم‌افزار
  • رتبه IP67
  • بلندگوهای استریو خوب
  •  

نکات منفی

  • فاقد جک 3.5 میلی‌متری صدا
  • فاقد شارژر داخل جعبه
  • کمی گران

بررسی گوشی a33 5g

گلکسی سری A سامسونگ گوشی‌های زیادی برای ارائه دارد و انتخاب میان آنها می‌تواند دشوار باشد. سامسونگ گلکسی A33، بسیار شبیه به مدل کمی گران‌تر سامسونگ گلکسی A53 است.

هر دوگوشی بر روی یک پردازنده Exynos کار می‌کنند و ازاین‌رو می‌توان عملکرد مشابهی از آن‌ها انتظار داشت. بااین‌حال، در این بررسی، ما بر روی سامسونگ گلکسی A33 تمرکز خواهیم کرد و خواهیم دید که چه ویژگی‌هایی دارد. این گوشی یک همه‌کاره توانمند است که در میانه‌ی سری گلکسی A سامسونگ قرار می‌گیرد.

گرچه این گوشی برخی ایرادات دارد، اما به نظر می‌رسد سامسونگ گلکسی A33 5G نسبت به آنچه ارائه می‌کند، قیمت مناسبی دارد.

محتویات گوشی سامسونگ گلکسی A33

سامسونگ گلکسی A33 5G، موارد زیر را در داخل جعبه بسته‌بندی به همراه خود دارد:

  • گوشی
  • کابل USB-C
  • پین خروج سیم‌کارت
  • راهنمای شروع سریع

بیشتر بخوانید: معرفی سری های مختلف گوشی های سامسونگ

مشخصات سامسونگ گلکسی A33 5G در یک نگاه

قبل از اینکه در مورد دستگاه صحبت کنیم، بیایید ببینیم مشخصات روی کاغذ چگونه است:

  • صفحه‌نمایش: 6.4 اینچ Super AMOLED
  • چیپست: سامسونگ اگزینوس 1280
  • رم و رام: 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، 8 گیگابایت رم 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی
  • نرم‌افزار: اندروید نسخه 12
  • دوربین عقب:  48MP + 8MP + 5MP + 2MP
  • دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • وزن: 186 گرم
  • ابعاد: 159.7 x 74 x 8.1  میلی‌متر
طراحی سامسونگ گلکسی A33 5G

طراحی و ساخت سامسونگ گلکسی A33

اولین چیزی که در مورد سامسونگ گلکسی A33 5G جلب‌توجه می‌کند، طراحی ساده و ظریف آن است. این موضوع جالب است که سامسونگ ظاهری تمیز و صاف را به طراحی‌های پرزرق‌وبرق امروزی ترجیح داده است.

این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی موجود است. قاب پشتی و قاب دور گوشی از با روکشی مات از پلاستیک ساخته شده و برای هرکسی جذاب هستند. این قاب‌ها باوجوداینکه از پلاستیک ساخته شده‌اند، اما به‌هیچ‌عنوان حس ارزانی نمی‌دهند، بلکه حس باکیفیت بودن را منتقل می‌کنند.

فریم‌های پلاستیکی در گوشه‌ها کمی انحنا دارند و خوش‌دست هستند. این گوشی همچنین با وزن 186 گرمی کاملاً سبک است. واحد دوربین با پنل پشتی ادغام می‌شود و ظاهری منظم به آن می‌دهد.

درحالی‌که سمت چپ‌گوشی بدون دکمه است، دکمه پاور و دکمه‌های صدا در سمت راست قرار دارند. قسمت بالایی دارای یک بخش سیم‌کارت و یک میکروفون ثانویه است. میکروفون اصلی، پورت Type-C و جلوپنجره بلندگوی اصلی را در سمت پایین خواهید دید.

همچنین، سامسونگ رتبه IP67 را برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب ارائه کرده است، که بسیار خوب است و در مجموع با طراحی و کیفیت ساخت، محصول خوبی ارائه داده است.

