گوشی هواوی پی 40 پرو

گوشی هواوی پی 40 پرو ؛ سرویس‌های گوگل نیستند اما سرویس‌های هواوی که هستند!

گوشی هواوی پی 40 پرو در حالی منتشر شده که خبری از پشتیبانی سرویس‌های گوگل نیست و این بزرگ‌ترین ضربه به این کمپانی است.

سال گذشته گوشی Huawei P30 pro که هوای منتشر کرده بود، در رده بهترین گوشی های مخصوص عکاسی قرار گرفت.

حالا این گوشی با دوربین جدیدش که از بزرگنمایی خلاقانه پریسکوپ بهره می‌برد و کیفیت تصویر مثال زدنی که دارد، تاثیر برانگیز بوده و کمتر از عالی را نمی‌توان برای آن عنوان کرد.

به دلیل تحریم‌هایی که آمریکا علیه هواوی مطرح کرد، خبری از سرویس‌های گوگل در این گوشی نیست و به همین دلیل هم خیلی از مشتریان شرکت از دست رفتند.

حالا در این مقاله خواهیم دید که آیا سخت افزار این گوشی به اندازه‌ای قدرتمند هست که این نقض بزرگ نرم افزاری را پوشش دهد.

طراحی و نمایشگر گوشی هواوی پی 40 پرو
طراحی و نمایشگر گوشی هواوی پی 40 پرو چشمان شما را به خود خیره خواهد کرد.

طراحی و نمایشگر گوشی هواوی پی 40 پرو : طراحی ارگونومیک با قیمتی نسبتا خوب

نوع طراحی گوشی هواوی پی 40 پرو بهترین ویژگی این گوشی زیبا و پریمیوم است. هرچند که شباهت بسیار زیادی هم به گوشی‌های پریمیوم بازار دارد و چیز خاصی از خود نشان نداده است.

در چهار گوشه Huawei p40 pro از انحنای بسیار زیبایی استفاده شده تا نفوذ آب از سطح را به حداقل‌ترین حالت ممکن برساند.

این خمیدگی باعث شده که از نظر ارگونومیک گوشی بسیار راحت باشد و بتوان بدون مشکل آن را در دست نگاه داشت.

برای مثال، ژست‌های حرکتی به یکی از پرکاربردترین قابلیت‌های امروزه گوشی‌های هوشمند ما تبدیل شده‌اند و این منحنی‌ها کار را بری شما ساده خواهند کرد.

بعضی از دستگاه‌ها برای اینکه ژست‌های حرکتی را راحت‌تر کنند، از فلز به گلس تغییر یافتند که به ویژه در بالا و پایین گوشی به راحتی می‌توان آن را دید.

با در نظر گفتن این انحنا در چهار طرف گوشی به راحتی می‌توانید از هر مسیری که دوست دارید ژست‌های حرکتی خود را تنظیم کنید.

کناره‌های آلومینیومی گوشی هواوی پی 40 پرو به خوبی تراش خورده‌اند و به راحتی در دست شما جای خواهند گرفت.

در مقایسه موبایل p40 پرو با گوشی p30 pro می‌بینیم که گوشی سال گذشته کمی روی دست لیز می‌خورد و همچنین Mate 30 پرو نیز با همین مشکل مواجه بود.

این قابلیت جای‌گیری خوب که در گوشی پی ۴۰ هواوی قرار گرفته به همراه تعادل خوب وزن است که یک گوشی ایده‌آل را در دست شما قرار خواهد داد.

گوشی p40‌ پرو شرکت هواوی را می‌توان جزو معدود دستگاه‌های بازار عنوان کرد که با گرفتن آن در دست احساس بسیار خوبی خواهید داشت.

دکمه‌های راکر صدا و پاور گوشی در سمت راست قرار دارند و با فشردن به خوبی می‌توانید فیدبک دکمه‌ها را متوجه شوید.

در بالای گوشی هواوی پی 40 پرو میکروفون و IR-Blaster قرار دارند که موقعیت بسیار خوبی برای خود گرفته‌اند.

