آپدیت جدید آی او اس 13 در سپهر تعامل

آپدیت جدید آی او اس 13 منتشر شد؛ با ویژگی‌های خوب و صدها باگ مضر

اپل به تازگی آپدیت جدید آی او اس 13 خود را برای نسخه iOS 13.4 عرضه کرده است. این آپدیت که برای آیفون و iPad های این کمپانی به بازار عرضه شده، ویژگی‌های کاربردی جدیدی با خود دارد که کار کردن و اشتراک گذاری با دستگاه انتخابی شما را به مراتب راحت‌تر خواهد کرد.

آپدیت جدید آی او اس 13 برای کدام دستگاه‌ها قابلیت آپدیت دارد؟

این بروزرسانی اکنون منتشر شده و در بین تمام گوشی‌های آیفون که از IOS 13 پشتیبانی می‌کنند کار می‌کند (Iphone 6s و نسخه‌های بعد از آن- Ipod Touch نسل هفتم و IpadOS 13، ipad Air 2 و نسخه‌های بعد از آن، Ipad نسل پنجم و نسخه‌های بعد از آن، Ipad Mini 4 و نمونه‌های بعدی و همچنین تمامی مدل‌های Ipad Pro). حال نگاهی به آپدیت جدید آی او اس 13 میندازیم.

پشتیبانی از Mouse برای Ipad

همانگونه که کمپانی اپل در iPad Pro 2020 جدید خود نشان داده است، تمامی iPad هایی که به iPadOS 13.4 بروزرسانی می‌شوند می‌توانند از ویژگی جدید و قابلیت پشتیبانی از ماوس استفاده کنند. با اتصال موس USB یا بلوتوثی به آیفون، می‌توانید با استفاده از یک مکان‌نما یا (Cursor) دستگاه iPad خود را بالا پایین کنید. با این قابلیت کارهای دقیق‌تری انجام می‌دهید. برای مثال انتخاب متن به مراتب آسان‌تر از گذشته انجام خواهد شد. در iPad Pro که در ماه May عرضه شده بود، یک صفحه کلید (کیبورد) و بخش لمسی حرکت ماوس در نظر گرفته شده بود تا از این قابلیت پشتیبانی کند. این یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آپدیت جدید آی او اس 13 عنوان می‌شود.

اشتراک پوشه iCloud

با استفاده از آپدیت جدید سیستم عامل اپل، در داخل اپلیکیشن Files هر دو دستگاه iPhone و iPad و همچنین در MacOS می‌توانید پوشه‌های iCloud را در iOS 13.4 و iPadOS 13.4 با افراد دیگر به اشتراک بگذارید. البته این موارد با اعمال تغییراتی انجام خواهند شد. می‌توانید از کاربر خاصی دعوت کنید یا لینک ایجاد کرده و به کاربر بدهید و در عین حال مجوزهای مختلفی به کاربر بدهید که آیا می‌تواند یک فایل را ادیت کند یا خیر.

خرید جهانی برای برنامه‌ها

iOS / iPadOS ، macOS و tvOS همگی در گذشته اپ استورهای جداگانه خود را داشتند اما در آپدیت جدید آی او اس 13 این مشکل بر طرف شده. در گذشته برنامه‌هایی که از یکی این استورها خریداری می‌کردید را نمی‌توانستید در دستگاه دیگری اجرا کنید. اما اکنون، اپل به توسعه کنندگان اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد تا بسته خرید جهانی را برای اپلیکیشن‌های خود ایجاد کنند؛ بنابراین با یک بار خرید اپلیکیشن می‌توانید از آن در تمام دستگاه های Apple خود استفاده کنید.

البته اعمال ویژگی‌های جدید iOS 13.4 و iPad OS 13.4 برای اجرای برنامه در اختیار توسعه دهندگان است؛ اما مجموعا این یعنی که خرید برنامه برای چندین سیستم عامل اپل (در دستگاه‌های مختلف) و انتقال فایل بین آن‌ها نسبت به گذشته بسیار ساده‌تر شده است.

می‌دانستید: گوشی آیفون 13 و جدیدترین گوشی های آیفون با آی او اس 13 عرضه می‌شوند

پشتیبانی CarPlay برای برنامه‌های جهت‌یابی ثالث

اگر راننده‌ای هستید که طرفدار نقشه اپل نیستید، آپدیت جدید آی او اس 13 برای شما بسیار مناسب است. احتمالا دریافته‌اید که اتصال آیفون به وسیله نقلیه خودتان از طریق CarPlay به این معنی است که شما نمی‌توانید از برنامه انتخابی خود برای جهت‌یابی استفاده کنید. اما اکنون می‌توانید در iOS 13.4 از هر برنامه‌ای برای نقشه‌خوانی استفاده کنید. فرقی نمی‌کند که Google Maps ، Waze ، Citymapper یا دیگر اپلیکیشن‌ها باشد، در هر صورت می‌توانید از این پس در خودرو خود از این قابلیت استفاده کنید.

