سامسونگ گلکسی A01

سامسونگ گلکسی A01 ؛ میان رده‌ای نسبتا خوب برای جیب نسبتا خالی!

سامسونگ گلکسی A01 برای اون دسته از افرادی ساخته شده که پول زیادی برای خرج کردن ندارند و برای همین منظور هم باید یک گوشی اقتصادی خریداری کنند.

خوشبختانه، این گوشی بهترین گزینه ممکن است. این گوشی بدون شک ارزان‌ترین گوشی سامسونگ از سری‌های گلکسی و سری A  هست که می‌تونید بخرید.

این گوشی نهایتا 150 و بعضی جاها تا 100 دلار قیمت دارد. البته که نباید از نظر سخت افزاری و یا رزولوشن تصویر توقع زیادی داشته باشید.

ولی کارهای عمومی رو به خوبی انجام میده که برای قیمت پایینی که داره خیلی خوب است.

گرفتن عکس با این گوشی دوست داشتنی است و می‌تونید به راحتی ایمیل چک کنید، ویدیو ببینید و البته زنگ بزنید. وبگردی و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی هم هست!

سامسونگ گلکسی A01 برای کارهای روزمره عالیه!

به لطف دوربین های سامسونگ گلکسی A01 و سیستم عامل آپدیت شده آن، این گوشی نسبت به موتورولا E6 و موتورولا G6 ارجحیت دارد.

البته ممکن است که این گوشی را در بخش باتری نسبت به سایر گوشی های بازار با 12 ساعت روشن ماندن ضعیف دانست.

البته برای این منظور نسبت به این گوشی از Moto G power دیدن کنید چرا که 24‌ ساعت روشن می‌ماند و البته که دوربین سه‌گانه هم دارد.

طراحی و نمایشگر سامسونگ گلکسی A01

پنل نمایشگر سامسونگ گلکسی A01 از نوع LCD است و ابعاد آن 5.7 اینچ در نظر گرفته شده است.

البته که تماشای ویدیو با این گوشی بد نیست، اما 720p‌ یعنی که به اندازه 1080p رزولوشن خوبی ندارد و تصویر شفافی نخواهید داشت.

بعضی از آیکون‌های درون نمایشگر مثل آیفون دوربین هم ممکنه که کمی محو دیده شوند، به ویژه که اگر از نزدیک به ‌آن‌ها نگاه کنید.

مجموعا نمایشگر LCD این گوشی در مقایسه با گوشی سامسونگ گلکسی A51 به اندازه کافی خوب نیست، هرچند که A51 دارای پنل OLED است.

طراحی و نمایشگر سامسونگ گلکسی A01
نمایشگر سامسونگ گلکسی A01

این گوشی برای کار با یک دست به اندازه کافی هم نازک است و هم کاربردی. دوربین سلفی از نوع اشک چشم (tear drop) است که ظاهری مدرن را برای کاربر فراهم خواهد کرد.

جک هدفون در بالای گوشی قرار دارد و دو جایگاه کوچک نیز برای اسپیکر در نظر گرفته شده است. زمانی که این گوشی را روی زمین قرار بدهید و فیلم تماشا کنید شاید صدای مناسبی برای شما فراهم نباشد.

هرچند که در تست اسپیکر تفاوت زیادی بین دو حالت؛ یعنی گوشی در دست و یا روی میز دیده نشد. ولی زمانی که گوشی را روی تخت خواب و یا جاهای مشابه بگذارید صدا خفه خواهد شد.

دوربین

دوربین سامسونگ گلکسی A01
دوربین سامسونگ گلکسی A01

دوربین های سامسونگ گلکسی A01 می‌توانند تصاویری روشن با رنگ‌های دقیق در نور ملایم داشته باشند و به ویژه رنگ‌های قرمز و سبز در بعضی از تصاویر به خوبی قرار خواهند گرفت.

البته در بعضی از تصاویر هم overexpose به شدت دیده می‌شد، مثلا رنگ آسمان بیش از حد سفید می‌شد.

البته در بعضی از نورها هم می‌شه به راحتی از آسمان عکس گرفت و در عین حال هیچ مشکلی از نظر رنگ وجود نداشته باشه.

کره‌‌ای‌ها در این گوشی از زوم دیجیتال 8 برابری استفاده کرده‌اند تا از راه دور جزئیات بیشتری در تصاویر داشته باشید، هرچند که با زوم بیشتر تصویری به مراتب محوتر و درهم ریخته‌تر خواهید داشت.

حالت لایو برای ثبت تصاویر پورتره هم بسیار جالب است. بعضی از تصاویر خوب هستند، اما در بعضی از تصاویر هم به جای پس زمینه، سوژه اصلی بلوری شد. هرچند که سامسونگ گفته برای حل این مشکل دست به کار شده است.