همین مورد برای انتهای گوشی که محل قرارگیری سیمکارت، میکروفون دوم، پورت USB-C و اسپیکر است نیز رخ داده است. تقریبا همه چیز تر و تمیز و در بهترین موقعیت خود هستند.

همچنین این گوشی دارای IP68 است تا اطمینان داشته باشید که گوشی بیشتر از 1000‌ دلاری شما در برابر ریختن چای و یا افتادن در استخر در امان خواهد بود.

با این همه، گوشی بدون google play پی 40 پرو هواوی با وجود ظاهر زیبایی که دارد اما گوشه‌های منحنی، دوربین بزرگ و دوربین بزرگ سلفی کمی تردید برانگیز هستند.

به تعبیری می‌توان گفت که موبایل p40 پرو تلاش ناموفق هوای برای تبدیل P30 pro به یک گوشی مناسب 2020 بوده است و نتیجه هم آنچنان که باید تاثیرگذار نبود.

سرانجام هواوی یه یکی از گوشی‌های پرچمدار خود فناوری نرخ تازه‌سازی تصویر بالا یا (Screen Refresh Rate) را وارد کرده است. نمایشگر گوشی هواوی پی 40‌ پرو دارای پنل AMOLED 90 هرتز است که کیفیت بسیار بالایی هم دارد.

با وجود رزولوشن پایین‌تری که این گوشی در مقایسه با دیگر گوشی‌های رقیب خود دارد، اما مجموعا می‌توان این نمایشگر را بهترین نمایشگری نامید که تاکنون در گوشی‌های هواوی قرار گرفته است.

از هر زاویه‌ای که به این نمایشگر نگاه کنید تصویر را به درستی خواهید داشت. این یعنی که تغییری در نور و رنگ دیده نمی‌شود.

با داشتن 440 نیت نوری،‌ به راحتی می‌توانید در نور مستقیم آفتاب تصویر را درست و دقیق ببینید.

البته موضوع تنها به نور خورشید ختم نمی‌شود. سایه‌ای که به دلیل انحنای گوشه‌های تصویر هنگام نگاه کردن به نور یکنواخت دیده می‌شود هم قابل توجه است.

این معضل به ویژه در سمت راست و چپ گوشی به خوبی دیده می‌شود. دوم اینکه، اگرچه نمایشگر گوشی هواوی پی 40 پرو پنل 90 هرتز دارد و این پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود، اما نمایشگرهای 120‌ هرتز هم در بازار موجود هستند.

هرچند که این کمبود در مقایسه با دیگر رقبا زیاد در استفاده روزانه تاثیرگذار نخواهد بود، اما خیلی از گیمرها به دنبال چنین چیزی هستند.

عملکرد گیمینگ گوشی هواوی پی 40‌ پرو
عملکرد گیمینگ گوشی هواوی پی 40‌ پرو دستکمی از گوشی‌های پرچمدار ندارد، اما رم 8 در برابر رم‌های 12 و 16 حرف زیادی برای گفتن ندارد.

عملکرد گیمینگ گوشی هواوی پی 40‌ پرو و پرفورمنس عمومی دستگاه

عملکرد گیمینگ در گوشی P30 pro که سال گذشته عرضه شد بد نبود. به لطف پردازنده و حافظه رم خوبی که در آن قرار داشت عملکرد نسبتا متعادلی از آن دیده شد.

البته به صورت خلاصه در مورد ویژگی سخت افزاری پردازشگر این گوشی می‌توان گفت که Kirin 990 درون این گوشی همان قدرتی را دارد که snapdragon 855 داشت، هرچند که رندرینگ گرافیکی نسبتا ضعیف‌تری دارد.

عملکرد گیمینگ گوشی هواوی پی 40‌ پرو به لطف Kirin 990 5G و رم 8 گیگابایتی که دارد بسیار روان و نرم است.

