سامسونگ a04s

بررسی مشخصات گوشی گلکسی A04s سامسونگ

به دنبال تجربه یک گوشی سامسونگ ارزان قیمت هستید؟ گلکسی A04s سامسونگ یک گوشی اقتصادی و پایین رده محسوب میشود. در این مقاله سعی داریم در مورد این گوشی محبوب صحبت کنیم.

ما متوجه شدیم که سامسونگ مدل دیگری را نیز ارائه می‌کند Galaxy M13،  که تقریباً با برخی تفاوت‌های جزئی در بخش دوربین با a04s یکسان است. نسخه هندی گلکسی M13 در اصل همان گوشی گلکسی A04s است با باتری کمی بزرگتر. گلکسی A13 گوشی دیگری است که اوایل امسال عرضه شد و تقریباً به طور کامل با مشخصات A04s مطابقت دارد.

اگر سردرگم هستید، نکته کلیدی این است که Galaxy A04s احتمالاً همان تجربه کاربری M13 را ارائه می دهد. بنابراین برای همه مقاصد، می توانید از این بررسی به عنوان یک مرجع برای M13 و M13 (هند) نیز استفاده کنید.
گلکسی A04s بر روی یک Exynos 850 SoC پایین رده به همراه 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی با اسلات توسعه کارت microSD اجرا می شود. واضح است که ما در مورد یک گوشی با قیمت متوسط 100 یورو صحبت می کنیم، اما از دیدن نمایشگری با نرخ تازه سازی بالا شگفت زده شدیم. صفحه نمایش 6.5 اینچی IPS 90 هرتزی است، البته با وضوح 720 در 1600 پیکسل.
از آنجایی که چیپست Exynos 850 به یک CPU کم مصرف با هشت هسته کم مصرف Cortex-A55 متکی است، انتظار داریم در تست های خود دوام باتری فوق العاده ای داشته باشیم. باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی تا یک روز دوام خواهد آورد، اگرچه شارژ کامل آن نیز بیش از یک ساعت طول می‌کشد.

در نهایت، این دستگاه بر روی یک نسخه سبک از رابط کاربری سامسونگ به نام One UI Core 4 اجرا می‌شود که به نوبه خود مبتنی بر اندروید 12 است.

Samsung-Galaxy-A04s-Image

طراحی سامسونگ ای 04

طراحی این گوشی کاملا ساده و مینیمالیستی است. گلکسی A04s دارای طراحی یکپارچه پلاستیکی با لبه‌های گرد دلپذیر است که در دست گرفتن آن راحت است. پنل جلویی نیز کمی گرد است و هر گونه برآمدگی یا شکاف را از بین می برد. تقریباً مثل این است که شاسی از یک قطعه کامل ساخته شده است.

یکی دیگر از موارد خوب در مورد ساخت این گوشی این است که پلاستیک کمتر لغزنده است و سطح براق A04s تماس خوبی با پوست برقرار می کند. با دور زدن کناره‌ها، دکمه پاور را پیدا می‌کنیم که به عنوان عملگر اثر انگشت عمل می‌کند و در یک فرورفتگی کوچک قرار دارد. به راحتی انگشت شست روی آن قرار می گیرد، اما برای رسیدن به دکمه تنظیم صدا که درست بالای کلید پاور قرار دارد، باید کمی کشش روی شست دهید. پایین گوشی کانکتور USB-C، مشبک بلندگو و جک 3.5 میلی متری صدا را در خود جای داده است.
سینی سیم کارت در سمت چپ قاب نزدیک لبه سمت چپ بالای A40s قرار گرفته است. دارای دو اسلات سیم کارت و یک اسلات کارت microSD اختصاصی است.

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی Redmi Note 11 Pro Plus شیائومی

در جلو، گلکسی A04s یک نمایشگر 6.5 اینچی با بریدگی قطره‌ای شکل برای دوربین جلو به نمایش می‌گذارد. حاشیه های کناری بسیار نازک هستند، اما لبه پایینی به طور قابل توجهی ضخیم تر است.

در مجموع، گلکسی A04s کیفیت ساخت خوبی دارد و کار با آن خوب و آسان است. وزن آن بالاتر از نرمال نیست، اما به هر حال انتظار مواد درجه یک و طراحی خلاقانه در این محدوده قیمت را نداشته باشید.

