phones-news-samsung-galaxy-a73

نقد و بررسی گوشی سامسونگ A73 5G

Samsung Galaxy A73 5G یکی از بهترین گوشی های میان رده است که سنسور دوربین چشمگیر 108 مگاپیکسلی دارد. وقتی صحبت از عملکرد به میان می‌آید، یک پردازنده اسنپدراگون 778G با توانایی بالا در اختیار دارد که توانایی انجام بازی و سایر فعالیت های سنگین در گوشی را دارد. در این مقاله به بررسی گوشی A73 می پردازیم.

علاوه بر چیپست با کارایی بالا، صفحه‌نمایش فوق‌العاده با بازتولید رنگ خوب و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی هم دارد که تجربه لذت بازی های حرفه ای و صفحات وب را به شما می‌دهد.
با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و 50 مگاپیکسل فوق عریض، می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای در شرایط نوری مختلف بگیرید، قدرت دوربین در این گوشی واقعا فوق‌العاده است. از شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند و باید یک شارژر جداگانه بخرید زیرا در بسته بندی و جعبه قرار ندارد.

با توجه به مشخصاتی مانند سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی و چیپست اسنپدراگون 778G با صفحه نمایش عالی AMOLED 120 هرتزی، گلکسی A73 5G قیمت فوق العاده ای دارد. تلفنی است که ما به هر کسی با هر نوع فعالیت اعم از عکاسی، فیلمبرداری، بازی و … توصیه می کنیم.

samsung-galaxy-a73-5g

طراحی گوشی A73 سامسونگ، بدنه پلاستیک و طراحی زیبا

Samsung Galaxy A73 5G کاملاً از پلاستیک ساخته شده است، همانطور که در مورد اکثر گوشی های سری گلکسی A وجود دارد. پشت گوشی از پلاستیک مات ساخته شده است که از ماندن اثر انگشت روی آن جلوگیری می کند اما نوار کناری از پلاستیک براق با کیفیت پایینتر ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: مقایسه گوشی A52s 5G با A53 5G

سامسونگ گلکسی A73 5G با ضخامت تنها 7.6 میلی متر، با توجه به باتری بزرگی که دارد، نسبتاً چشمگیر است. همچنین در پنهان کردن برآمدگی دوربین که کمی ضخیم تر از گوشی است قابی در نظر گرفته که آسیبی هم به دوربین ها نرسد. سامسونگ گلکسی آ73 با 180 گرم وزن، زمانی که در تمام طول روز از آن استفاده می‌کنید، به راحتی روی دستان شما قرار می‌گیرد و سنگینی حس نمیکنید.

بنر خرید عمده گوشی

چیدمان دکمه در گلکسی A73 5G نسبت به چیزی که این روزها در اکثر گوشی‌ها می‌بینید استانداردتر است. دکمه‌های پاور و ولوم در سمت راست گوشی قرار دارند. سامسونگ گلکسی آ73 دارای استاندارد IP67 مقاوم در برابر گرد و غبار/آب است به این معنی که استفاده از آن در اطراف آب ایمن است زیرا می تواند در برابر افتادن در آب مقاومت کند. شما رتبه‌بندی IP را در تلفن‌های میان‌رده اصولا نمی‌بینید اما در این گوشی با این سخاوت وجود دارد.

samsung-galaxy-a73-unboxing-3

بررسی صفحه نمایش a73 سامسونگ، فوق العاده باکیفیت

گلکسی A73 5G با صفحه نمایش AMOLED که سامسونگ در طول سال ها آن را کامل کرده است، تجربه تماشای بسیار لذت بخشی را برای شما به ارمغان می آورد. این گوشی با تراکم ppi 393 و اندازه صفحه نمایش 6.7 اینچی، برای تماشای ویدیو، بازی و گشت و گذار در شبکه های اجتماعی لذت بخش است. طراحی صفحه نمایش مسطح با حاشیه‌های کنار متقارن است، سوراخ پانچ دوربین سلفی کمی بزرگتر از حد معمول است، اما به زودی به آن عادت می‌کنید.

قابلیت نمایش در فضای باز با این گوشی عالی است زیرا در HBM (حالت روشنایی بالا) به 800 نیت می رسد و در استفاده از تلفن در زیر نور مستقیم خورشید مشکلی ندارید.

مشخصات دوربین ای 73، عکاسی با کیفیت فوق العاده

سامسونگ با راه اندازی دوربین چهارگانه در گلکسی A73 5G که با سنسور پرچمدار 108 مگاپیکسلی برجسته شده و با لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض و همچنین یک جفت لنز 2 مگاپیکسلی که برای زوم و ماکرو استفاده می شود، به کار گرفته شده است.

این گوشی قادر است در محیط های با نور مناسب و همچنین عکس های شبانه عکس های زیبایی به ثبت برساند. این گوشی به صورت استاندارد از باینینگ پیکسل 9 مگاپیکسلی استفاده می کند، گلکسی ای ۷۳ دوربین تله‌فوتو ندارد اما شما به حسگر 108 مگاپیکسلی دسترسی دارید که برای بزرگنمایی و ثبت جزئیات بسیار کارآمد است.

بیشتر بخوانید: سامسونگ گلکسی آ12، پرفروش ترین گوشی سال 1401

با دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی، عکس‌های سلفی با جزئیات و کیفیت بسیار خوبی میتوانید بگیرید که به دوربین‌های گوشی های پرچمدار خیلی نزدیک است. امکان بزرگ‌نمایی در اختیارتان نمی‌گذارد اما دوربین سلفی گلکسی ای ۷۳ عکس‌هایی با رنگ‌های جذاب و جزئیات رضایت‌بخش ثبت می‌کند.

