a03

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A03

بررسی سامسونگ گلکسی A03

در حالی که پرچمداران فوق‌العاده سامسونگ مانند گلکسی اس 22 آینده و گلکسی اس 21 فعلی و همچنین گلکسی Z تاشو مورد توجه قرار می گیرند، اما همه افراد به گوشی هوشمندی معادل بنتلی نیاز ندارند. در چنین جایی است که گوشی ارزان قیمت سامسونگ گلکسی A03 به چشم می‌خورد. در ادامه این مقاله به بررسی Samsung Galaxy A03 می‌پردازیم و مواردی که از این گوشی برای شما شرح می‌دهیم.

سامسونگ گلکسی A03 چیست؟

سامسونگ گلکسی A03 به عنوان یک تلفن مقرون به صرفه در خط تولید خود در نظر گرفت و ارزشمند بودن را با تمام ویژگی‌های رایج در یک گوشی در محدوده قیمت آن در اولویت قرار داده است. به این معنی که سامسونگ گلکسی A03 تلفنی است که امور ضروری مانند برقراری تماس، مرور وب اولیه و گرفتن عکس در شرایط ایده‌آل را به خوبی انجام می‌دهد.
در نمای جلو این گوشی، شما یک صفحه نمایش 6.5 اینچی Infinity V TFT با وضوح HD+ و نرخ تازه سازی متوسط 60 هرتز دارید. بریدگی V شکل در بالای گوشی جایگاه یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است.
پایه تلفن، میزبان یک بلندگوی مونو، یک جک 3.5 میلی متری صدا با پشتیبانی از Dolby Atmos و یک پورت microUSB برای شارژ و اتصال است. سمت چپ گوشی یک اسلات کارت سه گانه است که به شما امکان می‌دهد همزمان دو سیم کارت نانو و یک میکرو اس دی اضافه کنید. سمت راست دارای دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا است.

خرید عمده گوشی

نماهای دیگر گوشی گلکسی A03

در قسمت پشتی گوشی مورد بررسی Galaxy A03 ما دارای یک صفحه پشتی پلی کربنات غیرقابل جابه‌جایی با بافت کاهگلی ظریفی است که به دفع اثر انگشت کمک می‌کند. کوشی مورد بررسی Galaxy A03 ما به رنگ مشکی عرضه شده است، در حالی می توانید آن را در رنگ آبی یا قرمز هم تهیه کنید. در گوشه سمت چپ بالا یک آرایه دوربین دوگانه با فلاش LED قرار گرفته است.
ساخت کلی سامسونگ گلکسی A03 از جنس نسبتا پلاستیکی با وزن یکنواخت بوده، در حالی که لبه‌های آن به آرامی خمیده شده‌اند و محکم است. این فرم موجب می‌شود تا در دست گرفتن آن آسان‌تر شود و در عین حال احتمال گیر کردن آن در جیب‌های شما به حداقل برسد.

پیشنهاد مطالعه: بررسی گوشی A32 سامسونگ را بخوانید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که سامسونگ گلکسی A03 فاقد هرگونه مقاومت در برابر آب یا گرد و غبار است و هیچ اشاره‌ای رسمی به استفاده از شیشه محافظ گوریلا گلس وجود ندارد. البته استفاده از آن در این قیمت نادر به شمار می‌رود.
نوار گوشی، بقیه اقلام همراه با بسته‌بندی Galaxy A03 شامل یک کابل microUSB به USB-A، یک شارژر 7.8 واتی سبک و مدارک گارانتی معمول است. با توجه به اینکه این روزها شارژرها به طور فزاینده‌ای کمیاب می‌شوند، دیدن شارژرهایی که در این قیمت گنجانده شده‌اند یک امتیاز خوشایند است.

samsung-galaxy-a03

بررسی سامسونگ گلکسی ای03 – مشخصات و عملکرد

نمونه بررسی Samsung Galaxy A03 ما با مشخصات زیر ارائه شد:

RM469 (3 گیگابایت رم / 32 گیگابایت) RM549 (4 گیگابایت رم / 64 گیگابایت)
صفحه نمایش 6.5 اینچی PLS TFT Infinity V، 720 x 1600 پیکسل، 270ppi، 60 هرتز
پردازنده هشت هسته ای 1.6 گیگاهرتز (6 ARM Cortex A75 1.61 گیگاهرتز، 2 ARM Cortex A75 1.61 گیگاهرتز)
حافظه 4 گیگابایت رم / 64 گیگابایت + کارت microSD
دوربین‌های 48 مگاپیکسلی F/1.8 فوکوس خودکار + 2 مگاپیکسل F/2.4 سنسور عمق [عقب] / 5 مگاپیکسل F/2.2 [جلو]
باتری 5000 میلی آمپر ساعتی
اندازه/وزن 164.2 × 75.9 × 9.1 میلی متر / 196 گرم

پردازنده این گوشی تا حدودی می‌تواند کنجکاوی شما را تحریک کند با اینکه نمی‌توان آن را فراتر از مشخصات اصلی شناسایی کرد. پس از کمی بررسی، یک پردازنده هشت هسته‌ای با معماری نسبتا رایج big.LITTLE با یک جفت هسته ARM Cortex A75 با فرکانس 1.61 گیگاهرتز و شش هسته ARM Cortex A55 برای کار با سرعت 1.61 گیگاهرتز را ملاقات می‌کنید. این پردازنده با گرافیک Mali G57 جفت شده است.

پیشنهاد مطالعه: نقد و بررسی مشخصات گوشی A13 سامسونگ را بخوانید.

در حالی که 64 گیگابایت حافظه داخلی برای کاربران معمولی کافی است، کسانی که به مقدار بیشتری نیاز دارند می‌توانند از یک اسلات کارت microSD اختصاصی استفاده کنند که در صورت نیاز می‌تواند فضای داخلی را تا 1 ترابایت افزایش دهد.
در زیر پوسته، این گوشی اندروید 11 را با استفاده از نسخه ساده شده رابط کاربری OneUI خود به نام OneUI Core اجرا می‌کند که عملکرد را برای تلفن‌های سطح ابتدایی بهینه کرده است.

کلام نهایی درباره گوشی سامسونگ گلکسی A03

این گوشی هوشمند دارای تنظیمات دوربین دوگانه پشتی است. تنظیم دوربین در پشت توسط یک سنسور 48 مگاپیکسلی همراه با یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی انجام می‌شود. حسگر عمق 2 مگاپیکسلی در پشت به کاربران اجازه می‌دهد روی عکس‌های پرتره با فوکوس زنده کلیک کنند.

در جلو، گلکسی A03 دارای یک دوربین 5 مگاپیکسلی با حالت زیبایی است. گلکسی A03 ویژگی Smart Selfie Angle را ارائه می‌دهد که به کاربران امکان می‌دهد هر زمان که گوشی هوشمند چند چهره را در قاب تشخیص داد، به طور خودکار روی یک سلفی با زاویه دید گسترده کلیک کنند.

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی A04 سامسونگ

منبع: gsmarena

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

2 کامنت در “بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A03

  1. نعیم

    گلکسی A03sبهترین گوشی است

    1. کارشناس سپهر تعامل

      ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.