پنل 6.5 اینچی IPS LCD

سامسونگ گلکسی A04s حول یک پنل 6.5 اینچی IPS LCD ساخته شده است که در این محدوده قیمتی رایج است. LCD ها هنوز هم بسیار رایج هستند و اغلب امکان کاهش هزینه ها را فراهم می کنند. جالب اینجاست که سامسونگ به جای 60 هرتز به دنبال نمایشگر 90 هرتزی است که ممکن است تیم برنامه‌ریزی محصول را مجبور کند به رزولوشن 720 در 1600 پیکسل بسنده کند. اکثر رقبای این گوشی، اگر نگوییم همه، صفحه نمایش با وضوح 1080p بالاتری دارند.

ای04 سامسونگ
از نظر روشنایی، گوشی نتوانست به علامت 400 نیت اعلام شده برسد، اما بسیار نزدیک شد. در تست های ما، نمایشگر در حالت خودکار و دستی به 389 نیت رسید. در حالت خودکار هیچ افزایش روشنایی وجود ندارد.
عدم وجود حسگرهای مجاورت فیزیکی و نور محیط تا حدودی مشکل ساز است. سنسورهای مجاورت مجازی به دلیل سازگاری ضعیف خود در خاموش کردن صفحه نمایش در هنگام تماس بدنام هستند. گوشی هایی که فاقد حسگر نور محیطی هستند از دوربین جلو برای اندازه گیری شرایط نور استفاده می کنند. این بدان معناست که مصرف انرژی کمتری دارد، زمان زیادی برای واکنش به تغییرات نیاز دارد و گاهی اوقات دقیق نیست.

پس از بیرون آوردن گوشی از جیب، چند ثانیه طول می کشد تا نرم افزار روشنایی را تنظیم کند، در صورتی که تفاوت فاحشی با وضعیت نور محیط قبلی که آخرین بار از آن استفاده کرده اید وجود داشته باشد. ما متوجه شدیم که بیشتر اوقات به سمت نوار لغزنده روشنایی می رویم. و وقتی حداکثر روشنایی تا حدودی کم را در نظر بگیرید، تجربه کلی در فضای باز می تواند بهتر باشد.

از سوی دیگر، دقت رنگ با میانگین dE2000 3.8 چندان بد نیست. سپس دوباره سفیدها و خاکستری ها کاملاً آبی به نظر می رسند و هیچ راهی برای تنظیم دمای رنگ یا تغییر حالت رنگ وجود ندارد.

a04s سامسونگ

عمر باتری گوشی ای 04s

گلکسی A04s از چیپست کم مصرف Exynos 850 استفاده می کند و انرژی را از یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می کند، بنابراین انتظار می رود عمر باتری عالی باشد. صفحه نمایش روشن، و همچنین نتایج تست صفحه نمایش خاموش، بیش از حد قابل ستایش است. ما همچنین انتظار داشتیم که یک امتیاز استقامت کلی مشابه گلکسی A13 داشته باشیم زیرا هر دو گوشی از سخت افزار تقریباً یکسانی بهره می برند. در هر صورت، رتبه بندی استقامت کلی 114 ساعت یک امتیاز عالی است.

سرعت شارژ A04s سامسونگ

گلکسی A04s همراه با شارژر همراه نیست اما از شارژ استاندارد 15 واتی پشتیبانی می کند، درست مانند گلکسی A13. حتی زمان‌های شارژ نیز کاملاً مشابه است زیرا گلکسی A04s فقط 28 درصد از شارژ باتری را در 30 دقیقه اول دریافت می‌کند در حالی که شارژ کامل به 2 ساعت و 14 دقیقه روی سیم نیاز دارد.

اسپیکر گلکسی A04s

گلکسی A04s دارای یک بلندگوی تکی است که در پایین کار می‌کند، که تنظیمات صوتی معمولی برای دستگاه‌های در این گروه قیمتی است. از نظر بلندی صدا، بلندگوی کوچک کمی ضعیف است زیرا سناریوی آزمایشی ما نمره “متوسط” 30.3- LUFS را به دست آورده است.

از نظر کیفیت، اسپیکر نیز چندان چشمگیر نیست. صداها و بلندی ها با صدای بالاتر شروع به زنگ زدن می کنند در حالی که باس وجود ندارد، و در نتیجه، همه آهنگ ها کاملا صاف به نظر می رسند. با این حال، این تا حدودی در این کلاس مورد انتظار است، بنابراین ما گلکسی A04s را به خاطر آن مورد انتقاد قرار نخواهیم داد.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

یک نظر برای “بررسی مشخصات گوشی گلکسی A04s سامسونگ

  1. یاسین

    باطریش ضعیف هست .@a04.وسریال oبسیار باطری ضعیف.نخری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.