هرچند که در بازی‌های سنگین سه بعدی  به ویژه PUBG و Fortnite کمی مشکل در فریم خواهید داشت.

البته ابن مشکل در فریم به معنای کرش کامل بازی نیست، اما در مجموع ممکن است تجربه شما را از موبایل p40 پرو خدشه‌دار کند.

این مشکل را می‌توان به دلیل قدیمی بودن سیستم GPU یا همان پردازنده گرافیکی برشمرد، چرا که هواوی خیلی وقت است دستی به سر و روی آن در kirin 990 نکشیده است.

البته باید در نظر داشته باشید که گوشی های گیمینیگی با 16 و 12 گیگابایت رم هم وجود دارند که رم 8 گیگابایتی گوشی P40 Pro نمی‌تواند آنچنان حرفی برای گفتن داشته باشد.

البته رم 8 گیگابایتی برای سال 2020 گزینه مناسب و ایمنی است که تقریبا از پس هر چیزی بر خواهد آمد و گوشی هواوی پی 40 پرو پشت شما را در هیچ شرایطی خالی نخواهد کرد.

از طرف دیگر، مدیریت برنامه‌های گوشی های هواوی (Huawei’s task management) خیلی قاطعانه حافظه رم را با خاموش کردن برنامه‌هایی که نیازی به آن ندارید آزاد می‌کند.

گوشی های سری P هواوی به لطف چیپست Kirin 990 5G به اینترنت 5G مجهز شده و از باندهای Sub-6GHz آن پشتیبانی می‌کنند.

kirin 990 5G مودم 5G خود را مستقیما داخل چیپست وارد می‌کند که در مقایسه با مودم جداگانه Qualcomm 5G انرژی کمتری مصرف می‌کند.

اگرچه این چیپست از mmWave پشتیبانی نمی‌کند که در بازارهایی مثل آمریکا که روی این فناوری تمرکز دارند نوعی ضعف محسوب می‌شود.

هرچند که فناوری sub-6 از نظر بین‌المللی پوشش بیشتری دارد و گوشی Huawei p40 pro هم قرار نیست در بازار آمریکا فروخته شود، پس برای مسوولان هواوی هیچ اهمیتی ندارد!

آنلاک کردن گوشی هواوی پی 40 پرو هم مطابق با انتظار باید سریع‌تر باشد که هست. سنسور اثر انگشت اپتیکال که هواوی مدعی شده 30% سریع‌تر و 30% بزرگ‌تر است یک آپگرید بزرگ محسوب می‌شود.

قابلیت FACE-UNLOCK گوشی P40 پرو هواوی هم بسیار سریع است، اما نه به اندازه Pixel 4. این گوشی از فناوری Infrared برای شناسایی چهره کاربر استفاده می‌کند.

حتی در تاریکی نیز این فناوری مطابق با تبلیغات کار می‌کند و بدون نقص به راحتی گوشی را آنلاک می‌کند.

هواوی با ساخت اسمارت فون‌هایی که با یک بار شارژ شدن به خوبی روشن می‌مانند برای خود اعتبار و آبرویی به دست آورده است.

برای مثال، از یک پرچم‌دار هواوی انتظار می‌رود که تا دو روز روشن بماند. در رابطه با شارژ نگه داشتن گوشی هواوی پی 40 پرو  هم تفاوتی دیده نمی‌شود و این گوشی هم دو روز شارژ خواهد داشت.

در تست یک روزه، تصمیم گرفتیم که این گوشی را به قتل برسانیم! به همین دلیل هم دستگاه را با آخرین رزولوشن، آخرین نرخ تازه‌سازی تصویر و حداکثر روشنایی وارد بازی‌های سه بعدی کردیمو

(توجه داشته باشید که این کارکرد معمولی با یک اسمارت فون نیست!) هواوی P4 Pro در این تست که سخت‌ترین شرایط برای یک گوشی محسوب می‌شود هفت ساعت روشن ماند.

