کرونا ویروس- شرکت سپهر تعامل

کرونا ویروس در برابر اپل؛ غول آمریکایی دستیار صوتی خود را مجهز کرد

در کنار بسیاری از منابع بالقوه‌ای که برای مبارزه با کرونا ویروس وجود دارد، یک منبع اطلاعاتی دیگر نیز پیرامون این بیماری همه گیر به وجود آمده و درست در داخل آیفون شما قرار گرفته است. اپل دستیار صوتی خود را آپدیت کرده تا به سؤالات مربوط به COVID-19 پاسخ داده و به افراد در یافتن منابع مناسب جهت مقابله با این بیماری کمک کند.

آیفون با استفاده از Siri ابتلای شما به کرونا ویروس را رصد می‌کند

عموما بروزرسانی‌های Siri در اواخر هفته اتفاق می‌افتد، اما اگر اکنون از آن درباره این ویروس سوال کنید که «آیا من کرونا دارم؟» با یک سری سوال بله یا خیر مواجه می‌شوید. این سوالات درباره علائم این بیماری است که آیا در شما ظهور پیدا کرده یا خیر. اطلاعات siri بر اساس اطلاعاتی است که از خدمات بهداشت عمومی ایالات متحده درباره کرونا ویروس به دست آمده است.

Siri در ابتدا از شما سؤال می‌کند که آیا تب، سرفه خشک و یا تنگی نفس دارید؟ بسته به پاسخ، این دستیار صوتی از شما سؤال می‌کند که آیا اخیرا با فرد دارای علائم کرونا در ارتباط بوده‌اید یا خیر.

چنانچه به سؤالات siri پاسخ مثبت بدهید این دستیار صوتی مستقیما شما را به مراجعه به مراکز درمانی توصیه می‌کند. در صورتی که به سیری بگویید از علائم خود اطمینان ندارید، به شما توصیه می‌شود که در مورد هرگونه علائم ویروس COVID-19 که ممکن است تا 14 روز پس از مبتلا شدن نمایان شود هوشیار باشید. siri به کاربرانی که 65 سال سن دارند و دارای شرایط پزشکی یا بیماری‌های زمینه‌ای همانند دیابت یا بیماری‌های قلبی و ریوی هستند، در رابطه با ابتلا به کرونا ویروس توصیه می‌کند تا با یک ارائه دهنده خدمات پزشکی تماس بگیرند.

قابلیت‌های بیشتر siri در رابطه با کرونا ویروس

علاوه بر اینکه siri همانند یک مشاور در رابطه با علائم کرونا عمل می‌کند، ویژگی دیگری نیز دارد. Siri شامل لینک‌هایی به فروشگاه Apple (اپ استور) است که اپلیکیشن‌های سلامتی را به شما نشان می‌دهد تا بتوانید از خانه خودتان با مراکز درمانی ارتباط برقرار کنید. اپلیکیشن‌های لینک شده توسط کارمندان اپل بررسی شده و تاییدیه اصالت دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: ثبت گوشی در سامانه همتا

اپل آخرین شرکت فناوری است که به ارائه اطلاعات درباره این ویروس مبادرت می‌ورزد، آن هم در بهبهه‌ای که اطلاعات نادرست و شایعات زیادی درباره کووید-19 در فضای مجازی و شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود. پیشتر Google هم از صفحه مخصوص کرونا ویروس با تمرکز بر آموزش، پیشگیری و منابع معتبر محلی رونمایی کرده بود. دستیار صوتی گوگل یا Google Assistant هم شما را مستقیما به اطلاعات مرتبط با coronavirus هدایت می‌کنند.

سایر تلاش‌های اپل برای مبارزه با کرونا ویروس

Siri تنها تلاش کمپانی اپل برای مبارزه با coronavirus نیست. سرویس اشتراکی اپل تی وی پلاس هم یک نمایش جدید به نام Oprah Talks COVID-19 اضافه کرده است. در این برنامه Oprah Winfrey معروف با متخصصان و افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند مصاحبه می‌کند. در قسمت اول اپرا مصاحبه‌ای با ادریس البا (Idris Elba) و همسرش سابرینا داور (Sabrina Dhowre) انجام داده است. تست کرونا ویروس هر دو نفر مثبت اعلام شده است. البته شرکت Abbott دستگاهی تولید کرده است که تست ویروس کرونا را در 5 دقیقه مشخص می‌کند.

اپرا می‌گوید:

”من هم مانند میلیون‌ها انسان در سرتاسر جهان بیش از یک هفته در خانه بوده‌ام. می‌دانم که بسیاری از مردم استرس دارند، غرق در ترس هستند و نمی‌دانند به چه چیزی اطمینان کنند. به همین دلیل می‌خواهم کمی به شما امید بدهم و با مستندات زیادی شما را با ابعاد این ویروس آشنا کنم.“

در همین حال، تیم کوک، مدیر عامل اپل هم توئیتی منتشر کرده و گفته که اپل مقادیری ماسک N95 به پزشکان و متخصصانی که با این بیماری در حال مبارزه هستند اهدا خواهد کرد.

کوک نوشته:

”تیم ما در اپل تلاش کرده تا به تامین‌کنندگان لوازم بهداشتی که با کرونا ویروس مبارزه می‌کنند کمک کند. به همین منظور میلیون‌ها ماسک برای متخصصان بهداشتی، پزشکان و پرستاران در آمریکا و اروپا اهدا می‌کنیم. از همه قهرمانان خط مقدم مبارزه با کویید- 19 تشکر می‌کنیم.“

کوک گفت شرکت اپل میلیون‌ها ماسک اهدا می‌کند اما تعداد دقیق آن را عنوان نکرد. مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی این رقم را 2 میلیون عنوان کرد.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.