دوربین سامسونگ گلکسی A33

اکنون بیایید کمی در مورد اپتیک صحبت کنیم. سامسونگ گلکسی A33 5G  دارای طرح‌بندی دوربین چهارگانه در پشت است که شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با OIS، لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض، لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی را نیز در جلو خواهید دید.

در مورد کیفیت تصویر، دوربین اصلی عکس‌های بسیار خوبی در نور روز می‌گیرد و تصاویر دارای جزئیات فراوان و محدوده دینامیکی خوبی هستند. رنگ‌ها تند و تا حدودی بیش از حد اشباع می‌شوند.

ازآنجایی‌که این گوشی دارای OIS است، می‌توانید بدون نگرانی از لرزش دست‌هایتان، عکس‌های خوبی بگیرید. همچنین دارای یک حالت اختصاصی 48 مگاپیکسلی است که جزئیات کمی بیشتر نسبت به حالت عادی ثبت می‌کند، اما هیچ‌چیز خارق‌العاده‌ی بیشتری ندارد.

لنز فوق عریض آن، عکس‌های فوق عریض خوبی ارائه می‌دهد و تصاویر دارای جزئیات عالی با کمترین نویز هستند. بااین‌حال، به‌راحتی می‌توان متوجه تغییر رنگ در مقایسه با تصاویر دوربین اصلی شد. سنسور عمق 2 مگاپیکسلی به لنز اصلی در گرفتن عکس‌های پرتره کمک می‌کند. عکس‌های پرتره واقعاً عالی ظاهر شدند. سوژه به‌خوبی از پس‌زمینه جدا شده بود و افکت تاری نیز بسیار خوب بود.

دوربین جلوی 13 مگاپیکسلی در نور روز سلفی‌های خوبی می‌گیرد و سلفی‌ها دقت رنگ و جزئیات خوبی دارند. بااین‌حال، آنها در محیط‌های تاریک کم‌کیفیت می‌شوند.

سامسونگ گلکسی A33 5G می‌تواند ویدیوهای 4K  را با سرعت 30 فریم بر ثانیه از دوربین اصلی ضبط کند. دوربین جلو می‌تواند ویدیوهای 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. ویدئوهای گرفته شده از دوربین اصلی به لطف OIS نسبتاً خوب و ثابت بودند.

سامسونگ گلکسی A33 5G

عمر باتری a33 و شارژ سامسونگ گلکسی A33

سامسونگ گلکسی A33 5G دارای باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که همان باتری سامسونگ گلکسی A53 5G است. طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، باتری برای مدت‌زمان خوبی دوام می‌آورد و با استفاده سبک می‌توانید حدود 2 روز عمر باتری داشته باشید. اما اگر از گوشی کار سنگینی می‌خواهید و دوست دارید به‌صورت طولانی بازی کنید، باید به‌صورت مداوم گوشی در شارژ باشد.

این گوشی همچنین شارژ سریع 25 واتی را پشتیبانی می کند، اما در جعبه شارژر ندارد که یک معضل است. این روزها در سایر گوشی‌های سامسونگ نیز شاهد این روند هستیم. اگر یک شارژر نوع C دارید، مجبور هستید که یک شارژر جدید از سامسونگ بخرید.

شارژر 25 واتی حدود 1.5 ساعت طول می‌کشد تا گوشی را به طور کامل شارژ کند. گرچه این بالا‌ترین سرعت شارژی نیست که در این نوع دیده‌ایم زیرا برندهای دیگری مانند شیائومی سرعت شارژ بسیار سریع‌تری را ارائه می‌دهند، اما به‌هرحال شارژ را انجام می‌دهد.

صفحه نمایشگر سامسونگ گلکسی A33

سامسونگ گلکسی A33 5G، دارای صفحه‌نمایش 6.4 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 2400×1080 پیکسل است. این نمایشگر دارای نرخ تجدید 90 هرتز است و با گلس Corning Gorilla 5 محافظت می‌شود.