این یعنی که برای استفاده سخت اگر کمی در تنظیمات دستکاری کنید و دائم هم بازی کنید می‌توانید تا 10 ساعت گوشی را روشن نگاه دارید.

جعبه گوشی هواوی پی 40 پرو
مهندسان هواوی در جعبه این گوشی از یک شارژر 40‌ وات استفاده کرده‌اند.

مهندسان هواوی یک شارژر 40 وات را در جعبه گوشی هواوی پی چهل پرو قرار داده‌اند تا باتری عظیم این گوشی را در 74 دقیقه از صفر به 100 برساند.

البته در مقایسه با گوشی هواوی پی 40 پرو، گوشی هواوی Mate 30 Pro همان شارژر 40 وات را دارد، اما شارژ گوشی را در مدت 60 دقیقه به 97% می‌رساند.

باتری گوشی پی 40 پرو هواوی 4200 ملی‌آمپری است. این گوشی از نظر شارژ در میان گوشی‌های پرچمدار این روزها، بالاتر از گوشی سامسونگ گلکسی S20 پلاس قرار دارد. البته در برابر Find X2 Pro که 65 واتی است حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که این گوشی از شارژ وایرلسی 27 وات نیز پشتیبانی می‌کند، هرچند که فعلا نمی‌توانید سخت افزار مورد نیاز را داشته باشید.

هواوی p40 پرو از شارژ معکوس نیز بهره می‌برد و می‌توانید با استفاده از Qi-Charging که دارد، ساعت، هدفون و یا حتی گوشی‌های دیگر را نیز شارژ کنید. این همان قابلیتی است که در گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 هم دیده می شود.

نظر کاربران درباره گوشی Huawei p40 pro

+ نکات مثبت
+ کیفیت ساختی برابر با فوق‌العاده
+ نرخ تازه‌سازی تصویر 90 هرتز (به عنوان گامی رو به جلو برای هواوی)
+ پیکربندی فوق‌العاده دوربین
+ یک گوشی فوق‌العاده از نظر ارگونومیک

-نکات منفی
-عدم پشتیبانی از GSM
-محدودیت بسیار زیاد در AppGallery
-انحنای زیاد در گوشی
-نبود سرویس‌های گوگل

دوربین گوشی هواوی پی 40 پرو

دوربین گوشی هواوی پی 40 پرو محصول اصلاحات متعدد در سری P هواوی است که در فهرست بهترین گوشی های عکسبرداری قرار گرفته است.

در پشت این گوشی، سنسورهای واید، اولترا واید، تله فوتو و ToF خواهید داشت. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است که مجهز به فناوری اتوفوکس لیزری شده است.

چیزی که کمی دوربین P40 Pro را غیر عادی می‌کند، ساختار دوربین پشتی گوشی است. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی از نوع RYYB با حسگر غول پیکر 1.28 اینچی است که این دستگاه را به بزرگ‌ترین گوشی هوشمند بازار تبدیل می‌کند. حتی این گوشی را می‌توان رقیبی بزرگ برای دوربین 108 مگاپیکسلی S20 Ultra عنوان کرد.

تصاویر خروجی این گوشی فوق‌العاده هستند. به لطف تون رنگی HDR تصاویر گرفته شده با گوشی هواوی پی 40 پرو شفاف، گرم و بدون خطای رنگی هستند.

جزئیات به خوبی نمایش داده می‌شود و حتی در حالت Pixel Binned (فناوری ادغام پیکسل‌های تصاویر) نیز می‌توانید این جزئیات را به صورت کامل ببینید.

حالت اتوفوکس گوشی هم عملکرد بسیار خوبی دارد. خیلی از مواقع بدون هیچ مشکلی روی سوژه قفل می‌کند، اما در سوژه‌های نزدیک‌تر و یا کوچک کمی نتیجه نهایی خوب نخواهد شد.

بد نیست نگاهی به زوم گوشی هم بیندازیم. در این گوشی نیز همان ترکیب زوم اپتیکال 5x و زوم دیجیتالی 30x را دارد که در P30 Pro می‌توانید ببینید.