استیکرهای جدید Memoji

احتمالا آواتارهای کارتونی اپل را فراموش کرده‌اید یا شاید به این فکر می‌کنید که این روزها بیشتر FaceTime می‌کنید و نیازی به این آواتارها نیست. در هر صورت اپل در آپدیت جدید آی او اس 13 خود 9 استیکر جدید برای طرفداران این اموجی‌ها اضافه کرده است که می‌توانید در IOS 13.4 و iPadOS 13.4 با Memoji های سفارشی خود از این قابلیت استفاده کنید.

لیست باگ های آپدیت جدید آی او اس 13

بخوانید: آیفون 12 اپل دو ماه از برنامه تولید عقب است؛ غول آمریکایی بازهم به مشکل خورد

آپدیت جدید آی او اس 13 چه مشکلاتی دارد؟

با رسیدن این آپدیت جدیدی بسیاری از کاربران اپل سراسیمه به طرف آن دویده و گوشی‌های خود را آپدیت کردند. اگرچه ویژگی‌های نسبتا خوبی در این آپدیت قرار گرفته است، اما متاسفانه مشکلاتی نیز برای کاربران ایجاد گشت.

مشکل در رمزگذاری دیتا

این باگ که توسط سرویس محبوب Proton VPN  کشف شده است نشان می‌دهد در آپدیت جدید آی او اس 13 یک نقص امنیتی به وجود آمده که به VPNها اجازه نمی‌دهد هنگام استفاده از دیتا، داده‌های شما را رمزگذاری کنند.

به گفته Proton، IOS 13.4 نمی‌تواند اتصالات ناامن را موجود را به ویژه زمانی که VPN‌روشن شد از بین ببرد. به گفته این سرویس برخی از این اتصالات برای مدت متغیری از چند دقیقه تا چند ساعت خارج از تونل VPN باقی می‌مانند.

این موضوع برای کسی که آیفون دارد و از VPN برای محافظت از داده‌های حساس خود استفاده می‌کند اهمیت بسیاری دارد. از همه نگران کننده‌تر اینکه، پروتون مشکل آپدیت جدید آی او اس 13 را در نسخه 13.3.1 نیز پیدا کرده و به اپل گفته بود- که البته اپل هم این مورد را تایید کرده است – اما با وجود ارائه iOS 13.4 این مشکل به قوت خود پابرجاست.

” نه تنها ProtonVPN بلکه هیچ سرویس VPN دیگری نیز نمی‌تواند این مشکل را برطرف کند، چرا که سیستم عامل آیفون به هیچ سرویس وی پ انی اجازه نمی‌دهد که اتصالات فعلی را متوقف کند“

مشکل در کیبورد و اینترنت همراه

علاوه بر باگ‌های امنیتی، نسخه 13.4 در گوشی و آیپدهای این کمپانی شامل باگ‌هایی است. در کیبوردهای ثالث آیپد مشکل وجود دارد. اتصال بلوتوث غیرقابل اعتماد است، میانبرها دارای مشکل هستند و دیگر موردی که در آپدیت جدید آی او اس 13 آزار دهنده است، نبود دیتای اینترنت برای کاربران با دو سیمکارت است.

علاوه بر این‌ها، باگ‌هایی در Control Center، Assistive Touch کیبورد و همچنین باز کردن و آپدیت کردن اپلیکیشن‌ها وجود دارد. هرچند مشکلات دیگر هم وجود دارد که زیاد به آن نمی‌پردازیم، از جمله در Hotspot که خود اپل این موضوع را دریافته ولی تا هنوز نسبت به رفع آن از نسخه قبلی و این نسخه اقدام نکرده است.

در مجموع از آپدیت جدید آی او اس 13 می‌شود انتظار زیادی داشت؟

آپدیت جدید آی او اس 13 برخلاف عناوین و موضوعاتی همچون ساپورت از ماوس و یا قابلیت نقشه و دیگر موارد، حرف زیادی برای گفتن ندارد. اپل همچنان یک سیستم عامل بسته در اختیار دارد که کاربر را از دسترسی 100 درصدی به دنیای اینترنت باز می‌دارد. به ویژه کسانی که به شدت با اپل و سیاست کاری این کمپانی به ویژه در موزیک مخالف هستند، بدون شک حالا حالاها نمی‌توانند به خرید دستگاهی خاص از این شرکت ترغیب شوند.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.