صفحه‌نمایش با حداکثر روشنایی 800 nit روشنایی مناسبی دارد. نور صفحه در فضای باز نیز خوب است و هنگام استفاده از تلفن در زیر نور مستقیم خورشید مشکلی وجود ندارد. باتوجه ‌به کیفیت نمایشگر، رنگ‌ها زنده و پر جنب‌وجوش بوده و زوایای دید عالی هستند.

این گوشی از Widevine L1 پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید به‌راحتی محتوای باکیفیت بالا را در پلتفرم‌های OTT مانند Netflix، Prime و موارد دیگر پخش کنید. بااین‌حال، این واقعیت که از HDR پشتیبانی نمی‌کند و همچنین نمایشگر همیشه روشن ندارد، نکته‌ای منفی است که نمی توان نادیده گرفت.

عملکرد سامسونگ گلکسی A33

سامسونگ گلکسی A33 5G دارای چیپست اگزینوس 1280 سامسونگ است که همان چیزی است که در گلکسی A53 5G دیده می‌شود. این گوشی به 6/8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. به لطف قابلیت گسترش رم مجازی، می‌توانید با استفاده از حافظه داخلی، رم بیشتری (تا 6 گیگابایت) اضافه کنید.

تراشه Exynos 1280 برای اکثر کاربران مناسب است به شکلی که اکثر برنامه‌ها به‌سرعت بارگذاری می‌شوند و بدون مشکل کار می‌کنند. بااین‌حال، A33 گوشی نیست که به گیمرهای حرفه‌ای پیشنهاد کنیم. می‌توان بازی‌های سبک و معمولی را روی آن نصب کرد، اما انتظار بیشتری از آن نداشته باشید.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، گلکسی A33 در اجرای Genshin Impact، حتی در پایین‌ترین تنظیمات، مشکل دارد. نرخ فریم در این حالت تغییر می‌کند و دمای گوشی نیز افزایش می‌یابد.

نیازی نیست نگران داغ شدن بیش از حد گلکسی A33 5G خود باشید. حداکثر، شما متوجه گرم‌شدن آن خواهید شد. در مجموع، سامسونگ گلکسی A33 5G عملکرد مناسبی دارد، اما گوشی‌های عملکرد محور بهتری نیز در این محدوده قیمتی در بازار وجود دارد.

سامسونگ گلکسی A33 5G

نرم‌افزار و رابط کاربری سامسونگ گلکسی A33

سامسونگ گلکسی A33 5G روی پوسته One UI 4.1 که بر پایه اندروید 12 است اجرا می‌شود. وقتی صحبت از پیاده‌سازی سفارشی اندروید به میان می‌آید، One UI هنوز در میان بهترین و پرکاربردترین‌ها قرار دارد. کاربرانی که گوشی‌های گلکسی قدیمی‌تر را ارتقا می‌دهند، متوجه رابط کاربری بسیار مشابهی می‌شوند، گرچه چند ویژگی قابل‌توجه به آن اضافه شده است.

اولاً همان‌طور که قبلاً شد، هیچ ویژگی “نمایشگر همیشه روشن” در گلکسی A33 وجود ندارد. صفحه قفل تغییر چندانی نکرده است و اکنون گزینه‌های سفارشی‌سازی متعددی را ارائه می‌دهد.

One UI 4.1 حتی تمیزتر از نسخه قدیمی خود نیز به نظر می‌رسد. بااین‌حال، همه ویژگی‌های آن در گلکسی A33 در دسترس نیستند. یک داشبورد کاملاً جدید حریم خصوصی را می‌توانید در منوی تنظیمات پیدا کنید. در اینجا، می‌توانید به‌سرعت بررسی کنید که کدام برنامه‌ها به مجوزهای مختلف در تلفن شما دسترسی دارند.

به همین ترتیب، روش ناوبری نیز بسیار قابل تنظیم و تغییر است. شما این امکان را دارید که از دکمه‌های حرکتی استفاده کنید. شما همچنین یک ویژگی پوشه ایمن خواهید داشت که در آن می‌توانید تمام عکس‌ها، فیلم‌ها و داده‌هایی را که می‌خواهید خصوصی باشند ذخیره کنید.