با این حال، در گوشی هواوی پی 40 پرو سنسور به 12 مگاپیکسل ارتقا یافته تا جزئیات فوق‌العاده‌ای را در حالت زوم داشته باشید.

اگر نور کافی در اختیار گوشی قرار بدهید، نتیجه نهایی در حالت زوم شده عالی است. اگر هم نور از حالت استاندارد خارج شود، نرم افزار به صورت اتوماتیک حالت را تغییر داده و به صورت دیجیتالی کراپ‌هایی اعمال خواهد کرد.

حالت Portrait هم که حرف ندارد و این یکی از مشخصات گوشی p40 pro است که چینی‌ها به آن می‌بالند. نتیجه نهایی در این حالت شما را ناامید نخواهد کرد.

عکسبرداری در نور کم یکی از بارزترین ویژگی‌های هوای است و این مورد در پی 40‌ پرو نیز دیده می‌شود.

سنسور RYYB کمک بسیاری به ثبت جزئیات در نور کم می‌کند و این گوشی با حالت Night Mode خود، سوژه را به خوبی ثبت می‌کند.

سنسور 40 مگاپیکسلی اولترا واید که در Mate 30 Pro معرفی شد راه خود را به گوشی هواوی پی 40 پرو نیز باز کرده است.

اما سنسور P40‌ به مراتب بزرگ‌تر است و چهار برابر p30 رزولوشن دارد. نتیجه نهایی این آپگرید عملکرد بهتر گوشی در نور کم با لنز اولترا واید و تصاویر به مراتب شفاف‌تر در سوژه‌های نزدیک‌تر است.

دوربین سلفی گوشی پی 40 پرو هوای هم 32 مگاپیکسلی است که در هر شرایط نوری می‌تواند عکسبرداری کند.

تن رنگی روی پوست با این دوربین به خوبی ثبت می‌شود و نمی‌توانید تفاوت زیادی با نمونه واقعی در دنیای حقیقی ببینید.

به نظر می‌رسد که دیگر خبری از روتوش‌های بی مورد عکس در نرم افزار دوربین سلفی گوشی هواوی پی 40 پرو نیست.

دوربین پشتی این گوشی قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت Ultra HD و 4K و همچنین سرعت رکورد 60 فریم بر ثانیه را دارند. این دوربین همچنین می‌تواند تصاویر اسلوموشن هم با عدد خیره کننده 7680 فریم بر ثانیه ضبط کند!

نتیجه نهایی تقریبا خوبه، اما نظر کاربران درباره گوشی Huawei p40 pro این است که در این ویدیوها یک چیزی کم است.

در ویدیوی گرفته شده تنظیم رنگ و اتوفوکوس ایده‌آل هستند اما کنتراست و کاراکتر در تصویر دیده نمی‌شود.

خیلی از کاربران گوشی های هواوی تاکید دارند که اپلیکیشن یا همان نرم افزار دوربین هواوی بهترین در بازار است و در مورد گوشی هواوی پی 40 پرو هم این قاعده دیده می‌شود.

هرچند، اگر از نرم افزار دوربین گوشی خود راضی نیستید، مقاله بهترین اپلیکیشن های دوربین گوشی را بخوانید.

اگر به عنوان یک پکیج کامل عکسبرداری نگاه کنیم، P40 Pro دست کمی از شیائومی می نوت 10 ندارد. این گوشی یکی از بهترین اسمارت فون‌هایی است که می‌توانید بخرید.

اپلیکیشن دوربین گوشی هواوی پی 40 پرو
اپلیکیشن دوربین گوشی هواوی پی 40 پرو همانند سایر گوشی‌های این کمپانی بهترین نرم افزار موجود است و این را در گفته‌های کاربران خواهید یافت.

سیستم عامل گوشی پی 40 پرو هواوی: پتانسیل بالا و اپلیکیشن‌های ناچیز

سیستم عامل گوشی پی 40 پرو هواوی همان اندروید 10 است که با رابط EMUI 10.1 اجرا می‌شود.