عملکرد و نرم افزار سامسونگ مدل ای 73

سامسونگ گلکسی A73 5G با استفاده از تراشه اسنپدراگون 778 همراه با 8 گیگابایت رم با سیستم عامل اندروید 12 است. سامسونگ در بهینه سازی رابط کاربری One UI 4.1 کار مهمی انجام داده است. اکنون به کاربر این امکان را می‌دهد تا چندین ویجت را با هم ادغام کند و با سوایپ‌کردن، بین‌شان جابه‌جا شود.

اگرچه صفحه نمایش سریع ترین صفحه نمایشی نیست که در یک میان رده دیده ایم، صفحه نمایش 120 هرتزی در اینجا به اندازه کافی برای بازی و کارهای دیگر خوب است. با استفاده از تلفن در انجام چند کار، بازی و دیگر سناریوهای سخت، هیچ نشانه ای از کند شدن یا کندی گوشی را مشاهده نکردیم.

مشخصات باتری سامسونگ مدل ای 73، عملکرد قابل قبول

سامسونگ تصمیم گرفته است شارژرهای همراه را کنار بگذارد که محافظ محیط زیست باشد و در گوشی های رده بالاتری که مشتریانش به راحتی می توانند شارژر اضافی بخرند منطقی است.

ما مطمئن نیستیم که آیا این ایده روی گوشی‌های میان‌رده روی گوشی‌های ارزان قیمت کار می‌کند، زیرا هدف این گوشی‌ها مصرف‌کنندگانی هستند که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه هستند. در داخل جعبه، فقط اسناد، گیره سیم کارت و یک کابل شارژ دریافت می کنید.

از طرف دیگر، این گوشی دارای یک باتری عالی 5000 میلی آمپر ساعتی است که عمر قابل توجهی دارد. ما از روشن کردن نرخ رفرش بالا همراه با نمایشگر همیشه روشن خودداری کردیم و پس از یک روز کامل استفاده همچنان باتری خالی نشد. با پایین آوردن نرخ رفرش صفحه و با استفاده متوسط، باید به راحتی دو روز از باتری این گوشی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی ناتینگ فون 1

در حالی که این باتری بزرگ به نظر عالی می رسد، اما گلکسی A73 5G حداکثر سرعت شارژ 25 وات دارد که مدتی طول می کشد تا گوشی را شارژ کند. شارژ کامل گوشی نزدیک به یک ساعت و نیم طول می کشد.

نیازی به گفتن نیست که این گوشی از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند و فقط برای شارژ آن باید به شارژ سیمی بسنده کنید.

شرایط گارانتی گوشی سپهر تعامل با گارانتی 18 ماه ضمانت و تعویض برای 14 روز است، گارانتی گوشی سامسونگ و گارانتی گوشی شیائومی سالهاست که تحت نظر گارانتی سپهر تعامل قرار دارد.

وزن- گرم181g
ابعاد گوشی – میلی متر163.7×76.1×7.6 mm
سیستم عاملاندروید 12
رابط کاربریOne UI 5
پردازند Snapdragon 778G 5G
ظرفیت باتری5000mAh
جنس جلو گوشیشیشه گوریلا گلس 5
جنس پشت گوشیپلاستیک
رزولوشن – پیکسل1080×2408
سایز صفحه – اینچ6.7
نسبت صفحه نمایش به کل بدنه87.00%
دوربین اصلی108 MP
اولترا واید12 MP
دوربین ماکرو5 MP
عمق5 MP
سلفی32 MP
قدرت باتری به نسبت گوشی کم است، متریال استفاده شده در آن ضعیف است و گوشی در بلند مدت داغ میکند.
اسپیکر این گوشی بسیار قوی است، صفحه نمایشگر فوق العاده ای دارد و میتوان با فیلم برداری 4k انجام داد.
به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

8 کامنت در “نقد و بررسی گوشی سامسونگ A73 5G

  1. حمید

    گوشی A73فوق العاده هست و من استفاده می کنم وراضی هستم توصیه می کنم دوستان بخرند😃😃

    1. ms poormand

      با تشکر از شما دوست عزیز

  2. آرمان شجری

    با سلام.
    خرید عمده از این شرکت را پیشنهاد میکنم، به دلیل قیمت مناسب و همچنین گارانتی و پشتیبانی خوب این شرکت.

    1. ms poormand

      سلام آقای شجری عزیز، ممنون از نظر ارزنده تون.

  3. منصورسنجری

    گوشی سامسونگ a73,ازوقتی که بروزرسانی کردم ،تاریخ وساعت مدام به هم می ریزه حتماباید به اینترنت وصل باشه ،وقتی گوشی به اینترنت وصل نباشه وخاموش کنیم ودوباره روشن کنیم تاریخ وساعت به هم میریزه وساعت دقیقا از۱۱/۵۹ شروع میشه ،تمام تنظیمات دستی وخودکار راهم امتحان کردم ولی درست نشد،لطفا راهنمایی کنید

    1. کارشناس سپهر تعامل

      سلام جناب سنجری، لطفا با شماره 02188300000 تماس بگیرید تا دوستان راهنمایی کنند

  4. بهنام

    باسلام
    تفاوت مدل sma736B با مدلsma736B/Ds در چیست؟

    1. کارشناس سپهر تعامل

      سلام بهنام عزیز، مدلی که SM-A736B/DS ثبت شده به معنای قرارگرفتن دو سیم کارت همزمان است و مدلی که SM-A736B ثبت شده به معنای تنها یک اسلات برای تک سیم کارت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.