دوربین این گوشی می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 1080p ثبت کند. کیفیت ویدیو شفاف و روشن است اما به دلیل نبود پایدارساز تصویر، هنگام حرکت کردن نمی‌توانید ویدیوی نرم و روان داشته باشید.

تصویر گرفته شده با دوربین سامسونگ گلکسی A01
تصویر گرفته شده با دوربین سامسونگ گلکسی A01

در داخل این گوشی چه می‌گذرد؟

با صحبت در مورد عکس، احتمالا شما هم دلتان هوس حافظه زیاد خواهد کرد. سامسونگ گلکسی A01 به این گفته شما احترام نمی‌گذارد و تنها 16 گیگابایت حافظه دارد. پس به فکر سرویس‌های ابری مثل گوگل فوتوز و یا کارت حافظه جداگانه باشید.

البته که نصف بیشتر این حافظه 16 گیگابایتی رو سیستم عامل و اپلیکیشن‌ها اشغال کردن. گوشی مورد بررسی ما تنها 4.8 گیگابایت حافظه در دسترس داشت. هرچند که تا 512 گیگابایت هم می‌تونید حافظه را ارتقا بدهید.

https://sepehrtaamol.com/blog/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-iphone-11-pro-max/
این مطلب را از دست ندهید

با وجود پردازنده snapdragon 439 مشکلی برای عملکرد ندارید

در این گوشی پردازنده Snapdragon 439 قرار دارد که از پس کارهای عمدتا سبک بر خواهد آمد. بعضی اوقات با بستن اپلیکیشن‌ها و باز کردن دوربین سرعت اجرا به مراتب از سامسونگ گلکسی A51 هم سریع‌تر است، در حالی که A51 پردازنده پیشرفته‌تری دارد.

هرچند که در اجرای بعضی از برنامه‌ها گوشی اصطلاح به روغن سوزی می‌افتد. در مجموع اگر سرعت بالایی برای انجام امور نیاز دارید، این گوشی برای شما ساخته نشده است.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی A01
Samsung Galaxy A01

باتری

با داشتن باتری 3000 میلی‌آمپری این گوشی در یک روز کاری، البته نه یک شبانه روز در کنار شما خواهد بود. این یعنی که وبگردی، تماشای ویدیو و عکسبرداری در چند ساعت کار مداوم.

در طول تستی که برای تماشای مستمر فیلم انجام دادیم، گوشی رو بر روی حالت Airplane قرار دادیم و تونستیم که 11 ساعت و 47 دقیقه آن را روشن نگاه داریم.

این عدد برای باتری بسیار خوب است و البته که نسبت به گوشی Google Pixel 4 که 800 دلار قیمت دارد و 10‌ ساعت روشن می‌ماند خیلی بهتر است.

البته هر دو گوشی ذکر شده کمترین عدد رو برای روشن ماندن باتری در میان گوشی‌های منتشر شده دو سال اخیر دارند.

اگر باتری بیشتری می‌خواهید، بد نیست که نگاهی به Moto G power بندازید که در همین تست 24 ساعت روشن ماند.

رنگ های سامسونگ A01 گلکسی

نکات مثبت و منفی

جک هدفون
ظاهر زیبا
دوربین نسبتا خوب

عملکرد نسبتا ضعیف
حافظه بسیار کم
حالت فوکس در دوربین نامتعادل است

سامسونگ گلکسی A01 ؛ گوشی که داشتنش بهتر از هیچی است!

سامسونگ گلکسی A01 یک گوشی ارزان قیمت و تقریبا ارزان‌ترین گوشی در میان سری A است. این گوشی رو با صد دلار می‌تونید بخرید که البته باید به تومن ایران تبدیل کنید و یکم هم بالاتر ببریدش.

از نظر باتری با یک گوشی تقریبا ضعیف روی کاغذ طرف هستیم اما در عمل این گوشی با بعضی از نسخه‌های خوب بازار هم قابل رقابت است.

در مبحث عملکرد دوربین این گوشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در این گوشی لنز دوگانه قرار دارد و عملکرد لایو فوکوس در عمل واقعا خوب است.

هرچند که ممکن است هرازگاهی سوژه اصلی به جای پس زمینه بلوری شود اما در مجموع یکی از بهترین قابلیت‌هایی است که تنها در دوربین‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

2 کامنت در “سامسونگ گلکسی A01 ؛ میان رده‌ای نسبتا خوب برای جیب نسبتا خالی!

  1. امیررضا

    سلام امیررضا هستم من گوشی a01 خریدم خیلی گوشی خوبیه برای کسانی که پول زیادی ندارند

    1. سپهر تعامل

      عمدتا گوشی‌های سامسونگ مقرون‌به‌صرفه و خوب هستند. از گوشیتون لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.