اگرچه این سیستم عامل اندروید است، اما در نظر داشته باشید که خبری از Google Play Store و اپلیکیشن‌های گوگل مثل Youtube، Gmail و نقشه گوگل نیست.

EMUI هم تقریبا مثل رابط شیائومی تیغ دو لبه است. ممکن است دوست داشته باشید یا متنفر شوید، چرا که این رابط‌ها تلاش زیادی برای شبیه شدن به IOS می‌کنند.

گوشی هواوی پی 40 پرو هم مثل شیائومی کمی بیش از حد با اپلیکیشن‌های پیشفرض شما رو اذیت می‌کند. هرچند که قابلیت‌های خوبی مثل دوبار ضربه روی صفحه برای اسکرین شات با ابزار بهینه ساز باتری وجود دارند.

حالا بریم سر اصل مطلب: به جای Google Play Store مهندسین هواوی از Huawei App Gallery رونمایی کردند و در این نسخه آن را قرار داده‌اند.

البته در این گالری اپلیکیشن خبری از اپ‌های محبوبی مثل توییتر، اینستاگرام و یوتیوب نیست.

البته برای ما که در ایران هستیم و انواع تحریم‌ها رو تحمل می‌کنیم مشکلی به وجود نمی‌آید. خیلی راحت می‌توانید فایل خام را دریافت و نصب کنید، اما تضمینی برای اجرا متاسفانه وجود ندارد، شاید محدود شده باشد!

چرا؟ چون خیلی از اپلیکیشن‌ها دسترسی به Google Service را برای اجرا به عنوان پیش شرط دارند، چیزی که در گوشی هواوی پی 40 پرو وجود ندارد.

برای مثال بازی MineCraft را به راحتی می‌توانید نصب کنید، اما نمی‌توانید بدون Google Services آن را اجرا کنید.

در مورد Fortnite و PUBG کمی شک وجود دارد، چرا که احتمالا شاید بتوان آن را به فیسبوک یا توییتر از طریق API متصل کرد.

این بزرگ‌ترین مشکلی است که هواوی با آن مواجه است و سال‌ها زمان نیاز دارد تا توسعه دهندگان را مجاب به هماهنگی با پلتفرم خود کند.

از ماه June اپلیکیشن Here WeGo به عنوان جایگزینی برای Google Maps منتشر شد. اگرچه این کار در مراحل اولیه قرار دارد، اما قدم بزرگی برای کارآمدتر کردن گوشی های جدید هواوی است.

همچنین با انتشار EMUI 10.1 هم قابلیت افزایش صدا و Find my Phone (در صورت گم شدن گوشی) روی گوشی هواوی پی 40 پرو فعال شد.

قابلیت‌های دیگری نیز روی گوشی آپدیت شده است. برای مثال Huawei Golden Snap به کاربر اجازه می‌دهد که در حال حرکت تصاویر خوبی با گوشی ثبت کند.

این قابلیت انعکاس و لرزش تصویر را کم کرده و خبری هم از خط‌های تار و بلوری نیست. این به‌روزرسانی  شفافیت تصویر را نیز در ویدیو افزایش داده و کارآمدی گوشی را در نور کم ارتقا می‌دهد.

در آخر، قابلیت‌های جدیدی نیز در EMUI 10.1 به گالری تصاویر اضافه شده که به کاربر اجازه جستجوی پیشرفته، پیش نمایش و اشتراک گذاری روی دستگاه‌های هواوی با استفاده از HUAWEI ID را می‌دهد.

مشخصات گوشی p40 pro

در جدول زیر مشخصات گوشی p40 pro را در یک نگاه بخوانید.