علاوه بر این، شما برخی از برنامه‌های از پیش نصب شده را نیز خواهید یافت که می‌توانید هر یک را که نیاز ندارید حذف کنید. سامسونگ وعده‌ی ارائه 4 سال به‌روزرسانی‌های اصلی اندروید و 5 سال بسته‌های امنیتی را نیز داده است و معتقدیم که به دلیل عملکرد درخشان خود در چند سال گذشته به این وعده عمل خواهد کرد.

مثل همیشه، One UI به طرز شگفت‌انگیزی روان اجرا می‌شود و یکی از بهترین تجربه‌های سفارشی اندروید است.

بیومتریک و صدای سامسونگ گلکسی A33

سامسونگ گلکسی A33  دارای یک سیستم بلندگوی استریو است که ارتقایی کامل نسبت به تک بلندگوی گلکسی A32 محسوب می‌شود. یکی از آن‌ها در سمت پایین گوشی قرار دارد درحالی‌که هدفون گوشی به‌عنوان بلندگویی دیگر کار می‌کند. صدای آنها بسیار بلند است و کیفیت صدای بسیار خوبی نیز دارند.

بیومتریک این گوشی شامل یک حسگر اثر انگشت نوری است که در قسمت پایینی نمایشگر قرار گرفته و قفل گوشی را به‌سرعت باز می‌کند. البته، می‌توانید از ویژگی بازگشایی چهره نیز استفاده کنید که به همان اندازه خوب عمل می‌کند، مگر اینکه در یک اتاق تاریک باشید.

آنچه در مورد گلکسی A33  آموختیم

اکنون زمان آن است بررسی این گوشی را به پایان برسانیم. در مقایسه با نسل قبلی خود، سامسونگ گلکسی A33 5G یک ارتقا بزرگ محسوب می‌شود و از نظر سایر ویژگی‌ها، بسیار شبیه به گلکسی A53 5G است. این گوشی واقعاً طراحی جذابی دارد و صفحه‌نمایش Super AMOLED  90 هرتزی، تجربه کلی استفاده از تلفن را افزایش می‌دهد.

عملکرد آن نیز روان و قابل‌اتکا است، اما برای گیمینگ بهترین نیست. علاوه بر این، وعده‌ی به‌روزرسانی نرم‌افزاری ۴ساله را می‌دهد و دارای رتبه IP67 است.

از سوی دیگر، گوشی فاقد برخی جنبه‌ها مانند جک 3.5 میلی‌متری صدا را و شارژر در جعبه است. گرچه امروزه این موضوع در دیگر  گوشی‌های سامسونگ نیز قابل‌مشاهده است.

به‌طورکلی، گوشی‌های سری گلکسی A سامسونگ همیشه گوشی‌هایی هوشمند با قیمت‌هایی مناسب بوده‌اند و سامسونگ گلکسی A33 5G نیز تفاوتی ندارد.

برای مطالعه‌ی دیگر مقالات ما در حوزه‌ی اخبار و بررسی‌های تلفن های همراه، از سایت سپهر تعامل بازدید کنید.

مقالات تخصصی گارانتی و تعمیر گوشی را در سپهر تعامل سرویس بخوانید

شرایط گارانتی گوشی سپهر تعامل با گارانتی 18 ماه ضمانت و تعویض برای 14 روز است، گارانتی گوشی سامسونگ و گارانتی گوشی شیائومی سالهاست که تحت نظر گارانتی سپهر تعامل قرار دارد.

ویدیو مربوط به آنباکس گوشی سامسونگ A33

 

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

2 کامنت در “بررسی سامسونگ گلکسی A33 5G: میان‌ رده ای همه‌ کاره

  1. فرشاد

    سلام. وبلاگ نویسی تو درباره گوشی A33 بود باتشکر. فرشاد راهدار از زابل

    1. ms poormand

      فرشاد عزیز ممنون از توجهتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.