نمایشگر6.58 اینچ با پنل OLED و رزولوشن 2640*1200 پیکسل مجهز به اثر انگشت درون صفحه‌ایپردازندهHiSilicon Kirin 990 Octa-core CPU (2 Cortex-A76 @ 2.86GHz, 2 Cortex-A76 @ 2.36GHz, 4 Cortex-A55 @ 1.95GHz) Dual NPU پردازنده گرافیکی: Mali-G76 MP16 GPU 
رم8 گیگابایتیحافظه256 گیگابایت  
دوربین پشتی50MP f/1.9 (RYYB) with OIS 40MP f/1.8 ultra-wide 12MP f/3.4 5x periscope 3D ToFدوربین جلویی32 مگاپیکسلی مجهز به سنسور IR
باتری4,200mAh غیر قابل تعویض شارژ سیمی و وابرلسی 40 واتIP RATINGIP68 (ضد آب تا عمق 2 متر و 30 دقیقه دوام)
Huawei P40 Pro Specifications

رقبای Huawei P40 Pro

قیمت گوشی هواوی پی 40 پرو این گوشی را هم ردیف با نسخه 5G گوشی Samsung Galaxy S20 با (1029 دلار)، Samsung Galaxy S20 Plus با (1129 دلار) و گوشی Iphone 11 Pro Max قرار می‌دهد.

درباره گوشی هواوی پی 40 پرو چه می‌گویند؟

این گوشی بدک نیست، اما ریسک بالایی در خرید آن وجود دارد. اما درباره گوشی هواوی پی 40 پرو چه می‌گویند؟

گوشی هواوی P40 پرو یک گوشی حرفه‌ای با ظاهری پریمیوم و مناسب افراد خاص است.

گوشه‌های منحنی و فریم با کیفیت تقریبا چشم هر کسی را به خود خیره کرده و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند. پیکربندی بزرگ دوبین هم که آن را به یکی از بهترین‌های عکسبرداری مارکت تبدیل کرده است.

Huawei P40 Pro دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه است و عملکرد گیمینگ این گوشی فوق‌العاده بالاست.

همانطور که در جریان هستید، آمریکا تحریم‌های زیادی روی Huawei اعمال کرده و در نتیجه خبری از سرویس‌های گوگل و خیلی از اپلیکیشن‌های دیگر نیست.

البته فعلا مهندسین هواوی از اندروید استفاده می‌کنند، چرا که مطابق با قوانین دیجیتال، اندروید یک سیستم عامل متن باز یا (Open Source) است در نتیجه مالکیت به یک فرد خاص ندارد.

با این حال چشم بادامی‌ها سیستم عامل اکسیژن را به عنوان پلان B خود کد نویسی کرده و در حال توسعه آن هستند.

باتری گوشی پی ۴۰ پرو هواوی از نظر تئوریک بسیار خوب است و در عمل هم در سخت‌ترین شرایط استفاده که شامل بازی‌های گرافیکی سنگین و کارهای بدون وقفه بوده تا 8 ساعت هم روشن مانده است.

پرچمدار چینی‌ها را بخریم یا نخریم؟

گوشی هواوی پی 40 پرو یک دستگاه بی نظیر است. این گوشی کلکسیونی از پیشرفته‌ها است. نمایشگر فوق‌العاده، کیفیت ساخت و طراحی بسیار مطلوب، باتری بی نظیر و صد البته، دوربین‌هایی با کلاس جهانی که این گوشی را به یک دستگاه بی نظیر تبدیل کرده است.

به نظر شخصی بنده، اگر گوشی P40 شرکت Huawei را در کنار S20 Plus سامسونگ قرار بدهید، من هواوی را انتخاب می‌کنم؛ البته به شرطی که سرویس‌های گوگل روی این گوشی بیایند.

کسانی هم که نیازی به سرویس‌های گوگل ندارند و یا برای آن‌ها اهمیتی ندارد، این گوشی بهترین گزینه ممکن است و شدیدا توصیه می‌شود.

به تعبیری می‌توان گفت که اگر به دنبال یکی از بهترین گوشی های ویژه عکسبرداری بازار هستید، نباید که از این گوشی غافل شوید.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.